(discutie serioasa)Share de experienta in business
Last Updated: Nov 26 2015 01:20, Started by
NoJoke
, Jul 20 2015 17:44
·
0
#19
Posted 21 July 2015 - 15:00
Cazimi, on 21 iulie 2015 - 14:50, said:
În ce privește starea de tensiune creată de cineva din colectiv, deși în teorie ai dreptate, în practică, se găsește mereu un coleg să repare pocinogul, așa încât clienții rămân fideli și mulți. Am întâlnit asta și firme locale, și altele. In general.. mereu apar conflicte intre oameni indiferent de ce faci... ideea e sa nu capete proportii. Cazimi, on 21 iulie 2015 - 14:50, said:
De unde/cum poate afla un manager cum să gestioneze situațiile tensionate la care te referi (întreb serios, nu retoric). Edited by NoJoke, 21 July 2015 - 15:01. |
#20
Posted 21 July 2015 - 15:09
NoJoke, on 21 iulie 2015 - 15:00, said:
Aratandu-le angajatilor ca daca continua cu conflictele vor avea toti cei implicati de pierdut. |
#21
Posted 21 July 2015 - 18:55
@NoJoke: de curiozitate, cati ani ai si in ce business activezi?
|
#22
Posted 21 July 2015 - 20:29
Sfat 3: 50%-50% este cea mai proasta alegere. O masina are un singur sofer.
PS: incep sa le numerotez pt nu a deruta pe cei care urmaresc firul discutiei. |
#23
Posted 22 July 2015 - 18:55
#24
Posted 22 July 2015 - 21:43
Sfat 4: Mai bine un produs prost si un vanzator bun decat invers.
Si unul de pe vremuri: "Reclama este sufletul comertului." |
#25
Posted 22 July 2015 - 21:55
Da, însă asta îți aduce clienți o singură dată. Fidelizarea iese din discuție, oricât de priceput ar fi vânzătorul.
|
#26
Posted 23 July 2015 - 08:06
TLGsoft, on 22 iulie 2015 - 21:43, said:
Sfat 4: Mai bine un produs prost si un vanzator bun decat invers. Vanzatorul poate sa fie oricat de politicos, iar livrarea sa se faca absolut ireprosabil; daca produsul nu e bun; clientul nu mai revine. Nimeni nu cumpara ceva pentru interactiunea cu vanzatorul - decat daca vanzatoare arata asa [ https://chivethebrigade.files.wordpress.com/2012/05/girls-920-111.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#27
Posted 23 July 2015 - 08:34
Una dintre cele mai importante lectii pe care le-am primit in business este ca vechea expresie ,,clientul nostru stapanul nostru" chiar se aplica.
Nimeni care vine vreodata sa iti dea bani contra unui produs/serviciu nu o sa accepte: -sa i se vorbeasca de sus -sa fie ironizat(chiar daca vanzatorul are dreptate) -sa fie facut sa astepte aiurea -si cel mai important - neprofesionalismul(angajati mistocari/angajati care folosesc cuvinte obscene sau incompetenti) Un alt lucru prostesc pe care l-am vazut in diferite afaceri offline(magzine de haine, saloane, spalatorii) este tratarea mega-diferentiata intre clienti. Chiar daca un client cumpara un produs sau un serviciu de mult mai putini bani decat altii tot trebuie tratat cu respect. De ce? Pentru ca uneori chiar daca nu castigi foarte mult de la un client din acesta; pe viitor poate sa iti aduca inca 10. Pentru a educa angajatii sa nu iasa din aceasta tipologie canalul reclamatiilor trebuie facut cat mai accesibil cu putiinta iar sanctionarile standardizate(ai facut x ai pierdut y din salariu/bonus). Varianta asta functioneaza cel mai bine cand angajatul are salariul de baza mic si castiga majoritatea banilor din bonusuri sau comisioane. Am uitat sa precizez - sinceritatea fata de client este unul dintre lucrurile care poate sa iti aduca o gramada de bani. Edited by NoJoke, 23 July 2015 - 08:38. |
#28
Posted 23 July 2015 - 08:46
NoJoke, on 23 iulie 2015 - 08:34, said:
angajatul are salariul de baza mic si castiga majoritatea banilor din bonusuri sau comisioane. Asta e o sabie cu doua taisuri. Daca el se bazeaza pe bonusuri sau comisioane ca sa traiasca, salariul de baza fiind prea mic pentru asa ceva, atunci va face orice sa isi indeplineasca normele, inclusiv sa minta clientii (chiar si prin omisiune) sau sa ii pacaleasca. |
|
#29
Posted 23 July 2015 - 08:52
AlexEn, on 23 iulie 2015 - 08:46, said:
Asta e o sabie cu doua taisuri. Daca el se bazeaza pe bonusuri sau comisioane ca sa traiasca, salariul de baza fiind prea mic pentru asa ceva, atunci va face orice sa isi indeplineasca normele, inclusiv sa minta clientii (chiar si prin omisiune) sau sa ii pacaleasca. O completare ar fi ca salariul desi mic trebuie sa fie suficient de ok incat sa ii permita angajatului sa traiasca; iar asta in combinatie cu un canal al reclamatiilor accesibil ar trebui sa fie ok. |
#30
Posted 23 July 2015 - 10:40
Pana aici toate bune si frumoase, cel putin in teorie. Acum incepe partea practica: cat sa fie salariul ala fix?
|
#31
Posted 23 July 2015 - 10:56
Transport persoane si marfuri? In teorie, da, poate fi un business. Dar in practica...unde e inovatia, unde este plus valoarea unde este etc etc. Parere personala: nu prea ai ce sfaturi sa dai, experienta aproape de zero. Doar ca dai un anunt pe net, ziar "transport persoane Bucuresti - Timisoara 85 lei, contactati-ne la telefon pt rezervare"...
|
#32
Posted 23 July 2015 - 11:50
NoJoke, on 23 iulie 2015 - 08:06, said:
Din pacate aici nu pot sa iti dau dreptate. Vanzatorul poate sa fie oricat de politicos, iar livrarea sa se faca absolut ireprosabil; daca produsul nu e bun; clientul nu mai revine. Ma refeream la salesman (cel care aduce clienti), nu la vanzatorul de la tejghea (care serveste clientul deja existent). Edited by TLGsoft, 23 July 2015 - 11:50. |
#33
Posted 23 July 2015 - 16:08
@NoJoke: Este ok initiativa ta si o apreciez, insa cred ca ar trebui sa ridicam un pic stacheta. Sfaturile pe care le dai mi se par niste platitudini de bun simt si de obraz, pe care nici macar nu ar trebui sa le discutam, ci sa le avem by default.
Revenind la discutie, daca ai vrea sa fie serioasa (share de experienta in business) si chiar sa ajute practic pe cineva, cred ca ai putea sa descrii anumite situatii pe care le-ai avut si cum le-ai rezolvat. Sau daca pe domeniul tau (transporturi) sunt anumite lucruri la care trebuie sa fim atenti, sa le semnalezi. Altfel, o sa fi doar un Tony Poptamas al businessului. |
|
#34
Posted 23 July 2015 - 16:25
NoJoke, on 23 iulie 2015 - 08:34, said:
Una dintre cele mai importante lectii pe care le-am primit in business este ca vechea expresie ,,clientul nostru stapanul nostru" chiar se aplica. Am uitat sa precizez - sinceritatea fata de client este unul dintre lucrurile care poate sa iti aduca o gramada de bani. |
#35
Posted 25 July 2015 - 02:28
Un mic sfat ar fi : - sa apreciezi munca celor care lucreaza pt tine sau macar sa te prefaci ca o apreciez dar in acelasi timp sa ii motivezi sa se autodepaseasca.
Eu sunt dur si tocmai am pierdut un programator bun pentru ca nu am apreciat munca lui. Eu procedam asa ca sa il motivez , dar se pare ca avea nevoie macar de o incurajare . Cam asta a fost motivul pentru care a plecat. |
#36
Posted 26 July 2015 - 23:59
alexandrualexe, on 23 iulie 2015 - 10:56, said:
Transport persoane si marfuri? In teorie, da, poate fi un business. Dar in practica...unde e inovatia, unde este plus valoarea unde este etc etc. Parere personala: nu prea ai ce sfaturi sa dai, experienta aproape de zero. Doar ca dai un anunt pe net, ziar "transport persoane Bucuresti - Timisoara 85 lei, contactati-ne la telefon pt rezervare"... Habar nu ai ce e plus valoarea si fara oameni ca ei tu nu ai avea ce manca. Ia mai termina cu critica si adu ceva constructiv. Daca nu ai, taci si invata. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users