Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?
 Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...
 Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina
 Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei
 

Octavia 3- "Magic Black"

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
2570 replies to this topic

#2305
blackiesasha

blackiesasha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,993
  • Înscris: 21.01.2013
Idem si eu.

#2306
xew

xew

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,569
  • Înscris: 30.12.2007
Cheia originala a masinii iti asigura cuplul maxim de stringere sa nu pateasca ceva filetul prezonului si in acelasi timp sa fie strins (prezonul) cit trebuie. Nu se foloseste cheia masinii sa se stranga la mina pina prinde o idee ca se stringe sub cuplul recomandat si se slabesc prezoanele. Ca tu ai folosit un prelungitor de 40cm si ai strins la simtul miinii asta e relativ ca fiecare dintre noi percepe altfel/diferit. Poti ajunge la cuplu de minim 200Nm si nu prea e ok. Ma rog, fiecare isi menajeaza feru cum doreste, dar asta nu inseamna ca e ok. Dupa cum am spus/scris pe pagina cealalta fiecare prezon il string la 125Nm folosind cheia dinamometrica si e toata lumea fericita, nici vreun filet nu pateste nimic, nicio roata nu se slabeste in timp.
Intr-un manual gasit online pentru Octavia 3 (e pentru facelift dar nu e problema ca e valabil si la non facelift) la pagina 291 scrie ce am incercuit in print screen. Mai departe decide fiecare daca face ca in manual sa fie ok pentru masina, sau face de capul lui sa fie sigur ca e ok. Se stie ca dusmanul lui bine e si mai bine.

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   338.61K   41 downloads


#2307
victhor75

victhor75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 153
  • Înscris: 15.02.2011
tf, ce iti mai face masinuta, este in parametrii? vad ca ai renuntat de ceva timp la jurnal... :(
apropos: am ajuns la concluzia ca toti habarnistii (mecanici vechi de service'uri, mecanici de la reprezentante, forumisti etc) NU stiu sa spuna cu exactitate dupa cat timp se schimba distributia 5E5'ului nostru...
Chiar trebuie sa astept numarul de km trecuti la modul general pe grup WAG, chiar imbatraneste cauciucul? Daca la inspectarea vizuala a unui mecanic de la Brady, verdictul a fost: "Are muuulta viata in ea, nu trebuie schimbata"
Am 39 mii km pe bord, dupa 6 ani si chiar nu stiu ce sa fac...:(

#2308
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
O schimbi, pt siguranță ta psihica. 1500 de lei e mai puțin vs motor sarit din punct unde poate scăpa și te costa doar 1000e sau nu scapă și pui motor sh cu 150.000 km in loc de 40.000 km cat are al tău acuma :)

Acum f multi ani la mașină părinților, cu 5 ani vechime și vreo 100.000km, tot așa un mecanic a zis că mai duce. A mai dus 2 luni când pe un pod la viteza a zis pa.

#2309
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,790
  • Înscris: 08.01.2010
La 6 ani si doar 39000km, distributia trebuie sa fie ultima grija.

#2310
victhor75

victhor75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 153
  • Înscris: 15.02.2011
respectivul mecanic mi'a mai zis: "astea's tapene domne, au insertie kevlar".. :)
oricum, multumesc pentru sfaturi...

#2311
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,537
  • Înscris: 30.10.2003

 victhor75, on 17 mai 2022 - 04:57, said:


Am 39 mii km pe bord, dupa 6 ani si chiar nu stiu ce sa fac...Posted Image
Poate te ajuta:

https://vwforum.ro/t...ctionare-motor/

#2312
victhor75

victhor75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 153
  • Înscris: 15.02.2011
@Bursul... Daca nu anul asta, cu siguranta in primavara viitoare schimb tot kitul si pompa apa pe oem. Nu risc. Multumesc pentru link.

#2313
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 victhor75, on 17 mai 2022 - 04:57, said:

tf, ce iti mai face masinuta, este in parametrii? vad ca ai renuntat de ceva timp la jurnal... :(
apropos: am ajuns la concluzia ca toti habarnistii (mecanici vechi de service'uri, mecanici de la reprezentante, forumisti etc) NU stiu sa spuna cu exactitate dupa cat timp se schimba distributia 5E5'ului nostru...
Chiar trebuie sa astept numarul de km trecuti la modul general pe grup WAG, chiar imbatraneste cauciucul? Daca la inspectarea vizuala a unui mecanic de la Brady, verdictul a fost: "Are muuulta viata in ea, nu trebuie schimbata"
Am 39 mii km pe bord, dupa 6 ani si chiar nu stiu ce sa fac...:(
La vârsta de 6 ani și aproape 174.000km rulați mi-am schimbat kitul de distributie+ pompa de apa, toate originale,cu altele noi, tot originale.Masina mea a fost și este folosita majoritar, la drum întins, extraurban, fara sa tractez remorci.
Cureaua de distribuție schimbata este ca și noua iar celelalte componente nu prezintă vizibil urme de degradare.Zic eu, datorita condițiilor în care a fost și este exploatata masina mea.Sigur, dacă circulam zilnic, la ore de vârf, în București,și de regula doar în București și zona acestui oraș,cu siguranta kitul de distribuție ar fi fost vizibil uzat.
Următoarea distributie o voi schimba nu mai repede de 9 ani sau măcar 160.000 km rulați.
Producătorul VW zice ca cureaua la pompa de ulei nu are termen de km rulați sau ani ca să fie schimbata.Cu toate astea, în România vei găsi mecanici care te vor sfătui sa o schimbi.Pentru ca ar face și ei un ban.
Sunt unii cu probleme la distribuții, având pana in 150.000km rulați.Acei oameni circula aproape zilnic,într-un trafic foarte aglomerat,cu mult praf, iar unii mai și tractează remorci.



#2314
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,611
  • Înscris: 15.06.2007

 victhor75, on 17 mai 2022 - 04:57, said:

tf, ce iti mai face masinuta, este in parametrii? vad ca ai renuntat de ceva timp la jurnal... :(
apropos: am ajuns la concluzia ca toti habarnistii (mecanici vechi de service'uri, mecanici de la reprezentante, forumisti etc) NU stiu sa spuna cu exactitate dupa cat timp se schimba distributia 5E5'ului nostru...
Chiar trebuie sa astept numarul de km trecuti la modul general pe grup WAG, chiar imbatraneste cauciucul? Daca la inspectarea vizuala a unui mecanic de la Brady, verdictul a fost: "Are muuulta viata in ea, nu trebuie schimbata"
Am 39 mii km pe bord, dupa 6 ani si chiar nu stiu ce sa fac...:(
n-am renuntat la jurnal, doar ca am asa o jena.. ca acuma sunt un paria cu dizăl, in epoca trotinetelor electrice, ascutitorilor hibride si alte briz brizuri.

Ce sa zic, am inceput sa fac curat prin ea, ca prea s-a adunat  nisip de la greci,  iaurtul din iarna varsat de copil pe bancheta deja imi statea pe creier. Asa ca am colectionat diverse produse, servetele, colectionat aspirator-galeata, perii bureti, spray spuma de tapiserie,  diverse solutii speciale de covoare si huse auto, si m-am pus sa scot urmele de gradinita din masina.
Ba am avut si "black plastic polish" o pasta cu care se trateaza plasticele de la praguri si pe unde mai sunt. Estompeaza zgarieturile si urmele de uzura, reda un luciu mai negru, pare mai nou.




Altfel, s-a intamplat sa revina oportunitatea unei deplasari la Iashington, (fain oras- ori mereu ce nu-i al tau pare mai interesant)

Am avut o furtuna joi, d'aia cu grindina,  am pus si pături pe masina sa nu mi-o faca zdreanță.

Sa zicem ca a scapat cu daune minime,  ori cucuiele  concave sunt de la alta grindina mai veche. Se vad daca le cauti cu lupa pe cupola.

Deci furtuna nervi griji-> somn slab. A doua zi pregatiri de drum.. griji, nu stiu cum am stilul sa ma emotionez, dar cand vine vorba de un drum semnificativ, ma cam stresez.. asa ca adios somn.  Degeaba m-am pus in pat, dormi! O laie: oile mele behaiau: daca se desfac suruburile la roti?
Daca se arde un bec taman pe nu stiu unde noaptea? Daca nimeresc un salbatic pe traseu? Daca fac pana?

Ei asa ca pe la 3 am zis gata, let's go!  Si la 3:19 am plecat.

Pe la 6:24 marcam limita de demarcatie intre judetele Cluj si Alba cred, asa ca am facut si o poza.

[ https://i.postimg.cc/FszPNjqR/20220527-152549.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

To be continued.

#2315
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,611
  • Înscris: 15.06.2007
Continuare..

Poza de mai sus este pe portiunea de drum judetean sau comunal pe care se merge dupa ce se  coboara de pe A10 si pana la A3 - Transilvania. Deci trebuia sa iau o piatra in gura, ca am google m-a bagat pe drumuri neumblate de mine.
9 km este gaura pe autostrada in jud Timis, pe vechiul DN, apoi imediat dupa ce se intra in Jud Hunedoara se continua drumul pe autostrada. Spre satisfactia mea,  era terminata autostrada  si legatura spre Alba Iulia, un cosmar de aglomeratie in varianta veche.  Pentru asta timpul total de parcurs a mai scazut cu 30-60min, la care se mai adauga si ciotul de 41 de km pe A3 Transilvania.  Inainte de Tg Mures am coborat spre sud de unde am apucat pe DN 13 A apoi DN13 B   spre  Sovata, Praid.  Portiunea dintre Praid si Gheorgheni mai exact joseni, mi s-a parut cea mai frumoasa la partea de peisaje.

Ciudat bioritmul, avamd in vedere ca noaptea pe intuneric mi s-a padut greu de condus, odata ce soarele era puternic pe cer, cumva oboseala parea ca a disparut. Ma si minunam, "ce repede am ajuns departe". Dar in Moldova e jale, cand pentru 288 de km aveam inca 4 ore de drum.

Am mai oprot scurt printr-o padure, nu am putut sa ma abtin sa nu incerc sub picioare acel pamant umed si moale  din frunze si mushi din padure, evident cautam un pom..

Si contempland putin natura, am observat urmele omenirii.. o gramada de cioturi, deh sa nu cumva sa fie prea deasa padurea.

[ https://i.postimg.cc/25Z79Y6F/20220527-082059.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://i.postimg.cc/90WPfqBJ/20220527-082158.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Altfel, dupa Roman spre Iasi, concurs, toti calare, pe soseaua aia ciudata care are marcaj de doua benzi , interpretabile, toti incaleca marcajele. Un bivol cu suv de ucraina depasea pe dreapta, nu stiu daca se grabea la razboi..

In ciuda faptului ca sunt multe dealuri si vai pe traseu, consumul a iesit satisfacator de mic: 4l/100km

[ https://i.postimg.cc/yxbJzJpJ/20220527-130006.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si apropo de consum, cred ca am descoperit reteta  dupa care scot fabricantii cifrele alea absurde din specificatiile tehnice. Am reusit in periferia Timisoarei seara, consum de 3,5l/100km, care se duce naibii dupa 3 manevre de parcare.

[ https://i.postimg.cc/bJ6rQDh6/20220522-162340.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Aceleratie medie , nu lenta dar nici brutala pana la 60-70 si apoi lasata sa ruleze scoasa din viteza daca drumul este liber si drept.

#2316
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,611
  • Înscris: 15.06.2007

 victhor75, on 18 mai 2022 - 08:51, said:

respectivul mecanic mi'a mai zis: "astea's tapene domne, au insertie kevlar".. :)
oricum, multumesc pentru sfaturi...
mai.. la Opel, am mers la risc: am vazut ca in carte avea bifata in cartea de service inlocuirea kit ului de distributie la 148000km. Eu am cumparat-o la 163000.
Dupa dracu stie cati ani, la 293000 km am zis ca ar fi timpul sa schimb si eu distributia, ca in carte se cere la 150.000km sau 10 ani.

Au schimbat distributia: cea veche era OEM, fusese schimbata in garantie probabil la reprezentanta din Germania (masina facea cam 50-60000km pe an). Cureaua data jos era in perfecta stare, scria pe ea Isuzu-Made in Japan, nici urma de fisuri sau ciupituri.  La cureaua de transmisie dupa 50000 erau franjuri, șireturi curelele faimoasei firme Contitech.

Sfatul meu ar fi sa te programezi la o reprezentanta si sa le zici ca vrei o inspectie sau constatare, eventual sa iti spuna ei exact la cati km/ani se schimba cureaua aia.

#2317
victhor75

victhor75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 153
  • Înscris: 15.02.2011
La Opel corsa c 1.3cdti 2005 am schimbat distributia pe lant fara sa ma iau dupa sfaturi de genul: "mai tine ca nu e cauciuc" :D
Acum dupa 4 ani merge brici corsuta si are un consum de invidiat.

Revenind la Octavia, decizia e luata: Dupa ce iau cei mici vacanta, schimb pe oem. Nu mai astept inca un an.

#2318
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,611
  • Înscris: 15.06.2007
Ii raspund aici lui @utopium in legatura cu postarea lui pe subiectul O4 hibrid, unde zicea ca standardele de masurare s-au modificat.
Consum de la Iasi la Timisoara, jumate de rezervor.

De la Iași pana la Tg. Mures consumul a fost de 3,5

[ https://i.postimg.cc/5yzTb3g7/20220530-204713.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Dupa Tg. Mures am avut autosrada, a crescut nitel viteza medie  de la 56km/h cat am avut pana acolo la 70km/h cand am ajuns la Timisoara.

Consum final 3,6L/100km
[ https://i.postimg.cc/2S5pB4S6/20220530-230023.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Distanta la intoarcere a fost mai mare, pentru ca am venit pe alta ruta, asa a zis google maps, plus ca am profitat de ocazie si am intrat la Manastirea Secu, dupa care ne-am intors din drum 25 de km sa vizitam si Manastirea Agapia.

[ https://i.postimg.cc/2S5pB4S6/20220530-230023.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

De mers am mers normal, cum ar merge cineva pe un drum pe care nu a mai fost niciodata.


Si niste poze de la obiectivele vizitate

[ https://i.postimg.cc/qvQ31drw/20220530-140901.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://i.postimg.cc/4NsyqFBS/20220530-145150.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://i.postimg.cc/bv7NT6ZL/20220530-135800.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]




Teoretic, cu un plin de 50 de litri as putea merge 1300km.  
Consumul declarat de producator este de 3.3L/100, cam greu de atins, asta presupune sa mergi chitit pe consum. Daca se aproprie o hibrida la pret, gabarit  si consum de valorile astea, vreau sa vad si eu masina aia.

La dus consumul a fost de 4.0L/100, dar este normal, pentru ca geografia indica o crestere in altitudine pe traseu, si am mers ceva mai tare, fiind constrans de ora la care trebuia sa ajungem la Iasi.

Edited by tfmercedez, 01 June 2022 - 13:16.


#2319
icssizero

icssizero

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 28.02.2022
Pai hibrida aia nu va duce 5 ani motorul la ea, vezi tucsoanele de pe arie ce ulei misto au in motor dupa 2000 de km parcursi cu el de la schimb.
Astia au luat niste motoare gata facute si le-au pus baterii, nu s-a gandit nimeni ca daca le opresti si le pornesti de vreo 2 mii de ori pe luna s-ar putea sa cam scoata limba destul de repede.
Mie mi-a trecut de hibrida, ma apucase , m-am documentat un pic si am concluzionat...inca 15 ani merge termicul fara probleme, poate chiar un diesel, asa , sa se tavaleasca curentatii !

Edited by icssizero, 01 June 2022 - 16:09.


#2320
victhor75

victhor75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 153
  • Înscris: 15.02.2011
Nu imi mai aduc aminte de tip de filtru combustibil mi'au montat cei de la brady... pe cel cu senzor apa sau varianta fara... parca avea acel furtunas lateral filtrul, nu mai stiu Posted Image
Aveti idee? pun poze cu fiecare varianta oem:

5Q0127177
Attached File  5Q0127177.jpg   32.77K   0 downloads

sau

5Q0127177C
Attached File  5Q0127177c.jpg   29.8K   0 downloads

#2321
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,198
  • Înscris: 12.09.2013
Sunteti penibili cu economia voastra de combustibil...si tu si utopium vorbiti aproape numai de consumuri mici, cati km faceti cu un plin, ...chiar sunteti obsedati de asta!

#2322
bani002

bani002

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 780
  • Înscris: 03.11.2006
Pai dacă ar fi fost topic de lambo, nu erau justificate discuțiile legate de consum, dar la mașinile de familie e perfect normal sa fie punct forte de discuție.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate