Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Caut splitter semnal satelit

Instalatii sanitare

Program de slabire cu succes gara...

Reconditionare cada baie din fonta
 Problema imprimanta

Here goes nothing

BCR sau Raiffeisen

Visual Studio 2022 instaleaza Epi...
 Sfat alegere parbriz

EMAG - recenzii false facute de ei?

Recomandare telefon 900-950

Nivel de trai
 Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...

Pe unde pot sa gasesc statistici ...

Este reconditionat acest laptop?
 

Biciclist lovit

- - - - -
  • Please log in to reply
121 replies to this topic

#55
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,303
  • Înscris: 23.02.2017

View PostdaniMMM, on 27 februarie 2017 - 15:51, said:

In alte tari se si taie mana daca te prinde la ciordit
In tari de lumea a 3a. Noi ne uitam spre tarile din lumea a-1a.
Sau ti se pare normal sa ai o lege care sa face "recomandari"?
Sau sa iti spuna sa reduci viteza "pana la limita evitarii oricarui pericol"?

Chiar daca ar OBLIGA la pastrarea a 1.5 m, nu doar recomanda, cum face acum legea, tot nu ar fi suficient, pt ca evident nici o camera de filmat nu ar permite masurarea clara a distantei pastrate in cazul unui accident.

Pe cand o lege care zice clar ca tre sa schimbi banda sa depasesti, ar rezolva simplu problema si orice camera ar putea evalua usor daca asa a fost.

Orice drum trebuie sa fie supravegheat video, apropo.

#56
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,885
  • Înscris: 26.02.2010
Dacã nu ești șofer, e cam greu sa respecți codul rutier în cazul biciclistului. Ca ne place sau nu, asta e realitatea și trebuie sa fim atenți la ei, ca tot noi vom ieși sifonati.

#57
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,303
  • Înscris: 23.02.2017

View Postdanvlas, on 27 februarie 2017 - 15:52, said:

Pana cand se schimba legea, aplicam ce avem.
7. banda de circulatie - subdiviziunea longitudinala a partii carosabile, materializata prin marcaje rutiere saualte mijloace, daca are o latime corespunzatoare pentru circulatia intr-un sens a unui sir de vehicule, altele decat vehiculele care se deplaseaza pe doua roti;
Ce a vrut sa spuna autorul? Autorul a vrut sa spuna ca pe o banda nu pot incapea doua masini. Dar pot incapea o masina si o motocicleta sau bicicleta.  Definitia de mai sus este folosita de toti motociclistii/biciclistii care fac slalom printre masini. Ai dreptate, biciclistul are aceleasi drepturi ca si soferii. Dar si aceleasi obligatii, mai ales la schimbarea directiei de mers.
Ca sa se schimbe legea, trebuie sa si ceara cineva schimbarea. Tu nu pari sa vrei asta.
"daca are o latime corespunzatoare"... cine stabileste asta? Cine poate masura? autorul a vrut, ca si in cazul celebrei "pana la evitarea oricarui pericol", sa arunce responsabilitatea asupra oricui numai asupra lui nu.
Uite aici cum apreciasa soferii ca e "suficienta distanta"... cu siguranta ti s-a intamplat si tie, fie macar si cand erai incepator, sa nu apreciezi corect latimea/spatiul:

Attached Files



#58
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

View Postaeon, on 27 februarie 2017 - 16:09, said:

nu ai inteles nimic
nu depaseam nimic, faceam la dreapta de pe banda 1, pe breteaua de facut dreapta
biciclistul a venit pe langa bordura, prin dreapta mea, cu intentia de a merge inainte
sa inteleg ca trebuia sa-i dau prioritate??
nu cumva el avea obligatia sa ma depaseasca prin stanga, mai ales ca avea de gand sa mearga inainte? ca doar e participant la trafic, nu? sa inteleg ca masinile asa fac, depasesc prin dreapta cand au chef?
E foarte discutabil. Pe de o parte nu aveai obligatia sa-i dai prioritate, el nefiind pe pista special amenajata (dar daca era, chiar iti pierdeai permisul). Pe de alta parte, ai obligatia sa te asiguri inainte de schimbarea directiei de mers. Tu virai la dreapta, biciclistul mergea inainte si avea obligatia sa circule cat mai aproape de marginea din dreapta a drumului. Dupa parerea mea, el nu te depasea, ci isi continua drumul.

#59
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,303
  • Înscris: 23.02.2017

View Postaeon, on 27 februarie 2017 - 16:09, said:

nu ai inteles nimic
nu depaseam nimic, faceam la dreapta de pe banda 1, pe breteaua de facut dreapta
biciclistul a venit pe langa bordura, prin dreapta mea, cu intentia de a merge inainte
sa inteleg ca trebuia sa-i dau prioritate??
nu cumva el avea obligatia sa ma depaseasca prin stanga, mai ales ca avea de gand sa mearga inainte? ca doar e participant la trafic, nu? sa inteleg ca masinile asa fac, depasesc prin dreapta cand au chef?
Am inteles ca esti satul de biciclisti care vin pe dreapta in loc sa stea in spate si ti-am zis ca si eu sint satul de masini care vin in stanga si nu stau in spate.
Tu trebuia sa te asiguri inainte sa faci la dreapta. Te-ai suparat ca omul a continuat drumul. Nu dai peste cineva doar pt ca "nu are prioritate".
La politie ai fost? Cine a fost vinovat pana la urma?
Sint multi care au impresia ca daca au "dat semnal" au si dreptul sa faca manevra. Nu, astepti sa treaca toti... asta inseamna sa te asiguri, nu?

#60
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,495
  • Înscris: 20.02.2008
Se stie ca biciclistii in Bucuresti au 3 coaie si merg in toate directiile. La noi se incepe de la coada cu toate lucrurile luate din vest. In loc sa invete legislatie si cum sa circule prudent/preventiv, biciclistul se crede zeul soselei si cu 3 clase peste aia din conserve, cu toate ca majoritatea sunt hipsteri schilozi imbracati in blugi de femeie. Oarecum aceeasi gandire cu a motociclistilor. Cu mentiunea ca motociclistii stau totusi la stopuri/semafoare. Biciclisti sa faca asta nu am vazut, inca.

Sunt si exceptii, dar rare.

#61
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011

View Postioppo, on 27 februarie 2017 - 16:22, said:

Se stie ca biciclistii in Bucuresti au 3 coaie si merg in toate directiile. La noi se incepe de la coada cu toate lucrurile luate din vest. In loc sa invete legislatie si cum sa circule prudent/preventiv, biciclistul se crede zeul soselei si cu 3 clase peste aia din conserve, cu toate ca majoritatea sunt hipsteri schilozi imbracati in blugi de femeie. Oarecum aceeasi gandire cu a motociclistilor. Cu mentiunea ca motociclistii stau totusi la stopuri/semafoare. Biciclisti sa faca asta nu am vazut, inca.

Sunt si exceptii, dar rare.
In rest de acord cu tine .

#62
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,303
  • Înscris: 23.02.2017

View Postioppo, on 27 februarie 2017 - 16:22, said:

Se stie ca biciclistii in Bucuresti au 3 coaie si merg in toate directiile. La noi se incepe de la coada cu toate lucrurile luate din vest. In loc sa invete legislatie si cum sa circule prudent/preventiv, biciclistul se crede zeul soselei si cu 3 clase peste aia din conserve, cu toate ca majoritatea sunt hipsteri schilozi imbracati in blugi de femeie. Oarecum aceeasi gandire cu a motociclistilor. Cu mentiunea ca motociclistii stau totusi la stopuri/semafoare. Biciclisti sa faca asta nu am vazut, inca.

Sunt si exceptii, dar rare.
Sa jignesti asa un grup doar ca asa ai tu chef... asta inseamna sa fii mafiot. De la cate Kg in jos esti schilod in viziunea ta, o maret ioppo?
Si cum iti dai seama ca un biciclist e hipster? Ca schilod ne lamuresti cu kg.
Legislatia tre sa fie clara, inainte de a fi impusa de un incendiu in care mor oameni, inainte sa moara pe DN1 sute de oameni si sa blocheze niste cetateni drumul si sa ceara montarea de separatoare de sens etc.

Nu trebuie sa schimbam mentalitati la fiecare in parte, se schimba ele repeta daca se dau legi CLARE si se si aplica.
Pe DN1 se moare ca lumea nu respecta limitele de viteza si ca sistemul de camere radar e oprit de ani de zile, desi s-au dat bani pe el.

Atat.

#63
Claudiu998

Claudiu998

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 731
  • Înscris: 02.09.2016

View Postunbrutus, on 27 februarie 2017 - 15:20, said:

Nu, de vreme ce l-a lovit. Nu respecta nimeni distanta regulamentara.
In mod normal, cand depasesti un biciclist/motocclist ar trebui sa ocolesti centrul drumului la fel ca la depasirea unei masini.
Cel putin in alte tari asa spune legislatia. In Romania nu mai stiu, din pacate.


O lege tipic romaneasca, nu poti sa te dai jos sa masori. E mult mai simplu si clar sa spui ca in alte tari, depasirea unui biciclist se face fix la fel ca a unei masini, adica te duci pe alta banda pt a depasi.

Asta o faci dupa ochi. Nu tot dupa ochi apreciezi distanta dintre tine si ala din fata? Nu tot dupa ochi apreciezi distanta cand vrei sa traversezi o trecere de pietoni?  Daca mai ai timp pana vine ala sau nu mai ai ca te trezesti pe capota lui.
Pentru ala care cat de cat are habar pe ce lume traieste chestiile astea sunt nimicuri. Pentru ala care da spaga pentru permis sau aia care sta cracanata 10 minute pentru o tipla de plastic nu-i la fel. Deaia se intampla si atatea nenorociri.

#64
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,586
  • Înscris: 30.07.2007

View Postflorin_buda, on 27 februarie 2017 - 14:18, said:

I-a dat cu oglinda peste cot, Vina exclusiv a soferului, a depasit prea aproape. Daca biciclistul ar fi schimbat directia de mers nu avea cum sa fie lovit cu oglinda in cot.
tipul se pregatea sa o ia la stanga. Se pregatea, asadar nu facuse nicio manevra.
Nu avea vesta reflectorizanta. Nu avea nicio obligatie legala in acest sens, inteleg ca era ziua.

i-am zis sa mearga si la spital sa nu fie surprize, sau daca vrea il ducem noi. Ideea este ca ar trebui mers la spital, spre binele amandurora. Soferul exclude posibilitatea unor pretentii ulterioare iar biciclistul afla daca are vreo problema in urma impactului (cot fisurat, de exemplu). Pe de alta parte, la spital daca declarati ca a fost accident medicii cheama Politia automat.

Urmeaza sa ne intalnim peste cateva ore. Ce consecinte poate avea toata situatia asta? Ce poate cere? La ce sa ne asteptam? Daca biciclistul nu e ranit si e baiat de treaba, asa cum pare, veti plati eventualele reparatii ale bicicletei. Daca mergeti la Politie soferul ramane fara carnet si plateste o amenda, biciclistul urmand sa primeasca despagubiri de la asiguratorul RCA.

(Imi dau seama ca odata ce ai lovit un om, e lata, da' nici nu vreau sa platim mai mult decat meritam.)


#65
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,303
  • Înscris: 23.02.2017

View PostClaudiu998, on 27 februarie 2017 - 16:41, said:

Asta o faci dupa ochi. Nu tot dupa ochi apreciezi distanta dintre tine si ala din fata? Nu tot dupa ochi apreciezi distanta cand vrei sa traversezi o trecere de pietoni?  Daca mai ai timp pana vine ala sau nu mai ai ca te trezesti pe capota lui.
Pentru ala care cat de cat are habar pe ce lume traieste chestiile astea sunt nimicuri. Pentru ala care da spaga pentru permis sau aia care sta cracanata 10 minute pentru o tipla de plastic nu-i la fel. Deaia se intampla si atatea nenorociri.
Nu poti aprecia dupa ochi distante din astea. De aceea se intampla asa de des ca oglinzile laterale sa se loveasca, in mers sau stationare.
Oglinzile mele sint lovite des de altii, dar probabil am lovit si eu vreo oglinda la viata mea.
Daca lovesti un biciclist cu oglinda, il poti omori. Cade cu capul de bordura, da alta masina peste el etc.

Deci sfatul meu e sa nu apreciezi niciodata din ochi asa ceva. Uita-te la imaginile de mai jos:

Attached Files



#66
Claudiu998

Claudiu998

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 731
  • Înscris: 02.09.2016
Dupa ochi apreciezi distanta... aia 2 metrii dintre tine si oricare participant la trafic. Nu doar 3 palme doar doar sa nu-l agheti
Scuze ca mai sus nu am fost mai exact

Edited by Claudiu998, 27 February 2017 - 16:53.


#67
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,303
  • Înscris: 23.02.2017

View PostClaudiu998, on 27 februarie 2017 - 16:41, said:

Nu tot dupa ochi apreciezi distanta cand vrei sa traversezi o trecere de pietoni?  Daca mai ai timp pana vine ala sau nu mai ai ca te trezesti pe capota lui.
Nu. Nu poti aprecia din ochi daca o masina va creste viteza, va incetini, sau va pastra viteza constanta. Nu poti calcula vizual acceleratia unui model de masina cu anume putere pe distanta pana la trecere, nu toti te vad sau vor sa treaca chiar daca te vad crezand (din ochi) ca au timp sa treaca (deci si soferul face cum zici tu si "apreciaza din ochi") deci NU. Raspunsul e NU.
De aceea in tarile cu apa calda se pun acele butoane, vrei sa treci, apesi pe buton. Se lasa cat mai putine lucruri la aprecierea "din ochi".

In alte tari tot civilizate, soferii opresc si cand vad un pieton pe trotuar care LI SE PARE ca ar vrea sa treaca. Ca sa fie siguri.

Cu siguranta nu traversa doar pt ca "apreciezi din ochi" ca ajungi dincolo. Sau cel putin nu invata pe altii sa faca asta, mai ales copii.

View PostClaudiu998, on 27 februarie 2017 - 16:52, said:

Dupa ochi apreciezi distanta... aia 2 metrii dintre tine si oricare participant la trafic. Nu doar 3 palme doar doar sa nu-l agheti
Scuze ca mai sus nu am fost mai exact
E precizat in lege 2 metri?

View PostClaudiu998, on 27 februarie 2017 - 16:52, said:

Dupa ochi apreciezi distanta... aia 2 metrii dintre tine si oricare participant la trafic. Nu doar 3 palme doar doar sa nu-l agheti
Scuze ca mai sus nu am fost mai exact
2 metri inseamna automat sa schimbi banda, si de aia tarile civilizate au ales sa specifice asta in lege (cod rutier).
La noi codul rutier zice de la 1 februarie ca iti RECOMANDA sa lasi 1.5m fata de biciclisti. Ce inseamna "recomanda"? Ce sens are o recomandare in lege daca nu poate fi sanctionata nerespectarea? Noaptea mintii

#68
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostWotan, on 27 februarie 2017 - 15:25, said:

Nici casca, nici basca. Dar conteaza? Legislatia nu cere, iar daca ar cere, oricum nu scapa soferul de raspundere. la fel, vesta reflectorizanta e necesara doar noaptea.

Nici macar vesta reflectorizanta nu e obligatorie.
Legea vorbeste de "elemente de imbracaminte fluorescent-reflectorizante".

View PostClaudiu998, on 27 februarie 2017 - 16:52, said:

... aia 2 metrii ...
Inceteaza cu "metrii" aia, e un metru - doi metri.

#69
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,488
  • Înscris: 05.08.2002

View Postioppo, on 27 februarie 2017 - 16:22, said:

Se stie ca biciclistii in Bucuresti au 3 coaie si merg in toate directiile. La noi se incepe de la coada cu toate lucrurile luate din vest. In loc sa invete legislatie si cum sa circule prudent/preventiv, biciclistul se crede zeul soselei si cu 3 clase peste aia din conserve, cu toate ca majoritatea sunt hipsteri schilozi imbracati in blugi de femeie. Oarecum aceeasi gandire cu a motociclistilor. Cu mentiunea ca motociclistii stau totusi la stopuri/semafoare. Biciclisti sa faca asta nu am vazut, inca.

Sunt si exceptii, dar rare.

nu am avut de-a face cu motociclisti care depasesc prin dreapta si nici nu am vazut
or fi, dar eu nu am avut de-a face
cu biciclisti in schimb....de zeci de ori, majoritatea chiar au impresia ca daca au dat din mana gata, trebuie sa te opresti in spatele lor si sa-i lasi sa treaca

#70
yesyesyesyo

yesyesyesyo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,370
  • Înscris: 11.10.2007
Nu stiu exact ce mai prevede legea in privinta biciclistilor, dar intotdeauna mi s-a parut DE BUN SIMT sa-i las sa ma devanseze prin dreapta pe langa marginea bordurii cand stau la semafor sau in coloana. Pentru ca nu se numeste depasire.
Si la intersectii, daca fac dreapta, intotdeauna sunt atent sa ma uit sa nu fiu in dreptul unui biciclist care merge inainte.
Locul bicicletelor e pe strada, nu pe trotuar. Nu cred ca mai exista vreo pista legala pe trotuar, poate aia de pe Kiseleff. Si este nu doar datoria biciclistilor sa-si apere pielea dar si a soferilor, pentru ca este infinit mai usor sa se aleaga cu dosar penal la acrosarea unui biciclist decat la o simpla tamponare cu alta masina.
Ca sa-i raspund initiatorului, ar trebui sa-si duca prietena la politie sa declare accidentul, chiar daca se va lasa cu amenda sau ridicarea permisului pe motiv de neacordare de prioritate. Voi stiti mai bine cum a fost treaba in realitate. Astfel ii puteti da RCA-ul biciclistului si scapati de un posibil dosar penal.

#71
kruger

kruger

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,928
  • Înscris: 04.02.2006
Voua va e clar pe ce parte a depasit soferita pe biciclist? Ca eu n-am inteles nici pana acum ...
Ok biciclistul facea stanga, moment in care soferita l-a lovit cu oglinda.
- Care oglinda, stanga sau dreapta?
- Cate benzi avea drumul si pe care erau cei doi participanti la trafic?
- Unde avea madmoazel telefonul in momentul ala? (nu intreb de prost)

#72
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,303
  • Înscris: 23.02.2017

View Postericmario, on 27 februarie 2017 - 17:05, said:

Nici macar vesta reflectorizanta nu e obligatorie.
Legea vorbeste de "elemente de imbracaminte fluorescent-reflectorizante".
Si aici legea se dovedeste neclara si interpretabila. Daca am o banda de 1cm de element fluorescent e suficient? Dar daca e murdar de noroi de pe drum?
Vesta pe intuneric... si gata. Prin alte tari le poarta si motociclistii (chiar daca nu se mai vede inscriptia cu "MotoClubuLuPeshte" si nu e cool) si chiar si ziua.
Legea ar trebui sa fie fara echivoc. Daca am chiloti reflectorizanti? E un element de imbracaminte si legea NU SPECIFICA CE ELEMENTE.

View Postaeon, on 27 februarie 2017 - 17:06, said:


nu am avut de-a face cu motociclisti care depasesc prin dreapta si nici nu am vazut
or fi, dar eu nu am avut de-a face
cu biciclisti in schimb....de zeci de ori, majoritatea chiar au impresia ca daca au dat din mana gata, trebuie sa te opresti in spatele lor si sa-i lasi sa treaca
Dar ce trebuie sa faca? Sa se uite in oglinzi ? Si tu daca nu consideri ca tre sa opresti, ce vrei sa faci, sa dai peste ei sa le arati tu lor?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate