Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Joc de carti open-source - colaborare doritori, cu premiu
Ultima postare: iul 10 2014 10:25, Inițiat de
dani.user
, dec 24 2013 17:49
·
0
#135
Publicat: 06 martie 2014 - 21:08
Constat ca interesul pentru proiect e in continuare unul foarte scazut. Practic sunt 2 developeri ce duc greul, si inca putini care colaboreaza ocazional.
Multi s-au aratat interesati, dar putini au trecut de primele hop-uri. Aceasta se datoreaza, zic eu, in mare parte din cauza curbei prea abrupte de invatare. Daca un sistem de gestionare a versiunilor (precum git) e vital in ziua de azi pentru a putea mai multi oameni lucra eficient la un proiect, celelalte decizii se pare ca au fost overkill. Aici ma refer la alegerea autotools pentru build, cutter pentru unit tests si chiar curses pentru interfata in consola, toate tool-uri specifice mediului *nix, bune, dar totodata suficient de criptice si complicate pentru multi incepatori. Una e sa treci de la Borland C++, la a scrie cod curat, la a compila manual, in cunostiinta de cauza, si cu totul altceva e, pe langa astea, sa schimbi sistemul de operare cu totul, sa inveti diverse tool-uri care poate nici nu-ti dai seama ce scop au, si altele, astea inainte macar de a putea vedea un "Hello World" drept rezultat. Prin urmare, cel putin din punct de vedere didactic, consider acest proiect un esec. |
#137
Publicat: 06 martie 2014 - 21:25
As propune un alt proiect . Un joc de scrabble. pare mai interesant . Exista si olimpiade de scrabble asa ca am putea face un soft de care s-ar putea folosii niste olimpici spre exemplu . De la bun inceput nu mi s-a parut un proiect care sa atraga prea mare interes . Interesul era pentru a invata ceva dar dupa parerea mea daca nu imbini invatatul cu placutul , nu va iesi nimic .
Editat de George02, 06 martie 2014 - 21:44. |
#139
Publicat: 07 martie 2014 - 08:53
George02, on 06 martie 2014 - 21:25, said:
As propune un alt proiect . Nici nu sunt sigur ca learning curve este cu adevarat cauza esecului - membrii aia doi care duc greul de fapt s-au oferit sa le arate calea celorlalti ca sa faca fata. Cred ca mai degraba cauza a fost neobisnuinta de a lucra pe bune la un proiect, la modul consecvent: elevii nu sunt obisnuiti sa munceasca. Probabil se asteptau sa se aseze in fata editorului, sa scrie cateva ore niste bucati de cod, si gata. Acest topic are 14k vizualizari in acest moment, deci... s-a vorbit mult, s-au pasat link-uri, dar concret de muncit si de invatat... s-au gasit doi. Bravo lor Mie mi s-au parut target-uri prea inalte inca pentru 0.2.0: ncurses, unicode, si autotools (sarind peste Makefiles, care ar fi fost suficient de simplu si ar fi demonstrat cu mai multa claritate necesitatea lui). Oricum lectia cred ca este: in management ceea ce conteaza foarte mult este empatia. (cei doi nu au empatizat cu ceilalti si au pus target-uri prea inalte). Pe de cealalta parte, si cei care au aparut au avut lacune destul de importante, de exemplu pointeri, deci... Asta e, lucram cu materialul clientului. |
#140
Publicat: 07 martie 2014 - 09:53
dani.user, on 06 martie 2014 - 21:08, said:
Prin urmare, cel putin din punct de vedere didactic, consider acest proiect un esec. Si eu cand am intrat in proiect eram varza la programarea in C nu stiam nici macar ce-i ala pointer NULL (dani.user tu poti confirma asta). Si dupa o saptamana in care am citit pe net + cateva conferinte tinute de Paul92 altfel au mers lucrurile, treaba e sa te intereseze oricat de greu ar fi. Nici eu nu stiam la inceput ce e curses, ce e cutter si acum lucrez cu ele. Problema e alta: multi vor sa castige bani daca tot lucreaza sau unii se descurajeaza prea repede cand vad ca nu stiu sa faca ceva in loc sa caute raspuns. Paul92 a decis sa faca issues usoare pe github pe care sa le rezolve incepatorii si totusi nu se baga nimeni sa le rezolve, desi rezolvarea unora nu ar dura mai mult de 5minute. Motivul pentru care nu gasim elevi care sa ne ajute ar fi faptul ca putini sunt celor carora le plac cu adevarat programarea si stau sa-si piarda nopti intregi programand. Majoritatea vor sa bata din palme si sa ajunga programatori si nu se implica in proiecte open source chiar daca sunt proiecte mici si usoare. Editat de EnachescuAlin, 07 martie 2014 - 09:54. |
#141
Publicat: 07 martie 2014 - 12:33
OriginalCopy, on 07 martie 2014 - 08:53, said:
Nu proiectul ales este cauza esecului, ci learning curve. Mie mi s-au parut target-uri prea inalte inca pentru 0.2.0: ncurses, unicode, si autotools (sarind peste Makefiles, care ar fi fost suficient de simplu si ar fi demonstrat cu mai multa claritate necesitatea lui). Ncurses, autotools si celelalte sunt folosite doar tangential in v0.2.0. De exemplu, din perspectiva unuia care doreste sa lucreze la proiect, incepator fiind, nu trebuie sa stie decat ./autogen.sh && ./configure && make pentru a putea lucra, in ce priveste autotools. La fel si ncurses. Pe de alta parte, EnachescuAlin nu stia nici macar pointeri cand a intrat in proiect si a scris o cantitate considerabila de cod. De asemenea, am impartit pe etape contributiile cat mai bine posibil. Si acum, un eventual incepator, are de facut lucuri de genul redenumit o variabila, ce nu necesita cunostinte asupra bibliotecilor folosite, nici macar a limbajului, o ocazie pentru a se obisnui cu git si cu editorul ales. OriginalCopy, on 07 martie 2014 - 08:53, said:
Oricum lectia cred ca este: in management ceea ce conteaza foarte mult este empatia. (cei doi nu au empatizat cu ceilalti si au pus target-uri prea inalte). Nu cred ca problema este empatia. Cerintele, pe hartie, sunt intr-adevar destul de ample, dar am oferit tot suportul posibil celor ce au dorit sa se implice si am facut ca inceputul lor in proiect sa fie cat mai lejer (de exemplu, chiar daca a scris o parte considerabila din cod, nu sunt sigur ca EnachescuAlin a invatat prea multe despre autotools). Am incercat sa impart task-urile dupa nivelul la care se afla fiecare si sa ii ajut in terminarea lor. Mai mult de atat chiar nu stiu ce puteam face. Problema este dorinta de invatare si poate fi felul cum prezentam materialul. Cum am spus si mai sus, pe hartie scrie autotools, scrie unit testing, scrie git, scrie multe. Un incepator care citeste aceste cerinte poate fi coplesit. Dar multi nu inteleg faptul ca sunt ajutati sa contribuie si invata pe parcurs. EnachescuAlin e exemplu viu . Una peste alta, daca un incepator (ce cunoaste doar sintaxa de baza din C) ar investi in jur de 12-14h pe configurarea environment-ului si citit cate ceva despre tool-urile pe care le folosim (cu ajutor, evident), ar putea aduce contributii de complexitate medie. Deci, nu e chiar atat de greu. Din punctul meu de vedere, problema este mentalitatea. Majoritatea celor cu care am discutat si carora le-am aratat acest proiect s-au aratat circumspecti cu privire la tema proiectului si la finalitatea lui, avand o mentalitate conform carora ei ajuta proiectul. Nimeni nu a intrebat "ce as putea invata", ci "cum pot sa ajut". Din acest punct de vedere, proiectul nu e inteles ca un mijloc de invatare, ci ca un proiect cu o finalitate practica. Acest lucru se observa in postul #137. Nu este inteles faptul ca scopul proiectului si al nostru (noi, in sensul echipei ce lucram la proiect, fie ca tutore sau ca dezvoltator) este sa ii ajutam pe ei, ci ca ei ne ajuta pe noi sa realizam proiectul. Editat de Gady_paul, 07 martie 2014 - 12:43. |
|
#142
Publicat: 07 martie 2014 - 12:58
Gady_paul, on 07 martie 2014 - 12:33, said:
Din punctul meu de vedere, problema este mentalitatea. Majoritatea celor cu care am discutat si carora le-am aratat acest proiect s-au aratat circumspecti cu privire la tema proiectului si la finalitatea lui, avand o mentalitate conform carora ei ajuta proiectul. Nimeni nu a intrebat "ce as putea invata", ci "cum pot sa ajut". Din acest punct de vedere, proiectul nu e inteles ca un mijloc de invatare, ci ca un proiect cu o finalitate practica. Acest lucru se observa in postul #137. Nu este inteles faptul ca scopul proiectului si al nostru (noi, in sensul echipei ce lucram la proiect, fie ca tutore sau ca dezvoltator) este sa ii ajutam pe ei, ci ca ei ne ajuta pe noi sa realizam proiectul. Dincolo de gluma, cred ca atitudinea constructiva si de o parte, si de cealalta, este "sa ne ajutam reciproc sa invatam si sa terminam proiectul". Ceea ce imi imaginez ca e dificil, in Romania sistemul te invata sa supravietuiesti incercand sa le-o iei altora inainte, nu sa cooperezi pentru a inainta impreuna. |
#143
Publicat: 07 martie 2014 - 13:55
OriginalCopy, on 07 martie 2014 - 12:58, said:
Dincolo de gluma, cred ca atitudinea constructiva si de o parte, si de cealalta, este "sa ne ajutam reciproc sa invatam si sa terminam proiectul". Ceea ce imi imaginez ca e dificil, in Romania sistemul te invata sa supravietuiesti incercand sa le-o iei altora inainte, nu sa cooperezi pentru a inainta impreuna. In opinia mea, ca participant in proiect si doritor de invatare, finalitatea proiectului este mai putin importanta. De fapt, chiar nu sunt interesat de proiect in sine, ci de experienta realizarii lui (motiv pentru care de fiecare data cand @dani.user incerca sa ne spuna ceva despre un feature al proiectului il opream ) si nu de putine ori am tras de timp, incercand sa ii implic pe ceilalti. Pe de alta parte, nu stiu cat de util ar fi incercarea de a lupta cu aceste...mentalitati sa le zic asa. Se ajunge in postura tragica in care trebuie sa tragi de ceilalti sa ii inveti. |
#144
Publicat: 08 martie 2014 - 09:14
Eu zic sa nu il lasati mort, pentru ca puteti. Pana una alta, sunteti doi, urmati-va interesul vostru, si daca se mai implica si altii (noi sau vechi), tocmai bine pentru ei. Daca nu, nu.
Nu are rost sa va lasati dezamagiti pentru ca ati tintit sus. In viata, o sa tot fiti dezamagiti. Do your thing. PS: 2 e bine, e normal: http://www.quora.com...at-Y-Combinator |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi