Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...
 Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 

Cauzele scindarii dintre shia si sunni

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
53 replies to this topic

#19
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010
Ok, o alta intrebare atunci. Cum vedeti voi conceptiile ayatolahilor iranieni? Khomeni si Khamenei?

Edited by mario_bril, 15 November 2012 - 19:34.


#20
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View Postmario_bril, on 15 noiembrie 2012 - 19:34, said:

Ok, o alta intrebare atunci. Cum vedeti voi conceptiile ayatolahilor iranieni? Khomeni si Khamenei?

Khamanei continua pe linia lui Khomeini. Am sa iti spun ceva ce nu spun eu ci alti savanti shiiti: discursul lor a fost unul al puterii, nu neaparat al islamului. S-a facut mai mult politica decat islam asa ca autoritatea lor in domeniul religiei a scazut foarte mult. Pentru un nemusulman poate Khomeini e foarte celebru si pare o autoritate incontestabila, dar pentru un musulman shiit e in primul rand o figura politica, apoi un invatat. Am mai explicat pe undeva ca la noi sistemul e de alegere personala si libera a unei marja, a unui invatat care sa fie urmat strict in chestiuni de fiqh (in chestiuni de aqiydah sau de istorie etc omul e liber sa se informeze la alti specialisti, bine, cu exceptia aqiydei unde toti shiitii au credinte identice si nu e nevoie de o anumita scoala). Fiecare savant trebuie sa convinga ca are cunoasterea cea mai inalta in religie si savantii intre ei se recomanda si isi recunosc nivelul. Omul obisnuit trebuie sa il aleaga pe cel care il convinge ca e superior, nu cel cel care ii convine. Intre discutiile acestea dintre savanti, Khamenei nu ocupa un loc fruntas, e contestat de multi alti savanti shiiti pentru ca politica ii domina cunoasterea. Daca eu nu il am ca marja pe Khamenei, nu conteaza felul in care indruma el pentru mine, eu imi urmez propria marja. De asta tot spun ca a fi shiit nu inseamna automat a fi pro iranian. Iranul e un stat cu o anumita politica, shiitii urmeaza marja diferite, indiferent de locatia lor. De exemplu pot fi iranian si sa il urmez pe Fadlallah si pot fi libanez si sa il urmez pe Khamenei. O marja nu imi poate impune mie, care urmez o alta marja, ideile sale. Si atunci nu ma intereseaza, fiecare are calea sa. Asupra shiitilor in general nu are nici o putere de constrangere marja Khamenei, doar asupra acelora care ii accepta autoritatea. Adica, altfel spus, pana la venirea imamului Mahdi as, exista o pluralitate de autoritati in lumea shiita, fiecare fiind liber sa urmeze ceea ce il convinge pentru ca nici una dintre acestea nu e infailibila.

Edited by poarta-cunoasterii, 15 November 2012 - 19:50.


#21
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011
Cine are dreptul de a constitui o marja in islamul shiit?
Imami care au existat pana azi-inclusiv cel ocultat, au si ei marjele lor?

#22
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

View Postpoarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 19:49, said:

Khamanei continua pe linia lui Khomeini. Am sa iti spun ceva ce nu spun eu ci alti savanti shiiti: discursul lor a fost unul al puterii, nu neaparat al islamului. S-a facut mai mult politica decat islam asa ca autoritatea lor in domeniul religiei a scazut foarte mult. Pentru un nemusulman poate Khomeini e foarte celebru si pare o autoritate incontestabila, dar pentru un musulman shiit e in primul rand o figura politica, apoi un invatat. Am mai explicat pe undeva ca la noi sistemul e de alegere personala si libera a unei marja, a unui invatat care sa fie urmat strict in chestiuni de fiqh (in chestiuni de aqiydah sau de istorie etc omul e liber sa se informeze la alti specialisti, bine, cu exceptia aqiydei unde toti shiitii au credinte identice si nu e nevoie de o anumita scoala). Fiecare savant trebuie sa convinga ca are cunoasterea cea mai inalta in religie si savantii intre ei se recomanda si isi recunosc nivelul. Omul obisnuit trebuie sa il aleaga pe cel care il convinge ca e superior, nu cel cel care ii convine. Intre discutiile acestea dintre savanti, Khamenei nu ocupa un loc fruntas, e contestat de multi alti savanti shiiti pentru ca politica ii domina cunoasterea. Daca eu nu il am ca marja pe Khamenei, nu conteaza felul in care indruma el pentru mine, eu imi urmez propria marja. De asta tot spun ca a fi shiit nu inseamna automat a fi pro iranian. Iranul e un stat cu o anumita politica, shiitii urmeaza marja diferite, indiferent de locatia lor. De exemplu pot fi iranian si sa il urmez pe Fadlallah si pot fi libanez si sa il urmez pe Khamenei. O marja nu imi poate impune mie, care urmez o alta marja, ideile sale. Si atunci nu ma intereseaza, fiecare are calea sa. Asupra shiitilor in general nu are nici o putere de constrangere marja Khamenei, doar asupra acelora care ii accepta autoritatea. Adica, altfel spus, pana la venirea imamului Mahdi as, exista o pluralitate de autoritati in lumea shiita, fiecare fiind liber sa urmeze ceea ce il convinge pentru ca nici una dintre acestea nu e infailibila.
Cum dezavueaza credinciosii shiiti atunci pe acesti Ayatolahi? Prin ce actiuni concrete?

#23
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View Postmario_bril, on 15 noiembrie 2012 - 20:03, said:

Cum dezavueaza credinciosii shiiti atunci pe acesti Ayatolahi? Prin ce actiuni concrete?

In primul rand trebuie sa facem o distinctie. De exemplu, in general, la nivelul practicilor religioase specifice de care se ocupa fiqh-ul nu exista diferente semnificative intre marja, adica nu diferente care sa creeze divergente si conflicte majore. Cam toti spun sa ne rugam in acelasi fel, regulile pentru zakat, danie, sunt la fel, la pelerinaj la fel, apar diferente cand e vorba de sfaturile concrete date lui x in situatia y. Asadar un adept al lui Fadlallah nu are ce sa ii reproseze , sa zicem, lui Khamenei ceva anume legat de regulile in care faci ablutiunea inainte de rugaciune sau de sfaturile morale. Si mai exista si o norma de bun simt, data fiind legitimitatea existentei acestei pluralitati de autoritati religioase in absenta calauzirii directe de catre un imam ales divin: nu se cuvine sa stai acum si sa te lupti cu adeptii altei marja ca marja ta e mai buna, e mai adevarata etc. E ceva de la sine inteles ca pentru adeptii fiecarei marja marja respectiva reprezinta adevarul si e alegerea sa. (Asta nu inseamna ca in realitate nu se intampla sa vezi adepti shiiti care combat in mod agresiv alte marje).  Diferentele si disputele legate de cei numiti de tine apar din motive politice sau sunt legate de anumite verdicte care sunt strans corelate de anumite interese politice, nu de semnificatii doctrinare. Si aici am voie sa contest politica lui X si Y chiar daca intamplator acesta e si marja. Poate nu ii contest verdictul legat de rugaciune, dar pot sa ii contest politica prin care ajunge sa dea verdicte care ii dezavantajeaza pe crestini, de exemplu. Ca atunci te folosesti de puterea religioasa ca sa impui o situatie politica cu consecinte grave asupra unui grup de oameni. Dar, fiind politica, aceasta depinde de alegerea si dorinta si strategiile iranienilor, nu de opinia mea de roman. Iranul nu e un fel de Vatican la care se raporteaza toti shiitii si asupra caruia au putere de decizie toti shiitii, aici e greseala care se face cand se generalizeaza si se judeca intreg shiismul dupa situatia politica din Iran. Iranul e o tara autonoma, cu politica pe care o are si care nu poate fi schimbata decat din interior, de catre cetatenii iranieni, nu de catre romanii shiiti. Posted Image Simplul fapt ca eu nu urmez aceasta marja ii scade din autoritate si influenta.

View PostThinkAbout, on 15 noiembrie 2012 - 19:56, said:

Cine are dreptul de a constitui o marja in islamul shiit?
Imami care au existat pana azi-inclusiv cel ocultat, au si ei marjele lor?

Exista un intreg proces de cunoastere si certificare, multe etape de studiu, o ierarhie si o testare a cunostintelor si a capacitatii de a face ijtihad. Nu sunt multi care ajung la acest nivel. In vremea cand imamii existau, cei 12 (repet mereu ca e vorba de cei 12 pentru ca shiitii, cand se refera la imami, au in minte doar pe acesti 12, nu pe orice asa numit imam din moscheea din satul cutare, de exemplu), nu exista nici o marja. Daca ai calauzirea divina directa nu ai nevoie de marja, evident. Cand imamul Mahdi as va reveni inshaAllah, toate aceste marja vor disparea, nu vor mai avea nici o autoritate. De aceea se si spune in hadithurile noastre ca putini vor fi dispusi sa il recunoasca pe imamul Mahdi as pentru ca asta va insemna sa renunte la puterea si autoritatea pe care o aveau. Asadar sistemul marjelor nu functioneaza decat plural tocmai din cauza absentei calauzirii directe. Cand imamul infailibil e prezent, nimeni altcineva nu are autoritatea de a emite verdicte religioase. Ca si cum, pe vremea lui Iisus as, tu in loc sa te duci sa iti iei cunoasterea direct de la el, te-ai duce sa intrebi cine stie ce rabin, un simplu om, cu bunele si relele lui, failibil si subiectiv, despre religie. Imamii nostri au avut aceeasi cunoastere si aceeasi indrumare, exprimata diferit , pe alocuri, in functie de vremurile in care au trait. Ai putea spune ca toti au aceeasi marja, a Profetului sawas.

Edited by poarta-cunoasterii, 15 November 2012 - 20:32.


#24
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View Postpoarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 20:30, said:

. Cand imamul Mahdi as va reveni inshaAllah, toate aceste marja vor disparea, nu vor mai avea nici o autoritate.
In ce an a trait Imamul Mahdi inainte de ocultare si in ce zona?
Si daca poti sa-mi dai numele celor 12 Imami.

#25
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View PostThinkAbout, on 15 noiembrie 2012 - 20:46, said:

In ce an a trait Imamul Mahdi inainte de ocultare si in ce zona?
Si daca poti sa-mi dai numele celor 12 Imami.

Unul-Călăuzitul (de către Allah), promisul Mahdi, care în mod obișnuit este menționat prin titlul său, Imam-i 'Asr (Imamul Perioadei) și Sahib al-Zaman (Stăpânul Epocii), este fiul celui de-al XI-lea Imam. Numele său este același cu al Sfântului Profet (Pacea şi binecuvântările lui Allah fie asupra sa şi a familiei sale curate!). El a fost născut în Samarrah în anul 256 d.H./ 868 A.D. și până în anul 260 A.H. / 872 A.D. când tatăl său a fost martirizat, a trăit sub îngrijirea și tutela tatălui său. El a fost ascuns privirii oamenilor și doar câțiva din elita Shi'ah au fost în stare să-l întâlnească. După martirajul tatălui său, el adevenit Imam și, prin poruncă divină, el s-a ocultat (ghaibat). Ulterior, el li s-a înfățișat doar delegaților (nawab) săi și aceasta chiar numai în circumstanțe excepționale.
Pentru o vreme, Imamul a ales drept delegat special pe Uthman ibn Sa 'id 'Umari, unul dintre însoțitorii tatălui și bunicului său, care era confident și prieten de încredere. Prin intermediul reprezentantului său, Imamul ar fi răspuns cererilor și întrebărilor celor ce țineau de Shi 'ah. După Uthman ibn Sa 'id, fiul său, Muhammad ibn Uthman Umari, a fost numit ca delegat al Imamului. După moartea lui Muhammad ibn Uthman, Abu 'l Qasim Husayn ibn Ruh Nawbakhti a fost delegat special, iar după moartea acestuia, pentru această însărcinare a fost ales Ali ibn Muhammad Simmari.
Cu câteva zile înaintea morții lui Ali ibn Muhammad Simmari în anul 329 A.H./ 939 A.D. a fost emisă de către Imam o previziune, afirmând că Ali ibn Muhammad Simmari va muri în curs de șase zile. De la acest timp înainte, reprezentarea specială conferită de Imam va ajunge la un final și ocultarea majoră (al-ghaybat-i kubra) va începe și va continua până în ziua în care Allah va acorda Imamului permisiunea de-a se manifesta. Prin urmare, ascunderea celui de-al XII-lea Imam este împărțită în două perioade: prima, ocultarea minoră (ghaybat-i-sughra), care a început în 260 A.H./ 872 A.D. și s-a terminat în 329 A.H./ 939 A.D., durând deci vreo 70 de ani; a doua, ocultarea majoră (al-ghaybat al-kubra), care a început în anul 329 A.H./ 939 A.D. și va continua câtă vreme va dori Allah aceasta. Într-o tradiție (ḥadīth) asupra cărei autenticitate toți au căzut de acord, Sfântul Profet (S) a spus: „Dacă ar fi rămână pentru viața acestei lumi și o zi doar, Allah va prelungi această zi până ce-ar trimite în această lume un om din comunitatea și familia mea. Numele său va fi întocmai ca și numele meu. El va umple pământul cu nepărtinire și dreptate la fel cum mai înainte a fost plin de persecuție și tiranie.”

#26
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

View Postpoarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 20:30, said:

In primul rand trebuie sa facem o distinctie. De exemplu, in general, la nivelul practicilor religioase specifice de care se ocupa fiqh-ul nu exista diferente semnificative intre marja, adica nu diferente care sa creeze divergente si conflicte majore. Cam toti spun sa ne rugam in acelasi fel, regulile pentru zakat, danie, sunt la fel, la pelerinaj la fel, apar diferente cand e vorba de sfaturile concrete date lui x in situatia y. Asadar un adept al lui Fadlallah nu are ce sa ii reproseze , sa zicem, lui Khamenei ceva anume legat de regulile in care faci ablutiunea inainte de rugaciune sau de sfaturile morale. Si mai exista si o norma de bun simt, data fiind legitimitatea existentei acestei pluralitati de autoritati religioase in absenta calauzirii directe de catre un imam ales divin: nu se cuvine sa stai acum si sa te lupti cu adeptii altei marja ca marja ta e mai buna, e mai adevarata etc. E ceva de la sine inteles ca pentru adeptii fiecarei marja marja respectiva reprezinta adevarul si e alegerea sa. (Asta nu inseamna ca in realitate nu se intampla sa vezi adepti shiiti care combat in mod agresiv alte marje).  Diferentele si disputele legate de cei numiti de tine apar din motive politice sau sunt legate de anumite verdicte care sunt strans corelate de anumite interese politice, nu de semnificatii doctrinare. Si aici am voie sa contest politica lui X si Y chiar daca intamplator acesta e si marja. Poate nu ii contest verdictul legat de rugaciune, dar pot sa ii contest politica prin care ajunge sa dea verdicte care ii dezavantajeaza pe crestini, de exemplu. Ca atunci te folosesti de puterea religioasa ca sa impui o situatie politica cu consecinte grave asupra unui grup de oameni. Dar, fiind politica, aceasta depinde de alegerea si dorinta si strategiile iranienilor, nu de opinia mea de roman. Iranul nu e un fel de Vatican la care se raporteaza toti shiitii si asupra caruia au putere de decizie toti shiitii, aici e greseala care se face cand se generalizeaza si se judeca intreg shiismul dupa situatia politica din Iran. Iranul e o tara autonoma, cu politica pe care o are si care nu poate fi schimbata decat din interior, de catre cetatenii iranieni, nu de catre romanii shiiti. Posted Image Simplul fapt ca eu nu urmez aceasta marja ii scade din autoritate si influenta.
Ma refeream la shiitii din Iran. Au avut o activitate de protest pasnic impotriva ideilor exprimate de Ayatolahi?

Edited by mario_bril, 15 November 2012 - 21:06.


#27
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View Postpoarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 21:00, said:


a fost emisă de către Imam o previziune, afirmând că Ali ibn Muhammad Simmari va muri în curs de șase zile. De la acest timp înainte, reprezentarea specială conferită de Imam va ajunge la un final și ocultarea majoră (al-ghaybat-i kubra) va începe și va continua până în ziua în care Allah va acorda Imamului permisiunea de-a se manifesta. Prin urmare, ascunderea celui de-al XII-lea Imam este împărțită în două perioade: prima, ocultarea minoră (ghaybat-i-sughra), care a început în 260 A.H./ 872 A.D. și s-a terminat în 329 A.H./ 939 A.D., durând deci vreo 70 de ani; a doua, ocultarea majoră (al-ghaybat al-kubra), care a început în anul 329 A.H./ 939 A.D. și va continua câtă vreme va dori Allah aceasta.
1.Ce inseamna reprezentare speciala?
2.Exista reprezentari ale epocii care sa fi prins cumva in vreun portret cum arata Imam al Mahdi?

#28
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View Postmario_bril, on 15 noiembrie 2012 - 21:05, said:

Ma refeream la shiitii din Iran. Au avut o activitate de protest pasnic impotriva ideilor exprimate de Ayatolahi?

Au protestat pasnic si mai putin pasnic dar, ca peste tot, puterea politica primeaza si dirijeaza. O perioada a fost un presedinte mai reformist dar nu a putut realiza cele promise din cauza lipsei de colaborare din partea celorlalti membri ai guvernului.

View PostThinkAbout, on 15 noiembrie 2012 - 21:15, said:

1.Ce inseamna reprezentare speciala?
2.Exista reprezentari ale epocii care sa fi prins cumva in vreun portret cum arata Imam al Mahdi?

1. E vorba de acei delegati care au fost autorizati direct de catre el pentru a-l reprezenta in aceasta lume. Apoi aceasta actiune de delegare a incetat. Deci nimeni nu poate vorbi acum in numele imamului Mahdi as.
2. Nu. Dar avem hadithuri in care se spune ca,atunci cand va reveni, fiecare om isi va da seama ca l-a cunoscut si l-a intalnit odata.

#29
Godac

Godac

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 185
  • Înscris: 31.03.2012
Musulmanii idioti, ca si crestinii idioti, s-au scindat pentru ca sunt idioti.
Toate aratarile bipede de pe planeta asta se inchina la zei dar adevaratii zei sunt nataraii care ii pastoresc.

#30
Valon_345

Valon_345

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 987
  • Înscris: 12.10.2012

View Postpoarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 21:00, said:


Cind scrii "Imam" inteleg ca este vb. de Imam Mahdi, care a murit
Daca nu gresesc, el era Mesia-ul vostru
Oare un Mesia poate muri?
E chiar mort, sau e in ceruri?
Dupa traditia voastra cind va asteptati sa revina?

View PostGodac, on 15 noiembrie 2012 - 21:28, said:

Musulmanii idioti, ca si crestinii idioti, s-au scindat pentru ca sunt idioti.
Toate aratarile bipede de pe planeta asta se inchina la zei dar adevaratii zei sunt nataraii care ii pastoresc.
intrebare etimologica
godac inseamna scroafa mica?

#31
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View PostValon_345, on 15 noiembrie 2012 - 21:32, said:

Cind scrii "Imam" inteleg ca este vb. de Imam Mahdi, care a murit
Daca nu gresesc, el era Mesia-ul vostru
Oare un Mesia poate muri?
E chiar mort, sau e in ceruri?
Dupa traditia voastra cind va asteptati sa revina?


Cand spun imam, ma refer la cei 12 imami, din linia genealogica a Profetului sawas, alesi divin pentru aceasta calauzire spirituala a musulmanilor. Nu, nu e Mesia sau depinde in ce sens folosesti termenul de Mesia. Nu substituie rolul lui Iisus as de la sfarsitul timpurilor, dar lucreaza impreuna, ca sa spunem asa. Imamul Mahdi as e cel care va reusi sa instaureze o societate ideala pe pamant, dominata de dreptate, pace si intelegere. Nu este mort, este ocultat. Nimeni nu stie cand va reveni, dar va reveni si acela va fi un semn al inceperii unei noi ere, urmata de sfarsitul lumii. Avem anumite semne care vor precede revenirea sa.

#32
Godac

Godac

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 185
  • Înscris: 31.03.2012

View PostValon_345, on 15 noiembrie 2012 - 21:32, said:

intrebare etimologica
godac inseamna scroafa mica?
Scroafa - gen feminin si ii gasesti numele real pe cartea ta de identitate la rubrica "Parinti". Posted Image

Creier spalat ce inseamna?

Edited by Godac, 15 November 2012 - 21:46.


#33
Valon_345

Valon_345

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 987
  • Înscris: 12.10.2012

View Postpoarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 21:44, said:


Cand spun imam, ma refer la cei 12 imami, din linia genealogica a Profetului sawas, alesi divin pentru aceasta calauzire spirituala a musulmanilor. Nu, nu e Mesia sau depinde in ce sens folosesti termenul de Mesia. Nu substituie rolul lui Iisus as de la sfarsitul timpurilor, dar lucreaza impreuna, ca sa spunem asa. Imamul Mahdi as e cel care va reusi sa instaureze o societate ideala pe pamant, dominata de dreptate, pace si intelegere. Nu este mort, este ocultat. Nimeni nu stie cand va reveni, dar va reveni si acela va fi un semn al inceperii unei noi ere, urmata de sfarsitul lumii. Avem anumite semne care vor precede revenirea sa.
urmata de sfarsitul lumii.?
adica tocmai cind va fi bine si frumos, umanitatea va fi distrusa?
Mie imi pare ilogic

View PostGodac, on 15 noiembrie 2012 - 21:45, said:

Scroafa - gen feminin si ii gasesti numele real pe cartea ta de identitate la rubrica "Parinti". Posted Image

Creier spalat ce inseamna?
chestia e ca nu pe mina ma cheama godac
Totusi cred ca trebuie sa apreciem ca stii ca esti din neamul porcinelor Sfintului Ignat cel mult respectat sub forma de sunca

#34
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View PostValon_345, on 15 noiembrie 2012 - 22:01, said:

urmata de sfarsitul lumii.?
adica tocmai cind va fi bine si frumos, umanitatea va fi distrusa?
Mie imi pare ilogic

Va fi o perioada indelungata de pace si dreptate. Apoi, ca orice lucru, va fi urmat de sfarsit. Probabil pentru ca dupa ce adevarul va fi facut pe deplin cunsocut tuturor oamenilor, poate veni si pedeapsa.

Edited by poarta-cunoasterii, 15 November 2012 - 22:04.


#35
searcher-star

searcher-star

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,274
  • Înscris: 07.01.2009

View Postpoarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 19:23, said:

Cum sa fie dinastic islamul shiit, cred ca ati inteles gresit conceptiile noastre. Puteti argumenta? Nu exista nici o dinastie, exista un sir de strict 12 imami alesi divin care fac parte din familia Profetului sawas, fara ca intreaga familie a Profetului sawas sa fie astfel protejata de pacat si desemnata cu roluri calauzitoare. Iar autoritatea lor religioasa nu e in mod necesar si una politica.
Pai si aia 12 n-au fost tata-fiu-nepot-etc din aceeasi familie?
Daca ar fi castigat si-ar fi ramas califi, crezi ca s-ar fi oprit la 12? Acum am fi fost la al 70-lea sau asa...

Iar clericii din cate stiu eu cam au tendinta sa formeze dinastii ecleziastice.

Edited by searcher-star, 16 November 2012 - 15:52.


#36
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View Postsearcher-star, on 16 noiembrie 2012 - 15:51, said:

Pai si aia 12 n-au fost tata-fiu-nepot-etc din aceeasi familie?
Daca ar fi castigat si-ar fi ramas califi, crezi ca s-ar fi oprit la 12? Acum am fi fost la al 70-lea sau asa...

Iar clericii din cate stiu eu cam au tendinta sa formeze dinastii ecleziastice.

Nu, de pe vremea Profetului sawas au fost  nominalizati doar 12 si s-a spus ca ciclul se incheie cu acesti 12, iar numirea acestora are la baza o alegere divina, deci nu se poate perpetua o dinastie bazata pe alegeri umane. Familia Profetului sawas este numeroasa, sunt membri pana acum dar ei nu au un statut privilegiat. Succesiunea spirituala s-a incheiat si nu exista nici o posibilitate de a fi reinventata sau continuata.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate