Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Obiecte vechi și inutile car...

Mentenanta Acoperis

Cheder deteriorat , zgariat, cum ...

Laptop HP 15-AF001NQ, AMD E1-6015...
 Blat de bucatarie lungime 4,60 m

Termostat incalzire si racire

Configurare retea cu modem Vodafo...

Curtea Penala Internationala soli...
 Sunt obligate bancile sa opteze p...

Pensie anticipata partiala cu cer...

Subscriptii

Cat ar costa acest poster, se poa...
 Cum sa scapam de sobolani?

Alser Forest SA a dat teapa de 1,...

COD Eroare ABS ( Ford Mondeo MK5 )

Implanturi dentare clinici Consta...
 

Jurnal casa Zorilor/cluj-napoca

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
1762 replies to this topic

#19
horean

horean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 577
  • Înscris: 19.01.2007
Mi s-a parut ca sunt cam muulte usi interioare, la aceea m-am referit. Daca dvs. sunteti multumit, nu conteaza parerea altora. Va doresc constructie usoara si multa sanatate.
Si ca sa spun si parerea mea, daca terenul nu e in panta, garajul sub casa nu merita (estetic,buget, constructie:hidroizolat, izolat etc). La etaj, faceti macar un dormitor cu baia proprie. La geamurile de la demisol, daca sunt sub cota terenului, sa faceti drenaj/rigola de evacuare a apei.


#20
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,931
  • Înscris: 30.01.2008
Merci de coment, o sa incerc sa iti raspund la fiecare point.
  • Demisiolul va fi 1,3m in pamant si are o rampa de 5m. Sper sa fie suficient.
  • o masina are 1,8m daca pui 2 una langa alta nu mai poti deschide usile. In mod normal pentru o folosinta ok iti trebuie cam 3m latime. Noi mai avem tot felul de alte scule (biciclete si altele ) de aceea am optat pentru un garaj mai lat. Masinile se vor parca una in spate la cealalta. Deocamdata am doar 1.
  • Din punctul meu de vedere ne-am aberat doar la demisol unde un demisol mai mic cu garaj restrans si fundatie in trepte nu aducea o reducere mare a materialului folosit si totusi nu mai puteam parca 2 masini.
  • windfang - adica "aparatoare" stanga-dreapta de vant ? Scopul fiind sa nu ploaie/viscoleasca intrarea/usa ?
  • In ultimele 2 locuinte (ultimii 9 ani) am avut open space, mirosurile nu mai sunt asa o problema, avantaj este ca din bucatarie poti vedea ce face "armata". Sotia zicea ca daca ne deranjeaza am putea face schimb la geam si iesirea pe tereasa si apoi bucataria se poate separa cu un geam de sticla. Asta evident dupa ce ne-am mutat si chiar devine o problema.
  • Planurile sunt preliminare, si 3D este rezultatul ultimelor discutii care le-am avut cu arhitectul, de aceea unele chestii nu sunt pe plan. De ex geamurile de la scara
  • Dupa cum ziceam planurile sunt un pic vechi, m-am hotarat sa merg cu YTONG A+ 40cm, fara izolatie, daca gasesc o echipa care a facut cel putin 3-4 case cu YTONG. Daca nu revenim la caramida 30cm + 15cm izolatie.
  • Designul l-am vazut si eu vineri prima data, nu stiu ce sa zic. Maine il vede si sotia, acum doarme deja, si abea l-am primit.

View Posthorean, on 20 noiembrie 2016 - 22:44, said:

Mi s-a parut ca sunt cam muulte usi interioare, la aceea m-am referit. Daca dvs. sunteti multumit, nu conteaza parerea altora. Va doresc constructie usoara si multa sanatate.
Si ca sa spun si parerea mea, daca terenul nu e in panta, garajul sub casa nu merita (estetic,buget, constructie:hidroizolat, izolat etc). La etaj, faceti macar un dormitor cu baia proprie. La geamurile de la demisol, daca sunt sub cota terenului, sa faceti drenaj/rigola de evacuare a apei.

La etaj fiind bai si dormitoare nu prea se poate fara usi interioare. La parter, doar biroul, baia si scara spre demisol au usa. De care as putea scapa ? Alta solutie ?
Geamurile de la demisol sper sa iasa la cota terenului.

Relativ la garaj, pentru configuratia actuala a terenului, cealalta optiune era sa fac garaj pe cei 3 metri care despart casa de unul din vecini si sa avem garajele la calcan (asta a fost prima solutie vecinul inca a ramas cu proiect de garaj pana la limita de propietate). Planul era mai simplu, dar garajul era mai putin functional, incapea numai 1 masina, restul de frectii care le mai ai prin curte (de tuns iarba, biciclete, frectii de dezapezit etc) trebuiau sa ajunga in alt loc. Pentru aceste considerente am optat pentru demisol. Plus ca avem si o pivnita, si am mutat centrala la demisol eliberand din spatiul de la parter.

#21
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015
nu'ti ajung 3m de masina la garaj dublu, am unpic peste 6.5m, cred ca sunt 6.7-6.8m si trebuie sa sug burta si cu fooarte mare bagare de seama cand deschid portierele. poate cine stie, la ceva masini din clasa mica...

4.95m pt o masina + spatiu de depozitare e f bine

Edited by argentum, 20 November 2016 - 23:02.


#22
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,931
  • Înscris: 30.01.2008

View Postbrawnie, on 20 noiembrie 2016 - 22:28, said:

la etaj lipsesc stalpii din axul A iar stalpul din intersectie  ax B cu ax 3 a disparut si el ca magarul in ceata...apropo cade cam pe mijlocul dormitorului si dpmdv cam e nevoie de el.
  • reiese din planse o structura de rezistenta din cadre de beton cu zidarie de umplutura de 30 cm + 15 cm termoizolant Posted Image

O intrebare, am avut de ales intre plansee dale si plansee + grinzi. Din cum le-a descris plansee dale pareau solutia cea mai buna, acum mai citind un pic pe net, nu stiu daca se folosesc foarte mult. Voi ce ati alege ?

#23
lenny13

lenny13

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,564
  • Înscris: 30.09.2013
Servus! :)

  Unde, mai exact, in Zorilor construiesti? Si cu cat ai cumparat terenul? Recent s-a intamplat asta, sau nu?

#24
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,931
  • Înscris: 30.01.2008

View Postargentum, on 20 noiembrie 2016 - 23:00, said:

nu'ti ajung 3m de masina la garaj dublu, am unpic peste 6.5m, cred ca sunt 6.7-6.8m si trebuie sa sug burta si cu fooarte mare bagare de seama cand deschid portierele. poate cine stie, la ceva masini din clasa mica...

4.95m pt o masina + spatiu de depozitare e f bine

Da privind latimea ma declar multumit. Acum la lungime nu incap 2 Passat-uri de exemplu, dar 1 Passat si un Golf incape. Asta asa ca sa ne facem o idee.

View Postlenny13, on 20 noiembrie 2016 - 23:09, said:

Servus! Posted Image

  Unde, mai exact, in Zorilor construiesti? Si cu cat ai cumparat terenul? Recent s-a intamplat asta, sau nu?

In partea de jos a Europa. 100.000 a fost terenul acum 1 an.

#25
brawnie

brawnie

    Ing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,395
  • Înscris: 25.09.2008

View Postdanfizesan, on 20 noiembrie 2016 - 22:47, said:

Demisiolul va fi 1,3m in pamant si are o rampa de 5m. Sper sa fie suficient.
La o rampa lunga de 5 m si o inaltime de 1,3 rezulta o panta de 26% respectiv un unghi de 14.6 grade...dupa mine e cam mult..In normativul NP 127-2009 - Normativ parcajele subterane la pag.9 Art. 35 este mentionat ca rampele de acces nu trebuie sa depaseasca 18%. Este drept ca acest normativ se aplica pentru parcaje > de 10 masini.

View Postdanfizesan, on 20 noiembrie 2016 - 22:47, said:

o masina are 1,8m daca pui 2 una langa alta nu mai poti deschide usile. In mod normal pentru o folosinta ok iti trebuie cam 3m latime. Noi mai avem tot felul de alte scule (biciclete si altele ) de aceea am optat pentru un garaj mai lat. Masinile se vor parca una in spate la cealalta. Deocamdata am doar 1.
se poate si mai rau Posted Image eu am garaj la subsolul blocului si are 2,5 metri... Posted Image

View Postdanfizesan, on 20 noiembrie 2016 - 22:47, said:

windfang - adica "aparatoare" stanga-dreapta de vant ? Scopul fiind sa nu ploaie/viscoleasca intrarea/usa ?
Nu windfang adica inca o usa la interior care sa creeze un spatiu tampon astfel incat iarna/vara cand deschizi usa de la intrare sa nu racesti/incalzesti toata casa...
Attached File  windfang.PNG   98.07K   78 downloads

View Postdanfizesan, on 20 noiembrie 2016 - 22:47, said:

In ultimele 2 locuinte (ultimii 9 ani) am avut open space, mirosurile nu mai sunt asa o problema, avantaj este ca din bucatarie poti vedea ce face "armata". Sotia zicea ca daca ne deranjeaza am putea face schimb la geam si iesirea pe tereasa si apoi bucataria se poate separa cu un geam de sticla. Asta evident dupa ce ne-am mutat si chiar devine o problema.
Oare nu ar fi mai eleganta ideea cu chicineta? Cand fierbi sarmale sau faci carnati te bagi la separeu si gata....subscriu in schimb la mirosul cafelei de dimineata in toata casa Posted Image

View Postdanfizesan, on 20 noiembrie 2016 - 22:47, said:

Planurile sunt preliminare, si 3D este rezultatul ultimelor discutii care le-am avut cu arhitectul, de aceea unele chestii nu sunt pe plan. De ex geamurile de la scara
Sunt curios cum o sa rezolve arhitectul/structuristul problema stalpului din ax B cu ax 3...in rest un geam..se muta, se modifica...e neesential

View Postdanfizesan, on 20 noiembrie 2016 - 22:47, said:

Dupa cum ziceam planurile sunt un pic vechi, m-am hotarat sa merg cu YTONG A+ 40cm, fara izolatie, daca gasesc o echipa care a facut cel putin 3-4 case cu YTONG. Daca nu revenim la caramida 30cm + 15cm izolatie.
Ce v-a determinat sa luati aceasta decizie? Un perete multistrat (caramida+izolatie) este mai ok decat un perete monostrat (BCA) si mult mai ieftin.
S-a discutat la un moment dat pe ceva topic despre asta ...aruncati un ochi aici poate renuntati la ideea de Ytong...

Edited by brawnie, 20 November 2016 - 23:19.


#26
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,931
  • Înscris: 30.01.2008

View Postbrawnie, on 20 noiembrie 2016 - 23:17, said:

La o rampa lunga de 5 m si o inaltime de 1,3 rezulta o panta de 26% respectiv un unghi de 14.6 grade...dupa mine e cam mult..In normativul NP 127-2009 - Normativ parcajele subterane la pag.9 Art. 35 este mentionat ca rampele de acces nu trebuie sa depaseasca 18%. Este drept ca acest normativ se aplica pentru parcaje > de 10 masini.

se poate si mai rau Posted Image eu am garaj la subsolul blocului si are 2,5 metri... Posted Image

Sunt curios cum o sa rezolve arhitectul/structuristul problema stalpului din ax B cu ax 3...in rest un geam..se muta, se modifica...e neesential

Ce v-a determinat sa luati aceasta decizie? Un perete multistrat (caramida+izolatie) este mai ok decat un perete monostrat (BCA) si mult mai ieftin.
S-a discutat la un moment dat pe ceva topic despre asta ...aruncati un ochi aici poate renuntati la ideea de Ytong...

Rampa unde stau acum este cam la fel, si nu a pus nici o problema iarna.
In garaj si eu am 3 m, si pot deschide portiera fata la pozitia 2 si portiera spate la pozitia 1 (ceea ce este mai incomod dar asta este) , acesta a fost 1 din motivele pentru care am optat pentru garaj subteran. 3m as fi avut si daca il faceam la calcan cu vecinul, deci la fel de stramt ca si acum, dar fara rampa, dar si cu loc de o singura masina.

Eu nu ma pricep deci sunt si eu curios cum ca face structuristul cu stalpii.

YTONG mi-a placut cum a iesit casa unui unchi de al meu care acum este la faza acoperisului. Toti stalpii sunt inglobati in YTONG decupat si nu se vede nimic de beton in exterior. Apoi zidul a fost relativ drept, cu deviatii milimetrice (fata de alte case care se faceau la el pe strada cu caramida si unde am bagat un ochi ca sa imi dau seama de diferente). O as mai studiez problema in zilele urmatoare, dar din 2-3 posturi citite in linkul ca l-ai trimis am inteles ca 30+15 era cam la fel cu Y40 ca si izolare termica. Portanta nu ma intereseaza pentru ca structura este data de partea de fier-beton (stalpi + grinzi). Poate nu am inteles eu bine, deci maine mai studiez.

PS: poti sa ma tutuiesti nu sunt chiar asa batran.

Edited by danfizesan, 20 November 2016 - 23:34.


#27
un_arhitect

un_arhitect

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 527
  • Înscris: 05.08.2013
Salutare,
Vin si eu cu exprimarea grafica pentru ce a zis colegul @brawnie mai sus (sustin total ce a spus el), si in plus mai ar mai fi 2 aspecte.
Pe pdf-urile atasate am figurat asa cum cred eu ca vor fi grinzile. Cred ca e destul de nasol sa ai grinzi care iti traveseaza dormitoarele asa.. aiurea.
Poate incearca arhitectul tau o varianta rocada intre  scara si  grupul sanitar de la parter  (cred ca nu va mai genera un hol asa lung la etaj).
La designul exterior no comment Posted Image
L.E.
Cred ca a apucat sa scrie mai repede ca mine Posted Image
@brawnie daca stii, ma intereseaza si pe mine partea cu planseul dala, eventual normativ, ceva

Attached Files


Edited by un_arhitect, 20 November 2016 - 23:41.


#28
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011
E bun ytongul de 40 ( asa am eu casa tot in cj ) dar sfatul meu este sa te uiti la ytong de 50 . La momentul cand mi-am facut eu casa nu exista de 50 ca altfel .. .

#29
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,931
  • Înscris: 30.01.2008

View Postun_arhitect, on 20 noiembrie 2016 - 23:37, said:

Salutare,
Vin si eu cu exprimarea grafica pentru ce a zis colegul @brawnie mai sus (sustin total ce a spus el), si in plus mai ar mai fi 2 aspecte.
Pe pdf-urile atasate am figurat asa cum cred eu ca vor fi grinzile. Cred ca e destul de nasol sa ai grinzi care iti traveseaza dormitoarele asa.. aiurea.
Poate incearca arhitectul tau o varianta rocada intre  scara si  grupul sanitar de la parter  (cred ca nu va mai genera un hol asa lung la etaj).
La designul exterior no comment Posted Image
L.E.
Cred ca a apucat sa scrie mai repede ca mine Posted Image
@brawnie daca stii, ma intereseaza si pe mine partea cu planseul dala, eventual normativ, ceva

Uitandu-ma la aceste grinzi si la pozitia lor, acum imi dau seama de ce se plusa pe varianta planseu dala, ca nu trebuia sa isi mai bata capul cu aceste grinzi. Sa vedem cum decurge discutia in continuare.

Relativ la garaj, merci mult pentru schita, intr-adevar de multe ori 1 imagine este 1000 cuvinte. Din ce vad ar trebui sa scot casa 0.3 din pamant si sa mearga 0.3 in spate, atunci ar fi 1m de coborat in 5.3m. 0,3 mai in spate nu ar fi problema, in schimb adancimea de doar 1m s-ar putea sa fie, in momentul in care la cornisa trebuie sa fie 6m. Varianta 2 sa am 7m de la strada nu imi convine, fiindca pierd 2m din partea din spate.

View Postcobi1, on 20 noiembrie 2016 - 23:39, said:

E bun ytongul de 40 ( asa am eu casa tot in cj ) dar sfatul meu este sa te uiti la ytong de 50 . La momentul cand mi-am facut eu casa nu exista de 50 ca altfel .. .

Deja stai in casa sau abia ai construit-o ? De ce ai recomanda YTONG A+ de 50 ?

#30
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011
Stau deja de 8 ani :) .
Un plus de termoizolare/rezistenta nu strica niciodata , nu ca 40 nu ar fi de ajuns : iarna inainte sa tencuiesc peretii , pe interior puneam mana pe zidaria bca si era calda cand afara erau - 10 grade  . Ca suprafata eu am 360 mp  construiti (  ext casei ) . Tendinta este spre o casa cat mai bine termoizolata astfel si consumul de energie la incalzire/ racire este mai redus .

#31
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,931
  • Înscris: 30.01.2008
Ok, în loc se YTONG 50,de ce nu as pune YTONG 40 și încă 10cm de xps? Care ar fi dezavantajul?

#32
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postdanfizesan, on 21 noiembrie 2016 - 06:49, said:

Ok, în loc se YTONG 50,de ce nu as pune YTONG 40 și încă 10cm de xps? Care ar fi dezavantajul?
Dar care ar fi avantajul? Ce va motiveaza sa folositi xps pe fatade? In configuratia asta s-ar putea sa nu se mai usuce decat la spre sfarsitul verii peretele..
Niciodata nu alegeti sa folositi in calea migrarii vaporilor mai intai materiale cu permiabilitate mare si apoi cu permiabilitate redusa..Posted Image Ia simulati invers si comparati rezultatele (mai intai BCA si apoi vata versus BCA si apoi XPS)..Posted Image

#33
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,931
  • Înscris: 30.01.2008

View Postandreilesan, on 21 noiembrie 2016 - 07:45, said:

Dar care ar fi avantajul? Ce va motiveaza sa folositi xps pe fatade? In configuratia asta s-ar putea sa nu se mai usuce decat la spre sfarsitul verii peretele..
Niciodata nu alegeti sa folositi in calea migrarii vaporilor mai intai materiale cu permiabilitate mare si apoi cu permiabilitate redusa..Posted Image Ia simulati invers si comparati rezultatele (mai intai BCA si apoi vata versus BCA si apoi XPS)..Posted Image

Din cite inteleg, ce spui este ca umiditatea din casa se va opri in YTONG pentru ca nu mai poate trece de EPS, corect ? Ar fi mai corect sa pui EPS pe interior si apoi YTONG ?
La constructiile clasice cu caramida placate cu polistiren nu este aceeasi problema, polistirenul impiedicand umezeala din casa sa iasa si aceasta ramane in caramida ?

PS: nu ma mai lua cu dumneavoastra te rog, ma simt de 100 de ani.

Nu ma pricep, de aceea intreb, am adaugat 10 EPS pentru a mari rezistenta termica. Care ar fi optiunea corecta ?

Edit: schimbat din XPS in EPS, deh novicii.

Edited by danfizesan, 21 November 2016 - 08:21.


#34
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,506
  • Înscris: 04.05.2007
XPS este polistiren extrudat. EPS este polistiren expandat.
Xps-ul are o permeabilitate la vapori f scazuta, nu ca eps-ul ar excela la capitolul asta.

#35
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,931
  • Înscris: 30.01.2008
Da, stupid me. Ma refeream la EPS. Polistiren extrudat.

#36
lenny13

lenny13

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,564
  • Înscris: 30.09.2013

View Postdanfizesan, on 20 noiembrie 2016 - 23:11, said:

In partea de jos a Europa. 100.000 a fost terenul acum 1 an.

      Credeam ca pretul de 170 euro/mp e exagerat, cand a vandut vecinul nostru, dar se pare ca la tine stacheta e si mai ridicata, 200 euro/mp....Tulai, Veta!

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate