Cu masina spre Grecia prin Bulgaria
#3295
Posted 07 July 2016 - 10:26
OvidiuNS, on 06 iulie 2016 - 23:09, said: Mulţumesc. Dar cum rămâne cu camerele de la intrările în tunelurile de pe autostrada spre Sofia? Niciuna nu e marcată, iar limitele sunt între 60 şi 80 km/h. Nu este doar cea din zona Botevgrad. kesarion111, on 06 iulie 2016 - 13:26, said: In Kardjali o masina de politie, alene pe strazi, s-a dat in dr cu semnal sa treaca turistu'. 7,9l/100km, 2.0 TFSI Mi-am adus aminte de o fază nostimă în orăşelul Lukovit, la întoarcere. Prin orăşel limita de viteză, în zona centrală, este de 40 km/h. Nici nu poţi merge mai repede: asfalt denivelat (au început lucrările de refacere), teren în pantă, treceri de pietoni. În faţa mea, dintr-o parcare, a ieşit o maşină de poliţie. Mergea cu 30 km/h, o viteză prea mică pentru cineva care se întoarce acasă, însă nu şi pentru mine, care astfel m-am mai odihnit, am putut ocoli nişte dâmburi destul de urâte şi am putut admira oraşul. După mine s-au adunat vreo 4 maşini. Niciunul nu depăşea! Cu toţii mergeam cuminţi după poliţişti, iar maşina lor a ieşit de pe drum abia undeva spre capătul orăşelului, în parcarea unui service. Ce cuminte era bulgarul cu BMW din spatele meu! Putea depăşi lejer, în centrul orăşelului se merge pe străzi cu sens unic, dar uite ce respect i-a trezit poliţia! Bineînţeles, îndată ce am trecut de service a accelerat şi s-a dus glonţ, cu cel puţin 100 km/h a ieşit din Lukovit. Orăşelul nu are cine ştie ce prin el, este unul tipic de provincie, însă zona centrală este îngrijită (unde nu e, au început lucrări) şi are un hotel de 4 sau 5 stele, cu centru de conferinţe, care se pare că este preferat de mulţi. |
#3296
Posted 07 July 2016 - 12:30
hashul33, on 07 iulie 2016 - 10:07, said:
A venit si randul meu sa va impartasesc experienta de drum... trebuie sa mentionez ca am fost multe familii, pentru ca e important. Unii au luat-o catre makaza, altii catre kulata si la ore diferite. greseala voastra a fost ca ati plecat tarziu.... 3AM pleacarea ideala este in jurul orei 11PM |
#3297
Posted 07 July 2016 - 12:38
Salut, m-am intors duminica din Grecia prin vama Makaza si am ramas foarte surprins sa intalnesc pe traseu foarte multe masini cu numere de Turcia. Chiar in vama in fata mea am prins o masina cu numere de turcia si timpul de asteptare a fost undeva in jur de 8-10 minute. Pana sa ajung in vama am mai depasit 3 masini foarte aproape de granita. Dupa ce am trecut in Bulgaria, am intalnit pe tot drumul pana aproape de Stara Zagora, pe ambele sensuri multe masini de Turcia. Avand in vedere ca timpul de asteptare in vama pentru controlul unei masini non-UE este mult mai mare fata de o masina din UE, poate fii si asta o explicatie pentru cozile de la vama Makaza. Totusi nu inteleg de ce prefera turcii acest traseu si sa tranziteze Grecia, cand au vama comuna cu Bulgaria la Edirne - Kapitan Andreevo.
|
#3298
Posted 07 July 2016 - 12:45
sanddy1964, on 07 iulie 2016 - 09:27, said:
Ar fi fost interesant sa fi vazut si cate masini de BG si cate de RO erau la coada la acea ora ... N-am stat la coadă, m-am luat după jeep-ul ăla şi am depăşit-o pe dincolo de gard. Însă după ce-am reintrat în faţă, toate maşinile de-acolo erau de bulgari. E clar pentru mine, am nimerit puhoiul de sofioţi care se duceau în Grecia, şi era şi după schimbarea turei probabil, fiindcă era în jurul orei 8 dimineaţa. sanddy1964, on 07 iulie 2016 - 09:27, said:
... Erau mult mai multe anu' trecut-din doua'n doua sate era cate o spanzuratoare. Spânzurătorile nu mai interesează pe nimeni, alea sunt pentru controlul vignetei. Pe harta aia sunt doar camerele fixe radar. PSC, on 07 iulie 2016 - 10:26, said:
... cum rămâne cu camerele de la intrările în tunelurile de pe autostrada spre Sofia? ... Nu e nicio cameră la niciun tunel înainte de Sofia. Mihai_3, on 07 iulie 2016 - 12:30, said:
... pleacarea ideala este in jurul orei 11PM 10 PM, Mihai, ca să poţi face şi pauze decente fără să te grăbeşti. Sănătate şi toate cele bune ! Edited by OvidiuNS, 07 July 2016 - 12:46. |
#3299
Posted 07 July 2016 - 13:55
Ajuns la Makaza de la greci la 14:15 iesit la14:45, pe sensul spre Grecia vreo 500 m coada de masini pe 2 randuri
|
#3300
Posted 07 July 2016 - 15:12
hashul33, on 07 iulie 2016 - 10:07, said:
... Ideea de baza e urmatoarea: o luati catre makaza si urmariti ce se intampla cu traficul acolo. Daca e brublem, cotiti catre zlatograd ... Foarte bună alegerea variantei Zlatograd în condiţiile date. Aţi procedat înţelept. hashul33, on 07 iulie 2016 - 10:07, said:
... am luat-o catre Makaza care este de departe cea mai ok ruta catre grecia in special daca mergeti catre Thasos si Sythonia/Casandra ... Pentru Thassos da, însă pentru Sythonia/Kasandra nu. E mai rapid pe la Kulata. hashul33, on 07 iulie 2016 - 10:07, said:
... Si acum sa va zic experienta celor care au mers pe mult laudata varianta kulata: au plecat cu o ora inainte noastra de acasa (02.00) si au ajuns in sythonia cu vreo 3 ore dupa noi. De ce? Au stat in Kulata peste 2 ore! Plus ca drumul a fost mult mai aglomerat si mai lung. Ca o concluzie, am plecat ultimii din grupul de 10 familii si am ajuns primii pe varianta de backup Zlatograd. De ajuns am ajuns pe la 13.00PM in Sythonia ... În frazele citate sunt câteva afirmaţii care nu sunt în regulă. Nu poţi face doar 10 ore din Otopeni până-n Sithonia, pe varianta Zlatograd, mai ales cu 2 copii mici în maşină. Ar însemna să fi mers şi tare, şi să nu fi oprit deloc. Poate ai vrut să zici că aţi ajuns "pe la 3.00PM", aşa e mai credibil, deşi şi 12 ore e un pic cam puţin. Iar ca ceilalţi să fi ajuns cu 3 ore după voi, scuzele mele, e prea mult. Chiar cu cele 2 ore suplimentare de la Kulata, ceva nu se pupă. Ori aţi avut stiluri de condus diferite, ori ei s-au oprit de foarte multe ori, ori au făcut un tur de Sythonia şi au venit pe partea ailaltă, ori au greşit drumul prin alte părţi, ori au prins vreun accident sau au fost nevoiţi să stea pe undeva din cine-ştie-ce motiv, ori poate pur şi simplu ai reţinut eronat orele. De fapt eu cred că e o combinaţie de câteva din astea, pentru că în mod normal pt. Sythonia (de exemplu Sarti) varianta Kulata e mai scurtă cu vreo juma' de oră faţă de Makaza, fără să punem în discuţie statul în vamă. Ori voi aţi luat-o şi pe Zlatograd, adică încă vreo juma' de oră în plus. Ar fi interesant să pui la punct detaliile astea, altfel nu se poate pune bază pe cele afirmate în citat. În rest, mulţumiri pentru informaţiile proaspete. Sănătate şi Bine aţi revenit ! Edited by OvidiuNS, 07 July 2016 - 15:22. |
#3302
Posted 07 July 2016 - 22:39
Si eu tot în în jurul la 21.30 am intrat în tara, totul a fost foarte liber
La 11.14 am plecat din Sandanski , la 13.15 eram în centru orașului Sofia ( Mc Donalds), la 16.65 plecam din Mc Donalds si la 22.30 am ajuns acasă în Militari/Buc. Ceva opriri pe drum , cafea , mipi etc Daca țineți la mașinile voastre nu recomand Sofia, precum toate orașele bulgaresti este pulbere fină . Politia a lipsit cu desăvârșire pe tot traseul. Traseul făcut cu un lighean 1.5 dci |
#3303
Posted 07 July 2016 - 22:47
#3304
Posted 07 July 2016 - 22:58
O mica greșeală era 16.56 , dar poate în viitor merge si 65
Oboseala este de vina, ieri la 14.00 plecam din Igoumenitsa spre Meteora si la 23.55 am ajuns la Sandanski, azi plimbarea prin Sofia , poate mai este ceva greșit dar reparam Orele le-am luat din cronologia google maps, am avut activ net ul pe tot parcursul co, pe traseul Buc- Corf am mers digi, Corfu 7 nopți pe vodafone ( 10€ cu 5 giga), iar Bulgaria- România digi |
|
#3305
Posted 08 July 2016 - 00:23
Pe scurt ca-i tarziu: plecat la 09:45 din Sarti, undeva intre Nikiti si intersectia spre Polygiros 10 min pauza pt alimentare cu ceva carburant (un pic de benzina si un pic de motorina cat sa ajunga pana la Kardzali, mai era ceva prin rezervor). Mers prin Nea Apolonia, intrat pe Egnatia Odos mai incolo,cred ca pe la nea Vrasna, pauza 30 min dupa primul Toll point. Makaza 14:15. Timp efectiv de condus 3h50min. GM zice 343 KM si estimeaza 4h30min. Si este inca un timp foarte slab scos, o sa explic mai tarziu si de ce. 30 min Makaza coada ajuns la Kardzali (Gazprom) la 15:20. Pauza vreo ora, alimentat full motorina si benzina, pret super ok, benzina vreo 0.9 E motorina 0.72E, ceva de genul. Luat vignete de la OMV (gazprom nu avea). Plecat din Kardzali 16:20, pe drum, dupa Nova Zagora inca o pauza de vreo 15 min, ajuns la Ruse 21:15. Timp efectiv de condus 4h45min GM zice 339KM si 4h27min. Si aici timp foarte prost. Per ansamblu, din Sarti pana in Vama Ruse, 682km/8h35min. La prima vedere o viteza medie de 79,5Km/h, pare un timp bun dar....Autostrada de la greci a fost facuta la un max de 120km/h, dupa ce se iese de pe drumul catre Nea Moudania catre Polygiros si pana la Egnatia se poate merge, dupa gust cat duce masina/skilurile/inconstienta, in principiu peste 100km/h linistit. La bulgari de asemenea 100km/h+ ar trebui sa fie viteza de croaziera. Viteze medii orare bune si implicit timp total de mers scurt se pot obtine daca mergi fara altcineva sau cu cineva care are acelasi stil de condus. Noi am fost cu o Vectra C 1.9/120CP si o Astra G 1.6/8v si vreo 70CP condusa de cineva mai in varsta. Evident ca Astra a fost tot timpul "frana de mana" datorita soferului si performantelor destul de modeste ale masinii. Dupa al doilea drum catre Sithonia pe Makaza si un retur pe Kulata eu zic ca Makaza poate fi mai rapid. 30 de min pierdute in vama makaza si la dus si la intors nu reprezinta un impediment major. Poate a fost si noroc dar cu siguranta tot pe Makaza voi merge si in viitor. Consum mediu raportat de BC la Vectra 5.7/100 la Astra estimat pana in 6,5. Astra cu 2 persoane Vectra cu 4.
Attached FilesEdited by marcopolo80, 08 July 2016 - 00:49. |
#3306
Posted 08 July 2016 - 01:00
Si explicatia pt poza de la ultimul post (am editat, dar a luat doar poza nu si comentul):
PS pt cei cu GPS: am observat, atat la dus cat si la intors ca si Sygic si Primo (ambele cu ultimele harti disponibile), in versiunea pt Android fac o "scamatorie" nu tocmai ok. Daca la dus am acceptat ruta propusa pt a vedea niste formatiuni calcaroase/stancoase, whatever, ca niste ciuperci, la vreo 2 metri inaltime, prin niste coclauri (vazute anul trecut de fratele meu tot "la sugestia" GPS-ului ) la intoarcere a propus aceeasi ruta, care poate fi deranjanta prin cateva portiuni cu drum mai prost, mai ales pt cei cu "sensibilitati" la adresa masinilor proprii. Nu eram singuri pe acolo, mai era cineva cu o Zafira din CT Imi este greu sa cuantific timpul castigat sau pierdut pe ruta aceea, dar e bine de stiut. bg detour.jpg 250.87K 90 downloads Edited by marcopolo80, 08 July 2016 - 01:02. |
#3307
Posted 08 July 2016 - 06:54
Cred că s-a mai scris pe aici că 5007 și 5009 sunt de evitat.
Probabil ai avut setarea pe Short. Pe fast iGO mă rutează corect pe drumul 5. |
#3308
Posted 08 July 2016 - 07:15
@optzeci
Din greșeală am fost eu ieri pe 5007 si din punct de vedere asfalt nu e de evitat ... poate din alte considerente. |
#3309
Posted 08 July 2016 - 08:46
marcopolo80, on 08 iulie 2016 - 00:23, said:
Pe scurt ca-i tarziu: plecat la 09:45 din Sarti, undeva intre Nikiti si intersectia spre Polygiros 10 min pauza pt alimentare cu ceva carburant (un pic de benzina si un pic de motorina cat sa ajunga pana la Kardzali, mai era ceva prin rezervor). Mers prin Nea Apolonia, intrat pe Egnatia Odos mai incolo,cred ca pe la nea Vrasna, pauza 30 min dupa primul Toll point. Makaza 14:15. Timp efectiv de condus 3h50min. GM zice 343 KM si estimeaza 4h30min. Si este inca un timp foarte slab scos, o sa explic mai tarziu si de ce. 30 min Makaza coada ajuns la Kardzali (Gazprom) la 15:20. Pauza vreo ora, alimentat full motorina si benzina, pret super ok, benzina vreo 0.9 E motorina 0.72E, ceva de genul. Luat vignete de la OMV (gazprom nu avea). Plecat din Kardzali 16:20, pe drum, dupa Nova Zagora inca o pauza de vreo 15 min, ajuns la Ruse 21:15. Timp efectiv de condus 4h45min GM zice 339KM si 4h27min. Si aici timp foarte prost. Per ansamblu, din Sarti pana in Vama Ruse, 682km/8h35min. La prima vedere o viteza medie de 79,5Km/h, pare un timp bun dar....Autostrada de la greci a fost facuta la un max de 120km/h, dupa ce se iese de pe drumul catre Nea Moudania catre Polygiros si pana la Egnatia se poate merge, dupa gust cat duce masina/skilurile/inconstienta, in principiu peste 100km/h linistit. La bulgari de asemenea 100km/h+ ar trebui sa fie viteza de croaziera. Viteze medii orare bune si implicit timp total de mers scurt se pot obtine daca mergi fara altcineva sau cu cineva care are acelasi stil de condus. Noi am fost cu o Vectra C 1.9/120CP si o Astra G 1.6/8v si vreo 70CP condusa de cineva mai in varsta. Evident ca Astra a fost tot timpul "frana de mana" datorita soferului si performantelor destul de modeste ale masinii. Dupa al doilea drum catre Sithonia pe Makaza si un retur pe Kulata eu zic ca Makaza poate fi mai rapid. 30 de min pierdute in vama makaza si la dus si la intors nu reprezinta un impediment major. Poate a fost si noroc dar cu siguranta tot pe Makaza voi merge si in viitor. Consum mediu raportat de BC la Vectra 5.7/100 la Astra estimat pana in 6,5. Astra cu 2 persoane Vectra cu 4. Am mers si eu anii trecuti la Toroni (putin mai la sud de Sarti, sunt convins că ştii asta), şi am facut ambele variante si prin Makaza şi prin Kulata. Personal consider, apropo de detaliile tehnice furnizate de tine, ca varianta prin Kulata - Sofia se preteaza mai bine masinilor de viteză şi unei croaziere comode. Sunt mult mai multe portiuni de viteză si drumuri mai comode. Oricum, chestii de preferinta personale. Toate bune! |
|
#3310
Posted 08 July 2016 - 09:59
OvidiuNS, on 07 iulie 2016 - 15:12, said:
Foarte bună alegerea variantei Zlatograd ĂŽn condiţiile date. Aţi procedat ĂŽnţelept. Pentru Thassos da, ĂŽnsă pentru Sythonia/Kasandra nu. E mai rapid pe la Kulata. Ăn frazele citate sunt câteva afirmaţii care nu sunt ĂŽn regulă. Nu poţi face doar 10 ore din Otopeni până-n Sithonia, pe varianta Zlatograd, mai ales cu 2 copii mici ĂŽn maşină. Ar ĂŽnsemna să fi mers şi tare, şi să nu fi oprit deloc. Poate ai vrut să zici că aţi ajuns "pe la 3.00PM", aşa e mai credibil, deşi şi 12 ore e un pic cam puţin. Iar ca ceilalţi să fi ajuns cu 3 ore după voi, scuzele mele, e prea mult. Chiar cu cele 2 ore suplimentare de la Kulata, ceva nu se pupă. Ori aţi avut stiluri de condus diferite, ori ei s-au oprit de foarte multe ori, ori au făcut un tur de Sythonia şi au venit pe partea ailaltă, ori au greşit drumul prin alte părţi, ori au prins vreun accident sau au fost nevoiţi să stea pe undeva din cine-ştie-ce motiv, ori poate pur şi simplu ai reţinut eronat orele. De fapt eu cred că e o combinaţie de câteva din astea, pentru că ĂŽn mod normal pt. Sythonia (de exemplu Sarti) varianta Kulata e mai scurtă cu vreo juma' de oră faţă de Makaza, fără să punem ĂŽn discuţie statul ĂŽn vamă. Ori voi aţi luat-o şi pe Zlatograd, adică ĂŽncă vreo juma' de oră ĂŽn plus. Ar fi interesant să pui la punct detaliile astea, altfel nu se poate pune bază pe cele afirmate ĂŽn citat. Ăn rest, mulţumiri pentru informaţiile proaspete. Sănătate şi Bine aţi revenit ! salutare si merci de urari! ai sa fii uimit, dar anul trecut cand am plecat pe la 9.30PM din otopeni, am ajuns la 07.00AM in acelasi loc cu 1h stat in giurgiu! E drept, n-am stat absolut deloc in makaza iar prin bulgraia nu era nimeni! Am si oprit din ce-mi aduc aminte doar o data, pentru 10min sau asa ceva, pentru ca au dormit de-au rupt copiii. De data asta, am oprit 30min intr-o benzinarie in Bulgaria. Eu am descris doar conditiile de mers pe makaza (cu varianta de back-up prin Zlatograd) in conditiile plecarii la 3AM, Sambata. In Bulgaria traficul a fost extrem de scazut asta insemnand ca am putut merge constant cu viteze de 110-120kmph. Cei care au fost prin kulata poate au oprit de mai multe ori...poate traficul a fost mai greu pe ruta aia...dar un lucru e cert: au stat in vama kulata mai bine de 2h. Bineinteles ca nu e niciun concurs de 'care drum e mai rapid' Se putea intampla foarte bine ca cei care au luat-o prin kulata sa ajunga cu 2 ore inaintea noastra daca n-aveau coada in vama iar noi stateam la coada din makaza. De bine de rau, daca mergi pe makaza si iti iese trecerea pe acolo, te-ai scos. Daca nu poti coti catre zlatograd. Daca o iei pe la kulata, nu stiu daca ai varianta de back-up. Eu prefer intotdeauna varianta makaza pentru ca are traseul cel mai scurt prin Bulgaria si multi km in Grecia unde poti sa mergi cam cu ce viteza vrei (in conditii de siguranta, desigur) pentru ca nu exista militie. Prin Bulgaria intotdeauna merg un pic stresat din cauza asta... cele bune si drumuri si vami libere tuturor! LE: am vericat mai bine. Am ajuns la 13.40 nu la 13.00. Edited by hashul33, 08 July 2016 - 10:04. |
#3311
Posted 08 July 2016 - 10:00
optzeci, on 08 iulie 2016 - 06:54, said:
Cred că s-a mai scris pe aici că 5007 și 5009 sunt de evitat. Probabil ai avut setarea pe Short. Pe fast iGO mă rutează corect pe drumul 5. bg55.jpg 73.96K 65 downloads Tot in aceasta vacanta am mers si pe drumul 25 de la Salonic-Nea Moudania, nu este un drum neaparat prost (am mers doar pe banda 2 si destul de repede) insa nu stiu pe portiunea de centura (banuiesc) pana la intersectia cu 2 cat este de aglomerat ziua, pe la pranz. |
#3312
Posted 08 July 2016 - 10:11
Makaza ora 10.50 coada cam 100m insa se misca foooarte incet. Si se aglomereaza in spate. In rest drum ok, aglomerat mai mult din sens opus, cu bulgari. Traseu prin SZ. La 6.10 plecat din Ruse, oprire 20 min la Omv Kardzali, nici ala foarte aglomerat.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users