Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Joc Drone

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...
 Identificare font

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri
 Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!
 La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...
 

Sfat achizitie SUV SH - buget 10.000-11.000 euro

- - - - -
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#37
DKWraith

DKWraith

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 126
  • Înscris: 04.07.2010

View Postunderb, on 23 aprilie 2016 - 08:32, said:

Ce cosideri tu performant la un sistem on demand bazat pe cuplaj pt puntea spate, sistem gasit pe toate modele cu motor transversal?
Sistemele performante le gasesti alaturi de motoarele montate longitudinal. Aceasta configuratie permite implementarea unui reductor, folosirea unui diferential central (blocabil) si nu a unui cuplaj care sa poata trimite mai mult de 50% din cuplu si spre spate (spre deosebire de un cuplaj). Sistemul va fi permanent la orice viteza si va functiona si in curbe.

Arata-mi macar o masina cu motor transversal si reductor.
Pe scurt, de la un sistem basic bazat pe un simplu cuplaj central pana la unul dintre cele mai performante sisteme cum crezi tu, e cale lunga.

Vad ca uiti de aportul sistemelor electronice de ajustare, uneori mai performante decat cele clasice. Cel putin la LR ai dat-o pe langa.

#38
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014

View PostDKWraith, on 11 aprilie 2016 - 20:13, said:

Din ''pacate'' cel mai zdravan din cele enumerate ramane Freelander-ul.Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image

#39
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006

View PostDKWraith, on 24 aprilie 2016 - 20:30, said:

Vad ca uiti de aportul sistemelor electronice de ajustare, uneori mai performante decat cele clasice. Cel putin la LR ai dat-o pe langa.
preventia unui sistemul blocat mecanic bate reactia unui sistemul electronc cand vorbim de tractiune in teren greu
toate masinile serioase au motor montat longitudinal, fie ca vorbim de berline, fie ca vorbi de masini offroad

#40
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,027
  • Înscris: 29.06.2011
Un test destul de interesant:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/v_CSxy1qybY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#41
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
e bun testul, se vede ca toate pica la una din combinatiile de role
cel mai bun ar fi trei roti pe role si una libera, cu diferentiale blocabile mecanic ar trebui sa iasa din orice situatie fara nici o problema insa dupa cum se vede si in filmulet cu electronica nu iese din orice situatie

#42
dorinpopa

dorinpopa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 752
  • Înscris: 13.06.2010
Ce e de notat e că, în lumea reală, aderența se pierde la milisecundă, și nu la 20km/h, deci testele astea sunt la fel de utile ca un cactus in chiloți.

#43
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
testele pe role sunt foarte utile pt. ca simuleaza in mod real ceea ce se intampla iarna in parcare

#44
DKWraith

DKWraith

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 126
  • Înscris: 04.07.2010

View PostKroghy, on 05 mai 2016 - 20:25, said:

preventia unui sistemul blocat mecanic bate reactia unui sistemul electronc cand vorbim de tractiune in teren greu
toate masinile serioase au motor montat longitudinal, fie ca vorbim de berline, fie ca vorbi de masini offroad
Parca era vorba de SUV-uri, nu de ''camioane''.
Iar daca nu ai gumele potrivite poti sa ai toti blocantii din lume, ca tot degeaba.
Povestea cu motorul longitudinal este pentru puristi.

Edited by DKWraith, 06 May 2016 - 17:33.


#45
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nu si cand vine vorba de 4x4 sau 4WD. Doar motorele longitudinale permit monmtarea unui diferential central care sa distribuie cuplul intre punti (sau caseta de transfer in cazul 4x4). Motoarele tranversale nu. Astea din urma au fata cuplata tot timpul si o priza de putere pt pumtea spate si nu pot trimite mai mult de 50% din cuplu spre spate iar chestia asta o pot face pe perioade scurte si la viteza mica. In caz de suprasolicitare adica atunci cand ai mai mare nevoie, cuplajele au un senzor termic care  decupleaza spatele. Cele cu diferential central pot trimite mai mult de 50% din cuplu atat spre fata cat si spre spate, ambele punti fiind cuplate cu roti dintate nu prin frecare (ambreiaj multidisc sau vascocuplaj) cum se intampla la cele cu cuplaj. Si la cele cu diferential central se mai foloseste vascocuplaj pt blocarea diferentialului dar puntile raman cuplate tot timpul la transmisie prin intermediul rotilor dintate chiar si cand dif central nu e blocat. In afara de astea mai sunt si masini cu dif central Torsen folosit primtre altele de Audi, un dif blocabil mecanic care fc chiar si daca ti se duce un senzor de ABS/ESP spre deosebire de sistemele pe baza de cuplaj care se bazeaza exclusiv pe acei senzori pt a decide cuplarea spatelui.

Legat de puristi, consider ca motorul longitudinal isi are locul in 2 situatii - rwd si 4wd. La tractiune fata nu e necesar dar nici nu strica.

La testele cu rolele poti iesi usor daca tragi putin frana de mana (mai ales daca ai automata) si aici il ating putin pe colegul cu frana la buton. Indiferent daca te ajuta sau nu controlul tractiunii in mom in care tragi putin frana de mana, o parte din cuplul puntii spate se va duce si la roata cu aderenta.

Merge si la masini cu tractiune fata, cu frana de picior dar pe manuala e mai greu sa jonglezi cu ambreiajul acceleratia si frana in acelasi timp.

Discut cu cei care mai inteleg cate ceva si sunt capabili sa traga singuri o concluzie in cunostinta de cauza nu cu cei care au nevoie de o concluzie servita direct de altii pt ca nu inteleg anumite detalii.

Legat de Vitara, si mie imi place chiar daca are un sistem basic cu cuplaj.
Are cateva mici puncte forte. E printre putinele masini de genul asta care se misca cat de cat cu un motor pe benzina fara a consuma ca porcul si in plus au si un motor simplu, fara injectie directa si fara turbo alaturi de cel turbo de 140 de cai. Inca o chestie care de obicei e un minus, are punte H pe spate (gen Logan). Cred ca e singura masina 4wd/awd cu astfel de punte, restul avand suspensie independenta si foarte rar punte rigida. In principiu independenta e superioara dar la 4wd cam papa gume pe paine pt ca e supusa altor forte decat la o masina cu tractiune fata si se deregleaza destul de repede geometria. Mai ales la masimi care la baza folosesc o platforma conceputa pt tractiune fata. In plus, pe drumuri rele e mult mai obusta o punte H.

Edited by underb, 06 May 2016 - 19:40.


#46
DKWraith

DKWraith

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 126
  • Înscris: 04.07.2010

View Postunderb, on 06 mai 2016 - 19:37, said:

Nu si cand vine vorba de 4x4 sau 4WD. Doar motorele longitudinale permit monmtarea unui diferential central care sa distribuie cuplul intre punti (sau caseta de transfer in cazul 4x4). Motoarele tranversale nu. Astea din urma au fata cuplata tot timpul si o priza de putere pt pumtea spate si nu pot trimite mai mult de 50% din cuplu spre spate iar chestia asta o pot face pe perioade scurte si la viteza mica. In caz de suprasolicitare adica atunci cand ai mai mare nevoie, cuplajele au un senzor termic care  decupleaza spatele. Cele cu diferential central pot trimite mai mult de 50% din cuplu atat spre fata cat si spre spate, ambele punti fiind cuplate cu roti dintate nu prin frecare (ambreiaj multidisc sau vascocuplaj) cum se intampla la cele cu cuplaj. Si la cele cu diferential central se mai foloseste vascocuplaj pt blocarea diferentialului dar puntile raman cuplate tot timpul la transmisie prin intermediul rotilor dintate chiar si cand dif central nu e blocat. In afara de astea mai sunt si masini cu dif central Torsen folosit primtre altele de Audi, un dif blocabil mecanic care fc chiar si daca ti se duce un senzor de ABS/ESP spre deosebire de sistemele pe baza de cuplaj care se bazeaza exclusiv pe acei senzori pt a decide cuplarea spatelui.
La majoritatea masinilor da, la a mea nu. Trage si spatele de fiecare data cand si cat este nevoie, desi are vascocuplaj si nu are nici un senzor termic.

#47
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Tare mi-e ca nu-ti cunosti masina. Cumva masina ta trece toata puterea prin vascocuplaj sau ala doar blocheaza diferentialul central? In principiu e acelasi lucru, in plactica nu pt ca la cele care blocheaza prin vascocuplaj ai si o legatura mecanica cu roti dintate intre punti adica fix diferentialul central. La celelalte acea legatura mecanica lipseste.

Edited by underb, 06 May 2016 - 20:54.


#48
DKWraith

DKWraith

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 126
  • Înscris: 04.07.2010
Nu are diferential central, vascocuplajul se afla la mijlocul cardanului pentru puntea spate. Puterea se transmite in mod egal si permanent la planetarele fata si cardan spate.
Tare mi-e teama ca nu cunosti modelul.

#49
"BandiT"

"BandiT"

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,226
  • Înscris: 24.07.2007
Pai prezinta-ni-l tu..
Ce masina ai?

#50
DKWraith

DKWraith

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 126
  • Înscris: 04.07.2010
Un Freelander Td4 ESX CommandShift (cutie automata) 2002, il detin de aproape 6 ani si a vazut cam toate categoriile de drumuri, exceptand cele unde nu se putea intra datorita garzii la sol. Cu acel sistem relativ primitiv de 4x4 permanent s-a descurcat mai mult decat onorabil in multe situatii.

#51
katalanu

katalanu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 81
  • Înscris: 25.12.2009
Salutare,

Am renuntat anul trecut sa mai cumpar masina...datorita multor nunti/botezuri pe care le-am avut :). Zilele urmatoare sunt hotarat sa-mi iau ceva. Am ajuns in "finala" cu doua modele:
Un Forester benzina si un Outlander... Foresterul 11000 pret final, Outlanderul 8500. La forester a fost schimbat diferentialul si ambreiajul la Subaru. Restul reviziilor la service multi marca. Mitsubishi impecabil...fara nici o problema deosebita, dar a facut revizia la reprezentanta doar prima data la 15000km si ultima data la 90000km cand a schimbat si distributia. Ce parere aveti? Care merita? Merg cam 15000 km pe an si de aceea am luat in calcul si "benzinarul" acela.
https://www.olx.ro/o...er-ID7Wz0N.html
https://www.olx.ro/o...el-ID7RZxt.html

Mersi!

#52
katalanu

katalanu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 81
  • Înscris: 25.12.2009
Mai are si sotia mea o preferinta...
https://www.olx.ro/o...35-ID7WOtN.html
Asta nu stiu cat de ok e... dar o sa le conduc pe toate. Primul a fost Forester-ul si feeling-ul a fost foarte bun. Ma simteam ca intr-o berlina sincer. O sa testez si Outlander-ul si ix35.

#53
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,098
  • Înscris: 09.01.2007
Cu 11k buget gasesti Sportage 4x2 generatia 3 in jur de 50k km, cu inca 3-4 ani de garantie :)

#54
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,197
  • Înscris: 13.07.2005

View Postkatalanu, on 15 februarie 2017 - 12:39, said:

Salutare,

..... Am ajuns in "finala" cu doua modele:
Un Forester benzina si un Outlander... Foresterul 11000 pret final, Outlanderul 8500. La forester a fost schimbat diferentialul si ambreiajul la Subaru. Restul reviziilor la service multi marca. Mitsubishi impecabil...fara nici o problema deosebita, dar a facut revizia la reprezentanta doar prima data la 15000km si ultima data la 90000km cand a schimbat si distributia. Ce parere aveti? Care merita? Merg cam 15000 km pe an si de aceea am luat in calcul si "benzinarul" acela.
https://www.olx.ro/o...er-ID7Wz0N.html
https://www.olx.ro/o...el-ID7RZxt.html

Mersi!

Trebuie sa ai in vedere urmatoarele:
- Foresterul este mai nou ( 2011 fata de 2008 Outlanderul)
- Foresterul este semnificativ mai bine dotat: faruri cu Xenon, trapa ( maaare !), comenzi audio pe volan, Cruise Control, jante din aliaj. Astea doar din ce se vede in poze.
- Motorul diesel de pe Outlander este "celebrul" 2.0 TDI din prima generatie. Cu problemele aferente.
- Outlander este, totusi, mai ieftin cu 2500 Euro.
Aici e "clenciul" !
Daca cei 2500 Euro reprezinta sau nu o problema ....
Daca banii astia, din punctul tau de vedere, sunt compensati de dotarile suplimentare oferite de Forester.
Apoi, depinde de modul de utilizare al masinii - daca va fi folosita preponderent in oras, benzinara va fi scutita de probleme. Asta mai ales in ipoteza ca dieselul este prevazut cu DPF. Dar nu cred sa fie fara filtru de particule in 2008.
In off-road, Foresterul se va descurca mai bine ( pe langa sistemul de tractiune integrala mai performant si unghiurile de atac/degajare mai bune, are si reductor Hi-Low). Si in curbe va sta mai bine datorita centrului de greutate situat mai jos.
Outlander-ul va avea reprize mai bune datorita motorizarii diesel si, bineinteles, consum mai mic.
Dar, fiind un diesel vechi, te poti astepta la probleme cu injectoarele, turbina, DPF-ul, etc. Desi daca mai uit mai bine, acolo scrie ca are doar 96.000 km. Extrem de putin pentru un SUV diesel de 9 ani ... Daca-s "pe bune" km aia, cel putin 50k km nu ar trebui sa ai probleme cu cele mentionate anterior.
In plus, la motorul de Outlander ( 2.0 TDI) se poate interveni in aproape orice service. La Subaru cam trebuie sa mergi la cineva care a mai vazut un boxer la viata lui ...
Desi la motorul asta, in afara de revizii, bujii si, eventual, o sonda lambda, nu am auzit sa se fi intervenit ...

Totul depinde  de ce vrei de la masina si in ce mod va fi utilizata.

iX35 are cumnatul meu de vre-o 3 ani - dar cu motorul de 184 CP. Are doar ~ 50k km dar ( evident) nu a avut probleme cu el. Am fost cu masina, nu-i rea, dar ... ceva ii lipseste. Nu ma intreba ce ca nu pot sa-ti spun !
Nu sunt masini rele, vad ca asta ar avea istoricul verificabil in reteau Hyundai .... daca va place, aia e !

Incercati sa mergeti cu toate masinile sa vedeti in care va simtiti voi mai bine, care ar corespunde mai mult necesitatilor voastre. Faceti si o verificare a masinilor si istoricului acestora si apoi ... alegeti cu inima !

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate