Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Nm vs. CP
#37
Posted 14 February 2011 - 12:32
motorul e nou si are indicativul TSI.
t nu vine neaparat de la twin. nu ofera nimic din both world. e un motor pe benzina care merge exact ca un diesel doar ca nu vibreaza. are puterea maxima pe la 3800 de ture. exact ca un diesel. de unde si puterea mica pentru un motor turbo pe benzina. Edited by undercoverbrother, 14 February 2011 - 12:29. |
#38
Posted 14 February 2011 - 12:50
lawrence38, on 14th February 2011, 01:34, said: Pai viteza constructiva e 170 km/h ; aceasta cifra e de multe ori conservatoare (la firmele nemtesti in special), plus faptul ca de obicei vitezometrul indica 5-10% mai mult decat viteza reala. Și tu? Deja îmi îngheață sucul de portocale pe birou, în fața mea. lawrence38, on 14th February 2011, 01:34, said: Ma bucur ca discutia s-a "incins" un pic Eu zic că se răcește de îngheață apele. DarkAngelBv, on 14th February 2011, 08:41, said: Nu fumez nimic, dar daca ai probleme se face azi o campanie in piata victoriei la 13:30. Am fumat câteva țigări în liceu, să văd despre ce e vorba, ce o fi atât de irezistibil de bun. Nu m-am prins, nu fumez. Dar tu trebuie că o ții numai în jointuri. DarkAngelBv, on 14th February 2011, 08:41, said: Da, 180 Kmph cu 75 CP. Nu pe bord, pe GPS. Mi-e mie rușine de ce minciuni spui. DarkAngelBv, on 14th February 2011, 08:41, said: La caravan este 170kmph, la varianta mea (hatchback sport 2+1 usi) este 180 km/h in talon. Da, sigur că da. 180 am eu în talon, cu 66 kW. [ http://s2.postimage.org/4yyeuvnjz/talon2.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Și tot atât ai și tu, cu 55 kW, același coeficient aerodinamic și greutate apropiată. DarkAngelBv, on 14th February 2011, 08:41, said: La fel si la puma, in talon scrie 203 Kmph si eu am mers pe GPS cu 215 Kmph (pe ceas era la finalul cursei). Bravo. Aproape aceeași viteză maximă cu un Alfa Romeo GTV 2.0 TS de 150 PS. Dacă mai apăsai un pic pedala sărea naibii acul de pe ceas și o lua la fugă, cum mi s-a întâmplat mie: [ http://s2.postimage.org/4z4duqrr3/1307.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] când i-am dat odată 270 Km/h la 6000 rpm, să văz cât duce. La întoarcere acul n-a mai vrut să coboare sub 210, cică vrea să rămână mărturie pentru posteritate, să-l vază nepoțeii lui ce ac măreț fu la viața lui. DarkAngelBv, on 14th February 2011, 08:41, said: Totusi sa nu deviem de la subiect, eu unul prefer CUPLU in detrimentul CAILOR. Ce copilărisme. Ca mulți alții care și-au lăsat perlele pe aici, nu stăpânești noțiunile despre care se discută. DarkAngelBv, on 14th February 2011, 08:41, said: Intr-o depasire te ajuca CUPLUL nu CAII. Degeaba ai enspe mii de cai daca trebuie sa tii motorul la 5000+ rpm pentru calutii aia. Dar care e problema dacă mergi întins la 5000 rpm? Dacă temperatura apei și a uleiului sunt Ok și ai ulei sintetic de calitate, mergi până la Vladivostok așa. |
#39
Posted 14 February 2011 - 12:52
Vorbesti de motorul asta sau de altul ?
Nu, "T" nu vine de la twincharger (intotdeauna) dar motorul TSI (1.4 TSI spre exemplu) este un motor twincharger (turbina+supercharger). Si cum adica nu ofera nimic din both worlds ? Nu esti de acord ca are cuplu mare pe o plaja larga / consum scazut ? Quote TSI, an acronym used by Volkswagen Group for petrol engines featuring its "twincharger" (turbocharger plus supercharger) and Fuel Stratified Injection technologies; latterly, also used for engines featuring only a turbocharger and Fuel Stratified Injection Edited by lawrence38, 14 February 2011 - 13:07. |
#41
Posted 14 February 2011 - 13:01
n-am zis ca pentru un consum scazut trebuie sa ai cuplu mare la turatii joase , am zis "best of both worlds" , adica si cuplul mare si consum mai scazut (fata de un motor de putere similara dar aspirat)
Edited by lawrence38, 14 February 2011 - 13:02. |
#42
Posted 14 February 2011 - 13:56
andrew1980, on 13th February 2011, 21:25, said: Salutare. Vad ca se discuta aprins despre Cuplu motor versus CP si turatii. Va prezint parerea mea despre aceasta tema. [...] DarkAngelBv, on 13th February 2011, 22:58, said:
VANOS nu VANUS, zic si eu...
|
#43
Posted 14 February 2011 - 14:17
lawrence38, on 14th February 2011, 12:52, said: Vorbesti de motorul asta sau de altul ? Nu, "T" nu vine de la twincharger (intotdeauna) dar motorul TSI (1.4 TSI spre exemplu) este un motor twincharger (turbina+supercharger). Si cum adica nu ofera nimic din both worlds ? Nu esti de acord ca are cuplu mare pe o plaja larga / consum scazut ? la 1.8 120, plaja e ingusta pentru un benzinar, fiind aproapiata de un diesel dupa cum spuneam. parca la Audi toate turbo B se cheama TFSI iar la restul din grup TSI. |
#44
Posted 14 February 2011 - 15:07
@SonyAD, cand ajung acasa scanez talonul masinii sa vezi ca e 180, nu 170.
fastcarjunkie, on 14th February 2011, 13:56, said: Foarte frumos referatul tau dar transmisia cred ca se simte saraca foarte neglijata in toate discutiile de genul asta. VANOS nu VANUS, zic si eu... |
#45
Posted 14 February 2011 - 16:43
Ce de obicei, se compara mere cu pere, in general benzinare aspirate cu dieseluri turbo.
In zilele noastre turbodieselul a ajuns destul de mic si de silentios sa ne faca zilele placute si insorite. Dar nu a fost tot timpul asa, iar daca am incepe sa comparam benzinara si dieselara, ambele aspirate, de fapt nici n-am mai incepe discutia, nu? De ce au disparut dieselurile aspirate, desi erau extrem de fiabile si desigur mult mai ieftine decat cele cu turbina? (Nu-mi pomeniti ca mai exista vreo relicva de SDI... daca o mai exista) Iarasi, daca vom compara diesel si benzinara, ambele turbate, discutia se incheie destul de rapid. La aceeasi putere, in ciuda cuplului mai mic benzinara intra in efecte relativiste fata de diesel, cu efect Doppler etc Iar daca le luam sa aiba acelasi cuplu, deja dam in stand-by comedy. Bun. Deci pana la urma ca sa avem ce compara, atunci revenim la mere cu pere. Aici lucrurile sunt destul de clare si s-au cam spus: demaraj in favoarea benzinarei, reprize in favoarea dieselului. Insa, numai cand vorbim de oameni obisnuiti, pentru care 5000rpm la o benzinara inseamna "uciga-l toaca"! Aspiratele au inceput din nou sa piarda teren din cauza super normelor Euro Pulea, care le pune rau capastru, altfel exista un trend frumos, cu motoare de turatie mare care in multe situatii pot suplini frumos lipsa unei turbine, atat ca senzatii sportive cat si ca sunet... Unii cu siguranta stiu ce inseamna sa te lansezi in depasire dintr-a doua de la 4-5000 de ture, cu urlet de motor de curse si cu lag 0! (adica ZERO!) Pot sa va spun si eu ca misto e, sau sa termini o depasire intr-a treia la 160 km/h! Pai bun, din toata polologhia de mai sus, ceva nu se pupa! Cum dracu, eu cu Forester aspirat, cu cuplu aproape identic cu al unui Logan dci de 75 de cai (186Nm fata de 180Nm), cu greutate cu 30% mai mare, cu transmisie mai greoaie (AWD permanent, pierderi mai mari), am demaraj 9.7 secunde iar ala 14.2 secunde??? Hmm, deci poate totusi conteaza ca am putere dubla, nu? (158 vs 75 CP). Pai, in cazul expus sunt doua chestii extrem de importante: unul particular, ce tine de masina mea - si anume ca am redline pe la 7800 rpm, si al doilea, general, care tine de faptul ca dieselul are raport de transmisie final mai mic, care "taie" din elanul cuplului fara numar fara numar! Un calcul empiric facut de mine pe cateva masini, cu rapoartele cutiilor de viteza in fata, arata ca la roata am avea cam 70% din cuplu ala mare pe care il au turbodieselurile fata de o aspirata normala. Cu alte cuvinte, in exemplu de mai sus, de fapt bietul logan e ca si cum ar avea cutie de benzinar dar cuplul doar 126Nm. Not a chance, huh? |
#46
Posted 14 February 2011 - 17:01
+1 ca bine zici Zetics.
Zetics, on 14th February 2011, 16:43, said: Unii cu siguranta stiu ce inseamna sa te lansezi in depasire dintr-a doua de la 4-5000 de ture, cu urlet de motor de curse si cu lag 0! (adica ZERO!) Pot sa va spun si eu ca misto e, sau sa termini o depasire intr-a treia la 160 km/h! In alta ordine de idei, chiar in link-ul dat de initiatorul topicului toata treaba e explicata foarte bine. Ia sa vedem: ET_TqCrv3.gif 13.76K 52 downloads Cum ziceti ca e mai bine? |
|
#47
Posted 14 February 2011 - 17:31
fastcarjunkie, on 14th February 2011, 17:01, said: +1 ca bine zici Zetics. Zetics, de cand ai asteptat momentul asta ? Hai, bre, ce naiba ? Ti-ai gasit cu ce sa compari si tu, cu Logan ... Care mere, care pere ? Tu compari mere cu magari. Gresesti si regnul, nu numai specia . Ai cuplu maxim la 3000 rpm si ai cam 90% din el pana pe la 5500. Ai putere ca orice alt benzinar aspirat, insa constructia motorului e un pic altfel . Stim, doar te mai laudai si tu un pic ... Quote si anume ca am redline pe la 7800 rpm, si al doilea, general, care tine de faptul ca dieselul are raport de transmisie final mai mic, care "taie" din elanul cuplului fara numar fara numar! Edited by cristi.r, 14 February 2011 - 17:36. |
#48
Posted 14 February 2011 - 17:35
Fratilor mai incet cu forja asta ca este cam ceata pe la buzunarele romanilor din cate stiu eu, mai ales cu "carburantii astia ieftini" . Am fost un impatimit al vitezei sa spun asa (inca sunt ), dar va spun sincer ca la cam 6000 km facuti lunar pe drumurile patriei nu stiu ce sa mai zic, votul meu il are cuplul in favoarea cailor (cert este ca nu suport motor sub 2 litri).
Am vazut si vad foarte multe masini puternice pe drumurile noastre doar din cauza ca ne permitem nu ca am avea nevoie de ele, si eu cu o amarata de masinuta merg mai repede decat avioanele lor de v 12 6 litri si mai stiu eu ce. (ca o mica paranteza anul trecut am plecat de la Arad spre capitala si cam 90 % din drum am stat langa un A8 v12 culmea si de minister care chiar nu era curios de radare si restrictii, dar nu a trecut odata de 130 km/h, restul de 10% era A1 unde nu mai m-am putut tine de el.) Asa ca in concluzie prefer oricand un cuplu mai mare la turatii joase decat caii putere. |
#49
Posted 14 February 2011 - 17:58
Îți stă mintea în loc când citești unele lucruri pe aici.
De fapt, la ce să te aștepți de la un topic cu titlul: Nm vs. Cp? De ce nu Bar vs. Kg sau kW vs kWh? Amperi vs. Volți? |
#50
Posted 14 February 2011 - 18:58
cristi.r, on 14th February 2011, 17:31, said: ... Zetics, de cand ai asteptat momentul asta ? Hai, bre, ce naiba ? Ti-ai gasit cu ce sa compari si tu, cu Logan ... Care mere, care pere ? Tu compari mere cu magari. Gresesti si regnul, nu numai specia . Ai cuplu maxim la 3000 rpm si ai cam 90% din el pana pe la 5500. Ai putere ca orice alt benzinar aspirat, insa constructia motorului e un pic altfel . Stim, doar te mai laudai si tu un pic ... M-am mai laudat si pana acum, in repetate randuri! Dar asta nu are de-a face cu ce stie motorul, iar faptul ca e boxer e fix pixul, pentru ca nu vorbim de stabilitate si centru de greutate coborat sau mai stiu eu ce. Si la cealalta masina (Hyundai Accent 1.6) am 90% din cuplu de pe la 1500 sau 200 de ture, pana tot asa, pe la 5500. Si cam asa sunt majoritatea benzinarelor obisnuite. cristi.r, on 14th February 2011, 17:31, said: Ba nu taie nimic. Asa e socotita cutia de diesel. Si asta tine de principiul de functionare intrinsec al dieselului. Pentru clasa consumer, dieselul e cam degeaba peste 4200-4500 rpm. Asa ca toata electronica si mecanica este conceputa pentru performante maxime pana in aceste turatii. Nope! Asa e necesar sa fie gandite rapoartele pentru a avea treptele de viteza normale, sa nu fie prea scurte!!! Ia gandeste-te cum e: masinile, si benzinare aspirate si turbodiselurile au cam aceleasi game de viteze. Sa luam de exemplu treapta a 2-a. Cam la majoritatea masinilor te duce pana pe la 80-90km/h. Numai ca la benzina ai 6500 de ture la 90km/h, pe cand la tdi ai 4500 de ture, tot la 90km/h. Daca ai pune fix aceleasi rapoarte ca si la benzina, cu dieselul nu ai putea trece de 62 km/h intr-a 2-a! Da, ai urni muntii, dar ai avea viteze mici. In consecinta, se pun rapoarte mai lungi la diesel, pentru a compensa, si d-aia am zis ca se mai pierde din cuplu (de fapt nu se pierde, ci se demultiplica) Sper ca am reusit sa ma fac inteles in explicatiile mele. |
#51
Posted 14 February 2011 - 19:04
Si scanarea promisa. Ce mai zici acum domnule?
carte_identitate.jpg 136.45K 65 downloads @Zetics, Daca ajungi sa compari 1:1 intre benzina turbo si diesel turbo, consumul la benzinara ajunge sa fie aproape dublu fata de diesel la forje. Ex: Alfa Romeo 159 (parca asta e modelul), motor 2.5L Turbo ~200 CP, consum la forje in jur de 10 mixt OPEL Corsa 1.6 tubo, 192 CP, consum la mers lejer ~12 Mai are rost sa facem diferenta de gabarit + consumul la forje? Si cand comparati benzinare si diesel turbo comparati tot mere cu pere. Toate benzinarele tubo au BOV si clapeta de acceleratie, la diesel nu este regula. |
|
#52
Posted 14 February 2011 - 20:51
Nu contrazice nimeni partea cu consumul - e si normal, motorina are mai multa energie specifica si motorul are randament usor superior.
Partea cu BOV-ul si cu clapeta n-am inteles-o, ce treaba are cu CP si Nm? Ce daca un motor are si celalalt n-are? |
#53
Posted 14 February 2011 - 21:10
Clapeta de acceleratie cand este inchisa mentine o parte din presiunea creata de turbina si la deschidere da acel "zvac".
De exemplu motorul Y17DT de la Opel nu are clapeta de acceleratie, in schimb Z17DTL (cdti-ul) are. Desi diferenta este de doar 5 CP si cativa Nm, acel "zvac" se simte altfel tocmai datorita aerului suplimentar ce "asteapta" sa intre in motor imediat ce clapeta se deschide. Dar am ajuns la un subiect total diferit de ce se vroia |
#54
Posted 14 February 2011 - 22:33
salamandrra, on 12th February 2011, 23:35, said: concret in viata reala, la benzina trebuie sa o tii un pic mai turata, in functie si de greutatea masinii/incarcare. dieselul e lenes in trafic, se taraste, e bun cand e masina incarcata sau cand urca dealuri. in rest il depaseste toata lumea. Edited by alexx1402, 14 February 2011 - 22:34. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users