Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Noua Dacia cu cutie de viteze automata.
#559
Posted 05 May 2017 - 20:49
Da scuze, am citit pe sarite si am ratat unde spuneai asta!
|
#560
Posted 05 May 2017 - 21:06
gabrieln2016, on 05 mai 2017 - 19:39, said:
Daca ai cel mai mic dubiu fata de aceasta cutie si ai posibilitatea de a schimba comanda, fa-o fara cel mai mic regret. Important este doar ceea ce simti tu cand esti la volan si nu parerile celor din jur. Am decis in seara asta ca sa renunt la comanda si da se poate renunta la ea acum fara probleme si sa mi se storneze avansul de 5% ca mai apoi sa relansam comanda pentru acelasi model de masina insa cu o cutie de viteze manuala. Daca bunul Dumnezeu mai ingaduie sa mai traiesc inca 5 ani sau 7, poate ca atunci o sa imi pot cumpara o alta masinuta. Pana atunci, voi fi fericit sa conduc o masina noua cu cutie manuala. Masina mea au spus cei de la reprezentanta ca va sosi abia in Septembrie. Nu stiu de ce dureaza atat de mult dar na...Am rabdare. Cat despre masina ta, iti doresc sa fie intr-un ceas bun si sa te tina cat un chiparos . Kroghy, on 05 mai 2017 - 19:36, said:
- Bordurile nu e bine sa le urci cu cutia automata. La manuala duci roata pana in buza bordurii si ii dai un mic impuls si urci. La automata cand ajungi in buza bordurii cutia are efectul de creep adica ea incearca sa mearga inainte si o tine lipita de buza si singura solutie e sa accelerezi. De urcat urca dar fortezi ambreajul mult mai mult decat la o manuala asa ca mai bine eviti urcarea de borduri cu automata. Cam astea sunt toate micile dezavantaje ale cutiei automate. La cutia de pe Dacie poti sa adaugi o schimbare ceva mai lenta a vitezelor. Edited by 0Virgula9, 05 May 2017 - 21:07. |
#561
Posted 05 May 2017 - 21:43
Mai intervin o singura data in seara asta. Daca ai ales Prestige doar pentru regulatorul limitator de viteza si rotile pe 16" sa stii ca ele sunt si pe Stepway normal. Diferenta de 300 euro intre ele este data de semnalizarea in retrovizoare, aerul automat identic cu cel de pe Clio, geamuri electrice spate, aeratoarele centrale rectangulare.
Din ce mi-a zis dealerul cand am dat comanda, din nu stiu ce motive nu pot livra masina cu volanul imbracat in piele asa ca am scazut pretul cu 100 euro (ceea ce imi convine ca de banii astia am luat camera de mers inapoi). Si un pont: daca stii cum sa negociezi cu ei mai poti scoate cadou o alarma (doar iei o masina de aproximativ 11.500 euro pret de lista, nu seria limitata Plus de 7.000 euro, asa ca mai pot da si ei cate ceva in plus fata de oferta Dacia) La mine livrarea este la inceputul lui iulie. Tu ai prins probabil si perioada de vacanta din timpul verii si din aceasta cauza termenul de livrare este mai mare. Edited by gabrieln2016, 05 May 2017 - 21:52. |
#562
Posted 05 May 2017 - 22:55
gabrieln2016, on 05 mai 2017 - 19:57, said:
Nu, in Romania aparent nu exista la dealeri nici macar o masina. Explicatia dealerului este halucinanta, ca se vinde atat de bine la export incat marele fabricant Dacia nu-si poate permite sa aduca cateva masini pentru test-drive. Pai daca nu isi permit sa le poata testa posibilii clienti, de ce le mai ofera pe piata? |
#563
Posted 06 May 2017 - 07:50
gabrieln2016, on 05 mai 2017 - 13:18, said:
Daca tot faci azi un test nou incearca sa o conduci si secvential (manual). Eu am reusit sa merg cu un Easy R dar tot pe Diesel si am ajuns la concluzia ca merita cei 500 euro in plus chiar numai pentru modul manual. Cat despre apasarea pedalei de frana este caracteristic acestor cutii. Incearca cand esti oprit si maneta este in D sa tragi frana de mana si sa iei piciorul de pe frana, dar nu in trafic ci undeva intr-o parcare mai goala. Eu n-am incercat ca nu era masina mea si am uitat sa-l intreb pe proprietar. Cele scumpe, de la 1500 euro in sus au si un buton Hold care-ti permite sa iei piciorul de pe frana. Pana la urma sa nu uitam ca este o cutie de 500 euro si nu de 2000. Eram oprit sa dau prioritate si a intrat S&S. Cand s-a eliberat am pornit si a trebuit sa franez imediat ca a mai aparut unul pe rosu si iar s-a oprit, astfel incat pana la a doua pornire am pierdut timp mai mult decat ca la manuala. Tipul a carui era masina mi-a spus ca imi trebuie ceva timp pana sa ma obisnuiesc cu cutia, dar apoi nu o sa mai am nicio problema, iar S&S poti sa-l dezactivezi daca nu ti-e pe plac. Eventual sa activeze creepul la o apasare usoara a cceleratiei. |
#564
Posted 06 May 2017 - 08:01
Eu nu am intalnit cutie automata cu convertor de cuplu sau robotizata care sa nu puna masina in miscare in momentul in care ai luat piciorul de pe frana. Nici nu stiam ca exista. Mi s-ar parea extrem de ciudat sa vad asa ceva si nu as cumpara-o.
|
#565
Posted 06 May 2017 - 08:16
0Virgula9, on 05 mai 2017 - 19:21, said:
Multumesc pentru explicatii Kroghy. Inteleg acum cum stau lucrurile si care sunt avantajele si dezavantajele unei cutii de viteza automata respectiv manuala. Pfff, nu stiu ce sa mai spun sau sa fac. Poate par comic ca ma cac atat pe mine pentru o alegere de genul asta dar ma gandesc ca masina asta am sa o conduc pentru cel putin 5 ani si daca cumperi o masina in care nu te simti bine asta va fi ca o pata pe creier. Acum 3 ani, inainte de a-mi cumpara vechea masina (Sandero 1.2 16V) am testat diferite modele si marci insa in clipa in care m-am suit in ea, am avut sentimentul ca e facuta pentru mine, asemeni unui costum la comanda. Mi-am spus: "Asta e!" si aia a fost. Daca vrei noua, decat 2-3 masini ieftine in 10 ani, mai bine una mai scumpa pe care o tii 10 ani. Iesi mai bine dtpdv, inclusiv financiar. Daca ti-e frica de masina mai "veche" de 5 ani, nu prea ai de ce daca ai folosit-o tu. Am una de 10 ani si una de 8 ani din aceeasi clasa luate de noi. Vreau sa schimb una din ele cu un break dar nu stiu pe care pt ca ambele mai au destula viata in ele, si in afara de nevoia de mai mult spatiu, nevoie aparuta recent, nu as avea alt motiv sa nu le mai tin cativa ani. Altfel, sa le schimb cu ceva similar mi s-ar parea complet inutil in mom asta. Groot, on 06 mai 2017 - 08:01, said:
Eu nu am intalnit cutie automata cu convertor de cuplu sau robotizata care sa nu puna masina in miscare in momentul in care ai luat piciorul de pe frana. Nici nu stiam ca exista. Mi s-ar parea extrem de ciudat sa vad asa ceva si nu as cumpara-o. |
#566
Posted 06 May 2017 - 08:37
Kroghy, on 05 mai 2017 - 19:36, said: 10 Acum sa incep cu dezavantajele: - Acel mic lag la plecare de pe loc, eu m-am obisnuit repede, anticipez si dau drumul la frana cu 1-2 secunde inainte, o las sa cupleze si apoi o calc. Dupa ce cupleaza totul e de vis. - Control mai slab. Eu parchez undeva unde am o urcare usoara si la final am doua trepte care coboara. Nu pot sa depasesc buza pt. ca e diferenta mare de nivel. Cu manuala urc usor din ambreiaj si am un control foarte fin incat pot sa duc roata la 5-10cm de marginea treptelor fara sa cad jos. La automata cand dau drumul de pe frana masina o ia putin la vale, 10 cm in spate, apoi cupleaza si prinde viteza incat mi-e frica sa o las mult si pun frana si in felul asta nu am control foarte precis. Pana la urma o las la 30-40 cm de marginea treptelor si asta este. - Balans in zapada inalta. Parcarea unde las eu masina e o portiune de pamanat neamenajata, cu alte cuvinte un tapsan. Iarna se intampla sa ninga mult si se formeaza santuri de la alte masini. Cu cutia manuala poti sa fac balans adica dau I, las sa cupleze si imediat schimb in R si accelerez, apoi dau I si accelerez si tot asa. Facand balans pot sa ies din santurile perpendiculare. Cu cutia automata nu poti face asta. Defapt poti dar pana in primvara trebuie sa schimbi cutia asa ca mai bine nu. - Bordurile nu e bine sa le urci cu cutia automata. La manuala duci roata pana in buza bordurii si ii dai un mic impuls si urci. La automata cand ajungi in buza bordurii cutia are efectul de creep adica ea incearca sa mearga inainte si o tine lipita de buza si singura solutie e sa accelerezi. De urcat urca dar fortezi ambreajul mult mai mult decat la o manuala asa ca mai bine eviti urcarea de borduri cu automata. Cam astea sunt toate micile dezavantaje ale cutiei automate. La cutia de pe Dacie poti sa adaugi o schimbare ceva mai lenta a vitezelor. In afara de un mic lag la depasiri niciodată nu am simtit dezavantajele mentionate mai sus. In primul rand la opritea in rampa. Masina are hold-on si crd ca si Dacia are. Niciodată nu mi s-a dus masina la vale dupa ce iau piciorul de pe frana. La parcare o controlez doar din dozarea franei. Pedala de acceleratie o apăs doară ca sa-i dau un impuls si apoi o controlez din frana. Înainte a cumpara si mie mi-a fost frica de iarna. Dar crede-ma, daca ai cauciucuri bune nici nu trebuie sa faci balans. Când e zapada foarte mare fac putin curat in jurul rotilor iar masina pleacă de pe loc foarte bine. Cred ca are si un control asupra puterii transmise către roti si in felul acesta dozeaza foarte bine modul im care acestea se invart. Si borduri urc fără probleme. Vin încet lângă bordura si ii dau un mic impuls din acceleratie si urca fsra probleme. Intr-adevar exista acel mic lag care combinat cu stop-start iti da o mica întârziere la plecarea de pe loc. Dar eu m-am obisnuit cu el si am învățat sa anticipez. Sfatul meu este ia-ti cutie automata. Este extraordinara atat in oras cat si la drum lung. Vezi ca au lansat Duster cu edc. Este o cutie mai performanta. |
#567
Posted 06 May 2017 - 08:51
underb, on 06 mai 2017 - 08:16, said:
Nu te supara dar daca iei masina noua si o schimbi la 3 ani cu alta cam la fel pe care intentionezi sa o tii 5 ani, ori alegi gresit masina, ori te plictisesti repede si poate e mai potrivit un sh. Daca vrei noua, decat 2-3 masini ieftine in 10 ani, mai bine una mai scumpa pe care o tii 10 ani. Iesi mai bine dtpdv, inclusiv financiar. Prima mea masina si singura de pana acum a fost un Sandero 2008. Am intretinut-o cat am putut eu de bine. Iarna dupa drumuri prin oras sau in afara lui am spalat-o ca sa nu ramana sare pe ea. Avea folie buna pe ea, jante de aliaj, volan si nuca imbracate in piele, huse pentru scaune, semnalizare cu impuls, sistem audio cat de cat performant, uleiul schimbat mereu la 12.000 sau 13.000 de km desi nu trecea anul, nu avea filtru de polen dar i-am pus, anvelope noi si de vara si de iarna (Continental), alarma Viper. Era bibilita, vopseua vara era data cu tratament, cu ceara, etc. Cand se auzea un troncanit cat de mic deja eram la mecanic. In momentul accidentului care mi-a bagat masina in dauna totala, avea schimbate placutele de frana, amortizoarele, uleiul era bagat in Octombrie (accidentul a fost in martie) iar la golire era curat. Tratament pentru cutia de viteze, tratament pentru motor, aditiv pentru benzina si cate si mai cate. Asa sunt eu. Imi place sa am grija de lucrurile pe care le detin. Multi imi spuneau ca sunt nebun ca bag atatia bani intr-o Dacie dar era Dacia mea. Cu toate astea, a ruginit la usi, in jurul sticlei de la haion, scartaia pe nu stiu unde si altele. Nu am avut mari pretentii insa iti spun cum a stat treaba. Am spus toate chestiile astea (pentru majoritatea care citesc ce am scris, poate sunt inutile) ca sa evidentiez faptul ca nu ma plictisesc de o masina si nu le schimb ca pe sosete insa masina asta am luat-o ca si second. Eu am adus-o in starea in care o descriam mai sus. Acum ceva in creierul meu s-a modificat: nu mai vreau sa cumpar niciodata masini SH. O sa am si de cea noua grija si sunt convins 100% ca o sa fiu multumit (fericit pot sa fiu ca Dumnezeu ma iubeste sau familia mea este sanatoasa, etc.) de aceasta masina noua. Traiesti alta senzatie la volanul unei masini noi. Sa stii ca doar tu ai condus-o ca si proprietar ( ca au mai condus-o si altii inaintea ta, e logic). Ma refer la tipii de la Mioveni care o iau de pe linia de productie, cei care o pun pe trailer si o dau jos si poate angajatii dealer-ului de la care ridici masina, atunci cand ti-o pregatesc de livrare. Asa ca poate o sa o tin 10 ani, nu stiu. Edited by 0Virgula9, 06 May 2017 - 08:54. |
#568
Posted 06 May 2017 - 09:10
lungubogdan, on 06 mai 2017 - 08:37, said:
Intr-adevar exista acel mic lag care combinat cu stop-start iti da o mica întârziere la plecarea de pe loc. Dar eu m-am obisnuit cu el si am învățat sa anticipez. Sfatul meu este ia-ti cutie automata. Este extraordinara atat in oras cat si la drum lung. Vezi ca au lansat Duster cu edc. Este o cutie mai performanta. iti spun si tie ce am spus si altora: am doar 12.000 de euro alocati pentru achizitionarea unei masini noi. Un Duster cu EDC sare de 16.000 varianta full. Eu deja m-am decis ieri ce masina sa iau: Stepway Prestige 0.9 TCe 90 CP 5+1. EU o sa fiu 100% multumit ca am pilotul automat. Eu asta mi-am dorit la drum lung. Fara automata sau robotizata ma pot descurca inca cativa ani. Mai e o chestie pe care o observ: se compara cutiile automate (DSG, EDC,TC-SST,PDK,DDCT) cu cea robotizata care nu este o automata in adevaratul sens al cuvantului ci este o cutie pilotata sau automatizata. Detaliile tehnice se pot citi pe net. Comparam o cutie de peste 1500 de euro (cazul cutiei EDC de pe Duster) sau al unei de 3500 de euro (DSG-urile) cu o amarata de robotizata a carei valoare este de 500 de euro in Romania (in alte tari europene costa putin mai mult). Eu nu am bani de o masina noua cu o cutie automata veritabila. Nu blamez si nu critic cutiile automate acum sau pe posesorii de masini cu cutii automate. Nicidecum! Eu doar va spun cum anume am simtit eu ca se comporta cutia asta Easy-R. E o parere pur subiectiva si banuiesc ca am tot dreptul ca din problema lag-ului sau a faptului ca nu imi place cum schimba ea vitezele, sa fac din tantar armasar. Daca mie nu-mi place, de ce sa o cumpar? Nu imi place chestia cu lag-ul si gata. SI eu as fi dorit ca sa imi placa dar asta e. Nu mi-a placut si in concluzie am sa raman la manuala. Edited by 0Virgula9, 06 May 2017 - 09:11. |
|
#569
Posted 06 May 2017 - 09:21
Vezi ca si DSG este robotizata. Cea mai buna robotizata din lume dar totusi robotizata.
Toate cutiile la care nu trebuie sa schimbi viteza manual sunt automate, indiferent de tehnologie. Primele cutii automate aveau tehnologie pe baza de lichid hidraulic si convertor de cuplu. Asta insa nu le face "adevaratele automate" si in cel mai bun caz "automatele primordiale". Exista foarte multa confuzie in ceea ce priveste cutiile automate si este normal in Romania din cauza raspandirii foarte mici. Incet incet insa ne-om dezgheta si noi. Adica ma rog, voi, ca eu nu mai pun mana pe cutie manuala decat daca n-am de ales Edited by Groot, 06 May 2017 - 09:23. |
#570
Posted 06 May 2017 - 09:58
Astazi am fost la dealer. Masina intr-adevar este fabricata la Mioveni, o sa fie livrata pe 26 iunie. Deoarece aveam actele initiale pentru Rabla la mine, le-a primit, verificat si sunt OK. O sa fiu anuntat de ei daca am fost sau nu acceptat pentru a trece la faza urmatoare si anume predarea si radierea unei masini vechi. Am renuntat la reducerea de 600 euro si voi primi cei "5 ani garantie fara griji" (garantie 3 ani + 2 extra si 5 ani intretinere cu costuri zero). In cei 5 ani de garantie intra si Easy R. Asta inseamna ca voi depasi pragul de 10.000 euro despre care initial spuneam ca este batut in cuie. De asemenea mi-a fost prezentata o oferta Casco "promotionala" de 1.400 lei cu plata in doua rate anuale. Am amanat discutia, intai sa ma vad in program si dupa aia o sa mai vad.
Edited by gabrieln2016, 06 May 2017 - 10:01. |
#571
Posted 06 May 2017 - 10:05
Abea peste 10 ani cand Dacia o sa rezolve toate hibele de inceput a cutiei automate o sa cumpar si eu una. Sunt sigur ca pana nu o sa prinda experienta cu asa ceva Dacia o sa aiba destule hibe datorate lipsei de traditie. Robotizatele pot sa fie comandate prin servomotoare electrice sau hidraulic. Unitatile de comanda hidraulice sunt foarte pacatoase, daca o sa fie comanda electrica o sa fie mai bine. Cutiile automate sunt mai scumpe in momentul achizitiei cat si in exploatare, necesita mentenanta ( schimbat ulei etc.), consum mai mare cam cu 1l/100km si fiabilitate mai mica fata de manuale care merg fara mentenanta.
Edited by arschery, 06 May 2017 - 10:07. |
#572
Posted 06 May 2017 - 10:12
gabrieln2016, on 06 mai 2017 - 09:58, said:
Deoarece aveam actele initiale pentru Rabla la mine, le-a primit, verificat si sunt OK. O sa fiu anuntat de ei daca am fost sau nu acceptat pentru a trece la faza urmatoare si anume predarea si radierea unei masini vechi. Am renuntat la reducerea de 600 euro si voi primi cei "5 ani garantie fara griji" (garantie 3 ani + 2 extra si 5 ani intretinere cu costuri zero). In cei 5 ani de garantie intra si Easy R. Nu inteleg. De ce nu ti-ar accepta predarea si radierea masinii vechi? |
#573
Posted 06 May 2017 - 10:18
arschery, on 06 mai 2017 - 10:05, said:
Abea peste 10 ani cand Dacia o sa rezolve toate hibele de inceput a cutiei automate o sa cumpar si eu una. Sunt sigur ca pana nu o sa prinda experienta cu asa ceva Dacia o sa aiba destule hibe datorate lipsei de traditie. Robotizatele pot sa fie comandate prin servomotoare electrice sau hidraulic. Unitatile de comanda hidraulice sunt foarte pacatoase, daca o sa fie comanda electrica o sa fie mai bine. Cutiile automate sunt mai scumpe in momentul achizitiei cat si in exploatare, necesita mentenanta ( schimbat ulei etc.), consum mai mare cam cu 1l/100km si fiabilitate mai mica fata de manuale care merg fara mentenanta. Csf, n-ai csf! |
|
#574
Posted 06 May 2017 - 10:21
0Virgula9, on 06 mai 2017 - 09:10, said:
...si schimbatul vitezelor prea des (cel putin pe dCi fiind diesel) Cutiile acestea sunt optimizate ca sa fie economice asa ca e logic ca actuatoarele alea nu vor schimba treptele de viteza la turatii mari. |
#575
Posted 06 May 2017 - 10:31
DannyMC, on 06 mai 2017 - 10:21, said:
Cutia schimba in functie de cum apesi pedala de acceleratie! Cu alte cuvinte daca apesi usor cutia schimba la turatii reduse, daca esti mai agresiv cu pedala, schimba mai sus sau chiar retrogradeaza. In acelasi mod (apasarea pedalei) poti controla daca cutia retrogradeaza o treapta sau doua. |
#576
Posted 06 May 2017 - 10:34
Eu am scris doar despre schimbarea treptelor (vezi ce am citat) pentru ca mi se pare ca ai ajuns la o concluzie gresita, nu am scris absolut nimic despre lagul la plecarea de pe loc! Si nici nu am spus ca trebuie sa-ti placa!
P.S. Unde ne-am contrazis pe subiectul EasyR vs. manuala, ca nu-mi aduc aminte?! Edited by DannyMC, 06 May 2017 - 10:41. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users