Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Prabusirea unei portiuni de autostrada (Genova)
#37
Posted 14 August 2018 - 21:12
Se vede ca-i rupt exact la imbinarile alea subtiri, care se vad si de dedesubt si de deasupra. Ca s-a rupt platforma podului am inteles, dar de ce s-a prabusit structura aia de stalp centrala (piciorul podului), nu inteleg, ca aia ar fi trebuit sa ramana in picioare, daca a fost corect construita.
Aici se vede mai bine https://ibb.co/iwQ1RU |
#38
Posted 14 August 2018 - 21:17
Imi permit sa repostez aici o chestiune despre pod, pe care am postat-o si pe topicul dedicat Italiei, e foarte interesant, cred eu: Podul inca de la inceput a starnit controverse printre ingineri. Foarte interesant, in 2016 inginerul Antonio Brencich, profesor la Facultatea de Constructii de la Universitatea din Genova, declara intr-un interviu acordat unui post de radio local ca "podul este un esec al ingineriei si ca trebuie inlocuit!" Omul explica pe larg cum a gresit proiectantul podului, comitand erori la estimarea deformarii cimentului. Brencich spune ca proiectantul podului, Riccardo Morandi, a fost mai degraba un foarte bun teoretician, dar cu o practica foarte redusa. https://www.corriere...7bbd7366b.shtml
Edited by Costel2014, 14 August 2018 - 21:18. |
#39
Posted 14 August 2018 - 21:21
radumiki, on 14 august 2018 - 20:51, said:
Cica a fost renovat (consolidat) in 2016. Probabil s-au facut lucrari de mantuiala altfel nu se poate explica asa ceva. Inginereste vorbind... Inginereste vorbind...acel pod este antic. Nu ai ce repara la niste bucati de beton suspendate in aer la 90 de metri inaltime. Prin zona aia se afla si un vant foarte foarte puternic. Tin minte cum ieseam din tunel si imediat asupra masinii se izbea un vant tare pe toata lungimea podului. Edited by Benderbut, 14 August 2018 - 21:22. |
#40
Posted 14 August 2018 - 21:30
Stirea cu avertismentul lui Brencich e confirmata si de Euronews: http://www.euronews....need-rebuilding
Intr-adevar, intensitatea traficului a fost o problema pentru pod, recunosc si italienii: "Cand a fost construit, nu a fost construit pentru a sustine traficul unor astfel de vehicule grele", a declarat fostul consilier municipal al orașului Genova, Gianni Vassallo, într-un interviu la un post TV local dn 2014. Politicienii italieni spuneau ca "in mod repetat ni se transmit avertismente ca podul Morante se va prabusi, dar astea sunt povesti" http://www.euronews....need-rebuilding Uite ca nu au fost "povesti cu zane" cum spuneau politicienii, din pacate... Edited by Costel2014, 14 August 2018 - 21:31. |
#41
Posted 14 August 2018 - 21:36
Uitati-va si voi cum arata piciorul de pod prabusit (partea centrala). E incredibil... aproape ca n-a mai ramas nimic din el. De ce s-ar rupe un picior de pod cu corzi de sustinere, intr-un asemenea hal?
https://youtu.be/8QPwauRZytY?t=507 La momentul prabusirii piciorului (filmat cu telefonul) se vede clar ca platforma podului e deja rupta din partea dreapta si ca atunci se prabuseste piciorul, care are un fel de miscare de rotatie (probabil sub influenta greutatii vehiculelor aflate pe pod in acel moment). Cum se poate ca un picior de pod prabusit sa arate in halul asta? (uitati-va la armatura): https://ibb.co/ku7Jqp https://ibb.co/iP5zwU https://ibb.co/cohZVp Genoese architect Diego Zoppi, former president of the Genoese Order, told the ANSA news agency that the bridge was flawed in its construction. "The problem with the Morandi Bridge is that the tie rods were made of concrete and not metal. In the 1960s they did not expect concrete to degrade and then collapse. Fifty years ago there was unlimited confidence in reinforced concrete. It was believed to be eternal. With the continuous vibrations of traffic, the cement cracks let air pass through, which reaches the internal metal structure and making it oxidize”. Edited by rosix, 14 August 2018 - 22:00. |
#42
Posted 14 August 2018 - 21:55
- Am și eu o întrebare, de ce tronsoanele din beton au tuburi (goluri) umplute cu cărămizi nelipite (știu că tensiunea contează mai mult la periferie)?
https://i.cbc.ca/1.4...ge-collapse.jpg Primul clip, pe la secunda 10: https://www.cbc.ca/n...lapse-1.4784417 Edited by silverflower, 14 August 2018 - 21:56. |
#43
Posted 14 August 2018 - 21:58
Un coleg de forum mi-a atras atentia ca link-ul catre declaratia lui Brencich reprodusa de Corriere della Sera nu este corect, asa ca il repostez: https://www.corriere...7bbd7366b.shtml
Sper sa mearga de data asta. Edited by Costel2014, 14 August 2018 - 22:01. |
#44
Posted 14 August 2018 - 22:13
rosix, on 14 august 2018 - 19:13, said:
Asta e un semn ca coruptia guvernelor e la cote maxime peste tot in lume. Diferenta e ca la aia poate se mai construieste cate ceva, iar la noi se construieste o pouala. Dar, din cate imi aduc aminte poduri suspendate s-au mai prabusit si pe la americani, tot in genul asta... Urmeaza pasajul Basarab daca rugina va avansa in timp ce dna. Firea doarme pe dansa. |
#45
Posted 14 August 2018 - 22:21
rosix, on 14 august 2018 - 21:36, said:
Uitati-va si voi cum arata piciorul de pod prabusit (partea centrala). E incredibil... aproape ca n-a mai ramas nimic din el. De ce s-ar rupe un picior de pod cu corzi de sustinere, intr-un asemenea hal? https://youtu.be/8QPwauRZytY?t=507 La momentul prabusirii piciorului (filmat cu telefonul) se vede clar ca platforma podului e deja rupta din partea dreapta si ca atunci se prabuseste piciorul, care are un fel de miscare de rotatie (probabil sub influenta greutatii vehiculelor aflate pe pod in acel moment). Cum se poate ca un picior de pod prabusit sa arate in halul asta? (uitati-va la armatura): Pentru ca ruperea tablierului a indus o puternica solicitare de incovoiere a piciorului, iar betonul are o rezistenta foarte slaba la acest tip de solicitare. |
#46
Posted 14 August 2018 - 22:27
Dormi_Hete, on 14 august 2018 - 22:21, said:
Pentru ca ruperea tablierului a indus o puternica solicitare de incovoiere a piciorului, iar betonul are o rezistenta foarte slaba la acest tip de solicitare. Ma... teoretic, la un pod bine construit, ruperea tablierului nu ar trebui sa induca niciun fel de forta in piciorul de sustinere. Tu vezi vreo armatura groasa in piciorul ala de pod, ca eu nu vad nicaieri... si nu vad nici urma de coarda de sustinere metalica pe elementul ala central. Corzile alea de sustinere, care tineau podul sa nu se miste la vant erau tot din beton ?? Ca nu se folosesc corzi metalice de flori de mar, la podurile moderne. Dihorul Razboinic, on 14 august 2018 - 22:13, said:
A cazut unul la americani odata pentru ca a batut vintul mai tare si podul a inceput sa oscileze si a intrat in rezonanta. Cazul respectiv a intrat in manuale. Dar a fost demult. Pai da.. dar intre timp omenirea s-a mai desteptat si prevede la poduri armatura metalica in zig-zag si corzi metalice de sustinere, sau ceva de genul. Acest pod nu are nici una nici alta. Pasajul Basarab care e o traversare de doi lei, fata de acest pod are mult mai multe elemente de ranforsare. Mai sunt in lumea asta viaducte facute pe stalpi si traverse, dar sunt facute cum trebuie si probabil nici nu au incarcarea pe care o avea podul care s-a prabusit. https://www.google.r...AoQCQ..i&w=1024 In filmarea facuta cu telefonul se vede o miscare de invartire in jurul propriei axe deci, proababil a fost rafala de vant. Edited by rosix, 14 August 2018 - 22:34. |
|
#47
Posted 14 August 2018 - 22:41
Din cate stiu si viaductul Millau din Franta tot din beton e construit. Pentru podurile inalte betonul se preteaza mai bine, fiind mai rigid. Elasticitatea otelului poate induce fenomene aeroelastice periculoase Vezi prabusirea podului Tacoma in 1940
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/nFzu6CNtqec?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#48
Posted 14 August 2018 - 22:51
mediasick, on 14 august 2018 - 18:36, said:
Ati mai auzit de asa ceva in lume? Edited by andreic, 14 August 2018 - 22:58. |
#49
Posted 14 August 2018 - 23:05
De asta nu avem noi autostrazi. Se prabuseste un pod si mor zeci de oameni pe autostrada.
|
#50
Posted 14 August 2018 - 23:24
radumiki, on 14 august 2018 - 20:51, said: Cica a fost renovat (consolidat) in 2016. Probabil s-au facut lucrari de mantuiala altfel nu se poate explica asa ceva. Inginereste vorbind... andreic, on 14 august 2018 - 22:51, said: Au mai patit unii recent dupa explozia unei masini. Totusi structura trebuia sa fie mai rezistenta... n-am inteles de ce a cazut asta italieneasca... o fi facuta de chinezi sau arhitectura moderna fara structuristi ? Mentenanța structurii lui și implicit reparațiile și consolidările periodice, probabil că nu s-au realizat la timp sau poate că nu s-au efectuat în mod adecvat. În plus, supraîncărcarea extrem de frecventă a dus la șubrezirea destul de rapidă și în final la prăbușire/colaps! Edited by TheStarkestTruthMatters, 14 August 2018 - 23:44. |
#52
Posted 15 August 2018 - 00:15
Podul nu mai prezenta siguranță de ceva timp : https://www.digi24.r...n-genova-980805 Se pare că a decedat acolo și o persoană care are cetățenia română https://www.digi24.r...unta-mae-980847
|
#53
Posted 15 August 2018 - 01:18
unbrutus, on 14 august 2018 - 18:52, said: in Romania si italia, tari mafiote, corupte Dormi_Hete, on 14 august 2018 - 22:41, said:
Din cate stiu si viaductul Millau din Franta tot din beton e construit. Pentru podurile inalte betonul se preteaza mai bine, fiind mai rigid. Elasticitatea otelului poate induce fenomene aeroelastice periculoase Vezi prabusirea podului Tacoma in 1940 [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/nFzu6CNtqec?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#54
Posted 15 August 2018 - 01:49
Epdm, on 15 august 2018 - 01:18, said:
Peste tot sunt accidente. Nu are treaba cu mafia si corupția. Politicienii italieni spuneau ca "in mod repetat ni se transmit avertismente ca podul Morante se va prabusi, dar astea sunt povesti" Pana si accidentul nuclear de la Fukushima a avut legaturi cu coruptia... mai informeaza-te. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users