Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!
 

22 de ani si nu am avut niciun job

- - - - -
  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#55
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,115
  • Înscris: 29.06.2005
Ai primit o gramada de sfaturi bune.

In orice domeniu, ca incepator, nu se asteapta nimeni sa stralucesti din prima zi. Ti se va spune ce ai de facut, unde nu te descurci - intrebi...etc. Cu timpul vei capata experienta si vei deveni mai bun.

Idei de joburi pot fi foarte multe - se cauta angajati in toate domeniile;  HR-ul e atent la atitudine, poate mai mult decat la abilitati. Deci cel mai important e sa fii serios, punctual si sa ai asteptari salariale realiste.
Vei pleca de jos, cu timpul, cand firma vede ca esti ok, salariul va mai creste. Daca nu creste, oricum capeti o experienta care te va ajuta sa obtii salariu mai mare la urmatorul job.

Conditii care te vor avantaja:
- permis conducere
- cunoasterea macar la nivel de baza a unei limbi straine(in cazul in care aplici pe un post tehnic, manualele de service sunt in engleza de regula).

Depozitele logistice cauta oameni la greu - deci daca crezi ca te-ar interesa - poti face un curs de stivuitorist; primesti permis de stivuitorist. Apoi te poti angaja la un astfel de depozit, conditiile sunt decente(nu te arde soarele vara, nu ingheti iarna) salariile sunt mai mari decat minimul, chiar si pentru incepatori, cred.

#56
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015

View Postcosmin_235423, on 15 mai 2022 - 17:32, said:



daca vrei sa fii un ratat. bineinteles. si la 32 poti incepe munca.

ceilalti care vor sa faca ceva in viata, nu pierd timpul aiurea.
32 e cam târziu, într-adevăr, dar până în 24-25 să spunem, mi se pare rezonabil.

Sunt cazuri și cazuri... Unii mai sunt încă ajutați de părinți, până pe la 30, să spunem, alții stau în chirie ori mutați și încep munca chiar și de la 18-20 să spunem etc.

View Postflorinel, on 15 mai 2022 - 18:13, said:

Ai primit o gramada de sfaturi bune.

In orice domeniu, ca incepator, nu se asteapta nimeni sa stralucesti din prima zi. Ti se va spune ce ai de facut, unde nu te descurci - intrebi...etc. Cu timpul vei capata experienta si vei deveni mai bun.

Idei de joburi pot fi foarte multe - se cauta angajati in toate domeniile;  HR-ul e atent la atitudine, poate mai mult decat la abilitati. Deci cel mai important e sa fii serios, punctual si sa ai asteptari salariale realiste.
Vei pleca de jos, cu timpul, cand firma vede ca esti ok, salariul va mai creste. Daca nu creste, oricum capeti o experienta care te va ajuta sa obtii salariu mai mare la urmatorul job.

Conditii care te vor avantaja:
- permis conducere
- cunoasterea macar la nivel de baza a unei limbi straine(in cazul in care aplici pe un post tehnic, manualele de service sunt in engleza de regula).

Depozitele logistice cauta oameni la greu - deci daca crezi ca te-ar interesa - poti face un curs de stivuitorist; primesti permis de stivuitorist. Apoi te poti angaja la un astfel de depozit, conditiile sunt decente(nu te arde soarele vara, nu ingheti iarna) salariile sunt mai mari decat minimul, chiar si pentru incepatori, cred.
Permis de conducere, doar dacă este post care specifică această cerință ca fiind necesară.

Dacă stai la birou, cu ce te avantajează permisul? Ok, îl bagi la CV să fie.

Să nu crezi că dacă conduci, e mai ușor decât să stai la birou... Ești curier, angajat la utilități, faci livrări, taxi, ride-sharing etc. Stres tot timpul în trafic, service, carburant scump, reparatii, drumuri proaste.

E ușor să spui, băga-te în depozit ca stivuitorist sau mai știu eu ce, când tu ai 0 tangențe cu domeniul. Ok, și postul de macaragiu e renumerat destul de bine, vreo 6-7000 Ron, dar ai o responsabilitate mare, să nu îi rănești pe ceilalți sau mai grav, ori să nu strici marfa.

Nu ar trebui nimeni să fie adeptul a face diferite munci, ori reconversii profesionale pentru câteva sute de euro, la naiba. Ceva ce pur și simplu nu-ți face plăcere, te scoli cu silă dimineața, știind că urmează altă zi de r*hat.
Costurile utilităților, carburanților, alimentelor cresc, explodează, dar salariile stagnează sau chiar scad. E corect?

Edited by Vlad_22, 15 May 2022 - 19:29.


#57
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015
E bine că sunt atâția care o freacă, printre bugetari și chiar și la privat, puși în locuri călduțe și tot celui care câștigă 2-3000 Ron, i se freacă capul, zi de zi.

Știu, viața e nedreaptă, noroc/ghinion, șansă etc., dar nu e nimeni obligat să suporte mizeriile, frustrările, sila altora.

Edited by Vlad_22, 15 May 2022 - 20:16.


#58
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,115
  • Înscris: 29.06.2005
@Vlad_22 - nu prea inteleg comentariile tale.

Permisul auto e o componenta esentiala pentru o gramada de joburi. Iti ofera variante suplimentare - deci este necesar, nu doar pentru a te angaja, ci si pentru a urca in ierarhia joburilor. Chiar daca doar o treapta, conteaza.

Apoi, recomandarea mea - permisul de stivuitorist -  este facuta tocmai pentru ca am 100% tangenta cu domeniul. Jobul, in sine (stivuitorist) necesita atentie si orientare spatiala si ceva putere de concentrare - insa nu este atat de complex incat sa-ti fie sila sa mergi la munca. Se lucreaza in 2 schimburi de 8 ore, deci ramane si timp liber (important pentru un tanar de 22 ani).
Mai exact - muti paleti de marfa, cu o masinuta electrica, de la rafturile unui depozit si pana la rampa de incarcare a camioanelor, si viceversa.
E ca si cum te-ai "trage" in masinutele electrice din balci - doar ca primesti bani, nu dai.

Am tot citit si recitit comentariile tale incercand sa inteleg - singura concluzie pe care pot sa o trag este ca consideri munca "cah!", ca n-ar trebui sa muncesti ca sa fii renumerat(m-am distrat) cu cateva sute de euro. Eu nu sunt de acord cu asta.
La 22+ ani, sa traiesti din milogeala de la parinti nu e tocmai onorabil. Sa ceri bani pentru un suc, pentru o iesire in oras...etc. Sa nu-ti permiti sa scoti o fata la cafea, sau sa iei o noapte la o pensiune...

Initiatorul vrea sa iasa din situatia asta. Bravo lui. E un pas inainte.

#59
cosmin_235423

cosmin_235423

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 815
  • Înscris: 17.06.2018

View Postflorinel, on 16 mai 2022 - 04:56, said:

sa traiesti din milogeala de la parinti nu e tocmai onorabil

onorabilitatea e ultima problema. nici nu cred ca inteleg ce e aia din moment ce traiesc cum traiesc.
dar faptul ca pierd timpul aiurea in loc sa-l valorifice pentru a realiza ceva mie mi se pare si mai tragic.
genul "carne de tun" care vor plange ca viata e "nedreapta"

#60
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015

View Postflorinel, on 16 mai 2022 - 04:56, said:

@Vlad_22 - nu prea inteleg comentariile tale.

Permisul auto e o componenta esentiala pentru o gramada de joburi. Iti ofera variante suplimentare - deci este necesar, nu doar pentru a te angaja, ci si pentru a urca in ierarhia joburilor. Chiar daca doar o treapta, conteaza.

Apoi, recomandarea mea - permisul de stivuitorist -  este facuta tocmai pentru ca am 100% tangenta cu domeniul. Jobul, in sine (stivuitorist) necesita atentie si orientare spatiala si ceva putere de concentrare - insa nu este atat de complex incat sa-ti fie sila sa mergi la munca. Se lucreaza in 2 schimburi de 8 ore, deci ramane si timp liber (important pentru un tanar de 22 ani).
Mai exact - muti paleti de marfa, cu o masinuta electrica, de la rafturile unui depozit si pana la rampa de incarcare a camioanelor, si viceversa.
E ca si cum te-ai "trage" in masinutele electrice din balci - doar ca primesti bani, nu dai.

Am tot citit si recitit comentariile tale incercand sa inteleg - singura concluzie pe care pot sa o trag este ca consideri munca "cah!", ca n-ar trebui sa muncesti ca sa fii renumerat(m-am distrat) cu cateva sute de euro. Eu nu sunt de acord cu asta.
La 22+ ani, sa traiesti din milogeala de la parinti nu e tocmai onorabil. Sa ceri bani pentru un suc, pentru o iesire in oras...etc. Sa nu-ti permiti sa scoti o fata la cafea, sau sa iei o noapte la o pensiune...

Initiatorul vrea sa iasa din situatia asta. Bravo lui. E un pas inainte.
Nu trăiesc din nicio milogeala. Mai luam, din când în când bursă la facultate, acum sunt angajat, de vreo 2-3 săptămâni.

Permisul auto e o condiție doar dacă se specifică clar că este necesar la jobul X, pe poziția Y... Eu am permis, dar mi-e sila de traficul de la ore de vârf. În plus, eu as mai retrage din permisele de conducere, fiindcă prea toți iobagii au unul... Mă lovesc de ei pe trotuar, la magazin, instituții, acum și în trafic, n-am răgaz. Când am alternative, prefer transport public, mers pe jos sau bicla.

Dacă stai cu c*rul pe scaun, la birou, nu trebuie niciun permis.

În plus, toți avem capacități și abilități diferite, unii sunt mai stângaci etc. Eu stau bine cu răbdarea și orientarea în spațiu, mai ales când călătoresc, dar nu m-aș vedea, sincer, la motostivuitor.

Edited by Vlad_22, 16 May 2022 - 18:41.


#61
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,115
  • Înscris: 29.06.2005
Nu stiu de ce iti imaginezi ca un job presupune statul pe scaun la birou. Daca jobul tau este asa, nu inseamna ca toate sunt la fel
La fel si oamenii, sunt diferiti. Unora le place la birou, altora nu. De exemplu, eu nu suport munca de birou, simt ca trece viata pe langa mine(am testat cateva luni, si-am plecat fara sa ma uit inapoi).

Tu te raportezi strict la experienta ta. TIE nu-ti trebuie permis.
Poate initiatorul vrea sa poata alege. Cand ai permisul, iti permiti sa aplici si la un post de curier, si la un post de tehnician mobil...etc. Cand nu-l ai....aplici doar la vanzator, call center si alte din astea la care te poti duce cu bicicleta.

Cat despre unde te-ai vedea tu - nu stii niciodata cum evolueaza(sau involueaza) lucrurile in viata. Si daca treaba se maroneste rau - iti garantez ca te vezi chiar si la sapat santuri, cand te roade foamea.

Esti foarte vehement in niste afirmatii...nepoliticoase. Faptul ca nu te descurci in trafic inseamna ca nu ai experienta suficienta, nu ca trebuiesc retrase permisele la "iobagi".
Pentru curiozitatea mea - ce lucrezi de 2 saptamani, si cam cat estimezi ca vei rezista pe acel post?

Edited by florinel, 16 May 2022 - 19:37.


#62
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015
Păi nu am zis că toate presupun statul în fața unui monitor, dar nici permisul nu e o cerință obligatorie la majoritatea locurilor de muncă.

#63
cosmin_235423

cosmin_235423

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 815
  • Înscris: 17.06.2018

View PostVlad_22, on 17 mai 2022 - 09:15, said:

Păi nu am zis că toate presupun statul în fața unui monitor, dar nici permisul nu e o cerință obligatorie la majoritatea locurilor de muncă.
Nici sa citești nu e obligatoriu.
Dar cu cât ai mai multe skilluri cu atât ajungi mai departe în viata

#64
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015
Evident, însă colegul, ori dezinformează, ori citește trunchiat... Am specificat clar, că este menționat în cerintele postului respectiv...
Mai sunt cazuri în care se specifică, ceva de genul "disponibil pt deplasare în teren" etc.

Legat de șofat, nu aș spune că e un skill, pe bune... O fi, dar mulți îl stăpânesc defectuos...

Edited by Vlad_22, 17 May 2022 - 11:18.


#65
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015
Ai permis, dar poate nu-ți place să conduci? Eu nu suport să conduc la ore de vârf, e problema mea.

Permisul ăla nu-ți dublează, triplează salariul, in ciuda miturilor. Una e să ai permis auto, alta să știi să pilotezi, ori să fii căpitan de vapor. Da, cei din urmă, câștigă frumușel, dar e un cu totul alt efort.

Vezi șoferii din regiile de transport public, curierii idem, exemplu prost, că trag companiile de curierat precum caii după ei și câștigă relativ modest.

Unii sunteți total rupți de piața muncii... Se dorește cât mai multă muncă, cât mai mult timp la locul de muncă, pe mai puțini bani, dacă se poate. Între timp, prețurile și tarifele explodează, la orice.

Edited by Vlad_22, 17 May 2022 - 14:15.


#66
cosmin_235423

cosmin_235423

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 815
  • Înscris: 17.06.2018

View PostVlad_22, on 17 mai 2022 - 11:16, said:

Legat de șofat, nu aș spune că e un skill, pe bune...
in primul rand spune multe despre tine ca barbat, faptul ca stii sau nu sa conduci,

eu il vad ca pe un handicap.

#67
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,115
  • Înscris: 29.06.2005

View PostVlad_22, on 17 mai 2022 - 14:16, said:

Ai permis, dar poate nu-ți place să conduci? Eu nu suport să conduc la ore de vârf, e problema mea.

Permisul ăla nu-ți dublează, triplează salariul, in ciuda miturilor. Una e să ai permis auto, alta să știi să pilotezi, ori să fii căpitan de vapor. Da, cei din urmă, câștigă frumușel, dar e un cu totul alt efort.

Vezi șoferii din regiile de transport public, curierii idem, exemplu prost, că trag companiile de curierat precum caii după ei și câștigă relativ modest.

Unii sunteți total rupți de piața muncii... Se dorește cât mai multă muncă, cât mai mult timp la locul de muncă, pe mai puțini bani, dacă se poate. Între timp, prețurile și tarifele explodează, la orice.

Idei putine, da` fixe.

N-a spus nimeni ca permisul iti dubleaza salariul - ci doar ca pentru un somer ofera o gama mai larga de potentiale joburi. Una e sa alegi dintre 3 rosii si alta e sa alegi dintre 30 de rosii.

Tu crezi ca esti mai conectat la piata muncii (ca tu ai zis, esti angajat de vreo 3 saptamani, nici primul salariu nu l-ai luat....) decat o persoana care are` jde ani de experienta si care a schimbat 4-5 joburi in ultimii 10 ani?

Pentru un tanar, incepator in ale muncii - e important sa aiba cat mai multe atuuri, asta ii creste sansele de angajare. Apoi trebuie flexibilitate, sa o poti lua usor si rapid de la 0, in alt domeniu. Cand ai gasit domeniul potrivit ca raport beneficii/munca - trebuie un plan de evolutie. Nu stai in c*r pe scaun si astepti sa treaca programul, ci planifici urmatoarea mutare - ce job/companie ti-ar putea acoperi lipsurile profesionale. Te duci acolo, mananci meseria pe paine, ajungi bun profesionist, recunoscut. Dupa care urmatoarea mutare - cauti un job/companie care sa-ti ofere o pozitie superioara, care vine cu alt raport beneficii/munca. Si asa mai departe.
Asa ajungi la salariu decent, program decent si stress redus.
Stand in c*r pe scaun...trec zilele, trec lunile...anii si ajungi la 35-40 cand ori se inchide firma, ori e vreo criza...etc. Realizezi atunci ca ai ramas fara job, si pentru ca ai stat in c*r pe scaun nu stii sa faci altceva.

Autosuficienta asta (sa zicem ca de inteles avand in vedere varsta) e foarte daunatoare. Cand crezi ca le stii pe toate - nu stii nimic, de fapt.

#68
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015
Da, de acord, trebuie luate treapta cu treapta.

View Postcosmin_235423, on 17 mai 2022 - 14:53, said:


in primul rand spune multe despre tine ca barbat, faptul ca stii sau nu sa conduci,

eu il vad ca pe un handicap.
Nu-i pasă nimănui de ceea ce crezi/ vezi dumneata sau nu... Sunt mulți cu permis, care nu prea știu să conducă, aia e problema. Dacă simți că nu poți, de ce nu?  Sincer, străzile sunt supraaglomerate, chiar m-aș bucura ca lumea să descopere și mijloacele alternative de deplasare. Ok, când mergi la cumpărături, concediu, urgențe etc., e mai comod în mașină, dar drumul de dimineață până la serviciu sau plimbarea in parc, nu pot fi făcute și fără deplasările pe 4 roti?

Altceva, școlile de șoferi costă ceva bani, bani pe care alții poate nu ii au.
Nu are legătură cu niciun handicap, fiindcă sunt persoane cu 5 facultăți, dar praf la volan și unii cu 10-12 clase, care le dau clasa.

Cosmine, mai lasă ideile astea fixiste, că am mai citit postări de ale tale.

Culmea, ții să le bagi și altora pe gât.

Edited by Vlad_22, 17 May 2022 - 18:34.


#69
cosmin_235423

cosmin_235423

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 815
  • Înscris: 17.06.2018

View PostVlad_22, on 17 mai 2022 - 18:36, said:

Dacă simți că nu poți, de ce nu?
tocmai ca ii separa pe cei care pot de cei care nu pot.
asa functioneaza viata
unii pot si au mai multe alternative
altii nu pot si se multumesc cu ce pica.

#70
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015
Nu văd problema... Eu mi-aș dori să fie mai puțini care dau de permis... Și așa și cei care îl au, o buna parte l-au luat pe ochi frumoși, altfel nu îmi explic halul de a sofa.

Vezi că a avea mașină aduce mai multe obligații în sine... Primăria nu e obligată să asigure locuri de parcare pt fiecare mașină înmatriculată în localitatea respectivă, înseamnă să nu o lași parcată aiurea, să depășești pe unde ti se scoală, să treci pe roșu, să incurci traficul etc. Asta e, atât s-a înțeles din discuția noastră și anume că totul e musai în alb și negru, nu există și nuanțe, variații.

Eu zic că fiecare decide ce e mai bine pt dânsul... Evident, fiecare acțiune are o consecință, pe care individul trebuie să și-o asume, însă zic să nu ne mai băgăm atât în viața altora și să decidem noi ce e mai bine pt fiecare.

#71
cosmin_235423

cosmin_235423

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 815
  • Înscris: 17.06.2018

View PostVlad_22, on 17 mai 2022 - 21:28, said:

Eu zic că fiecare decide ce e mai bine pt dânsul... Evident, fiecare acțiune are o consecință, pe care individul trebuie să și-o asume, însă zic să nu ne mai băgăm atât în viața altora și să decidem noi ce e mai bine pt fiecare.
stai linistit ca nu se baga nimeni in viata nimanui
incerc doar sa te fac sa intelegi cum functioneaza lumea

daca maine am de ales intre doi oameni, relativ asemanatori:
- Vlad care nu stie sa conduca
- Mircea care stie sa conduca

alegerea e simpla.

problema pe care tu trebuie s-o rezolvi e, cate astfel de oportunitati ai ratat pana acum si cate vei mai rata?

iar asta vine cu fiecare skill pe care il ai.

#72
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015
Nu voi căuta prea curând un loc de muncă,bcare să depindă de șofat, asta e clar.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate