Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Parcarea masinilor pe trotuar va fi interzisa, sau conditionata

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
615 replies to this topic

#91
alalaltu

alalaltu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,837
  • Înscris: 30.10.2006
Se pare ca pentru Romania exista o singura solutie: Abandonati orasele si construiti langa ele altele cu bulevarde late cat Dunarea. Posted Image

#92
Nick_85

Nick_85

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,564
  • Înscris: 24.01.2014

View Postacvaristul, on 13 ianuarie 2016 - 16:11, said:

Nici daca soferii sunt langa masina, politistii nu prea au ce sa comenteze (evident, daca se lasa acel 1 metru pentru pietoni).
Politistii se ghideaza strict dupa Normele (Regulament) de aplicare ale Codului Rutier, iar acolo NU este interzisa parcarea pe trotuar. Am postat extrase, la postul #81.

aici citisem
http://www.hotnews.r...arile-orase.htm

Quote

Traficul de cosmar din Bucuresti si alte mari orase are cateva cauze precise, iar macar 3 dintre ele ar putea fi rezolvate rapid de Guvern si Parlament. Cauza 1: Masinile parcate neregulamentar si care nu pot fi ridicate. Din mai 2015, Guvernul nu a dat un regulament care sa reglementeze aceasta situatie, desi primarii din toata tara au cerut acest lucru. Cauza 2: Masinile parcate pe trotuar: Guvernul (prin OUG) sau Parlamentul (proiectd e lege) trebuie sa spuna clar ca parcarea pe trotuar este interzisa, ca in toate tarile civilizate. Cauza 3: Politia Rutiera spune ca nu poate amenda soferii care parcheaza neregulamentar daca acestia nu sunt prezenti la masina. In alte tari problema s-a rezolavt simplu, fiind amendat proprietarul masinii.

View Postalalaltu, on 13 ianuarie 2016 - 16:24, said:

Se pare ca pentru Romania exista o singura solutie: Abandonati orasele si construiti langa ele altele cu bulevarde late cat Dunarea. Posted Image
realitatea este alta. cartierele noi construite langa bucuresti au niste strazi incredibil de inguste

Edited by Nick_85, 13 January 2016 - 16:46.


#93
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View PostNick_85, on 13 ianuarie 2016 - 16:48, said:

As fi curios daca insa responsabila cu propaganda anti-masini la fituica respectiva ar putea sa explice in mod logic cum masinile parcate pe trotuar fac traficul de cosmar pe carosabil.

#94
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

View PostNick_85, on 13 ianuarie 2016 - 16:48, said:

realitatea este alta. cartierele noi construite langa bucuresti au niste strazi incredibil de inguste

Initiativa privata romaneasca in actiune. Facem casele, gardurile si vedem la sfarsit cat lasam pentru strada. Da' nu mai zic altceva, ca daca ma iau de privati e cu marxisme and shit.

#95
Nick_85

Nick_85

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,564
  • Înscris: 24.01.2014

View Postshefu_de_combinat, on 13 ianuarie 2016 - 16:58, said:


Initiativa privata romaneasca in actiune. Facem casele, gardurile si vedem la sfarsit cat lasam pentru strada. Da' nu mai zic altceva, ca daca ma iau de privati e cu marxisme and shit.

explicatia pe care am auzit-o: e scump metrul 2

#96
maximg

maximg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,658
  • Înscris: 07.11.2007

View PostNick_85, on 13 ianuarie 2016 - 16:48, said:

.....realitatea este alta. cartierele noi construite langa bucuresti au niste strazi incredibil de inguste
Realitatea este ca alea nu sint cartiere ci niste adunaturi ....
Este incredibil si imposibil cum arata " strazile " in " rezidentialele " astea ...Vai mama lor .
Marimea strazilor , curatenia si logica lor , aduce pina si mult hulitul Ferentari , in primele locuri .
...dar e bine , sa se chinuie si ei , citeva generatii . Pt ei a fost scump pamintul sa faca o strada normala , dar tocmai astia vor bulevarde si locuri de parcare ....sa mai astepte ...cca 100 de ani  pina va veni un alt Ceausescu care va moderniza maghernitele de azi ...

#97
M4V3RiCk_

M4V3RiCk_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,672
  • Înscris: 01.08.2007

View Postlil debul, on 13 ianuarie 2016 - 14:27, said:

Cind jumate' dintre Corporatii se vor muta si pe la altii prin orase va fi loc suficient pt. parcari , trotuare , tot ce vrei , sa mai redistribuim locurile de munca tovarasi ca in felul asta ne sufocam cu totii.

Eu nu inteleg dc corporatiile nu muta locurile de munca inafara oraselor, in special in Bucuresti.

La ce trafic a fost ieri, pur si simplu sunt scarbit sa mai conduc cu masina prin Bucuresti. Nu ca n-as fi.
Cand am zis prietenilor, ca nu mai scot masina decat la drum lung si o las undeva in Ilfov, au zis ca sunt cu capu`. "Ca de ce ti-ai luat masina ?!"

Pff...

#98
donjoe

donjoe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,590
  • Înscris: 23.08.2006

View Postacvaristul, on 13 ianuarie 2016 - 16:11, said:

Politistii se ghideaza strict dupa Normele (Regulament) de aplicare ale Codului Rutier, iar acolo NU este interzisa parcarea pe trotuar.
Poliţiştii greşesc. Normele de aplicare nu fac să dispară în neant textul legii, doar îl completează să-l facă aplicabil în practică. Deci la ora asta e ilegal să parchezi oriunde nu există indicatoare specifice, indiferent cât loc laşi.
http://www.hotnews.r...r-justitiei.htm

Şi aşa ceva e normal - ţările civilizate merg în direcţia de a reduce până la dispariţie numărul de autovehicule folosite în (centrul) oraşe(lor).
http://eftimie.net/u...chezi-nicaieri/
http://www.socialeas...sinile-in-urma/

#99
catalina1

catalina1

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 62,894
  • Înscris: 21.04.2011
Tot citesc titlul si tot ma minunez. Ok, inteleg problemele din Bucuresti, nu sunt absurda. Dar chiar sa ajungem sa consideram nastrusnica ideea ca trotuarele sunt pentru pietoni, deci ca trebuie urmarit in primul rand ca pietonii sa se poata folosi de trotuare...

Rezolvarea la problema cu parcarile (si indirect si cu traficul) nu va veni niciodata atata vreme cat pretul unui loc de parcare e stabilit din pix, fara sa se bazeze pe nimic altceva decat pe niste cifre scoase din burta de niste functionari. E foarte simplu: blocul asta are 15 locuri de parcare (rezonabil, fara sa distrugem chiar tot spatiul verde)? Ok, facem sedinta de bloc si licitam pentru ele, nu le da iar si iar primaria pe 2 lei. Nu sustin ca e suficient, sustin doar ca e necesar.

Edited by catalina1, 14 January 2016 - 09:54.


#100
miromulus

miromulus

    c'mon inner peace...!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,613
  • Înscris: 25.01.2006

View Postcatalina1, on 14 ianuarie 2016 - 09:47, said:

Tot citesc titlul si tot ma minunez.

Pai e logic de fapt. In urma topicului cu biciclete, am concluzionat ca soseaua e doar pentru masini. Acum ajungem la ideea ca e doar pentru masinile care circula, iar cele care stau si trebuie puse undeva, o sa stea pe trotuar. Deci pana acum avem bicicletele si pietonii out din orase. Incepe sa sune a autostrada :))

#101
Phobos

Phobos

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,052
  • Înscris: 23.09.2005
Solutia reala nu este darea de noi legi, ci regândirea si remodelarea spatiului construit. Evident, e greu sau chiar imposibil sa mai largesti strazi vechi. Dar unde-s masurile pentru noile cartiere construite? Ceausescu a facut strazi inguste, cu putine locuri de parcare si multe blocuri poate si pentru ca pe vremea aia nu s-a gandit nimeni la un trafic infernal. Acum insa avem acest trafic infernal, iar semne ca s-ar diminua nu sunt, ci din contra, va deveni si mai aglomerat.

Exista niste reglementari ca macar la noile cartiere construite strazile sa fie naibii de doua ori mai late, cu suficient spatiu pentru parcare si pentru trotuare largi? E obligat vreun constructor ca atunci cand face pentru vanzare 5 blocuri, sa faca si o chestie de genul asta langa fiecare bloc? Si sa ai lift la bloc e o necesitate, asa si parcarea si masina e acum o necesitate. Asa, cum se face liftul, asa se face si se intretine si asta:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tPIjttQaONA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Credeti ca vorbim de nave spatiale? Iaca mai jos cat e de greu. 16 masini parcate pe locul a 2 masini. Totul construit de la zero in 5 zile, da? Uite ce imposibil e.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/3T7mbhMTLMw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si acuma sa ne inchipuim vreo 10 masinarii de-astea una langa alta. Cat spatiu economisim? Golim 3 strazi, nu-i asa? Totul îndesat in spatele unui bloc, de nici nu le vezi.

E clar ca problema aglomeratiei va fi tot mai presanta, deci mi se pare normal ca macar in noile spatii construite sa se implementeze de pe acum masuri care sa usureze viata si celor de acum, si mai ales sa permita generatiilor viitoare sa adopte si ei solutiile lor, nu sa se trezeasca si ei ca "bunicii nu stiau ca va fi asa aglomerat si au construit bloc langa bloc, strazi si trotuare inguste, si acuma nu avem ce face, ca doar n-o sa le demolam. Trebuie sa ne inghesuim, ca asta este viata."

Da, asta-i viata cand atata ne-a dus capul si nu ne-am gandit la viitor, ce dracu sa facem, nu?

E clar ca orasele din viitor nu vor mai putea fi la fel cu cele de acum dar noi continuam sa construim dupa modele invechite. In primul rand aici trebuie sa vina o schimbare, chiar si legislativa, si asta urgent.

Edited by Phobos, 14 January 2016 - 11:10.


#102
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,073
  • Înscris: 17.03.2005
In Romania, daca se vor face schele pe care cocoti masina, vor cadea la primul vant.
Ceausescu a facut stradute ca sa nu poata sa intre inamicul cu tancurile sa ne ocupe frumoasa patrie..si a facut strazi infundate si intortocheate ca sa nu poti iesi/fugi..pe vremea aia tara se apara de imperialisti punand inca santuri, gropi, mortaciuni in canale si stalpi in mijlocul drumului..
De gandit s-au gandit dar intr-un fel care azi nu mai e valabil.

Loc nu avem, loc nu e nicaieri, cu atat mai putin la noi....asta e, sa mai plece o parte din populatie pe la tara, in oras se va circula cu rata si taxiul si asteptam cutremurul al' mare cand se va mai aerisi peisajul.

Edited by parintele, 14 January 2016 - 11:08.


#103
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

View PostPhobos, on 14 ianuarie 2016 - 10:58, said:

acuma nu avem ce face, ca doar n-o sa le demolam

Eh ba' bine ca nu. Toate orasele mari care definesc astazi ce inseamna un oras s-au schimbat in permanenta. S-au demolat chestii, s-au construit, s-au ras cartiere intregi ca sa se faca altceva, si procesul continua. Blocuri, poduri, fabrici, cai ferate, orice, a disparut, a fost inlocuit, deviat prin subteran, etc. Numa' pe la noi daca ceva e construit se pune ca e de la dumnezeu si aia e, n-avem ce sa-i facem. Ne-am cct pe noi atat de tare cu demolarile din anii '80 incat inca 50 de ani de acum incolo vom auzi cuvantul "demolare" si ne vor trece fiori reci.

View Postparintele, on 14 ianuarie 2016 - 11:07, said:

In Romania, daca se vor face schele pe care cocoti masina, vor cadea la primul vant.

Da, nu. Inginerii exista cu un scop precis. Scop care include calculul incarcarilor din vant. Astea cu "in bucuresti nu se poate, pentru ca solul, cutremurul, apele subterane, clima, geologia" is aberatii cu care ne scuzam complacerea in subdezvoltare si nimic mai mult. Tre' sa se vrea, ca de putut in secolul actual nu prea mai e problema.

Edited by shefu_de_combinat, 14 January 2016 - 11:21.


#104
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,574
  • Înscris: 15.06.2004

View PostPhobos, on 14 ianuarie 2016 - 10:58, said:

Exista niste reglementari ca macar la noile cartiere construite strazile sa fie naibii de doua ori mai late, cu suficient spatiu pentru parcare si pentru trotuare largi?
Nu pentru ca la noi se construieste intai casa si ep urma drumul de acces. daac mai ramane loc ptr trotuar....
Afara se construiescte intai strada si trotuarul cu toate utilitatile trase si abia apoi poate constructorul sa inceapa construrirea de case/blocuri, pe spatiile deja delimitate de primarie.

View Postparintele, on 14 ianuarie 2016 - 11:07, said:

Ceausescu a facut stradute ca sa nu poata sa intre inamicul cu tancurile sa ne ocupe frumoasa patrie..si a facut strazi infundate si intortocheate ca sa nu poti iesi/fugi..pe vremea aia tara se apara de imperialisti punand inca santuri, gropi, mortaciuni in canale si stalpi in mijlocul drumului..

Te contrazic. Ceausescu a demolat cartiere vechi si a facut strazi si bulevarde late in locul stradutelor existente. Chiar si proiectele lui Oprescu din Bucuresti sunt practic reluarea planurilor lui Ceausescu.
In toate orasele - inclusiv de-afara , strazile vechi erau defapt stradute inguste, de pe vreema cand nici macar nu existau masini - n-aveai nevoie de bulevarde late sau trotuare sa te feresti de ceilalti trecatori si eventual o caruta ocazionala.

Doar ca afara, genul asta de stradute, de obicei situate in centrele vechi ale oraselor au ramas in mare parte pietonale, masinile au interzis la ele, sau exista atxe enorme ptr a intra cu masina acolo. Cartierele noi au strazi si bulevarde late, ptr transportul modern, iar majoritatea traficului se face pe centurile oraselor.

#105
Platon

Platon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,692
  • Înscris: 22.10.2002

View Postparintele, on 14 ianuarie 2016 - 11:07, said:

In Romania, daca se vor face schele pe care cocoti masina, vor cadea la primul vant.
Ceausescu a facut stradute ca sa nu poata sa intre inamicul cu tancurile sa ne ocupe frumoasa patrie..si a facut strazi infundate si intortocheate ca sa nu poti iesi/fugi..pe vremea aia tara se apara de imperialisti punand inca santuri, gropi, mortaciuni in canale si stalpi in mijlocul drumului..
De gandit s-au gandit dar intr-un fel care azi nu mai e valabil.

Loc nu avem, loc nu e nicaieri, cu atat mai putin la noi....asta e, sa mai plece o parte din populatie pe la tara, in oras se va circula cu rata si taxiul si asteptam cutremurul al' mare cand se va mai aerisi peisajul.


Parintele ai dat-o cu oistea in gard, din cate imi amintesc eu Bucurestiu`, era plin de case mizerabile in marea majoritate, chiar langa blocul meu ramasesera inca nedemolate foarte multe gospodarii, care erau compuse din case pe stanga si pe dreapta, deci in curte erau mai multi proprietari/chiriasi, si pe mijloc curgea apa menajera,strazile erau atat de inguste, incat cu greu se strecurau doua camioane unul pe langa altul,

Orasul trebuia dezvoltat pe orizontala, incepand cu 90, momentul zero de la lovitura de stat, atunci Bucurestiul si restul oraselor trebuiau regandite, luand in calcul aspectele viitoare, ma rog, nimeni nu s-a gandit ca vom fi atat de tampiti si vom distruge economia pe motive puerile, iar toata tara se va indrepta catre Bucuresti ca la Mecca, aglomerand si sufocand efectiv orasul, solutia cu interzicerea parcarilor  si alte prostii nascute la plictiseala, care sa ingradeasca cetatenii, sunt aiureli, orasul ar trebui blocat pentru constructii noi pe verticala, si trebuie imediat regandit pe orizontala, centura sa fie o prioritate, linii de metrou, sau tramvaie usoare de la N la S de la E la W, sosele de viteza pentru transportul marfurilor, etc, etc,

#106
james_tont89

james_tont89

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 704
  • Înscris: 25.11.2015
In viitorul apropiat o sa facem "trotoare amenajate" pentru caini si pisici ca sa aibe pe unde circula, pe noi soferii....ia mai dai in p.la cam asa o sa rezulte, legi facute de oameni cu mintea odihnita. nu ma mira faptu ca traim in romania ci ma mira faptu ca numai in romania se poata da o lege in care cel care nu gaseste de munca sa plateasca statului 57 de lei pe luna si din ce sa plateasca ma intreb daca statu nu ii ofer un loc de munca. Romania ca sa o duca bine, ca alta tari civilizate trebuie sa moara toti comunistii. Doar cei nascuti dupa '00 vor duce tara catre un viitor prosper. OFF sunt nascut in 89 deci nu vreau comentarii handicapate

Edited by james_tont89, 14 January 2016 - 12:23.


#107
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,073
  • Înscris: 17.03.2005
Platon, matale stii de ce are parisu structura si forma actuala, spre exemplu?
Nu pentru ca aia la 1800 suau gandit la metropole cu zeci de milioane de locuitori...masini si oi...
Au facut c au facut pentru a putea impiedica baricadele, o strada mica se poate baricada, un bukevard de 50m latime...greu spre imposibil.
La ce au facut comunistii strazi curbe, inele inchise, strazi infundate cu duiumul? Tocmai ca au ras tot si au luatuo de la zero puteau sa le faca largi, drepte, perpenduculare/in stea, cum voiau muschii lor.

Au fost facute asa, fragmentat, inchise sau semiinchise, etc....din ratiuni strategice. Inghesuiala blocurilor la fel..mergi la polonezi sa vezi blocuri...parchezi cat vrei in jurul lor, sunt aerisite.

Acuma asta e...

Si aia cu nu suau gandit e vrajeala. Urbanistii sunt acolosa gandeasca si sa prevada, e meseria lor.
Nici nu iti trebuie carte sa faci asta...te uiti la marile orase din afara.....ce vezi? Pai cand tu esti inapoiat, vezi viitorul in n cariante.posibile, toate implicand aglomeratie...
Abia astia au fost prosti, nu comunistii..si mult mai hoti, ca nici macat unvrahat de centura cu 7-8 iesiri pod nu au fost in stare sa faca la capitala in 30 de ani..30 pt ca vor trece 30 pana terminacentura care deukt si unde e largita, e nici jumate cat ar trebui...



#108
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

View PostPlaton, on 14 ianuarie 2016 - 12:11, said:

orasul ar trebui blocat pentru constructii noi pe verticala, si trebuie imediat regandit pe orizontala, centura sa fie o prioritate, linii de metrou, sau tramvaie usoare de la N la S de la E la W

??!!

Dezvoltare pe verticala = densitate ridicata = e rentabil sa faci metrou pe peste tot si transport public de mare capacitate
Cu cat te intinzi mai mult pe orizontala si faci urban sprawl, cu atat e mai putin fezabil sa bagi linii noi de metrou/tren suburban/tramvai si ajungi la punctul in care renteaza doar maxitaxi, dube, autobuze si rate. Asta, plus o mare dependenta fata de masina personala, dependenta mult scazuta intr-un oras compact, dens si dezvoltat pe verticala.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate