Motosapa -partea a-III-a
Last Updated: May 10 2024 20:51, Started by
scaiba
, Apr 08 2016 20:16
·
194
#9163
Posted 28 September 2023 - 10:35
Aha. Parca aveai asa ceva in gand de ceva vreme.
Fiind vorba de remorcuta, locul mai potrivit pentru discutie ar fi la Accesorii: https://forum.softpe...0#entry29890301 |
#9164
Posted 28 September 2023 - 19:22
Multumesc. am postat pe acel link poate primesc vre-o recomandare de la cei care au mai construit.
|
#9165
Posted 02 October 2023 - 14:31
Buna ziua, am un Ruris 751Ks si nu gasesc oringurile de la jiglorul de plastic, cel care vine sub surubul de reglaj al relantiului, aveti idee pe unde se gasesc. Multumesc!
I-am curatat carburatorul, l-am suflat si tot galopeaza... aveti idee la acest tip de carburator (Gx 270) la cate ture se regleaza surubul de amestec (cel cu arculet) |
#9166
Posted 02 October 2023 - 17:02
o-ringuri separate nu cred ca gasesti, cauta un kit de reparatie carburator care are si jiglerul respectiv cu garnituri
surubul de amestec se deschide 2 ture, dupa care mai ajustezi, daca este cazul |
#9167
Posted 02 October 2023 - 17:33
Se gasesc doar ca trebuie dimensiunile:
https://www.etansari...-standard-stoc/ https://www.etansari.../dimensiuni.htm Edited by Ion_Bumbu, 02 October 2023 - 17:35. |
#9168
Posted 12 October 2023 - 17:35
til, on 07 septembrie 2023 - 09:25, said:
Mai mult decat sa vedem cum va functiona, sunt curios cat o sa tina Am pus o copla din cap de cheie tubulara lunga de 17 capatul cu patrat l-am fixat cu un rulment si acolo fac cuplajul din motiv de a mai diminiua propagarea spre cutie a vibratiilor de la cardanul improvizat, pana acum am mers cca 10-15 km, la inceput am avut unele probleme cu angrenajele dar acum pare ok, Deci de acolo se poate scoate o priza de putere sincronizata cu rotile si adaptarile se pot face destul de usor. Datorita raportului de transmisie fata de roti de cca 15,8....15,9:1 priza nu e solicitata extrem, am mai pus un ambreiaj limitator pe cardan care e recomandat a fi montat intre priza si cardan dar eu cum l-am facut n-avea loc si l-am pus la capatul celalalt, l-am reglat la cca 15kg forta torsiune si pare suficient sa pot urca pante dificile cu cca 250 kg incarcatura. Daca mai incearca cineva atentie la viraje stranse, nu mai pot sa iau curbe in loc din cauza cardanului improvizat si trebuie sa fiu atent sa nu solicit priza din cauza asta dar am in vedere sa-l schimb cat de curand. De asta era bine de montat acel ambreiaj intre priza si cardan ca preia socul cand se blocheaza crucea cardanica la viraje in loc. Attached FilesEdited by c_anicai, 12 October 2023 - 17:43. |
#9169
Posted 15 October 2023 - 10:35
Parere:
Urmatorul cardan sa incerci sa-l faci dintr-o planetara de masina, poate nu se mai blocheaza. Planetara este un argore de transmisie cu viteza constanta la capete, are destula rezistenta pentru ce iti trebuie si are un grad de libertate in plus, pe care nu imi dau seama din poze daca l-ai implementat in transmisia asta: lungimea variabila. Articulatia pivotanta a remorcii (cuiul) are un joc pe verticala care, oricat de mic, afecteaza negativ transmisia cardanica la trecerea peste denivelarile drumului, daca axul cardanic nu este telescopic. |
#9170
Posted 15 October 2023 - 12:46
Al doilea ax protejat de teava aia mai lunga dupa priza de putere e din doua bucati cu capete patrate si intre ele un arc bagate intr-o teava patrata care permite variatia lungimii de cca 5-10 cm.
Edited by c_anicai, 15 October 2023 - 12:46. |
#9171
Posted 15 October 2023 - 15:03
Dupa parerea mea, partea telescopica trebuia facuta pe primul ax cardanic, intre prima cruce si primul rulment de sprijin.
Adica imediat dupa priza de putere a motosapei. De aia am scris mai sus de planetara, care combina intr-o singura piesa miscarea de rotatie si pe cea de translatie si pe care o poti monta unde trebuie. |
#9172
Posted 15 October 2023 - 17:31
Acel ax nu e fix in rulment ci permite sa se miste in lung ambele axuri atat cat trebuie, nici nu se dezaxeaza asa mult in functionare unul fata de celalalt deci consider ca prima articulatie cu cruce nu era neaparat necesara si se putea cu o imbinare simpla cu ax patrat. Am o articulatie cu cruce de volan si voi inlocui pe cea ce langa priza cand se strica, la cealalta renunt si fac un cuplaj simplu, oricum apropape de 90 grade viraj nu poate nici planetara si nici crucea cardanica si plus de asta capul de planetara e prea mare pentru ce-mi trebuie mie acolo si pot aparea probleme sa sara tripoda si acele ace la conectari deconectari cu priza.
Edited by c_anicai, 15 October 2023 - 17:34. |
|
#9173
Posted 23 October 2023 - 14:51
iladi, on 05 mai 2023 - 08:42, said:
Am tot bantuit pe aici cu privire la motosape. Un scurt rezumat: am o motosapa chinezeasca 2+1 de aproepe 100 de kile care ma omoara, in plus nu reuseste sa marunteasca solul argilor, indiferent cate treceri fac. Update: in ciuda sfaturilor primite, ieri am intrat in posesia unei Texas de 1400W electrica. Prima impresie e deosebit de buna. E clar ca nu poate fi folosita ca motosapa exclusiva. Dar acolo unde a testelenit motosapa pe benzina e clar ca marunteste muuult mai bine. Am probat-o pe sol uscat, semi-uscat si umed. Pe sol uscat jaca si nu reuseste sa sparga bulgarii mari, dar e de inteles, sunt ca betonul. Totus, cu insistenta si muschi se descurca. Pe solul semi umed e super-misto. Pe cel umed bine e ca si cum te-ai juca cu plastelina. Oricum, per total sunt multumit. Mai putin de furnizarea aparatului care a ajuns intr-o cutie de carton lipita cu banda adeziva, se vede ca e un exemplar expus in magazin. Lipsesc 2 suruburi de montare si factura Si eu am cumparat in primavara o motosapa electrica, parkside, pentru ca nu am reusit sa imi mai repar motosapa honda gcv160. Nici pe departe sa marunteasca asa cum ma asteptam, desi am sapat initial cu cazmaua. In ultima instanta, saptamana trecuta, am zis ca inainte sa dau comanda de alta honda, sa mai incerc sa o mai repar o data pe cea veche. I-am gasit carburatorul infundat, desi l-am curatat de vreo 5 ori anul trecut, la reparatia initiala. Chiar m-am mirat cum de s-a infundat asa de repede, asa ca... i-am spalat si rezervorul. Acum merge brici, imi face pamantul ca de obicei,faina, ceea ce imi place cel mai mult la ea. Aia electrica, in cel mai bun caz, marunteste asa, la nivel de fasole-mazare, plus ca arunca pamant in toate partile. Nici pe departe sa faca faina ca honda. Pe bune, ca am fost cel mai fericit om cand am reusit sa o repar. Nu imi venea sa o mai opresc |
#9174
Posted 23 October 2023 - 15:35
FlorinManea, on 23 octombrie 2023 - 14:51, said:
Si eu am cumparat in primavara o motosapa electrica, parkside, Ai doua optiuni: ori inversezi stanga cu dreapta, caz in care va musca prea agresiv. Nu am incercat, dar sunt sigur ca asa va fi. Sau, daca te duce putin geometria, indoi cutitele in asa vel incat sa fie neutre, sau sa muste doar un pic. Am aplicat ultima varianta pe motosapa unui vecin si a fost super incantat de schimbare. Bine, el era cat de cat multumit si de cum mergea initial, desi mergea ca dracu. |
#9175
Posted 30 January 2024 - 20:13
Buna seara tuturor colegilor!
Am o motocoasa Lombardini cu motor de 6cp IM 250, doua viteze in fata si una in spate. Masa motocoasei este detasabila din priza de putere, putand ca in locul ei sa montez freza de zapada , freza tractata sau altceva. Care este intrebarea mea: Pot sa montez in locul rotilor un set de freze normale de motosapa? Nu este o problema cuplarea lor in locul rotilor, ceea ce ma intereseaza pe mine este daca transmisia de la roti duce frezele. Faptul ca ramane spatiu nelucrat intre cele doua freze nu ma deranjeaza pentru ca il frezez la intoarcere, nu-i bai! problema este numai daca transmisia de la roti duce frezele! Ca solutie alternativa as avea cumpararea unei freze dedicate care se monteaza in locul dispozitivului de cosire, dar nu gasesc sub nici o forma pentru modelul meu iar cele asemanatoare sunt foarte scumpe si necesita adaptari de ax, cuplaj, caneluri, cote , strungarie, frezare etc...! Ar fi o bataie mult prea mare de cap si nu s-ar justifica efortul. Montarea de freze in locul rotilor ar fi AUR ! Nu am cine stie ce de lucrat, vreo cinci randuri de vie de cate 50 metri, largi la aproape 2 metri. Sau sa cumpar o motosapa! Dar avand-o pe asta, nu as mai da bani si pe o motosapa. Va multumesc mult celor care ma pot ajuta! Edited by BAMBONE, 30 January 2024 - 20:26. |
#9176
Posted 30 January 2024 - 20:38
Buna seara tuturor colegilor!
Am o motocoasa Lombardini cu motor de 6cp IM 250, (doua viteze in fata si una in spate) oe care o folosesc la taiatul ierbii in livada. Masa motocoasei este detasabila din priza de putere, putand ca in locul ei sa montez freza de zapada , freza tractata pentru pamant sau altceva. Care este intrebarea mea: Pot sa montez in locul rotilor un set de freze normale de motosapa? Nu este o problema cuplarea lor in locul rotilor (adaptez usor), ceea ce ma intereseaza pe mine este daca transmisia de la roti duce frezele. Faptul ca ramane spatiu nelucrat intre cele doua freze nu ma deranjeaza pentru ca il frezez la intoarcere, nu-i bai! problema este numai daca transmisia de la roti duce frezele si rezista la efortul lor ? Ca solutie alternativa as avea cumpararea unei freze dedicate care se monteaza in locul dispozitivului de cosire, dar nu gasesc sub nici o forma pentru modelul meu iar cele asemanatoare sunt foarte scumpe si necesita adaptari de ax, cuplaj, caneluri, cote , strungarie, frezare etc...! Ar fi o bataie mult prea mare de cap si nu s-ar justifica efortul. Montarea de freze in locul rotilor ar fi AUR ! Nu am cine stie ce de lucrat, vreo cinci randuri de vie de cate 50 metri, largi la aproape 2 metri. Sau sa cumpar o motosapa! Dar avand-o pe asta.... nu as mai da bani si pe o motosapa. Va multumesc mult celor care ma pot ajuta! Imi cer scuze domnilor moderatori! Am postat de doua ori pentru ca nu am putut sa imi completez prima postare. Va rog sa stergeti prima postare! Multumesc pentru intelegere! |
#9177
Posted 31 January 2024 - 11:46
Poze cu transmisia? Trebuie să fie groasă și să aibă ungere cu ulei.
|
|
#9178
Posted 01 February 2024 - 08:08
Multumesc Sandel pentru ca vrei sa ma ajuti! Astazi voi face poze.
Cum le voi pune pe forum te rog? |
#9179
Posted 01 February 2024 - 13:30
Cand scrii un mesaj apeși pe "mai multe opțiuni de răspuns" și apoi atașezi fișierele.
|
#9180
Posted 19 February 2024 - 16:44
Buna,
Tatal meu, o persoana la 70 ani, vrea sa cumpere o motosapa. Un vecin i-a recomandat Ruris DAC 7000K (vecinul are aceeasi motosapa, si cred ca i-a aratat lui taicameu si cam cum functioneaza; el e multumit de ea) Ca si teren de lucrat ar fi undeva la max. 10-15 ari. (gradina e mai mare - vreo 35 ari - dar o ara si seamana cu un baiat din sat, cu tractorul; dar l-ar interesa sa foloseasca motosapa la dat cu prasitoarea, deci restul de 15-20 ari, semanati cu porumb) Cautand pe net, am gasit si varianta cu accesorii. RURIS DAC 7000accX(2/3/4). M-am oprit la acc3, si din considerente de pret Am gasit vreo 2 site-uri care vand ACC3, si care ofera urmatoarele accesorii: roti cauciuc, plug, rarita, adaptor, plug cartofi, roti metalice, cultivator, set contragreutati. De asemenea, tot cautand pe net, am dat si peste varianta Rotakt RO75RS. Si am gasit si pentru el varianta cu majoritatea accesoriilor de la RurisACC3. Din cercetarile mele (de nespecialist), cele 2 modele(RurisDAC7000k vs Rotakt RO75RS) par similare ca si caracteristici : - Lățime de lucru: 560-830 mm - Putere: 7CP - Capacitate cilindrica: 208 vs 212 Legat de alte caracteristici, eu m-am gandit la: A. cerinte/consum caburant Care credeti ca e mai bun intre Ruris si Rotakt? (cele 2 modele) Este vreo diferenta, de calitate/pret, intre cerintele de carburant pentru cele 2 branduri/modele? B. consum ulei/ (daca are)scapari ulei Care credeti ca e mai bun intre Ruris si Rotakt? (cele 2 modele) Sunt probleme la vreunul dintre ele in legatura cu consumul/scapari de ulei? Ma refer la consum exagerat/scapari de ulei din cauza defectelor de proiectare/fabricatie, nu din cauza defectelor particulare/specifice unui anumit caz.(cauzate de transport/utilizare improprie) Si de asemenea, aceeasi intrebare legata de cerintele de calitate/pret. C. accesorii. Aici, daca compar pachetele full-options de la cele doua, ambele par sa aiba roti cauciuc + plug + rarita + plug cartofi + roti metalice + cultivator. Ce nu are rotaktul este un adaptor + contragreutati. Dar poate in cazul lui nici nu e nevoie. Ma gandesc la adaptor. Iar contragreutati, le fabric eu, daca e nevoie. Ce alte lucruri ar tb sa consider dpdv al accesoriilor? Stiti ceva despre eventuale defecte/proiectare defactuoasa, sau calitatea materialelor, in cazul vreunui model sau altul? d. putere. Aici, cel putin pe hartie, ambele au aceeasi putere. Este vreun amanunt pe care ar trebui sa il iau in considerare? De ex. ca la modelul X/Y este mai slab decat ce e trecut pe hartie etc e. SERVICE Aici, un avantaj, pentru cazul meu particular, l-ar reprezenta RURIS. Pare ca are mai multe service-uri si putin mai aproape de mine decat cele de la Rotakt. Dar, ma intereseaza daca cumpar de pe un site, care, conform datelor de contact, e la sute de km fata de locatia mea (in cazul ambelor modele), si in caz ca am probleme, ma pot prezenta cu garantia la una din reprezentantele "locale"? Sau trebuie sa il trimit fix acolo de unde l-am cumparat? Si de asemenea, ce experienta aveti cu serviceul in cazul Ruris vs. Rotakt? Ce alte caracteristici ar trebui sa am in vedere in achizitionarea unei motosape? Merci! |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users