Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Jurnal casa Zorilor/cluj-napoca

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
1762 replies to this topic

#37
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postdanfizesan, on 21 noiembrie 2016 - 07:58, said:

Din cite inteleg, ce spui este ca umiditatea din casa se va opri in YTONG pentru ca nu mai poate trece de EPS, corect ?
Oarecum..

View Postdanfizesan, on 21 noiembrie 2016 - 07:58, said:

Ar fi mai corect sa pui EPS pe interior si apoi YTONG ? La constructiile clasice cu caramida placate cu polistiren nu este aceeasi problema, polistirenul impiedicand umezeala din casa sa iasa si aceasta ramane in caramida ?
Ar fi indicat sa citesti un pic mai mult decat doar in postarea spre care te-a directionat @brawnie si ai fi gasit si aceasta cu cateva simulari: http://forum.softped...4#entry20002081

View Postdanfizesan, on 21 noiembrie 2016 - 07:58, said:

Nu ma pricep, de aceea intreb, am adaugat 10 EPS pentru a mari rezistenta termica. Care ar fi optiunea corecta ? Edit: schimbat din XPS in EPS, deh novicii.
Nimeni nu le stie pe toate.. Dar arhitectul d-tale ce parere are? Ce alcatuire ar recomanda dansul?

Incearca sa urmaresti mai cu atentie ce scriu.. Eu mai sus am si oferit una din variantele corecte, insa d-ta ai citit doar ce ti-a convenit.Posted Image

#38
brawnie

brawnie

    Ing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,395
  • Înscris: 25.09.2008

View Postdanfizesan, on 20 noiembrie 2016 - 23:33, said:

dar din 2-3 posturi citite in linkul ca l-ai trimis am inteles ca 30+15 era cam la fel cu Y40 ca si izolare termica
Cieste inca odata incepand cu postul indicat sunt 2-3 pagini de citit iti ia 15 minute...Nu stiu de unde ti-a reiesit ca Y40 = 30+15 pentru ca mie imi iese cam altceva....
Postul acesta l-ai vazut?

View Postmaiandrei, on 13 octombrie 2016 - 19:53, said:

Eu sunt tare curios cine da sfaturile astea cu 50cm BCA fara termoizolatie. Oare exista birouri de arhitectura care emana asemenea proiecte?
50cm Ytong A+: R=5.56 m2K/W, pret 162 lei/mp
25cm Brikston + 20cm EPS grafitat: R = 1.37 + 6.45 = 7.82 m2K/W, pret 60+46=106 lei/mp
sau aberatie:
25cm Brikston + 25cm EPS grafitat: R = 1.37 + 8.06 = 9.43 m2K/W, pret 60+57=117 lei/mp
Diferenta de 55/45 lei/mp o dai pe materiale si manopera, dar te apropii de casa pasiva.
Adica NU categoric.

View Postun_arhitect, on 20 noiembrie 2016 - 23:37, said:

@brawnie daca stii, ma intereseaza si pe mine partea cu planseul dala, eventual normativ, ceva
Nu este un normativ specific pentru plansee dala, prescriptiile tehnice sunt incluse prin P100, Eurocode 2 etc....Exista destule informatii (ghid de proiectare, prescriptii) pe internet referitor la planseele dala (aici, aici, aici)...problema cea mai spinoasa este ca trebuie calculata placa la strapungere (in zona stalpilor)...o alta varianta ar fi planseu bubbledeck. O comparatie intre dala si bubbledeck o gasesti aici.

View Postandreilesan, on 21 noiembrie 2016 - 08:59, said:

Eu mai sus am si oferit una din variantele corecte, insa d-ta ai citit doar ce ti-a convenit.Posted Image

View Postandreilesan, on 21 noiembrie 2016 - 07:45, said:

Niciodata nu alegeti sa folositi in calea migrarii vaporilor mai intai materiale cu permiabilitate mare si apoi cu permiabilitate redusa.. Ia simulati invers si comparati rezultatele (mai intai BCA si apoi vata versus BCA si apoi XPS)..


#39
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Explicati va rog in 2 - 5 cuvinte ce-i ala planseu de tip dala, asa ca pentru ne-specialisti.

Este un planseu dimensionat astfel incat sa fie "auto-portant" si sa nu aiba nevoie de grinzi prea dese, sau...?

Edited by kolfleading, 21 November 2016 - 10:21.


#40
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,930
  • Înscris: 30.01.2008

View Postandreilesan, on 21 noiembrie 2016 - 08:59, said:

Oarecum..


Ar fi indicat sa citesti un pic mai mult decat doar in postarea spre care te-a directionat @brawnie si ai fi gasit si aceasta cu cateva simulari: http://forum.softped...4#entry20002081


Nimeni nu le stie pe toate.. Dar arhitectul d-tale ce parere are? Ce alcatuire ar recomanda dansul?

Incearca sa urmaresti mai cu atentie ce scriu.. Eu mai sus am si oferit una din variantele corecte, insa d-ta ai citit doar ce ti-a convenit.Posted Image

Am mentionat ca nu am apucat aseara sa citesc, tocmai ca sa fie contextul corect. Incerc sa nu am bias spre nici una din solutii, pana acum din ce am vazut pe teren mi-a placut YTONG, dar asta este o parere personala de neavizat.
Am citit ultimele 10 pagini ale treadului mentionat, merci de directionare. Concluzia pe hartie ar fi
  • YTONG 5.56 m2k/w (162ron/mp)
  • caramida 25 + 20 eps 7.82m2k/w (131 ron/ mp) - luat cu pret spre max la montat eps.
Uitandu-ma strict la acest calcul caramida si eps este varianta castigatoare, dar eu as vrea sa discutam si un contextul real si sa vedem daca putem ajunge la date de pe teren, luand in considerare si factorul Dorel, si faptul ca eu habar nu am unde trebuie sa ii corectez.
Acesta este calculul pe hartie privind caramizile/bca. Cum influenteaza calculul distanta mai mare in rosturi la caramida ? Din 5 case care le-am vazut "descoperite" rostul era destul de vizibil si in unele locuri era "inlocuit" cu aer, in functie de meseriasi bineinteles.
Factorul pret va fi probabil influentat si de faptul ca peretii cu caramida nu sunt atat de drepti (cred) ca si cei cu bca, avand un cost aditional in tencuiala, care este greu de estimat, posibil apropiindu-se de cit costa YTONG.

Ce spun aici nu sunt concluzii, ci ce am citit de la altii si as dori sa stiu daca exista un sambure de adevar in ele.

ca sa rapund la o intrebare anterioara: arhitectul era ok cu YTONG 40, dar (cred) ca el se uita la ansamblu nu la perfomanta partilor. De ce trag concluzia asta ? pentru ca planul deocamdata a fost "condus" de cerintele noastre nu de posibilitatile tehnice, vezi problema cu grindele.

#41
doarUNom

doarUNom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,899
  • Înscris: 21.01.2014
Grinzile la planseul de peste etaj se pot face intoarse (in pod) astfel incat sa nu deranjeze la interiorul etajului.
Problema structurala pana in prezent apare la B3 , cum zicea si @brawnie . Iar din aceasta cauza ar trebui regandit partiul la etaj.



#42
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,930
  • Înscris: 30.01.2008

View Postkolfleading, on 21 noiembrie 2016 - 10:21, said:

Explicati va rog in 2 - 5 cuvinte ce-i ala planseu de tip dala, asa ca pentru ne-specialisti.

Este un planseu dimensionat astfel incat sa fie "auto-portant" si sa nu aiba nevoie de grinzi prea dese, sau...?

Cam asta este ce am inteles eu: in mod normal planseul are o grosime de x si are grinzi intre punctele de sustinere, planseul cu dale are o grosime de x + y (adica mai gros decit varianta initala) dar nu mai are grinzi. O problema majora cu acest fel este sa nu se ajunga sa se strapunga de catre stalpii de sustinere.

Repet asta este ce am inteles eu. Iarasi din citi am intrebat cam toti au facut cu grinzi deci si experienta contructorilor cu plansee cu dale este redusa in comparatie cu experienta cu plansee cu grinzi.

View PostdoarUNom, on 21 noiembrie 2016 - 10:40, said:

Grinzile la planseul de peste etaj se pot face intoarse (in pod) astfel incat sa nu deranjeze la interiorul etajului.
Problema structurala pana in prezent apare la B3 , cum zicea si @brawnie . Iar din aceasta cauza ar trebui regandit partiul la etaj.

Merci de pont, intr-adevar daca grinzile ar fi mai ridicare in pod ar rezolva etajul, acolo era nasol de tot cu grinzile. Cam cu cit ar fi grinzile mai ridicate decit planseul ? 12-15 cm ?
Am inteles ca se recomanda sa pui cam 30cm izolatie in pod, cum se procedeaza peste grinzi unde iese o izolatie cu x mai mica ca sa ajunga podeaua podului sa fie dreapta ? sau nu va fi dreapta si se inconjoara grinda si ramane hump in pod ?

#43
brawnie

brawnie

    Ing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,395
  • Înscris: 25.09.2008
  • ai inteles bine ce e cu planseul dala...cat priveste executia nu este nici o stiinta e doar un planseu mai gros...20-25-30 cm..nu e o chestie de wow cum e de ex planseul bubbledeck.
  • referitor la izolatia din pod ...da o sa cam ai "hump" in pod asta daca nu te deranejaza sau poti sa intervii si sa faci niste artificii...gen structura independenta pentru dusumea in pod:Attached File  R4-SUSTINERE DUSUMEA.jpg   506.3K   104 downloads

Edited by brawnie, 21 November 2016 - 11:06.


#44
un_arhitect

un_arhitect

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 527
  • Înscris: 05.08.2013
Personal, am aplicat varianta cu grinzi intoarse de o gramada de ori.. Problema majora e Dorelul.. Ori nu le vede (A se intelege le cofreaza/toarna normale si beneficiarul nu te cheama pe aantier sa vezi), ori nu stie cum sa le cofreze, ori le toarna din 2 bucati (gresit total).
Asa ca... mare grija daca le faci intoarse


#45
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,930
  • Înscris: 30.01.2008
Bun, macar cu asta m-am lamurit.

O chestie care era lasata in coada de peste era decizia cu grinzi/dala - asta pentru ca urma sa vorbeasca cu structuristul. Cu arhitectul m-am inteles in principiu ca facem cu plansee cu dale (vineri cand auzisem prima data de asta), dar ne-am inteles si ca etajul nu are tavan (planseu de beton) ci din lemn, deci musai acolo vin grinzi, ceea ce merge in contra cu intelegerea ca facem cu dala. Poate s-a gandit numai la planseul de peste demisol si peste parter ? sau nu s-a gandit Posted Image ? fuck trebe sa sun.

O alta intrebare: planseele cu dala consuma sensibil mai mult material (beton + fier) fata de planseu mai subtire + grinda ?

Edited by danfizesan, 21 November 2016 - 11:17.


#46
lenny13

lenny13

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,564
  • Înscris: 30.09.2013

View Postdanfizesan, on 21 noiembrie 2016 - 10:54, said:

Am inteles ca se recomanda sa pui cam 30cm izolatie in pod, cum se procedeaza peste grinzi unde iese o izolatie cu x mai mica ca sa ajunga podeaua podului sa fie dreapta ? sau nu va fi dreapta si se inconjoara grinda si ramane hump in pod ?

     Eu ti-as recomanda sa lasi loc de izolatie mai mult, gen 40-50 cm, ca sa poti cumpara o vata mai putin scumpa si cu proprietati izolatoare mai reduse, dar care sa izoleze la fel de bine ca o vata scumpa pe 30 cm.

#47
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011
Daca ai loc de mai mult , clar tinde catre 50 cm vata minerala ca termoizolatie in pod .

#48
brawnie

brawnie

    Ing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,395
  • Înscris: 25.09.2008

View Postdanfizesan, on 21 noiembrie 2016 - 11:16, said:

O alta intrebare: planseele cu dala consuma sensibil mai mult material (beton + fier) fata de planseu mai subtire + grinda ?
exact...plus ca trebuie redimensionati si stalpii...nu prea merge cu stalpi de 30x30 ca in cazul clasic de cadre de beton cu stalpi si grinzi... Mai este o necunoscuta pentru mine personal....pe cealata jumatate de casa unde structura este "normala" cum va proceda arhitectul/structuristul ? Apropos a vazut planul asta un structurist? Nu de alta dar cred ca ii cam spulbera "visele" arhitectului.

Orice structura "iesita din tipare" costa...eu mai bine as redirectiona banii aia pe termoizolatie sau altele....

#49
doarUNom

doarUNom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,899
  • Înscris: 21.01.2014

View Postdanfizesan, on 21 noiembrie 2016 - 11:16, said:

ca etajul nu are tavan (planseu de beton) ci din lemn, deci musai acolo vin grinzi, ceea ce merge in contra cu intelegerea ca facem cu dala.
Se pot face grinzi de tip T intors ..iar pe lateralele t-ului sa fie prinse grinzile din lemn ..apoi cu tavanul suspendat se ajunge la drept

Pentru arhitectura ti-as fi sugerat o astfel de varianta (de plecare) :
Attached File  cj.jpg   83K   144 downloads

#50
brawnie

brawnie

    Ing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,395
  • Înscris: 25.09.2008
doarUNom desi nu pot sa zic ca m-a dat pe spate fatada postata trebuie sa recunosc ca este de un milion de ori mai bine decat ce a propus initial arhitectul...
Bun deci:
  • design nu stie
  • conformare structura nu stie
  • termodinamica nu stie....
Ce stie sa faca arhitectul dumitale?

#51
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,930
  • Înscris: 30.01.2008

View Postbrawnie, on 21 noiembrie 2016 - 11:32, said:

exact...plus ca trebuie redimensionati si stalpii...nu prea merge cu stalpi de 30x30 ca in cazul clasic de cadre de beton cu stalpi si grinzi... Mai este o necunoscuta pentru mine personal....pe cealata jumatate de casa unde structura este "normala" cum va proceda arhitectul/structuristul ? Apropos a vazut planul asta un structurist? Nu de alta dar cred ca ii cam spulbera "visele" arhitectului.

Orice structura "iesita din tipare" costa...eu mai bine as redirectiona banii aia pe termoizolatie sau altele....

Planul este doar ce am povestit cu arhitectul, inca nu ne-am lovit de structurist. Eu nu m-am gandit ca sunt 2 parti ci ca toata casa va avea un fel de planseu: adica dala, de ce zici ca ar fi 2 parti ?

Sunt de acord cu tine cu extravagantele, de aceea am vrut o casa dreptunghiulara si cu acoperis simplu in 2 ape.

Planseul dala suna bine pana vezi si dezanvantajele (care nu mi-au fost comunicate clar) - consum mai mare de materiale era subinteles, dar si stalpii mai grosi care devine o problema reala, cum oare ii mai izolez pe aia si sa raman la acelasi nivel cu peretele ?

View Postbrawnie, on 21 noiembrie 2016 - 11:40, said:

doarUNom desi nu pot sa zic ca m-a dat pe spate fatada postata trebuie sa recunosc ca este de un milion de ori mai bine decat ce a propus initial arhitectul...
Bun deci:
  • design nu stie
  • conformare structura nu stie
  • termodinamica nu stie....
Ce stie sa faca arhitectul dumitale?

Nu stiu, acum descoper, sper sa ma surprinda in bine, ca pana acum...

#52
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,930
  • Înscris: 30.01.2008

View PostdoarUNom, on 21 noiembrie 2016 - 11:32, said:


Pentru arhitectura ti-as fi sugerat o astfel de varianta (de plecare) :
Attachment cj.jpg

Merci, intr-adevar arata mai bine decat ce am acum, dar sunt citeva restrictii care poate ma intorc la ce am, de ex: intrarea in garaj este de ~4m asa ca intrarea in casa este suspendata peste parte din dreapta a garajului. O sa vorbesc cu arhitectul sa vedem ce zice.

#53
doarUNom

doarUNom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,899
  • Înscris: 21.01.2014
~4m ...intri cu tirul in casa ?! :)

3m mi se pare suficient ..dupa care vine mai larg la interior ..unde poti face manevra pentru a avea loc sa deschizi portierele.
Ps. La cat e de larg la interior ..poti pune 3 masini in diagonala

La  CT si Pivnita poti face peretii tot de 15 cm ..si mai spre interiorul garajului.
Iar usa de inchidere demisol-parter ..ramane doar la partea de sus a scarii. Cea de jos dispare pentru ca deranjeaza la trafic.

Edited by doarUNom, 21 November 2016 - 12:50.


#54
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,930
  • Înscris: 30.01.2008
Uitandu-ma pe schema este 3m gaura de intrare, doar rampa este lata de 4m. Asta este in ideea ca trebuie sa parchezi cu spatele si sa poti sa iti pozitionezi masina pana ajungi la intrarea in garaj.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate