Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...

Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II
 Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024

Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea
 Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?

Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?
 Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...

Ditra 25
 

Nm vs. CP

- - - - -
  • Please log in to reply
147 replies to this topic

#19
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008

 bossake, on 13th February 2011, 03:32, said:

Am spus si mai sus, am dat exemplu cu loganul la care cuplul ala mare nu are nicio treaba cu cat de tare merge masina. Dar poate ca nu inteleg eu ce vrei tu sa definesti prin "performant si eficient";
Daca exemplul cu loganul benzina si cel dci de putere apropiata nu te-a convins, atunci iti mai dau exemplu de golf5 1.9 tdi 105cp 250NM cuplu si golf5 1.6 102cp benzina 148NM. Masinile ca performante sunt foarte apropiate,poate chiar benzinarul in fata ca si in cazul loganului. Deci de unde afirmi ca aia cu cuplu mai mare e mai sprintena? Chiar sunt curios de un raspuns la intrebarea asta;

In particular sunt totusi cazuri la care un cuplu mare te avantajeaza, una sa e sa incarci 4 pasageri pe o masina cu cuplu mic si alta e sa ai greutate suplimentara pe una cu cuplu mare. Pe cea cu cuplu mare o sa se simta mai putin la performante. Sau "la deal" unde iar aia cu un cuplu mare se misca mai bine....
Sau, situatia cea mai intalnita, cazul de soferi care au masina pe benzina care atinge cuplul maxim pe la 4000rpm, dar ei o duc la 4000 odata pe saptamana si poate nici atunci. Unui sofer din asta normal ca o sa i se para racheta o masina care are cuplul maxim la 2000rpm si chiar si atunci cand merge linistit se bucura de cuplul maxim;

Pai nu te uita doar la 0-100km/h si la viteza maxima. Asta sunt, iar, niste cifre de aruncat praf in ochii cumparatorilor, nu spun mare lucru. Il simti acel cuplu in plus la plecarile de la semafor, traficul prin oras sau cum ai mentionat si tu , cand mergi cu masina mai incarcata/mai  multi pasageri sau pe trasee mai montane,

#20
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
lawrence, fara nici un apropo sau altceva dar care au fost masinile pe benzina de peste 100 de cai pe care le-ai condus mai mult de o luna?
intreb pentru ca tot aud de avantajul cuplului (de diesel) in oras dar toti care ofirma treaba asta au condus doar ocazional o masina normala pe benzina. majoritate fac comparatie cu masini pe benzina cu motoare de putere mica.
ca tot avem unitatea masura Nm, la o masina normala pe benzina, 20-30Nm diferenta intre 2 motoare inseaman destul de mult.
ideea este ca o masina de macar 1.8 (cateodata chiar si de 1.6) e mult mai elastica decat un diesel in sensul in care daca ai franat intr-a treia pana la 20-25 la ora poti sa accelerezi usor fara sa vagi a2a. la diesel la viteza aia ti s-a oprit motorul daca nu tii din ambreiaj.
la fel si intr-a 4a pe la 35 la ora. cu un diesel la 35 la ora esti la limita minima intr-a 3a, nicidecum intr-a 4a.
la greutate ai dreptate. la deal nu intotdeauna.

iti mai recomand sa mergi in oras cu un 307 1.4 hdi sau o astra 1.3 multijet care au Nm mai multi decat un 1.6 benzina si sa-mi spui cat de elastice sunt.

Edited by undercoverbrother, 13 February 2011 - 11:36.


#21
G_Bullash

G_Bullash

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 09.02.2011
Io credeam ca exact de aia conteaza cuplul ala fiindca produce putere la turatii joase . Adicatelea tot la putere ajungi .

Edited by G_Bullash, 13 February 2011 - 11:40.


#22
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
2000 rpm este la jumatatea turatiei de putere maxima la un diesel. turatie joasa inseamna 1200 de ture.

#23
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008

 undercoverbrother, on 13th February 2011, 11:33, said:

la fel si intr-a 4a pe la 35 la ora. cu un diesel la 35 la ora esti la limita minima intr-a 3a, nicidecum intr-a 4a.

Dar de ce ai merge cu a 4a cu dieselul respectiv in oras, la 35-40 km/h :huh: Oricum , inteleg ce vrei sa spui, ca motoarele pe benzina sunt mai elastice dar asta tine mai mult de cat bine stii sa exploatezi motorul masinii ca sofer. Daca tot schimbi viteza la ~2000 rpm pe o benzinara sau 1500 pe Diesel, respectivul isi merita soarta ca sa zic asa :D

Daca e sa luam un diesel si sa-l comparam cu o benzinara de puteri asemanatoare, cu siguranta diesel-ul va accelera mai bine intre viteze de 50-80 km/h sa zicem , lucru mai folositor decat timpii 0-100 km/h. In fine, nu vreau sa comparam doar diesel vs. benzina, sa luam spre exemplu motoare benzina, aspirate vs. turbo (TSI spre exemplu):

Skoda Octavia

1.6 MPI vs. 1.2 TSI (la cai putere, 1.6 are 102 / 1.2 are 105, cuplul e cu vreo 32Nm mai mare in favoarea TSI-ului dar e disponibil mult mai jos, 1550-4100 rpm, fata de 3800 rpm la 1.6MPI).

O comparatie similara putem face si intre 1.6 16V(FSI) si 1.4 TSI, aceeasi masina. Recunosc, nu am condus motoarele astea TSI dar putem intreba pe cineva care o conduce

#24
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,675
  • Înscris: 22.11.2007

 lawrence38, on 13th February 2011, 16:41, said:

Daca e sa luam un diesel si sa-l comparam cu o benzinara de puteri asemanatoare, cu siguranta diesel-ul va accelera mai bine intre viteze de 50-80 km/h sa zicem , lucru mai folositor decat timpii 0-100 km/h.
Daca comparam in treapta a3a 50-80 intre diesel si aspirat, atunci NORMAL ca dieselul accelereaza mai bine. Dar NU AI CE SA CAUTI la aspirat la 50 in a3a daca vrei sa traga. Ii dai a2a si treci fluierand de diesel!!!
asadar motiveaza de ce spui  CU SIGURANTA diesel-ul va accelera mai bine intre viteze de 50-80 km/h

Pe pagina trecuta afirmai ca alea cu cuplu mare sunt mai sprintene(exact asa ai afirmat), dar datele oficiale te contrazic. Acum ziceai ca de fapt datele oficiale gen 0-100 nu  ti se par folositoare, pai atunci dupa ce sa ne luam cand comparam "sprinteneala"?
Dupa senzatia pe care ti-o lasa un motor? Nu de alta, dar din ce postezi tu banuiesc ca dupa cam asta te iei :). Senzatie care e infinit mai mare la diesel decat la benzina.

Uite spre ex. eu am un bun amic cu octavia1 1.9tdi 90cp +soft undeva la 120-125cai cuplu ~300nm. Ma intrec destul de des cu el si pana la 130-140 suntem bot in bot dupa care trece de mine. Ei bine cand merg cu el ca pasager cand ii mai da prin trafic raman uimit, frate cum ma tin eu cu masina bot in bot cu tine? Ca imi lasa senzatia ca masina lui trage ca nebuna si mananca asfaltul. Dar e doar o senzatie ;). masina mea e Logan 1.6 16v 105cp 148nm;

Edited by bossake, 13 February 2011 - 18:34.


#25
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,116
  • Înscris: 14.09.2007

 salamandrra, on 13th February 2011, 00:29, said:

nu ma refer la autobuze, culmea in special astia trag mai tare, mai tureaza si ei. restul cred ca isi cumpara diesel special ca sa aibe consum mic, mers linistit, nu stiu sa tureze. ma refer la majoritate, nu ca sony care vorbeste de 4500 la diesel. nu vezi asa ceva in orase in general.
Ca idee, autobuzele merg la o turatie medie de 1000-1400rpm , deci ce tureaza?
Nu stiu unde ai vazut tu , in general vorbind ca "dieselul e depasit de toti" , ca nu combustibilul face diferenta dar asta e alta poveste .
Si ce intelegi tu ca toti merg incet cu ele ? Pai cu cat ar trebui sa mearga , in aprecierea ta o masina, sa spui ca "merge bine" ?
Uite eu de ex merg in oras cu ~70-80 unde este liber,unde nu ma conformez si merg si eu in rand cu restul .La drum lung merg cu 130-140 , unde pot depasesc ,unde nu asta e merg cu cat merge traficul . Dupa unele aprecieri merg tare, dupa altele merg incet dar asa ma simt in siguranta .

#26
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006

Quote

Pai nu te uita doar la 0-100km/h si la viteza maxima. Asta sunt, iar, niste cifre de aruncat praf in ochii cumparatorilor, nu spun mare lucru.
Eu zic sa mergi macar odata cu o masina care scoate pana in 7 secunde pana la suta si ne mai explici apoi cat de praf in ochi e. :lol:
CP sunt folositi ca unitate de masura de pe vremea cand abia se inventasera motoarele si se comparau cu rivalul vremii, caii :) iar pe parcurs s-a continuat pur si simplu. Intre timp s-au studiat mai atent parametrii motorului, insa cand omul se obinuieste cu ceva, e greu sa-l faci sa renunte... vezi englezii care insa folosesc niste unitati de masura care amintesc de evul mediu.

Edited by filipxxx, 13 February 2011 - 19:00.


#27
Materium

Materium

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,148
  • Înscris: 23.02.2005
Se folosesc CP ptr ca un baiat destept a produs niste echipamente ptr mine pe vremea cand toate aceastea erau actionate de forta cailor. Cum era dificil sa ii explici unu propietar ca jucaria ta e mai buna decat un cal ptr ca are atattia Nm, a fost mai simplu sa se echivaleze in cai putere si sa-i zica, uite chestia asta are puterea echivalenta a 3 cai. Ori dupa ce ai folosit ceva timp o unityate de masura e destul de greu sa treci la alta, cu toate ca acum caii prin zonele alea mai trag doar la carute ce plimba turistii si doar prin Ro mai ara pamantul sau care ceva.

#28
andrew1980

andrew1980

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 858
  • Înscris: 01.10.2008

 lawrence38, on 13th February 2011, 16:41, said:

Dar de ce ai merge cu a 4a cu dieselul respectiv in oras, la 35-40 km/h :huh: Oricum , inteleg ce vrei sa spui, ca motoarele pe benzina sunt mai elastice dar asta tine mai mult de cat bine stii sa exploatezi motorul masinii ca sofer. Daca tot schimbi viteza la ~2000 rpm pe o benzinara sau 1500 pe Diesel, respectivul isi merita soarta ca sa zic asa :D

Daca e sa luam un diesel si sa-l comparam cu o benzinara de puteri asemanatoare, cu siguranta diesel-ul va accelera mai bine intre viteze de 50-80 km/h sa zicem , lucru mai folositor decat timpii 0-100 km/h. In fine, nu vreau sa comparam doar diesel vs. benzina, sa luam spre exemplu motoare benzina, aspirate vs. turbo (TSI spre exemplu):

Skoda Octavia

1.6 MPI vs. 1.2 TSI (la cai putere, 1.6 are 102 / 1.2 are 105, cuplul e cu vreo 32Nm mai mare in favoarea TSI-ului dar e disponibil mult mai jos, 1550-4100 rpm, fata de 3800 rpm la 1.6MPI).

O comparatie similara putem face si intre 1.6 16V(FSI) si 1.4 TSI, aceeasi masina. Recunosc, nu am condus motoarele astea TSI dar putem intreba pe cineva care o conduce
Salutare.
Vad ca se discuta aprins despre Cuplu motor versus CP si turatii.
Va prezint parerea mea despre aceasta tema.
Desi sunt un benzinar inrait totusi pot sa va spun ca in primul rand cuplul motor conteaza si nu caii putere: in conditii normale de condus. Daca vorbim de condus pe ceva pista de curse se poate schimba treaba.
Eu am  momentan un 1.4TSI-122CP Skoda Octavia 2FL. Inainte sa imi iau masina am testat multe masini si am si condus multe masini. Pot sa va fac o comparatie chiar buna fiindca in familie mai avem tot un Skoda O2 de 1.9TDI-105 CP si 250Nm la 1900rpm fix. Cum am precizat totusi masina mea de 200Nm pare mai vioaie. De ce? Findca la 1.4TSI acest cuplu de 200Nm sunt redati cosntant intre 1500-4000 rpm adica exact acea plaja de turatii pe care le folosesti in proportie de 99%. In timp ce la 1.9TDI mai sus amintit deja la peste 3000 rpm pierde drastic din putere respectiv din cuplu.
Sau sa va dau un alt exemplu: mai alaltaieri am putut sa testez 2 masini diferite .
Prima: Kia Ceed de 1.6 benzina 126CP si 156Nm la 4500 rpm. Desi pe hartie are mai multi CP ca si masina mea de departe nu simti acea senzatie de putere ca si la a mea. Am si facut o mica liniuta si masina cu tare a pierdut mai multe lungimi de masina  de la TSI. Deci clar ca cuplul conteaza.
A doua: Honda Accord 2.0i 155CP - VTEC cuplu motor 190 Nm dati la si peste 4500 rpm insa zona rosie a motorului incepe la 6800rpm.
Aici treaba sta in felul urmator. In trafic urban ti se pare masina un pic lenesa daca nu o tii in turatii si nu simti acei 155CP. Am schimbat masinile intre noi si prietenul a zis ca lui la condus de oras parca i s-a parut mai puternica masina mea decat Honda lui (masina noua cu 21 000 km cumparat de nou de catre el) . Insa aici este un mare DAR. Cum iesi din oras cu ea si depasesti 4500rpm masina lui desi are aproximativ acelasi cuplu ca si micul meu turbo se dezlantuie si nu prea mai am sanse. Aici deja conteaza si puterea motorului reprezentat de caii putere redati la turatii mai inalte.
Deci in traficul de zi cu zi chiar si extraurban consider ca daca ai mai mult cuplu poti sa rezolvi anumite situatii mult mai usor. Celelalte lucruri deja depind de caracteristicile motoarelor, de sofer si de alti factori.
Insa daca esti tipul de sofer caruia ii place tipul de condus sportiv cu turatii etc, niciodata nu o sa iti placa un motor care desi reda cuplu motor mai mare insa la turatii joase(de obicei aceste motoare deja nu se simt bine la turatii inalte). Insa din observatiile mele la majoritatea oamenilor ii place sa aiba un cuplu motor mai mare la turatie mai mica decat putere mare la turatii de peste 5000rpm.(si aici inca nu am vorbit de consum) .
Ca sa termin vorbaria: cuplu motor mare la turatii mai joase in situatii de zi cu zii consider ca este mai placut de utilizat decat un motor pe care mai tot timpul trebuie sa il turezi ca sa ai ceva prestatii.
Pe o pista de curse sau pe un drum cu serpetine insa cu un motor care trage bine la turatii te poti descurca la fel de bine sau chiar mai bine, insa acestea sunt situatii mai rare.
O seara placuta si discutii aprinse bune in continuare
Andrei

#29
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/k5AB944ZxHs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Uite cum urca in ture un diesel de 75 CP cu injectoarele varza, axe cu came si tacheti varza (le am pe ambele, urmeaza sa le schimb cand imi va permite timpul), dar mers mereu in plaja asta de turatii (turbina este curata lacrima, tobele la fel).

Spuneati de pierderea de cuplu... la diesel se simte doar dupa turatia de putere maxima in general. La benzinarele aspirate parca sunt moarte pe toata plaja pana in zona de putere maxima (exceptie facand unele modele BMW cu Vanus sau modelul 1.7 VCT de la Ford care au destul cuplu de la turatii mici).

Cine spune ca un Diesel turbo nu poate fi alergat probabil nu a mers niciodata cu alta masina decat Dacia sau alte modele pe benzina.
Sa nu mai vorbesc de 1.9 PD de pe golf (BKC resoftat la 150+ CP) care urca intre 2000-4000 rpm mai repede decat multe benzinare si au suficient cuplu sa rupa aderenta si in viteza a 3-a cu ESP dezactivat.

Lasand deoparte detaliile gen gabaritul masinii, tipul de drum, etc deja nu mai ai o viziune clara.
Prefer oricand cei 75 CP & 165Nm ai opel-ului decat cei 125 CP & 157 Nm ai pumei. Si in oras si in afara unde viteza de ~180 Kmph care o prinde opel-ul la mers constant fara forje imi este suficienta in orice depasire.
Puma intr-adevar imi place la drumuri cu multe curbe si doar o banda pe sens, unde puterea/cuplul mai mare fac diferenta intre o depasire reusita si una la limita sau ratata.

Edited by DarkAngelBv, 13 February 2011 - 22:58.


#30
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

 dan84, on 12th February 2011, 22:50, said:

Te avantajeaza mult la mersul la drum lung pe autostrada unde poti sa mergi in turatii joase si cu viteza sustinuta in ultima treapta si cu consum decent.

Păi da dar am înțeles că aici se vorbea d. p. d. v. al sportivității.

 Nicu90, on 12th February 2011, 23:15, said:

De curiozitate, ce masina ai ?
Mi se pare cam mare raportul de demultiplicare (asa-i zice , nu?! :D ) La mine daca schimb la 4500, cade la 3000+ din orice viteza .

Alea-s rapoartele pt. 307 2.0 HDi de 90 PS, într-adevăr. Ale mele (pe 206) îs o idee mai lungi că mașina e mai ușoară (dacă schimb la 2500 pic la 1500 în a 2-a deci de la 4500 pic pe la 2700) dar nu le-am găsit.

Totuși cea mai mare cădere între rapoarte e întotdeauna între prima și a 2-a treaptă, indiferent de mașină. Treaba asta se simte clar când schimbi la turații înalte în a 2-a și cuplează în șuturi. Nu pronunțate dar sesizabile, simți că sincronizatorul treptei 2 are ceva de muncit.

La 407 1.8i 5 trepte e și mai rău pentru că poți schimba mai sus iar căderea între rapoarte e și mai mare, că mașina e grea și trebuie să o urnească un benzinar de 1.8 cu o treaptă lipsă.

Nu înțeleg cum poți avea treapta 1 și 2 sau 2 și 3 atât de apropiate.

 lawrence38, on 13th February 2011, 01:59, said:

Pai poate pe cineva ar interesa , cuplul ala mare la rpm mai mic se traduce in posibilitatea de a reduce mai mult consumul de combustibil, de a fi mai eficient. Pe multi consumatori-cumparatori de automobile i-ar interesa asta mai mult decat in cat timp pot ajunge la urmatorul semafor, in cat timp prin suta/mia, etc :P

Nu prea poți spune că te interesează numai cuplul să fie mare. Cuplul, puterea și sportivitatea unui motor sunt strâns legate, cel puțin când compari motoare cu regim de turație similar, nu diesel cu roșu la 5000 scremut și benzinară care trage până roșu, la 6500-7000. Un diesel mai puternic va avea și cuplu maxim mai mare și vice-versa.

Motoarele de turație înaltă sunt mai puternice și performante decât lasă să se înțeleagă cuplul maxim pe care îl pot dezvolta. Poate mult mai performante.

Motorul meu are același cuplu maxim la 1750 rpm ca un F20C la 7500, de exemplu.

Ce aș prefera, oare?

 DarkAngelBv, on 13th February 2011, 22:58, said:

Prefer oricand cei 75 CP & 165Nm ai opel-ului decat cei 125 CP & 157 Nm ai pumei. Si in oras si in afara unde viteza de ~180 Kmph care o prinde opel-ul la mers constant fara forje imi este suficienta in orice depasire.

180 Km/h cu 75 de cai?

Și preferi un diesel de 75 de cai unei benzinare de 125?

Ce fumezi?

#31
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008

 SonyAD, on 14th February 2011, 00:21, said:

180 Km/h cu 75 de cai?

Și preferi un diesel de 75 de cai unei benzinare de 125?

Ce fumezi?

Pai viteza constructiva e 170 km/h ; aceasta cifra e de multe ori conservatoare (la firmele nemtesti in special), plus faptul ca de obicei vitezometrul indica 5-10% mai mult decat viteza reala.

Ma bucur ca discutia s-a "incins" un pic :naughty:

#32
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006

 SonyAD, on 14th February 2011, 00:21, said:

180 Km/h cu 75 de cai?

Și preferi un diesel de 75 de cai unei benzinare de 125?

Ce fumezi?
Nu fumez nimic, dar daca ai probleme se face azi o campanie in piata victoriei la 13:30.
Da, 180 Kmph cu 75 CP. Nu pe bord, pe GPS.

 lawrence38, on 14th February 2011, 01:34, said:

Pai viteza constructiva e 170 km/h ; aceasta cifra e de multe ori conservatoare (la firmele nemtesti in special), plus faptul ca de obicei vitezometrul indica 5-10% mai mult decat viteza reala.

Ma bucur ca discutia s-a "incins" un pic :naughty:
La caravan este 170kmph, la varianta mea (hatchback sport 2+1 usi) este 180 km/h in talon.
La fel si la puma, in talon scrie 203 Kmph si eu am mers pe GPS cu 215 Kmph (pe ceas era la finalul cursei).

Totusi sa nu deviem de la subiect, eu unul prefer CUPLU in detrimentul CAILOR.
Intr-o depasire te ajuca CUPLUL nu CAII. Degeaba ai enspe mii de cai daca trebuie sa tii motorul la 5000+ rpm pentru calutii aia.

#33
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

 lawrence38, on 13th February 2011, 16:41, said:

Dar de ce ai merge cu a 4a cu dieselul respectiv in oras, la 35-40 km/h :huh: Oricum , inteleg ce vrei sa spui, ca motoarele pe benzina sunt mai elastice dar asta tine mai mult de cat bine stii sa exploatezi motorul masinii ca sofer. Daca tot schimbi viteza la ~2000 rpm pe o benzinara sau 1500 pe Diesel, respectivul isi merita soarta ca sa zic asa :D

Daca e sa luam un diesel si sa-l comparam cu o benzinara de puteri asemanatoare, cu siguranta diesel-ul va accelera mai bine intre viteze de 50-80 km/h sa zicem , lucru mai folositor decat timpii 0-100 km/h. In fine, nu vreau sa comparam doar diesel vs. benzina, sa luam spre exemplu motoare benzina, aspirate vs. turbo (TSI spre exemplu):

1. ai merge cu 35-40 intr-a 4a pentru ca mergi cu 60 si trebuie sa franezi pana la viteza aia. n-ar fi mai frumos sa poti sa-ti continui deplasarea fara sa retrogradezi?
2. pe 50-80 pana si cea mai slaba benzinara 1.2-70cai face fata unui diesel mai mare si mai puternic gen 1.8-1.9 de 100-110 cai pentru ca la dieselul trebuie sa schimbi macar odata treapta pe cand la benzina tii a2a. testat de mine cu putoarea de aveo de 1.2 de mai multe ori. e drept ca e o chestie extrema dar asta e altceva.

#34
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
In a 3-a pot merge lejer pana la 4000 rpm (~100 kmph). La fel de bine pot merge cu 25-30 kmph (1000+ rpm).
Deci care e avantajul de care vorbeai? Daca esti un batranel caruia ii este frica sa treaca de 2500-3000 rpm la diesel da, atunci schimbi 2 viteze.

Totusi, topicul nu este benzina VS diesel ci Nm vs CP

#35
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
corect.
motor pe gustul iubitorilor de diesel sau de putere la turatii joase este 1.8ul tsi de 120 de cai. are puterea max pana-n 4000 de ture.

Edited by undercoverbrother, 14 February 2011 - 09:10.


#36
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008

 undercoverbrother, on 14th February 2011, 09:08, said:

corect.
motor pe gustul iubitorilor de diesel sau de putere la turatii joase este 1.8ul tsi de 120 de cai. are puterea max pana-n 4000 de ture.


Cred ca ai vrut sa spui TFSI , nu TSI. Intr-adevar, motoarele "twincharger", cum sunt si cele TSI ofera "the best of both worlds" ca sa zic asa, acceleratie rezonabila, cuplu mare pe plaja larga,consum mic.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate