Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Prabusirea unei portiuni de autostrada (Genova)
#19
Posted 14 August 2018 - 19:16
La astia a mai cazut o chestie din asta, mai mica ce-i drept(si doar 2 morti), chiar anul trecut:
https://www.corriere...l?refresh_ce-cp |
#20
Posted 14 August 2018 - 19:17
myshyk, on 14 august 2018 - 18:54, said:
Un roman sustine ca viaductul din Italia ar fi fost lovit de un trasnet. Daca te uiti pe inregistrarea video, se observa spre 1.08, 1.09., 1.10 secunde, o lumina, destul de mare, daca tii seama ca-i filmata din departare. Dar pot fi si cabluri electrice, sau contactul brutal, intre armaturile structurii podului, aflat in prabusire. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/8QPwauRZytY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#21
Posted 14 August 2018 - 19:25
rosix, on 14 august 2018 - 19:13, said: Urmeaza pasajul Basarab daca rugina va avansa in timp ce dna. Firea doarme pe dansa. O sa fie vopsit in rosu galben si albastru. maccip, on 14 august 2018 - 18:55, said:
Si daca a fost lovit de un trasnet ce? Un traznet nu prea are cum sa afecteze o structura atat de masiva cum este un viaduct. |
#22
Posted 14 August 2018 - 19:26
PicoDazore, on 14 august 2018 - 19:17, said:
Daca te uiti pe inregistrarea video, se observa spre 1.08, 1.09., 1.10 secunde, o lumina, destul de mare, daca tii seama ca-i filmata din departare. Dar pot fi si cabluri electrice, sau contactul brutal, intre armaturile structurii podului, aflat in prabusire. Eu de poduri darmate de trasnet, pana acum, nu am mai auzit.. de poduri darmate de rafale de vant.. da, e posibil... mai ales ca e construit in 1960 cand nu stiu daca se testa in tunel aerodinamic ca in prezent si oricum mijloacele erau altele. Dormi_Hete, on 14 august 2018 - 19:25, said:
O sa fie vopsit in rosu galben si albastru. Da. E posibil sa se picteze centenarul peste petele alea de rugina.. m-am gandit si eu. |
#23
Posted 14 August 2018 - 19:30
myshyk, on 14 august 2018 - 18:54, said:
Seamana cu podul de cale ferata de la olteni care s-a rupt din cauza ca mecanicul era baut? Un roman sustine ca viaductul din Italia ar fi fost lovit de un trasnet. |
#24
Posted 14 August 2018 - 19:31
S-a mai intamplat si la terminatii de americani, chiar in acest an.. e drept ca era doar un pasaj nu un viaduct de marimea aia
http://time.com/5201...nal-university/ Iar in 2002: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/vNVijcH8w8U?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by rosix, 14 August 2018 - 19:33. |
#25
Posted 14 August 2018 - 19:38
PicoDazore, on 14 august 2018 - 19:17, said: Daca te uiti pe inregistrarea video, se observa spre 1.08, 1.09., 1.10 secunde, o lumina, destul de mare, daca tii seama ca-i filmata din departare. Dar pot fi si cabluri electrice, sau contactul brutal, intre armaturile structurii podului, aflat in prabusire. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/8QPwauRZytY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Eu nu inteleg pe inregistrarea aia cum de se vede capatul din dreapta rupt deja.. Daca s-a rupt, s-a rupt din ambele parti odata.. Ori.. se vede clar ca in partea dreapta capatul de viaduct e deja rupt si doar partea stanga se afla in prabusire. |
#26
Posted 14 August 2018 - 19:38
#27
Posted 14 August 2018 - 19:56
Deocamdata nimeni nu poate spune cu precizie motivul. Dat in folosinta in ‘67, a fost controlat si reparat (mantenanta) non stop, uite ca totusi a cedat. Nimeni nu acuza pe nimeni acum. Parerea mea e ca nu a fost proiectat pentru traficul si conditiile climaterice din zona( in anii 60 nu exista nebunia de acum). Pe podul ala 12 ore din zi se merge cu 20-30 km/h, din cauza traficului infernal si de mare tonaj. Mai adaugi si vant puternic, inghet/dezghet 3-4 luni pe an, caldura excesiva in sezonul estival si mai ales prezenta sarii din Mediterana(la 1 km distanta). Chiar cred ca alea sunt motivele, iar specialistii de la societatea de autostrazi nu au fost in masura sa calculeze exact ce trebuie sa fie facut ptr a nu se intampla asemenea dezastre.
|
#28
Posted 14 August 2018 - 20:04
Mie acest pod imi pare reabilitat aiurea, vazut de dedesubt nu arata deloc bine. Se pare ca ulterior s-a reconstruit piesa centrala de pod (adica aia care a cazut azi) dar a fost legata primitiv de cele doua parti ale podului:
Ia uitati-va sus, la imbinarea aia din stanga: https://ibb.co/mu3XGU Aici la fel (exact zonele in care s-a rupt) https://ibb.co/hNXHGU Iar cablurile de sustinere.. nu vad sa aiba vreo continuitate.. Podul se sprijina el pe ceva dar.. daca bate vantul? Si da.. daca a crapat fix la cele doua capete de imbinare e clar de ce se vede in imagin ca partea centrala cade ultima (ca nu mai are sprijin). Edited by rosix, 14 August 2018 - 20:14. |
|
#29
Posted 14 August 2018 - 20:14
rosix, on 14 august 2018 - 19:13, said:
Asta e un semn ca coruptia guvernelor e la cote maxime peste tot in lume. Edited by Benderbut, 14 August 2018 - 20:18. |
#30
Posted 14 August 2018 - 20:15
rosix, on 14 august 2018 - 19:38, said:
Eu nu inteleg pe inregistrarea aia cum de se vede capatul din dreapta rupt deja.. Daca s-a rupt, s-a rupt din ambele parti odata.. Ori.. se vede clar ca in partea dreapta capatul de viaduct e deja rupt si doar partea stanga se afla in prabusire. 2. In timpul unei furtuni, cum a fost si-n cazul acesta, pe langa miscarile oscilatorii ale structurii, o descarcare electrica poate slabi structura metalica intr-un punct de unde poate porni dezastrul. 3. Cand e vorba de coruptie generalizata la toate nivelurile, nu mai are importanta cine asigura lucrarile de mentenanta ale unui drum, pod,...... Edited by myshyk, 14 August 2018 - 20:17. |
#31
Posted 14 August 2018 - 20:17
catalinn, on 14 august 2018 - 19:56, said:
Deocamdata nimeni nu poate spune cu precizie motivul. Dat in folosinta in ‘67, a fost controlat si reparat (mantenanta) non stop, uite ca totusi a cedat. Nimeni nu acuza pe nimeni acum. Pai, arata-i pozele unui inginer specializat in structuri de rezistenta si iti explica imediat de ce s-a rupt in cele doua parti. myshyk, on 14 august 2018 - 20:15, said:
2. In timpul unei furtuni, cum a fost si-n cazul acesta, pe langa miscarile oscilatorii ale structurii, o descarcare electrica poate slabi structura metalica intr-un punct de unde poate porni dezastrul. Nu exista asa ceva.. E pod rupt mecanic, adica prin forte mecanice, ori vant, ori ruperea fizica a imbinarilor cel putin intr-un punct si daca te uiti la poze se cam vede unde a cedat. Edited by rosix, 14 August 2018 - 20:18. |
#32
Posted 14 August 2018 - 20:24
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/cN8lq_IbxWo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#33
Posted 14 August 2018 - 20:24
|
#34
Posted 14 August 2018 - 20:44
Pai prin avion trasnetul trece, pur si simplu. Aluminiul ala are impedanta mica.
|
#35
Posted 14 August 2018 - 20:51
Benderbut, on 14 august 2018 - 18:59, said:
Era vechi, si fiind de beton nu prea poti sa il intretii bine. Avea 90 de metri inaltime, cand treceam de fiecare data pe acolo aveam emotii. La noi nu avem asa ceva. Cica a fost renovat (consolidat) in 2016. Probabil s-au facut lucrari de mantuiala altfel nu se poate explica asa ceva. Inginereste vorbind... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users