Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

ITP - benzină vs motorină

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#1
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,862
  • Înscris: 06.10.2003
Fusei cu 'animalu' la o testare de gaze, că tot eram pe-acolo să-i fac geometria. Mno - mi-o turează la 5000rpm, deja în zona roșie pe ceas. La benzinara de Corsa - testarea gazelor s-a făcut la 2500 de rpm (unde roșu începe la 6000rpm și frecvent merg cu ea între 3 și 4000 rpm). Btw, la o singură verificare ITP mi-a turat Corsa în draci (dar nu am întrebat la ce turație a dus-o).

L-am întrebat pe nea' ITP care-i motivul pt. diferența așa uriașă la testarea motoarelor. Păăăi, că la benzinare sonda lambda lucrează cel mai mult la 2,5k rpm (wtf !?!?). La diesel nu știa.

So  - întreb și io - care-i motivul tehnic pt. care dieselele se turează pînă la intervalul roșu (unde producătorul a apreciat că pușcă motorul) la verificarea gazelor. Că de legiferat probabil apare în ceva normative RAR (nu m-ar supăra un link să vadă și ochiul meu 'adevărul' legislativ).

#2
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară şi îmi place aşa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Sunt ceva norme. Parca peste 4000 la diesel sau la turatia maxima. Ideea e ca se masoara opacitatea gazelor de esapament iar la turatie, cel putin teoretic, sunt mai multe particule in gazele de esapament. La benzinare nu are treaba, oricum sunt particule putine.

Asta e doar parerea mea. Altfel da, stiu ca se tureaza dieselul la peste 4000. La benzina nici nu stiu daca a turat-o, parca la relanti au facut testul.

Cred ca sunt ceva normative, nu lege.

Edited by PoeOvidiu, 06 July 2018 - 13:41.


#3
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
La maxim pentru diesel.

https://www.euload.c...s/legis.119.php

#4
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară şi îmi place aşa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Ce m-as duce eu la RAR sa fac ITP la vreo 20 de Roman Diesel, asa incolonate. Nici nu m-ar interesa daca trec sau nu ITP-ul Posted Image

Edited by PoeOvidiu, 06 July 2018 - 13:46.


#5
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,867
  • Înscris: 25.01.2007
La benzina masoara cantitatea de gaze, la diesel, opacitatea.

#6
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,862
  • Înscris: 06.10.2003
Din documentul postat de @arab:

Quote

3. Opacimetru pentru staţiile ce efectuează inspecţia tehnică periodică la autovehiculele cu motoare cu aprindere prin comprimare[...]
3.8 Programul opacimetrului trebuie să permită tipărirea rezultatelor măsurătorii. Pe buletinul de probă trebuie să fie tipărite cel puţin următoarele date:
- data, ora şi minutul efectuării probei (numai pentru prima probă);
- temperatura uleiului de motor la momentul efectuării probei;
- timpul de bază;
- turaţia de mers în gol încet;
- turaţia de mers în gol maximă (de regulator);
- indicele de opacitate măsurat.

Deci normativul zice de turația de mers în gol maximă. Ce-i cu paranteza aia? 'de regulator'
Și ce-i ... turația de mers în gol încet? Ce valoare reprezintă acel 'încet' ?

Edited by shiva, 06 July 2018 - 13:53.


#7
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,784
  • Înscris: 06.09.2004

 shiva, on 06 iulie 2018 - 13:33, said:

So  - întreb și io - care-i motivul tehnic pt. care dieselele se turează pînă la intervalul roșu (unde producătorul a apreciat că pușcă motorul) la verificarea gazelor.
nu pusca niciun motor, nu asta inseamna zona rosie. in primul rand, motorul e gandit sa-ti taie alimentarea inainte sa ajungi la turatia la care ar pusca motorul. in al doilea rand, zona rosie nu e asa periculoasa cum isi inchipuie lumea, ca altfel n-ar mai lasa-o sa se tureze. zona rosie te avertizeaza sa nu mergi mult in regimul ala, de ex daca mergi 2 ore cu 80 la ora in viteza a doua, ai sanse sa puste. daca ajungi in zona rosie ocazional nu-i nicio problema, de-aia e desenata pe cadran, ca poti sa ajungi acolo.

#8
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,867
  • Înscris: 25.01.2007
Ce masina ai de ajunge acul in zona rosie?

#9
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,599
  • Înscris: 05.12.2005
La Peugeotul meu Expert în gol se turează numai până la 2500rpm şi doar dacă maşina se mişcă creşte peste. Software mânărit de fabricant, mă gândesc.

#10
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,862
  • Înscris: 06.10.2003
La diesel se verifică opacitatea gazelor, la benzinar cantitatea de gaze. Doar că ... o dată cu turația crește și consumul de combustibil la ambele - d-aia nu înțeleg raționamentul de a măsura la 2500 la benzinar și max. la diesel.

#11
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,867
  • Înscris: 06.01.2008
La ce cruciada se duce mai nou impotriva motoarelor diesel, nici nu ma mir ca se testeaza asa.

Probabil asa au primit ordin de la dealerii auto.

Edited by Hider141, 06 July 2018 - 14:58.


#12
Mizu

Mizu

    moroșan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,825
  • Înscris: 10.12.2006
Am fost eu la volan in benzinara in timp ce masura, si mi-a zis sa o tin la o turatie constanta intre 2000-2500.

#13
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 shiva, on 06 iulie 2018 - 13:33, said:

So  - întreb și io - care-i motivul tehnic pt. care dieselele se turează pînă la intervalul roșu (unde producătorul a apreciat că pușcă motorul) la verificarea gazelor. Că de legiferat probabil apare în ceva normative RAR (nu m-ar supăra un link să vadă și ochiul meu 'adevărul' legislativ).

Iti spun eu - de idioti o tureaza. Orice diesel, vechi sau nou.. daca il calci in 4000 rotatii scoate fum ca tractorul... Aceasta masuratoare de noxe cu masina la turatii la care posesorul nu prea ajunge.. poate pica la ITP 80% dintre masinile diesel.
Asa ca acest test e unul imbecil.  Eu nici pe autostrada nu circul cu masina mea diesel cu mai mult de 3500 rotatii.

Edited by rosix, 06 July 2018 - 14:54.


#14
dreaQ

dreaQ

    I'm too old for this shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,382
  • Înscris: 02.06.2005
Am facut ITPul saptamana asta la un service (ok) de cartier. La fel a turat ala motorul de am crezut ca ii sare ceva...in timpul ala bagase o sonda pe la joja si mia punea ceva magnetic prin anumite zone. Masina nu a scos fum ca tractorul oricat ar fi ambalat-o el acolo. Oricum nu era pe japca ii stiu.

#15
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 rosix, on 06 iulie 2018 - 14:52, said:

Eu nici pe autostrada nu circul cu masina mea diesel cu mai mult de 3500 rotatii.
La 3000 rotații am puțin peste 150 km/h, dar consumul începe să meargă spre cer.
Deci 3500 rotații? Posted Image

#16
gicul

gicul

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 11.06.2006
Ca sa dezactivezi limitarea de turatie in gol, care e 2500rpm, dezactivezi esp si apesi pedala de ambreaj

#17
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,355
  • Înscris: 22.10.2007
voi sunteti siguri ca scoate fum mult la turatie mai mare? cam toate dieselele vazute in trafic scoteau un nor de fum la kickdown/retrogradare si atat, urcau in turatie dar fumul nu mai aparea, asta cand motorul e ok si nu mananca ulei, apa sau turbina se pregateste de plecat in vacanta.
la fel si in cazul regenerarilor dpf fortate, scoteau la inceput fum ca o locomotiva dupa care disparea.
le: valabil si la masinile care au mers mult subturat, scot un nor mare de funingine cand urca in turatie dar se opreste cand s-a curatat.

Edited by _-livio-_, 06 July 2018 - 15:38.


#18
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,862
  • Înscris: 06.10.2003
Uite acum am găsit o discuție asemănătoare (mă rog, inițiatorul chiar a avut necazuri cu mașina pe stand).

L.E.: Am găsit și asta (mai proaspătă, din 2007):

Quote

5. Pentru autovehiculele echipate cu OBD, verificarea funcționării sistemului de reglare a emisiilor poluante [lit. (i)] se poate face pe baza indicațiilor dispozitivului OBD, verificând în același timp și funcționarea sistemului OBD.
Autovehicule echipate cu motor cu aprindere prin comprimare (Diesel)
a) măsurarea opacității fumului în accelerare liberă, de la turația de mers în gol încet la turația de limitare a alimentării, cu ambreiajul decuplat și comanda cutiei de viteze la punctul mort;
B) aducerea motorului la parametrii normali de funcționare a autovehiculului:
1. autovehiculele pot fi controlate cu respectarea, din motive de securitate, cel puțin a condiției ca motorul să fie cald și într-o stare mecanică satisfăcătoare;
2. sub rezerva dispozițiilor de la lit. d) pct. 2, niciun autovehicul nu poate fi respins fără a fi fost respectate următoarele condiții:
(i) motorul trebuie să fie cald: altfel spus, temperatura uleiului motorului măsurată de o sondă în tubul jojei de ulei trebuie să fie de cel puțin 80° C sau să corespundă temperaturii de funcționare normale, dacă aceasta este inferioară, ori temperatura blocului motor, măsurată după nivelul radiației în infraroșu, trebuie să atingă o valoare echivalentă. Dacă din cauza configurației vehiculului nu este posibil să se procedeze în acest mod, temperatura normală de funcționare a motorului va putea fi stabilită altfel, de exemplu pe baza funcționării ventilatorului de răcire;
(ii) sistemul de evacuare trebuie curățat prin 3 accelerări libere sau printr-un mijloc echivalent;
c) procedura de încercare
1. inspecția vizuală a oricărui echipament de reglare a emisiilor instalat de constructor, pentru a se verifica dacă este complet și într-o stare satisfăcătoare și dacă nu există neetanșeități;
2. motorul și, dacă este cazul, turbocompresorul trebuie să funcționeze la turația de mers în gol încet înainte de începerea fiecărui ciclu de accelerare liberă. Pentru motoarele autovehiculelor grele, aceasta înseamnă a se aștepta cel puțin 10 secunde după eliberarea comenzii de accelerare;
3. la începerea fiecărui ciclu de accelerare liberă pedala de accelerare trebuie apăsată rapid și progresiv (în mai puțin de o secundă), dar nu brutal, astfel încât să se obțină debitul maxim al pompei de injecție și să se atingă turația de limitare a alimentării, respectându-se valoarea specificată a timpului de bază;
4. la fiecare ciclu de accelerare liberă motorul trebuie ca, înainte să fie eliberată comanda, să atingă turația de limitare a alimentării sau, în cazul automobilelor cu transmisie automată, turația indicată de constructor ori, dacă aceasta nu este cunoscută, două treimi din turația de limitare a alimentării. Aceasta se poate asigura, de exemplu, prin supravegherea regimului motorului sau lăsând să treacă un timp suficient între momentul de acționare și cel de eliberare a pedalei de accelerație, adică cel puțin două secunde pentru autovehiculele destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, mai mult de 8 locuri pe scaune și pentru autovehiculele destinate transportului de mărfuri având o masă maximă tehnic admisibilă mai mare de 3.500 kg.
d) valori limită
1. Nivelul opacității nu trebuie să depășească valorile limită ale indicelui de opacitate (coeficientului de absorbție), care sunt următoarele:
Indice de opacitate (coeficient de absorbție) maxim pentru:
- motoare Diesel cu aspirație naturală: 2,5 m-1;
- motoare Diesel supraalimentate: 3 m-1;
- o limită de 1,5 m-1 se aplică următoarelor vehicule omologate conform valorilor limită indicate:
a) la linia B a tabelului din secțiunea 5.3.1.4. a anexei I la Directiva 70/220/CEE, modificată prin Directiva 98/69/CE (autovehicule comerciale ușoare cu motor Diesel EURO 4);
B) la linia B1 a tabelelor din secțiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE, modificată prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele cu motor Diesel EURO 4);
c) la linia B2 a tabelelor din secțiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE, modificată prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele cu motor Diesel EURO 5);
d) la linia C a tabelelor din secțiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE, modificată prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele EEV),
sau conform valorilor limită ce figurează într-o modificare ulterioară a Directivei 70/220/CEE, modificată prin Directiva 98/69/CE, sau conform valorilor limită care figurează într-o modificare ulterioară a Directivei 88/77/CEE, modificată prin Directiva 1999/96/CE.

Edited by shiva, 06 July 2018 - 15:53.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate