Sfat achizitie SUV SH - buget 10.000-11.000 euro
Last Updated: Jun 15 2017 10:58, Started by
katalanu
, Apr 08 2016 21:57
·
0
#1
Posted 08 April 2016 - 21:57
Salutare,
Intentionez sa-mi cumpar peste vreo 6 luni un SUV SH iar ca buget voi avea in jur de 10.000 euro. Masina va fi folosita in Bucuresti (dar nu pentru mers la serviciu), iesiri in week-end la pescuit prin noroaie si coclauri specifice din jurul apelor, iesiri in provincie o data pe luna si concedii - deci va fi si masina de familie. Am o lista destul de lunga la care m-am gandit si as vrea sa o mai reduc. De aceea apelez la cei care detineti vreuna din masini sa-mi dati sfaturi. O sa le pun in ordinea preferintelor. Din ce am citit (pentru ca nu am condus nici una din ele) am ajuns la urmatoarea concluzie: 1.Nissan x-Trail 2.0 dci (2009-2010) : + capabil in off-road moderat, consum mediu bun (8l/100), garda la sol 200, 4 stele Euro Ncap aproape de 5 ca si procente, unghiuri bunicele(29/23/20), spatiu interior si portbagaj mare 603. - design patratos, da impresia de tractor, costurile de intretinere destul de mari, dar in media SUV-urilor 2.Subaru Forester 2.0 D (2011) + mai putin capabil in off-road decat X-trail dar totusi foarte bun in comparatie cu multe alte SUV-uri, consum mediu foarte bun (6.5-7/100) garda la sol 215, 5 stele Euro Ncap, unghiuri similare (25/27/23), spatiu interior mare, portbagaj mai mic 450 - dar ok, comportament mai bun on-road decat X-trail - probleme frecvente cu ambreiajul, cu amortizoarele spate, service-uri autorizate putine, foarte greu de gasit dupa 2011 care sa se incadreze in buget. Nu ma uit la cele mai vechi de 2011 ca la marea majoritate le-a cazut motorul (cel euro 4). 3.Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS (2009-2011) + cel mai capabil in off-road dupa Freelander2 (are reductor), garda mai mica dar totusi ok - 190, unghiuri mai bune (29/27/19), spatiu interior acceptabil, costuri intretinere mai mici decat la cele de mai sus, design frumos. - portbagaj mic 398, consum mediu ceva mai mare decat Nissan (8.5-9/100), 4 Stele Euro Ncap si alea obtinute cu greu, motor mult mai slab decat la cele 2 de mai sus si mai ineficient, slab on road. 4.Mitsubishi Outlander 2.0 D (2008-2009) - nu-mi place facelift + cam la fel de capabil in off-road ca si Subaru (am ceva dubii), portbagaj imens 770, consum similar cu X-trail (8/100), design ok, costuri intretinere ok, mai bun on road ca cele de mai sus - garda la sol cea mai mica 180, unghiurile cele mai proaste (22/21/19), similar ca si siguranta cu GV (4 stelute spre 3) si nu in ultimul rand preaaaa lung...parca nu se mai termina 5. Freelander 2 2.2 TD4 2009-2010 + cel mai capabil SUV in off-road, garda la sol buna 210, unghiuri bune (31/23/34), 5 stele Euro Ncap, motor bun si on road ok, spatiu interior mare, portbagaj imens 755 - fiabilitate slaba...recunoscuta, costuri intretinere mult mai mari decat la celelalte + impozit, RCA mai mare, consum mediu similar cu GV (8.5-9/100), 6. Toyota Rav 4 2.2 D-4D 2009-2010 + cel mai bun on road (cred), fiabilitate recunoscuta, cel mai bun consum - similar cu subaru (6-6.5/100), spatiu interior ok, garda la sol ok 190, unghiuri bunicele 28/24/20, costuri intretinere ok - cel mai slab off road, portbagaj mic 410, impozit si RCA mare In ecuatie intervine si sotia care isi doreste un SUV mic si cat mai sigur (cam greu de gasit ). La mine primeaza capacitatea off-road si costurile de intretinere/consum. Asa ca trebuie sa impac si capra si varza. De aceea am pus X-trail si Forester pe primele 2 locuri. Ca si Km maxim 130k. Voi ce ziceti? Edited by katalanu, 08 April 2016 - 22:01. |
#2
Posted 08 April 2016 - 23:03
Scoate Freelanderul 2... nu stiu de unde ai dedus ca este cel mai bun in off-road din toate alea...
|
#3
Posted 08 April 2016 - 23:04
#4
Posted 08 April 2016 - 23:45
Pot sa-ti dau detalii legate de prima optiune, Nissan x-Trail 2010, 2.0 dci, masina nasului meu. E in Brasov, el consuma 8 in oras, si cam 5-5.5 afara. Legat de offroad, a mers prin toti muntii si pe drumuri pe care cei de la manastirea la care a ajuns a zis ca nu ajung decat vreo 2 masini pe an acolo. Spatiul interior destul, portbagajul la fel. Nu a avut pana acum nicio problema cu masina, are 80.000km daca retin bine.
Ca si design mie imi place muuuuult mai mult decat generatia care a urmat. Asa arata a masina serioasa, impunatoare, nu a o japoneza desenata de un miop fara ochelari. |
#5
Posted 08 April 2016 - 23:59
Cu siguranta te-a pacalit careva cu Freelander-ul...lista e mai mult cu ...cross-over's( scuzati engleza), poti s-o reduci doar la primele doua
|
#7
Posted 09 April 2016 - 07:57
Nu m-a pacalit nimeni cu Freelanderul. Asta am vazut in majoritatea publicatiilor si review-urilor... ca e cel mai bun in off-road dintre SUV-uri. Am spus ca n-am condus nici una din ele si vreau o parere.
|
#8
Posted 09 April 2016 - 08:12
Eu as scoate din ecuatie 3 dintre ele in ordine:
-Freelander -Vitara -Xtrail Materialele lor sunt modeste si constant cam bagi bani in ele... |
#9
Posted 09 April 2016 - 08:46
Dupa ce am facut destul offroad de lunca cu masini normale nu SUVuri pot sa-ti spun ce a contat cel mai mult. Vorbesc de drumuri uscate unde tipul tractiunii nu e foarte important.
Unghiurile de abordare si de degajare. O consola fata mai scurta chiar si cu cativa cm a ajutat foarte mult nu doar la abordarea rampei cat si la intoarcerea pe coama cand urci o rampa oblic pentru a nu pune masina pe burta cand ajungi sus. Tot la intoarcerea asta (nu cunosc termenul tehnic daca exista unul) e foarte importanta si lungimea masinii, evident. Latimea masinii. Cu cat mai lata, cu atat iti vei face mai varza masina de la crengile si boschetii de pe marginea drumului. Asta pe langa alte chestii evidente care tin de latime. Viteza minima de deplasare. Daca nu ai treapta 1 scurta sau reductor o sa farami masina daca mergi la ralanti in tr1, de cele mai multe ori o viteza de 8-10km/h fiind prea mare pentru astfel de drumuri. Alternativa e sa farami ambreiajul. Reductorul mi se pare ideal dpadv. Asta mi-a lipsit cel mai mult. Dpadv o duba mica gen Kangoo, Partner si restul e mai potrivita decat un suv fara reductor avand tr1 foarte scurta si poate e si mai robusta, fiind facuta sa care 700-800kg dar din pacate nu se incadreaza cerintelor din topic. Nu prea am vazut suvuri pe astfel de drumuri sau parcate pe langa ele. Am vazut masini mici, papucuri, dube mici si din cand in cand masini 4x4. Personal nu as baga un suv bun in lunca. Problema nu e neaparat drumul ci faptul ca-l zgarii destul de rau. Toate astea sunt doar niste chestii observate personal care poate nu se pupa in totalitate cu ideile generale despre ce inseamna masina pentru offroad asa ca nu dati cu pietre. Edited by underb, 09 April 2016 - 09:09. |
#10
Posted 09 April 2016 - 12:04
|
#11
Posted 09 April 2016 - 23:40
#12
Posted 10 April 2016 - 11:17
Pentru utilizare preponderent in oras cu ceva iesiri pe distante nu foarte lungi la pescuit & stuff + ceva vizite la neamuri si unu-doua concedii pe an .... iar costurile de intretinere sunt de maxim interes, eu as zice asa:
- la modul de utilizare enuntat, un diesel dpmdv nu are sens. O sa-l omori in oras, iar costurile aferente intretinerii corecte vor depasi economia data de consum. In aceste conditii, eu as recomanda mai degraba un benzinar. Si am sa ma refer in continuare la Forester, caci pe asta-l cunosc cel mai bine: - tinuta de drum on-road este mai buna decat a celorlalte modele enuntate; - capacitatile in off-road usor sunt exceptionale pentru clasa lui; - daca optezi pentru un motor pe benzina ai costuri semnificativ mai mici de intretinere fata de diesel cu pretul unui consum mai mare cu 2 - maximum 3 l/100 km. Benzinarul de 2.0 l de pe Forester este extrem de fiabil si deloc pretentios in exploatare. In plus, de mare ajutor in off-road este faptul ca motorizarea pe benzina vine in dotare cu reductor. Si nu in ultimul rand, in aceiasi bani poti gasi una mai noua si/sau mai putin rulata decat un diesel. - daca totusi tii mortis la diesel, te poti uita si dupa un Forester 2008-2009 cu motorul schimbat. Se mai gasesc si de-astea ! |
#13
Posted 10 April 2016 - 18:32
Pentru ce-ti trebuie tie capacitatile off-road nu au nici o relevanta, cu 4x4, o garda civilizata si ATuri mergi la ce pescuit vrei tu cu familia. Deci nu are rost sa te cramponezi de criteriul asta.
Din ce ai enumerat tu, Vitara prea mica, x-Trail si Freelander stau prost cu fiabilitatea, le-as lua in considerare numai pe celelalte 3, ca favorita Rav-4. Freelander are un prieten bun, off-road ????, fiabilitate ... l-a disperat desi are doar 4 ani si 80K km cu masina luata de noua . Intre anul 3 cand a iesit din garantie (timp in care a fost client fidel in service la garantii) si anul 4 n-a bagat in ea decat 2.500 eur !!!! Rav-4 are tot un prieten bun, sora geamana cu cea de mai sus, nici o problema in toti cei 4 ani. Outlander, exista una la firma la care lucrez, nu exceleaza la nimic dar e OK la toate capitolele. X-trail, pe langa faptul ca mi se pare urata, m-am interesat si eu de ea acu vreo 2 ani, si dupa ce am citit pe forumuri ... NU. Forester il stiu doar din folclor si tot folclorul zice de bine. Vitara tot din folclor, tot f. bine de ea, dar cred ca-i cea mai mica si cea mai inconfortabila. Acu, daca te pasioneaza off-roadul sa sti ca nu-l faci cu nici una sau cu toate. Nu cred ca echipate similar vei gasi locuri in care sa ramai cu vreuna si sa zburzi cu alta, sunt toate acolo. |
#14
Posted 11 April 2016 - 01:31
Initiatorul a postat randurile initiale pe inca 5 forumuri. Cei curiosi pot cauta pe google.
Probabil ca vrea sa vanda una dintre masini si a gasit o metoda exotica de a-si face reclama. Mesajele de tip spam ar trebui sterse de pe forum. |
#15
Posted 11 April 2016 - 09:20
Da, am vrut sa postez pe cat mai multe forumuri si in special pe cele dedicate gen Subaru sau Suzuki pentru a vedea in primul rand parerea celor care le detin. In momentul de fata am un Logan diesel luat de nou in care am bagat doar combustibil si filtre. Intentionez sa-l las lui taica meu ca nu merita sa-l vand.
|
|
#16
Posted 11 April 2016 - 11:32
loganul diesel e cel mai bun SUV dacă are și piesa potrivită intre volan și scaun...
|
#17
Posted 11 April 2016 - 17:28
dacuburebista, on 11 aprilie 2016 - 11:32, said:
loganul diesel e cel mai bun SUV dacă are și piesa potrivită intre volan și scaun... Edited by katalanu, 11 April 2016 - 17:29. |
#18
Posted 11 April 2016 - 20:13
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users