Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

CrossClimate, anvelopa de vara, omologata si pentru iarna

- - - - -
  • Please log in to reply
429 replies to this topic

#307
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015

 41ex, on 12 martie 2017 - 20:33, said:

de unde le-ai luat asa ieftin?! aici scrie ceva de noile cc: http://www.tyrerevie...limate-Plus.htm

din cate stiu, anvelope mai ieftine decat cc si goodyear 4 season, ar fi falken as200 si uniroyal parca.

Eu am luat pe 15 pentru un amic de pe emag la scoru' ala asta toamna. CC normale, nu plus.

Edited by a3ds, 13 March 2017 - 01:44.


#308
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014

 kodiak, on 12 martie 2017 - 19:31, said:


Crossclimate 205/55 R16 au fost 370 de lei bucata la Ralsi, nu stiu unde le-ai gasit tu cu 550-600 in Timisoara!

Am luat eu 215/55/R16 cu 600 si ceva bucata.

#309
flomelomanul

flomelomanul

    Opera lover

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,718
  • Înscris: 12.07.2011

 41ex, on 12 martie 2017 - 20:33, said:

de unde le-ai luat asa ieftin?
https://www.best-tir...eason/michelin/


Le-am luat în noiembrie trecut, acum văd că nu le au pe stoc (cele de 185/65/R15).

#310
forbes29

forbes29

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 580
  • Înscris: 19.09.2013

 JurasikMan, on 12 martie 2017 - 18:52, said:

Nu vreau sa par mai cu mot dar in domenul auto am multa experienta . Eu nu am nevoie sa merg cu o anumita anvelopa ca sa spun ce poate . Iarna , singurul lucru care adera la zapada este ...ati ghicit , chiar zapada . Anvelopa nu adera la zapada indiferent de compozitie . Dar , aici intervine profilul. Acesta are o constructie specifica , pentru a prinde intre rizurile blocurilor cat mai multa zapada. De aceea , daca comparam profilul liniar al unui CC, cu 4-5-7 randuri de rizuri in zig-zag ale unui singur bloc de profil al unei anvelope specifice de iarna , descoperim ca pur si simplu nu avem termen de comparatie. Daca invatam sa judecam , nu mai trebuie sa luam de bune informatiile altora ...care ne spun cum vecinul curvar de la scara vecina a facut mnuni de vitejie cu un rahat de guma de vara prin 50 de cm de zapada . Pe acelas principiu pot sa va spun ca pana pe la jumatatea anilor '90 habar nu aveam ca exista gume de iarna si mergeam zilnic cu cele de vara in conditiile in care locuesc intr-o zona mai inalta a orasului ( de munte ) si nici nu se dadea zapada pe atunci . Asta nseamna ca anvelopele de vara sunt bune de iarna  pentru ca eu reuseam sa merg cu ele ? Evident ca nu . CC are , probabil , o compozite care ii permite sa nu se faca sticla la temperaturi negative, dar profilul este unul compact de vara , de apa . Nu are treaba cu zapada .
Revin obsesiv cu indicatia : nu luati de bun ce spun eu , cititi despre anvelope .Cititi cum se fabrica cele de iarna ca sa intelegeti cat de greu este pentru un producator sa faca o guma care se functioneze corespunzator in maxim 2-3 situatii de iarna ...cand iarna avem zeci de situatii diferite . Cititul pe forumuri despre ce anvelopa are unul si celalalt nu va ajuta. Fiecare simte nevoia sa argumenteze ca cele cumparate de el sunt bune ...asa sunt oameni  ipocriti . Cititi despre polimerii din industria producatoare de anvelope , cititi despre tipuri de carosabil intalnite iarna , cititi despre specificul anvelopelor ...si puteti alege voi ce anvelope va sunt potrivite . Nu cumparati anvelope pentru ca cineva a avut "nu stiu de care" si au fost nemaipomente . Informati-va ca de aia aveti internet , nu ca sa polemizati aurea pe teme la care nu va pricepeti .  
Majortatea postarilor de aici ( cu cateva exceptii ) sunt de genul : " am auzit de la unul , care stie pe altul , care avea un vecin , care avea cauciucurile nu stiu care , cu care a urcat la varful Omul in mjlocul iernii si l-a inconjurat pe doua roti asa de repede ca si-a vazut si stopurile de frana  .
De acord cu tine. Chiar si producatorul spune clar ca ele sunt anvelope de vara (apropo de profil) omologate si pentru mers pe iarna (apropo de compozitia cauciulcului care nu se intareste la temp scazute). de aici si paralela cu perioada cand nu existau anvelope de iarna si pe astea poti sa le folosesti cu o siguranta mai mare iarna...

#311
-same-

-same-

    Inactive member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,466
  • Înscris: 21.12.2013
Sa va explic ce bine au prins CC-urile in zilele astea cu ninsoare la sfarsit de aprilie? :)

#312
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Sigur nu mai bine decat cele 8 cauciucuri de iarna din dotarea personala. Nu ca era nevoie dar macar eram acoperit dpdv legal.
Diferenta e ca astea ale mele la iarna vor fi exact la fel ca acum ca vor sta la racoare peste vara. Daca aveam cc, la iarna nu ar mai fi ca acum dupa ce le-as mai rula jumatate de an.
La inceput cc-urile sunt bune si vara si iarna. Dupa ce se mai uzeaza sunt bune doar vara.
Cei mai multi vor trage de ele pana se vor toci pana la martorul de uzura desi nu vor mai fi de mult sigure iarna ca doar de aia si-au luat AS, sa nu tina 2 seturi de gume. Nu cred ca vor arunca niste gume absolut ok pt vara doar pt ca nu mai au profil suficient de adanc pt iarna.
Daca nu faci 50k km pe an sa schimbi in fiecare an gumele cand intri in iarna nu prea e afacere cu ASuri din astea "omologate si pt iarna". Cel putin nu daca tii la siguranta.

Cei care le laudati pt ca nu mai trebuie sa schimbati de 2 ori pe an rotile, ce veti face cand profilul nu va mai fi adecvat pt iarna dar inca bun pt vara?
Veti lua altele la fel si veti arunca niste gume bunede vara? Nu e decat o risipa de bani.
Veti lua niste gume de iarna si le veti tine pe astea uzate doar pt vara? Bate tocmai ideea pt care ati luat asfel de gume pt ca ajungeti tot la 2 seturi de gume.
Le veti folosi pana se tocesc? Jumatate din iernile in care le veti folosi nu vor oferi siguranta dar vor fi legale.

Cum ziceam, astfel de gume sunt o idee f buna dar doar daca rulajul cere schimbare anuala. Le pui la inceputul ienii, ai gume noi iarna, pana vine vara bagi 20-25k km, mergi si vara cu ele iar cand vine urmatoarea iarna le schimbi ca ai deja 50k km.

Edited by underb, 22 April 2017 - 21:27.


#313
flomelomanul

flomelomanul

    Opera lover

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,718
  • Înscris: 12.07.2011
Eu n-am nevoie de explicații fiindcă și eu am CC-uri. Explică-le celor care le hulesc „de-amboulea” fără ca măcar să le fi încercat.

#314
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Las' ca  (inca) merg foarte bine si alea de iarna.
Pt doua saptamani primavara si doua toamna, mergi tot restu' anului cu strutocamilele alea.

#315
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
PS. Cochetam intr-un timp cu ideea de a folosi vara ASuri UHP si iarna gume de iarna pt ca mai merg vara si pe drumuri neasfaltate (offroad de lunca) dar nu vroiam sa pierd din calitatile unei gume bune de vara dar pt ca ce mi-ar fi placut nu se aduce in Europa am renuntat. Gasisem ceva cu profil interesant pt drumurile mele si care fie vorba intre noi ar cam sterge cu cc-urile pe jos chiar si pe zapada desi nu sunt omologate pt iarna dar sunt prea zgomotoase pt deplasarile lungi pe asfalt si am renuntat la idee. E vb de Maloya Futura Primato (marca elvetiana din portofoliul Vredestein parca) cu profil destul de agresiv pt niste gume de vara (asemanator cu Dunlop M3). Vad ca sunt destul de populare la rusi. Ma intreb de ce?

 flomelomanul, on 22 aprilie 2017 - 21:03, said:

Eu n-am nevoie de explicații fiindcă și eu am CC-uri. Explică-le celor care le hulesc „de-amboulea” fără ca măcar să le fi încercat.
Si cum se comporta iarna dupa ce ai rulat 30k km cu ele?
Sunt sigur ca sunt absolut ok in prima iarna. Poate si in a 2a. Dupa aia ce faci? Le arunci desi vara sunt ok? Le tii pt vara si iei inca un set pt iarna?

Edited by underb, 22 April 2017 - 21:51.


#316
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015

 Barboso, on 22 aprilie 2017 - 21:29, said:

Las' ca  (inca) merg foarte bine si alea de iarna.
Pt doua saptamani primavara si doua toamna, mergi tot restu' anului cu strutocamilele alea.

Depinde de bolid. Cu RWD si 240 de cai, te aia pe alea de iarna pe uscat.

#317
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Daca e sa demonstrezi ceva (ca rupi gumele pe asfalt uscat, mai ales iarna) poti demonstra si cu jumatate din puterea aia si tractiune pe puntea pe care ai motorul(adica greutate mai mare) indiferent ca e fata sau spate. Mai ales daca folosesti cea mai mica dimensiune din talon cum se imtampla uneori cu gumele de iarna.

Edited by underb, 22 April 2017 - 21:53.


#318
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Dacă luam 2 perechi de anvelope vara/iarna, dădeam ~250x4 pe vara și 200x4 pe iarna. Plus 2 schimbări pe an, adică 160 lei. La 5 ani înseamnă încă 5x160 lei. Adică 2600 în 5 ani. 2 seturi de CC  m-ar costa 280x4X2. Adică 2250.

Deci presupunând în cel mai rău caz la rulajul meu (~12-13000km) ca m-ar tine doar 3 ani un set de anvelope, în 6 ani as ieși mult mai ieftin dacă as lua 2 seturi de CC. Cu care apropo, nu am avut încă probleme deloc iarna.

2600lei vs 2250... 5 ani vs 6 ani. Ce sa zic? Pentru mine cc reprezinta o afacere buna și în mod sigur e anvelopa cu care îmi voi încălța mașina și pe viitor. Dacă tine 4 ani, deja e prea bine, dar sa nu sar calul, aștept sa văd iarna viitoare, care va fi a 3-a. Pana la urma siguranță e cea mai importantă și dacă simt nesiguranță la un moment dat voi lua altele noi.

#319
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Adica o diferenta de vreo 12 - 13 lei / luna.  Te-ai umplut de bani, o data la doo luni iti permiti sa mananci si-o pizza.

#320
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

 Barboso, on 22 aprilie 2017 - 21:29, said:

Las' ca  (inca) merg foarte bine si alea de iarna.
Pt doua saptamani primavara si doua toamna, mergi tot restu' anului cu strutocamilele alea.
pt 2 zile de zapada alea de iarna mai bune(nesemnificativ totusi), si restul 182 de zile cat le tii mai proaste decat cc-urile.  iar vara daca nu fortezi mult nici atunci nu simti diferenta cu cele dedicate.

Edited by 41ex, 22 April 2017 - 23:15.


#321
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

 41ex, on 22 aprilie 2017 - 23:15, said:

restul 182 de zile cat le tii mai proaste decat cc-urile.  
Asta-ti imaginezi tu.  Probabil ai ca termen de comparatie doar SH-uri sau vreo petarda de Montana / Matador.

Ar trebui sa scot pe piata o linie de "slapi de plaja buni si iarna".  C-o campanie de marketing agresiv, dau lovitura cu voi.  Ce conteaza ca va-ngheata picioarele ?  Va autosugestionati voi ca-i cald si bine.   :D

#322
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
Daca l-ati vazut pe ala cu loganu' acum cateva zile care s-a invartit si a pierdut masina intr-o curba blanda de tot (in Dolj, pe langa Craiova), avea maxim 70 la ora...e, pariez ca ala avea gume de iarna.

Edited by a3ds, 23 April 2017 - 02:03.


#323
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017

 Barboso, on 22 aprilie 2017 - 22:50, said:

Adica o diferenta de vreo 12 - 13 lei / luna.  Te-ai umplut de bani, o data la doo luni iti permiti sa mananci si-o pizza.
Asta deoarece nu stie sa-si prezinte " cistigul "...
Cistiga si " linistea " deoarece nu este stresata de " cind sa schimbe caucioacele " , si statul la cozi prin vulcanizari .

#324
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 MembruAnonim, on 22 aprilie 2017 - 22:07, said:

Dacă luam 2 perechi de anvelope vara/iarna, dădeam ~250x4 pe vara și 200x4 pe iarna. Plus 2 schimbări pe an, adică 160 lei. La 5 ani înseamnă încă 5x160 lei. Adică 2600 în 5 ani. 2 seturi de CC  m-ar costa 280x4X2. Adică 2250.

Deci presupunând în cel mai rău caz la rulajul meu (~12-13000km) ca m-ar tine doar 3 ani un set de anvelope, în 6 ani as ieși mult mai ieftin dacă as lua 2 seturi de CC. Cu care apropo, nu am avut încă probleme deloc iarna.

2600lei vs 2250... 5 ani vs 6 ani. Ce sa zic? Pentru mine cc reprezinta o afacere buna și în mod sigur e anvelopa cu care îmi voi încălța mașina și pe viitor. Dacă tine 4 ani, deja e prea bine, dar sa nu sar calul, aștept sa văd iarna viitoare, care va fi a 3-a. Pana la urma siguranță e cea mai importantă și dacă simt nesiguranță la un moment dat voi lua altele noi.
De ce sa schimbi anvelopele de 2 ori pe an?
Eu am 2 randuri de jante, identice, din aliaj.

Bridgestone Blizzak LM-25 - iarna
Michelin Primacy 3 - vara
205/55 R16

Rotile le schimb singur, ca nu-i mare inginerie.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate