Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

(discutie serioasa)Share de experienta in business

- - - - -
  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#19
NoJoke

NoJoke

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 31.03.2015

View PostCazimi, on 21 iulie 2015 - 14:50, said:

În ce privește starea de tensiune creată de cineva din colectiv, deși în teorie ai dreptate, în practică, se găsește mereu un coleg să repare pocinogul, așa încât clienții rămân fideli și mulți. Am întâlnit asta și firme locale, și altele.
Clientii pot ramane fideli pentru ca nu au alte optiuni.
In general.. mereu apar conflicte intre oameni indiferent de ce faci... ideea e sa nu capete proportii.

View PostCazimi, on 21 iulie 2015 - 14:50, said:

De unde/cum poate afla un manager cum să gestioneze situațiile tensionate la care te referi (întreb serios, nu retoric).
Aratandu-le angajatilor ca daca continua cu conflictele vor avea toti cei implicati  de pierdut.

Edited by NoJoke, 21 July 2015 - 15:01.


#20
Cazimi

Cazimi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,152
  • Înscris: 25.10.2007

View PostNoJoke, on 21 iulie 2015 - 15:00, said:

Aratandu-le angajatilor ca daca continua cu conflictele vor avea toti cei implicati  de pierdut.
Asta nu răspunde la întrebarea mea. Cum știe managerul să le arate și cum știe că vor avea de pierdut și, mai ales, cum știe că, în cele din urmă, firma însăși va avea de suferit?

#21
floryanm

floryanm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 431
  • Înscris: 12.02.2004
@NoJoke: de curiozitate, cati ani ai si in ce business activezi?

#22
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006
Sfat 3: 50%-50% este cea mai proasta alegere. O masina are un singur sofer.

PS: incep sa le numerotez pt nu a deruta pe cei care urmaresc firul discutiei.

#23
NoJoke

NoJoke

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 31.03.2015

View Postfloryanm, on 21 iulie 2015 - 18:55, said:

@NoJoke: de curiozitate, cati ani ai si in ce business activezi?
29 - transport de persoane si de marfuri

fac si alte lucruri insa de aici imi vin majoritatea banilor

#24
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006
Sfat 4: Mai bine un produs prost si un vanzator bun decat invers.

Si unul de pe vremuri: "Reclama este sufletul comertului."

#25
Cazimi

Cazimi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,152
  • Înscris: 25.10.2007
Da, însă asta îți aduce clienți o singură dată. Fidelizarea iese din discuție, oricât de priceput ar fi vânzătorul.

#26
NoJoke

NoJoke

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 31.03.2015

View PostTLGsoft, on 22 iulie 2015 - 21:43, said:

Sfat 4: Mai bine un produs prost si un vanzator bun decat invers.
Din pacate aici nu pot sa iti dau dreptate.Posted Image
Vanzatorul poate sa fie oricat de politicos, iar livrarea sa se faca absolut ireprosabil; daca produsul nu e bun; clientul nu mai revine.

Nimeni nu cumpara ceva pentru interactiunea cu vanzatorul - decat daca vanzatoare arata asa :lol:


[ https://chivethebrigade.files.wordpress.com/2012/05/girls-920-111.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#27
NoJoke

NoJoke

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 31.03.2015
Una dintre cele mai importante lectii pe care le-am primit in business este ca vechea expresie ,,clientul nostru stapanul nostru" chiar se aplica.
Nimeni care vine vreodata sa iti dea bani contra unui produs/serviciu nu o sa accepte:
-sa i se vorbeasca de sus
-sa fie ironizat(chiar daca vanzatorul are dreptate)
-sa fie facut sa astepte aiurea
-si cel mai important - neprofesionalismul(angajati mistocari/angajati care folosesc cuvinte obscene sau incompetenti)

Un alt lucru prostesc pe care l-am vazut in diferite afaceri offline(magzine de haine, saloane, spalatorii) este tratarea mega-diferentiata intre clienti. Chiar daca un client cumpara un  produs sau un serviciu de mult mai putini bani decat altii tot trebuie tratat cu respect. De ce? Pentru ca uneori chiar daca nu castigi foarte mult de la un client din acesta; pe viitor poate sa iti aduca inca 10.
Pentru a educa angajatii sa nu iasa din aceasta tipologie canalul reclamatiilor trebuie facut cat mai accesibil cu putiinta iar sanctionarile standardizate(ai facut x ai pierdut y din salariu/bonus). Varianta asta functioneaza cel mai bine cand angajatul are salariul de baza mic si castiga majoritatea banilor din bonusuri sau comisioane.

Am uitat sa precizez - sinceritatea fata de client este unul dintre lucrurile care poate sa iti aduca o gramada de bani.

Edited by NoJoke, 23 July 2015 - 08:38.


#28
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,992
  • Înscris: 18.12.2007

View PostNoJoke, on 23 iulie 2015 - 08:34, said:

angajatul are salariul de baza mic si castiga majoritatea banilor din bonusuri sau comisioane.


Asta e o sabie cu doua taisuri. Daca el se bazeaza pe bonusuri sau comisioane ca sa traiasca, salariul de baza fiind prea mic pentru asa ceva, atunci va face orice sa isi indeplineasca normele, inclusiv sa minta clientii (chiar si prin omisiune) sau sa ii pacaleasca.

#29
NoJoke

NoJoke

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 31.03.2015

View PostAlexEn, on 23 iulie 2015 - 08:46, said:

Asta e o sabie cu doua taisuri. Daca el se bazeaza pe bonusuri sau comisioane ca sa traiasca, salariul de baza fiind prea mic pentru asa ceva, atunci va face orice sa isi indeplineasca normele, inclusiv sa minta clientii (chiar si prin omisiune) sau sa ii pacaleasca.

O completare ar fi ca salariul desi mic trebuie sa fie suficient de ok incat sa ii permita angajatului sa traiasca; iar asta in combinatie cu un canal al reclamatiilor accesibil ar trebui sa fie ok.

#30
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,992
  • Înscris: 18.12.2007
Pana aici toate bune si frumoase, cel putin in teorie. Acum incepe partea practica: cat sa fie salariul ala fix?

#31
alexandrualexe

alexandrualexe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 382
  • Înscris: 05.07.2015
Transport persoane si marfuri? In teorie, da, poate fi un business. Dar in practica...unde e inovatia, unde este plus valoarea unde este etc etc. Parere personala: nu prea ai ce sfaturi sa dai, experienta aproape de zero. Doar ca dai un anunt pe net, ziar "transport persoane Bucuresti - Timisoara 85 lei, contactati-ne la telefon pt rezervare"... Posted Image

#32
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View PostNoJoke, on 23 iulie 2015 - 08:06, said:

Din pacate aici nu pot sa iti dau dreptate.Posted Image
Vanzatorul poate sa fie oricat de politicos, iar livrarea sa se faca absolut ireprosabil; daca produsul nu e bun; clientul nu mai revine.

Ma refeream la salesman (cel care aduce clienti), nu la vanzatorul de la tejghea (care serveste clientul deja existent).

Edited by TLGsoft, 23 July 2015 - 11:50.


#33
floryanm

floryanm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 431
  • Înscris: 12.02.2004
@NoJoke: Este ok initiativa ta si o apreciez, insa cred ca ar trebui sa ridicam un pic stacheta. Sfaturile pe care le dai mi se par niste platitudini de bun simt si de obraz, pe care nici macar nu ar trebui sa le discutam, ci sa le avem by default.

Revenind la discutie, daca ai vrea sa fie serioasa (share de experienta in business) si chiar sa ajute practic pe cineva, cred ca ai putea sa descrii anumite situatii pe care le-ai avut si cum le-ai rezolvat. Sau daca pe domeniul tau (transporturi) sunt anumite lucruri la care trebuie sa fim atenti, sa le semnalezi.

Altfel, o sa fi doar un Tony Poptamas al businessului.

#34
Cazimi

Cazimi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,152
  • Înscris: 25.10.2007

View PostNoJoke, on 23 iulie 2015 - 08:34, said:

Una dintre cele mai importante lectii pe care le-am primit in business este ca vechea expresie ,,clientul nostru stapanul nostru" chiar se aplica.

Am uitat sa precizez - sinceritatea fata de client este unul dintre lucrurile care poate sa iti aduca o gramada de bani.
Subscriu. O mentalitate păguboasa este cea referitoare la scuze. Românului mai degrabă îi tai o mână decât să îl auzi că zice măcar că îi pare rău. Ceea ce ține loc de scuză este justificarea „nu este vina mea”, rar, și extrem, extrem de rar „îmi pare rău”. „Vă rugăm să ne scuzați” - niciodată

#35
shadow_4u

shadow_4u

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 111
  • Înscris: 11.06.2008
Un mic sfat ar fi : - sa apreciezi munca celor care lucreaza pt tine sau macar sa te prefaci ca o apreciez dar in acelasi timp sa ii motivezi sa se autodepaseasca.

Eu sunt dur si tocmai am pierdut un programator bun pentru ca nu am apreciat munca lui. Eu procedam asa ca sa il motivez , dar se pare ca avea nevoie macar de o incurajare . Cam asta a fost motivul pentru care a plecat.

#36
hitman_8787

hitman_8787

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 23.10.2006

View Postalexandrualexe, on 23 iulie 2015 - 10:56, said:

Transport persoane si marfuri? In teorie, da, poate fi un business. Dar in practica...unde e inovatia, unde este plus valoarea unde este etc etc. Parere personala: nu prea ai ce sfaturi sa dai, experienta aproape de zero. Doar ca dai un anunt pe net, ziar "transport persoane Bucuresti - Timisoara 85 lei, contactati-ne la telefon pt rezervare"... Posted Image

Habar nu ai ce e plus valoarea si fara oameni ca ei tu nu ai avea ce manca.
Ia mai termina cu critica si adu ceva constructiv. Daca nu ai, taci si invata.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate