Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Consum ulei masina de tuns iarba...

"Moda" tinerilor care se ...

E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni
 Recomandare drona

Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...
 Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...
 Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 

BMW 320D E90

- - - - -
  • Please log in to reply
95 replies to this topic

#19
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012
Salutare,

Cei de la service-ul unde am lasat masina trebuiau sa imi schimbe astazi anvelopele de iarna cu cele de vara (da, stiu ca e 10 mai, dar asta e) si au constatat ca anvelopele de vara pe care le aveam erau uzate destul de tare, asa ca mi-au recomandat cu tarie sa le schimb.
Pentru ca nu vreau sa fac rabat la prea multe, iar cauciucurile sigur sunt in topul listei, am comandat imediat 4 anvelope Michelin Primacy 4 si ar trebui sa vina maine prin curier.
Le-am gasit la pret bun la emag (338 lei), la care am vazut ca era astazi o promotie cu inca 10% discount, deci 1216 lei toate. Aparent, voi primi si un voucher de combustibil cadou in urmatoarele luni, daca inregistrez achizitia pe site-ul Michelin.

In rest, astept vesti de la service despre stadiul lucrarilor. Maine seara trebuie sa o ridic si sper sa se tina de promisiune.

Numai bine!

#20
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012
E oficial, schimb si tampoanele de la motor. Am ales sa merg pe Lemforder, chiar daca sunt putin mai scumpe decat alti producatori.

Ca sa trag linie, costurile initiale pentru a aduce masina la o stare foarte buna sunt:
- Schimb kit transmisie
- Schimb bujii
- Discuri, placute, senzor placute, saboti frana, toate pe spate
- Cuplaj elastic cardan
- Simering cutie de viteza/cardan
- Simering cautator cutie viteze
- Ulei cutie viteze
- Kit protectie praf amortizoare spate
- Schimb tampoane motor

Total factura: 3700 lei

Anvelope Vara Michelin Primacy 4 - 1220 lei
Schimb anvelope - 80 lei

Total costuri: 5000 lei

Edited by FlorinMihai, 10 May 2018 - 15:48.


#21
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,488
  • Înscris: 18.06.2007
Nu citesc nicio reținere legata de costuri mai ales cã ai și o Toyota (mã certam eu cu alti useri pe alte topicuri legate de fiabilitatea Toyota - eu ziceam cã pe mine nu mã intereseaza) Atâta timp cat îți livreazã altceva, e normal sa aibã și alte costuri.

Baftã, sunt sigur cã vei fi foarte mulțumit de rezultatul final

Apropo, sunt niște suporți și la cutia de viteze. Sunt foarte ieftini și e foarte bine daca îi schimbi

Edited by bobalex18, 10 May 2018 - 15:23.


#22
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012

 bobalex18, on 10 mai 2018 - 15:22, said:

Nu citesc nicio reținere legata de costuri mai ales că ai și o Toyota (mă certam eu cu alti useri pe alte topicuri legate de fiabilitatea Toyota - eu ziceam că pe mine nu mă intereseaza) Atâta timp cat îți livrează altceva, e normal sa aibă și alte costuri.

Baftă, sunt sigur că vei fi foarte mulțumit de rezultatul final

Apropo, sunt niște suporți și la cutia de viteze. Sunt foarte ieftini și e foarte bine daca îi schimbi


Toyota cred ca m-a costat in 3 ani si jumatate, in materie de piese, manopera, revizii, cauciucuri, prabriz, undeva pana in 7000 lei si in momentul asta e pusa la punct si am curaj sa plec cu ea oriunde.
BMW-ul m-a costat deja 5000 lei (avea revizia facuta cand am luat-o), apoi urmeaza sigur distributia, inca vreo 3000, probabil o baterie si inca un set de anvelope de iarna, in total sper 2000 si astea.
Totusi, psihic mi-am asumat ca voi baga ceva mai multi bani in masina asta, dar vreau sa am o masina pe care sa ma pot baza si cu care, de asemenea, sa am curat sa plec oriunde.

Pe de alta parte, ma gandesc si la faptul ca daca luam o masina noua de 20000 Euro, pana si aia cerea niste bani (revizii la reprezentanta, obligatoriu casco), iar costul anual de a avea o masina pe care sa ma pot baza era semnificativ mai mare (includ si devalorizarea in calcul, plus finantarea pentru masina noua, pentru ca in mod cert nu dadeam atatia bani cash pe o masina).
Nu exista niciodata o reteta perfecta si fiecare ia niste decizii ghidat de propriile credinte si interese. Eu nu pun valoare pe masina sa fie ultimul model sau ultima tehnologie, ci mai mult sa fie functionala in parametri normali si cat mai comoda/puternica. In oras am toyota si cred ca si ea e prea scumpa si buna pentru cat de mizerabil e Bucurestiul si cate gropi are, iar la drum voi merge cu BMW-ul, care are tot ce am eu nevoie, anume putere, comfort, silentiozitate. Banii mentionati mai sus sunt tot ce am fost dispus sa cheltuiesc pana in ziua de azi pentru luxul de a avea masina.

Candva, poate imi voi schimba mentalitatea si credintele, dar deocamdata e bine asa.

#23
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
E bine totusi ca gandesti rational. Totusi, faptul ca la mai putin de 160000 de km a cedat turbina si e cu semnul intrebarii si compresorul de aer conditionat, la care adaugam maruntisurile care nu sunt chiar ieftine... Ok, drumuri bune si sa o conduci sanatos! :)

#24
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012

 LauCalin, on 10 mai 2018 - 16:06, said:

E bine totusi ca gandesti rational. Totusi, faptul ca la mai putin de 160000 de km a cedat turbina si e cu semnul intrebarii si compresorul de aer conditionat, la care adaugam maruntisurile care nu sunt chiar ieftine... Ok, drumuri bune si sa o conduci sanatos! Posted Image

La modelul asta, cu codul motor M47, turbina e calcaiul lui ahile. Mai mult, primul proprietar a folosit masina zi de zi, deci si foarte mult oras. Zicea ca i-a picat turbina cand se intorcea din concediu din Grecia. Ma rog, important e ca are turbina schimbata si am scapat de grija asta.
Cat despre compresor, inteleg ca e vorba de un rulment din interior. El in sine functioneaza si baga rece. Asta e clar un subiect pe care nu-l cunosc.
Despre celelalte maruntisuri, trebuie sa nu uitam ca masina are aproape 11 ani. Oricat ar fi de bune, imbatranesc si pica la un moment dat.
Da, puteau fi mai putine probleme, dar cu siguranta puteau fi si mai multe.

Merci de urari! Drumuri bune si tie cu Mitsu!

#25
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Eu cred ca te vei "indragosti" iremediabil de masina asta, mai ales ca cealalta masina e una care nu se remarca prin nimic special, in afara de fiabilitatea de top. Si vei vedea ca uneori fiabilitatea unei masini nu inseamna totul. Poate si de-asta ti-ai asumat niste riscuri cu BMW-ul asta, nu? Posted Image
Am 2 prieteni care au modelul asta. Au bagat la bani in ele, de se incurca in calcule. :D Dar cu toate astea nu se gandesc sa le vanda.

Edited by LauCalin, 10 May 2018 - 17:01.


#26
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012

 LauCalin, on 10 mai 2018 - 17:00, said:

Eu cred ca te vei "indragosti" iremediabil de masina asta, mai ales ca cealalta masina e una care nu se remarca prin nimic special, in afara de fiabilitatea de top. Si vei vedea ca uneori fiabilitatea unei masini nu inseamna totul. Poate si de-asta ti-ai asumat niste riscuri cu BMW-ul asta, nu? Posted Image
Am 2 prieteni care au modelul asta. Au bagat la bani in ele, de se incurca in calcule. Posted Image Dar cu toate astea nu se gandesc sa le vanda.

E greu de zis daca ma voi indragosti sau nu de ea, dar cu siguranta nu imi va fi indiferenta. Momentan am entuziasmul de inceput si probabil si portofelul mai deschis.
Cat despre asumarea de riscuri, ma tot macina gandul unei masini mai puternice de multa vreme si acum a fost momentul sa-mi indeplinesc ambitia, constient fiind de costurile initiale mai mari.
Ce pot spune, dupa nici 1000 de km condusi, e ca imi place mult cum se aseaza la drum si ce resurse de putere are. Mai vorbim peste 10.000 de km despre planuri de viitor, indragosteala sau alte alea.

Hai cu weekend-ul ca sa ies si eu la o plimbare la un munte/mare ceva!

#27
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
Rulmentul din compresorul de aer imi huruie si mie putin de cand am masina, dar il las asa pana-si da sfarsitul. Probabil multi producatori folosesc cam aceleasi modele. Am verificat nivelul de freon si ulei si e ok. Fulia iarasi e ok. Daca se gripeaza cumva, e proiectat sa se separe de fulie si nu-ti sfasie cureaua de accesorii, doar ramai fara el.

Edited by Mihai_mb, 11 May 2018 - 09:22.


#28
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012

 Mihai_mb, on 11 mai 2018 - 09:21, said:

Rulmentul din compresorul de aer imi huruie si mie putin de cand am masina, dar il las asa pana-si da sfarsitul. Probabil multi producatori folosesc cam aceleasi modele. Am verificat nivelul de freon si ulei si e ok. Fulia iarasi e ok. Daca se gripeaza cumva, e proiectat sa se separe de fulie si nu-ti sfasie cureaua de accesorii, doar ramai fara el.

Asa mi-a explicat si mie inginerul de la service. Multumesc pentru confirmare.

#29
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Si eu iti doresc s-o stapinesti sanatos, drumuri bune si fara nefacute! Referitor la pretul de achizitie, sa nu-l zici :D deoarece vad ca deja te vei apropia in scurt timp de 2000 euro "bagati" in ea. Multi iti vor zice ca, in total, te apropii de pretul unei masini noi dar tot sehas vei avea... Mai avem un coleg de forum ce a luat o asa masina si omul a detaliat toata "aventura" de pina acum. Posted Image

#30
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012
Multumesc de urari, Radu!
:)) nu stiu ce masina noua cat de cat comparabila poti lua cu banii pe care i-am dau eu pe BMW plus reparatii. Daca inmultesti suma cu 3, poate da.
Fiecare e liber sa faca ce vrea cu banii lui.

Am luat masina din service ieri. Se simte diferenta imediat. Sunt multumit!

Numai bine!

#31
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Da vad ca e secret mare pretul Posted Image inseamna ca ori ai dat ridicol de putin ori ridicol de mult , inclin spre a doua varianta ! Dar nu conteaza in final pt ca ai ceea ce ti-ai dorit Posted Image

Edited by Baxon, 12 May 2018 - 10:54.


#32
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012
Un mic update dupa vizita la auto soft dudesti pentru schimbul de anvelope. Aveam 2 jante putin strambe, asa ca le-am indreptat. De asemenea, am ales sa imi faca toate cele necesare la jante, inclusiv nu stiu ce curatare intr-un dispozitiv, schimb de ventile, umflare cu azot. Ma rog, toata distractia a fost 235 lei si masina merge ca unsa. Am simtit imediat diferenta la rulare dupa indreptarea jantelor, plus cauciucuri noi.
Cauciucurile pe care le-am dat jos am descoperit ca sunt all seasons, asa ca le-am pus direct pe olx. La iarna trebuie sa am pantofi noi, de iarna. Nu cred in all seasons, mai ales la BMW cu propulsie.

Despre pretul masinii, ca sa nu mai las loc interpretarilor, a fost 6000 euro.
Estimez ca dupa ce mai am de facut, ajung la 2000 euro pentru reparatii si anvelope iarna si vara, deci 8000 euro pt masina, pusa la punct exemplar.



#33
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012
Salutare,

Am avut o perioada incarcata, asa ca nu prea am avut timp de plimbari.
Totusi, am facut in weekend o plimbare pana la Vama Veche si as vrea sa scriu cateva impresii despre masinuta.
Am plecat dimineata pe la 8:30, iar la 11 fix eram la destinatie. Am mers destul de tare, fara insa a pune pe nimeni in pericol. N-am facut niciun flash, n-am dat decat un claxon intr-o situatie in care chiar a fost nevoie.
Asta asa, ca sa incerc sa spal putin imaginea soferilor de BMW, atat de blamati pe la noi.

Am constatat ca masina se simte bine la orice viteza si mi-a dat constant senzatia de control si siguranta.
De asemenea, am constatat ca daca merg cu 140 sau 160, consumul este aproape identic. Practic, atat timp cat pedala de acceleratie ramane intr-o pozitie fixa, viteza de rulare este aproape irelevanta (ma refer strict la viteza de autostrada). Cand apas acceleratia, oricat de putin, consumul instant creste destul de semnificativ.
Am plecat cu 6.8 din parcare si m-am intors cu 6.6. Consumul de plecare a fost facut pe vreo 150 de km, de cand facusem plinul, si am mers in oras plus o iesire pana la Comana si inapoi.
Cat despre alte aspecte...nu prea am ce sa zic. Se simte bine, e asezata, scaunele sunt foarte bune, mi-am gasit pozitia perfecta la volan, muzica se aude excelent in boxe...o placere.
Abia astept urmatoarea iesire, sper eu undeva pe drum mai virajat, pentru niste distractie.

ODO: 165.300

Numai bine!

#34
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012
Salutare,

Deocamdata toate bune si frumoase cu masina. Am mai scos-o la cate un drum si pot spune ca m-am obisnuit cu ea.
Mai am de lucru la partea de incredere atunci cand am un drum virajat. Desi stiu ca masina va sta bine pe drum, nu am totusi curaj sa intru prea tare in curbe de teama sa nu imi fuga de spate.
Cu Toyota ma simt mult mai comfortabil pe seprentine pentru ca am invatat-o foarte bine si pot evalua comportamentul ei in situatii diferite.

Am mai facut o plimbare la mare si de data asta am mers ceva mai tare, acolo unde mi-a permis drumul. Ce sa zic, pe autostrada e locul unde masina asta se simte excelent.
Desi am mers tare, am plecat cu un consum mediu de 6.7 si m-am intors cu 6.6.

Si ca sa imi incerc norocul si aici pe forum, vreau sa scap de anvelopele cu care am luat masina. Am un set Nokian WR A3 runflat all weather plus 205/55/16 si inca un set tot Nokian runflat (de vara), aceleasi dimensiuni. DOT 12 la ambele. Daca le vrea cineva la un pret mic, sa imi dea de stire.

ODO: 166.200

Numai bine!

Edited by FlorinMihai, 12 July 2018 - 11:35.


#35
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012
Salutare,

Am decis pana la urma sa fac si actele pentru masina, ca sa am si eu prima masina pe numele meu Posted Image).
Pe 1 august am programare la Pipera pentru inmatriculare.
Am facut asigurarea pentru inmatriculare, deci pe 6 luni, la City Insurance. A fost 578 lei. Rezonabil avand in vedere ca am sub 30 de ani si buletin de Bucuresti.

Despre masinuta, urmeaza niste deplasari in interes de concediu, undeva pe la 2000 de km. Abia astept.

Sa va povestesc si despre o experienta mai ciudata si sa va cer un sfat:
Am sunat la service-ul unde am facut toate interventiile la masina, cand am luat-o, sa ii intreb daca ar trebui sa iau in considerare schimbarea distributiei. Nici n-au stat pe ganduri si mi-au zis ca depinde de mine, dar ca ei ar recomanda. Ma rog, nu ma pricep eu la asta, dar nah...daca zic ei ca ar trebui, atunci sa ne gandim.
Si le spun sa imi faca o oferta. Stau ei vreo 2 zile, aduna, scad, pana la urma ma suna tipul de acolo si imi zice ca distributia e in spate, ca o fac numai OEM, lucru cu care eram de acord si ca ma costa 2300 lei piesele, 1000 lei manopera si 19% TVA. Nici nu apuc sa ma gandesc, cand ma suna iar si imi zice ca de fapt a discutat cu mecanicul sef si ca e o operatiune complexa si ca sub 1500 lei manopera plus TVA nu se baga. Deja mi se parea mult, asa ca am zis sa nu dau niciun raspuns.
Il sun apoi pe mecanicul meu din Focsani, unde am mai facut cate una-alta la Toyota, el fiind destul de specializat pe Toyota, dupa mai mult de 10 ani de munca doar pt marca asta.
Imi zice direct, din prima: daca e M47, ai distributia in fata. De asemenea, aia e o distributie buna si nu trebuie sa umbli la ea decat dupa 250-300 de mii de km, daca incepe sa faca zgomot.
I-am zis ca e cam ciudatel, ca dincolo mi-au zis ca e in spate si ca mi-au recomandat sa o schimb.
In weekend am avut drum la Focsani, asa ca m-am oprit pana la el. S-a uitat la masina, mi-a aratat lantul de distributie deschizand capacul de la ulei, mi-a zis ca trebuie sa stau linistit si daca vreau sa fiu 200% sigur, sa dau un telefon la BMW sa vad ce imi recomanda si ei.
Inca nu am facut nimic, dar am zis sa va povestesc si voua, poate are cineva o informatie utila.

Consumul dupa drumul de Focsani a ramas cam acelasi. Deocamdata sunt fericit.

Numai bine!

Edited by FlorinMihai, 27 July 2018 - 11:07.


#36
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,488
  • Înscris: 18.06.2007
eu merg pe mâna mecanicului de la focțani, cu atât mai mult cu cât a „inspectat distribuția”. eu zic să stai liniștit și cu banii de distribuție să bagi un concediu :D

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate