Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata
 Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool
 Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...
 Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 

Noua Dacia cu cutie de viteze automata.

- - - - -
  • Please log in to reply
641 replies to this topic

#523
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

 cristian_e, on 05 februarie 2017 - 09:40, said:

adica o struto-camila cu plus si minus puse pe dos...
Singura masina, dupa parerea mea, la care sunt puse cum trebuie. Am mai explicat aceasta pe la inceputurile topicului:

 bladhaund, on 09 iunie 2016 - 20:00, said:

Ca o gluma sau nu, Dacia a adoptat layout-ul de la masini de raliu. La aceste masini + si - sunt alese astfel incat sa fie in directia spre care te duce inertia masinii cand realizezi schimbarea de treapta.


#524
valioglu74

valioglu74

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 413
  • Înscris: 10.01.2014

 cristian_e, on 03 februarie 2017 - 08:50, said:

si la automate ce faci la semafor? stai cu piciorul pe frana sa nu plece masina si sa nu-l lovesti pe cel din fata. La manuala am scos-o din viteza si imi odihnesc piciorul, dar la automata, nu pot face asta si stai cu piciorul pe frana pana iti tremura. La mers bara la bara iti tremura piciorul pe ambreiaj la manuala si la automata iti tremura piciorul de stat atat pe frana. La manuala totusi folosesti ambele picioare deci amorteala mai mica prin "jocul de glezne". La automata omori de-a dreptul piciorul drept ce trebuie sa-l folosesti doar pe el.
Serios, tu ai mai mult de 10 ani varsta reala? De ce sa nu poti scoate din viteza masina automata? O pui pe N prietene. Aia cu odihnitul piciorului ca nu stai pe frana e a doua afirmatie penibila.

Edited by valioglu74, 22 March 2017 - 22:03.


#525
niqn102

niqn102

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 327
  • Înscris: 08.08.2011
@cristian_e -> si la manuala trebuie sa stai cu piciorul pe frana la semafor. Ba chiar iti odihnesti stangul ca nu-l folosesti deloc.

#526
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,012
  • Înscris: 29.06.2011
Ai frana de mana oricum nu inteleg cum vine asta, decat un picior obosit mai bine le ai pe amandoua . Adica decat sa te dai jos din masina schiopatand mai bine in patru labe. Exagerez, binenteles, dar cam asta este ideea.

#527
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 04.11.2016
Am citit astazi despre cateva probleme care au aparut la 0,9 TCe cu Easy-R cu 5 trepte (produsa in Spania). Se pare ca au fost semnalate trepidatii puternice la plecarea de pe loc. Mai sunt si altii care au aceste probleme?

Mie nu mi-a placut absolut deloc ca Dacia nu are nici macar o masina de test  cu motor 0,9 TCe si cutie Easy-R. Toate filmuletele vazute de mine cu aceste masini au fost exclusiv din strainatate. Am cerut o oferta la Dacia pentru un Sandero Stepway 0,9 TCe cu Easy-R si am primit ca termen de livrare luna iulie 2017.
Singurul drive test disponibil a fost doar cu motorul Diesel, care are o altfel de cutie Easy-R (cu 6 trepte, produsa la Mioveni)

Edited by gabrieln2016, 23 March 2017 - 19:42.


#528
punktnet

punktnet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,838
  • Înscris: 07.09.2007
Sunt ceva probleme cu supraîncãlzirea probabil. La traficul de București nu avea cum sã nu se întâmple. Oricum nimic general, doar izolat

#529
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,974
  • Înscris: 09.05.2009
Eu cred ca problemele cu trepidatiile la pornirea de pe loc la 0.9 TCe cu Easy-R sunt cauzate de faptul ca ambreiajul este cuplat prea brusc fara ca turatia sa fie ridicata suficient! Exact genul ala de vibratii apar si la manuala in cazul in care nu ii dai suficient gaz, mai ales cand cutia si motorul sunt reci!
Probabil sistemul electromecanic de control nu este suficient de precis pentru o cuplare fina, mai ales ca la turatii reduse cuplul la 0.9 nu este prea mare!

#530
punktnet

punktnet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,838
  • Înscris: 07.09.2007
Este foarte precis mecanismul și la nevoie foarte rapid.
La motorul H4Bt se resimt aceste vibrații mai accentuat și din cauza dezechilibrului dat de arhitectura motorului in 3 cilindri

#531
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

 cristian_e, on 03 februarie 2017 - 08:50, said:

si la automate ce faci la semafor? stai cu piciorul pe frana sa nu plece masina si sa nu-l lovesti pe cel din fata. La manuala am scos-o din viteza si imi odihnesc piciorul, dar la automata, nu pot face asta si stai cu piciorul pe frana pana iti tremura. La mers bara la bara iti tremura piciorul pe ambreiaj la manuala si la automata iti tremura piciorul de stat atat pe frana. La manuala totusi folosesti ambele picioare deci amorteala mai mica prin "jocul de glezne". La automata omori de-a dreptul piciorul drept ce trebuie sa-l folosesti doar pe el.

Mercedes are o chestie tare misto, se cheama SBD Hold pe care eu il folosesc destul de des. Cand opresti la semafor si esti cu piciorul pe frana doar trebuie sa apesi un pic mai tare pentru un moment si sistemul asta de frana electronica iti tine masina pe loc si poti lua piciorul de pe pedala si nici nu trebuie sa o scoti din viteza. BMW au ceva similar cred.

#532
valioglu74

valioglu74

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 413
  • Înscris: 10.01.2014
Toti au ceva similar, se numeste autohold, Dacia inca nu are. Nu te opreste nimeni sa o scoti pe N, am spus mai sus. Care e dezavantajul fata de manuala la care o pui in punctul mort?

#533
niqn102

niqn102

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 327
  • Înscris: 08.08.2011
ba are si Dacia. Se cheama Hill Assist. Numai ca tine frana cuplata pentru 3 secunde am impresia. sau pana apesi pe acceleratie.

#534
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,974
  • Înscris: 09.05.2009
Autohold nu e acelasi lucru cu hill assist.

#535
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 04.11.2016
Pentru ca tot s-a pomenit aici de asteptatul la semafor. Daca la Easy R esti cu piciorul pe frana si cu maneta in D la semafor (de exemplu), nu este similar cu a tine piciorul pe pedala de ambreiaj si maneta in viteza I la o cutie manuala? Am inteles ca discul de ambreiaj este acelasi la manuala cu cel de la Easy R. Daca este asa, nu inseamna uzura inutila a discului si in special a rulmentului de presiune cand stai pe loc? Atunci cum te poate tine aceasta transmisie la fel de mult ca cea clasica, cum sustine producatorul? Are cumva vreun sistem similar cu Hold-ul de la alte modele? Eu nu cred ca Dacia a pus asa ceva pe masina.  Stiu ca o sa ziceti ca cel mai simplu e sa scoti maneta in N, dar atunci la ce mai ai cutie pilotata/robotizata/cu functionare automata (alegeti ce vreti voi)?

Edited by gabrieln2016, 27 March 2017 - 13:04.


#536
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003
Nu o pui in N. Daca in carte scrie sa o lasi in D, atunci asa o lasi, ca la orice masina, si nu-ti mai bati capul degeaba.

Ca fapt divers, eu o mai pun in N la cutie cu convertizor de cuplu cand stiu ca tine semaforul muuuult, ca sa nu se incinga aiurea uleiul din cutie. Deci poti si la Dacia sa faci la fel: pui la N cand stii ca stai mult.

Cat despre uzarea rulmentului de presiune, sa fii tu sanatos cati oameni (si mai ales oamene) rezeama tot timpul piciorul pe pedala de ambreiaj.

#537
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,974
  • Înscris: 09.05.2009
Cand stai la semafor se opreste motorul asa ca nu e nevoie s-o pui in N! Posted Image

#538
0Virgula9

0Virgula9

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 24
  • Înscris: 01.04.2017
Salut tuturor, mai ales detinatorilor sau viitorilor detinatori de cutie robotizata (automatizata, pilotata) Easy-R!
Este prima data cand scriu pe un forum, motivul este unul cat se poate de simplu: pana de curand am detinut modelul de Dacie Sandero 1.2 16V+GPL, 2008. Aflandu-ma in stationare, am avut nesansa sa fiu lovit din spate de un camion de 12 tone. Poate voi pune aici si un link cu momentul impactului. Cert este ca firma de asigurari la care soferul de camion avea RCA-ul (Groupama), a decis ca este dauna totala iar atelierul de reparatii al care am fost trimis a evaluat dauna la 3850 de euro. Luand cunostinta de acest fapt, Groupama nu a fost de acord ca sa plateassca firmei respective suma de bani ceruta, invitandu-ma elegant ca sa accept drept despagubire suma de 1980 de euro. Am ales suma aceasta pentru ca intentionam sa achizitionez alta masina. Dupa multe saptamani de reflexie, de cautari pe net cu ochii beliti pe monitor, de intrebat pe unii in stanga si-n dreapta, am decis ca macar odata in viata sa am si eu o masina noua. Consider ca fac parte din clasa medie din tarisoara asta (Daca exista clasa asta sau nu, este un cu totul alt subiect), astfel ca alegerea mea a fost aceasta: Dacia Sandero Stepway Prestige TCe 90 S&S Easy-R.
Acestea fiind spuse, am ajuns la subiectul discutat aici: cutia robotizata (automatizata, pilotata) Easy-R.
La fel ca si voi, am cautat sa fac un test drive cu aceasta motorizare insa fara succes. Locuiesc in Timisoara iar la ambele reprezentante vizitate, nu am gasit motorizarea cautata. M-am vazut nevoit sa testez masina pe bucati, in sensul ca am testat un Stepway 1.5 DCi, manuala pentru a-i simti si proba interiorul, scaunele, sistemul de pilot automat, limitatorul de viteza, nivelul de insonorizare. Pot spune ca am fost pe deplin multumit si am ramas cu o impresie placuta. Apoi am testat si Loganul de 0.9 TCe, cutie manuala. Scopul testului a fost ca sa vad cum se comporta motorul de 0.9 benzina in treapta a 5-a la 110 km/h. Rezultatul? Imbucurator pentru mine: 2500 Rpm la 110 km/h, nivelul de zgomot al motorului fiind unul surprinzator de mic. Poate acum unii se intreaba de ce sunt atat de usor de multumit. Explicatia este atat de simpla exact ca si cutia robotizata Easy-R: orice masina noua pe care as fi condus-o, ar fi fost mai buna decat cea pe care am avut-o.
Masinile conduse pana acum au fost doar doua: Volkswagen Bora 1.9L, an 2000, benzina, (3 zile) iar in prezent conduc un Logan 1.5 DCi, an 2005. Asadar termeni de comparatie cu masina aleasa nu am. Eu stiu ca imi doream o insonorizare mai buna in habitaclu, putini mai multi cai putere, clima automata (desi eram multumit si de cea clasica), claxonul pe volan (poate ca acum utilizarea lui ar trebui sa fie mai temperata), sunetul buzzer-ului de semnalizare sa fie unul de frecventa mai joasa (pur si simplu ma innebunea cel vechi), indicatoarele pentru semnalizare sa fie separate (stanga, dreapta), schimbarea vitezelor sa fie lina, bare longitudinale pentru transport diverse. De lucrurile astea simteam eu nevoia; mici, mari cum erau dar eu mi le doream. Mentinez si faptul ca sufar de hernie de disc si nu de putine ori piciorul stang imi amortea in traficul aglomerat din cauza folosirii repetate a pedalei de ambreiaj, deci e clar ca ansamblul Easy-R si implicit lipsa pedalei de ambreiaj, este mana cereasca pentru mine.
Acestea fiind spuse, astept cu nerabdare ziua in care voi trai noi senzatii la volanul noii mele masinute. Sa stiti ca am citit TOATE comentariile scrise de voi in acest topic si in multe dintre ele, ma regasesc. Aici ma refer la comentariile pro noua Dacia sau pro cutie robotizata. Aceasta este realitatea in ceea ce ma priveste: nu imi permit o alta masina noua in suma a 12.100 de euro, suma din care mai scad epava masinii vechi (1400 euro) si cei 1980 de euro primiti ca asigurare. Inca un avantaj major pe care doresc sa-l mentionez este acela ca timp de 5 ani de zile, nu voi plati nici servisarea si nici materialele folosite la intretinerea masinii. Aici intra uleiul, toate filtrele necesare, reviziile, etc. Am ales oferta Dacia "Fara griji". Dupa cum bine stiti, in cazul cutiei robotizate Easy-R, ambreiajul intra si el in garantie.
Concluziile la care eu am ajuns sunt acestea: Dacia Sandero Stepway Prestige 0.9 TCe 2017 este o masina decenta, te duce din punctul A in punctul B, iarna nu inghet de frig, vara nu ma topesc de cald. Pot parasi soseaua pe care am rulat lejer datorita pilotului automat pus la 80 sau 90 km/h (depinde de situatie) si sa explorez putin potecile de tara, drumurile mai putin calitative nu sunt o problema pentru garda destul de mare la sol pe care acest model mi-o ofera astfel ca acum pot linistit dar cu grija, sa bat ulitele neasfaltate din satul sotiei, aflat in inima Maramuresului. Mai multa precizie la parcare avand senzori fata-spate, camera marsarier plus ca voi folosi doar o pedala. Voi avea mai multa liniste in habitaclu datorita insonorizarii superioare modelului din 2008 plus ca la semafor va fi linste de mormant datorita sistemului Stop-Start. Piciorul meu stang care tanjea dupa niste pauze mai indelungate, acum va fi menajat 100%. La final tin sa amintesc cutia robotizata Easy-R pe care cred ca o voi folosi (sau ea pe mine) cu cea mai mare placere.
In viata trebuie sa te bucuri de ceea ce ai nu sa fi trist de ceea ce nu ai. Daca mereu te uiti la altii, vei fi mereu nefericit desi ai avea si tu motive sa te bucuri de ceea ce ai avand in vedere faptul ca altii nu au nici jumatate din ceea ce ai tu. Mai cred ca orice polemici ar exista, s-ar opri daca oamenii ar fi mai realisti, mai sinceri si mai practici. In cazul de fata nu poti sa ceri unei masini care se incadreaza in clasa low-cost sa aiba caracteristicile unei masini de clasa medie spre lux. Oamenii sunt unici, sunt diferiti, de aceea si alegerile lor vor fi unele diferite, variate, in functie de preferintele fiecaruia.
Stiu, am scris enorm de mult dar asta sunt eu: imi place sa intru in detalii.
Dupa ce imi va sosi masina, am sa revin cu poze si cu pareri in plus fata de cele expuse acum, neavand o experienta reala la bordul unei masini cu cutie robotizata.

#539
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 04.11.2016
Am fost exact in situatia ta cu testarea "pe bucati" a unei masini identice. Pana la urma am comandat-o si o astept la inceputul lui iulie sau la sfarsitul lui iunie. Un mic sfat: deoarece sistemul de navigatie tot e in dotarea standard adauga la comanda si camera pentru marsarier. In plus dealerul mi-a facut si o oferta initiala la Casco de 1.400 lei pe an dar nu am dus discutia mai departe, mai am destul timp la dispozitie. Senzori de parcare are doar spate nu si fata sau cel putin asa stiu eu. Daca sunt si pe fata cu atat mai bine.

Succes!

Edited by gabrieln2016, 23 April 2017 - 15:28.


#540
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 04.11.2016
Uita-te si aici:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/O9aZ1gl5ezY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  (sunt doua filme)

https://www.youtube....mqwA#t=5.026084

http://piataauto.md/...cutie-automata/

http://www.e-automob.../88-90-tce.html

http://www.turatii.r...asy-r-prestige/ (asta e la Diesel si are alt Easy r, cu 6 trepte)

http://stiintasitehn...utomata-easy-r/

Filmulete cu Sandero Stepway 0,9 Tce si Easy R nu am gasit nici macar unul singur de la noi, absolut toate fiind din Turcia sau din tarile de la vest de noi.

Edited by gabrieln2016, 23 April 2017 - 15:49.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate