Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Dieselul pe cale de disparitie in curand?
#7723
Posted 20 June 2018 - 17:43
Problema e ca NOx-ul ala de la americani nu provine de la masini si deci nu e in aglomerarile urbane sa afecteze sanatatea locuitorilor, asa cum e in Germania.
Edited by Ford4, 20 June 2018 - 17:44. |
#7724
Posted 20 June 2018 - 17:53
Eu stau si ma intreb cati au fost in marile aglomerari urbane americane sa inspire cu nasul lor aerul local ... vorbesc aici de New York City, Washington DC, Philadelphia, Boston, Chicago, San Franciso .... d'astea ...
Locuitorii, mai ales in NYC, spun ca aerul e jalnic, bla bla ... pentru mine se simtea ca aerul de munte. Dar, nah ... lasa, ca americanii au NOx mare per total comparativ cu Germania .. dar punctiform, acolo unde conteaza, cum e? Edited by ro_explorer, 20 June 2018 - 17:53. |
#7725
Posted 20 June 2018 - 17:55
Vezi ca o sa sara valitudor cu Los Angeles care e singurul oras poluat, ca el doar pe ala il veden in toata america cat e ea de mare !
Edited by Ford4, 20 June 2018 - 17:56. |
#7726
Posted 20 June 2018 - 18:11
ro_explorer, on 20 iunie 2018 - 17:53, said:
Eu stau si ma intreb cati au fost in marile aglomerari urbane americane sa inspire cu nasul lor aerul local ... vorbesc aici de New York City, Washington DC, Philadelphia, Boston, Chicago, San Franciso .... d'astea ... Locuitorii, mai ales in NYC, spun ca aerul e jalnic, bla bla ... pentru mine se simtea ca aerul de munte. Dar, nah ... lasa, ca americanii au NOx mare per total comparativ cu Germania .. dar punctiform, acolo unde conteaza, cum e? |
#7727
Posted 20 June 2018 - 18:15
ro_explorer, on 20 iunie 2018 - 17:53, said:
Eu stau si ma intreb cati au fost in marile aglomerari urbane americane sa inspire cu nasul lor aerul local ... vorbesc aici de New York City, Washington DC, Philadelphia, Boston, Chicago, San Franciso .... d'astea ... Locuitorii, mai ales in NYC, spun ca aerul e jalnic, bla bla ... pentru mine se simtea ca aerul de munte. Dar, nah ... lasa, ca americanii au NOx mare per total comparativ cu Germania .. dar punctiform, acolo unde conteaza, cum e? in NA aerul este curat cu tot traficul auto. dar cate diesel-uri au care nu sunt pe camioane ? |
#7728
Posted 20 June 2018 - 18:23
avenirv, on 20 iunie 2018 - 18:15, said: in NA aerul este curat cu tot traficul auto. dar cate diesel-uri au care nu sunt pe camioane ? valitudor, on 20 iunie 2018 - 18:11, said:
Eu am fost in majoritatea celor enumerate de tine acolo si nu am simtit aer de munte acolo. Na, ti-am raspuns, nu ca mesajul tau ar fi si meritat u raspuns... Oare masinile diesel mici in numar exorbitant au un rol in asta ? (nu trebuie sa imi raspunzi). |
#7729
Posted 20 June 2018 - 18:26
Dieselele vor dispare si in Europa de pe autoturisme la fel de rapid pe cat s-au ridicat adica in vreo 10 -15 ani. Totul depinde de nemti pe care revolutia electrica i-a prins cu pantalonii in vine. De asta mai trag de el si si-au asmutit trompetele si politicienii.
Daca gama VW ID va fi un succes, vor renunta si ei mai repede la diesel mai ales ca noul CEO nu e asa cazut in cap ca predecesorii. |
#7730
Posted 20 June 2018 - 18:29
Prostii, de parca nasul unuia sau altuia stau drept martuire a aiurelilor debitate pe aici. Asta e nivelul discutiei. nasul unuia sau altuia.
Poftim comparatie din acest moment intre SUA si Germania dpdv al poluarii aerului. Exceptand o foarte mica zona din jurul orasului Heidelberg, Germania e aproape peste tot verde. SUA... Dar nasul lui explorer e mult mai fin... USA_Pollution.jpg 325.91K 10 downloads Europe_Pollution.jpg 445.52K 12 downloads ro_explorer, on 20 iunie 2018 - 18:23, said:
Oare masinile diesel mici in numar exorbitant au un rol in asta ? (nu trebuie sa imi raspunzi). |
#7731
Posted 20 June 2018 - 18:45
valitudor, on 20 iunie 2018 - 18:29, said:
Prostii, de parca nasul unuia sau altuia stau drept martuire a aiurelilor debitate pe aici. Asta e nivelul discutiei. nasul unuia sau altuia. Poftim comparatie din acest moment intre SUA si Germania dpdv al poluarii aerului. Exceptand o foarte mica zona din jurul orasului Heidelberg, Germania e aproape peste tot verde. SUA... Dar nasul lui explorer e mult mai fin... USA_Pollution.jpg Europe_Pollution.jpg Atunci spune-mi cum absenta masinilor diesel din SUA nu face ca aerul din SUA sa fie impecabil in comparatie cu cel german. Din contra, nivelul poluarii in SUA este semnificativ mai mare Comparatii rupte de realitate a la valitudor 1) La nemți e ora de trafic minim acum fiind seara. La americani pe coasta de est e trafic maxim fiind miezul zilei. Ia vezi la ora 13 că la nemți o sa vezi și puncte cu portocaliu și rosu nu numai câteva cu galben ca la americani. 2) Europa nu se rezuma doar la Germania și are și puncte portocalii sau roșii la ore de trafic mic spre deosebire de SUA. Germania are norocul de a nu fi plină de diesele ca alte tari din Europa cărora le-a exportat otrava. 3) Acea harta nu e doar cu emisiile de NOx. E o medie și cu CO2 care nu interesează decat pe aparatorii pinguinilor În plus confirm și eu că aerul în NY și Boston e mult mai curat decât la Munchen sau Stuttgart. În alte localități mari din SUA sau Germania nu am fost. Edited by Ford4, 20 June 2018 - 18:57. |
#7732
Posted 20 June 2018 - 19:14
valitudor, on 20 iunie 2018 - 18:29, said:
Dar nasul lui explorer e mult mai fin... [...] Atunci spune-mi cum absenta masinilor diesel din SUA nu face ca aerul din SUA sa fie impecabil in comparatie cu cel german. Din contra, nivelul poluarii in SUA este semnificativ mai mare Pe acelasi site de unde ai luat tu screenshot-urile alea cu poluarea generala in timp real (si @Ford4 a facut o observatie corecta vis-a-vis de ora la care sunt facut screenshot-urile, cu nivelul de activitate de pe cele 2 continente) se afla un articol despre NOx (ucigasul de drept in aglomerarile urbane): http://aqicn.org/faq...our-atmosphere/ Iti recomand o lectura aprofundata, inclusiv o vizionare a hartii interactive cu nivelele de NOx pe durata unei zile atat in US cat si in Europa. Ai sa vezi niste culori interesante in zoma continentala a Europei ... Concluziile le tragi singur ca esti baiat destept. |
|
#7733
Posted 20 June 2018 - 20:14
ro_explorer, on 20 iunie 2018 - 19:14, said:
Concluziile le tragi singur ca esti baiat destept. Asteptam maine la amiaza sa comparam Germania cu SUA la miezul noptii. E bine asa? Nu, n-o sa fie bine |
#7734
Posted 20 June 2018 - 20:21
Asta e apararea ta? Te ascunzi dupa cuvinte? Ti-am dat link la articol unde se vede clar concentratia de NOx mai mare in Europa. Ala e produsul diesel, din cauza aia s-a adus in discutie interzicerea diesel .. alea sunt noxele manarite de VW. Ce vrei mai mult?
CU denimirile la AP las-o moale .. amandoi avem dreptate .. pentru tine a fost doar o discutie legata de semantica. Tot nu mi-ai aratra ce masina cu AP de 13 ani ai tu ... |
#7735
Posted 20 June 2018 - 20:38
ro_explorer, on 20 iunie 2018 - 20:21, said:
Asta e apararea ta? Te ascunzi dupa cuvinte? Ti-am dat link la articol unde se vede clar concentratia de NOx mai mare in Europa. Ala e produsul diesel, din cauza aia s-a adus in discutie interzicerea diesel .. alea sunt noxele manarite de VW. Ce vrei mai mult? In Germania sunt mult mai multe diesleuri decat in SUA. Cum este posibil ca Germania sa nu aiba un nivel de NOx mare, sau mai mare decat SUA, unde ponderea diselurilor nu cred ca a ajuns vreodata la 2%? Ati adus in discutie aglomerarile urbane din Germania vs SUA. Te astept cu argumente seriose, nu schimba datele discutiei doar sa-ti dea tie bine. ro_explorer, on 20 iunie 2018 - 20:21, said:
CU denimirile la AP las-o moale .. amandoi avem dreptate .. pentru tine a fost doar o discutie legata de semantica. Tot nu mi-ai aratra ce masina cu AP de 13 ani ai tu ... Cat priveste masina mea, te-as ruga sa nu ma provoci sa ma autocitez si sa demonstrez inca o data ca nu intelegi ce citesti. Aica simptome de analfabetism functional. Daca insisti, pe cuvant ca o sa-ti arat ro_explorer, on 20 iunie 2018 - 19:14, said:
despre NOx (ucigasul de drept in aglomerarile urbane): Edited by valitudor, 20 June 2018 - 20:36. |
#7736
Posted 20 June 2018 - 20:40
valitudor, on 20 iunie 2018 - 20:38, said:
In Germania sunt mult mai multe diesleuri decat in SUA. ... No shit. Parca particulele erau ucigasii urbani. Cel putin asa spunea OMS, ca particulele provoaca cancer, nu NOx. Ia si uita-te la articolul ala. |
#7737
Posted 20 June 2018 - 20:56
No, nu-ti mai place. E prea intinsa SUA acum. Pai ar fi trebuit sa NOx-ul ala sa se mai dilueze, nu crezi?
Ia imagineaza-ti cate dieseluri sunt ingramadite in Germania si cate sunt in aglomeratiile alea din SUA!!! Culmea, mai putin NOx in Germania fata de SUA. Hai ca-ti mai dau ceva: Harta live a NASA cu stratul bioxizilor de azot. Fotografie fauta acum cateva minute In Germania la ora 20:00, in SUA depinde fus, iar in Japonia la ora 3.30 dimineaza Germany.jpg 327.41K 6 downloads USA.jpg 308.42K 6 downloads japan.jpg 405.2K 6 downloads Mai sa vezi. Dupa imaginile astea pare ca toate dieslurile din Germania eu emigrat in Japonia si SUA P.S. Chestia aia rosie cu nivelul maxim de dioxid de azot nu e Berlinul ci Tokio O fi de la hibride? Poate ar trebui sa treaca pe diesel, mai stii? Edited by valitudor, 20 June 2018 - 20:58. |
|
#7738
Posted 20 June 2018 - 21:11
Ford4, on 20 iunie 2018 - 18:26, said:
Dieselele vor dispare si in Europa de pe autoturisme la fel de rapid pe cat s-au ridicat adica in vreo 10 -15 ani. Totul depinde de nemti pe care revolutia electrica i-a prins cu pantalonii in vine. De asta mai trag de el si si-au asmutit trompetele si politicienii. Daca gama VW ID va fi un succes, vor renunta si ei mai repede la diesel mai ales ca noul CEO nu e asa cazut in cap ca predecesorii. |
#7739
Posted 20 June 2018 - 22:37
valitudor, on 20 iunie 2018 - 20:14, said:
Asteptam maine la amiaza sa comparam Germania cu SUA la miezul noptii. E bine asa? Nu, n-o sa fie bine Se poate compara si Germania, dar comparatia corecta este toata Europa vs. SUA. Asa cum arata harta ta Germania are mai putine probleme avand mai putine diesele decat restul Europei. Baieti destepti. Au exportat otrava la prosti. Oricum te agiti degeaba fiindca la ore de trafic maxim Germania are probleme mai mari chiar si asa. Iar problemele sunt punctuale. Degeaba are germania un nivel de NOx mai mic per ansamblu, cand nivelul de NOx in Stuttgart e mai mare decat in New York valitudor, on 20 iunie 2018 - 20:38, said:
No shit. Parca particulele erau ucigasii urbani. Cel putin asa spunea OMS, ca particulele provoaca cancer, nu NOx. Bineinteles ca particulele provoaca cancer. NOx e doar o denumire generica pentru gaze ca NO si NO2 Ele sunt insa tot cancerigene deoarece se transforma in particule sub actiunea celorlati factori de mediu, iar ca bonus se transforma si in alti compusi toxici cum ar fi spre exemplu ozonul sub actiunea razelor de soare. Dar este mai usor sa trollezi decat sa citesti linkul pe care ti l-a pus roexplorer, link luat chiar de pe site-ul pe care citesti tu poluarea. Deci pe langa faptul ca nu stii sa interpretezi datele despre poluare de pe acel site, mai si citesti de pe el doar ce-ti convine. valitudor, on 20 iunie 2018 - 20:56, said:
P.S. Chestia aia rosie cu nivelul maxim de dioxid de azot nu e Berlinul ci Tokio O fi de la hibride? Poate ar trebui sa treaca pe diesel, mai stii? Sa treaca la diesele ca sa aiba si mai mult dioxid de azot ? Ba cata minte mai au unii ! Edited by Ford4, 20 June 2018 - 22:38. |
#7740
Posted 20 June 2018 - 22:48
Un articol interesant scris de... un neamt.
https://global.hande...eselgate-936269 I remember pondering all this when Dieselgate first combusted. At that time, Europe and America (this was the innocent pre-Trumpian era) also had the fantastic idea of negotiating a free-trade area across the Atlantic. But then German left-wing lobbies, using fake news, rallied the German public against such a deal. One of their ever-shifting arguments was that the US surely had lower environmental and consumer standards than Europe, and would foist yucky filth on rosy-lunged Germans. I had recently moved to Germany from California, one of the world’s strictest environmental regulators. According to German fantasies, I should have been choking on chlorinated chicken there. So I was wondering what those German lefties were smoking. And then, as I watched Dieselgate unfold, I remembered what I’d been warned: Germans just don’t do the irony thing. Fara comentarii... Si un studiu ceva mai vechi https://www.theicct....sel-nox-may2017 For light-duty vehicles—passenger cars, trucks, and vans—the European Union produced nearly 70% of the excess diesel NOx emissions Light-duty diesel vehicles in the EU accounted for 6 out of every 10 deaths related to excess diesel NOx. NOx is a key contributor to outdoor air pollution in the forms of ground-level ozone and secondary fine particulate matter (PM2.5). Asta apropo de ce se vehicula cu camioanele din UE... Edited by Hansolo, 20 June 2018 - 22:52. |
Anunturi
▶ 2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users