Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Trecere apartament pe numele meu

Seria 3 - E90 / 91

LakeSide 11 Straulesti

arii
 Sapa peste pardoseala

Smart phone pentru auz deficitar

Manager transport marfa. Pareri. ...

BIOS F.24 pentru HP Pavilion g7-2...
 Meta Quest 3 512 gb

Father's Day

Clipboard files copy/paste, filen...

Boardgame-uri despre cuvinte
 Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Diferente diferentiale

Finala Eurovision 2024

De ce nu mai sunt proteste?
 

Dinamica economica, sociala si culturala a oraselor din Romania

* * * - - 7 votes
  • This topic is locked This topic is locked
12561 replies to this topic

#7075
iliemirea

iliemirea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,662
  • Înscris: 17.07.2014
Oferta Tarom!
39 euro bilet de avion dus-intors București-Oradea-Bucuresti și invers.

#7076
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,107
  • Înscris: 14.08.2007

View Posttoniq, on 28 martie 2017 - 19:00, said:

Dah, ce sa zic, foarte ”inspirata” alegere, incat nu stiu cine spune prostii mai mari, reporterul, sau intervievatii. Chiar tu spuneai de articole scrise pe genunchi gen ”Romania cea mai frumoasa si bogata tara”, ”Carpatii, cei mai frumosi munti din lume”, etc si acum vii cu aceste fabule anecdotice in care nu conteaza valoarea de adevar, conteaza sa se vanda, ar fi prea plictisitor sa vorbim de cat de tare si mare e Bucurestiul, asa ca e mai interesant sa gadilam orgoliul local si sa spunem ca, dimpotriva, Clujul e cel mai tare si mai mare.
Nu am pretentia ca e obiectiva parerea reporterului Vice (cu atat mai putin a celor intervievati care sunt clujeni), dar simplul fapt ca a ajuns sa scrie un articol despre asta denota faptul ca exista destule persoane care au deja perceptia asta, ca Bucurestiul a ramas in urma la capitolul asta. Si nu e deloc o parere singulara, am mai vazut articole de genul asta si in presa nationala mult mai "serioasa".

View Postiliemirea, on 28 martie 2017 - 19:38, said:

Oferta Tarom!
39 euro bilet de avion dus-intors București-Oradea-Bucuresti și invers.
Pentru Tarom e bine, desi la altii mergi pana in Italia dus-intors cu banii astia si nu la oferte speciale, ci pret normal dar rezervat din timp

Edited by utopium, 28 March 2017 - 22:52.


#7077
toniq

toniq

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,337
  • Înscris: 08.01.2009

View Postutopium, on 28 martie 2017 - 22:51, said:

Nu am pretentia ca e obiectiva parerea reporterului Vice (cu atat mai putin a celor intervievati care sunt clujeni), dar simplul fapt ca a ajuns sa scrie un articol despre asta denota faptul ca exista destule persoane care au deja perceptia asta, ca Bucurestiul a ramas in urma la capitolul asta. Si nu e deloc o parere singulara, am mai vazut articole de genul asta si in presa nationala mult mai "serioasa".

Iarasi ajungi sa te contrazici, ca de obicei. Doar tu spuneai acum cateva posturi ca articolasele gen ”Romania este cea mai frumoasa si bogata tara” creeaza un cliseu care gadila orgoliul national/local, deci care place (romanilor, evident), apoi este preluat de alte surse, nedigerat de cititor si ajuns astfel certitudine. La fel si concluzia de fata, sa spui ca Bucurestiul este ramas in urma când piata concertistica a capitalei este cea mai matura, variata si calitativa (cel putin la nivel national) doar pentru ca nu are un festival gen Untold mi se pare pueril si amatoricesc. Bine, pentru autor important este sa starneasca interesul si sa fie citit/accesat, asta conteaza ca doar vorbim de media. Doar am spus ca atunci când este laudat Clujelul achiesezi destul de usor la ”propaganda” media, când e in favoarea altui oras (al Bucuretsiului in special) constati dintr-o data ca trebuie sa revenim cu picioarele pe pamant.

#7078
oaspetele

oaspetele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,936
  • Înscris: 31.03.2003
Poi asta e farmecul lui utopic, ce ne-am face fara el?
Pe de alta parte, are si el dreptate.
Judecand in forta, ca sa putem compara Clujul cu Bucurestiul, ar trebui sa inmultim cifrele din Cluj cu 5. Chiar cu 7, tinand cont de faptul ca vorbim de comparatia cu capitala.
:)

#7079
cristi7

cristi7

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,859
  • Înscris: 05.10.2005

View Postoaspetele, on 29 martie 2017 - 06:16, said:

Poi asta e farmecul lui utopic, ce ne-am face fara el?
Pe de alta parte, are si el dreptate.
Judecand in forta, ca sa putem compara Clujul cu Bucurestiul, ar trebui sa inmultim cifrele din Cluj cu 5. Chiar cu 7, tinand cont de faptul ca vorbim de comparatia cu capitala.
:)
In unele situatii se aplica. Dar in altele e aberant. De exemplu el a inmultit cu 6 numarul de pasageri de pe Cluj si a zis ca e o cifra mai buna decat de pe Otopeni. De parca raportarea asta e ceva de care ar tine cineva cont :))

#7080
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,107
  • Înscris: 14.08.2007

View Posttoniq, on 28 martie 2017 - 23:14, said:

Iarasi ajungi sa te contrazici, ca de obicei.
Nu e nici o contradictie, astfel de articole apar pentru ca acele opinii exista deja in mintea multora ... si e normal sa fie asa vazand ce se intampla pe piata. Iar George Enescu nu poate "compensa" pentru publicul tanar pentru ca e irelevant pentru 98% din publicul tanar. Vice nu e vreo revista culturala ca sa remarce ca totusi Bucurestiul are George Enescu, e o revista de lifestyle pentru public foarte tanar.

View Postcristi7, on 29 martie 2017 - 07:44, said:

De parca raportarea asta e ceva de care ar tine cineva cont Posted Image)
Evident ca tine cont, altfel e ca si cum ai zice ca bucurestenii impreuna au de 6 ori mai multe masini decat clujenii ... relevant e cate masini sunt pe cap de locuitor, nu in total. Asa e si cu avionul ... doar ca acolo, in functie de aria de "captare" a clientilor, devine mai greu sa te raportezi doar la un oras ... Otopeni si Cluj au o arie de captare destul de mare, dar parerea mea e ca pe ambele mai mult de 50% din clienti sunt localnici. Si atunci in mod cert poti face comparatii relevante despre cat de des calatoreste un cetatean din fiecare dintre orase. Momentan Clujul are cea mai buna rata, a depasit deja Otopeniul iar anul asta il va lasa bine in urma din punctul asta de vedere. Dar problemele sunt multe in Romania, daca raportezi la populatia oficiala a orasului esti departe de populatia reala din zona metropolitana (care trece de 500.000 de locuitori), etc.

View Postoaspetele, on 29 martie 2017 - 06:16, said:

Judecand in forta, ca sa putem compara Clujul cu Bucurestiul, ar trebui sa inmultim cifrele din Cluj cu 5. Chiar cu 7, tinand cont de faptul ca vorbim de comparatia cu capitala.
Posted Image
Nu e nevoie sa inmultesti nimic, dupa cum ziceam anul asta si top 3 evenimente muzicale si top 3 evenimente sportive (ca si incasari/public/interes/showbiz) sunt la Cluj, cel putin din ce date avem pana acum. Exista sanse sa aiba si Bucurestiul pana la sfarsitul anului un eveniment in top 3 si la muzica si la sport (concertul Kings of Leon ar avea sanse sa intre in top 3, desi ii va fi greu sa bata Depeche Mode zic eu, la fel vreun meci al nationalei, daca nu va merge la Craiova nationala pentru urmatoarele meciuri) ... vom vedea. Mai mult chiar, si la evenimente de film sau jazz Clujul va avea tot cele mai mari evenimente (TIFF-ul domina de ani de zile la distanta mare de restul, iar Jazz in the Park e deja cel mai mare eveniment de jazz ca si public (51.000 de oameni in 2016), anul asta vor avea si mult mai multe evenimente platite deci va urca mult si la incasari). Iar la muzica clasica concertul lui Bocelli de la Cluj are sanse mari sa fie cel mai mare eveniment de anul asta (datorita si locatiei). Deci fie ca vorbim de electronica, pop-rock, clasica, jazz, film, baschet, gimnastica, fotbal, Clujul are sanse sa aiba cel mai mare eveniment la toate anul asta (la fotbal poate fi depasit ca public, probabil nu si la incasari pentru ca meciurile cu Armenia si Kazahstan s-ar putea sa fie mai ieftine, insa e clar ca Danemarca si Chile sunt echipe mult mai bine cotate decat Armenia si Kazahstan). Sibiul va avea, ca de obicei, suprematia la teatru. In rest, poate ii ramane ceva si Bucurestiului, la tenis cred ca a avut o Cupa Davis sau Fed Cup, mai au la handbal echipa de top in CL ...

De ce s-a ajuns la situatia asta e mai greu de explicat, dar asta e realitatea.

Edited by utopium, 29 March 2017 - 08:24.


#7081
oaspetele

oaspetele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,936
  • Înscris: 31.03.2003

View Postcristi7, on 29 martie 2017 - 07:44, said:

In unele situatii se aplica. Dar in altele e aberant. De exemplu el a inmultit cu 6 numarul de pasageri de pe Cluj si a zis ca e o cifra mai buna decat de pe Otopeni. De parca raportarea asta e ceva de care ar tine cineva cont Posted Image)
E doar o aproximare, ca sa zic asa.
Dar e ridicol sa mergi 1 la 1 intr-o comparatie in care de o parte ai capitala cu 2 mil de locuitori (si tot ce reiese de aici) si in alta un oras (in plina expansiune ce-i drept) cu 300-400 000 locuitori.

#7082
cristi7

cristi7

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,859
  • Înscris: 05.10.2005
Pai da. Sunt de acord. Dar nu in orice lucru se aplica. De exemplu cum sa se aplice la orice. De exemplu la spectatorii de la un concert/festival. Sau de la pasagerii de pe un aeroport, cum ziceam mai sus.

#7083
oaspetele

oaspetele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,936
  • Înscris: 31.03.2003
De ce nu s-ar aplica ?? Nu musai x 6, dar 1 la 1 nu merge.
Din start ai 2 milioane de locuitori disponibili, versus 0.4.

#7084
cristi7

cristi7

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,859
  • Înscris: 05.10.2005
Dar care e relevanta? Sa creasca egoul cuiva?

Hai sa o luam din alt punct de vedere: de ce e relevant numarul de participant, respectiv numarul de pasageri? Pentru a stabili o cifra raportata la totalul populatiei cu care sa facem ce? Sau sa ajungem la o cifra care da dimensiunea respectivei piete, astfel incat sa determine si pe altii sa vina?

Cu ce ar fi relevant ca la Cluj vin 2 din 10 oameni pe cand la Buc vine 1 din 20, cand asta ar da un volum calculabil in felul urmator: 2 oameni vs 3 oameni in Buc ( considerand paritatea de 1 la 6 a populatiei)?

Tu unde ai merge daca ai fi companie aviatica sau daca ai fi impresar? In orasul care iti aduce 10% din populatie dar cu 33% mai putini sau in orasul care iti aduce acolo 5% din pop dar la o participare cu 50% mai mult decat in primul caz?

Bine. Daca discutam de Utopium, ce e amuzant e ca el imparte la 6 in cazurile astea, dar cand discutam in alt context de numarul de clujeni vorbeste de 600.000 de clujeni. Ca ii numara si pe studenti si pe cine munceste acolo si pe cei care stau fara flotant. Deci alterneaza cifra oficiala cu cifra pe care o considera el reala dupa cum are nevoie sa ii dea mai bine cifra. In contextul asta te intreb eu care e relevanta impartirii?

Ce utilitate economica area ea in cazurile astea, cand nu vorbim de un fator gen PIB per capita, de exemplu?

#7085
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,107
  • Înscris: 14.08.2007

View Postcristi7, on 29 martie 2017 - 08:21, said:

Hai sa o luam din alt punct de vedere: de ce e relevant numarul de participant, respectiv numarul de pasageri?
Pentru ca daca nu raportezi per capita si intr-un oras de 20 de milioane de oameni ai trafic in aeroport de 12 milioane, iar in Bucuresti de 11 milioane, o sa reiasa ca cei din orasul ala de 20 de milioane de oameni calatoresc mai mult decat bucurestenii, dar in realitate ei calatoresc mult mai putin. Iar asta spune mult despre nivelul lor de trai ... neraportand pe capita, ajungi la o concluzie gresita. Traficul total are si el relevanta lui, dar pentru a masura dezvoltarea economica sunt mult mai relevante cifrele per capita. Adica daca Oradea ar avea acum 1.2 milioane pasageri in aeroport (pe 2016), da, ar fi mai tare decat Clujul la chestia asta. La fel cum daca oradenii ar avea 100.000 de masini si clujenii 120.000 de masini, tot oradenii ar fi mai "tari".

Edited by utopium, 29 March 2017 - 08:31.


#7086
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,802
  • Înscris: 01.10.2002
Planuri pentru modernizarea caii ferate Arad-Timisoara-Caransebes, cu viteza maxima de 160 km/h.
http://www.aradon.ro...misoara/1453660
Va mai dura ceva timp, dar e un inceput bun. Sectorul Curtici-Simeria e deja in proces de modernizare. Ar mai trebui inceputa planificarea modernizarii si pentru sectorul Arad-Oradea-Cluj, pentru a avea legaturi complete.

#7087
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,107
  • Înscris: 14.08.2007

View PostWotan, on 29 martie 2017 - 08:32, said:

Ar mai trebui inceputa planificarea modernizarii si pentru sectorul Arad-Oradea-Cluj, pentru a avea legaturi complete.
Eu sunt curios daca vor aparea si calatorii, din nou. Ca e cam dezastruoasa situatia la CFR.

#7088
cristi7

cristi7

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,859
  • Înscris: 05.10.2005

View Postutopium, on 29 martie 2017 - 08:34, said:

Eu sunt curios daca vor aparea si calatorii, din nou. Ca e cam dezastruoasa situatia la CFR.
Ca de obicei vorbesti pareristica. Cfr are un numar record de calatori de cand cu gratuitatile PSD.

Gratuit = decontat de la bugetul de stat.

#7089
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,802
  • Înscris: 01.10.2002
Important e sa existe o infrastructura care sa permita o viteza mare. Momentan, avem multi studenti care trebuie sa faca peste 5 ore intre Arad si Cluj, pe o distanta de vreo 270 km. Daca durata calatoriei ar ajunge la 2.5-3 ore, deja ar deveni mai rapid decat masina. Daca sunt si conditii decente, devine interesanta ca si mod de calatorie.
In privinta CFR, deja nu prea mai are importanta. Avem un operator privat aradean, Astra Trans Carpatic, care a introdus de curand un tren modern pe ruta Arad-Bucuresti si pana la finalul anului va deschide si Timisoara-Arad-Oradea-Baia Mare si Timisoara-Arad-Viena, la preturi similare cu cele ale CFR, dar conditii mult mai bune. in functie de cerere, urmeaza sa deschide si alte rute.
http://www.aifr.ro/?p=7158
http://specialarad.r...bricat-la-arad/

Edited by Wotan, 29 March 2017 - 09:18.


#7090
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,107
  • Înscris: 14.08.2007

View Postcristi7, on 29 martie 2017 - 09:10, said:

Ca de obicei vorbesti pareristica. Cfr are un numar record de calatori de cand cu gratuitatile PSD.
Probabil nu stii cum erau trenurile pe vremuri ... eu am linie ferata aproape de mine si le vad trecand aproape goale de foarte multe ori.

#7091
cristi7

cristi7

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,859
  • Înscris: 05.10.2005

View Postutopium, on 29 martie 2017 - 09:19, said:

Probabil nu stii cum erau trenurile pe vremuri ... eu am linie ferata aproape de mine si le vad trecand aproape goale de foarte multe ori.
Spre deosebire de tine care le ai pe toate pe langa tine si le vezi pe toate de acasa, eu am prieteni studenti care folosesc des trenul. Si problema care se pune in ultima vreme e ca nu prea sunt vagoane suficiente. Si e o problema de natura recenta, de cand cu gratuitatile oferite studentilor.

#7092
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,107
  • Înscris: 14.08.2007

View Postcristi7, on 29 martie 2017 - 09:30, said:

Spre deosebire de tine care le ai pe toate pe langa tine si le vezi pe toate de acasa, eu am prieteni studenti care folosesc des trenul.
Care merg in weekend si cam atat ... pe mine ma apuca "depresia" cand vad trenurile goale trecand pe langa mine.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate