Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
ITP - benzină vs motorină
#19
Posted 06 July 2018 - 15:43
#20
Posted 06 July 2018 - 15:45
_-livio-_, on 06 iulie 2018 - 15:36, said:
voi sunteti siguri ca scoate fum mult la turatie mai mare? cam toate dieselele vazute in trafic scoteau un nor de fum la kickdown/retrogradare si atat, urcau in turatie dar fumul nu mai aparea, asta cand motorul e ok si nu mananca ulei, apa sau turbina se pregateste de plecat in vacanta. Da, suntem siguri. Majoritatea masinilor diesel au regim preponderent urban..asa ca sigur vor fi subturate si sigur vor scoate fum ca tractorul duse in 4000 rpm.. Daca nu ma crezi, stai langa masina cand apasa aia pedala sa vezi fum negru mai ceva ca la tractor. Asta se intampla pentru ca tu, sofer, circuli din an in paste cu turatii mai mari de 3000 rpm care sa curete eventual injectoarele si evacuarea. Ori cand te duci la ITP aia o calca la un regim de turatie cu care tu nu circuli aproape niciodata... dupa care ii baga o tzeava in cur... Sunt total impotriva unui astfel de mod de testare a noxelor la masina diesel... Nu afli absolut nimic.. Poti scrie de la inceput in foaie ca scoate un nor de fum ca tractorul, fara sa o mai turezi. Adevarat va spun - masinile diesel sunt turate dan'polea la ITP. 80% dintre masinile diesel scot fum cum nici nu va imaginati la turatia aia, motivul fiind cel pe care l-am scris mai sus. |
#21
Posted 06 July 2018 - 16:00
rosix, on 06 iulie 2018 - 14:52, said:
Asa ca acest test e unul imbecil. shiva, on 06 iulie 2018 - 14:33, said:
La diesel se verifică opacitatea gazelor, la benzinar cantitatea de gaze. Doar că ... o dată cu turația crește și consumul de combustibil la ambele - d-aia nu înțeleg raționamentul de a măsura la 2500 la benzinar și max. la diesel. |
#22
Posted 06 July 2018 - 16:03
andreic, on 06 iulie 2018 - 16:00, said:
E bun ca sa scoata din circulatie fumigenele[...] andreic, on 06 iulie 2018 - 16:00, said:
[...]Pai opacitatea e numai la diesel, la benzinare e neglijabil de aia nu trebuie turatii mari. |
#23
Posted 06 July 2018 - 16:58
andreic, on 06 iulie 2018 - 16:00, said:
E bun ca sa scoata din circulatie fumigenele. Exact. E ca si cand ne-am pacali pe noi, ca 80% din masinile diesel, accelearate la 4000 rpm, nu scot fum ca drku... Adica ne furam caciula. La o analiza pe bune, 3/4 din parcul auto din RO ar trebui tras pe dreapta daca le acceleram la 4000 rpm si le bagam o tzeava sonda in cur... Edited by rosix, 06 July 2018 - 16:59. |
#24
Posted 06 July 2018 - 17:00
rosix, on 06 iulie 2018 - 15:45, said:
Da, suntem siguri. Majoritatea masinilor diesel au regim preponderent urban..asa ca sigur vor fi subturate si sigur vor scoate fum ca tractorul duse in 4000 rpm.. Daca nu ma crezi, stai langa masina cand apasa aia pedala sa vezi fum negru mai ceva ca la tractor. Asta se intampla pentru ca tu, sofer, circuli din an in paste cu turatii mai mari de 3000 rpm care sa curete eventual injectoarele si evacuarea. Ori cand te duci la ITP aia o calca la un regim de turatie cu care tu nu circuli aproape niciodata... dupa care ii baga o tzeava in cur... Sunt total impotriva unui astfel de mod de testare a noxelor la masina diesel... Nu afli absolut nimic.. Poti scrie de la inceput in foaie ca scoate un nor de fum ca tractorul, fara sa o mai turezi. Adevarat va spun - masinile diesel sunt turate dan'polea la ITP. 80% dintre masinile diesel scot fum cum nici nu va imaginati la turatia aia, motivul fiind cel pe care l-am scris mai sus. nu sunt in ro, masina vede des peste 3k ture pe distante apreciabile, linia rosie e la ~7k. ideea e ca inainte de a merge la itp poti merge cu masina mai turat incat sa se curete toata evacuarea, asa am fost si eu acum ceva ani intr-o iarna la itp, in tara, cu o benzinara si m-a trimis gigel la o tura cu masina pt ca era catalizatorul rece si ieseau noxele prost, cand am revenit a iesit totul perfect. deci ma cam indoiesc ca un motor in stare buna fumega ca un universal in forja, poate daca e toba plina de funingine cap-coada, ca sa nu mai zic ca la dpf nu ar trebui sa se intample asta in veci, nu ar trebui sa fie aproape deloc funingine. |
#26
Posted 06 July 2018 - 17:40
evident, dar se aplica faza cu "italian tune-up" inainte de itp la orice motor, in special cele tinute preponderent in oras.
Edited by _-livio-_, 06 July 2018 - 17:41. |
#27
Posted 06 July 2018 - 17:46
un diesel poti sa-l fugaresti pana te plictisesti in dimineata itp-ului, ca de obicei degeaba.
|
#28
Posted 06 July 2018 - 18:08
nici macar loganul nu fumega la turatii multe: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/3WwmaFVOD-o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
ca sa nu mai vb de ceva cu 3l si dpf (cred): [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GrwV_aforKI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#29
Posted 07 July 2018 - 09:13
Hider141, on 06 iulie 2018 - 14:44, said:
Probabil asa au primit ordin de la dealerii auto. verificarea se face in acest mod => turarea motorului pana in faza de taiere a alimentarii <=, de pe vremea cand Dieselul era BEST of THE BEST al automobilelor. atunci era tot o conspiratie a dealerilor dar sa recomande achizitionarea de masini pe motorina. shiva, on 06 iulie 2018 - 13:33, said:
Că de legiferat probabil apare în ceva normative RAR (nu m-ar supăra un link să vadă și ochiul meu 'adevărul' legislativ). Verificarea emisiilor poluante 2.1 Verificarea autovehiculelor echipate cu mac are în vedere măsurarea opacităţii gazelor de evacuare în accelerare liberă, de la turaţia de mers în gol încet la turaţia de întrerupere a alimentării, cu ambreiajul cuplat (fără apăsarea pedalei de ambreiaj) şi cu schimbătorul cutiei de viteze la punctul mort (în cazul cutiilor de viteză automate, schimbătorul trebuie să fie în poziţia "Neutru" sau "Parcare"). daca am timp o sa postez un raspuns de la la Opel, de acum vreo 5 ani, in care OPEL afirma ca procedura nu afecteaza motorul. Raspunsul a fost trimis dupa ce intr-o statie ITP, un motor a fost distrus si omul voia sa dea statia in judecata. cand a primit raspunsul de la opel i-a trecut. Edited by strongsss, 07 July 2018 - 09:28. |
#30
Posted 07 July 2018 - 10:22
rosix, on 06 iulie 2018 - 16:58, said: Exact. E ca si cand ne-am pacali pe noi, ca 80% din masinile diesel, accelearate la 4000 rpm, nu scot fum ca drku... Adica ne furam caciula. La o analiza pe bune, 3/4 din parcul auto din RO ar trebui tras pe dreapta daca le acceleram la 4000 rpm si le bagam o tzeava sonda in cur.. Greșit... Nici un diesel echipat cu DPF nu va scoate fum negru, indiferent de turație. Tocmai am făcut ITP la una dintre mașini (motor 1.6 Multijet) ieri și am avut discuția asta și cu cel care opera standul. L-am intrebat de ce naiba turează pana la intrarea in limitare un diesel cu DPF, pentru ca e evident ca fum nu va scoate. Nu a știut sa imi răspundă la partea cu de ce, dar mi-a dat dreptate vis a vis de opacitatea gazelor de evacuare in cazul mașinilor cu DPF. Părerea mea este ca procedura de testare nu este adusă la zi, fiind relevantă doar in cazul motoarelor diesel fără filtru de particule. Evident ca mașina nu a scos nici un fel de fum turata. De altfel și evacuarea ei e perfect curată, spre deosebire de benzinarele echipate doar cu injecție directa... Edited by paultt, 07 July 2018 - 10:25. |
#31
Posted 07 July 2018 - 23:10
"turarea motorului pana in faza de taiere a alimentarii"
Sunt curios, producatorul masinii (motorului) furnizeaza turatia la care se intampla lucrul acesta? Pare-mi-se ca se face o confuzie, motorul diesel daca scoate fum inseamna ca "polueaza", pe cand motorul pe benzina daca nu scoate fum inseamna ca nu polueaza. Adevarul este ca si benzina polueaza dar "fara fum" Edited by Swerige, 07 July 2018 - 23:15. |
#32
Posted 08 July 2018 - 01:01
e cam invers, cand benzina scoate fum e clar o problema cu noxele, la diesel e normal sa ai fum intr-o anumita masura daca masina nu are dpf.
Edited by _-livio-_, 08 July 2018 - 01:17. |
#33
Posted 09 July 2018 - 13:01
slai, on 06 iulie 2018 - 17:46, said:
un diesel poti sa-l fugaresti pana te plictisesti in dimineata itp-ului, ca de obicei degeaba. Reiterez - care-i explicația tehnică pentru care dieselul se turează în draci și benzinarul nu. Că mă aștept ca normativele, cel puțin alea europene, să se bazeze pe ceva date tehnice... |
|
#34
Posted 06 August 2018 - 16:08
#35
Posted 28 February 2019 - 21:54
La mașina diesel e trecut undeva indicele de absorbție (1/m) de care se ține cont la testul de noxe (opacitatea). Dar cred că acest indice este valabil atunci când mașina este nouă, după 10 ani vechime de exemplu de ce nu îl ajustează?
Edited by Swerige, 28 February 2019 - 21:57. |
#36
Posted 04 March 2019 - 19:11
un motor pe benzina in functionare normala nu scoate fum vizibil. arderea benzinei e mult mai completa decat la diesel.
la ITP , pe benzina , se masoara volumul gazelor iesite , si se testeaza la relanti. La diesel se masoara opacitatea. si de aia tureaza. la benzina poti sa turezi pana iti vine acru in gat si nu scoate fum. in uk s a introdus taxa de poluare pt centrul orasului londra. pe langa aia de congestie. toate diesel NON euro 6 tre sa plateasca , in schimb masinile pe benzina de dupa 2006 NU. mai mult , intrii la ei pe site si bagi nr de inmatriculare si observi ca 90% din masinile pe benzina is scutite chiar daca is din nainte de 2006. is si masini pe benzina din 95 care is scutite , pt simplul motiv ca benzina nu produce nici 10% din particulele alea naspa pe care le produce diesel. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users