Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Parcarea masinilor pe trotuar va fi interzisa, sau conditionata
Last Updated: May 03 2021 16:43, Started by
Platon
, Jan 12 2016 14:59
·
0
#1
Posted 12 January 2016 - 14:59
Tocmai citeam ca un senator independent, care se plictisea prin senat, s-a gandit ca ar fi bine sa dea o lege prin care sa faca un bine oamenilor, si din mintea lui odihnita, a iesit un proiect de lege, conform acestui site http://www.capital.r...ru-pietoni.html
Acum se pune o intrebare legitima, are Bucurestiul sau macar alte orase trotuare de 3 m latime? Am inteles ca pietonii trebuie sa aiba minim 2, iar masinile sa zicem 1, in acest caz legea nu devine inutila si de neaplicat ? Concluzia mea: sa nu te pui cu prostul, caci are mintea odihnita! Quote Totodată, conform proiectului, parcările de pe trotuare trebuie marcate de administratorii drumurilor publice. "Administratorul drumului public poate permite oprirea, staționarea sau parcarea unui vehicul pe trotuar, parțial sau total, numai cu respectarea marcajului și numai dacă rămâne liber cel puțin un culoar de minim doi metri lățime înspre marginea opusă părții carosabile destinat circulației pietonilor", se arată în proiectul de lege care completează Ordonanța 63/2002 privind circulația pe drumurile publice, proiect inițiat de senatorul independent Valeriu Todirașcu. Circulația pietonilor și a persoanelor cu dizabilități care utilizează cărucioare cu rotile pe drumurile publice ale României a devenit "un calvar" din cauza autovehiculelor staționate sau parcate pe trotuare, se arată în expunerea de motive. Conform acesteia, de multe ori pietonii, inclusiv copiii, însoțiți sau nu de părinți, sunt nevoiți să utilizeze partea carosabilă a drumurilor publice supunându-se riscului accidentelor rutiere, iar reglementările legislative sunt necorespunzătoare, permițând oprirea și parcarea autovehiculelor dacă rămâne un spațiu de un metru pentru pietoni. "Acest spațiu de numai un metru este evident insuficient chiar pentru deplasarea a doi pietoni în același sens sau în sensuri opuse și cu totul necorespunzător pentru deplasarea cu un cărucior de copii sau deplasarea persoanelor cu dizabilități în cărucioare cu rotile dacă se întâlnesc două astfel de vehicule. De cele mai multe ori însă nici acest spațiu nu este lăsat liber și părinții cu cărucioare cu copii sunt nevoiți să se deplaseze pe spațiul carosabil, periclitând viața lor și a copiilor lor. În plus rezervarea unui spațiu suficient pe trotuar este necesară și pentru acțiunile ambulanțelor și pompierilor. Pe acest spațiu pietonal de pe trotuare trebuie să fie posibilă deplasarea tărgilor cu răniți însoțite de paramedici care acordă primul ajutor și utilajelor pompierilor. Cum s-ar putea acorda primul ajutor într-un accident colectiv ca cel din Colectiv pe o stradă unde autovehiculele ar fi parcate până lângă pereții clădirilor?", a completat Todirașcu în expunerea de motive. |
#2
Posted 12 January 2016 - 15:01
La Slatina Valcov a marit trotuarele si a ingustat strazile carosabile, mai ai si masini parcate de o parte si de alta si uite asa nu pot trece doi soferi din sensuri opuse.
|
#3
Posted 12 January 2016 - 15:02
#4
Posted 12 January 2016 - 15:08
Adicatelea, o lege care zice, in rezumat, "ar fi o idee buna sa nu mai parcheze toti deamp..lea" ? Revoltator! Problemele nu-s doar pentru pietoni, si cu masina e veselie cand esti pe o strada cu teoretic 2 sensuri, da' tu trebuie sa te astepti cu ala de pe sensul opus la mica intelegere, ca nu-i loc de 2 masini.
|
#5
Posted 12 January 2016 - 15:09
Pai ar trebui latite trotuarele, iar pe strada sa se circule intr-un singur sens. O zi se circula un sens de mers, alta zi in sens opus. Asa s-ar evita si congestionarea traficului, si de masini si de pietoni!
|
#6
Posted 12 January 2016 - 15:10
Platon, on 12 ianuarie 2016 - 14:59, said:
Concluzia mea: sa nu te pui cu prostul, caci are mintea odihnita! |
#7
Posted 12 January 2016 - 15:11
O lege de genul era binevenita doar daca existau suficiente locuri de parcare. Sunt zone unde chiar nu ai unde parca.
Legat de aia 2 metri. In legislatie nu scrie ca trebuie sa lasi 1 metru pentru pietoni? Sau m-a lasat pe mine memoria. |
#8
Posted 12 January 2016 - 15:13
Daca masinile au voie pe trotuar, ma pun si eu, ca pieton, la un metru pe partea carosabila si stau acolo, parcat, si admir strada. E ok ? Oare nu zic nimic soferii ?
Serafim606, on 12 ianuarie 2016 - 15:11, said:
O lege de genul era binevenita doar daca existau suficiente locuri de parcare. Sunt zone unde chiar nu ai unde parca. Legat de aia 2 metri. In legislatie nu scrie ca trebuie sa lasi 1 metru pentru pietoni? Sau m-a lasat pe mine memoria. Ca tot s-a pomenit ca nu pot trece 2 masini una pe langa cealalta pe strazi inguste, cum trec 2 oameni de 150 kg unul pe langa celalalt pe un trotuar cu liber un metru ? |
#9
Posted 12 January 2016 - 15:14
Va deveni un lux sa parchezi pe strazile patriei! Alte strazi si alte orase nu avem!
Edited by arab, 12 January 2016 - 15:15. |
#10
Posted 12 January 2016 - 15:14
Ion_de_la_Raion, on 12 ianuarie 2016 - 15:13, said: Ca tot s-a pomenit ca nu pot trece 2 masini una pe langa cealalta pe strazi inguste, cum trec 2 oameni de 150 kg unul pe langa celalalt pe un trotuar cu liber un metru ? Pe rand. Unul de 150 de kg oricum nu are prea multa viteza si nu prea stie ce e aia graba. Deci nu cred sa-l incurce cu ceva daca face un repaos de 5 secunde. Face bine la inima. |
|
#11
Posted 12 January 2016 - 15:16
#12
Posted 12 January 2016 - 15:16
Voi sta linistit si voi urmari cum discutia degenereaza in soferi vs. pietoni pentru a dracustie cata oara, nu-i ca si cand si unii si altii suntem locuitori ai unui oras disfunctional.
|
#13
Posted 12 January 2016 - 15:18
N3mesis, on 12 ianuarie 2016 - 15:10, said:
Corect, prostii au mintea odihnita si considera absolut normala parcarea masinilor PE trotuar. Traim in Romania, unde regulile si bunul simt sunt doar pentru fraieri. Sa ii vad pe tovarasii automobilisti debordand de incantare cand pietonii vor hotara ca e mai comod sa circule pe strazi, daca e sa pastram proportiile. Ma refeream la lege si la idiotii care nu au ce face prin parlament, nu este normal sa parchezi pe trotuar, dar daca toti vin in Bucuresti ca la Mecca ce facem? renuntam la masini toti? le vindem la fier vechi si luam biciclete? care este solutia domniei tale? sunt satul de legi care ocolesc problema, este usor sa spui vorbe ca nu ai cu ce, si nu ai solutii Edited by Platon, 12 January 2016 - 15:21. |
#14
Posted 12 January 2016 - 15:19
La infrastructura din Romania aproape ca nu sunt solutii. Sunt locuri de munca unde ca sa ajungi esti nevoit sa parchezi masina pe trotuar, daca lasi juma' de metru, nu un metru distanta pentru pietoni blochezi traficul, mijloc de transport in comun n-ai, bani de taxi nu-ti permiti iar pe jos n-ai cum sa ajungi. Cum procedezi? Despre ce dimensiuni "standard" vorbim?
|
#15
Posted 12 January 2016 - 15:20
Serafim606, on 12 ianuarie 2016 - 15:11, said:
O lege de genul era binevenita doar daca existau suficiente locuri de parcare. Sunt zone unde chiar nu ai unde parca. Legat de aia 2 metri. In legislatie nu scrie ca trebuie sa lasi 1 metru pentru pietoni? Sau m-a lasat pe mine memoria. Asta vrea sa faca nenea asta, sa mareasca portiunea aia la 2 m , iar discutia nu este despre pietoni vs soferi, vorbim pe marginea legii si cautam solutii la problema parcarii masinilor pe trotuar! |
|
#17
Posted 12 January 2016 - 15:23
gepres, on 12 ianuarie 2016 - 15:22, said:
Da' pistele alea pentru biciclete pe unde le face? Probabil ca dupa ce dispar masinile o sa facem si pistele alea, senzatia mea citind despre proiectul asta de lege, asta a fost, nenea asta se plictisea si a zis, ia sa facem si noi ceva, ca doar nu luam banii degeaba la serviciu, nu ? sau ei nu sunt acolo la serviciu ? |
#18
Posted 12 January 2016 - 15:24
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users