Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...

Baterie externa solara vs baterie...

recomandare placa captura video

Trecere apartament pe numele meu
 Seria 3 - E90 / 91

LakeSide 11 Straulesti

arii

Sapa peste pardoseala
 Smart phone pentru auz deficitar

Manager transport marfa. Pareri. ...

BIOS F.24 pentru HP Pavilion g7-2...

Meta Quest 3 512 gb
 Father's Day

Clipboard files copy/paste, filen...

Boardgame-uri despre cuvinte

Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...
 

Motosapa -partea a-III-a

* * * * * 10 votes
  • Please log in to reply
9264 replies to this topic

#9163
til

til

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,716
  • Înscris: 30.07.2003
Aha. Parca aveai asa ceva in gand de ceva vreme.

Fiind vorba de remorcuta, locul mai potrivit pentru discutie ar fi la Accesorii: https://forum.softpe...0#entry29890301

#9164
c_anicai

c_anicai

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,286
  • Înscris: 25.01.2007
Multumesc. am postat pe acel link poate primesc vre-o recomandare de la cei care au mai construit.

#9165
Misu_34

Misu_34

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 145
  • Înscris: 24.12.2010
Buna ziua, am un Ruris 751Ks si nu gasesc oringurile de la jiglorul de plastic, cel care vine sub surubul de reglaj al relantiului, aveti idee pe unde se gasesc. Multumesc!
I-am curatat carburatorul, l-am suflat si tot galopeaza... aveti idee la acest tip de carburator (Gx 270) la cate ture se regleaza surubul de amestec (cel cu arculet)

#9166
draku

draku

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,260
  • Înscris: 22.11.2003
o-ringuri separate nu cred ca gasesti, cauta un kit de reparatie carburator care are si jiglerul respectiv cu garnituri
surubul de amestec se deschide 2 ture, dupa care mai ajustezi, daca este cazul

#9167
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,670
  • Înscris: 31.01.2010
Se gasesc doar ca trebuie dimensiunile:
https://www.etansari...-standard-stoc/
https://www.etansari.../dimensiuni.htm

Edited by Ion_Bumbu, 02 October 2023 - 17:35.


#9168
c_anicai

c_anicai

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,286
  • Înscris: 25.01.2007

View Posttil, on 07 septembrie 2023 - 09:25, said:

Mai mult decat sa vedem cum va functiona, sunt curios cat o sa tina Posted Image


Am pus o copla din cap de cheie tubulara lunga de 17 capatul cu patrat l-am fixat cu un rulment si acolo fac cuplajul din motiv de a mai diminiua propagarea spre cutie a vibratiilor de la cardanul improvizat, pana acum am mers cca 10-15 km, la inceput am avut unele probleme cu angrenajele dar acum pare ok,

Deci de acolo se poate scoate o priza de putere sincronizata cu rotile si adaptarile se pot face destul de usor. Datorita raportului de transmisie fata de roti de cca 15,8....15,9:1 priza nu e solicitata extrem, am mai pus un ambreiaj limitator pe cardan care e recomandat a fi montat intre priza si cardan dar eu cum l-am facut n-avea loc si l-am pus la capatul celalalt, l-am reglat la cca 15kg forta torsiune si pare suficient sa pot urca pante dificile cu cca 250 kg incarcatura. Daca mai incearca cineva atentie la viraje stranse, nu mai pot sa iau curbe in loc din cauza cardanului improvizat si trebuie sa fiu atent sa nu solicit priza din cauza asta dar am in vedere sa-l schimb cat de curand. De asta era bine de montat acel ambreiaj intre priza si cardan ca preia socul cand se blocheaza crucea cardanica la viraje in loc.

Attached Files


Edited by c_anicai, 12 October 2023 - 17:43.


#9169
draku

draku

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,260
  • Înscris: 22.11.2003
Parere:
Urmatorul cardan sa incerci sa-l faci dintr-o planetara de masina, poate nu se mai blocheaza.
Planetara este un argore de transmisie cu viteza constanta la capete, are destula rezistenta pentru ce iti trebuie si are un grad de libertate in plus, pe care nu imi dau seama din poze daca l-ai implementat in transmisia asta: lungimea variabila.
Articulatia pivotanta a remorcii (cuiul) are un joc pe verticala care, oricat de mic, afecteaza negativ transmisia cardanica la trecerea peste denivelarile drumului, daca axul cardanic nu este telescopic.

#9170
c_anicai

c_anicai

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,286
  • Înscris: 25.01.2007
Al doilea ax protejat de teava aia mai lunga dupa priza de putere e din doua bucati cu capete patrate si intre ele un arc bagate intr-o teava patrata care permite variatia lungimii de cca 5-10 cm.

Edited by c_anicai, 15 October 2023 - 12:46.


#9171
draku

draku

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,260
  • Înscris: 22.11.2003
Dupa parerea mea, partea telescopica trebuia facuta pe primul ax cardanic, intre prima cruce si primul rulment de sprijin.
Adica imediat dupa priza de putere a motosapei.
De aia am scris mai sus de planetara, care combina intr-o singura piesa miscarea de rotatie si pe cea de translatie si pe care o poti monta unde trebuie.

#9172
c_anicai

c_anicai

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,286
  • Înscris: 25.01.2007
Acel ax nu e fix in rulment ci permite sa se miste in lung ambele axuri atat cat trebuie,  nici nu se dezaxeaza asa mult in functionare unul fata de celalalt deci consider ca prima articulatie cu cruce nu era neaparat necesara si se putea cu o imbinare simpla cu ax patrat. Am o articulatie cu cruce de volan si voi inlocui pe cea ce langa priza cand se strica, la cealalta renunt si fac un cuplaj simplu, oricum apropape de 90 grade viraj nu poate nici planetara si nici crucea cardanica si plus de asta capul de planetara e prea mare pentru ce-mi trebuie mie acolo si pot aparea probleme sa sara tripoda si acele ace la conectari deconectari cu priza.

Edited by c_anicai, 15 October 2023 - 17:34.


#9173
FlorinManea

FlorinManea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 827
  • Înscris: 26.07.2005

 iladi, on 05 mai 2023 - 08:42, said:

Am tot bantuit pe aici cu privire la motosape.

Un scurt rezumat: am o motosapa chinezeasca 2+1 de aproepe 100 de kile care ma omoara, in plus nu reuseste sa marunteasca solul argilor, indiferent cate treceri fac.

Update: in ciuda sfaturilor primite, ieri am intrat in posesia unei Texas de 1400W electrica. Prima impresie e deosebit de buna. E clar ca nu poate fi folosita ca motosapa exclusiva. Dar acolo unde a testelenit motosapa pe benzina e clar ca marunteste muuult mai bine. Am probat-o pe sol uscat, semi-uscat si umed. Pe sol uscat jaca si nu reuseste sa sparga bulgarii mari, dar e de inteles, sunt ca betonul. Totus, cu insistenta si muschi se descurca. Pe solul semi umed e super-misto. Pe cel umed bine e ca si cum te-ai juca cu plastelina. Oricum, per total sunt multumit. Mai putin de furnizarea aparatului care a ajuns intr-o cutie de carton lipita cu banda adeziva, se vede ca e un exemplar expus in magazin. Lipsesc 2 suruburi de montare si factura Posted Image

Si eu am cumparat in primavara o motosapa electrica, parkside, pentru ca nu am reusit sa imi mai repar motosapa honda gcv160. Nici pe departe sa marunteasca asa cum ma asteptam,  desi am sapat initial cu cazmaua.
In ultima instanta, saptamana trecuta, am zis ca inainte sa dau comanda de alta honda, sa mai incerc sa o mai repar o data pe cea veche. I-am gasit carburatorul infundat, desi l-am curatat de vreo 5 ori anul trecut, la reparatia initiala. Chiar m-am mirat cum de s-a infundat asa de repede, asa ca... i-am spalat si rezervorul. Acum merge brici, imi face pamantul ca de obicei,faina, ceea ce imi place cel mai mult la ea. Aia electrica, in cel mai bun caz, marunteste asa, la nivel de fasole-mazare, plus ca arunca pamant in toate partile. Nici pe departe sa faca faina ca honda. Pe bune, ca am fost cel mai fericit om cand am reusit sa o repar. Nu imi venea sa o mai oprescPosted Image

#9174
til

til

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,716
  • Înscris: 30.07.2003

 FlorinManea, on 23 octombrie 2023 - 14:51, said:

Si eu am cumparat in primavara o motosapa electrica, parkside,
Vezi ca la Parkside frezele sunt profilate foarte prost. Adica in loc sa muste din pamant, ele imping pamantul.
Ai doua optiuni: ori inversezi stanga cu dreapta, caz in care va musca prea agresiv. Nu am incercat, dar sunt sigur ca asa va fi.
Sau, daca te duce putin geometria, indoi cutitele in asa vel incat sa fie neutre, sau sa muste doar un pic.

Am aplicat ultima varianta pe motosapa unui vecin si a fost super incantat de schimbare. Bine, el era cat de cat multumit si de cum mergea initial, desi mergea ca dracu.

#9175
BAMBONE

BAMBONE

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 01.07.2007
Buna seara tuturor colegilor!
Am o motocoasa Lombardini cu motor de 6cp IM 250, doua viteze in fata si una in spate. Masa motocoasei este detasabila din priza de putere, putand ca in locul ei sa montez freza de zapada , freza tractata sau altceva.
Care este intrebarea mea:
Pot sa montez in locul rotilor un set de freze normale de motosapa? Nu este o problema cuplarea lor in locul rotilor, ceea ce ma intereseaza pe mine este daca transmisia de la roti duce frezele.
Faptul ca ramane spatiu nelucrat intre cele doua freze nu ma deranjeaza pentru ca il frezez la intoarcere, nu-i bai!
problema este numai daca transmisia de la roti duce frezele!
Ca solutie alternativa as avea cumpararea unei freze dedicate care se monteaza in locul dispozitivului de cosire, dar nu gasesc sub nici o forma pentru modelul meu iar cele asemanatoare sunt foarte scumpe si necesita adaptari de ax, cuplaj, caneluri, cote , strungarie, frezare etc...! Ar fi o bataie mult prea mare de cap si nu s-ar justifica efortul.
Montarea de freze in locul rotilor ar fi AUR ! Nu am cine stie ce de lucrat, vreo cinci randuri de vie de cate 50 metri, largi la aproape 2 metri.
Sau sa cumpar o motosapa! Dar avand-o pe asta, nu as mai da bani si pe o motosapa.
Va multumesc mult celor care ma pot ajuta!

Edited by BAMBONE, 30 January 2024 - 20:26.


#9176
BAMBONE

BAMBONE

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 01.07.2007
Buna seara tuturor colegilor!
Am o motocoasa Lombardini cu motor de 6cp IM 250, (doua viteze in fata si una in spate) oe care o folosesc la taiatul ierbii in livada. Masa motocoasei este detasabila din priza de putere, putand ca in locul ei sa montez freza de zapada , freza tractata pentru pamant sau altceva.
Care este intrebarea mea:
Pot sa montez in locul rotilor un set de freze normale de motosapa? Nu este o problema cuplarea lor in locul rotilor (adaptez usor), ceea ce ma intereseaza pe mine este daca transmisia de la roti duce frezele.
Faptul ca ramane spatiu nelucrat intre cele doua freze nu ma deranjeaza pentru ca il frezez la intoarcere, nu-i bai!
problema este numai daca transmisia de la roti duce frezele si rezista la efortul lor ?
Ca solutie alternativa as avea cumpararea unei freze dedicate care se monteaza in locul dispozitivului de cosire, dar nu gasesc sub nici o forma pentru modelul meu iar cele asemanatoare sunt foarte scumpe si necesita adaptari de ax, cuplaj, caneluri, cote , strungarie, frezare etc...! Ar fi o bataie mult prea mare de cap si nu s-ar justifica efortul.
Montarea de freze in locul rotilor ar fi AUR ! Nu am cine stie ce de lucrat, vreo cinci randuri de vie de cate 50 metri, largi la aproape 2 metri.
Sau sa cumpar o motosapa! Dar avand-o pe asta.... nu as mai da bani si pe o motosapa.
Va multumesc mult celor care ma pot ajuta!

Imi cer scuze domnilor moderatori!
Am postat de doua ori pentru ca nu am putut sa imi completez prima postare. Va rog sa stergeti prima postare!
Multumesc pentru intelegere!

#9177
sandel1

sandel1

    Avat de 4 kg/75 cm. Ultimul, balastierele usl au distrus râul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,092
  • Înscris: 24.02.2011
Poze cu transmisia? Trebuie să fie groasă și să aibă ungere cu ulei.

#9178
BAMBONE

BAMBONE

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 01.07.2007
Multumesc Sandel pentru ca vrei sa ma ajuti! Astazi voi face poze.
Cum le voi pune pe forum te rog?

#9179
sandel1

sandel1

    Avat de 4 kg/75 cm. Ultimul, balastierele usl au distrus râul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,092
  • Înscris: 24.02.2011
Cand scrii un mesaj apeși pe "mai multe opțiuni de răspuns" și apoi atașezi fișierele.

#9180
migaci83

migaci83

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 322
  • Înscris: 05.06.2021
Buna,

Tatal meu, o persoana la 70 ani, vrea sa cumpere o motosapa.

Un vecin i-a recomandat Ruris DAC 7000K (vecinul are aceeasi motosapa, si cred ca i-a aratat lui taicameu si cam cum functioneaza; el e multumit de ea)
Ca si teren de lucrat ar fi undeva la max. 10-15 ari. (gradina e mai mare - vreo 35 ari - dar o ara si seamana cu un baiat din sat, cu tractorul; dar l-ar interesa sa foloseasca motosapa la dat cu prasitoarea, deci restul de 15-20 ari, semanati cu porumb)
Cautand pe net, am gasit si varianta cu accesorii. RURIS DAC 7000accX(2/3/4). M-am oprit la acc3, si din considerente de pret :)
Am gasit vreo 2 site-uri care vand ACC3, si care ofera urmatoarele accesorii: roti cauciuc, plug, rarita, adaptor, plug cartofi, roti metalice, cultivator, set contragreutati.

De asemenea, tot cautand pe net, am dat si peste varianta Rotakt RO75RS. Si am gasit si pentru el varianta cu majoritatea accesoriilor de la RurisACC3.

Din cercetarile mele (de nespecialist), cele 2 modele(RurisDAC7000k vs Rotakt RO75RS) par similare ca si caracteristici :
- Lățime de lucru: 560-830 mm
- Putere: 7CP
- Capacitate cilindrica: 208 vs 212

Legat de alte caracteristici, eu m-am gandit la:

A. cerinte/consum caburant
Care credeti ca e mai bun intre Ruris si Rotakt? (cele 2 modele)
Este vreo diferenta, de calitate/pret, intre cerintele de carburant pentru cele 2 branduri/modele?

B. consum ulei/ (daca are)scapari ulei
Care credeti ca e mai bun intre Ruris si Rotakt? (cele 2 modele)
Sunt probleme la vreunul dintre ele in legatura cu consumul/scapari de ulei?
Ma refer la consum exagerat/scapari de ulei din cauza defectelor de proiectare/fabricatie, nu din cauza defectelor particulare/specifice unui anumit caz.(cauzate de transport/utilizare improprie)
Si de asemenea, aceeasi intrebare legata de cerintele de calitate/pret.

C. accesorii.
Aici, daca compar pachetele full-options de la cele doua, ambele par sa aiba roti cauciuc + plug + rarita + plug cartofi + roti metalice + cultivator.
Ce nu are rotaktul este un adaptor + contragreutati. Dar poate in cazul lui nici nu e nevoie. Ma gandesc la adaptor. Iar contragreutati, le fabric eu, daca e nevoie.
Ce alte lucruri ar tb sa consider dpdv al accesoriilor? Stiti ceva despre eventuale defecte/proiectare defactuoasa, sau calitatea materialelor, in cazul vreunui model sau altul?

d. putere.
Aici, cel putin pe hartie, ambele au aceeasi putere.
Este vreun amanunt pe care ar trebui sa il iau in considerare? De ex. ca la modelul X/Y este mai slab decat ce e trecut pe hartie etc

e. SERVICE
Aici, un avantaj, pentru cazul meu particular, l-ar reprezenta RURIS. Pare ca are mai multe service-uri si putin mai aproape de mine decat cele de la Rotakt.
Dar, ma intereseaza daca cumpar de pe un site, care, conform datelor de contact, e la sute de km fata de locatia mea (in cazul ambelor modele), si in caz ca am probleme, ma pot prezenta cu garantia la una din reprezentantele "locale"? Sau trebuie sa il trimit fix acolo de unde l-am cumparat?
Si de asemenea, ce experienta aveti cu serviceul in cazul Ruris vs. Rotakt?

Ce alte caracteristici ar trebui sa am in vedere in achizitionarea unei motosape?

Merci!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate