Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Octavia 3- "Magic Black"
#2287
Posted 19 October 2021 - 21:05
Se implinira acei km, dupa care am primis ca ii schimb uleiul, asa ca pe la 108000km am luat ulei castrol, 4L, cu fix 200 de lei. Inca 100 de lei a costat manopera la atelierul unde merg de vreo 15 ani, si 100 de lei filtru de aer si de ulei. Total 400 de lei, in sfarsit o reducere de costuri. Ultima revizie la reprezentanta costase spre 1000. Filtrul de motorina mai ramane acolo o vreme, cel de polen mi l-am schimbat singur, asa ca teoretic ar fi ramas restant antigelul sau lichidul de frana.
Nu am observat nici o diferenta dupa schimbul de ulei, deci consider ca era inca in parametri optimi. Doar pe partea de regenerari la filtru de particule, vad ca ii ia mai mult timp, asa ca pe cat posibil o scot din oras sa mearga ca la carte, cu a 4-a la 2250rpm, ca sa ajut regenerarea. La Opel nu le-am schimbat de multi ani, dar recent am schimbat si acolo uleiul, care era din 2018, dar dupa eticheta cu km, s-au nimerit la þanc vreo 15000, dar in 3 ani de frecus prin oras. . Asigurarile s-au scumpit mult, de cand a falimentat city. Inainte cumparam pe cate o luna cu 35 de lei la opel. Acuma s-a facut 200 de lei pe o singura luna, vreo 400 pentru 6 luni sau 550 pe un an.. asa ca am fost fortat sa iau pe un an, cu plata in doua rate egale. La octavia am prins castana in iarna cu 370 de lei la city pe 11 luni, expira prin decembrie. Legal sunt in regula, chiar daca firma e falimentara. Edited by tfmercedez, 19 October 2021 - 21:07. |
#2288
Posted 02 December 2021 - 13:13
O mica improspatare.. ninic bun.
Cu vreo doua saptamani in urma am incasat prima amenda de cand am skoda (108xxxkm) m-am grabit si am intors peste linia intrerupta la spitalul municipal.. era "cu exceptia ambulantei" restul aveau obligatoriu inainte, 4 puncte si 290 de lei felicitarea. M-a ginit o patrula de rutiera. Astazi mi-am amintit ca a trecut un an de cand am schimbat bateria, si am trecut pe la atelierul /reprezentanta caranda sa faca o verificare periodica. Test... negativ. 12,2V si capacitate 570Ah in loc de cei 700 cat ar fi curentul nominal de pornire. Am primit alta in loc, una clasica, acuma va trebui sa dezactivez start stop, ca sa nu o avarieze sistemul de incarcare. Peste cateva zile ma suna ei sa vin dupa bateria reincarcata. Asta ar fi din cauza ca merg mai rar cu skoda, o pornesc odata la 3-4 zile, merg mai mult cealalta. Am fost si cu opelul la ei, sa se uite la baterie, aia are tensiunea buna, 13,6V dar e muci la capacitate, indica 275Ah curent. Mai porneste dar nu chiar la sfert, deh are si ea vechime, parca din 2017. Mai urmeaza sa pun rotile de iarna, desi nu cred ca va veni zapada. |
#2289
Posted 02 December 2021 - 16:23
tfmercedez, on 02 decembrie 2021 - 13:13, said:
O mica improspatare.. ninic bun. Cu vreo doua saptamani in urma am incasat prima amenda de cand am skoda (108xxxkm) m-am grabit si am intors peste linia intrerupta la spitalul municipal.. era "cu exceptia ambulantei" restul aveau obligatoriu inainte, 4 puncte si 290 de lei felicitarea. M-a ginit o patrula de rutiera. Astazi mi-am amintit ca a trecut un an de cand am schimbat bateria, si am trecut pe la atelierul /reprezentanta caranda sa faca o verificare periodica. Test... negativ. 12,2V si capacitate 570Ah in loc de cei 700 cat ar fi curentul nominal de pornire. Am primit alta in loc, una clasica, acuma va trebui sa dezactivez start stop, ca sa nu o avarieze sistemul de incarcare. Peste cateva zile ma suna ei sa vin dupa bateria reincarcata. Asta ar fi din cauza ca merg mai rar cu skoda, o pornesc odata la 3-4 zile, merg mai mult cealalta. Am fost si cu opelul la ei, sa se uite la baterie, aia are tensiunea buna, 13,6V dar e muci la capacitate, indica 275Ah curent. Mai porneste dar nu chiar la sfert, deh are si ea vechime, parca din 2017. Mai urmeaza sa pun rotile de iarna, desi nu cred ca va veni zapada. Recent, am aflat și eu ca bateriile care vin din fabrica sunt încãrcate doar maxim, 80% din capacitatea lor și ca trebuie incarcate înainte de montarea pe masina. La baterii AGM, Banner este nr.1.Exide este un pic în fata Vartei, calitativ vorbind.Eu mi-am luat un Banner, recent.Inainte sa montez bateria pe masina, am pus-o la incarcat.Procesul de încãrcare a început de la 40%. Întotdeauna decupezi sistemul Start Stop, dupã ce am pornit motorul, ca sã menajeze bateria de porniri dese la semafor. Tu circuli cu Skoda, destul de mult, periodic, pe distante medii si lungi când bateria ar trebui sa se încarce. Dacã ai avea propriul redresor, ai putea sa îți incarci periodic, bateria.Macar o data pe luna, în sezonul rece. Edited by max_01, 02 December 2021 - 16:31. |
#2290
Posted 02 December 2021 - 21:28
max_01, on 02 decembrie 2021 - 16:23, said: Anul trecut, inainte sa îți monteze bateria noua pe masina,au pus-o la incarcat? Recent, am aflat și eu ca bateriile care vin din fabrica sunt încãrcate doar maxim, 80% din capacitatea lor și ca trebuie incarcate înainte de montarea pe masina. La baterii AGM, Banner este nr.1.Exide este un pic în fata Vartei, calitativ vorbind.Eu mi-am luat un Banner, recent.Inainte sa montez bateria pe masina, am pus-o la incarcat.Procesul de încãrcare a început de la 40%. Întotdeauna decupezi sistemul Start Stop, dupã ce am pornit motorul, ca sã menajeze bateria de porniri dese la semafor. Tu circuli cu Skoda, destul de mult, periodic, pe distante medii si lungi când bateria ar trebui sa se încarce. Dacã ai avea propriul redresor, ai putea sa îți incarci periodic, bateria.Macar o data pe luna, în sezonul rece. Edited by tfmercedez, 02 December 2021 - 21:30. |
#2291
Posted 02 December 2021 - 22:25
Când o mașinã zace prea mult pentru ca nu este folosita sau este folosita mai mult prin oraș, este indicat ca cel puțin o data pe luna, bateria trebuie încãrcatã cu redresorul.
Edited by max_01, 02 December 2021 - 22:25. |
#2292
Posted 30 December 2021 - 14:03
20211230_135904.jpg 461.12K
41 downloads
Tocmai am trecut pe langa o masina si nu stiam unde am mai vazut-o. Edited by Bursul, 30 December 2021 - 14:03. |
#2293
Posted 04 January 2022 - 15:22
Bursul, on 30 decembrie 2021 - 14:03, said: ma gandeam eu ca o sa treci prin zona.. Am trecut anul cu vreo 109400km aprox. Intr-o seara reflectand asupra chestiei cu bateria, am fost curios sa aflu cum se determina capacitatea bateriei, cea ramasa, adica starea de degradare a bateriei. In fine, nu am gasit decat niste documente stiintifice si in rest PDF uri pe bani, am ajuns sa vizionez niste clipuri de pe youtube, si din una in alta, am ramas mirat sa vad ce fac "mestersugarii" din pakistan. Ca veni vorba , imi amintisem de un coleg care lauda marca "exide" cand am vazut un clipul asta.. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/2ii3TzXDUtU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Ca se tot vorbeste despre toxicitatea plumbului, ca industria de reciclare a bateriilor este poluanta, otravitoare, toxica, dezastru ecologic. Astia din pakistan, n-au nici pe dracu? La ce par au baietii, ar putea sa castige bani din reclama la sampon. Tehnologie demna de secolul xix.. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XWi73Fee5J8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by tfmercedez, 04 January 2022 - 15:21. |
#2294
Posted 30 January 2022 - 20:32
Astazi am implinit 110.000km,
[ https://i.postimg.cc/4yJ4BNdy/20220130-203142.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] pe drum, am fost pana "la munte", cel mai apropriat posibil, sa vedem niste zapada, adica lacul Vãliug inghetat. [ https://i.postimg.cc/9f9CtqWC/20220130-195803.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Era cat pe ce sa nu mai ajungem pentru ca.. surpriza neasteptata pe drum, cu vreo 10 km inainte de destinatie. Mergeam frumusel prin serpentine, cu grijanie sa nu fie polei, fiin in panta, curbe diverse, cand mi se pare ca aud un hârâit. Imi vin in minte vorbele mecanicilor de la reprezentanta, ca la modelu meu de skoda, asa face toate, se aude un fel de harait silentios, la viteza redusa, qdica la ralanti, dar eu mergeam cu 40-50! Mai mergem vreo doua curbe, iara se aude mai pronuntat, deja observa si copiloata, ca se aude "ceva". Ma gandesc, am prins o un pet de plastic sub masina, poate ca s-a adunat gheata pe sub aripi si freaca roata! Trag pe dreapta, ma uit, nimic, totu la locu lui. Ma sui inapoi "la postul de comanda" si pornim, moment in care se aud pocnituri, ca la taxiurile alea obosite cand iau viraj, si le trosnesc planetarele. O mai fucking God, s-a bulit planetara oare? Dar masina merge! Oare se poate merge cu una rupta ? Doar pornisem din viraj. Deja in cap aveam numa filme, numai ce trecuse pe sens opus un Touareg care tragea pe o platforma un BMW busit bine.. ma gandeam ca ma lasa dracu in drum, prin padure. Mai mergem incetinel un pic, hîr hîr trosc poc poc, tot mai naspa.. intorc masina si o luam incetinel spre casa, macar sa gasesc un loc unde sa pot scoate masina din drum eventual sa am si semnal la telefon. Ma gandeam, cum e posibil, sa se rupa planetara sau ceva prin cutie la 110000km, si n-am schimbat nici un bec la masina in 5 ani. Ma gandesc, poate a intrat o pietricica la discurile de frana, dar aia nu trosneste si trimite trepidatii in toata masina. In fine, dupa 100 de metri gasesc un refugiu si pun avariile, inspectez masina, verific uleiu, scot trusa de pana.. Nici nu mi-am imaginat cum e sa ridici masina pe cric , in panta usoara, pe zapada. Lopata canci, dai cu bocancii, curata in jurul roatei, sa stea cricu pe asfalt. Dau jos roata, ma uit, nimic, curat, trag de planetara, imi imaginam ca e rupta, poate pica din cutia de viteze!? N-ar curge ulei? Imediat dupa noi s-a oprit o alta skoda, ma gandeam ca vor sa sara in ajutor.. neah, era o femeie la volan, a coborat sa umble la portbagaj. Au mai trecut o gramada de masini de TM ,B CS, nici una nu a oprit, cand taman un domn cu masina de BV s-a oprit sa ne intrebe daca ne poate ajuta. Ne-am dat cu parerea, nu stiam ce are, pun roata la loc, ii arat cum face masina (am dat inapoi 10 metri si inainte) cu gandul sa intorc masina astfel incat daca desfac si roata de pe stanga sa nu ma expun la trafic. Trag masina mai adanc in alveola, si ma pun pe treaba. Incep saridic masina pe cric, cand imi amintesc ca nu am destrans suruburile. Cand ma uit la suruburi, erau desfacute deja. Ma uit, wtf? Intreb, ba m-ati vazut careva sa fi umblat deja cu cheia la roata asta? Toate suruburile erau la locul lor, dar erau cate putin desfacute, insurubate dar nu stranse. Am strans cu simt de raspundere, pana a facut scîrþ, am verificat si restul rotilor, si totul parea in regula. Am strans bulendrele si am pornit sa vedem cum face. Aia a fost, roata se desfacuse, defapt suruburile. Atunci am hotarat ca ne intoarcem si terminam calatoria, doar eram la 10 km de destinatie. Este a doua oara cand patesc cu suruburile.. prima data mi-au zis la reorezentanta ca fusesera stranse la 115Nm in loc de 120Nm. Atunci mi-am cumparat cheie dinamometrica. Gumele de iarna le-am montat prin noiembrie, am strans cu mana pe cric, apoi cu cheia pe sol si la final cu cheia dinamometrica, am parcurs peste 1000 de km de atunci. Ar fi trei ipoteze: ori s-a dereglat cheia, (in mod normal trebuie recalibrata la un centru metrologic la cativa ani sau un anumit numar de utilizari), ori nu am reglat eu bine forta de strangere, ori a umblat cineva la suruburi. La trip, sunt km facuti de la ultima regenerare de catalizator. Peste 400! Asta dupa ce am folosit acel aditiv de care ziceam in vara. Parca s-a marit intervalul dintre regenerari. Nu mai retin cati km am parcurs de atunci, dar probabil ca voi mai folosi. Edited by tfmercedez, 30 January 2022 - 20:39. |
#2295
Posted 31 January 2022 - 08:55
Acuma m-am lamurit ce este cu plasticele alea de la autobuzele din oras.. exista mai multe firme care se ocupa cu "loose wheel nut indicator".
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xmFBbchjiQs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Nu arata meserias, dar probabil ca va atrage atentia mexicanilor sau te miri ce baietasi colectionari.. [ https://i.postimg.cc/k4wLJCQR/download-2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#2296
Posted 31 January 2022 - 14:56
Cred ca gresesti cand le strangi doar cu mana pe cric si atunci cand lasi roata jos e posibil sa nu le mai poti strange cum trebuie. Eu le strang cu cheia pe cric, fara sa exagerez si sa daram masina de pe cric, iar cand las roata jos strang de doua ori si mai verific o data, la final. Am schimbat de zeci de ori rotile la cele doua masini, niciodata nu s-au slabit.
Edited by Cumulus, 31 January 2022 - 14:56. |
|
#2297
Posted 31 January 2022 - 16:07
Asa fac si eu.
120 Nm e cat sa strangi din mana la maxim, dar fara sa fortezi, sau tragi din rasputeri. tfmercedez - n-am inteles, numai o anumita roata se desface? Schimba si tu suruburile cu alea de la celelalte roti.. |
#2298
Posted 31 January 2022 - 19:46
Mai, ce sa zic, o singura roata era cu suruburile slabite, toate. Restul rotilor erau cum trebuie. Nu exclud sa fi facut cineva intentionat, desi nu suspectez pe nimeni.
Eu le strang pe cric dar nu cat sa o smucesc, sa nu cada. Si oricum am observat ca de cele mai multe ori am strans prea tare cu mana , comparativ cu cheia pacii. Posibil ca s-a dereglat cheia dinamometrica. Ce pretentii sa ai de la o chinezarie din piata cu 100 de lei. Sau nu am reglat exact forta de strangere, gradatiile nu sunt chiar precise. Cand am schimbat rotile de vara, abea am reusit sa le dau jos de pe butuc. Rugina aia lipise roata. La montarea rotilor de iarna, am uns cu vaselina partile metalice care intra in contact, se vede urma pe janta, pentru o demontare viitoare mai usoara. Tata zice ca dupa montaj si strangere, se mai verifica dupa cativa km, se mai strange daca e cazul. @bursul skoda ta cum se simte? Cati km are, asta daca nu ai schimbat masina intre timp, si nu vrei sa intrii in detalii. Edited by tfmercedez, 31 January 2022 - 19:50. |
#2299
Posted 31 January 2022 - 20:09
Nu stiu cit de reala e informatia, asa mi s-a spus, asa am facut si nu au fost probleme pina acum. Dinamometrica se tine pe 0, o reglezi cind ai nevoie la cit doresti, o folosesti, apoi o depozitezi pe 0 ca daca o lasi la cit o folosesti perioada indelungata se deregleaza/decalibreaza. La Octavia 3 a mea, la multe masini din grupul Vag si la Logan 2007-2010 am strins prezoanele la 125Nm de fiecare data la jante de aliaj sau tabla. Niciodata nu am patit la nicio masina sa se desfaca prezoanele/piulitele de la roata singure. Cind merg la vulcanizare si vad ca stringe ala ca animalu cu pistolul pneumatic la maxim la alte masini inainte sa-mi vina mie rindul, il intreb daca are dinamometrica. Indiferent de motivul pentru care spune ca nu e nevoie, ca nu are, ca nu foloseste, il rog sa ma lase sa string eu la cuplul meu (125Nm). Daca nu ai umblat de curind la roata aia si atunci cind ai umblat ai strins cum trebuie prezoanele, banuiesc si eu ca cineva cu interese ascunse a umblat acolo. Daca ultima data ai umblat cu cheia dinamometrica setata la acelasi cuplu la toate rotile si doar una era cu probleme ca s-au slabit prezoanele, cred ca ai avut vizitatori ca altfel toate rotile erau slabite.
La schimbul rotilor vara cu iarna si invers foloseste putina vaselina cu cupru sa nu se mai lipeasca janta de disc, se gaseste la spray, nu se topeste, nu curge, rezista la temperaturi mai ridicate cit se incinge o roata. |
#2300
Posted 01 February 2022 - 20:01
tfmercedez, on 31 ianuarie 2022 - 19:46, said:
@bursul skoda ta cum se simte? Cati km are, asta daca nu ai schimbat masina intre timp, si nu vrei sa intrii in detalii. De schimbat nu o schimb in urmatorii 3-4 ani. |
#2301
Posted 02 February 2022 - 11:12
Bursul, on 01 februarie 2022 - 20:01, said: A mea are vreo 170 000 km. Vara asta ii schimb distributia. Se simte ca e uzata masina, dar de mers merge bine. Schimb uleiul la timp, nu o frec prea mult prin oras ... trai si viata De schimbat nu o schimb in urmatorii 3-4 ani. Dar anii si sutele de mii de km nu iarta nimic, indiferent de marca masinii. Apropo, cand v-ati luat masinile , fie ele si sh, ati facut asa un calcul mental, cam la ce rulaj va asteptati sa va tina, ca sa merite banii? In cazul meu, cand am luat opelul in 2007, cu 6000E+ o dacie la schimb, avea 3,5 ani vechime si 164000km. Practic, la jumatatea valorii de nou si jumatatea vietii, ca rulaj. Ca sa zic ca am mers cu ea de banii pe care i-am dat pe ea, am facut inca odata cei 164000km si deja sunt "pe plus". Practic, acuma merg "pe gratis", avand in vedere ca nu am schimbat mare lucru prin motor (bujiile de vreo doua ori), alternatorul si inlocuit carbunii de la starter(electromotor sau demaror). Ambreiajul este original. Am schimbat odata distributia la 295000km si mai demult discuri, placute de frana, arcuri si amortizoare, ceva bucseraie. Dar pot sa zic ca este o masina buna, prea buna sa o dau degeaba unui milog cu idei preconcepute, care ar vrea sa negocieze la un pret de vanzare de sa zicem 1000 de euro. Sa o dau la fier vechi? Pentru ce, doar ca e veche? In ultimii 5 ani de cand am skoda, m facut cu opelul prin oras vreo 25000km, prin gropi, parcari prin boscheti si balarii intre blocuri, am incasat cu opelul in locul skodei vreo 4-5 tamponari usoare. De aia nu o dau la topit. |
|
#2302
Posted 02 February 2022 - 11:33
@xew la mine nu mai stiu daca a venit cu instructiuni cheia dinamometrica, dar din ce citisem pe la alte marci, cand nu este folosita, se detensioneaza cheia, dar nu complet, ci la o valoare mica, sub 5% din valoarea maxima.
[ https://i.postimg.cc/ZRTDjXvc/20220202-112033.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Poate ca nu am reglat cheia corect, sincer mi se pare usor de gresit cand vrei sa alegi o valore exacta cu gradatiile alea, nu aveam nici lumina prea buna. Cand am verificat celelate roti, mai mergeau putin stranse la mana, dar nu erau desfacute. Probabil ca o strangere insuficienta, doar cativa Nm poate tine roata fixata , dar dupa o perioada de timp, incet se desfac suruburile. Edited by tfmercedez, 02 February 2022 - 11:35. |
#2303
Posted 02 February 2022 - 15:14
Nu mai stiu ce scria in acea hirtie/prospect ca o am de niste ani buni si o folosesc de 2 ori pe an la 6 masini la schimbul de roti. Cheia dinamometrica are coada mai lunga decit cheia originala a masinii, asta inseamna ca poti stringe prezoanele cu usurinta la un cuplu stabilit prin gradatii sau chiar la un cuplu mult mai mare in comparatie cu cheia originala fara gradatii dar cu coada mai scurta. In mod normal daca stringi cu cheia originala pana aproape de limita, ala ar trebui sa fie cuplu maxim de stringere. Din cauza asta cheia originala are coada mai scurta sa nu poata utilizatorul sa stringa prea tare prezonul. Cu o cheie cu coada mai lunga stringi prezoanele mult mai usor la un cuplu mult mai mare sau poti chiar sa lungesti filetul, eventual sa rupi prezonul. Cu o cheie cu coada mai lunga (nu dinamometrica) am rupt suruburile care prind bratele de sus la un Passat B5.5, alea care se gripeaza in 95% din cazuri.
O stringere insuficienta tine roata slaba si in mers/timp se poate slabi, gaurile de la jante se ovalizeaza, eventual se rupe prezonul si in final se ajunge la niste costuri mai mari, poate chiar ramii cu masina imobilizata daca nu esti acasa si eventual cu victime. |
#2304
Posted 02 February 2022 - 17:46
La toate ferurile pe care le-am avut am adăugat la cheia originală un prelungitor de 40cm și am strâns ”la simțul mâinii”. Nu mi s-a rupt nimic, niciodată, nici vorbă să .se slăbească prezoanele.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users