Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Profesor vs elev - vizavi de rezolvarea unei probleme
#19
Posted 09 May 2017 - 12:08
#20
Posted 09 May 2017 - 12:42
I-as cere studentului sa rezolve si prin metoda clasica.
Daca stie, 10 Daca nu stie, 6. |
#21
Posted 09 May 2017 - 12:49
YOUR_GOD, on 09 mai 2017 - 11:31, said: Exista un caz concret? Nu stiu daca e caz real sau banc, insa e la subiect: Intrebare la un examen de fizica la Universitatea din Copenhaga: Cum se poate masura inaltimea unei cladiri cu un barometru? Raspuns student: Se masoara lungimea barometrului, se leaga barometrul cu o sfoara si se coboara de pe acoperisul cladirii; inaltimea cladirii = lungimea barometrului + lungimea sforii. Studentul a fost dat afara de la examen. Studentul a facut contestatie, care a fost acceptata pentru ca s-a considerat ca intrebarea nu impunea o anumita solutie. Dar cum raspunsul sau nu putea edifica examinatorul asupra cunostintelor de fizica dobandite la cursul respectiv, o noua examinare a avut loc. Raspuns student: Se arunca barometrul de pe cladire si se masoara timpul pana la impactul cu solul. Inaltimea cladirii = (g*t2)/2. Examinatorul solicita o alta solutie. Raspuns student: Daca este o zi insorita, se aseaza barometru pe cladire si se masoara umbra de pe sol. Cunoscand lungimea barometrului si a umbrei, totul se reduce la o simpla problema de asemanare.Examinatorul solicita o alta solutie. Raspuns student: Se leaga barometrul cu o sfoara si este lasat sa oscileze liber la sol si pe cladire. Cum perioada de oscilatie depinde de acceleratia gravitationala (g), se poate masura inaltimea cladirii in functie de variatia “g”. Examinatorul solicita o alta solutie si atrage atentia studentului ca este ultima sa sansa. Raspuns student: Solutia pe care o asteptati de la mine banuiesc ca este masurarea presiunii la sol si pe cladire – presiune care variaza cu inaltimea – si determinarea inaltimii cladirii in functie de variatia de presiune. Dar aceasta este o solutie de-a dreptul plicticoasa, de aceea va mai propun una: Se poate propune administratorului cladirii un targ avantajos: Imi puteti spune in schimbul acestui frumos barometru care aste inaltimea cladirii…? Studentul acesta a fost Nils Bohr, singurul absolvent al universitatii din Copenhaga laureat al premiului Nobel. |
#22
Posted 09 May 2017 - 12:58
lely, on 09 mai 2017 - 12:49, said:
Nu stiu daca e caz real sau banc, insa e la subiect: ........... Studentul acesta a fost Nils Bohr, singurul absolvent al universitatii din Copenhaga laureat al premiului Nobel. Edited by tehnics, 09 May 2017 - 12:58. |
#23
Posted 09 May 2017 - 13:33
Tsunnnami, on 09 mai 2017 - 12:42, said:
I-as cere studentului sa rezolve si prin metoda clasica. Daca stie, 10 Daca nu stie, 6. Aici e vorba de o tema si un subiect. Tema este metoda, lectia, cursul predat. Subiectul e doar un pretext pt. aplicarea temei. Deci rezolvata in alt mod decat cursul predat, uzual e nota 3-4 la generala, 2-3 la liceu si 1-2 la facultate in f de profesor. Daca profesorul e prea bland, mai da si 5 sau peste, dar nu e corect. Daca tema nu este data si nici presupusa usor, atunci se poate nota si cu 10, dar exista criterii obiective de evaluare. Profesorul este obligat sa noteze ce are in programa, curriculum oficial pt. anul respectiv. E valabil inclusiv pt. examene de capacitate, bacalaureat, etc. Daca metoda alternativa nu este in programa, nu se poate demonstra stapanirea materiei de catre elev decat printr-un examen aditional, sau eventual daca elevul noteaza de la inceput ambele metode. Edited by loock, 09 May 2017 - 13:36. |
#24
Posted 09 May 2017 - 13:40
In Romania sistemul de invatamant nu incurajeaza elevul pentru a gasi o metoda alternativa de rezolvare a unei probleme, prin simplu fapt ca profesorul e nevoit sa urmeze o programa scolara data de minister. Sunt putini profesori care sunt deschis la minte si accepta si altceva pe langa programa.
|
#25
Posted 09 May 2017 - 13:53
Bursul, on 09 mai 2017 - 13:40, said:
In Romania sistemul de invatamant nu incurajeaza elevul pentru a gasi o metoda alternativa de rezolvare a unei probleme, prin simplu fapt ca profesorul e nevoit sa urmeze o programa scolara data de minister. Sunt putini profesori care sunt deschis la minte si accepta si altceva pe langa programa. Sigur ca exista si profesori mai slabi, limitati, etc. Sunt cazuri de profesori care nu-si stapanesc bine nici cursurile si materia din curriculum... Pe de alta parte, la evaluare se noteaza materia din curriculum. Asa e corect. Elevul trebuie sa inteleaga chestia asta, (altfel e de scoala speciala...) si rezolva mai intai prim metoda predata sau care trebuia predata, si apoi, daca e pasionat si mai are timp dupa ce rezolva celelalte subiecte, poate sa arate ce mai stie el - daca are cui... Edited by loock, 09 May 2017 - 13:58. |
#26
Posted 09 May 2017 - 13:55
Hai sa o luam altfel. Da, Nils Bohr a luat premiul Nobel. Cati dintre cei care scrieti aici va ganditi ca ati putea candida la acest premiu? Pe bune? Ma bucur ca va simtit geniali..Eu unul NU. Deci in esenta despre ce vorbim?
Sa zicem ca sunteti destepti si faceti problema in stilul vostru. Vedeti ca profa/proful nu o agreaza, hi, hi. OK, e vina lui ca nu v-a cerut precizat cum doreste. Avand calea impusa, o rezolvati cum vre ea/el, luati 10 si gata. Pana la urma scoala /liceul e pt mare masa. Sunteti super buni, ok, deci prima data castigati locul I la Olimpiada nationala. Asta e primul pas. Apoi lotul, balcaniada, europenele si mondialele. Vi se pare ca glumesc? Nu vi se pare.. Ati auzit de Nadia Comaneci? Primul 10 din istorie, apoi altele, titluri europne, mondiale, olimpice, a ras tuns frezat tot ce era mai bun.. era deja o super campioana recunoscuta cand a implinit varsta, a terminat liceul, si dat examen la IEFS, Institutul de Educatie Fizica si Sport, actualul ANEF Academia Nationala de Educatie Fizica.. Si comisia i-a zis "dsoara, stim foarte cine cine sunteti dvoastra, dar cu tot respectul, ca si ceilalti candidati trebuie sa executati ce se cere in programa de admitere, 2 piruete, 3 tumbe, adica niste "floare la ureche pt dvoastra" . Nadia a ras, a executat, Ok, e perfect, sunteti admisa.. Apoi tot Bucurestiul de atunci a comentat ca a fost o pierdere de vreme pt toata lumea. Si prin '80 si ceva s-a schimbat regulamentul.. Ai fost macar olimpic pe tara la Mate fizica, chimie intrai la Univ Fac de Mate sau de Fizica sau Chimie Politehica fara examen. La fel si la Istorie, Gegrafie, normal la fac respective.. Ai fost macar campion national la un sport, cand te inscri aduci si diploma si gata esti admis. Ce mare filozofie.. Altfel, eu unul care am pus mai multe intrebari, nu mai repet problema 3R.. Deci sincer asa ma indoiesc de flexibilitatea intelectuala in aplicarea legilor banale ale fizicii de catre mare masa.. Deci vorbim discutii ca sa nu adormim... Asa e, astept sa imi vina niste piese.. Edited by Prien, 09 May 2017 - 13:58. |
#27
Posted 09 May 2017 - 14:07
Nici aia nu a fost o regula buna.
Au intrat multi la ANEFS care nu avea ce sa caute acolo. Sigur, unii au fost eliminati in anii de facultate, dar au mai si trecut cativa nejustificat. Tot asa, alti au ajuns generali... O facultate presupune mai mult decat niste performante in sport. Sportul de performanta in general se impleteste cu niste abilitati intelectuale, dar nu e garantat si mai ales nu e garantat pt. un spectru suficient de larg pt. un student si absolvent de facultate. E valabil chiar si pt. alte discipline. Sunt indivizi foarte performanti intr-un domeniu, dar ridicol de slabi sau paraleli la altele care sunt cel putin de bun simt pt. un intelectual - care trebuie sa fie capabil sa si comunice ca un intelectual, sa relationeze, sa colaboreze, sa stapaneasca logica, chiar si putina filozofie, putina sociologie, putina psihologie, gramatica, limbi, relationari interdisciplinare, orientare in spatiu, desen, cultura estetica si generala, etc. Edited by loock, 09 May 2017 - 14:11. |
#28
Posted 09 May 2017 - 15:00
loock, on 09 mai 2017 - 13:53, said:
Daca elevul e destept intelege chestia asta, si rezolva mai intai prim metoda predata sau care trebuia predata, si apoi, daca e pasionat si mai are timp dupa ce rezolva celelalte subiecte, poate sa arate ce mai stie el in plus daca vrea si plus peste 10... Profesori "limitati" sunt multi. Poate nici nu sunt limitati, ci doar sictiriti de mediul in care lucreaza. |
|
#29
Posted 09 May 2017 - 15:59
Dar ce te faci cand tu vii cu solutia corecta iar profesorul are o solutie incorecta si iti da 4 ca nu ti-a iesit rezultatul lui? Am vazut destule cazuri.
Edited by gerbil, 09 May 2017 - 15:59. |
#30
Posted 09 May 2017 - 16:37
loock, on 09 mai 2017 - 13:33, said:
Aici e vorba de o tema si un subiect. Tema este metoda, lectia, cursul predat. Subiectul e doar un pretext pt. aplicarea temei. Deci rezolvata in alt mod decat cursul predat, uzual e nota 3-4 la generala, 2-3 la liceu si 1-2 la facultate in f de profesor. Daca profesorul e prea bland, mai da si 5 sau peste, dar nu e corect. Daca tema nu este data si nici presupusa usor, atunci se poate nota si cu 10, dar exista criterii obiective de evaluare. Profesorul este obligat sa noteze ce are in programa, curriculum oficial pt. anul respectiv. E valabil inclusiv pt. examene de capacitate, bacalaureat, etc. Daca metoda alternativa nu este in programa, nu se poate demonstra stapanirea materiei de catre elev decat printr-un examen aditional, sau eventual daca elevul noteaza de la inceput ambele metode. Daca intrebarea este: Rezolvati prin metoda..., da, dar i-as da nota de trecere, pentru ca A REZOLVAT-O. Dar eu NU AS CERE NICIODATA ASA CEVA. Pe mine ma intereseaza doar rezultatul Sa revenim la cazul in care s-ar cere metoda: Diferenta dintre unu care habar n-are si unu care ajunge la un rezultat corect prin alta medota trebuie recompensata Daca e vorba de probleme rezolvate cu raspunsuri A, B, C, cu un raspuns corect, atunci are 10. Sa intelegem (intelegeti) o chestie generala in scoala de azi din lume si foarte importanta. SCOALA este pentru a te face sa intelegi fenomenul, pentru a intelege unde sa cauti ce te intereseaza, pentru a te invata sa rationezi, sa structurezi si pentru a-ti cultiva IMAGINATIA. Daca tu ai un procedeu mai bun si mai eficient de a ajunge corect la rezultatul corect, ce importanta mai are metoda profesorului? Altfel scoatem papagali. Imi aduc aminte si acum ca in anul 2 am picat Mecanica pentru ca am folosit o metoda mai eleganta matriceala fata de metoda profesoarei, iar Blumenfield, la rezistenta, nu intelegea cum un student de 9 la rezistenta poate pica mecanica, pe care am luat-o la restanta cu 9 folosind metoda profesoarei. A fost asta o pierdere de timp? A fost. A fost profesoara proasta? Da! |
#31
Posted 09 May 2017 - 18:29
#32
Posted 09 May 2017 - 19:35
Face parte din viata. Iar viata nu e intotdeauna dreapta. Dar lectiile ei sunt intotdeauna bune.
|
#33
Posted 09 May 2017 - 22:28
Bursul, on 09 mai 2017 - 10:54, said:
Cred ca am auzit cu totii cate un caz de genul asta: la un examen elevul/studentul vine cu o alta metoda de rezolvare a problemei decat cea predata de profesor. Profesorul considera ca nu e bine si ii da 4. Cine a gresit si cine are dreptate? Parerea mea: legal profesorul e indreptatit sa ii dea 4, pentru ca (sac!) el trebuie sa urmeze programa scolara. Cel putin la clasele I-XII unde programa e stricta. La facultate e putin diferit, pentru ca profesorul isi face cursurile si decide ce sa predea. Aici daca studentul vine cu o alta solutie, e o problema de comunicare a profesorului pentru ca nu specifica exact ce doreste de la student. De exemplu: proiect sa se faca o pagina web, magazin virtual. La cursuri profesorul a predat PHP, iar studentul vine cu un site complet functional in C#. Voi ce parere aveti? Doamne fereste , daca esti profesor si iti pui astfel de intrebari. Ma doare capul numai cand ma gandesc. Edited by Cr1spy, 09 May 2017 - 22:31. |
|
#34
Posted 09 May 2017 - 22:45
Sper ca nu sunteti profesori, cu aceste mentalitati referitoare la scoala. Imi vine sa plang.
Daca obligi un elev sa "invete" lectia, si sa nu deprinda niste tehnici, indiferent de mijloace, e clar. Prea mult se pune accent pe materie, pe curriculum, pe "invatat la subiect" Elevii/studentii NU sunt roboti oameni buni! Ei nu trebuie sa invete pe de rost, sau fix ce preda/cum preda un profesor. Haideti sa mai lasam ideea ca un profesor este sfant. Haideti sa terminam cu "sa faci cum ai invatat de la profesor". "Fa exact cum ti-am predat". Dupa 4 ani de facultate, in care am terminat cu 9.50+ media generala, imi vine in gand ca atunci cand apare vreun "destept" mai tare-n gura, si mai slab in cunostinte, sa-l intreb cu ce nota a terminat. De la facultate pana la definitivat. Daca se doreste bal, bal sa fie. Apropo, pana acum, in 4 ani de facultate s-a adeverit un mare mare fapt: Intotdeauna, un profesor inteligent, este modest, fara fite, fara "cine mi-s eu". Si la fel, aproape intotdeauna, ce-i care fac figuri, au fost prosti. De bubuie... Asa ca sfat: Puteti "citi" un profesor dupa primele ore de curs. Cu cat este mai indulgent: si aici ma refer la modalitatea de gandire, la flexibilitate, la adoptarea unei abordari lejere si dinamice a lucrurilor, cu atat e mai inteligent. Cand dai de un profesor de liceu, care habar n-ai la ce facultate particulara de balet a terminat matematica sau informatica, e normal sa "te oblige" sa-i faci problema cum vrea el. Altfel, "se pierde"! Daca va simtiti neindreptatiti, solicitati cu incredere verificarea unei lucrari si de alte comisii (indiferent ca vorbim de liceu sa facultate). Inca imi aduc aminte fraza scrisa de mine, si cu care am avut castig de cauza in liceu: "Orice abordare corecta dpdv stiintific, dar care nu se regaseste in programa nu trebuie considerata gresita pentru simplul motiv ca nu se regaseste intr-o programa scolara". Si mi s-a dat dreptate. Cu putin scandal, cu vreo 8p in plus (fiind vorba de o olimpiada) am primit maxim, dupa o contestatie de vreo... 3-4 pagini. Si da, am refuzat contestatia "tipizata", care era un sfert de pagina A4 Edited by Rhesus, 09 May 2017 - 23:02. |
#36
Posted 09 May 2017 - 23:46
Rhesus, on 09 mai 2017 - 11:28, said:
Aceia nu sunt profesori. Dimpotriva, atata timp cat un elev se rezuma la metoda predata in clasa, chiar daca face de 10, e degeaba. E zero. A invatat (a tocit) un sablon de rezolvare a unei probleme si aia e. In multe cazuri importanta este metoda de rezolvare si chiar daca rezultatul nu este cel corect punctajul va fi unul bun. Edited by MembruAnonim, 10 May 2017 - 00:01. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users