Cauzele scindarii dintre shia si sunni
Ultima postare: dec 02 2012 21:42, Inițiat de
poarta-cunoasterii
, nov 12 2012 11:59
·
0
#37
Publicat: 18 noiembrie 2012 - 11:54
Beneficii ale califatului imamului Ali AS
În timpul celor 4 ani și 9 luni ai califatului său, ‘Alī nu a fost în stare să elimine condițiile alterate care predominau pretutindeni în lumea islamică, însă a fost victorios în trei direcții fundamentale: 1. Ca rezultat al modului său just și integru de-a trăi, el a dezvăluit încă o dată frumusețea și atracția exercitate de modul de viață a Sfântului Profet, mai cu seamă asupra generației mai tinere. În contrast cu grandoarea imperială a lui Mu’awiyah, ‘Alī a trăit în simplitate și lipsă, precum cel mai sărac dintre oameni. El niciodată nu și-a favorizat prietenii, rudele și familia înaintea altora și nici nu a preferat vreodată bogăția sărăciei ori forța brută înaintea blândeții. 2. În pofida dificultăților împovărătoare și intense care i-au absorbit timpul, el a lăsat în urma sa, în comunitatea islamică, o comoară valoroasă de științe divine autentice și discipline islamice intelectuale. Au fost consemnate aproape 11.000 de proverbe și dictoane cu diferite subiecte intelectuale, religioase și sociale. În convorbirile și cuvântările sale, ‘Alī a expus de-o cea mai elegantă și fluentă manieră cele mai înalte științe islamice. El a fundamentat gramatica arabă și el a pus bazele literaturii arabe. El a fost primul în islam care s-a adâncit necondiționat în probleme de metafizică (falsafah-i īlāhi) la un mod ce a combinat rigoarea intelectuală și demonstrația logică. El a pus în discuție probleme care nu mai apăruseră sub același aspect între metafizicienii lumii. Mai mult de atât, el a fost atât de devotat metafizicii și gnozei că până și în focul bătăliei concretiza discursul intelectual și discuta probleme metafizice. În mijlocul bătăliei de la Jamal, un beduin l-a întrebat pe ‘Alī: „O, Conducător al celor credincioși! Susții tu că dumnezeu este unul?” Atunci oamenii ceilalți săriră pe el cu gura din ambele părți: „Nu vezi că ‘Alī este preocupat și mintea lui este la feluritele probleme? De ce te bagi în vorbă cu el?” ‘Alī le spuse atunci însoțitorilor săi: „Lăsați-l în pace pe omul acesta, fiindcă scopul meu în luptă (cu adversarii din față) nu este altul decât să lămuresc adevăratele doctrine și scopurile religiei.” Apoi el începu a-i răspunde beduinului. 3. El a pregătit un mare număr de erudiți și savanți islamici, între care sunt de găsit un număr de asceți și gnostici care au fost înaintașii sufiților, oameni precum Uways al-Qarani, Kumayl al-Nakha’i, Maytham al-Tammar and Roshaid al-Hajari; acești bărbați au fost recunoscuți de către sufiții de mai apoi ca fondatori ai gnozei în islam. Alții, dintre discipolii săi, au devenit primii profesori de jurisprudență, de teologie, de comentariu coranic și recitare. |
#38
Publicat: 19 noiembrie 2012 - 12:18
poarta-cunoasterii, on 16 noiembrie 2012 - 16:01, said: Nu, de pe vremea Profetului sawas au fost nominalizati doar 12 si s-a spus ca ciclul se incheie cu acesti 12, iar numirea acestora are la baza o alegere divina, deci nu se poate perpetua o dinastie bazata pe alegeri umane. Familia Profetului sawas este numeroasa, sunt membri pana acum dar ei nu au un statut privilegiat. Succesiunea spirituala s-a incheiat si nu exista nici o posibilitate de a fi reinventata sau continuata. Totodata, am inteles si ca aveau mult mai multe tabuuri culturale in zonele shiite, de genul ca evreii sa nu iasa in zilele ploioase din casa ca sa nu stropeasca cumva credinciosii si sa-i spurce, si altele asemenea. |
#39
Publicat: 19 noiembrie 2012 - 13:56
searcher-star, on 19 noiembrie 2012 - 12:18, said:
Si totusi din cate stiu exista dinastii ecleziastice in sanul clerului shiit. Zonele shiite sunt mai riguros clanice, vezi Liban, Yemen, Turcia... Totodata, am inteles si ca aveau mult mai multe tabuuri culturale in zonele shiite, de genul ca evreii sa nu iasa in zilele ploioase din casa ca sa nu stropeasca cumva credinciosii si sa-i spurce, si altele asemenea. Se intampla ca tatal si fiul sa studieze tot stiinte islamice, dar se intampla si sa mearga pe cai diferite. Nu stiu de o asemenea dinastie care sa fie intentionata, nu intamplatoare. Si daca s-ar perpetua o anumita succesiune, ea e una umana si contestabila, nu are valoare in islam. Fiecare savant e judecat in functie de valoarea sa individuala, nu de ereditate. Partea a doua cu ploia mi se pare absurda, nu exista nimic de genul asta in fiqhul nostru. Sunteti sigur ca vorbiti de Ithna Asharia, gruparea shiita dominanta si nu de alte secte care poate se numesc shiite dar noi nu le recunoastem? Pentru ca nu regasesc nimic din ideile astea in cartile noastre. |
#40
Publicat: 19 noiembrie 2012 - 23:39
poarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 21:44, said:
Cand spun imam, ma refer la cei 12 imami, din linia genealogica a Profetului sawas, alesi divin pentru aceasta calauzire spirituala a musulmanilor. Nu, nu e Mesia sau depinde in ce sens folosesti termenul de Mesia. Nu substituie rolul lui Iisus as de la sfarsitul timpurilor, dar lucreaza impreuna, ca sa spunem asa. Imamul Mahdi as e cel care va reusi sa instaureze o societate ideala pe pamant, dominata de dreptate, pace si intelegere. Nu este mort, este ocultat. Nimeni nu stie cand va reveni, dar va reveni si acela va fi un semn al inceperii unei noi ere, urmata de sfarsitul lumii. Avem anumite semne care vor precede revenirea sa. Ce sens mai are venirea lui Iisus daca imamul Mahdi instaureaza o societate ideala, semnul unei noi ordini, unei noi ere? Editat de rabelais, 19 noiembrie 2012 - 23:42. |
#42
Publicat: 20 noiembrie 2012 - 07:14
rabelais, on 19 noiembrie 2012 - 23:39, said:
Ce sens mai are venirea lui Iisus daca imamul Mahdi instaureaza o societate ideala, semnul unei noi ordini, unei noi ere? Nu cunosc detaliile din toate hadithurile dar isi are rolul sau decisiv in lupta impotriva Anticristului si izbanda generala a binelui impotriva raului, restaurarea adevarului religios etc. Imamul Mahdi as ramane ca lider al societatii, cu rol in organizarea si conducerea societatii intr-un mod drept si corect. Cred ca cam asa am putea diferentia rolurile dar nu e un raspuns documentat. |
#43
Publicat: 20 noiembrie 2012 - 07:15
rabelais, on 19 noiembrie 2012 - 23:39, said:
Ce sens mai are venirea lui Iisus daca imamul Mahdi instaureaza o societate ideala, semnul unei noi ordini, unei noi ere? Ma intereseaza in ce masura activitatea lui Mahdi se apropie de cea a lui Enoch si Ilie, precursori ai lui Iisus, in eschatologia crestina. Quote . Imamul Mahdi as ramane ca lider al societatii, cu rol in organizarea si conducerea societatii intr-un mod drept si corect. Cred ca cam asa am putea diferentia rolurile dar nu e un raspuns documentat. Editat de rabelais, 20 noiembrie 2012 - 07:18. |
#44
Publicat: 20 noiembrie 2012 - 07:17
SophistiKat, on 20 noiembrie 2012 - 00:19, said:
Ce naiba-s alea "stiinte" islamice? Sunt mai multe stiinte islamice asa cum sunt si stiinte umaniste. De exemplu, exegeza coranica, stiinta hadithurilor, fiqh, usul al fiqh. rabelais, on 20 noiembrie 2012 - 07:15, said:
Ma intereseaza in ce masura activitatea lui Mahdi se apropie de cea a lui Enoch si Ilie, precursori ai lui Iisus, in eschatologia crestina. Ar trebui sa citesc si sa ma documentez mai bine pentru a va raspunde. Nu am citit ceva semnificativ despre asta. Imi puteti dvs detalia opinia crestina ? |
#45
Publicat: 20 noiembrie 2012 - 07:45
poarta-cunoasterii, on 20 noiembrie 2012 - 07:17, said:
Ar trebui sa citesc si sa ma documentez mai bine pentru a va raspunde. Lasati, e suficient cat ati spus despre rolul de conducator al societatii, m-am lamurit. Eschatologia crestina puncteaza alt moment.http://www.dervent.ro/biblia.php Editat de rabelais, 20 noiembrie 2012 - 07:47. |
#46
Publicat: 23 noiembrie 2012 - 12:19
SophistiKat, on 20 noiembrie 2012 - 00:19, said:
Ce naiba-s alea "stiinte" islamice? http://www.raspunsis...inÈa-islamica/ |
|
#52
Publicat: 01 decembrie 2012 - 23:56
Se ocupa si de taiatul mainilor celor care lucreaza la Tribunalul Special pentru Liban
Cel putin asa spune acest shiit Mr. Nasrallah said authorities would not be able to arrest the suspects named in the indictments. Under the court proceedings, Lebanese authorities have 30 days to arrest suspects, but Mr. Nasrallah has warned in the past that his group will “cut the hand” of anyone who seeks to detain its members. http://english.alara.../02/155831.html Daca va ocupati de probleme la mansarda poate va puteti trata co-religionarii descreirati impiedicandu-i astfel sa faca rau umanitatii |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi