Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei
 Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024
 Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 

Noua Dacia cu cutie de viteze automata.

- - - - -
  • Please log in to reply
641 replies to this topic

#541
lungubogdan

lungubogdan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 21.03.2008
bravo 0virgula9 (nu era mai bine 0punct9?). frumos scris. din pacate romanii prefera bemveuri si mertzane dizal far asa inteleaga ca de fapt sunt foarte importante costurile de intretinere ale masinilor. acum trei ani cand am cumparat masina pe care o am acum, Dacia nu avea cutie automata in oferta. eu o sa astept sa vad cum va arata noul Duster cu cutie automata (nu mai cumpar masina fara automata).

#542
0Virgula9

0Virgula9

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 24
  • Înscris: 01.04.2017

 0Virgula9, on 23 aprilie 2017 - 14:15, said:

Salut tuturor, mai ales detinatorilor sau viitorilor detinatori de cutie robotizata (automatizata, pilotata) Easy-R!
Este prima data cand scriu pe un forum, motivul este unul cat se poate de simplu: pana de curand am detinut modelul de Dacie Sandero 1.2 16V+GPL, 2008. Aflandu-ma in stationare, am avut nesansa sa fiu lovit din spate de un camion de 12 tone. Poate voi pune aici si un link cu momentul impactului. Cert este ca firma de asigurari la care soferul de camion avea RCA-ul (Groupama), a decis ca este dauna totala iar atelierul de reparatii al care am fost trimis a evaluat dauna la 3850 de euro. Luand cunostinta de acest fapt, Groupama nu a fost de acord ca sa plateassca firmei respective suma de bani ceruta, invitandu-ma elegant ca sa accept drept despagubire suma de 1980 de euro. Am ales suma aceasta pentru ca intentionam sa achizitionez alta masina. Dupa multe saptamani de reflexie, de cautari pe net cu ochii beliti pe monitor, de intrebat pe unii in stanga si-n dreapta, am decis ca macar odata in viata sa am si eu o masina noua. Consider ca fac parte din clasa medie din tarisoara asta (Daca exista clasa asta sau nu, este un cu totul alt subiect), astfel ca alegerea mea a fost aceasta: Dacia Sandero Stepway Prestige TCe 90 S&S Easy-R.
Acestea fiind spuse, am ajuns la subiectul discutat aici: cutia robotizata (automatizata, pilotata) Easy-R.
La fel ca si voi, am cautat sa fac un test drive cu aceasta motorizare insa fara succes. Locuiesc in Timisoara iar la ambele reprezentante vizitate, nu am gasit motorizarea cautata. M-am vazut nevoit sa testez masina pe bucati, in sensul ca am testat un Stepway 1.5 DCi, manuala pentru a-i simti si proba interiorul, scaunele, sistemul de pilot automat, limitatorul de viteza, nivelul de insonorizare. Pot spune ca am fost pe deplin multumit si am ramas cu o impresie placuta. Apoi am testat si Loganul de 0.9 TCe, cutie manuala. Scopul testului a fost ca sa vad cum se comporta motorul de 0.9 benzina in treapta a 5-a la 110 km/h. Rezultatul? Imbucurator pentru mine: 2500 Rpm la 110 km/h, nivelul de zgomot al motorului fiind unul surprinzator de mic. Poate acum unii se intreaba de ce sunt atat de usor de multumit. Explicatia este atat de simpla exact ca si cutia robotizata Easy-R: orice masina noua pe care as fi condus-o, ar fi fost mai buna decat cea pe care am avut-o.
Masinile conduse pana acum au fost doar doua: Volkswagen Bora 1.9L, an 2000, benzina, (3 zile) iar in prezent conduc un Logan 1.5 DCi, an 2005. Asadar termeni de comparatie cu masina aleasa nu am. Eu stiu ca imi doream o insonorizare mai buna in habitaclu, putini mai multi cai putere, clima automata (desi eram multumit si de cea clasica), claxonul pe volan (poate ca acum utilizarea lui ar trebui sa fie mai temperata), sunetul buzzer-ului de semnalizare sa fie unul de frecventa mai joasa (pur si simplu ma innebunea cel vechi), indicatoarele pentru semnalizare sa fie separate (stanga, dreapta), schimbarea vitezelor sa fie lina, bare longitudinale pentru transport diverse. De lucrurile astea simteam eu nevoia; mici, mari cum erau dar eu mi le doream. Mentionez si faptul ca sufar de hernie de disc si nu de putine ori piciorul stang imi amortea in traficul aglomerat din cauza folosirii repetate a pedalei de ambreiaj, deci e clar ca ansamblul Easy-R si implicit lipsa pedalei de ambreiaj, este o solutie potrivita pentru mine.
Acestea fiind spuse, astept cu nerabdare ziua in care voi trai noi senzatii (Ma refer strict la Easy-R) la volanul noii mele masinute. Sa stiti ca am citit TOATE comentariile scrise de voi in acest topic si in multe dintre ele, ma regasesc. Aici ma refer la comentariile pro noua Dacia sau pro cutie robotizata. Aceasta este realitatea in ceea ce ma priveste: nu imi permit o alta masina noua in suma a 12.100 de euro, suma din care mai scad epava masinii vechi (1400 euro) si cei 1980 de euro primiti ca asigurare. Inca un avantaj major pe care doresc sa-l mentionez este acela ca timp de 5 ani de zile, nu voi plati nici servisarea si nici materialele folosite la intretinerea masinii. Aici intra uleiul, toate filtrele necesare, reviziile, etc. Am ales oferta Dacia "Fara griji". Dupa cum bine stiti, in cazul cutiei robotizate Easy-R, ambreiajul intra si el in garantie.
Concluziile la care eu am ajuns sunt acestea: Dacia Sandero Stepway Prestige 0.9 TCe 2017 este o masina decenta, te duce din punctul A in punctul B, iarna nu inghet de frig, vara nu ma topesc de cald. Pot parasi soseaua pe care am rulat lejer datorita pilotului automat pus la 80 sau 90 km/h (depinde de situatie) si sa explorez putin potecile de tara, drumurile mai putin calitative nu sunt o problema pentru garda destul de mare la sol pe care acest model mi-o ofera astfel ca acum pot linistit dar cu grija, sa bat ulitele neasfaltate din satul sotiei, aflat in inima Maramuresului. Mai multa precizie la parcare avand senzori de parcare spate, camera marsarier plus ca voi folosi doar o pedala. Voi avea mai multa liniste in habitaclu datorita insonorizarii superioare modelului din 2008 plus ca la semafor va fi linste de mormant datorita sistemului Stop-Start. Piciorul meu stang care tanjea dupa niste pauze mai indelungate, acum va fi menajat 100%. La final tin sa amintesc cutia robotizata Easy-R pe care cred ca o voi folosi (sau ea pe mine) cu cea mai mare placere.
In viata trebuie sa te bucuri de ceea ce ai nu sa fi trist de ceea ce nu ai. Daca mereu te uiti la altii, vei fi mereu nefericit desi ai avea si tu motive sa te bucuri de ceea ce ai avand in vedere faptul ca altii nu au nici jumatate din ceea ce ai tu. Mai cred ca orice polemici ar exista, s-ar opri daca oamenii ar fi mai realisti, mai sinceri si mai practici. In cazul de fata nu poti sa ceri unei masini care se incadreaza in clasa low-cost sa aiba caracteristicile unei masini de clasa medie spre lux. Oamenii sunt unici, sunt diferiti, de aceea si alegerile lor vor fi unele diferite, variate, in functie de preferintele fiecaruia.
Stiu, am scris enorm de mult dar asta sunt eu: imi place sa intru in detalii.
Dupa ce imi va sosi masina, am sa revin cu poze si cu pareri in plus fata de cele expuse acum, neavand o experienta reala la bordul unei masini cu cutie robotizata.

 0Virgula9, on 23 aprilie 2017 - 23:27, said:

Pfff, nu ma descurc deloc cu postatul. Am vrut sa corectez ce era gresit in text ( lipsa unei litere si faptul ca am scris ca Stepway are senzori de parcare si in fata desi nu are). Acum vad ca am postat inca odata acelasi text. Nu stiu cum sa editez ceea ce am postat initial si nici cum sa sterg un comentariu de-al meu. Scuze pentru neplaceri! Poate un moderator sau initiatorul topicului va putea sa rezolve aceasta problema. Va multumesc!

 lungubogdan, on 23 aprilie 2017 - 20:46, said:

bravo 0virgula9 (nu era mai bine 0punct9?). frumos scris. din pacate romanii prefera bemveuri si mertzane dizal far asa inteleaga ca de fapt sunt foarte importante costurile de intretinere ale masinilor. acum trei ani cand am cumparat masina pe care o am acum, dacia nu avea cutie automata in oferta. eu o sa astept sa vad cum va arata noul Duster cu cutie automata (nu mai cumpar masina fara automata).
Intr-adevar asa era corect (0punct9) insa 0Virgula9 imi suna mai fluent.

#543
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Doar un moderator poate corecta ceva din text, poti si tu dar in max 30 min (parca) din momentul in care ai postat, cat mai ai inca butonul Edit in dreapta jos.

#544
0Virgula9

0Virgula9

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 24
  • Înscris: 01.04.2017
Veni Vidi Canci.
Varianta adaptată ar putea foarte să fie vorba olteanului: "Venii, văzui, plecai."
Nu am cucerit nimic. Din capul locului vă spun că aceste sunt părerile mele și nu înseamnă că eu sunt un etalon în vederea achiziționării unei astfel de cutii robotizate. Evident că sunt subiectiv; la urma urmei, ceea ce simt eu pe propria-mi piele ceilalți pot să nu o simtă așa sau la aceeași intensitate. Acestea fiind spuse, am fost la test drive-ul Dacia de la Iulius Mall din Timișoara.
Atenție: TEST DRIVE nu DRIVE TEST!
Un TEST DRIVE, de regulă se face înainte de achiziționarea unui autovehicul.
Un DRIVE TEST este procedeul prin care se testează aptitudinile unei persoane în vederea stabilirii abilității acesteia de a conduce un anume autovehicul, pe scurt: proba practică.
Am ținut să menționez acest lucru tocmai pentru că absolut TOȚI angajații dealer-ului responsabil cu caravana Dacia, foloseau greșit termenul. La fel este și cu sistemul STOP-START și nu invers, care e incorect: START-STOP.
Mi-am făcut înainte rezervarea pentru un test drive iar odată ajuns acolo am solicitat testul respectiv în baza rezervării prealabile.
Domnișoara de acolo, m-a găsit in sistem, a scos la imprimantă foaia respectivă după care am fost plasat unui angajat. Eram bucuros nevoie mare că în sfârșit voi avea posibilitatea să testez modelul ales și deja comandat de către mine: Dacia Stepway Prestige 0.9 TCe Easy-R. M-am urcat în mașină, am băgat în N apoi am pornit mașina șiiii...țeapă! Nu era motorul TCe ci din nou omniprezentul 1.5 dCi Easy-R. M-am resemnat rapid și am zis că iau o dau pe frankestein-eală (adică testarea pe bucăți, a mai multor mașini pentru a-mi face o idee despre cum ar fi mașina mea). Odată pornită mașina, am început să îi adresez întrebări celui de lângă mine. Am adresat-o pe prima: "De unde actvivez și dezactivez pilotul automat?".Tăcere. A doua întrebare: "Pot lăsa mașina în modul N la semafor?" Tăcere. Așa că m-am pomenit vorbind de unul singur: eu întrebam și tot eu îmi raspundeam. Imediat după a doua întrebare, tipul mi-a retezat-o scurt: "Nu mă mai întrebați, pentru că eu nu știu  nimic despre mașină. Nici despre partea tehnică, nici despre dotări sau funcționalitate. Eu sunt aici doar ca prezență."
WoooW! Câtă sinceritate, însă asta nu m-a ajutat cu nimic. Nu am avut de ales decâ să tac și să îmi văd de condus. Faza tare a fost în clipa în care tipul ușor sictirit îmi spune: "Știți, sunteți prea aproape de linia continuă, ce dinspre banda paralelă. Îi jenați pe ceilalți conducători auto." Ioiii!!! Mă gândeam că ar trebui să-i spun: "Să înțeleg că nu ați fost desemnat să-mi oferiți informații privitoare la mașină ci să îmi dați sfaturi într-ale șofatului?", dar m-am abținut. Oricum, atmosfera de test drive a fost una de căcat (altă exprimare mai carpatină și mai exactă nu găsesc). Știam că dealerii de la Dacia cel puțin, sunt interesați doar de comisioane, însă să-l trimiți pe Nea Gogu de la sculărie cu un viitor sau posibil client e de-a dreptul penal.
Au refuzat să mergem puțin și în afara orașului pe motiv că nu au plătită rovinieta. Sărăcie lucie aș spune. Acesta este și motivul pentru care nu aduc benzinare în show-room: consumă mai mult decât un diesel. Test drive-ul în România, cred eu, este o bătaie de joc.
Realitatea este asta: nu își dau interesul pentru a satisface posibilii clienți. O babuță din piața volantă și-ar fi dat infinit mai mult interesul ca să-mi vândă o legătură de pătrunjel ofilit decât berbecii ăștia paraleli care vând mașini. Nu ei vând mașinile ci nevoia clienților le cumpără mașinile. Am fost la destule reprezentanțe, însă acolo simțeai că ești tratat de 12.000 de euro nu ca la Dacia unde simți că ești tratat de 2 lei șifonați.
Să revin la topic, pentru mine Easy-R este asemenea unui melc cu veleități de ghepard. Asta strict în oraș. Știm cu toții cum se conduce în orașele mai aglomerate din România. Mai sport așa...
De pildă, atunci când am stat la marginea sensului giratoriu, așteptând să găsesc o fereastră pentru a mă încadra pe bandă, am luat piciorul de pe pedala de frână și am vrut să îi ard un mic impuls ca să nu-i jenez pe cei ce se apropiau în sens de locul în care eram. Aiurea. Pornire lentă ca de barosan, și jumătatea aia de secundă sau cât o fi fost ea, a fost suficientă ca să frânez din nou și să mai aștept de data asta un spațiu mai mare între mașini pentru a-mi putea efectua manevra în siguranță. Na, mie unul chestia asta nu mi-a plăcut deloc. Spre finalul testului, mutul de lângă mine (care mereu era pe mobil) a prins grai: "Păi trebuia să vă băgați. Apăsați mai tare puțin pe accelerație că parcă așa ați spus că vreți să îi testați și viteza." Se pare că domn' instructor a uitat ca nu am ieșit din oraș ci doar am gâdilat puțin 60 la oră.
Sincer i-aș fi înfipt puțin maneta de Easy-R undeva și mai apoi să o redenumesc în Easy-Ass.
Un alt lucru care nu mi-a plăcut a fost acela că în D, la mersul bară la bară sau la semafor, trebuia să țin apăsată pedala de frînă. Pentru mine este extrem de incomod. Nici acum nu îmi place să stau cu piciorul pe pedala de frână aiurea. Dacă mașina e puțin în pantă sau în rampă, mereu trag frâna de mână. Așa îmi odihnesc puțin ambele picioare. Nu știu ce mare brânză am făcut dacă acum îmi menajez piciorul stâng dar îl folosesc la greu pe cel drept. Sincer, cu toată hernia mea de disc, prefer să apăs ambreiajul atunci când este necesar (bară la bară în cazul acesta).
Un alt lucru neplăcut pe care l-am observat la mașină, era la pornirea de pe loc. Oricât de finuț ridicam piciorul de pe frână, apăreau  trepidații de genul acelora ce apar atunci când apăsăm insuficient ambreiajul.
Partea cu smuciturile există dar nu sunt nici pe departe de genul ăla că te bagă cu capul în tetieră iar apoi îți lași incisivii înfipți în volan. Senzația la schimbarea vitezelor este exact aceea pe care o are pasagerul din dreapta. Cu asta m-aș putea obișnui relativ repede însă nu prea îmi place ca vitezele să fie schimbate automat. Nu simt că eu controlez mașina. Mă refer strict la viteze.
Astăzi merg încă odată la test drive (La ora 15) dar de data asta cu domnișoara amabilă cu care am încheiat contractul. A spus ca să revin și de data asa facem testul fără grabă. Mă gândesc și că poate din cauza tratației nu am putut să fiu mai atent la lucrul pentru care mă aflam acolo.
Gândul care-mi trece prin cap acum este că balanța pentru a renunța la Easy-R cântărește mai mult decât la a merge pe cutia asta robotizată.
Sincer, am fost entuziasmat de părerile altora despre Easy-R, de testele pe care le-am văzut făcute cu ea, de diverse filmulețe, etc. Oricum mașina nu intenționez să păstrez mașina mai mult de 5 maxim 7 ani după care doresc să o vând și să încerc altceva. La ce sumă de bani dispun acum pentru o mașină nouă (nu iau deloc în calcul una second), aceasta este mașina aleasă. Singura alegere pe care trebuia să o iau era cu sau fără Easy-R.

#545
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,224
  • Înscris: 04.11.2016
Daca tot faci azi un test nou incearca sa o conduci si secvential (manual). Eu am reusit sa merg cu un Easy R  dar tot pe Diesel si am ajuns la concluzia ca merita cei 500 euro in plus chiar numai pentru modul manual. Cat despre apasarea pedalei de frana este caracteristic acestor cutii. Incearca  cand esti oprit si maneta este in D sa tragi frana de mana si sa iei piciorul de pe frana, dar nu in trafic ci undeva intr-o parcare mai goala. Eu n-am incercat ca nu era masina mea si am uitat sa-l intreb pe proprietar. Cele scumpe, de la 1500 euro in sus au si un buton Hold care-ti permite sa iei piciorul de pe frana. Pana la urma sa nu uitam ca este o cutie de 500 euro si nu de 2000. Eram oprit sa dau prioritate si a intrat S&S. Cand s-a eliberat am pornit si a trebuit sa franez imediat ca a mai aparut unul pe rosu si iar s-a oprit, astfel incat pana la a doua pornire am pierdut timp mai mult decat ca la manuala. Tipul a carui era masina mi-a spus ca imi trebuie ceva timp pana sa ma obisnuiesc cu cutia, dar apoi nu o sa mai am nicio problema, iar S&S poti sa-l dezactivezi daca nu ti-e pe plac.

Edited by gabrieln2016, 05 May 2017 - 13:31.


#546
0Virgula9

0Virgula9

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 24
  • Înscris: 01.04.2017
Gabriel, am testat acum 2 saptamani si manuala 0.9 TCe si mi-a placut. Chestia cu secventialul nu am apucat sa o fac. Am sa o fac azi insa modului M in oras, nu ii vad sensul. Parca se spune mereu despre modul M ca trebuie folosit pe Transalpina (pante, decelerari) si in depasiri. Nu vad logica de a cumpara o robotizata si de a o folosi exclusiv sau ma rog 90% din timp ( astia 90% sunt petrecuti in oras), in modul secvential. Pai de aia am luat Easy-R ca sa nu mai folosesc mana dreapta sau na, nu prea des ca si cea manuala. S&S imi place dar doar bara la bara insa cand esti in situatiile descrise mai sus (intrarea in sensurile giratorii, plecarea de pe loc atunci cand acorzi prioritate, etc), in cazul ala e indicata dezactivarea functiei. Dar mi se pare aiurea frate sa tot activezi si sa dezactivezi o functie. Acum na, asa este si e adevarata afirmatia : pentru 500 de puroi sa iti dispara ca prin magie pedala de ambreiaj e ok, insa eu daca ma gandesc mai bine aia 500 de euro ii bag in folie si in altceva. Folie oricum imi pun ca si la cealalta masina: Foliatec minerala. "Coastă" ceva dar nu e abureala. Chiar simti diferenta de temperatura cu folia aplicata. Transparenta pe geamurile din fata si pe cele din spate si pe luneta de 75%. Si mai raman ceva banuti pentru juma' de CASCO.
Repet: imi doream Easy-R si inca ma stradui sa ma autoconving sa o aleg intr-un final. Avansul de 5% e platit deja pentru varianta cu Easy-R insa pana saptamana viitoare ma pot razgandi iar Dacia face storno si o sa lanseze o alta comanda, de data aceasta pentru manuala. La cea manuala 0.9 TCe mi-a placut ca la 110 aveam 2500 de ture. Eu nu am prea multe pretentii de la viitoarea masina pentru ca singura mea comparatie este cu cea veche iar precum am mai spus odata, orice masina noua as lua o sa fie cu muuult mai buna decat cea pe care am avut-o. Atata am urmarit de la cei 90 de ponei de pe noua Sandero Stepway: cate turatii are la viteza de 110. Cea veche de 1.2 16 V 75 CP,  depasea lejer 3200 la 110.

Edited by 0Virgula9, 05 May 2017 - 13:47.


#547
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,224
  • Înscris: 04.11.2016
Du-te la test, vezi daca modul secvential te ajuta la problema pe care o ai  si apoi te rog sa vii cu impresiile la cald.

Succes!

Edited by gabrieln2016, 05 May 2017 - 13:42.


#548
0Virgula9

0Virgula9

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 24
  • Înscris: 01.04.2017

 gabrieln2016, on 05 mai 2017 - 13:41, said:

Du-te la test, vezi daca modul secvential te ajuta la problema pe care o ai  si apoi te rog sa vii cu impresiile la cald. Succes!

Am fost la test. De data asta am avut parte de o companie potrivita pentru un test drive. O persoana informata, calma si zambitoare. Am ajuns din nou la sensurile giratorii cu pricina iar acum am incercat ca de pe loc sa ii dau un zvanc pentru a intra in sens insa...mumu. Are un lag (o intarzaiere) peste care efectiv nu pot sa trec. Nu imi place aspectul asta. Mi-a explicat domnisoara ca asta este cutia si atata poate si asa se comporta. Am inteles clar ca la o cutie automata acest lucru nu exista in sensul ca odata ce ai apasat ferm acceleratia masina raspunde instant la comanda si se comporta exact ca una manuala. Sincer nu am avut tupeul sa ies din coloana pentru a ma incadra repede pe cealalta banda care era libera (asta a fost o alta situatie), tocmai din aceasta cauza (lipsa raspunsului instant). Am pus si pe modul secvential (M) si nu mi-a dezamagit asteptarile. In modul M vitezele se schimba instantaneu, clar mai repede decat o puteam face eu cel putin la una manuala. Asta mi-a placut insa repet ce ti-am spus azi dupa-amiaza: nu vad logica de a-mi lua o robotizata si sa o folosesc doar in modul secvential (M). Ca este mai comod? Da, este . Schimbarile sunt line si se petrec instantaneu? Da, sunt.  Ca retrogradeaza atunci ca simte ca este subturata sau ca trece intro treapta superioara atunci cand turatiile sunt ridicate? Asa e normal sa fie. Si logica imi spunea ca asa ar fi trebuit sa se petreaca lucrurile si da, si acest lucru mi-a placut in acest mod M. Poate intrebarea mea o sa fie ilara ca deh nu ma pricep la chestiile tehnice ale cutiilor de viteze dar nu s-ar putea face o cutie de viteze care sa se piloteze exclusiv in modul secvential? Mi-a mai placut la R (Reverse) ca e foarte simplu de parcat masina. Vreau sa mai spun ca in modul D (Drive) schimbarea vitezelor am simtit ca se face destul de lin dar mereu cu o mica infranare a motorului (Evident ca nu am sa compar acum robotizata cu automata). Asa se intampla si la o manuala daca trecerea de la o viteza la alta nu o face un sofer experimentat si foarte fin de pedala. Chestia e ca suntem oameni si suntem supusi multor factori si acea stare o luam cu noi si la volan. Spun asta pentru a arata faptul ca si celor mai profesionisti soferi li se intampla sa mai bruscheze un pic masina sau pasagerii din ea, prin manevre nu tocmai line. E clar ca aici vorbesc despre cei care conduc o manuala. La robotizata, esti sigur ca lucrurile merg mereu la fel, liniar si asta indiferent de starea soferului care conduce masina respectiva. Nu am reusit sa iesim din oras, mi s-a spus ca nu e posibil... Nu stiu cum functioneaza kick-down-ul in conditii reale de drum (de exemplu o depasire). De la cei care conduc o masina cu Easy-R am inteles ca si acolo exista un mic lag (1 secunda si ceva) , dupa ce pedala de acceleratie este apasata pana la capat masinii ii este necesar acel scurt timp ca sa retrogradeze si sa inceapa accelerarea pentru manevra de depasire. Si din nou modul M este de preferat unei astfel de actiuni de depasire. Asadar M M M M M dar mai putin D. In oras alterneaza D N D N D M D N deci nu este D de cand pleci de acasa si pana la destinatie unde este N si frana de mana. Cu toate astea, inca ma mai gandesc si inca nu as renunta la Easy-R dar pana luni la ora 11:00 atunci cand am sa merg la dealer, am timp sa iau o decizie. In clipa asta este 80% Manual versus 20% Easy-R exact opusul procentajului de acum o saptamana, doua.

#549
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Orice cutie automata are o mica intarziere la plecarea de pe loc fata de o cutie manuala unde poti pleca tare.
Eu am doua masini, una cu manuala si una cu automata. Masina cu cutie automata a costat 42 mii euro cand a fost noua, deci mult peste cat costa un Logan insa are acelasi mic lag la plecarea de pe loc.
Defapt asta e si unul din cele mai importante cauze care strica cutiile automate. La cutie automata trebuie sa o lasi sa plece cum vrea ea, ceea ce dureaza aprox. 1 secunda si abia dupa inca o secunda poti sa o calci cum vrei tu, deci pierzi aprox. 2 secunde la plecarea de pe loc daca vrei sa ai grija de cutia de viteze. 2 secunde nu par mult dar asa cum ai observat si tu asta inseamna diferenta intre sa te bagi sau nu in aglomeratie.
In timp inveti sa anticipezi si dai drumul cu 2 secunde inainte, in 90% din cazuri totul e ok dar in 10% din cazuri sunt nevoit sa renunt la manevra care ar fi reusit fara nici o problema cu cealalata masina pe care o am cu cutie manuala.
Cu tot acest mic neajuns la plecarea de pe loc, cutia automata e un mare pas in fata la confort si siguranta.

#550
0Virgula9

0Virgula9

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 24
  • Înscris: 01.04.2017
Multumesc pentru explicatii Kroghy. Inteleg acum cum stau lucrurile si care sunt  avantajele si dezavantajele unei cutii de viteza automata respectiv manuala. Pfff, nu stiu ce sa mai spun sau sa fac. Poate par comic ca ma cac atat pe mine pentru o alegere de genul asta dar ma gandesc ca masina asta am sa o conduc pentru cel putin 5 ani si daca cumperi o masina in care nu te simti bine asta va fi ca o pata pe creier. Acum 3 ani,  inainte de a-mi cumpara vechea masina (Sandero 1.2 16V) am testat diferite modele si marci insa in clipa in care m-am suit in ea, am avut sentimentul ca e facuta pentru mine, asemeni unui costum la comanda. Mi-am spus: "Asta e!" si aia a fost.

Edited by 0Virgula9, 05 May 2017 - 19:23.


#551
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Pai daca tot esti pe punctul de a cumpara o masina si nu discutam doar ca sa ne aflam in treaba atunci hai sa-ti explic cum e cu cutiile automate in general, dupa cativa ani de condus automata (Audi si Mercedes) si aproape 20 de ani de manuale.
Avantajele de la automate nu ti le mai prezint pt. ca sunt usor de observat, sunt mai comode atat in oras dar si la drum lung astfel ca la un drum de 8-10 ore ajungi mai putin obosit ceea ce inseamna siguranta in plus. Chiar si numai pt. acest lucru merita din plin 500 euro.
Acum sa incep cu dezavantajele:
- Acel mic lag la plecare de pe loc, eu m-am obisnuit repede, anticipez si dau drumul la frana cu 1-2 secunde inainte, o las sa cupleze si apoi o calc. Dupa ce cupleaza totul e de vis.
- Control mai slab. Eu parchez undeva unde am o urcare usoara si la final am doua trepte care coboara. Nu pot sa depasesc buza pt. ca e diferenta mare de nivel. Cu manuala urc usor din ambreiaj si am un control foarte fin incat pot sa duc roata la 5-10cm de marginea treptelor fara sa cad jos. La automata cand dau drumul de pe frana masina o ia putin la vale, 10 cm in spate, apoi cupleaza si prinde viteza incat mi-e frica sa o las mult si pun frana si in felul asta nu am control foarte precis. Pana la urma o las la 30-40 cm de marginea treptelor si asta este.
- Balans in zapada inalta. Parcarea unde las eu masina e o portiune de pamanat neamenajata, cu alte cuvinte un tapsan. Iarna se intampla sa ninga mult si se formeaza santuri de la alte masini. Cu cutia manuala poti sa fac balans adica dau I, las sa cupleze si imediat schimb in R si accelerez, apoi dau I si accelerez si tot asa. Facand balans pot sa ies din santurile perpendiculare. Cu cutia automata nu poti face asta. Defapt poti dar pana in primvara trebuie sa schimbi cutia asa ca mai bine nu.
- Bordurile nu e bine sa le urci cu cutia automata. La manuala duci roata pana in buza bordurii si ii dai un mic impuls si urci. La automata cand ajungi in buza bordurii cutia are efectul de creep adica ea incearca sa mearga inainte si o tine lipita de buza si singura solutie e sa accelerezi. De urcat urca dar fortezi ambreajul mult mai mult decat la o manuala asa ca mai bine eviti urcarea de borduri cu automata.
Cam astea sunt toate micile dezavantaje ale cutiei automate. La cutia de pe Dacie poti sa adaugi o schimbare ceva mai lenta a vitezelor.
Eu am doua masini, una cu manuala si una automata si fiecare are avantaje si dezavantaje. Iarna sunt zile cand nu am cum sa scot pe cea cu automata insa la drum lung si/sau concediu automata e de vis.

Edited by Kroghy, 05 May 2017 - 19:39.


#552
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,224
  • Înscris: 04.11.2016
Daca ai cel mai mic dubiu fata de aceasta cutie si ai posibilitatea de a schimba comanda, fa-o fara cel mai mic regret. Important este doar ceea ce simti tu cand esti la volan si nu parerile celor din jur.
Asta seara am avut ceva timp liber si am vrut sa postez si eu impresiile despre aceasta cutie dar deoarece mi-ai luat-o inainte si in mare parte parerile noastre coincid nu o sa ma apuc sa repet tocmai ce ai subliniat foarte limpede.
Cu toate ca exista anumite intarzieri in raspunsul cutiei si pe alocuri mici zmucituri la schimbarea vitezei (nu mai mari decat la manuala) eu consider ca este mult mai confortabila decat manuala iar in modul secvential este chiar distractiv de condus (cel putin la inceput). In mod clar NU este o cutie pentru cei carora le place un condus mai sportiv sau cei care intra in depasiri rapide, agresive si lungi. Dar hai sa fim sinceri, nici motorul 0,9 TCe nu este destinat pentru asemenea petreceri. Eu il vad ca un motor pentru cei carora le place sa mearga ponderat, in limitele maxime de viteza acceptate, dar fara sa-i incurce pe cei grabiti. Un astfel de motor consider ca este protejat de Easy R pentru ca exista acolo micutul creier electronic care optimizeaza schimbarea vitezelor, astfel incat creste durata de viata atat a motorului cat si a componentelor transmisiei.
Eu cam atat am avut de spus, astept sa vina masina la inceputul lui iulie si iti doresc sa faci alegerea cea mai potrivita pentru nevoile tale.
Succes!

Edit: Multumesc lui @Kroghy pentru lamuririle date si in special partea cu bordurile, care reprezenta o mare necunoscuta pentru mine.

Edited by gabrieln2016, 05 May 2017 - 19:46.


#553
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006

 gabrieln2016, on 05 mai 2017 - 19:39, said:

In mod clar NU este o cutie pentru cei carora le place un condus mai sportiv sau cei care intra in depasiri rapide, agresive si lungi.
Eu cred ca schimba mai bine dacat o manuala.
De multe ori am intrat in depasire si din lene sau pt. ca am considerat ca nu castig mare lucru, nu am mai avut chef sa retrogradez desi ar fi fost nevoie si poate ca ar fi ajutat daca eram mai rapid in reactii.
O cutie automata facea ea retrogadarea si astfel timpul de depasire e mai scurt si implicit siguranta e mai mare.
Dupa ce te pui in miscare o automata e mai rapida, mai confortabila si mai sigura decat o manuala.

Edited by Kroghy, 05 May 2017 - 19:43.


#554
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 09.05.2009
0Virgula9, gabrieln2016 Pana la urma ati reusit sa faceti test drive cu combinatia EasyR-0.9TCe?

#555
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,224
  • Înscris: 04.11.2016
Nu, in Romania aparent nu exista la dealeri nici macar o masina. Explicatia dealerului este halucinanta, ca se vinde atat de bine la export incat marele fabricant Dacia nu-si poate permite sa aduca cateva masini pentru test-drive. La fel de halucinanta a fost si explicatia la observatia mea ca daca apesi cu podul palmei pe aripile fata, tabla are o deformare elastica putin cam mare. Cica este special asa pentru protectia pietonului care se loveste cu capul de ea.
Maine am sa-i fac iar o vizita si am sa intreb unde este fabricat acest model. Din ceea ce stiu eu se fabrica si in Maroc si ma gandesc ca daca Easy R cu cinci trepte se face in Spania, motorul 0,9 Tce este fabricat atat la Mioveni cat si Spania, iar imensa majoritate a vanzarilor este in vest, de ce nu s-ar fabrica acest model acolo?
In Romania merge mai bine Dieselul iar cutia este cu sase trepte, a fost de conceptie romaneasca cu supervizarea francezilor, se fabrica in Romania, asa ca sigur se face la Mioveni.

Edited by gabrieln2016, 05 May 2017 - 20:10.


#556
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 09.05.2009
Din cate stiu in Maroc se fabrica doar Lodgy, Dokker si mai nou Logan MCV. Restul inclusiv Duster se fabrica in Romania.


#557
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,224
  • Înscris: 04.11.2016
http://www.automarke...aroc-53343.html

Daca deja se produc acolo nu mai stiu, articolul este din 2013.

Edited by gabrieln2016, 05 May 2017 - 20:06.


#558
0Virgula9

0Virgula9

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 24
  • Înscris: 01.04.2017

 DannyMC, on 05 mai 2017 - 19:43, said:

0Virgula9, gabrieln2016 Pana la urma ati reusit sa faceti test drive cu combinatia EasyR-0.9TCe?
Pai eu ce spuneam ca nu am reusit si nici nu vom reusi pentru ca nu exista la test niciunde in tara asta o asemenea motorizare la dealeri. Poate doar in Bucuresti. Acesta nu este raspumsul meu ci am reprodus exact ceea ce mi-a spus o doamna amabila de la Dacia "Vocea Clientului".

 gabrieln2016, on 05 mai 2017 - 20:04, said:

http://www.automarke...aroc-53343.html

Daca deja se produc acolo nu mai stiu, articolul este din 2013.
Masinile sunt produse la Mioveni iar cutiile robotizate sau motoarele nu stiu exact care dintre ele sunt produse la Mioveni si in Spania. Asta din cate am citit si am inteles.

Am scris in alte postari ca am si platit avansul pentru masina, cel de 5% asadar nu am vorbit doar ca sa ma aflu in treaba. Luni am sa merg la dealer si am sa renunt la aceasta motorizare. EI vor face storno la suma de 605 euro ca mai apoi sa lansam o alta comanda de data asta cu cutie manuala la  acelasi model de masina Dacia Sandero Stepway Prestige 0.9 Tce.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate