Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Profesor vs elev - vizavi de rezolvarea unei probleme
Last Updated: May 10 2017 23:46, Started by
Bursul
, May 09 2017 10:54
·
0
#1
Posted 09 May 2017 - 10:54
Cred ca am auzit cu totii cate un caz de genul asta: la un examen elevul/studentul vine cu o alta metoda de rezolvare a problemei decat cea predata de profesor. Profesorul considera ca nu e bine si ii da 4.
Cine a gresit si cine are dreptate? Parerea mea: legal profesorul e indreptatit sa ii dea 4, pentru ca (sac!) el trebuie sa urmeze programa scolara. Cel putin la clasele I-XII unde programa e stricta. La facultate e putin diferit, pentru ca profesorul isi face cursurile si decide ce sa predea. Aici daca studentul vine cu o alta solutie, e o problema de comunicare a profesorului pentru ca nu specifica exact ce doreste de la student. De exemplu: proiect sa se faca o pagina web, magazin virtual. La cursuri profesorul a predat PHP, iar studentul vine cu un site complet functional in C#. Voi ce parere aveti? |
#2
Posted 09 May 2017 - 11:00
Parerea mea e ca din gradinita pana la pensie orice solutie corecta la o problema, pe metoda predata sau nu, trebuie punctata, atata timp cat rezolva problema.
|
#4
Posted 09 May 2017 - 11:08
tablagiu_xxx, on 09 mai 2017 - 11:00, said:
Parerea mea e ca din gradinita pana la pensie orice solutie corecta la o problema, pe metoda predata sau nu, trebuie punctata, atata timp cat rezolva problema. Lucrurile sunt totusi mai complicate. |
#5
Posted 09 May 2017 - 11:10
Bursul, on 09 mai 2017 - 11:08, said:
Nu merge. Esti taximetrist si clientul iti zice sa-l duci la punctul B. Tu o iei pe ocolite, mai opresti la o shaorma, mai bei un suc. In final ai dus clientul la pucntul B ai rezolvat problema. Lucrurile sunt totusi mai complicate. |
#6
Posted 09 May 2017 - 11:15
Depinde de profesor. Unii sunt limitati, altii sunt orgoliosi, altii sunt prosti de-a dreptul.
Important e sa treci clasa. Am avut in facultate un profesor al dracu rau de tot. Cand zic al dracu, cred ca doar satana era peste el. Pica ala pe capete, era jale si prapad mai ales ca avea si o materie destul de grea ( Dinamica Navei in Mare Reala ). E...posibil in anul in care am facut eu cu el s-au aliniat planetele si omul la grupa noastra a fost lapte si miere. De ce ? Pentru ca noi, grupa noastra reusisem sa facem proiectul lui intr-un mod total diferit si cu o abordare total diferita decat facusera celelalte generatii copy-paste. E drept ca am fost si o grupa unita si orice idee o imparteam cu toti colegii. Ca sa nu mai zic ca toti am promovat examenul la el...a fost cred ca o raritate care trebuia scrisa in "analele" facultatii... Bursul, on 09 mai 2017 - 11:08, said:
Nu merge. Esti taximetrist si clientul iti zice sa-l duci la punctul B. Tu o iei pe ocolite, mai opresti la o shaorma, mai bei un suc. In final ai dus clientul la pucntul B ai rezolvat problema. Lucrurile sunt totusi mai complicate. Edited by tehnics, 09 May 2017 - 11:26. |
#7
Posted 09 May 2017 - 11:15
Depinde de forumalrea problemei. Daca ti se cere sa rezolvi prin metoda X si tu folosesti metoda Y, nu ai respectat cerinta, adica te-ai chinuit degeaba.
Daca faci reguli de calcul prescurtat si nu le folosesti, se numeste ca nu le stii, altfel, de ce ai alege calea mai lunga. Cred ca situatia este mai complicatam si implica subiectivism din partea noastra. |
#8
Posted 09 May 2017 - 11:18
YOUR_GOD, on 09 mai 2017 - 11:15, said:
Depinde de forumalrea problemei. Daca ti se cere sa rezolvi prin metoda X si tu folosesti metoda Y, nu ai respectat cerinta, adica te-ai chinuit degeaba. |
#9
Posted 09 May 2017 - 11:22
Totul tine de formularea problemei.
Am avut meciuri cu profa de mate in liceu pentru o intrebare tampita la teza, si am avut dreptate. Am rezolvat problema in alt mod, dar in cerinta nu specifica "utilizati X pentru rezolvarea problemei". Daca cerinta este facuta bine, profesorul va vedea ce trebuie sa vada si elevul nu va avea nimic de comentat. |
#10
Posted 09 May 2017 - 11:23
Am avut un prof de fizica in anul 2 care era un zbir la examene. Nu mergea cu fofarlica la el. Puteai sa faci 2 subiecte din 3 de nota 10. Daca nu abordai si al 3 lea subiect restanta scria pe tine si lasa si repetenti fara prea multe discutii. La o tigara in pauza ne spune o data ca la disciplina lui putem aborda subiectele si invatand din alte carti, nu neaparat cursurile lui. Mi-a ramas in cap vorba lui de atunci: "Puteti invata si din alte carti si daca e pe subiect nu o sa va zic nimic niciodata. Fizica n-am inventat-o eu. Nu-s eu mai cu motz. E o stiinta exacta."
|
|
#11
Posted 09 May 2017 - 11:23
Bursul, on 09 mai 2017 - 11:18, said:
Problema apare cand profesorul nu specifica ca trebuie rezolvat prin metoda X. El crede ca se subintelege acest lucru. Edited by tehnics, 09 May 2017 - 11:27. |
#12
Posted 09 May 2017 - 11:27
Bursul, on 09 mai 2017 - 11:08, said:
Nu merge. Esti taximetrist si clientul iti zice sa-l duci la punctul B. Tu o iei pe ocolite, mai opresti la o shaorma, mai bei un suc. In final ai dus clientul la pucntul B ai rezolvat problema. Lucrurile sunt totusi mai complicate. Merge, daca problema consta doar in a ajunge de la pct A la pct B, merg toate variantele. Si prin Paris, eventual, sau prin Helsinki la o problema de matematica, daca o rezolvi pe 5 pagini sau pe 3 randuri, ambele variante ar trebui sa fie corecte. Daca introduci mai multe variabile, eficienta, timp etc, este o alta problema. Deja multimea solutiilor se poate reduce la 1 singura. Eu am luat cazul simplu, de ex cu o problema de matematica. |
#13
Posted 09 May 2017 - 11:28
Aceia nu sunt profesori.
Dimpotriva, atata timp cat un elev se rezuma la metoda predata in clasa, chiar daca face de 10, e degeaba. E zero. A invatat (a tocit) un sablon de rezolvare a unei probleme si aia e. Edited by Rhesus, 09 May 2017 - 11:28. |
#14
Posted 09 May 2017 - 11:29
Bursul, on 09 mai 2017 - 10:54, said:
De exemplu: proiect sa se faca o pagina web, magazin virtual. La cursuri profesorul a predat PHP, iar studentul vine cu un site complet functional in C#. |
#15
Posted 09 May 2017 - 11:30
born2lose, on 09 mai 2017 - 11:29, said:
cam amesteci lucrurile, exemplul asta nu mi se pare deloc potrivit. da, daca la un curs de php elevul vine cu cerinta rezolvata in C#, merita nota 4. la probleme care suporta mai multe rezolvari, eu as accepta si rezolvari diferite de solutia din culegere. Nu. Daca se numeste curs de php, atunci da, merita 4. Daca e un curs de dezvoltarea aplicatiilor web, studentul poate sa vina cu ce vrea el. Chiar daca la curs, s-a predat php. Php e o unealta, atat. Edited by Rhesus, 09 May 2017 - 11:31. |
|
#16
Posted 09 May 2017 - 11:31
#17
Posted 09 May 2017 - 11:35
Eu nu înțeleg o chestie:
Dacă elevul este atât de deștept încât a descoperit el o metodă mai avansată și eficientă decât cea predată,de ce nu rezolvă și prin metoda cerută de profesor? Că mie îmi sună ca și cum la fotbal,jucătorii ar da gol cu mâna. Sau când deposedează adversarul de minge,în loc să-l "dribleze",îi dă un pumn în nas și-i ia mingea. Edited by ASCENDED, 09 May 2017 - 11:37. |
#18
Posted 09 May 2017 - 11:44
Bursul, on 09 mai 2017 - 11:08, said: Nu merge. Esti taximetrist si clientul iti zice sa-l duci la punctul B. Tu o iei pe ocolite, mai opresti la o shaorma, mai bei un suc. In final ai dus clientul la pucntul B ai rezolvat problema. Lucrurile sunt totusi mai complicate. La o adica taximetristul il poate duce pe client pe o ruta mai scurta decat cea mentionata de client pt. ca la finalul calatoriei costul sa fie mai mic. Va fi clientul multumumit de solutia diferita propusa de taximetrist ? Iar raspunsul la intrebarea ta are 3 variante: 1] daca profesorul cere scrierea site-ului in PHP dar elevul il scrie in C#, merita nota 4; 2] daca profesorul nu specifica scrierea site-ului in PHP iar elevul il scrie in C#, profesorul trebuie sa-i dea nota mare; 3] daca se preda exclusiv PHP iar profesorul cere scrierea unui site fara a specifica limbajul iar eleveul il scrie in C#, elevul trebuie sa primeasca nota mica. Aceste probleme apar din cauza lipsei de comunicare intre profesor si student ! Profesorul e vinovat ca nu a specificat cum sa se rezolve problema; studentul ca a rezolvat problema diferit fata de cerinta profesorului/programa clasei. Asta e doar opinia mea |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users