Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

(discutie serioasa)Share de experienta in business

- - - - -
  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#1
NoJoke

NoJoke

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 31.03.2015
Ideea topicului este de a ne face mai buni in afaceri indiferent de domeniul in care activam. Puteti posta aici de la detalii tehnice pana la filozofii de business.

O sa incep prin a share-ui cateva din lucrurile pe care le-am invatat de-a lungul timpului in business(in jur de 7 ani):

-daca business-ul tau nu rezolva problema unui om/grup de oameni are sanse 0 de a produce bani
-cu cat oferi mai multa +valoare in aceeasi bani pe care ii percepe concurenta cu atat volumul comenzilor creste


-ideile de afaceri nu valoreaza 2 lei, poti sa ai cea mai geniala idee, daca nu esti in stare sa o transpui in realitate nu o sa depasesti niciodata stadiul de visator
-ca sa transpui o idee in realitate ai nevoie de informatii, cat mai multe informatii(chiar daca la inceput nu intelegi nimic despre un domeniu si vreo cateva zile/saptamani/luni pare ca nu evoluezi deloc la un moment dat incepi sa faci conexiuni iar sansa de a transpune ceva in realitate se mareste)



-nu ai cum sa inveti cum sa transpui o idee in realitate daca nu continui sa inveti atunci cand ti se pare ca nu acumulezi si ca esti cam prost Posted Image
-nu intra in afaceri ca sa te imbogatesti
-oferi valoare si rezolvi probleme apoi taxezi si colectezi bani

-nu te entuziasma daca lucrurile merg, entuziasmul iti scade pofta de munca, evolutie si te face vulnerabil
-umilinta te va ajuta sa continui sa inveti
-nimeni nu o sa iti ofere bani daca nu e ferm convins ca o sa ii poti rezolva problema mai bine decat o sa o faca celelalte optiuni ale sale

Edited by NoJoke, 20 July 2015 - 17:51.


#2
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Nu mai folosi cuvinte englezesti cand ai echivalentul in romaneste in 99% din situatii, dauneaza afacerii.

#3
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006
Oricine poate sa vanda ieftin, invata sa vinzi scump.

#4
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005

View PostNoJoke, on 20 iulie 2015 - 17:44, said:

i. -nu intra in afaceri ca sa te imbogatesti

ii. -oferi valoare si rezolvi probleme

iii. -umilinta te va ajuta sa continui sa inveti
i.  e cel mai prost sfat pe care l-am auzit vreodata in afaceri (presupunand ca nu e ipocrizie). Afacerile se fac numai pentru a produce bani!  
                                                                                                                                 (repeta de 100 de ori in fata oglinzii, apoi trimite-mi o bere rece, daca imi dai dreptate)
ii. afacerea nu e ONG.

iii. umilinta distruge omul care o accepta senin si mangaie egoul grobianului care o face. Nu va umiliti, fiti demni!

#5
Cazimi

Cazimi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,152
  • Înscris: 25.10.2007
S-a referit la modestie, la smerenie. Adică să nu fii arogant. Sau trufaș, cum se spune în unele medii.

#6
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Ferengi no. 1 rule of aquisition (fanii Star Trek vor intelege):

Once you have their money, never give it back.



Sfatul meu pentru afaceristi:

Speak English. Afacerile limitate la teritoriul national sunt sortite mediocritatii in cel mai bun caz.

Edited by Groot, 21 July 2015 - 11:11.


#7
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005

View PostCazimi, on 21 iulie 2015 - 11:06, said:

S-a referit la modestie, la smerenie. Adică să nu fii arogant. Sau trufaș, cum se spune în unele medii.
Eu vad ca scrie umilinta, tu vezi spanac, verze si cintezoi... ai dreptate, nu ai nevoie de dex.

#8
Cazimi

Cazimi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,152
  • Înscris: 25.10.2007

View PostQuantum, on 21 iulie 2015 - 11:19, said:

Eu vad ca scrie umilinta, tu vezi spanac, verze si cintezoi... ai dreptate, nu ai nevoie de dex.

Hai să încercăm să nu ne sărim la gât pentru o opinie. Inițiatorul va reveni, probabil, și ne va explica la ce s-a referit. Astfel, va confirma sau infirma dacă interpretarea mea este corectă sau eronată.

#9
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Citeste femeie dictionarul daca nu cunosti sensurile cuvintelor romanesti, sau ti-e lene?

UMILÍNȚĂ, umilințe, s. f. 1. Sentiment de inferioritate; atitudine provocată de acest sentiment; supunere. ♦ (În morala creștină) Atitudine umilă, smerită a omului în fața divinității; smerenie. ♦ Slugărnicie. 2. Situație umilitoare impusă cuiva; vorbă sau faptă care umilește, ofensează; ofensă.

#10
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Quantume, ne-ai demonstrat ca stii sa citesti si sa cauti informatie online. Bravo.

Nu a contrazis nimeni sensul cuvantului umilinta. S-a afirmat doar ca este posibil ca utilizarea acestuia sa fie in mod involuntar eronata.

#11
Cazimi

Cazimi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,152
  • Înscris: 25.10.2007
Încercăm, totuși, un ton mai civilizat?

On topic, în cazul în care am înțeles corect la ce referă inițiatorul, sunt de acord cu el. Absența aroganței față de clienți, competiție și colaboratori are mai multe șanse să aducă succes.

#12
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Din acest motiv suportam refularea aroganta a lui Quantum pe forum. Intelegem ca trebuie sa fie slugarnic cu clientii cand vinde scutere chinezesti. Adica nu poti sa o arzi cu atitudine Yamaha sau Harley Davidson.

#13
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006
2 + 2 face 4 doar in matematica. In economie, face cat vrea contabilul.

Morala: Cauta un contabil bun.

#14
NoJoke

NoJoke

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 31.03.2015

View PostQuantum, on 21 iulie 2015 - 10:59, said:

i.  e cel mai prost sfat pe care l-am auzit vreodata in afaceri (presupunand ca nu e ipocrizie). Afacerile se fac numai pentru a produce bani!
afacerile se fac pentru a rezolva o problema, o necesitate pentru un grup de oameni
daca nu identifici aceasta problema si mergi pe ideea, stiu eu ca ,,shaormeriile merg" ai sanse mici sa iti iasa ceva

am vazut foarte multi oameni care au intrat in afaceri cu speranta ca o sa se umple de bani; majoritatea au dat-o in bara; de ce? Erau prea concentrati pe ,,cum sa fac sa ma imbogatesc mai repede" si prea putin pe ,,oare de ce are nevoie clientul?".

View PostQuantum, on 21 iulie 2015 - 10:59, said:

ii. afacerea nu e ONG.

Quote

oferi valoare si rezolvi probleme in schimbul banilor - evident

View PostQuantum, on 21 iulie 2015 - 10:59, said:

umilinta....
umilinta era cu sensul de modestie

View PostQuantum, on 21 iulie 2015 - 07:56, said:

Nu mai folosi cuvinte englezesti cand ai echivalentul in romaneste in 99% din situatii, dauneaza afacerii.
nu le mai folosi tu; n-ai dreptul sa  imi impui ce fel de cuvinte sa folosesc
daca nu iti convine poti sa postezi pe aria de literatura romana sau whatever

View PostQuantum, on 21 iulie 2015 - 11:19, said:

Eu vad ca scrie umilinta, tu vezi spanac, verze si cintezoi... ai dreptate, nu ai nevoie de dex.
de ce faci atata caz din ceva nesemnificativ?

Edited by NoJoke, 21 July 2015 - 14:32.


#15
NoJoke

NoJoke

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 31.03.2015
Revenind.
Un alt lucru care cred ca este foarte important in aproape orice business este standardizarea operatiunilor / stabilirea unor reguli clare pentru angajati. Reguli pe care ei trebuie sa le invete la angajare.
Daca nu se delimiteaza in mod clar ce trebuie sa faca fiecare o sa apara foarte multe conflicte in firma sau eventual fenomenul de bullying.

De asemenea cred ca este absolut necesara concedierea angajatilor recalcitranti indiferent de experienta pe care o au intr-un domeniu. Cineva care creeaza conflicte/se simte jignit din orice o sa propage o stare de tensiune iar clientii o sa ocoleasca firma.

Nu cred in umilirea in public a unui angajat. Umilirea unui angajat in fata celorlalti creeaza resentimente si asta iar duce la probleme.
Cred intr-o oarecare distantare fata de angajati, fiind distant ai mai mult control.

Edited by NoJoke, 21 July 2015 - 14:48.


#16
Cazimi

Cazimi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,152
  • Înscris: 25.10.2007

View PostNoJoke, on 21 iulie 2015 - 14:43, said:

De asemenea cred ca este absolut necesara concedierea angajatilor recalcitranti indiferent de experienta pe care o au intr-un domeniu.
Ce înțelegi prin recalcitranți? Scandalagii/bully?
În ce privește starea de tensiune creată de cineva din colectiv, deși în teorie ai dreptate, în practică, se găsește mereu un coleg să repare pocinogul, așa încât clienții rămân fideli și mulți. Am întâlnit asta și firme locale, și altele.

De unde/cum poate afla un manager cum să gestioneze situațiile tensionate la care te referi (întreb serios, nu retoric).

#17
NoJoke

NoJoke

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 31.03.2015

View PostCazimi, on 21 iulie 2015 - 14:50, said:

Ce înțelegi prin recalcitranți? Scandalagii/bully?
Exact. Scandalagii/bully sau altfel spus oameni cu orgolii prea mari care nu stiu sa lase niciodata de la ei. Scopul lor fiind acela de a inchide mereu gura celorlalti chit ca nu au dreptate.

#18
Cazimi

Cazimi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,152
  • Înscris: 25.10.2007

View PostNoJoke, on 21 iulie 2015 - 14:52, said:

Exact. Scandalagii/bully sau altfel spus oameni cu orgolii prea mari care nu stiu sa lase niciodata de la ei. Scopul lor fiind acela de a inchide mereu gura celorlalti chit ca nu au dreptate.

Nu, scopul lor este să muncească și, mai ales. să învețe cât mai puțin, adică să-și mențină poziția/postul în ciuda incompetenței. Acolo unde îți dau însă 100% dreptate este că nu e treaba celor agresați să rezolve problema, ci a managerului. Din păcate, acesta consideră de cele mai multe ori că nu e treaba lui ori, mai rău, profită de ceea ce au de oferit incompetenții.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate