Dinamica economica, sociala si culturala a oraselor din Romania
Last Updated: Apr 04 2018 06:17, Started by
cristi7
, May 23 2015 02:18
·
0
#7075
Posted 28 March 2017 - 19:38
Oferta Tarom!
39 euro bilet de avion dus-intors București-Oradea-Bucuresti și invers. |
#7076
Posted 28 March 2017 - 22:51
toniq, on 28 martie 2017 - 19:00, said:
Dah, ce sa zic, foarte ”inspirata” alegere, incat nu stiu cine spune prostii mai mari, reporterul, sau intervievatii. Chiar tu spuneai de articole scrise pe genunchi gen ”Romania cea mai frumoasa si bogata tara”, ”Carpatii, cei mai frumosi munti din lume”, etc si acum vii cu aceste fabule anecdotice in care nu conteaza valoarea de adevar, conteaza sa se vanda, ar fi prea plictisitor sa vorbim de cat de tare si mare e Bucurestiul, asa ca e mai interesant sa gadilam orgoliul local si sa spunem ca, dimpotriva, Clujul e cel mai tare si mai mare. iliemirea, on 28 martie 2017 - 19:38, said:
Oferta Tarom! 39 euro bilet de avion dus-intors București-Oradea-Bucuresti și invers. Edited by utopium, 28 March 2017 - 22:52. |
#7077
Posted 28 March 2017 - 23:14
utopium, on 28 martie 2017 - 22:51, said:
Nu am pretentia ca e obiectiva parerea reporterului Vice (cu atat mai putin a celor intervievati care sunt clujeni), dar simplul fapt ca a ajuns sa scrie un articol despre asta denota faptul ca exista destule persoane care au deja perceptia asta, ca Bucurestiul a ramas in urma la capitolul asta. Si nu e deloc o parere singulara, am mai vazut articole de genul asta si in presa nationala mult mai "serioasa". Iarasi ajungi sa te contrazici, ca de obicei. Doar tu spuneai acum cateva posturi ca articolasele gen ”Romania este cea mai frumoasa si bogata tara” creeaza un cliseu care gadila orgoliul national/local, deci care place (romanilor, evident), apoi este preluat de alte surse, nedigerat de cititor si ajuns astfel certitudine. La fel si concluzia de fata, sa spui ca Bucurestiul este ramas in urma când piata concertistica a capitalei este cea mai matura, variata si calitativa (cel putin la nivel national) doar pentru ca nu are un festival gen Untold mi se pare pueril si amatoricesc. Bine, pentru autor important este sa starneasca interesul si sa fie citit/accesat, asta conteaza ca doar vorbim de media. Doar am spus ca atunci când este laudat Clujelul achiesezi destul de usor la ”propaganda” media, când e in favoarea altui oras (al Bucuretsiului in special) constati dintr-o data ca trebuie sa revenim cu picioarele pe pamant. |
#7078
Posted 29 March 2017 - 06:16
Poi asta e farmecul lui utopic, ce ne-am face fara el?
Pe de alta parte, are si el dreptate. Judecand in forta, ca sa putem compara Clujul cu Bucurestiul, ar trebui sa inmultim cifrele din Cluj cu 5. Chiar cu 7, tinand cont de faptul ca vorbim de comparatia cu capitala. |
#7079
Posted 29 March 2017 - 07:44
oaspetele, on 29 martie 2017 - 06:16, said: Poi asta e farmecul lui utopic, ce ne-am face fara el? Pe de alta parte, are si el dreptate. Judecand in forta, ca sa putem compara Clujul cu Bucurestiul, ar trebui sa inmultim cifrele din Cluj cu 5. Chiar cu 7, tinand cont de faptul ca vorbim de comparatia cu capitala. |
#7080
Posted 29 March 2017 - 08:00
toniq, on 28 martie 2017 - 23:14, said:
Iarasi ajungi sa te contrazici, ca de obicei. cristi7, on 29 martie 2017 - 07:44, said: De parca raportarea asta e ceva de care ar tine cineva cont ) oaspetele, on 29 martie 2017 - 06:16, said:
Judecand in forta, ca sa putem compara Clujul cu Bucurestiul, ar trebui sa inmultim cifrele din Cluj cu 5. Chiar cu 7, tinand cont de faptul ca vorbim de comparatia cu capitala. De ce s-a ajuns la situatia asta e mai greu de explicat, dar asta e realitatea. Edited by utopium, 29 March 2017 - 08:24. |
#7081
Posted 29 March 2017 - 08:02
cristi7, on 29 martie 2017 - 07:44, said:
In unele situatii se aplica. Dar in altele e aberant. De exemplu el a inmultit cu 6 numarul de pasageri de pe Cluj si a zis ca e o cifra mai buna decat de pe Otopeni. De parca raportarea asta e ceva de care ar tine cineva cont ) Dar e ridicol sa mergi 1 la 1 intr-o comparatie in care de o parte ai capitala cu 2 mil de locuitori (si tot ce reiese de aici) si in alta un oras (in plina expansiune ce-i drept) cu 300-400 000 locuitori. |
#7082
Posted 29 March 2017 - 08:05
Pai da. Sunt de acord. Dar nu in orice lucru se aplica. De exemplu cum sa se aplice la orice. De exemplu la spectatorii de la un concert/festival. Sau de la pasagerii de pe un aeroport, cum ziceam mai sus.
|
#7083
Posted 29 March 2017 - 08:07
De ce nu s-ar aplica ?? Nu musai x 6, dar 1 la 1 nu merge.
Din start ai 2 milioane de locuitori disponibili, versus 0.4. |
#7084
Posted 29 March 2017 - 08:21
Dar care e relevanta? Sa creasca egoul cuiva?
Hai sa o luam din alt punct de vedere: de ce e relevant numarul de participant, respectiv numarul de pasageri? Pentru a stabili o cifra raportata la totalul populatiei cu care sa facem ce? Sau sa ajungem la o cifra care da dimensiunea respectivei piete, astfel incat sa determine si pe altii sa vina? Cu ce ar fi relevant ca la Cluj vin 2 din 10 oameni pe cand la Buc vine 1 din 20, cand asta ar da un volum calculabil in felul urmator: 2 oameni vs 3 oameni in Buc ( considerand paritatea de 1 la 6 a populatiei)? Tu unde ai merge daca ai fi companie aviatica sau daca ai fi impresar? In orasul care iti aduce 10% din populatie dar cu 33% mai putini sau in orasul care iti aduce acolo 5% din pop dar la o participare cu 50% mai mult decat in primul caz? Bine. Daca discutam de Utopium, ce e amuzant e ca el imparte la 6 in cazurile astea, dar cand discutam in alt context de numarul de clujeni vorbeste de 600.000 de clujeni. Ca ii numara si pe studenti si pe cine munceste acolo si pe cei care stau fara flotant. Deci alterneaza cifra oficiala cu cifra pe care o considera el reala dupa cum are nevoie sa ii dea mai bine cifra. In contextul asta te intreb eu care e relevanta impartirii? Ce utilitate economica area ea in cazurile astea, cand nu vorbim de un fator gen PIB per capita, de exemplu? |
|
#7085
Posted 29 March 2017 - 08:29
cristi7, on 29 martie 2017 - 08:21, said:
Hai sa o luam din alt punct de vedere: de ce e relevant numarul de participant, respectiv numarul de pasageri? Edited by utopium, 29 March 2017 - 08:31. |
#7086
Posted 29 March 2017 - 08:32
Planuri pentru modernizarea caii ferate Arad-Timisoara-Caransebes, cu viteza maxima de 160 km/h.
http://www.aradon.ro...misoara/1453660 Va mai dura ceva timp, dar e un inceput bun. Sectorul Curtici-Simeria e deja in proces de modernizare. Ar mai trebui inceputa planificarea modernizarii si pentru sectorul Arad-Oradea-Cluj, pentru a avea legaturi complete. |
#7087
Posted 29 March 2017 - 08:34
#7088
Posted 29 March 2017 - 09:10
#7089
Posted 29 March 2017 - 09:15
Important e sa existe o infrastructura care sa permita o viteza mare. Momentan, avem multi studenti care trebuie sa faca peste 5 ore intre Arad si Cluj, pe o distanta de vreo 270 km. Daca durata calatoriei ar ajunge la 2.5-3 ore, deja ar deveni mai rapid decat masina. Daca sunt si conditii decente, devine interesanta ca si mod de calatorie.
In privinta CFR, deja nu prea mai are importanta. Avem un operator privat aradean, Astra Trans Carpatic, care a introdus de curand un tren modern pe ruta Arad-Bucuresti si pana la finalul anului va deschide si Timisoara-Arad-Oradea-Baia Mare si Timisoara-Arad-Viena, la preturi similare cu cele ale CFR, dar conditii mult mai bune. in functie de cerere, urmeaza sa deschide si alte rute. http://www.aifr.ro/?p=7158 http://specialarad.r...bricat-la-arad/ Edited by Wotan, 29 March 2017 - 09:18. |
|
#7090
Posted 29 March 2017 - 09:19
#7091
Posted 29 March 2017 - 09:30
utopium, on 29 martie 2017 - 09:19, said:
Probabil nu stii cum erau trenurile pe vremuri ... eu am linie ferata aproape de mine si le vad trecand aproape goale de foarte multe ori. |
#7092
Posted 29 March 2017 - 11:35
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users