Dilema: clasa lui Polo sau Golf/Astra
Last Updated: Feb 28 2017 22:33, Started by
MembruAnonim
, Jan 06 2017 12:14
·
0
#1
Posted 06 January 2017 - 12:14
Deoarece am pierdut (ca prostu') ocazia sa "ma lafai" intr-un Logan nou, benzinar, prin programul rabla iar banii se cam scurg printre degete, va supun atentiei urmatoarea chestiune: de luni pina vineri OBLIGATORIU naveta, singur, 22 km (11 dus-11 intors, din care cite 4 km in localitate), drum national, cimpie, nicio localitate intre domiciliu si servici (nu exista mijloace de transport in comun) per total anual fac vreo 17.000 km. In urmatorii 2-3 ani este posibil sa ajung chiar la 20.000 km sau putin peste. Voi fi doar eu si masina, (aici ar merge una din clasa mica) rar va fi sotia, copiii + un concediu anual (aici ar fi buna una din cealalta clasa). In fiecare zi ma gindesc, ma sucesc, nu stiu la care clasa sa ma opresc.
Dilema mea: Din clasa lui Polo si a altor astfel de aratari sau din clasa Golf / Opel Astra? Timp de 9 ani m-am folosit (si ma folosesc si acum) de un onorabil Opel Astra Caravan 1.7DTL (luat SH) dar timpul si-a lasat amprenta asupra sa. A avut, daca-mi aduc bine aminte, vreo 160.000, acum are vreo 310.000. Pot spune ca sunt unul dintre putinii care se pot lauda ca nu au bagat bani in masina, exceptind asa-zisele consumabile si nu m-a lasat niciodata-n drum. Pina in aprilie sunt "acoperit" (itp, asigurare, vigneta). Intrebarea e: ce fac dupa? Sa trec ipt-ul, trebuie bani bagati la greu. Sa cumpar alta? Daaaa! Buuuun! De care? Raspunsul: cit mai noua (obligatoriu dupa 2008). Ce marca? Eeee!!! Pe benzina? Diesel (my love)? Eeee!!! Daca am avut noroc (chior) cu onorabilul sa nu bag bani (injectoare, turbo, si alte alea specifice diesel, cum aud la altii)... dar stiu ca norocul nu tine la nesfirsit. In plus, nu se mai fac masini bune si simple ca odinioara. Acum au prea multa electronica, senzori si, daca ai „norocul” sa-ti pice ceva senzor / electronica fina, iti va minca ficatii, reprezentanta scrie pe tine (am destui prieteni care au patit-o). Recunosc, prefer diesel dar nici pe benzina nu-i rau. Programul rabla nu cred ca va mai fi acest an iar daca va mai fi, voi mai lua una noua (cea mai ieftina). Ce ati face-n locul meu? |
#4
Posted 06 January 2017 - 12:31
Cel mai usor e sa te duci la dealer sa te treaca pe lista de asteptare ca sa te contacteze cand se da drumul la program.
|
#5
Posted 06 January 2017 - 12:32
Nu poți să îți seama ce mașină ți se potrivește decât cu ea în față. Vezi cât spațiu are, dacă îți este suficient sau urci o clasă.
Cât privește Loganul mergi la dealer și vezi ce îți propune. În general sunt deschiși și dornici sa ajute. Nu te grăbi însă. |
#6
Posted 06 January 2017 - 12:33
Stai linistit deocamdata.
Suntem de abia in ianuarie. Pana in aprilie mai este,pana atunci se mai dezmortesc lucrurile.Astia din guvern trebuie sa-si epuizeze cota de tampenii inerente si vor trece totusi si la treaba. Nu inteleg totusi ceva.Adica zici ca masina merge brici,dar: _R_A_D_U, on 06 ianuarie 2017 - 12:14, said:
Sa trec ipt-ul, trebuie bani bagati la greu. De ce? Eu zic ca mai bine stai cu ce ai acum (deocamdata) si astepti.Orice SH necesita bani bagati la inceput:distributie,uleiuri,filtre,etc. Edited by adisz, 06 January 2017 - 12:34. |
#7
Posted 06 January 2017 - 12:37
Ia clasa compacta. Diferenta e insesizabila la consum dar vin cu mult mai multe avantaje fata de alea mici. In plus nu o sa iti placa sa retrogradezi de la actuala compacta la clasa mica.
Actualul Astra o sa il vinzi ffff greu daca nu ii dai km inapoi. Daca o sa il vinzi, o sa ti-l ia un samsar, ii va da km inapoi +un pic de cosmetizare, si o vinde cat ai clipi cu vreo 2.000 de euro in plus. Acum mai conteaza si ce buget ai. As lua o Astra classic, s-au fabricat pana prin 2011 parca. La astea pe benzina ai avantajul ca vin cu mult mai putini km fata de un diesel. Edited by Friskey, 06 January 2017 - 12:41. |
#8
Posted 06 January 2017 - 12:51
Friskey, on 06 ianuarie 2017 - 12:37, said:
Ia clasa compacta. Diferenta e insesizabila la consum dar vin cu mult mai multe avantaje fata de alea mici. In plus nu o sa iti placa sa retrogradezi de la actuala compacta la clasa mica. Actualul Astra o sa il vinzi ffff greu daca nu ii dai km inapoi. Daca o sa il vinzi, o sa ti-l ia un samsar, ii va da km inapoi +un pic de cosmetizare, si o vinde cat ai clipi cu vreo 2.000 de euro in plus. Acum mai conteaza si ce buget ai. As lua o Astra classic, s-au fabricat pana prin 2011 parca. La astea pe benzina ai avantajul ca vin cu mult mai putini km fata de un diesel. De vindut, exclus! O pastrez pentru a avea cu ce merge la pescuit + ca peste citeva luni baiatul va da de permis... Imi face cu ochiul un Astra Clasic de prin 2008-2009 vazut doar in poze, oricum, nu ma grabesc mai ales ca s-a pus vremea rea. Referitor la pret, mai mult de 3 mii si ceva pentru un sh nu cred ca merita... |
#9
Posted 06 January 2017 - 13:01
Daca vrei sa dai 3 mii si ceva pe sh o sa iti iei tot ce ai acum, mai ales daca e diesel. Poate chiar mai rau.
|
#10
Posted 06 January 2017 - 13:26
In primul rand, 11 km un drum pana la servici nu prea se poate considera "naveta", pai aia din Bucuresti pot sa faca si 15 km doar in oras pana la serivici
Daca masina inca iti merge, tine o pe asta nu are rost sa te complici cu un alt sh in care poate o sa bagi mai multi bani decat in asta. Daca ai un buget mai mic astepata pana da drumu la rabla si cum ti s a mai spus mergi de pe acum la un dealer dacia/renault. |
|
#11
Posted 06 January 2017 - 13:33
_R_A_D_U, on 06 ianuarie 2017 - 12:14, said:
In fiecare zi ma gindesc, ma sucesc, nu stiu la care clasa sa ma opresc. Dilema mea: Din clasa lui Polo si a altor astfel de aratari sau din clasa Golf / Opel Astra? Io am Polo 1.4TDI din 2006 si e imbatabila la consum la drum intins - 4.5%, daca nu scapi piciorul in pedala. Cu un plin de 250 lei te misti cu ea de te plictisesti intr-o luna. Edited by rosix, 06 January 2017 - 13:34. |
#12
Posted 06 January 2017 - 13:36
3 mii buget si vrei Polo/Golf/Astra diesel dupa 2008 in stare mai buna ca ce ai acuma ? Si la aia noua cat ai ?
Sa zici ms daca gasesti un Golf 4 tdi (01-03) in stare buna la 3 mii Edited by TruculMagic, 06 January 2017 - 13:37. |
#13
Posted 06 January 2017 - 13:48
Adevarul e ca cine are o masina buna chiar daca e veche nu se indura sa o dea pe nimic, ori o tine acolo pentru el ori o da la un cunoscut.
|
#14
Posted 06 January 2017 - 13:51
TruculMagic, on 06 ianuarie 2017 - 13:36, said:
3 mii buget si vrei Polo/Golf/Astra diesel dupa 2008 in stare mai buna ca ce ai acuma ? Si la aia noua cat ai ? Sa zici ms daca gasesti un Golf 4 tdi (01-03) in stare buna la 3 mii Vorbesti prostii! Nu vreau sa intru in polemica cu tine! Uite aici ceva exemple Intimplarea face sa cunosc cum sta treaba in germania deoarece am avut norocul sa stau o vreme pe acolo. In fine... |
#15
Posted 06 January 2017 - 15:27
Desi Loganurile sunt fiabile,vei fi lovit de diferenta de confort fata de baba ta.Daca vrei tot astra,ia un clasic 3 (astra h) cu motor 1.4/90 caluti.Vei fi placut surprins la consum.Clasa mica de la Opel inseamna doar corsa si cea mai indicata ar fi corsa c 1.0 l 12valve.Motor f simplu,fiabil si economic.
|
|
#16
Posted 06 January 2017 - 17:37
gcom61, on 06 ianuarie 2017 - 15:27, said:
Desi Loganurile sunt fiabile,vei fi lovit de diferenta de confort fata de baba ta.Daca vrei tot astra,ia un clasic 3 (astra h) cu motor 1.4/90 caluti.Vei fi placut surprins la consum.Clasa mica de la Opel inseamna doar corsa si cea mai indicata ar fi corsa c 1.0 l 12valve.Motor f simplu,fiabil si economic. Da-l dracu de confort! Ma gindesc ca-i cea mai ieftina masina noua! Garantie, eu voi fi primul care va merge cu ea, stiu despre ce-i vorba la masina, n-are defecte ascunse, intelegi ce zic. Sa dai banii de una noua pe un sh mi se pare prostie. Poti avea noroc dar tot asa de bine te poti lovi rau... Sa cumperi o masina noua mai acatarii, e pe la 15.000E. Si la drumurile noastre, plingi linga ea. Pai diferenta de 8000E (am pus loganul cu rabla la vreo 7000) mai bine ii "investesc" in educatia copiilor. N-am mers niciodata cu corsa, nu stiu ce si cum. Dar ma voi interesa, voi testa una. rosix, on 06 ianuarie 2017 - 13:33, said:
Io am Polo 1.4TDI din 2006 si e imbatabila la consum la drum intins - 4.5%, daca nu scapi piciorul in pedala. Cu un plin de 250 lei te misti cu ea de te plictisesti intr-o luna. Imi place Polo, am mers cu una dar avea motor de 1.9TDI. Sunt cam rare astea 1.9TDI... |
#17
Posted 06 January 2017 - 22:50
_R_A_D_U, on 06 ianuarie 2017 - 12:14, said:
Deoarece am pierdut (ca prostu') ocazia sa "ma lafai" intr-un Logan nou, benzinar, prin programul rabla iar banii se cam scurg printre degete, va supun atentiei urmatoarea chestiune: de luni pina vineri OBLIGATORIU naveta, singur, 22 km (11 dus-11 intors, din care cite 4 km in localitate), drum national, cimpie, nicio localitate intre domiciliu si servici (nu exista mijloace de transport in comun) per total anual fac vreo 17.000 km. In urmatorii 2-3 ani este posibil sa ajung chiar la 20.000 km sau putin peste. Voi fi doar eu si masina, (aici ar merge una din clasa mica) rar va fi sotia, copiii + un concediu anual (aici ar fi buna una din cealalta clasa). In fiecare zi ma gindesc, ma sucesc, nu stiu la care clasa sa ma opresc. Dilema mea: Din clasa lui Polo si a altor astfel de aratari sau din clasa Golf / Opel Astra? Timp de 9 ani m-am folosit (si ma folosesc si acum) de un onorabil Opel Astra Caravan 1.7DTL (luat SH) dar timpul si-a lasat amprenta asupra sa. A avut, daca-mi aduc bine aminte, vreo 160.000, acum are vreo 310.000. Pot spune ca sunt unul dintre putinii care se pot lauda ca nu au bagat bani in masina, exceptind asa-zisele consumabile si nu m-a lasat niciodata-n drum. Pina in aprilie sunt "acoperit" (itp, asigurare, vigneta). Intrebarea e: ce fac dupa? Sa trec ipt-ul, trebuie bani bagati la greu. Sa cumpar alta? Daaaa! Buuuun! De care? Raspunsul: cit mai noua (obligatoriu dupa 2008). Ce marca? Eeee!!! Pe benzina? Diesel (my love)? Eeee!!! Daca am avut noroc (chior) cu onorabilul sa nu bag bani (injectoare, turbo, si alte alea specifice diesel, cum aud la altii)... dar stiu ca norocul nu tine la nesfirsit. In plus, nu se mai fac masini bune si simple ca odinioara. Acum au prea multa electronica, senzori si, daca ai „norocul” sa-ti pice ceva senzor / electronica fina, iti va minca ficatii, reprezentanta scrie pe tine (am destui prieteni care au patit-o). Recunosc, prefer diesel dar nici pe benzina nu-i rau. Programul rabla nu cred ca va mai fi acest an iar daca va mai fi, voi mai lua una noua (cea mai ieftina). Ce ati face-n locul meu? Am vazut ca vrei un VW insa poate ca ai gasi, la un pret bun, acum la lichidare de stoc, versiunea de Honda Civic, sedan, motorizare pe benzina, noua nouta, euro 6, la un pret de maxim 12000 euro, daca ai un autoturism pentru rabla.Cu Hondita nu vei avea probleme, foarte mult timp, daca nu o sifonezi. Daca totusi, obligatoriu vrei VW sau Opel, atunci as opta pentru autoturismul cel mai bine intretinut si cu km cat mai putini.Totul se limiteaza la bugetul tau.Daca te gandesti de pe acum si la revanzare, de un Golf scapi cel mai repede. Edited by max_2017, 06 January 2017 - 22:52. |
#18
Posted 06 January 2017 - 22:55
Corsa pe benzina este ok, dar nu cea de 1l (adica cea in 3 cilindri).
Minim 1.2l sau poate mai bine cea de 1.4l (depinde si ce pretentii ai). |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users