Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...
 Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 

Flota lui Robert

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
253 replies to this topic

#91
lula_canci

lula_canci

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,387
  • Înscris: 24.03.2007

Quote

a bubuit pe autostrada ... o conducta de la sistemul de injectie

Quote

Imi si pare rau, ca stiu ca am aranjat masina sa fie buna tehnic

Attached Files



#92
Tront

Tront

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 708
  • Înscris: 10.07.2012

View Postlula_canci, on 01 martie 2018 - 18:21, said:

A fost ceva imprevizibil. Este o masina de 13 ani. Am si pus poza cu tevile buclucase.
Inainte sa plec, masina a fost verificata la sange. Teava respectiva, a cedat. Nu se astepta nimeni din cele 2 service uri unde a fost verificata sa faca probleme acolo... Nici eu nu ma asteptam. Aveam emotii ca va manca ulei ( desi nu da cu fum ), dar nu a mancat gram de ulei.

#93
Tront

Tront

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 708
  • Înscris: 10.07.2012
Megane-ul benzinar a fost vandut, pe o suma multumitoare. A ajuns la un prieten de al meu, care este extrem de multumit de el ( are peste o luna de cand a fost vandut ).

Megane-ul a fost inlocuit de un Opel Meriva, 2007, facelift, 1.3 CDTI, 142.000 km, adus de noi din Olanda. Estetic este impecabil, in schimb motorul a avut distributia rupta. Da, multi nu ar fi vrut sa se bage la asa ceva, dar noi am zis ca nu poate sa fie asa rau.
Avem in plan sa tinem masina o perioada lunga, asa ca am zis ca e mai bine sa stim noi ce e cu motorul respectiv si sa nu avem surprize.
Totul a fost inlocuit cu piese noi, daunele nu au fost imense, dar totalul la service, cu tot cu cauciucuri noi si placute de frana fata-spate a fost de 6300 ron.
Am pus doar piese de origine ( tacheti, axe cu came, valve, etc ). Avem peste 5000 de km cu ea de cand a fost facut motorul, totul merge super ok, am facut deja un schimb de ulei, consumul este foarte mic.
Per total, 6300 ron suna mult, dar cu adusul acasa si pretul masinii, am ajuns undeva putin sub nivelul pietei sau chiar aproape de nivelul ei, dar macar stim ca totul este bun si nu o sa avem surprize neplacute.

Ca si dotari nu este wow, climatronic, cruise control, 2 geamuri electrice, radio cd, 6 airbaguri, jante de aliaj.
Per total suntem foarte multumiti, am cautat in mod expres o masina mai inalta, pentru mama mea, sa se urce usor la volan/in dreapta. Masina este cu dedicatie pentru ea si pentru concedii.

La RAR, miercuri, la cel din Voluntari, am trecut fara griji, noxele au iesit ca la carte si tehnic, citez din inginer ,, masina se prezinta tehnic ca si o masina noua ''. Au cerut si o proba cu ea prin curte si au ramas surprinzi cum la 75 cp, trage asa de bine :). Am plecat foarte mandru, pentru ca majoritatea, cat am stat eu pe acolo, au fost picati, inclusiv un X6 din 2015.

Attached Files



#94
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016
Dar cat valoreaza nene o Meriva din aia de zici ca ai iesit sub pretul pietei? Inseamna ca aia la rar Voluntari erau fumati daca n-au mai vazut masini care sa "traga" asa bine ca Meriva de 75 de cai. :)))  Cum plm sa se prezinte tehnic ca o masina noua daca are 11 ani vechime? Maica fereste-ne.

#95
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Dacã tu nu crezi cã nu existã mașini de peste 10 ani care pot merge mai bine ca unele de 2-3 ani, e fix problema ta. Stiu mașini de genul asta chiar și de 20 de ani. Ce zice omul nu mi se pare ceva ieșit din comun. Cu excepția cailor aia "cu vitamine".

Edited by LauCalin, 20 April 2018 - 22:30.


#96
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016
ce spui tu nu are absolut nicio legatura cu ce zice el, ca este ca una noua. :))
Unde am zis eu ca nu sunt masina de 10 ani care nu merg mai bine ca unele de 2 3 ani? Am si eu 2 masini de 25 de ani, nu de 10, care merg mai bine decat unele de 2 3. Dar aici vorbeam de cu totul altceva.

#97
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postcavaliere, on 20 aprilie 2018 - 22:32, said:

ce spui tu nu are absolut nicio legatura cu ce zice el, ca este ca una noua. Posted Image)
Unde am zis eu ca nu sunt masina de 10 ani care nu merg mai bine ca unele de 2 3 ani? Am si eu 2 masini de 25 de ani, nu de 10, care merg mai bine decat unele de 2 3. Dar aici vorbeam de cu totul altceva.
Ce te bagi atata in seama pe topicul altuia ? Ti-o murit laudatorii ? Peste tot faci asa , mai linisteste-te !  
Omul e multumit ca masina se prezinta bine .

#98
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016
tu stii mai bine cum e sa te bagi in seama pe toate topicurile laudand/ recomandand supercarurile Vitara si Opel. Nu te incorda, stai cuminte :))
  posteaza daca ai ceva de spus, nu doar ca sa ma ataci pe mine.

#99
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Nu te ataca nimeni , asta simti tu cand cineva iti atrage atentia sa nu poluezi !

Asta e atac  , cum faci tu :

View Postcavaliere, on 20 aprilie 2018 - 20:05, said:

Dar cat valoreaza nene o Meriva din aia de zici ca ai iesit sub pretul pietei? Inseamna ca aia la rar Voluntari erau fumati daca n-au mai vazut masini care sa "traga" asa bine ca Meriva de 75 de cai. Posted Image)) Cum plm sa se prezinte tehnic ca o masina noua daca are 11 ani vechime? Maica fereste-ne.

Asta e atac la persoana : te legi de mine doar ca sa ce ?

View Postcavaliere, on 21 aprilie 2018 - 09:37, said:

tu stii mai bine cum e sa te bagi in seama pe toate topicurile laudand/ recomandand supercarurile Vitara si Opel.

Edited by Baxon, 21 April 2018 - 09:41.


#100
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016

View PostBaxon, on 21 aprilie 2018 - 09:49, said:

Nu te ataca nimeni , asta simti tu cand cineva iti atrage atentia sa nu poluezi !

Asta e atac  , cum faci tu :


Asta e atac la persoana : te legi de mine doar ca sa ce ?

Tu singur ai aparut si aici ca sa trollezi, fara absolut nicio legatura cu subiectul discutiei.
Multumesc anticipat pentru ca te vei abtine la asemenea postari inutile, sau scrie-mi pe privat daca tii neaparat sa imi spui ceva si esti nelinistit.

#101
Tront

Tront

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 708
  • Înscris: 10.07.2012

View Postcavaliere, on 20 aprilie 2018 - 20:05, said:

Dar cat valoreaza nene o Meriva din aia de zici ca ai iesit sub pretul pietei? Inseamna ca aia la rar Voluntari erau fumati daca n-au mai vazut masini care sa "traga" asa bine ca Meriva de 75 de cai. Posted Image))  Cum plm sa se prezinte tehnic ca o masina noua daca are 11 ani vechime? Maica fereste-ne.
Pentru ca dupa 11 ani si 142.000 km, trage exact cum trebuie, nu a lesinat deloc, DPF-ul nu are incarcare, turbina merge foarte bine. In acest sens au fost mirati de cum trage Posted Image.
Si pentru valoarea unei Meriva, poti sa te uiti pe Olx, la cele din 2006 in sus ( cu facelift ) cu 1.3 cdti.
Oricum, imi convine situatia si mi-am asumat, pentru ca stiu tot ce tine de masina asta si nu am deloc griji cu ea :).

View PostLauCalin, on 20 aprilie 2018 - 22:29, said:

Dacă tu nu crezi că nu există mașini de peste 10 ani care pot merge mai bine ca unele de 2-3 ani, e fix problema ta. Stiu mașini de genul asta chiar și de 20 de ani. Ce zice omul nu mi se pare ceva ieșit din comun. Cu excepția cailor aia "cu vitamine".
A fost greseala de exprimare. Vitaminele sunt pentru ca motorul merge foarte bine Posted Image.

Edited by Tront, 21 April 2018 - 19:35.


#102
Tront

Tront

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 708
  • Înscris: 10.07.2012
Sa mai postam update-uri.

Kia, dupa drumul de Olanda, incepuse sa faca presiune prea mare in instalatia de antigel si imi scotea pe la furtunul din vas antigel... Am crezut ca este infundata instalatia, dar, pana la urma a fost garnitura de chiuloasa.
Am avut cu ce sa merg, incepuse si ambreiajul sa faca figuri, am pus pe hartie daca merita sau o vand defecta si in urma calculelor si dupa ce am vizionat ceva masini, am preferat sa o fac ca la carte, ca sa stiu ca multa vreme nu mai am treaba. Am vazut cam tot in zona de pret 2000-2500 de euro, ori gaseai ok, dar erau foarte mici ca si masini ori aveau diverse defecte, relativ ieftine... Asa ca am preferat sa investesc in Kia, e o masina foarte spatioasa inauntru, e foarte bine insonorizata si are scaunele comozi la drum lung. La cele 100 kg ale mele, in masinile de oras, la orice drum peste 100 km am dureri mari de spate.
Asa ca, de 2 saptamani a ajuns inapoi pe strazi Kia dupa urmatoarele lucrari:
- garnitura de chiuloasa + chiuloasa la retificat.
- kit de distributie ( este pe lant, avea 210.000 km la momentul schimbarii )
- kit de accesorii
- ceva bucsi de la motor
- curatat instalatie
- kit de ambreiaj
- toate garniturile/semeringurile ( nu le stiu exact, stiu doar ca au fost schimbate toate )
- toate furtunele de la traseul de antigel, pentru ca au cedat din cauza presiunii mult prea mari
Am mers in general pe piese originale sau exact ce pune producatorul. Am achitat in final, cu tot cu RCA in vederea inmatricularii, 3800 ron.

Dupa aceasta operatiune, am inceput usor usor sa ii fac pragul, la un prieten tinichigiu, o face dupa munca ( era ruginit si inlocuim pragul ).
O sa ma coste maxim 200 ron toata treaba cu pragul.

Am cumparat un radio cu stick + usb + bluetooth, 150 ron. Urmeaza sa ii trag si microfonul, dar inca nu stiu unde.
Urmeaza sa ii anulez sau sa ii schimb EGR-ul, in functie de cat costa fiecare varianta in parte. Tot imi face figuri in frana de motor, la drum lung.
Sper ca pana in Iulie sa reusesc sa ii pun geamurile fumurii + senzori de parcare spate.
Am scos masina din service la 210.500 km si astazi are 212.200 km.


Meriva a primit numerele negre, dupa ceva alergatura cu ANAF, traduceri, stat la cozi o noapte intreaga la Ilfov pentru a prinde bon de ordine...
In rest, merge foarte bine, are aproximativ 143.500 km acum.

Cam atat cu Kia. Urmeaza niste drumuri lungi si interesante cu ea si acum stau linistit ca am o masina buna.

Attached Files


Edited by Tront, 11 June 2018 - 16:11.


#103
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 331
  • Înscris: 18.08.2009
Buna dimineata.
Ti-am citit de vreo 3 ori jurnalul de bord, a fost oarecum ca si cum m-as fi uitat la o comedie buna.
Stiu ca am sanse mari sa ma intelegi gresit, sa crezi ca am venit aici sa arunc cu noroi in pasiunea si munca ta, dar nu este absolut deloc asa.
Ba chiar realitatea este complet alta, iti spun cu toata sinceritatea ca am un mare respect pentru tine, ba chiar pot sa spun ca imi placi.
Se vede ca esti un baiat muncitor, cu niste principii sanatoase insuflate de ai tai, iar banii pe care-i aveti n-am vreo indoiala ca sunt bani munciti, la care ati pus toti umarul. Iti urez sa va iasa ce v-ati propus, cu pensiunea sau ce mai e ... in fine, sa mearga treaba si sa-ti iei naiba odata o masina cu care sa mergi si tu in service odata pe an sau ma rog, doar pentru schimb de ulei, ca oamenii normali !
Cand crede omul care citeste ca gata, ai iesit la liman, hop - mai bubuie ceva si bagi o masina in service !
Ai luat Kia aia sa mor eu ... te citez "intretinuta doar la Kia, 1.5 CRDI. Am fost cu ea pe rampa, se prezinta impecabil tehnic". Si in impecabilul asta ai bagat scurt asa vreo 20 de milioane.
Zic - gata, o puse la punct , Doamne ajuta !
Ai plecat cu ea in Olanda ... masina pregatita pentru drum ... bani bagati in ea peste nivelul de impecabil de la care am pornit ... cand am citit ca ai luat-o cu platforma de unde ramasesei cu ea mai sa lesin ...
Si binenteles, peste toate mai e si stilul tau optimist pana in panzele albe (pentru care te felicit, eu cred ca imi taiam venele) .... nu mai stiu exact cum ai zis, dar a fost ceva de genul - masina a mers impecabil ... a bubuit nu stiu ce, am luat-o cu platforma de pe autostrada. In afara de asta masina a mers perfect !
Esti atat de obisnuit cu martori aprinsi prin bord, incat cred ca intr-o masina cu nimic aprins ai merge mai nelinistit decat as merge eu intr-una cu pom de craciun in bord.
Poate gresesc, dar cred ca la fiecare drum pe care l-ai avut cu vreuna din masinile astea ai avut ceva, nu neaparat ca s-a stricat ... dar s-a intamplat ceva care a necesitat service dupa aia.
Cred ca service-ul este un fel de al 2-lea garaj, ceva gen ... nu stiu cum sa zic, dar dai foarte foarte multi bani pe service, la tine e drum - service - drum - service, si tot asa !
Ok, hai sa zicem ca ai avut ghinion, dar am impresia ca tie ti se pare oarecum normal ca atunci cand iti iei o masina sa surubaresti toata ziua la ea !
Cand am mai citit si faza cu bicicleta am lesinat.
Citez "Am bicicleta, am un gand sa o pun la punct sa merg cu ea"
Zic - Cristoase, si pe asta trebuie s-o bage in service ??.

La un moment dat aveai doua masini in service in acelasi timp, in ziua de 15 februarie ai platit 2100 ron pentru kia + Megane benzinar.
Ti-am scos banii bagati in servisari, ca de-asta am citit de 3 ori, ma gandesc ca desi tu zici ca ti-ai facut calculele, poate nu realizezi totusi ca, in ciuda pretului bun de achizitie ai platit totusi foarte mult pe masini !
Nu am pus costuri de inmatriculare, ulei, filtre - adica bani pe care oricum trebuia sa-i bagi in ele indiferent de valoarea de achizitie. Nu am pus nici casetofonul de mai sus, ca asta e chestie de gust. Dar am pus cauciucurile de exemplu.

Megane benzinar : 500 + 250 + 170 + 450 = 1370
Polo : 300 + 170 + 27 + 79 + 900 + 400 + 150 + 250 + 80 + 250 + 50 + 1200 + 50 + 250 + 250 = 4406
Kia : 180 + 700 + 333 + 1650 + 100 eur + 3800 + 200 = 6863 + 100 eur
Opel : 6300

In total ai bagat in masinile astea 4200 eur de cand ai inceput jurnalul (parca e un an, un an si un pic). Cred ca totusi in 4000 eur iti luai o masina care sa te duca pana in Olanda si inapoi fara service inainte, dupa si in timpul calatoriei.
Eu iti spun sincer ca n-as fi ok financiar daca ar fi sa duc costurile tale. Adica sa scot din buzunar 2100 ron intr-o zi ar fi o chestie la care as fi dispus doar daca as mai calca prin service peste un an, si atunci pentru schimb ulei si filtre ! Ok, admit ca tu faci mai multi km decat mine, dar poate totusi te entuziasmezi prea usor cand iti achizitionezi masinile.
In Kia aia ai bagat 16,5 milioane inainte de Olanda, si la intoarcere inca 38 de milioane.
De Polo nu mai vorbesc ... ai bagat in el 1000 de euro si-mi imaginez ca l-ai dat in 1000 si un pic.
Am citit si de Tigra, si acolo alt năcaz, dar macar aia a fost prima masina, sa-ti faci mana cu ea.
Inca odata iti zic ca nu am venit sa arunc cu pietre, si n-am niciun drept sa te judec referitor la alegerile pe care le-ai facut, ti-am zis - toata stima pentru tine, chiar mi-as dori sincer sa citesc despre mai multe concedii si mai putine probleme, si sa vad ca te bucuri de masini (tu oricum am vazut ca te bucuri, esti de un optimism incurabil) si esti recompensat cum ar trebui pentru munca ta.
Iti doresc numai bine, si tie si alor tai, si sa stii ca cel putin eu unul citesc cu interes, chiar daca tu zici ca monologhezi pe aici. Si ca mine cred ca mai sunt si altii.

P.S. - un Polo din ala ca fostul tau invart si eu zilnic prin oras, are 129.000.
Ce sa zic, mi-a fost drag de el asta iarna pana sa-mi vina masina, imi mai e drag si acum, dar totusi masina aia are niste limitari serioase. Adica imi e drag mai mult de ideea de masina micuta de invartit ici-colo cu ea. Cand am mai citit ca ai si 100 de kile m-am intrebat serios cum ai putut s-o lauzi asa, nu pot explica decat ca e lucrul tau si atunci nu esti chiar obiectiv.
Cu motorizarea aia nu e masina de iesit din oras, are cutia scurta, sta sus in ture cum treci de 80, antifonare pauza, motorul ala in 3 face o galagie inauntru mai ca un v8, te zboara masinile de pe strada.
Adica, comparativ cu un A3 de exemplu e diferenta ca intre masina si bicicleta, in Polo parca esti pe afara.
De invartit prin oras e ok in schimb ... e usoara, micuta, volanul se misca usor, consuma acceptabil, cutia de viteze ok.
Da, si eu fac cam 100 km prin oras de la plin si nu clinteste acul, nu indica chiar cum trebuie.
Dar oricum ai vandut-o, asa ca nu mai conteaza.

Pana la urma, masina ta de suflet care este ?
Ca am vazut ca pasiune ai bagat in toate. Pasiune si bani.
Te salut

#104
Tront

Tront

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 708
  • Înscris: 10.07.2012
Salutari.

Imi pare rau ca am vazut destul de tarziu raspunsul tau.
Nu ma deranjeaza deloc ce ai spus, ai perfecta dreptate.
In mod surprinzator, dar pana am inceput jurnalul, Megane-ul benzinar a avut parte doar de service la 15.000 km. Il aveam de multi ani ( minim 8 ani, trebuie sa ma mai uit exact, pentru ca nu am facut niciodata actele la el, abia acum la noul proprietar au fost facute ). Probabil, pentru ca incepuse sa manance bani am renuntat la el, desi noul proprietar are ~5000 km cu ea si nu a schimbat absolut nimic, o foloseste pentru munca.
Polo-ul a fost per total un chin de masina. Plina de probleme, nu a fost ingrijita deloc la viata ei, motorul extrem de lesinat. Dar, am facut ceva km si cu el si am luat un pret foarte bun pe el. In mod surprinzator, noul proprietar in afara de schimbul de ulei, nu a facut nimic la masina si o foloseste la naveta...
Tigra, face naveta cu ea noul proprietar Bucuresti>Cluj, minim o data pe saptamana. A facut distributia la ea, garnitura de la culbutori si 2 schimburi de ulei. In rest, nu a avut probleme cu ea.
Da, cu Kia in Olanda la respectivele tevi... nu aveam de unde sa stim, nu putea sa imi garanteze nimeni la niciun service ca vor face o fisura si vor ceda. Dar, sunt comandate restul ( 2 au fost schimbate - 2 sunt originale ) si urmeaza sa fie toate noi. Preventiv, la urmatoarele drumuri in afara tarii, o sa mai am un set de schimb. Dar, daca au tinut cele originale ~210.000 km, sper sa tina cele noi macar 50.000 km.
Ce am schimbat la Kia, inainte de Olanda... au fost si destule piese nitel cam aiurea/preventiv/devreme schimbate. Devizul, cu ce era absolut necesar sa stam linistiti pe drum, tot fara emotii pe partea de directie, nu depasea 500 ron. Dar, daca tot am desfacut, am avut posibilitatea, am vrut sa stiu toata articulatia noua. Stiu ca in afara de o bieleta anti ruliu, nu schimbase absolut nimic fostul proprietar.
Cu meriva... a fost o dorinta super ciudata a parintilor mei. Mama mea sta prost cu sanatatea si pentru ea sunt incomode masinile in care cobori/urci. Trebuie sa fie o masina usor de intrat. Daca aceste lucruri nu se agravau, probabil mai ramanea Megane-ul mult si bine. Dar, a aparut Meriva pe net, la o licitatie ( tatal meu cumpara pentru firma lui diverse lucruri la licitatie ), nu stiam nimic despre masina, dar a fost un risc asumat, mai ales ca a costat ea in sine cam cat un plin si o shaorma Posted Image. A mai fost drumul. Planul a fost sa venim cu ea pe roti de acolo, dar am ajuns la ea si nu pornea ( distributie rupta ). Sunat la o platforma la niste cunoscuti, au incarcat masina si am decis sa vedem ce se intampla in tara.
Practic, noi am platit pe Meriva un Megane + platforma + pretul de achizitie. Cand spun asta, spun cu tot cu reparatia motorului si RAR. Am avansat cu 6 ani ca si an de fabricatie, cu o masina mai spatioasa dar cel mai important este ca pentru mama este o placere sa se urce/coboare in masina si a inceput sa conduca din ce in ce mai mult, pentru ca este foarte comoda pentru ea, un lucru care ma bucura enorm.
Chiar imi pare bine cand aud feedback si am ras la mesajul tau si chiar mi a prins bine.
In teorie, in Kia si Meriva tehnic, ar trebui sa mai auzim doar de ulei/filtre. Sa vedem ce noroc mai am, sunt fiare, nu sunt noi, se repara.
Si dupa ce am spus asta, mi-am amintit ca totusi trebuie sa rezolv urgent cu EGR-ul la Kia, tot aman problema de cand am cumparat masina si curatatul acestuia a fost fara succes. Face rar figuri, am observat ca face figuri dupa ce fac frana pe motor de la viteze mari ( peste 120 km/h ) imi aprinde check-ul.
Poate, sunt si nitel maniac. Poate imi plac prea mult masinile si visez sa fie exact ca de fabrica, mereu. La Kia, puteam sa reduc enorm cheltuielile, dar am facut multe lucruri doar pentru preventie.
Am dat exemplu mai sus, cu articulatia schimbata preventiv. Cand a fost problema cu presiunea marita la antigel, nu se intampla des si o pateam doar de la 100+ km de mers pe autostrada de la 120 km/h+. In ziua cand am dus masina la service, fix la Pitesti cand am intrat, a scos niste antigel. Motorul nu a fiert niciodata.
Dar, am zis sa o fac. Planurile sunt frumoase pentru calatorii vara asta, am zis sa nu am surprize. Si daca tot am umblat, am spus sa schimb preventiv si distributia ( desi arata foarte bine distributia de pe masina, dar avea 210.000 km totusi ), kitul de accesorii, tot ce inseamna garnituri/semeringuri. Inclusiv ambreiajul, nu dadea semne sa patineze, cutia mergea foarte bine, dar in schimb tinea foarte jos ( chiar la fundul pedalei ). Injectoarele au fost trimise la verificat/curatat, preventiv. Puteam foarte bine, sa ma iau dupa baiatul de la service, sa schimb fix garnitura de chiuloasa si asta era. Nu depaseam ~500 ron la aceasta operatiune. Dupa reparatia motorului, au fost facute 2 ture complete Bucuresti>Pitesti, cu mecanicul la volan, cu viteze intre 150-170, fara sa fie probleme cu presiunea la antigel.
Am vrut sa cumpar alta masina, inainte sa repar Kia. Am umblat, am verificat, am platit cam ~800 ron pe diagnoze la service, dar am descoperit diverse probleme la toate, probleme care tocau bani destui. Sa bat drumul pana in Germania pentru ceva in zona de pret 2000-2500 de euro, nu merita. In plus, nici acolo nu umbla cainii cu covrigi in coada, nu cunosc nici limba, nu cunosc nici cum merg lucrurile.
Am ajuns in final la concluzia, ca fac Kia si stau linistit dupa. Cunosc fiecare lucru de pe masina, stiu in ce stare sunt, stiu la ce ma pot astepta ( vezi conductele de la rampa de injectie ) si nu am frica. Vezi exemplu de miercuri, cand am plecat la Buzau, la 2 dimineata, dupa o ruda care facuse un accident. Am mers foarte tare la dus, am avut baza in masina, am stiut ca e pregatita pentru orice provocare.
In plus, am planuri mari vara asta, in care o sa stau mai mult hai hui cu masina si am vrut sa nu am griji cu ea. Temporar astept sa se termine sesiunea, saptamana viitoare pe 25 am ultimul examen Posted Image.
Masina de suflet ramane Tigra. Dar, foarte apropiata de ea este Kia. In schimb, sunt indecis pentru ultimul loc intre Meriva si Polo.
Pentru mine, conteaza foarte mult pozitia la volan si cum este scaunul. Meriva si Polo au niste scaune extrem de proaste sau cel putin eu stau foarte prost in ele si nu am pic de comfort. Cel mai bine, din tot ce am avut, stau in Kia. Are scaune late, comode si am o pozitie buna la volan.
De ce ramane Tigra de suflet? Pe langa ca a fost prima masina, era foarte fun de condus. In rest, Kia este net superioara la orice capitol.
Am fost mereu sincer in acest jurnal si o sa raman mereu sincer, mai ales ca observ ca sunt oameni care ma urmaresc.

Multumesc mult de raspunsul tau.

In alta ordine de idei, am reusit sa ma duc la DRPCIV sa inmatriculez Kia. Sau poate eram satul de invatat pentru sesiune Posted Image))).
Nu imi plac numerele de inmatriculare cu numele meu, nu am avut inspiratie de altceva asa ca am mers pe aceste numere.
85 ron numerele + 37 ron talonul + o noapte pierduta pentru a obtine bon de ordine + 10 ron suportii de numar. Asigurare aveam Posted Image.
KM la Kia in urma cu 10 minute: 212.800.

Attached Files


Edited by Tront, 17 June 2018 - 19:04.


#105
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,693
  • Înscris: 22.11.2007

View Postmarius23mvp, on 13 iunie 2018 - 09:37, said:

in fine, sa mearga treaba si sa-ti iei naiba odata o masina cu care sa mergi si tu in service odata pe an sau ma rog, doar pentru schimb de ulei, ca oamenii normali !
[...] In total ai bagat in masinile astea 4200 eur de cand ai inceput jurnalul (parca e un an, un an si un pic). Cred ca totusi in 4000 eur iti luai o masina care sa te duca pana in Olanda si inapoi fara service inainte, dupa si in timpul calatoriei.[..]

Nu cred ca la 4000euro iei masina cu care sa mergi doar la revizii. Poate doar daca iei vreun Logan/Symbol sau eu stiu ce alta masina care a costat acum 6-7-8 ani sub 10.000. unde si acolo ai nevoie de ceva destul noroc sa prinzi una buna sa se intample ce ai scris tu.

o fi bagat omu 4200euro dar a bagat in 2-3 masini (adica intotdeauna a avut 2-3 masini in acelasi timp) deci costul intretinerii per bucata de masina scade simtitor. Dar tot se duce peste 1000-1500euro de bucata dar adevarul e ca in general asta e costul unor masini vechiute (toate cumparate ieftinut, atentie) pe care vrei sa le intretii cum trebuie. Eu consider ca masinile vechi nu prea mai merita intretinute decat asa la limita circulabilitatii,adica repari doar ce este urgent si te duce in imposibilitate de a circula.

Edited by bossake, 18 June 2018 - 02:21.


#106
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 331
  • Înscris: 18.08.2009
Atunci poate inseamna ca am avut eu bafta cu masina sotiei, dar mie tot mi se pare normal sa fie asa.
Ca si achizitii second nu prea am totusi asa experienta relevanta, ce mi-am luat second mi-am luat la km mai bunicei (o Kia ceed la vreo 13.000 km pe care am dat o groaza de bani si era sudata si cu airbag lipsa pe stanga - evident ca eu n-am stiut, si-o octavia 2 fl la 68.000 km pe care am tinut-o pana la 120.000 - schimbat discuri si placute de frana), plus A3-ul asta de acum, pe care am dat 3250 eur si in care am mai bagat vreo 500 eur.
Audi A3 din mai 2004, 1,9 TDI, km la bord 259.000, manuala 5 trepte, totul functional, dotari peste medie (trapa electrica, clima bi-zona, sunet Bose care chiar suna bine, navigatie mica (si inutila), jante pe 16 originale Audi, in 2 usi).
Am bagat in ea :
- distributie - 1200 ron
- cauciucuri vara Debica noi - 800 ron
- doua brate pe fata, ulei, filtre, ambreiaj - 300 ron (ambreiajul a fost cam cadou, ca era schimbat deja).

Masina am luat-o pentru sotie, face naveta cu ea, 150 km pe zi in timpul saptamanii.
Acum are 268.000 km, adica a facut 9000 km, mai am putin si trebuie sa-i schimb uleiul. Am completat cu antigel .. si cam atat am facut la ea. Am dus-o o singura data acum o saptamana la un prieten la service sa-mi schimbe limba din germana in engleza, ocazie cu care mi-a verificat si nivelul la ulei si era intreg.
Preconizez ca urmeaza sa mai bag niste bani in ea, nu stiu cand, dar turbina are un usor suierat cand e subturata, aproape nu se aude dar e acolo, asa a fost de cand am luat-o, si urmeaza curand si placutele de frana. Cand o calci brusc scoate un pic de fum negru, am inteles ca e considerat oarecum normal la varsta ei.
Mi se pare ok, raport ce-am dat / ce-am primit, pana in 4000 eur ma incadrez sa-i mai pun si-o camera pentru parcarea cu spatele, cred ca ar ajuta-o pe sotie, ca parcarea e punctul ei slab.
Daca as avea incredere sa ma duc cu ea pana in Olanda ... sincer nu. Dar asa sunt eu, mai temator ... n-am avut niciodata masina sa sara de 120.000, dar o consider o masina oarecum de incredere pentru bugetul de 4000 eur.

Hei - bafta in sesiune !

Edited by marius23mvp, 18 June 2018 - 09:03.


#107
Tront

Tront

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 708
  • Înscris: 10.07.2012

View Postbossake, on 18 iunie 2018 - 02:21, said:

Nu cred ca la 4000euro iei masina cu care sa mergi doar la revizii. Poate doar daca iei vreun Logan/Symbol sau eu stiu ce alta masina care a costat acum 6-7-8 ani sub 10.000. unde si acolo ai nevoie de ceva destul noroc sa prinzi una buna sa se intample ce ai scris tu.

o fi bagat omu 4200euro dar a bagat in 2-3 masini (adica intotdeauna a avut 2-3 masini in acelasi timp) deci costul intretinerii per bucata de masina scade simtitor. Dar tot se duce peste 1000-1500euro de bucata dar adevarul e ca in general asta e costul unor masini vechiute (toate cumparate ieftinut, atentie) pe care vrei sa le intretii cum trebuie. Eu consider ca masinile vechi nu prea mai merita intretinute decat asa la limita circulabilitatii,adica repari doar ce este urgent si te duce in imposibilitate de a circula.
Corect. Dar este o hora cu masinile vechi si e la super noroc. Am prieteni care au luat/gasit diferite ciudatenii de masini... Poate din acest motiv raman pozitiv in acest jurnal.
De exemplu, a luat un prieten un Golf 5, la inmatriculare aflase ca au fost furate numerele in Germania de pe masina si pana la solutionarea cazului, a mers cu numere provizorii ( 1 an si 3 luni ). Masina era impecabila cand a cumparat o, pe rampa la service iesise fara probleme.
Intre timp, pe langa problema la inmatriculat, a aflat ca becurile de la ABS/ESP erau lipsa si nimeni nu a fost atent sa isi dea seama. Volanta a picat, ambreiajul a picat ( 155.000 avea la ultima intrare la Volkswagen, cu o luna in urma sa o cumpere ), inchiderea centralizata a cedat de 2 ori, aerul conditionat nu reuseste sa il faca, a schimbat atatea si tot la 3 saptamani ii pierde freonul... A si dat pe ea 5500 de euro, pe principiul sa nu cumpere una ieftina, ci una medie spre scumpa pentru dotarile/km ei.
Un alt prieten, a luat un seria 3, dupa ce a cumparat masina a aflat ca fusese cumparata de la o licitatie si avusese contact cu un mare lac masina. Asa a inceput sa inteleaga de ce au inceput sa apara multe probleme electrice.
Exemple sunt multe. Pana la urma, eu am avut in mare parte ghinion doar de consumabile - exceptand garnitura de chiuloasa la Kia.
Unde, la garnitura de chiuloasa am o banuiala cum a ajuns sa fie prajita.
Fostul proprietar, mi-a povestit ca ii cedase nu stiu ce colier de la radiator, mai avea 1000 de km pana acasa, nu gasea pe nicaieri in zona un colier si a facut el o improvizatie, care facea masina sa nu mai piarda instant toata apa. In plus, am contribuit si eu cand a facut fisura corpul de la termostat, am mers asa 200 km, fara oprire, fara sa mai completez. Probabil aceste 2 situatii, au pus garnitura de chiuloasa pe butuci. Dar nu e nimic, stiu ca acum pe racire stau impecabil, totul este nou si nu o sa mai am surprize neplacute Posted Image.

Multumesc pentru urarile cu sesiunea !
Abia astept sa termin, pe langa niste drumuri, am in plan si niste upgrade-uri la Kia. Vreau sa termin cu EGR-ul, sa ii pun geamuri fumurii si senzori de parcare pe spate sau poate o camera Posted Image.

Edited by Tront, 18 June 2018 - 23:18.


#108
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015
Cu toate ca am avut 2 masini sh ambele VW un Golf IV si un Passat 5B5, golful in 60000 de KM in afara de consumabile am schimbat un furtun de la turbina, iar la pasata pe langa consumabile s-a dus caseta de directie tot cam 50k facuti, ambele luate pe la 150000 km nu recomand la nimeni SH, am si eu prieteni care au bagat prea mult in SH.
Cel mai bine sunt masini noi daca iti permiti, daca nu asta e si mergi pe SH si mare noroc. La noi e oarecum tot pe noroc, dar mai ai si garantia si o conduci doar tu.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate