Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...

Baterie externa solara vs baterie...
 Sapa peste pardosea veche

recomandare placa captura video

Trecere apartament pe numele meu

Seria 3 - E90 / 91
 LakeSide 11 Straulesti

Sanse refinantare

arii

Sapa peste pardoseala
 Smart phone pentru auz deficitar

Manager transport marfa. Pareri. ...

BIOS F.24 pentru HP Pavilion g7-2...

Meta Quest 3 512 gb
 

Noul impozit auto-proiect! Cresc impozitele pentru masinile cu motoare mici

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
295 replies to this topic

#109
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016

View PostMarius_Adrian, on 09 decembrie 2017 - 22:58, said:

In SUA nu exista impozit pe proprietate la masini. SUA contine 50 de state. In California taxa de inregistrare (tag-urile) costa $75/an. Aia e tot ce platesti. Impozitul pe proprietate la masini e un rahat comunist scornit de nemti ...inventatorii comunismului.

Am tinut minte gresit, asa ca mea culpa... Virginia si Rhode Island au cel mai mare impozit anual pe masina: 960$ si respectiv 1,333$. Chiar si asa, mult mai mic ca la noi.

Sursa: https://www.fool.com...st-car-tax.aspx

#110
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

View Postbladhaund, on 06 decembrie 2017 - 22:37, said:

Cu siguranta vorbesti din auzite, pentru ca nu exista o astfel de notiune in codul fiscal.

Scuze de întârziere, dar ai dreptate doar partial. Din 2016 nu se mai impoziteazã luxul (inclusiv auto). O sa ma uit cu atentie la Codul Fiscal valabil pentru anul viitor. Sunt curios sa vad ce si cum apare.

Cred cam-a indus in eroare faptul ca nu s-a discutat prea mult de eliminare acestui aspect si rãmãsese cu el valabil.

#111
Marius_Adrian

Marius_Adrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 72
  • Înscris: 08.04.2017

View PostQuoriah, on 10 decembrie 2017 - 08:02, said:

Am tinut minte gresit, asa ca mea culpa... Virginia si Rhode Island au cel mai mare impozit anual pe masina: 960$ si respectiv 1,333$. Chiar si asa, mult mai mic ca la noi.

Sursa: https://www.fool.com...st-car-tax.aspx


Stau in SUA ,nu exista in SUA impozit pe proprietate. Exista pe case in unele state dar si acolo impozitul nu e pe proprietate ci pe chirie (majoritatea stau cu chirie). Odata ce ai cumparat un bun nu mai platesti nici o taxa (impozit pe proprietate).In SUA nu exista impozite la masini. Exista o taxa de poluare platita o singura data de producator la vanzarea masinii. Dupa nu mai exista nici un impozit ci doar placutele (tag-urile) dar si alea se ieftinesc pe masura ce masina se invecheste. Exista unele state liberale ce au procent din valoarea pentru tag-uri....tagurile nu sunt impozit pe proprietate ,adica nu il platesti cand nu folosesti masina . In Romania se plateste impozitul chiar daca masina nu e inregistrata. Astia te forteaza sa o declari. In SUA nu exista asa ceva deci nu e impozit pe proprietate chiar daca prostovanul din articol il denumeste "property tax"...nu e nici o taxa pe proprietate. Bineinteles ca asta e in functie de valoare nu cilindree sau numar de suruburi si taxele astea se pot returna cand declari veniturile. Persoanele fizice in SUA pot deduce cheltuieli exact cum fac firmele in Romania.

Articolul e putin depasit acum pentru ca din 2012 mai sunt doar cateva state democrate....dupa Obama partidul democrat e pe cale de disparitie. Asta se intampla cand pui la americani taxe. Capitalismul nu e pe baza de taxe. In Europa unde statul dicteaza tot taxe peste taxe e normal. In SUA daca un politician pune taxe acel politician dispare.

Dar hai sa lasam SUA si sa dam exemple din Germania pentru ca dupa cum bine stim romanii au fetishuri cu nemtii comunisti. In Germania  impozitul auto scade pe masura ce masina e mai veche. Nu te pune nimeni sa platesti impozit la Aro cat la x5 si nici nu se plateste atunci cand nu folosesti masina.Tot in Germania o masina euro 2 pe benzina primeste timbru verde pentru orasele mari ,deci daca ai un Mustang de prin anii 90 poti umbla cu ea prin Germania foarte ieftin ,mult mai ieftin decat in Romania unde doar impozitul e aproape 2,000euro pe an.

In capitalism nu exista lux si nici nu exista un argument pe lumea asta pentru a taxa "luxul" .Hai sa fim toti saraci ca sa nu mai fie lux. Buna gandire ,eu tot cred ca Ceausescu a fost mierlit aiurea ,romanii au comunismul in sange.

Edited by Marius_Adrian, 10 December 2017 - 09:16.


#112
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,765
  • Înscris: 08.10.2004
evident ca a fost mierlit aiurea in momentul ala. cum la fel de evident e ca nu era chiar asa nevinovatpe cat ar vrea unii sa isi aduca aminte. da nu trebuia sa fie impuscat.

back on track - ca tot vb de impozite pe proprietate - daca te gandesti doar la ele par incorecte. de ce sa platesc pe ceva ce e al meu, nu ? asta e una din metodele statului da a strange fonduri. NU stiu exact cum e acum dar in anumite state din america se platea impozit si animale, chiar si pe cainele de casa, pe business-ul care il aveai. statul in sine intotdeauna va cauta sa taxeze cat mai mult, si micile "invarteli" care le tot face in domeniul asta nu le face in nici un caz pentru binele populatiei. si intotdeauna vor fi unii avantajati si unii nu. Deci daca urmariti obiectiv cine e avantajat de pe urma modificarii (si e valabil pt orice modificare facuta in legi/taxe..etc) si aveti in vedere ca statul niciodata nu va da legi care sa avantazeze populatia per total (decat in cazuri de exceptie) puteti intelege ce interese ii conduc pe cei de la putere. :P ....pfuu ca fac politica si nu vroiam.

eu as sugera sa nu va entuziasmati asa tare - o sa faca si aici ca si cu taxa pe poluare. scad - lumea isi ia masini cu motoare mari, bam schimba sau baga o alta taxa sa compenseze.  cel mai safe si stabil segment imo va fi tot pana in 2500cmc.

#113
Marius_Adrian

Marius_Adrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 72
  • Înscris: 08.04.2017

View Postsmoke, on 10 decembrie 2017 - 09:34, said:

evident ca a fost mierlit aiurea in momentul ala. cum la fel de evident e ca nu era chiar asa nevinovatpe cat ar vrea unii sa isi aduca aminte. da nu trebuia sa fie impuscat.

back on track - ca tot vb de impozite pe proprietate - daca te gandesti doar la ele par incorecte. de ce sa platesc pe ceva ce e al meu, nu ? asta e una din metodele statului da a strange fonduri. NU stiu exact cum e acum dar in anumite state din america se platea impozit si animale, chiar si pe cainele de casa, pe business-ul care il aveai. statul in sine intotdeauna va cauta sa taxeze cat mai mult, si micile "invarteli" care le tot face in domeniul asta nu le face in nici un caz pentru binele populatiei. si intotdeauna vor fi unii avantajati si unii nu. Deci daca urmariti obiectiv cine e avantajat de pe urma modificarii (si e valabil pt orice modificare facuta in legi/taxe..etc) si aveti in vedere ca statul niciodata nu va da legi care sa avantazeze populatia per total (decat in cazuri de exceptie) puteti intelege ce interese ii conduc pe cei de la putere. Posted Image ....pfuu ca fac politica si nu vroiam.

eu as sugera sa nu va entuziasmati asa tare - o sa faca si aici ca si cu taxa pe poluare. scad - lumea isi ia masini cu motoare mari, bam schimba sau baga o alta taxa sa compenseze.  cel mai safe si stabil segment imo va fi tot pana in 2500cmc.


Ai perfecta dreptate .In SUA auzi aprope zilnic "taxes are theft". In Romania daca spui asa ceva esti numit anarhist sau nebun pentru ca romanii s-au obisnuit ca statul sa faca tot ,de la drumuri ,spitale si alte cacaturi pe bani publici . Eu nu cred ca Romania poate avea vreodata taxe cat de cat de bun simt atat timp cat e populata de oameni ce se freaca de capra vecinului. Nu e vorba de politica ci de oameni ,in Romania oricat o dai la intors populatia e de cacat. Raca de vecinu...sa nu cumva sa aiba mai mult. In felul asta nimeni nu are nimic iar cei care au ceva au acel ceva prin alte tari .

Cel mai safe segment e rezidenta de Bulgaria sau Ungaria (in functie de zona ). Romanii sanatosi la cap au noroc ca au doua tari cat de cat sanatoase la cap pe langa.Ceilalti care vor taxe peste taxe si cat mai mult stat in viata personala sunt cauze pierdute. Mare parte a populatiei este obisnuita sa primeasca tot de la stat si statul o sa talhareasca oamenii care cat de cat produc pentru ca multumi pe aia care s-au obisnuit sa primeasca de la stat tot.

#114
-koss-

-koss-

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,329
  • Înscris: 29.11.2017
E bine ca mai invatam ceva de pe forumuri. Cel putin de la unii useri ai ce sa inveti.
Eu din cate stiu, s-ar putea sa ma insel totusi, impozitul auto se duce la bugetele locale nu? Ar fi interesat de vazut ce sume se colecteaza anual pe astfel de impozite la valoare actuala. Oare se colecteaza  1 miliard de euro dintr-o astfel de taxa..??

Edited by -koss-, 10 December 2017 - 20:05.


#115
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016

View PostMarius_Adrian, on 10 decembrie 2017 - 09:08, said:

...

Multam fain de lamuriri. Eu am renuntat la un BMW 740i din cauza impozitului asa ca asa ca il consider o japca de prost gust... Singura comparatie cu USA era doar sa arat ca fix in statele mai "comuniste" din USA cu taxa cea mai mare era mai "ieftin" decat in Romania.

Revenind la oile noastre... Ma indoies ca o sa fie aprobata prea curand din mai multe motive:
- nu vine de la PSD
- primarii nu vor vrea sa fie injurati de carpanosii care masini cu perfuzii si carora o crestere de 20-30 de lei le pute; dupa cum stim, primarii sunt cei care pot canaliza voturile la alegerile parlamentare
- primariile vor incasa deja mai putini odata cu modificarile fiscale care intra in vigoare din 2018 deci nu vor vrea inca o reducere de taxe

Daca trece in formatul asta si impozitul auto scade asa de mult, va fi doar pentru ca Ministerul Mediului sa aiba justificare sa bage un "ceva" anual pentru poluare. Destul de improbabil pentru ca, din nou, cei mai afectati ar fi aia cu motoarele mici si masini vechi.

#116
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

Quote

Inițiatorii propunerii sunt de părere că menținerea unui nivel ridicat al impozitării auto în România “va încuraja, în continuare, căutarea unor soluții alternative de înmatriculare, în alte țări membre ale Uniunii Europene, care vor genera, ca și până acum, o diminuare a impozitelor colectate și, foarte important, probleme majore în traficul cotidian”, iar din perspectiva asigurărilor, “procedura de recuperare a daunelor produse cu autovehicule înmatriculate în alt stat este mult mai anevoioasă decât în cazul accidentelor în care sunt implicate doar autoturisme înmatriculate în România, aceasta în cazul ideal în care utilizatorul vehiculului are încheiată o asigurare de răspundere civilă”.

Doar in Romania este impotenta asta de a evita circulatia rezidentilor cu masini inmatriculate in alte state.

In Belgia treaba e simpla: ai 30 de zile de la obtinerea rezidentei sa iti inmatriculezi masina in Belgia. Dupa care esti pasibil de amenzi de la 300 de euro in sus si confiscarea placutelor si certificatului de inmatriculare. Nu se joaca nimeni. E plin de romani, bulgari, polonezi in Belgia, nu ii vezi cu masini inmatriculate la ei in tara (cu extrem de minore exceptii -> aia care nu se informeaza/citesc legea si sunt fripti ca niste draci atunci cand sunt prinsi).

Ce e mizeria asta? "Hai sa micsoram impozitul ca sa li se faca mila romanilor si sa nu mai faca evaziune fiscala". Nu exista asa ceva, Romanul este antipatriot inascut cand vine vorba de taxe. El percepe taxele ca pe un furt pe care statul il exercita asupra lui.

Nu prietene, taxele se colecteaza cu biciul. Vrei taxe ca in Bulgaria? Muta-te in Bulgaria.

Edited by izometric, 11 December 2017 - 08:08.


#117
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,765
  • Înscris: 08.10.2004

Quote

Romanul este antipatriot inascut cand vine vorba de taxe. El percepe taxele ca pe un furt pe care statul il exercita asupra lui

crede-ma ca e valabil absolut peste tot. toti fura statul daca pot. toti fac evaziune daca pot. la noi e mai rau pentru ca de taxele alea nu se face nimic (care sa fie proportional cu valoarea taxelor adica). plus ca taxele in sine nu sunt proportionale cu venitul, comparat cu alte tari.

#118
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Buba cea mare e ca nu sunt consecvente si, in general, cu portite de scapare. Teoretic, schimbarile fiscale se fac cu 6 luni inaite, cu exceptia unor modificari necesare pe termen scurt. De ce anunta schimbari de impozite in noiembrie cu aplicare de la 01.01? Ma astept la ceva Ordonante de modificare de Sf Stefan cu aplicare de Sf Vasile...

Daca nu ar avea de platit pomenile (si nici alea complete) poate ar fi altfel. Discutiile astea imi aduc aminte de sfarsitul anilor 90, inceput de 2000, cand, nevoia de bani era stringenta, Guvernul dadea vina pe Parlament ca nu voteaza in timp util Bugetul de Stat, iar Parlamentul pe Guvern ca nu aduce in timp proiectul de Buget.

#119
eireman

eireman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,741
  • Înscris: 11.10.2016
Eu nu inteleg o treaba: proletarii urla ca din gura de sarpe ca motoarele mari sa fie taxate.Ok,dar daca pentru un motor de 4.2 statul vrea 7000 de lei impozit,nu ar fi normal ca pentru unul de 1litru sa platesti 7000:4? Adica asa vreo 1700? Daca expui asta proletariatului,brusc vor fi de acord cu scaderea impozitului la motoare mari.Adica sincer,urla lumea ca nu au drumuri si alti draci,dar tu platesti 13€ anual impozit la o masina "populara",,,

#120
Stef_Stef

Stef_Stef

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,008
  • Înscris: 17.08.2016
impozitul in for,a actuala e o mizerie stim prea bine de cine introdusa ca "sa sufere si aia bogati"...pai atunci impoziteaza masina dupa valoarea reala (ca la casco), ca stiu masini cu motor de 1l care costa mai mult decat o d'asta de burghezi cu motor de 2.2 si veche de 5-7 ani...

#121
eireman

eireman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,741
  • Înscris: 11.10.2016

View Postizometric, on 11 decembrie 2017 - 08:06, said:

Doar in Romania este impotenta asta de a evita circulatia rezidentilor cu masini inmatriculate in alte state.

In Belgia treaba e simpla: ai 30 de zile de la obtinerea rezidentei sa iti inmatriculezi masina in Belgia. Dupa care esti pasibil de amenzi de la 300 de euro in sus si confiscarea placutelor si certificatului de inmatriculare. Nu se joaca nimeni. E plin de romani, bulgari, polonezi in Belgia, nu ii vezi cu masini inmatriculate la ei in tara (cu extrem de minore exceptii -> aia care nu se informeaza/citesc legea si sunt fripti ca niste draci atunci cand sunt prinsi).

Ce e mizeria asta? "Hai sa micsoram impozitul ca sa li se faca mila romanilor si sa nu mai faca evaziune fiscala". Nu exista asa ceva, Romanul este antipatriot inascut cand vine vorba de taxe. El percepe taxele ca pe un furt pe care statul il exercita asupra lui.

Nu prietene, taxele se colecteaza cu biciul. Vrei taxe ca in Bulgaria? Muta-te in Bulgaria.

Lasa vrajela cu Belgia.Au sau au avut belgienii taxe de inmatriculare care sa depaseasca valoarea masinii ca in Romania? Dar au impozite auto de 10-20 de ori mai mari decat salariul minim? Oriunde pe lumea asta taxele si impozitele sunt considerate furt de lumea normala. Nu e specific romanilor.Sa nu mai spunem ca in Romania banii respectivi in loc sa mearga spre investitii si cresterea nivelului de trai al cetatenilor merg spre  buzunarele hotilor de la guvernare.
Culmea,aici ai taxe ca afara si traiesti in RO.

#122
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,015
  • Înscris: 01.11.2005
In Be poti ajunge si la taxe de 6000 E pentru o masina,aici n-ai nimerit-o.

#123
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

View Posteireman, on 12 decembrie 2017 - 12:32, said:

Eu nu inteleg o treaba: proletarii urla ca din gura de sarpe ca motoarele mari sa fie taxate.Ok,dar daca pentru un motor de 4.2 statul vrea 7000 de lei impozit,nu ar fi normal ca pentru unul de 1litru sa platesti 7000:4? Adica asa vreo 1700? Daca expui asta proletariatului,brusc vor fi de acord cu scaderea impozitului la motoare mari.Adica sincer,urla lumea ca nu au drumuri si alti draci,dar tu platesti 13€ anual impozit la o masina "populara",,,

7000:4.2  Tot proletariatul ar vrea ca salariile negociate la privat sa fie intr-o marja similara cu cea de la Stat, unde este clientela politica, dar asta nu se va intampla. Ori in Irlanda, ori in Islanda (o tara insulara de la Ocean, nu mai stiu sigur) prevede ca salariul maxim al tarii este al Primului Ministru. Deci, un director nu il poate depasi, din punct de vedere al salariului, dar poate primi bonificatii (spor de frig, spor de performanta, spor de ceata, etc).

O impozitare corecta ar fi in functie de 3 caracteristici determinabile:
  • capacitate cilindrica
  • putere
  • poluare
Ar fi foarte simplu pentru tot sistemul si determinabil pe termen lung ce cheltuieli fiscale vei avea cu masina. Tot asa, pe masura ce normele EURO X apar, sa se impoziteze ca atare (cota 1 pentru cel mai nou EURO, 1.1 pentru EURO -1, 1.2 pentru....)

Exact cum obliga la vanzarea cladirilor certificatul energetic, asa pot face impozitarea pe caracteristicile de mai sus. Doua din ele sunt oricum trecute si in talon, si in CIV. Poluarea (X grame) se trece la cerere (cred). La mine a fost trecut de proprietarul de la care am cumparat, altfel nu scria nimic (masina de 10 ani)

#124
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016

View PostPololica, on 13 decembrie 2017 - 09:30, said:

O impozitare corecta ar fi in functie de 3 caracteristici determinabile:
  • capacitate cilindrica
  • putere
  • poluare
Ar fi foarte simplu pentru tot sistemul si determinabil pe termen lung ce cheltuieli fiscale vei avea cu masina. Tot asa, pe masura ce normele EURO X apar, sa se impoziteze ca atare (cota 1 pentru cel mai nou EURO, 1.1 pentru EURO -1, 1.2 pentru....)

Exact cum obliga la vanzarea cladirilor certificatul energetic, asa pot face impozitarea pe caracteristicile de mai sus. Doua din ele sunt oricum trecute si in talon, si in CIV. Poluarea (X grame) se trece la cerere (cred). La mine a fost trecut de proprietarul de la care am cumparat, altfel nu scria nimic (masina de 10 ani)

Depinde foarte mult de tipul de impozit. Vrei impozit pe proprietate sau vrei un impozit global care sa acope ce pus acolo in lista?

Ca daca e a doua optiune, trebuie sa eviti "dubla impunere" conform legislatiei europene: nu ai voie sa taxezi acelasi lucru mai mult de o singura data. Asa ca daca vrei taxa de proprietate pe masina, nu are treaba cu poluarea, sau daca incluzi in impozitul anual si poluarea, atunci trebuie sa scoti accizele din pretul carburantului etc.

Impozitarea corecta este neimpozitarea masinilor prin taxa de proprietate. Nu mai bine lasi omul sa foloseasca banii aia in economie prin achizitionarea de alte servicii / alte bunuri?

DE CE ESTE MUSAI SA EXISTE TAXA DE PROPRIETATE PE AUTOVEHICULE PERSONALE?

Daca e vorba de folosirea infrastructurii, atunci sa punem taxa si pe caini care se caca pe infrastructura din oras.

PS: uite la idiotii de la AFM si Ministerul Mediului. Vor sa taxeze poluarea produsa de masini in orasele noastre. Asa ca vor taxa CO2 in loc de nivelul de noxe / particule / cenusa al fiecarei masini. Asa ca decat un sistem tamp si ineficient, mai bine fara.

Edited by Quoriah, 13 December 2017 - 10:48.


#125
Elenistic

Elenistic

    Distrug pesedisti pe banda rulanta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,803
  • Înscris: 19.06.2017
Muntean (ASSAI): Taxa auto 2018 se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule, valoarea maximă va fi de circa 200 de euro pe an

http://www.economica...xxx_147504.html

Pareri?

#126
bobyploiesti

bobyploiesti

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,020
  • Înscris: 18.02.2016
Si daca nu circul cu masina tot platesc,,,,,adica daca nu poluez tot platesc?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate