Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Apple maps pe Windows 10

Sfarsitul woke-ismului si al core...

Renovare completa + pompa de cald...

Libre Office nu vad liniile
 Modalitați amuzante și ...

O disparitie de ani buni, Acces D...

Mancarea e scumpa

Parere achiziționare BMW G20
 Schimbarea bateriei moderne la VA...

Rostschreck Lidl

Si noi suntem Florin Piersic? / J...

Rascumparare euroobligatiuni (pri...
 Detartraj partial slatina

Cu ce pot izola fonic peretii pen...

Telefon cu senzor compass BUN

Blocare google chrome cu master p...
 

VW Phaeton

- - - - -
  • Please log in to reply
134 replies to this topic

#91
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 emil_sv, on 09 mai 2015 - 12:40, said:

. Luand in considerare faptul ca Phaetonul este la aproape jumatate de pret fata de Audi, ca se practica discounturi m ari la o masina atat de invechita, A8 este mult peste la vanzari. La diferenta asta de pret nici nu mai pot fi considerate aceeasi clasa.
TOtusi un Phaeton 3.0 tdi nou il luai la un 70 mii cu multe optiuni dupa discounturi, pe cand un S/A8/7 cu motor echivalent sarea de 110k cu optiuni.

Cand am intervenit pe acest topic am spus de la inceput ca nu cunosc niciuna dintre masinile in discutie, asa ca mi se pare indecent sa aberz discutand despre niste lucruri pe care le pot doar visa. Asa ca nu o voi face, voi raspunde doar unor lucruri pe care eu le consider niste exagerari menite sa "demonstreze" un punct de vedere gresit.

O minima consulare a site-urilor producatorilor ne arata dimensiunea exagerarilor tale cu privire la pretul de pornire al celor 4 masini. Este vorba de pretul minim, in echiparea cea mai ieftina, cu motor diesel:

Mercedes S-Klasse: 81.750€
BMW 730d: 77.200€
Audi A8: 81.000€

VW Phaeton (4 locuri) 85.600€
VW Phaeton (5 locuri): 72.500€

Cum poti sa exagerezi atat de mult si sa spui cum ca Phaetonul este "de aproape 2 ori mai ieftin decat Audi/7/S" si doar astfel s-a putut vinde? In varianta cu 4 locuri are chiar cel mai mare pret de pornire dintre toate.
Cam ce fel de optiuni poti pune pe A8/S/7 sa ajunga la 110.000€? Optiuni de vreo 30.000€, nu-i asa? La astea mai adaugam inca 30.000€ din burta si ajungem la un pret de 140.000€. Si iata ca A8/S/7 ajunge sa coste de doua ori mai mult decat Phaeton...

Cele 4 masini au pret similar, cu un usor avantaj pentru Phaeton (ceva mai ieftin) si este absolut aiurea sa aduci in discutie aici A6/5/E-ul pentru ca sunt intr-o altfel de clasa si au un alt pret... Posted Image

 emil_sv, on 09 mai 2015 - 12:40, said:

Si nu calcula 1 Phaeton la 2 A8. Calculeaza un Phaeton la 2 x A8 4x S klasse si 3 x seria 7, dar avand in vedere diferenta uriasa de pret intre ele, nici nu mai concureaza. Daca Phaeton era la acelasi pret ca un A8/S/7 era una la 100.
Posted Image Din nou o exagerezi fara niciun suport. Asa cum am spus, mai devreme m-am referit la piata germana, pentru anul 2011. Potrivit AutoBild, vanzarile celor 4 in anul 2011 au stat in acest fel:

1. BMW 7er: 5062
2. Mercedes S-Klasse: 4730 (-332 masini fata de BMW)
3. Audi A8: 4728 (-2 masini fata de S-Klasse)
4. VW Phaeton: 2388 (la jumatate fata de oricare din cei de deasupra)

E mult, e putin? nu stiu. Insa este evident ca nu s-a vandut un Phaeton la 100 de S/A8/7 precum exagerezi tu.

As dori sa stiu si ce anume te determina sa spui ca are o "platforma tehnica expirata".
Nu te contrazic, nu sustin ca aceasta masina ar fi peste A8&Co pentru ca habar n-am ce are in plus sau in minus, insa as dori sa ne si argumentam opiniile daca tot le facem si le sustinem cu ardoare... Posted Image

#92
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,786
  • Înscris: 01.12.2007
Momenta noul S este departe la capitolol confort atat de 7er,A8 si mai ales de Phaeton. Are cea mai buna suspensie,cele mai bune materiale, ofera cel mai bun confort si cea mai noua tehnologie (sunt dotari care nici nu credeam ca exista). Azi trebuie sa ai probleme la cap sa alegi un Phaeton in favoarea unui S.

#93
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012

 valitudor, on 10 mai 2015 - 09:47, said:

Cand am intervenit pe acest topic am spus de la inceput ca nu cunosc niciuna dintre masinile in discutie, asa ca mi se pare indecent sa aberz discutand despre niste lucruri pe care le pot doar visa. Asa ca nu o voi face, voi raspunde doar unor lucruri pe care eu le consider niste exagerari menite sa "demonstreze" un punct de vedere gresit.

O minima consulare a site-urilor producatorilor ne arata dimensiunea exagerarilor tale cu privire la pretul de pornire al celor 4 masini. Este vorba de pretul minim, in echiparea cea mai ieftina, cu motor diesel:

Mercedes S-Klasse: 81.750€
BMW 730d: 77.200€
Audi A8: 81.000€

VW Phaeton (4 locuri) 85.600€
VW Phaeton (5 locuri): 72.500€

Cum poti sa exagerezi atat de mult si sa spui cum ca Phaetonul este "de aproape 2 ori mai ieftin decat Audi/7/S" si doar astfel s-a putut vinde? In varianta cu 4 locuri are chiar cel mai mare pret de pornire dintre toate.
Cam ce fel de optiuni poti pune pe A8/S/7 sa ajunga la 110.000€? Optiuni de vreo 30.000€, nu-i asa? La astea mai adaugam inca 30.000€ din burta si ajungem la un pret de 140.000€. Si iata ca A8/S/7 ajunge sa coste de doua ori mai mult decat Phaeton...

Cele 4 masini au pret similar, cu un usor avantaj pentru Phaeton (ceva mai ieftin) si este absolut aiurea sa aduci in discutie aici A6/5/E-ul pentru ca sunt intr-o altfel de clasa si au un alt pret... Posted Image


Posted Image Din nou o exagerezi fara niciun suport. Asa cum am spus, mai devreme m-am referit la piata germana, pentru anul 2011. Potrivit AutoBild, vanzarile celor 4 in anul 2011 au stat in acest fel:

1. BMW 7er: 5062
2. Mercedes S-Klasse: 4730 (-332 masini fata de BMW)
3. Audi A8: 4728 (-2 masini fata de S-Klasse)
4. VW Phaeton: 2388 (la jumatate fata de oricare din cei de deasupra)

E mult, e putin? nu stiu. Insa este evident ca nu s-a vandut un Phaeton la 100 de S/A8/7 precum exagerezi tu.

As dori sa stiu si ce anume te determina sa spui ca are o "platforma tehnica expirata".
Nu te contrazic, nu sustin ca aceasta masina ar fi peste A8&Co pentru ca habar n-am ce are in plus sau in minus, insa as dori sa ne si argumentam opiniile daca tot le facem si le sustinem cu ardoare... Posted Image

Dragul meu pretul de lista e una, pretul la care chiar se vinde e altul. Phaetonul o incepe de la 80 mii pe hartie in practica are un ditamai discountul, este irelevanta comparatia pe care o faci, ca pret nu are legatura cu ceea ce ar trebui sa fie concurenta. Uita-te la masini noi pe mobile.de si vei vedea ca nu e nici un phaeton nou care sa depaseasca 80 mii. Nu stiu ce are pheatonul standard in plus fata de concurenta dar banuiesc ca are multe, pentru ca in general la facelift se adauga chestii in plus sa impulsioneze vanzarile. Daca te uiti pe lista de pret nu vei avea o comparatie relevanta in cazul asta. Fa o comparatia cu masina complet echipata, s-ar putea sa ai surprize majore si pe hartie si sa vezi ca un S350 cdi ajunge la 120 mii cu dotari medii, pe cand cu phaetonul te plafonezi la 90-95 (pe hartie) in practica il vei lua mult mai ieftin.

http://suchen.mobile...age=5000&noec=1

Uite nou nout, plin de optiuni, 60 mii. Un A8/s/7 nu gasesti nou la banii astia. Poate seria 7 pentru ca si ala e plin de discounturi acum din cauza ca se schimba modelul la sfarsitul anului si incearca sa scape de stocuri dar tot e mai scump ca un phaeton. Poti sa cauti tu daca nu ma crezi pe cuvant, cateva clickuri.


Crezi ca o platforma tehnica dezvoltata la sfarsitul anilor 90 si inceputul anilor 2000 mai este relevanta dupa 15 ani? Pe bune? Este depasita moral, ca orice altceva vechi de 15 ani.Din ce in ce mai multi producatorii au trecut la aluminiu, masinile incep sa devina din ce in ce mai usoare, acum limuzinele de lux au un sistem care atenueaza din acceleratia laterala, Mercedes are magic ride control acum pe S klasse, sunt foarte multe inovatii tehnice care sunt la ordinea zilei pe masini de lux astazi si care phaetonul nu le are. IN afara de suspensie pneumatica nu prea e la zi cu nimic. Vrei sa iti enumar diferentele eu? Tu sustii ca Phaetonul e un fel de Rolls Royce, demonstreaza. Pur si simplu masinile mai noi, sunt mai rafinate, merg mai bine, sunt mai sigure, elementele de siguranta se schimba foarte mult de la o generatie la alta, daca nu le-ar imbunatati constant am fi mers si acum cu masini din anii 50 nu? Ca ce are in plus un sasiu mai nou? E in general mai bun, mai ales la clasa la care ne referim aici. Fa o comparatie intre dotarile tehnice standard si optionale pe un S klasse si dupa uita-te la Phaeton. Vezi cate elemente si tehnologii legate de siguranta are una fata de cealalta, si dupa vino sa imi spui daca Vw-ul e depasit moral sau nu.

Uite iti dau exemplu concret masina mea, Porsche Cayenne, eu am luat-o in 2008 noua, modelul aparut in 2010, nu numai ca nu are mare legatura cu al meu dar este dramatic imbunatatit, la consum, tinuta de drum ce vrei tu. Si a mea are niste optiuni foarte interesante pentru vremea respectiva de pilda pdcc, care e un sistem hidraulic de bare stabilizatoare care tin masina la nivel in curbe, si a fost introdus chiar pe facelift (cum am si eu) in 2007. Diferenta intre un Cayenne cu pdcc si unul fara este uriasa in mers. Se simte foarte mult. Si asta a fost doar un facelift, la modelul nou diferente sunt mai remarcabile. Nu mai zic de design interior, al meu e super invechit fata de asta nou, materiale, siguranta, consum nu mai zic. A mea consuma 24-25% in oras, modeul nou cam 20-21 la acelasi motor. Se transforma mult masinile de la o generatie la alta, drept urmare o platforma veche de 15 ani nu are cum sa nu fie depasita la ritmul alert in care evolueaza totul in jurul nostru in ziua de azi. Echivalentul Bmw al pdcc este Dynamic Drive, care la fel schimba complet modul in care se comporta masina. Si masina mea desi mai actualizata tehnologic decat un Phaeton, eu personal o consider dramatic depasita moral comparativ cu ce primesti la o masina noua astazi. Si nu e depasita moral de astazi ci din 2010-2011 cand a aparut modelul nou. Si cu toate ca e o masina foarte misto si imi place in continuare, depasita cum este, nu pot sa sustin ca e vreo minune tehnologica sau sa zic ca e mai buna decat modelul nou in orice fel, pentru ca nu e, si asta e adevarul, modelul nou este vast imbunatatit din toate punctele de vedere.

Edited by emil_sv, 10 May 2015 - 11:59.


#94
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 emil_sv, on 10 mai 2015 - 11:35, said:

Crezi ca o platforma tehnica dezvoltata la sfarsitul anilor 90 si inceputul anilor 2000 mai este relevanta dupa 15 ani?
Mie imi este din ce in ce mai clar ca nici tu nu cunosti prea multe despre subiect. Te-am intrebat despre platforma, iar tu imi raspunzi ca masina ta consuma mai mult decat alta mai noua.
Motoarele nu fac parte din platforma. Phaeton-ul are motoare similare (daca nu identice) cu A8. Toate sunt cel putin Euro 5 si nu au nicio legatura cu cele de la inceputul anilor 2000. Asdar, care-i legatura?

Platforma unei masini nu are nicio legatura cu motorul, suspensia, franele sa mai stiu eu ce. Platforma are legatura cu o uniformizare a modului de prindere a motorului, transimisiei, etc, pe sasiu, forma si locul torpedoului, felul tractiunii, scheletul, etc.
Prin faptul ca VW a renuntat la platformele vechi si a trecut la cele noi (MBQ pentru motoare transversale si MLB pentru longitudinale) nu inseamna au facut nu stiu ce mare revolutie in domeniu, ci ca si-au adaptat liniile tehnologice astfel incat robotiilor alora sa le fie mult mai usor (ieftin) sa se adapteze de la un model la altul.
Nu are absolut niciun impact asupra comportamentului unei masini sau alteia. E vax albina pentru utilizator/sofer, e foarte important doar pentru ei, pentru ca fac economii.... Nu e nici mai bine si nici mai rau decat inainte...

Singura diferenta intre platforma A8 si cea a Phaeton-ului/Bentley este ca prima este ceva mai usoara. Dar asta nu inseamna ca o masina sau alta se comporta mai bine sau mai prost din cauza platformei...
Asta pentru a incerca sa ne intelegem a ceea ce inseamna "platforma invechita".

Aaaa, daca vrei sa spui acelasi lucru cu Ionut mai devreme (parca a facut-o de doua ori), ca S-Klasse are o suspensie mai buna, sta mai bine in curbe, A8 la fel, etc, ei bine, da, se prea poate sa fie adevarat. Habar n-am. Dar in mod cert asta nu se datoreaza platformei invechite, ci setarilor suspensiei.


 emil_sv, on 10 mai 2015 - 11:35, said:

Dragul meu pretul de lista e una, pretul la care chiar se vinde e altul. Phaetonul o incepe de la 80 mii pe hartie in practica are un ditamai discountul, este irelevanta comparatia pe care o faci, ca pret nu are legatura cu ceea ce ar trebui sa fie concurenta. Uita-te la masini noi pe mobile.de si vei vedea ca nu e nici un Phaeton nou care sa depaseasca 80 mii.
Ai intrat pe mobile.de, ai dat cautare dupa Phaeton nou, ai obtinut 2 rezultate, unul la 60.000€, altul la 92.000€. L-ai ales pe cel mai ieftin, ca e mai convenabil si gata demonstratia, nu-i asa?
S-Klasse asta de aici nu pare sa-ti confirme rationametul, asa ca nu-l includem in discutie... :)

 emil_sv, on 10 mai 2015 - 11:35, said:

Tu sustii ca Phaetonul e un fel de Rolls Royce, demonstreaza.
WTF? De ce faci astfel de afirmatii? Cand am adus eu macar vorba de RR? Acum urmeaza sa fiu acuzat de fan-boy-ism, nu-i asa?

#95
paxman

paxman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 646
  • Înscris: 15.03.2014
Se pare ca top gear nu s-a terminat, continua aici pe forum :) . S-ar putea continua cu "The cool wall" :)

#96
NoJoke

NoJoke

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 31.03.2015
Singurul motiv pentru care cineva a cumparat un Phaeton este ca nu si-a permis un a8.

Edited by NoJoke, 10 May 2015 - 14:06.


#97
b0stan

b0stan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 460
  • Înscris: 29.03.2015
Nu ma innebuni, adica ai 70k de dat pe Phaeton si nu mai ai inca 10k sa-ti iei un a8/s7/sclasse?

Edited by b0stan, 10 May 2015 - 16:10.


#98
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
Singurul om cu argumente tehnice de pe aici e valitudor, restul vorbiti din prejudecati sau din amintiri grefate pe "valoarea mea".

Sau din ura pentru o masina care nu v-a facut nici un rau. :)

#99
NoJoke

NoJoke

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 31.03.2015

 b0stan, on 10 mai 2015 - 16:10, said:

Nu ma innebuni, adica ai 70k de dat pe Phaeton si nu mai ai inca 10k sa-ti iei un a8/s7/sclasse?
cine e asa de nebun sa dea 70k pe un phaeton? Posted Image
pretul mediu pentru unul nou e undeva la 45-50k euro

http://www.mobile.de...:26,frn:01-2014

la a8 pretul mediu e undeva la 90-100k euro

http://www.mobile.de...:11,frn:01-2015

iar la s class

fara 120-130 nu pupi unul nou; sunt multe oferte care se duc si in 170-180k euro net

http://www.mobile.de...-16,frn:01-2015

Edited by NoJoke, 10 May 2015 - 17:44.


#100
b0stan

b0stan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 460
  • Înscris: 29.03.2015
Daca e asa de ieftin, ia-ti si tu unul Posted Image) Si da si mie unul, ca sa fie asa 2 la pret de 1 Posted Image
Fiecare-si ia ce-i place, na.

Edited by b0stan, 10 May 2015 - 18:01.


#101
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014
Ma bag si eu in seama ca-i moca. Problema mi se pare limpede si simpla nu prea inteleg de unde atata dezbatere.
1. A8 vs 7ar ca limuzina de lux cu valente sportive (mai in gluma mai in serios vezi si Curierul 1 vs 2). A creat Ph ca sa concureze cu S ca limuzina de lux super confortabila. Si a reusit, deoarece la nivelul primilor 2-3 ani de viata PHul era peste S mai la toate capitolele. Insa nu la imaginea siglei. Si pe mana asta au pierdut batalia. Cine a vrut value for money (foarte puti sunt interesati de asta la nivelul ala) a cumparat Ph, dar omulin general (mai ales la nivelul asta) e orgolios si doreste sa-si arate statutul prin masina. Putea sa aiba PHul si diamante pe bord, ramanea totusi doar un VW. Ca astazi e depasit e clar, chiar ma mir de ce insista cu el ca-I saracul prafuit rau. Plus ca n-am mai auzit de model neschimbat de....13 ani. Mi se pare penibil.
2. A compara Ph sau chiar S/A8/7ar cu Bentley/RR e ... fara cuvinte. Nu mai ganditi doar tehnic.

Cand tintesti prea sus cateodata iti rupi gatul. Ar fi fost mai destepti daca ar fi scos o limuzina de clasa mare, la nivelul asta sigla are mai putina importanta si ar fi avut mai multe sanse de success.

#102
NoJoke

NoJoke

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 31.03.2015

 mufasa, on 10 mai 2015 - 18:23, said:

Cine a vrut value for money (foarte puti sunt interesati de asta la nivelul ala) a cumparat Ph, dar omulin general (mai ales la nivelul asta) e orgolios si doreste sa-si arate statutul prin masina.
La nivelul asta cu cat masina arata statutul mai bine cu atat e mai mare valoarea creata pentru client.
Nimeni nu cumpara un s class sau un rolls royce doar pentru ca e confortabil sau pentru ca are cine stie ce finisaje.

naked truth
Motivul pentru care cumperi o masina care are pretul de la 100k in sus este de a arata celorlalti ca tu esti seful, ca iti permiti sa dai pe o masina mai mult decat dau ei pe casa. Nu zic ca e rau sau bine, e pur si simplu realitatea.

#103
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
Vrei sa spui, asta e realitatea ta. Ca sunt multi ca tine, e o alta realitate, dar nu generaliza, eu m-as simti jignit in intelect sa fiu acuzat ca gandesc in modul asta.

#104
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012

 valitudor, on 10 mai 2015 - 13:05, said:

Mie imi este din ce in ce mai clar ca nici tu nu cunosti prea multe despre subiect. Te-am intrebat despre platforma, iar tu imi raspunzi ca masina ta consuma mai mult decat alta mai noua.
Motoarele nu fac parte din platforma. Phaeton-ul are motoare similare (daca nu identice) cu A8. Toate sunt cel putin Euro 5 si nu au nicio legatura cu cele de la inceputul anilor 2000. Asdar, care-i legatura?

Platforma unei masini nu are nicio legatura cu motorul, suspensia, franele sa mai stiu eu ce. Platforma are legatura cu o uniformizare a modului de prindere a motorului, transimisiei, etc, pe sasiu, forma si locul torpedoului, felul tractiunii, scheletul, etc.
Prin faptul ca VW a renuntat la platformele vechi si a trecut la cele noi (MBQ pentru motoare transversale si MLB pentru longitudinale) nu inseamna au facut nu stiu ce mare revolutie in domeniu, ci ca si-au adaptat liniile tehnologice astfel incat robotiilor alora sa le fie mult mai usor (ieftin) sa se adapteze de la un model la altul.
Nu are absolut niciun impact asupra comportamentului unei masini sau alteia. E vax albina pentru utilizator/sofer, e foarte important doar pentru ei, pentru ca fac economii.... Nu e nici mai bine si nici mai rau decat inainte...

Singura diferenta intre platforma A8 si cea a Phaeton-ului/Bentley este ca prima este ceva mai usoara. Dar asta nu inseamna ca o masina sau alta se comporta mai bine sau mai prost din cauza platformei...
Asta pentru a incerca sa ne intelegem a ceea ce inseamna "platforma invechita".

Aaaa, daca vrei sa spui acelasi lucru cu Ionut mai devreme (parca a facut-o de doua ori), ca S-Klasse are o suspensie mai buna, sta mai bine in curbe, A8 la fel, etc, ei bine, da, se prea poate sa fie adevarat. Habar n-am. Dar in mod cert asta nu se datoreaza platformei invechite, ci setarilor suspensiei.



Ai intrat pe mobile.de, ai dat cautare dupa Phaeton nou, ai obtinut 2 rezultate, unul la 60.000€, altul la 92.000€. L-ai ales pe cel mai ieftin, ca e mai convenabil si gata demonstratia, nu-i asa?
S-Klasse asta de aici nu pare sa-ti confirme rationametul, asa ca nu-l includem in discutie... Posted Image


WTF? De ce faci astfel de afirmatii? Cand am adus eu macar vorba de RR? Acum urmeaza sa fiu acuzat de fan-boy-ism, nu-i asa?
Nu ti-am vorbit de motoare cand am vorbit de platforma. Ti-am exemplificat cum masinile evolueaza intr-un ritm foarte alert, si ca sunt salturi foarte mari de la o generatia la alta, in contextul in care tu zici ca Phaeton o masina veche de 14 ani este inca relevanta dpdv al sasiului, performantelor, siguranta, tehnologie etc. Intelegi acum?

A8 e o masina cu totul noua, care n-are nici o legatura cu vechitura de care vorbim aici, sa o lasam la o parte. Daca tu vrei sa crezi ca o masina veche de 14 ani e inca relevanta n-ai decat, dar faptul ca tu crezi asta nu inseamna ca e si adevarat. E o masina depasita la toate capitolele.

TI-am aratat un Phaeton care chiar era de vanzare nou, ala cu 92 nu avea poza era doar un anunt, pe cand cea de 60 mii era o masina in stoc reala, de vanzare, dupa cum ai vazut sunt cateva, le numeri pe degete, cand o sa imi arati un A8 sau s klasse nou de vanzare la o diferenta de pret nesimnificativa discutam. Phaeton e doar lux ieftin si nu mai este relevanta in contextul pietei limuzinelor de lux, si tehnologia Phaetonului e mult in urma A8/S klasse ca deja si seria 7 e cam irelevant avand in vedere ca e invechit si la sfarsitul anului apare modelul nou sa concureze cu actualul lot de limuzine de lux.

CIneva mai devreme a spus chiar asta ca e un fel de RR, nu mai tineam minte daca tu sau altul, daca n-ai fost tu imi retrag afirmatia.

Una peste alta explica tu cum mai e o masina veche de 13-14 ani relevanta in contextul pietei de astazi, ca eu m-am saturat sa scriu degeaba. Daca vrei tu sa o consideri e treaba ta, dar pana una alta e lux ieftin si primesti ceea ce este perceput ca fiind un Passat mai mare si cu mai mult bling pe el, iar pretul este semnificativ mai mic, dupa cum ai vazut.

Anuntul de s klasse pe care l-ai postat cel mai probabil nu e real, nu e o masina reala la vanzare e un anunt si atat cu poze de pe site-ul Mercedes, arata-mi una noua stoc.

Uite iti arat eu:
http://suchen.mobile...0&mde=86&rws=10

Cea mai ieftina 95k si cred ca anuntul nu spune tot pentru ca urmatoarele dupa ea sunt la 10k diferenta, si cea mai scumpa e 120k. Le comparam cum vrei tu si cea mai ieftina si cea mai scumpa si Mercedes-ul e cu 40-50% mai scump decat Phaetonul. Si primesti ceva in plus de banii respectivi, adica o masina noua, relevanta, cu ultimele tehnologii in materie de siguranta samd.

 NoJoke, on 10 mai 2015 - 19:09, said:

La nivelul asta cu cat masina arata statutul mai bine cu atat e mai mare valoarea creata pentru client.
Nimeni nu cumpara un s class sau un rolls royce doar pentru ca e confortabil sau pentru ca are cine stie ce finisaje.

naked truth
Motivul pentru care cumperi o masina care are pretul de la 100k in sus este de a arata celorlalti ca tu esti seful, ca iti permiti sa dai pe o masina mai mult decat dau ei pe casa. Nu zic ca e rau sau bine, e pur si simplu realitatea.

E nu. Sigur ca unii le cumpara ca sa epateze, dar foarte multi sunt interesati de modul in care te face masina sa te simti, si conteaza comfortul, calitatea finisajelor etc. Eu unul ma uit foarte mult detaliile finisajelor unei masini.

 a3ds, on 10 mai 2015 - 16:37, said:

Singurul om cu argumente tehnice de pe aici e valitudor, restul vorbiti din prejudecati sau din amintiri grefate pe "valoarea mea".

Sau din ura pentru o masina care nu v-a facut nici un rau. Posted Image

Detalii tehnice prin care vrea sa ne arate cum o masina veche de 14 ani mai este relevanta azi, sa fim seriosi. Nu e.

Edited by emil_sv, 10 May 2015 - 19:37.


#105
NoJoke

NoJoke

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 482
  • Înscris: 31.03.2015

 a3ds, on 10 mai 2015 - 19:29, said:

eu m-as simti jignit in intelect sa fiu acuzat ca gandesc in modul asta.
cine nu s-ar fi simtit jignit?
multe lucruri sunt mai simple decat par; acum bag-o si tu pe aia ca o cumperi pentru dotari Posted Image

 emil_sv, on 10 mai 2015 - 19:41, said:

E nu. Sigur ca unii le cumpara ca sa epateze, dar foarte multi sunt interesati de modul in care te face masina sa te simti, si conteaza comfortul, calitatea finisajelor etc. Eu unul ma uit foarte mult detaliile finisajelor unei masini.
Am condus de la masini ieftine gen skoda ocatvia,golf 5 sau 6 la noul Range Rover sau s class. O diferenta este clar ca exista, insa mi se pare craghios sa crezi ca o masina te face sa te simti intr-un fel,inafara de confort nu se schimba datele problemei. Tot pe drum mergi cu ea.
Sigla doar schimba comportamentul celor din jur,poate asta te face sa te simti altfel.Posted Image

Edited by NoJoke, 10 May 2015 - 19:54.


#106
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012

 NoJoke, on 10 mai 2015 - 19:53, said:

cine nu s-ar fi simtit jignit?
multe lucruri sunt mai simple decat par; acum bag-o si tu pe aia ca o cumperi pentru dotari Posted Image


Am condus de la masini ieftine gen skoda ocatvia,golf 5 sau 6 la noul Range Rover sau s class. O diferenta este clar ca exista, insa mi se pare craghios sa crezi ca o masina te face sa te simti intr-un fel,inafara de confort nu se schimba datele problemei. Tot pe drum mergi cu ea.
Sigla doar schimba comportamentul celor din jur,poate asta te face sa te simti altfel.Posted Image

Depinde cum vezi masina si cum o simti. Unii vor sesiza o diferenta mica, pentru ca o privesc strict ca pe un mijloc de transport, altii nu. Pentru mine personal, masina este mai mult decat un mijloc de transport si apreciez niste detalii pe care, e drept, multi nu le observa. Pe mine masina ma face sa ma simt intr-un fel sau altul. :) Fiecare cu ale lui. :) Sunt masini care ma deranjeaza pur si simplu, sunt naspa si sunt oribil de condus.

#107
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 emil_sv, on 10 mai 2015 - 19:41, said:

Detalii tehnice prin care vrea sa ne arate cum o masina veche de 14 ani mai este relevanta azi, sa fim seriosi. Nu e.
Vezi sa nu fi nevoit sa-ti ceri scuze din nou, pentru ca nici asta n-am spus vreodata. Cum pretul de vanzare si numarul exemplarelor inchei polemica aici, eu am inteles ce era de inteles, sper s-o fi facut si tu...

Eu am spus ca NU STIU si te-am rugat pe tine sa-ti explici opinia, pentru ca te vad vehement. Nu am contrazs pe nimeni aici pentru ca, repet din nou, habar n-am de niciuna dintre ele.

Daca zici ca Phaeton este depasita tehnologic, enumera te rog lucrurile la care a ramas in urma fata de ceilati 3: 1. 2, 3, etc. Dar nu povesti gen platforma tehnica, ci concret. Ce anume te-a dezamagit pe tine?
In perioada asta, VW a scos 3 modele noi de Passat. Unii spun ca sunt doar facelift-uri, altii ca ar fi 2 modele si un facelift, iar unii le considera pe toate modele diferite. Cum ar trebui sa fie schimbarile la o masina care sa merite o longevitate de 15 ani? ma intereseaza parerea ta.

Auzi, dar cate modele de Rolls-Royce Phantom s-au lansat de la aparitia sa pe piata pana acum? Alea n-ar putea parea depasite/expirate tehnic si moral, sau rationamentul este valabil doar pentru Phaeton? Te rog, acum sa nu ma acuzi ca as fi spus ca Phaeton este peste Phantom, ca nici macar acum n-am spus asta...

Eu cred (n-am niciun argument pentru asta, doar cred) ca Phaeton nu s-a vrut niciodata o alternativa la celelalte modele consacrate. Indiferent de ceea ce spune VW, eu asta cred. Eu cred ca a fost doar un exercitiu de marketing, asa cum a fost si Veyron. Cine are sau a avut nevoie de Veyron? Ce a schimbat Veyron? Cu cine s-a luptat? Asa cred ca stau lucrurile si cu Phaeton.

O masina (probabil) foarte buna care isi merita pe deplin banii, dar care a plecat din start condamnata sa fie un esec daca o judecam din prisma numerelor seci.
Lui VW i-a luat aproximativ 20 de ani sa repozitioneze marca Audi alaturi de Mercedes si BMW. (bine, daca il intrebati pe Testdriver n-a reusit nici acum, dar astea sunt alte fantezii). Iar asta in conditiile in care toate masinile, de la A4 la A8, aveau o calitate a constructiei asemanatoare celorlalti, deci era mult mai usor de asimilat. Oare chiar atat de naivi sa fi fost astia de la VW incat sa-si inchipui ca daca fac o masina luxury ea se va vinde foarte bine, in ciuda emblemei identice cu Polo? Hmmm.
Eu zic ca a fost un exercitiu de imagine, dupa parerea mea, foarte bun, pentru ca masina chiar e ok. Nu este nicio legatura intre ceea ce a facut VW cu Phaeton si ceea ce a facut Reno cu Vel Satis

#108
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012

 valitudor, on 10 mai 2015 - 20:34, said:

Vezi sa nu fi nevoit sa-ti ceri scuze din nou, pentru ca nici asta n-am spus vreodata. Cum pretul de vanzare si numarul exemplarelor inchei polemica aici, eu am inteles ce era de inteles, sper s-o fi facut si tu...

Eu am spus ca NU STIU si te-am rugat pe tine sa-ti explici opinia, pentru ca te vad vehement. Nu am contrazs pe nimeni aici pentru ca, repet din nou, habar n-am de niciuna dintre ele.

Daca zici ca Phaeton este depasita tehnologic, enumera te rog lucrurile la care a ramas in urma fata de ceilati 3: 1. 2, 3, etc. Dar nu povesti gen platforma tehnica, ci concret. Ce anume te-a dezamagit pe tine?
In perioada asta, VW a scos 3 modele noi de Passat. Unii spun ca sunt doar facelift-uri, altii ca ar fi 2 modele si un facelift, iar unii le considera pe toate modele diferite. Cum ar trebui sa fie schimbarile la o masina care sa merite o longevitate de 15 ani? ma intereseaza parerea ta.

Auzi, dar cate modele de Rolls-Royce Phantom s-au lansat de la aparitia sa pe piata pana acum? Alea n-ar putea parea depasite/expirate tehnic si moral, sau rationamentul este valabil doar pentru Phaeton? Te rog, acum sa nu ma acuzi ca as fi spus ca Phaeton este peste Phantom, ca nici macar acum n-am spus asta...

Eu cred (n-am niciun argument pentru asta, doar cred) ca Phaeton nu s-a vrut niciodata o alternativa la celelalte modele consacrate. Indiferent de ceea ce spune VW, eu asta cred. Eu cred ca a fost doar un exercitiu de marketing, asa cum a fost si Veyron. Cine are sau a avut nevoie de Veyron? Ce a schimbat Veyron? Cu cine s-a luptat? Asa cred ca stau lucrurile si cu Phaeton.

O masina (probabil) foarte buna care isi merita pe deplin banii, dar care a plecat din start condamnata sa fie un esec daca o judecam din prisma numerelor seci.
Lui VW i-a luat aproximativ 20 de ani sa repozitioneze marca Audi alaturi de Mercedes si BMW. (bine, daca il intrebati pe Testdriver n-a reusit nici acum, dar astea sunt alte fantezii). Iar asta in conditiile in care toate masinile, de la A4 la A8, aveau o calitate a constructiei asemanatoare celorlalti, deci era mult mai usor de asimilat. Oare chiar atat de naivi sa fi fost astia de la VW incat sa-si inchipui ca daca fac o masina luxury ea se va vinde foarte bine, in ciuda emblemei identice cu Polo? Hmmm.
Eu zic ca a fost un exercitiu de imagine, dupa parerea mea, foarte bun, pentru ca masina chiar e ok. Nu este nicio legatura intre ceea ce a facut VW cu Phaeton si ceea ce a facut Reno cu Vel Satis

Ti-am spus cateva si tu ai ales sa intelegi ca masina mea consuma mult. Nu mai repet.

Rolls Royce Phantom astazi 2015, este depasit, atat ca Rolls Royce Phantom cand a aparut era gandit sa reziste in piata 10-12 ani, si oricum era incomparabil cu ceea ce insemna limuzina de lux la vremea aceea, adica era inainte timpului sau. Comparativ cu Mulsanne e depasit probabil, sincer despre masinile astea nu stiu prea multe detalii pentru ca nu m-au interesat in mod deosebit. Dar uite Ghost de pilda are o tehnologie interesanta si care desi n-ai zice, a fost foarte laudata, o inovatie prin care cutia de viteze e conectata la gps si stie dinainte ce se intampla cu drumul ca sa fie mereu in treapta potrivita samd. Gasesti detalii despre asta. Probabil ca mai sunt si alte lucruri pe care Ghost le are si Phantom nu pentru ca... e prea vechi.

Si Phaeton si Veyron sunt niste ambitii ale lui Piech. Stii cum se lauda ei cu cati bani pierd la fiecare Veyron? Gen 2-3milioane? In realitatea obiectiva, toata tehnologia dezvoltata pentru Veyron s-a folosit si se va folosi si pentru alte masini din grup. Da strict sa il fabrice si impartind costurile de R&D la 450 de Veyronuri in total da probabil ca pierd, dar tu gandeste-te asa: Asta a fost pentru ei o incoronare a succesului grupului, au facut o masina atat de avansata  la timpul ei  incat nimic nu i-a facut concurenta si probabil nici nu ii face, pentru ca a fost de la bun inceput foarte avansata.
E un exercitiu de ce pot face, si-au atins obiectivul cand au vandut primele 300, asa cum a fost vorba initial ca va fi limitata productia la 300 de masini ca sa fie ceva super exclusivist. Dupa care s-au gandit, ce-ar fi sa mai pierdem inca 300 de milioane de euro pe langa celelalte 600 pe care le-am pierdut sa facem si 150 de Veyronuri decapotabile. Face sens? Nu, pentru ca isi atinsesera obiectivul de a creea cea mai rapida masina de serie facuta vreodata si intrasera deja in istoria automobilistica. E si asta tot marketing. Realitatea este ca nu pierd bani si nu numai ca nu pierd bani dar tot R&D s-a dus mai departe la celelalte marci. Vezi ca Lamborghini acum sustine sus si tare cum sunt pionieri in folosirea fibrei de carbon la Aventador si folosit intr-o masura si la Huracan si noul R8, si cum fac si dreg ei si cum au reusit sa scada costurile de productie (fibra de carbon fiind un material foarte costisitor nu din cauza ca ar fi intrinsec scumpa ci din cauza numarului foarte mare de rebuturi), vezi ca o tehnologie similara pentru sasiu foloseste si Veyronul. Vezi ca sunt la moda acum cutiile cu dublu ambreiaj, denumite de VW DSG? Ia vezi cand au inceput sa ia amploare, si vezi ca Veyronul in 2005 cand a aparut avea cutie DSG, printre primele montate pe o masina de serie.  
Acum VW si restul marcilor din grup ofera DSG pe mai toate modelele cu cateva mici exceptii. Vrei sa imi spui ca tot R&D-ul ala s-a facut numai pentru Veyron si nu s-a scurs si catre celelalte marci? Este corect sa imparti toate costurile doar la 450 de masini si sa zici ca tu pierzi bani, cand tu folosesti multe din tehnologii pe niste masini pe care tu le vinzi cu milioanele? E clar ca nu. Nu sunt obligati sa ne spuna ei tot ce fac dar poti sa judeci ca nu e chiar cum zic ei, nu cu Veyronul, cel putin. Au invatat multe din proiectul asta si foarte bine au facut. Veyron a fost un succes per total pentru grupul VW, si vor scoate un Bugatti nou curand, si toate lectiile invatate in trecut de la primul hypercar le vor fi de folos.Au creeat un nou segment de piata, masina de 1 milion+ care n-a existat. Singura care ajungea aproape era Ferrari Enzo dar nu pt ca acela era pretul cerut de fabrica ci de piata secundara. Si oricum nu se apropia de Veyron ca si performante/tehnologie etc. Si daca stau sa ma gandesc bine Enzo nici nu se mai fabrica cand a aparut Veyron. Si iata ca niste ani mai tarziu avem cu adevarat un segment de masini de 1m+ in care concureaza 3 producatori de anvergura. McLaren, Ferrari, Porsche cu noul lor lot de supercar-uri. Hai ca Porsche nu ajunge la 1 mil e pe la 900k dar celelalte doua, Mclaren P1 si LaFerrari sunt pe la 1.2 mil. Si probabil vom mai vedea cate ceva in segment curand.

Diferenta intre proiectul Veyron si Phaeton este ca Veyron a devenit un succes real si o masina care va ramane in istorie pe cand Phaeton e exact opusul, o masina invizibila, pe care nimeni nu o vede decat ca pe un Passat mai mare si doar cativa super pasionati de marca o vor aprecia. N-a fost relevanta in piata si nici nu a produs vreun efect benefic pentru grup precum Veyronul. A fost o ambitie, pot sa o inteleg, isi permit, sunt totusi o companie cu rulaje de zeci de miliarde. Un moft al unui om care a facut foarte multe lucururi pentru acest grup. Poate fi acceptat. Dar nu e nimic mai mult de atat si in nici un caz ce s-a vehiculat pe aici, gen un fel de RR, un bentley cu alta caroserie la un sfert de pret sau cum Audi/MB/BMW conduc doar cocalarii iar oamenii cu adevarat sofisticati si rafinati merg cu VW. Totusi... sa nu ne pripim in a judeca alti oameni dintr-un punct de vedere atat de ingust.

IAr daca punem piata limuzinelor de lux in context global, Phaeton sta si mai prost pentru ca e aproape inexistent in afara Europei. In SUA s-a vandut, doar ca acolo mai putin ca in Europa, si SUA e principala piata a limuzinelor europene de lux, iar in Orientul Mijlociu sau Asia cred ca n-a fost dat spre vanzare. N-am vazut niciodata unul pe acolo. VW are cu totul alta imagine pe celelalte continente, si a avut si mai putin succes ca in Europa.

Edited by emil_sv, 10 May 2015 - 21:39.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate