Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Prabusirea unei portiuni de autostrada (Genova)

* * * * * 1 votes
  • This topic is locked This topic is locked
141 replies to this topic

#37
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Se vede ca-i rupt exact la imbinarile alea subtiri, care se vad si de dedesubt si de deasupra.   Ca s-a rupt platforma podului am inteles, dar de ce s-a prabusit structura aia de stalp centrala (piciorul podului), nu inteleg, ca aia ar fi trebuit sa ramana in picioare, daca a fost corect construita.

Aici se vede mai bine

https://ibb.co/iwQ1RU

#38
Costel2014

Costel2014

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,221
  • Înscris: 02.09.2014
Imi permit sa repostez aici o chestiune despre pod, pe care am postat-o si pe topicul dedicat Italiei, e foarte interesant, cred eu: Podul inca de la inceput a starnit controverse printre ingineri. Foarte interesant, in 2016 inginerul Antonio Brencich, profesor la Facultatea de Constructii de la Universitatea din Genova, declara intr-un interviu acordat unui post de radio local ca "podul este un esec al ingineriei si ca trebuie inlocuit!" Omul explica pe larg cum a gresit proiectantul podului, comitand erori la estimarea deformarii cimentului. Brencich spune ca proiectantul podului, Riccardo Morandi, a fost mai degraba un foarte bun teoretician, dar cu o practica foarte redusa.  https://www.corriere...7bbd7366b.shtml

Edited by Costel2014, 14 August 2018 - 21:18.


#39
Benderbut

Benderbut

    viking member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,722
  • Înscris: 11.12.2014

View Postradumiki, on 14 august 2018 - 20:51, said:

Cica a fost renovat (consolidat) in 2016. Probabil s-au facut lucrari de mantuiala altfel nu se poate explica asa ceva. Inginereste vorbind...
Sub autostrada se afla un cartier intreg . Era imposibil pentru societatea de autostrazi sa il dinamiteze si sa il refaca sin nou. Singura solutie. era sa cada de la sine si sa faca cat mai putine victime.

Inginereste vorbind...acel pod este antic. Nu ai ce repara la niste bucati de beton suspendate in aer la 90 de metri inaltime. Prin zona aia se afla si un vant foarte foarte puternic. Tin minte cum ieseam din tunel si imediat asupra masinii se izbea un vant tare pe toata lungimea podului.

Edited by Benderbut, 14 August 2018 - 21:22.


#40
Costel2014

Costel2014

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,221
  • Înscris: 02.09.2014
Stirea cu avertismentul lui Brencich e confirmata si de Euronews: http://www.euronews....need-rebuilding
Intr-adevar, intensitatea traficului a fost o problema pentru pod, recunosc si italienii: "Cand a fost construit, nu a fost construit pentru a sustine traficul unor astfel de vehicule grele", a declarat fostul consilier municipal al orașului Genova, Gianni Vassallo, într-un interviu la un post TV local dn 2014. Politicienii italieni spuneau ca "in mod repetat ni se transmit avertismente ca podul Morante se va prabusi, dar astea sunt povesti" http://www.euronews....need-rebuilding
Uite ca nu au fost "povesti cu zane" cum spuneau politicienii, din pacate...

Edited by Costel2014, 14 August 2018 - 21:31.


#41
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Uitati-va si voi cum arata piciorul de pod prabusit (partea centrala). E incredibil... aproape ca n-a mai ramas nimic din el.  De ce s-ar rupe un picior de pod cu corzi de sustinere, intr-un asemenea hal?

https://youtu.be/8QPwauRZytY?t=507

La momentul prabusirii piciorului (filmat cu telefonul) se vede clar ca platforma podului e deja rupta din partea dreapta si ca atunci se prabuseste piciorul, care are un fel de miscare de rotatie (probabil sub influenta greutatii vehiculelor aflate pe pod in acel moment).

Cum se poate ca un picior de pod prabusit sa arate in halul asta? (uitati-va la armatura):

https://ibb.co/ku7Jqp
https://ibb.co/iP5zwU
https://ibb.co/cohZVp

Genoese architect Diego Zoppi, former president of the Genoese Order, told the ANSA news agency that the bridge was flawed in its construction.
"The problem with the Morandi Bridge is that the tie rods were made of concrete and not metal. In the 1960s they did not expect concrete to degrade and then collapse. Fifty years ago there was unlimited confidence in reinforced concrete. It was believed to be eternal. With the continuous vibrations of traffic, the cement cracks let air pass through, which reaches the internal metal structure and making it oxidize”.

Edited by rosix, 14 August 2018 - 22:00.


#42
silverflower

silverflower

    Anti-dogmatic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,828
  • Înscris: 04.05.2008
- Am și eu o întrebare, de ce tronsoanele din beton au tuburi (goluri) umplute cu cărămizi nelipite (știu că tensiunea contează mai mult la periferie)?
https://i.cbc.ca/1.4...ge-collapse.jpg
Primul clip, pe la secunda 10:
https://www.cbc.ca/n...lapse-1.4784417

Edited by silverflower, 14 August 2018 - 21:56.


#43
Costel2014

Costel2014

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,221
  • Înscris: 02.09.2014
Un coleg de forum mi-a atras atentia ca link-ul catre declaratia lui Brencich reprodusa de Corriere della Sera nu este corect, asa ca il repostez: https://www.corriere...7bbd7366b.shtml
Sper sa mearga de data asta.

Edited by Costel2014, 14 August 2018 - 22:01.


#44
Dihorul Razboinic

Dihorul Razboinic

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,322
  • Înscris: 01.10.2006

View Postrosix, on 14 august 2018 - 19:13, said:

Asta e un semn ca coruptia guvernelor e la cote maxime peste tot in lume. Diferenta e ca la aia poate se mai construieste cate ceva, iar la noi se construieste o pouala.

Dar, din cate imi aduc aminte poduri suspendate s-au mai prabusit si pe la americani, tot in genul asta...
Urmeaza pasajul Basarab daca rugina va avansa in timp ce dna. Firea doarme pe dansa.
A cazut unul la americani odata pentru ca a batut vintul mai tare si podul a inceput sa oscileze si a intrat in rezonanta. Cazul respectiv a intrat in manuale. Dar a fost demult.

#45
Dormi_Hete

Dormi_Hete

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,738
  • Înscris: 15.03.2018

View Postrosix, on 14 august 2018 - 21:36, said:

Uitati-va si voi cum arata piciorul de pod prabusit (partea centrala). E incredibil... aproape ca n-a mai ramas nimic din el.  De ce s-ar rupe un picior de pod cu corzi de sustinere, intr-un asemenea hal?

https://youtu.be/8QPwauRZytY?t=507

La momentul prabusirii piciorului (filmat cu telefonul) se vede clar ca platforma podului e deja rupta din partea dreapta si ca atunci se prabuseste piciorul, care are un fel de miscare de rotatie (probabil sub influenta greutatii vehiculelor aflate pe pod in acel moment).

Cum se poate ca un picior de pod prabusit sa arate in halul asta? (uitati-va la armatura):



Pentru ca ruperea tablierului a indus o puternica solicitare de incovoiere a piciorului, iar betonul are o rezistenta foarte slaba la acest tip de solicitare.

#46
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View PostDormi_Hete, on 14 august 2018 - 22:21, said:

Pentru ca ruperea tablierului a indus o puternica solicitare de incovoiere a piciorului, iar betonul are o rezistenta foarte slaba la acest tip de solicitare.

Ma... teoretic, la un pod bine construit, ruperea tablierului nu ar trebui sa induca niciun fel de forta in piciorul de sustinere.
Tu vezi vreo armatura groasa in piciorul ala de pod, ca eu nu vad nicaieri... si nu vad nici urma de coarda de sustinere metalica pe elementul ala central.  
Corzile alea de sustinere, care tineau podul sa nu se miste la vant erau tot din beton ??  Ca nu se folosesc corzi metalice de flori de mar, la podurile moderne.

View PostDihorul Razboinic, on 14 august 2018 - 22:13, said:

A cazut unul la americani odata pentru ca a batut vintul mai tare si podul a inceput sa oscileze si a intrat in rezonanta. Cazul respectiv a intrat in manuale. Dar a fost demult.

Pai da.. dar intre timp omenirea s-a mai desteptat si prevede la poduri armatura metalica in zig-zag si corzi metalice de sustinere, sau ceva de genul.  Acest pod nu are nici una nici alta.  Pasajul Basarab care e o traversare de doi lei, fata de acest pod are mult mai multe elemente de ranforsare.
Mai sunt in lumea asta viaducte facute pe stalpi si traverse, dar sunt facute cum trebuie si probabil nici nu au incarcarea pe care o avea podul care s-a prabusit.
https://www.google.r...AoQCQ..i&w=1024

In filmarea facuta cu telefonul se vede o miscare de invartire in jurul propriei axe deci, proababil a fost rafala de vant.

Edited by rosix, 14 August 2018 - 22:34.


#47
Dormi_Hete

Dormi_Hete

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,738
  • Înscris: 15.03.2018
Din cate stiu si viaductul Millau din Franta tot din beton e construit. Pentru podurile inalte betonul se preteaza mai bine, fiind mai rigid. Elasticitatea otelului poate induce fenomene aeroelastice periculoase Vezi prabusirea podului Tacoma in 1940
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/nFzu6CNtqec?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#48
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,614
  • Înscris: 07.02.2003

View Postmediasick, on 14 august 2018 - 18:36, said:

Ati mai auzit de asa ceva in lume?
Au mai patit unii recent dupa explozia unei masini. Totusi structura trebuia sa fie mai rezistenta... n-am inteles de ce a cazut asta italieneasca... o fi facuta de chinezi sau arhitectura moderna fara structuristi ?

Edited by andreic, 14 August 2018 - 22:58.


#49
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
De asta nu avem noi autostrazi. Se prabuseste un pod si mor zeci de oameni pe autostrada. Posted Image

#50
TheStarkestTruthMatters

TheStarkestTruthMatters

    Semper Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,012
  • Înscris: 09.12.2015

View Postradumiki, on 14 august 2018 - 20:51, said:

Cica a fost renovat (consolidat) in 2016. Probabil s-au facut lucrari de mantuiala altfel nu se poate explica asa ceva. Inginereste vorbind...

View Postandreic, on 14 august 2018 - 22:51, said:

Au mai patit unii recent dupa explozia unei masini. Totusi structura trebuia sa fie mai rezistenta... n-am inteles de ce a cazut asta italieneasca... o fi facuta de chinezi sau arhitectura moderna fara structuristi ?
Podul era vechi de zeci  bune de ani, construcția podului a fost finalizată în 1968 , acum 50 de ani.
Mentenanța structurii lui și implicit Posted Image reparațiile și consolidările periodice, probabil că nu s-au realizat la timp sau poate că nu s-au efectuat în mod adecvat.
În plus, supraîncărcarea extrem de frecventă a dus la șubrezirea destul de rapidă și în final la prăbușire/colaps!

Edited by TheStarkestTruthMatters, 14 August 2018 - 23:44.


#51
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,614
  • Înscris: 07.02.2003
Traiam cu impresia ca era ceva mai nou... tare.

#52
TheStarkestTruthMatters

TheStarkestTruthMatters

    Semper Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,012
  • Înscris: 09.12.2015
Podul nu mai prezenta siguranță de ceva timp : https://www.digi24.r...n-genova-980805 Se pare că a decedat acolo și o persoană care are cetățenia română https://www.digi24.r...unta-mae-980847

#53
Epdm

Epdm

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,621
  • Înscris: 15.01.2017

View Postunbrutus, on 14 august 2018 - 18:52, said:


in Romania si italia, tari mafiote, corupte
Peste tot sunt accidente. Nu are treaba cu mafia si corupția.

View PostDormi_Hete, on 14 august 2018 - 22:41, said:

Din cate stiu si viaductul Millau din Franta tot din beton e construit. Pentru podurile inalte betonul se preteaza mai bine, fiind mai rigid. Elasticitatea otelului poate induce fenomene aeroelastice periculoase Vezi prabusirea podului Tacoma in 1940
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/nFzu6CNtqec?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Nu are nicio treaba cu elasticitatea. Eroare de proiectare.



#54
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View PostEpdm, on 15 august 2018 - 01:18, said:

Peste tot sunt accidente. Nu are treaba cu mafia si corupția.
dragii de noi, cand inca sintem tineri, naivi si nu realizam ca coruptia ucide...

Politicienii italieni spuneau ca "in mod repetat ni se transmit avertismente ca podul Morante se va prabusi, dar astea sunt povesti"

Pana si accidentul nuclear de la Fukushima a avut legaturi cu coruptia... mai informeaza-te.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate