Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Gravitatia si zborul avioanelor..?
#37
Publicat: 28 ianuarie 2017 - 18:13
Ia cauta pe net dupa FMS, asta-i calculatorul de bord: https://en.wikipedia...nagement_system
In rest sunt publice calculele, map projection, great circle, rhumb line etc. Editat de neagu_laurentiu, 28 ianuarie 2017 - 18:15. |
#38
Publicat: 28 ianuarie 2017 - 18:16
neagu_laurentiu, on 28 ianuarie 2017 - 18:04, said:
Sunt niste rachete, le numeri pe degete. Crezui ca vorbiti de aero-reactoare nu de rachete Asa cred ca si naveta depaseste viteza aia LORELYAN, on 28 ianuarie 2017 - 18:10, said:
am intrebat mai devreme....despre algoritm cine a scris acest algoritm ? in baza caror calcule ? pot fi accesate aceste calcule ? idem... senzori de presiune... idem... altimetru mai aveti putin si spuneti ca fara aceste minunatii tehnologice, avionul iese din atmosfera...e capabil un om - pilot- sa faca fata vitezei fara aceste minunatii ? Ai termostat in casa care-ti regleaza temperatura? Nici o diferenta de principiu |
#39
Publicat: 28 ianuarie 2017 - 18:16
neagu_laurentiu, on 28 ianuarie 2017 - 18:13, said:
Ia cauta pe net dupa FMS, asta-i calculatorul de bord. In rest sunt publice calculele, map projection, great circle, rhumb line etc. orice fel de calculator de bord functioneaza in baza unui algoritm de calcul creat tot de un om care e acel algoritm ? |
#40
Publicat: 28 ianuarie 2017 - 18:19
Naveta e destinata pentru asa ceva, eu am inteles ca facea referire la aeronave mai conventionale sa zic asa. Dar teoria e falsa oricum, fizica de liceu explica tot.
LORELYAN, on 28 ianuarie 2017 - 18:16, said:
care e acel algoritm ? Cei care studiaza cadastrul stiu detalii despre proiectii: https://en.wikipedia...map_projections Editat de neagu_laurentiu, 28 ianuarie 2017 - 18:21. |
#42
Publicat: 28 ianuarie 2017 - 18:23
LORELYAN, on 28 ianuarie 2017 - 18:20, said: acel computer de bord....vine din alta civilizatie ? NU EXISTA un program universal pentru toate avioanele. Ai masina? Vezi ca cineva a scris programul pentru masina ta, care functioneaza pe baza citirii valorilor a peste 20 de senzori LORELYAN, on 28 ianuarie 2017 - 18:22, said:
daca am relua discutia ....un om programeaza un computer de bord pentru avioane, astfel incat sa urmeze curbura pamantului...asa-i ? Nu programul este pentru a zbura intr-un mediu cu presiune constanta si cu altitudine constanta Nu intereseaza curbura pamantului. |
#43
Publicat: 28 ianuarie 2017 - 18:24
LORELYAN, on 28 ianuarie 2017 - 18:22, said:
daca am relua discutia ....un om programeaza un computer de bord pentru avioane, astfel incat sa urmeze curbura pamantului...asa-i ? Editat de neagu_laurentiu, 28 ianuarie 2017 - 18:25. |
#45
Publicat: 28 ianuarie 2017 - 18:25
avioanele moderne pot face corecturi de altitudine dupa mai multi parametri.
dar daca ai un avion fara o astfel de tehnologie funtioneaza numai portanta. scazi viteza sau modifici aerodinamica (pozitia profundorului), pierzi din altitudine. mentii o putere constanta a motorului, portanta isi va atinge limitele la un moment dat (la o anumita altitudine) si de aici exista un joc continuu intre gravitatie si viteza. in acest palier fara ca pilotul sa faca ceva (presupunand ca doreste sa mearga in linie dreapta), avionul la maxim de portanta data de viteza, incpe sa piarda altitudine, motiv pentru care viteza creste si din nou are lift, apoi procesul se reia, hai sa zicem ca evolueaza precum stilul fluture la innot. cam asta este comportamentul basic, dar asa cum am spus tehnologi permite corectarea altidudinii dupa maii multi parametri. daca zboara la 200 de m altitudine cu viteza maxima, portanta aparuta il va impinge natural in sus, motiv pentru care profundorul comandat manual sau de catre computer va compensa acesta tendinta,imprimand o forta descendanta, astfel incat sa fie respectata altitudinea Editat de nexusm, 28 ianuarie 2017 - 18:28. |
#47
Publicat: 28 ianuarie 2017 - 18:30
LORELYAN, on 28 ianuarie 2017 - 18:25, said:
inainte de a exista un om care sa programeze, inainte de a exista computere de bord....cum zburau avioanele ? Cu altimetru si busola (cum altfel), orientat dupa repere vizuale majore - munti, porturi, campuri de eoliene, etc. Ulterior au aparut "radiofar-uri" care au delimitat segmente, Apoi navigatia prin GPS. |
#52
Publicat: 28 ianuarie 2017 - 18:44
LORELYAN, on 28 ianuarie 2017 - 18:37, said:
intrebarea era daca avioanele puteau zbura fara ....? Primele avioane zburau sub plafonul de nori, vizual, dupa repere iar daca intrau, din greseala, intr-un front noros sau in vreo furtuna, dadeau de dracu. Exista si o carte, scrisa de un roman, pe tema asta, cu istoria erorilor aviatice si te crucesti cand afli cum se zbura la inceput si cum, practic, cand nu era senin.. nu zburai. |
#53
Publicat: 28 ianuarie 2017 - 18:45
LORELYAN, on 28 ianuarie 2017 - 18:31, said: sa inteleaga lumea ca mai intai a aparut altimetrul...apoi avionul ? Man tu esti greu tare de cap sau troll. Computerul de bord citeste informatia de inaltime de la mai multi senzori(barometru, GPS etc) si actioneaza permanent pentru a respecta graficul de altitudine incarcat in mapa de zbor. Tu nu pricepi ca avionele astea moderne se conduc singure.In computerul de bord al aeronavei este incarcata harta cu absolut toti parametrii de zbor si pe baza instrumentelor de masura de la bord mentine cursul cu strictete.In trecut cand nu erau pilotate de computer aeronavele se conduceau ca si masinile.Adica in functie Altimetru, vitezometru, giroscop, busola si nu in ultimul rand simturi(te uiti pe fereasta) pilotul actiona manual comenzile pentru a mentine cursul dorit. |
#54
Publicat: 28 ianuarie 2017 - 18:52
LORELYAN, on 28 ianuarie 2017 - 18:31, said:
sa inteleaga lumea ca mai intai a aparut altimetrul...apoi avionul ? Bingo, amice! PLM, m-ai bine ai pune ceva la treabă și te-ai informa înainte de a te da inteligent https://en.wikipedia.../wiki/Altimeter https://en.wikipedia...ki/Flight_level Editat de iladi, 28 ianuarie 2017 - 18:56. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi