Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

Nm vs. CP

- - - - -
  • Please log in to reply
147 replies to this topic

#37
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
motorul e nou si are indicativul TSI.
t nu vine neaparat de la twin.

nu ofera nimic din both world.
e un motor pe benzina care merge exact ca un diesel doar ca nu vibreaza. are puterea maxima pe la 3800 de ture. exact ca un diesel. de unde si puterea mica pentru un motor turbo pe benzina.

Edited by undercoverbrother, 14 February 2011 - 12:29.


#38
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

 lawrence38, on 14th February 2011, 01:34, said:

Pai viteza constructiva e 170 km/h ; aceasta cifra e de multe ori conservatoare (la firmele nemtesti in special), plus faptul ca de obicei vitezometrul indica 5-10% mai mult decat viteza reala.

Și tu? Deja îmi îngheață sucul de portocale pe birou, în fața mea.

 lawrence38, on 14th February 2011, 01:34, said:

Ma bucur ca discutia s-a "incins" un pic :naughty:

Eu zic că se răcește de îngheață apele.

 DarkAngelBv, on 14th February 2011, 08:41, said:

Nu fumez nimic, dar daca ai probleme se face azi o campanie in piata victoriei la 13:30.

Am fumat câteva țigări în liceu, să văd despre ce e vorba, ce o fi atât de irezistibil de bun. Nu m-am prins, nu fumez.

Dar tu trebuie că o ții numai în jointuri.

 DarkAngelBv, on 14th February 2011, 08:41, said:

Da, 180 Kmph cu 75 CP. Nu pe bord, pe GPS.

Mi-e mie rușine de ce minciuni spui.

 DarkAngelBv, on 14th February 2011, 08:41, said:

La caravan este 170kmph, la varianta mea (hatchback sport 2+1 usi) este 180 km/h in talon.

Da, sigur că da. 180 am eu în talon, cu 66 kW.

[ http://s2.postimage.org/4yyeuvnjz/talon2.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Și tot atât ai și tu, cu 55 kW, același coeficient aerodinamic și greutate apropiată.

 DarkAngelBv, on 14th February 2011, 08:41, said:

La fel si la puma, in talon scrie 203 Kmph si eu am mers pe GPS cu 215 Kmph (pe ceas era la finalul cursei).

Bravo. Aproape aceeași viteză maximă cu un Alfa Romeo GTV 2.0 TS de 150 PS.

Dacă mai apăsai un pic pedala sărea naibii acul de pe ceas și o lua la fugă, cum mi s-a întâmplat mie:

[ http://s2.postimage.org/4z4duqrr3/1307.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

când i-am dat odată 270 Km/h la 6000 rpm, să văz cât duce.

La întoarcere acul n-a mai vrut să coboare sub 210, cică vrea să rămână mărturie pentru posteritate, să-l vază nepoțeii lui ce ac măreț fu la viața lui.

 DarkAngelBv, on 14th February 2011, 08:41, said:

Totusi sa nu deviem de la subiect, eu unul prefer CUPLU in detrimentul CAILOR.

Ce copilărisme. Ca mulți alții care și-au lăsat perlele pe aici, nu stăpânești noțiunile despre care se discută.

 DarkAngelBv, on 14th February 2011, 08:41, said:

Intr-o depasire te ajuca CUPLUL nu CAII. Degeaba ai enspe mii de cai daca trebuie sa tii motorul la 5000+ rpm pentru calutii aia.

Dar care e problema dacă mergi întins la 5000 rpm? Dacă temperatura apei și a uleiului sunt Ok și ai ulei sintetic de calitate, mergi până la Vladivostok așa.

#39
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008
Vorbesti de motorul asta sau de altul ?

Nu, "T" nu vine de la twincharger (intotdeauna) dar motorul TSI (1.4 TSI spre exemplu) este un motor twincharger (turbina+supercharger). Si cum adica nu ofera nimic din both worlds ? Nu esti de acord ca are cuplu mare pe o plaja larga / consum scazut ? :huh:


Quote

TSI, an acronym used by Volkswagen Group for petrol engines featuring its "twincharger" (turbocharger plus supercharger) and Fuel Stratified Injection technologies; latterly, also used for engines featuring only a turbocharger and Fuel Stratified Injection

Edited by lawrence38, 14 February 2011 - 13:07.


#40
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010
Ce treabă are cuplul cu consumul? Altă aberație.

#41
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008
n-am zis ca pentru un consum scazut trebuie sa ai cuplu mare la turatii joase , am zis "best of both worlds" , adica si cuplul mare si consum mai scazut (fata de un motor de putere similara dar aspirat)

Edited by lawrence38, 14 February 2011 - 13:02.


#42
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007

 andrew1980, on 13th February 2011, 21:25, said:

Salutare.
Vad ca se discuta aprins despre Cuplu motor versus CP si turatii.
Va prezint parerea mea despre aceasta tema.
[...]
Foarte frumos referatul tau dar transmisia cred ca se simte saraca foarte neglijata in toate discutiile de genul asta.

 DarkAngelBv, on 13th February 2011, 22:58, said:

[La benzinarele aspirate parca sunt moarte pe toata plaja pana in zona de putere maxima (exceptie facand unele modele BMW cu Vanus sau modelul 1.7 VCT de la Ford care au destul cuplu de la turatii mici).
VANOS nu VANUS, zic si eu...

#43
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

 lawrence38, on 14th February 2011, 12:52, said:

Vorbesti de motorul asta sau de altul ?

Nu, "T" nu vine de la twincharger (intotdeauna) dar motorul TSI (1.4 TSI spre exemplu) este un motor twincharger (turbina+supercharger). Si cum adica nu ofera nimic din both worlds ? Nu esti de acord ca are cuplu mare pe o plaja larga / consum scazut ? :huh:

la 1.8 120, plaja e ingusta pentru un benzinar, fiind aproapiata de un diesel dupa cum spuneam.
parca la Audi toate turbo B se cheama TFSI iar la restul din grup TSI.

#44
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
@SonyAD, cand ajung acasa scanez talonul masinii sa vezi ca e 180, nu 170.


 fastcarjunkie, on 14th February 2011, 13:56, said:

Foarte frumos referatul tau dar transmisia cred ca se simte saraca foarte neglijata in toate discutiile de genul asta.


VANOS nu VANUS, zic si eu...
Da, VANOS, am tastat eu gresit :)

#45
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
Ce de obicei, se compara mere cu pere, in general benzinare aspirate cu dieseluri turbo.
In zilele noastre turbodieselul a ajuns destul de mic si de silentios sa ne faca zilele placute si insorite. Dar nu a fost tot timpul asa, iar daca am incepe sa comparam benzinara si dieselara, ambele aspirate, de fapt nici n-am mai incepe discutia, nu? De ce au disparut dieselurile aspirate, desi erau extrem de fiabile si desigur mult mai ieftine decat cele cu turbina? (Nu-mi pomeniti ca mai exista vreo relicva de SDI... daca o mai exista)
Iarasi, daca vom compara diesel si benzinara, ambele turbate, discutia se incheie destul de rapid. La aceeasi putere, in ciuda cuplului mai mic benzinara intra in efecte relativiste fata de diesel, cu efect Doppler etc  :lol: :lol:  Iar daca le luam sa aiba acelasi cuplu, deja dam in stand-by comedy.
Bun. Deci pana la urma ca sa avem ce compara, atunci revenim la mere cu pere. Aici lucrurile sunt destul de clare si s-au cam spus: demaraj in favoarea benzinarei, reprize in favoarea dieselului. Insa, numai cand vorbim de oameni obisnuiti, pentru care 5000rpm la o benzinara inseamna "uciga-l toaca"!
Aspiratele au inceput din nou sa piarda teren din cauza super normelor Euro Pulea, care le pune rau capastru, altfel exista un trend frumos, cu motoare de turatie mare care in multe situatii pot suplini frumos lipsa unei turbine, atat ca senzatii sportive cat si ca sunet... Unii cu siguranta stiu ce inseamna sa te lansezi in depasire dintr-a doua de la 4-5000 de ture, cu urlet de motor de curse si cu lag 0! (adica ZERO!) Pot sa va spun si eu ca misto e, sau sa termini o depasire intr-a treia la 160 km/h!  :drac:

Pai bun, din toata polologhia de mai sus, ceva nu se pupa! Cum dracu, eu cu Forester aspirat, cu cuplu aproape identic cu al unui Logan dci de 75 de cai (186Nm fata de 180Nm), cu greutate cu 30% mai mare, cu transmisie mai greoaie (AWD permanent, pierderi mai mari), am demaraj 9.7 secunde iar ala 14.2 secunde??? Hmm, deci poate totusi conteaza ca am putere dubla, nu? (158 vs 75 CP).

Pai, in cazul expus sunt doua chestii extrem de importante: unul particular, ce tine de masina mea - si anume ca am redline pe la 7800 rpm, si al doilea, general, care tine de faptul ca dieselul are raport de transmisie final mai mic, care "taie" din elanul cuplului fara numar fara numar!
Un calcul empiric facut de mine pe cateva masini, cu rapoartele cutiilor de viteza in fata, arata ca la roata am avea cam 70% din cuplu ala mare pe care il au turbodieselurile fata de o aspirata normala. Cu alte cuvinte, in exemplu de mai sus, de fapt bietul logan e ca si cum ar avea cutie de benzinar dar cuplul doar 126Nm. Not a chance, huh?

#46
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
+1 ca bine zici Zetics.

 Zetics, on 14th February 2011, 16:43, said:

Unii cu siguranta stiu ce inseamna sa te lansezi in depasire dintr-a doua de la 4-5000 de ture, cu urlet de motor de curse si cu lag 0! (adica ZERO!) Pot sa va spun si eu ca misto e, sau sa termini o depasire intr-a treia la 160 km/h!  :drac:
...sau cum zic fratii nostri americanii "there's no replacement for displacement". Intr-adevar senzatiile date de un aspirat cat de cat potent sunt unice.

In alta ordine de idei, chiar in link-ul dat de initiatorul topicului toata treaba e explicata foarte bine.

Ia sa vedem:
Attached File  ET_TqCrv3.gif   13.76K   52 downloads

Cum ziceti ca e mai bine?

#47
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 fastcarjunkie, on 14th February 2011, 17:01, said:

+1 ca bine zici Zetics.
Pentru ce ?

Zetics, de cand ai asteptat momentul asta ? :D Hai, bre, ce naiba ? Ti-ai gasit cu ce sa compari si tu, cu Logan ... Care mere, care pere ? Tu compari mere cu magari. Gresesti si regnul, nu numai specia :D. Ai cuplu maxim la 3000 rpm si ai cam 90% din el pana pe la 5500. Ai putere ca orice alt benzinar aspirat, insa constructia motorului e un pic altfel ;). Stim, doar te mai laudai si tu un pic ...

Quote

si anume ca am redline pe la 7800 rpm, si al doilea, general, care tine de faptul ca dieselul are raport de transmisie final mai mic, care "taie" din elanul cuplului fara numar fara numar!
Ba nu taie nimic. Asa e socotita cutia de diesel. Si asta tine de principiul de functionare intrinsec al dieselului. Pentru clasa consumer, dieselul e cam degeaba peste 4200-4500 rpm. Asa ca toata electronica si mecanica este conceputa pentru performante maxime pana in aceste turatii.

Edited by cristi.r, 14 February 2011 - 17:36.


#48
CrisMAC

CrisMAC

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 194
  • Înscris: 19.01.2008
Fratilor mai incet cu forja asta ca este cam ceata pe la buzunarele romanilor din cate stiu eu, mai ales cu "carburantii astia ieftini" .  Am fost un impatimit al vitezei sa spun asa (inca sunt :) ), dar va spun sincer ca la cam 6000 km facuti lunar pe drumurile patriei nu stiu ce sa mai zic, votul meu il are cuplul in favoarea cailor (cert este ca nu suport motor sub 2 litri).  

Am vazut si vad foarte multe masini puternice pe drumurile noastre doar din cauza ca ne permitem nu ca am avea nevoie de ele, si eu cu o amarata de masinuta merg mai repede decat avioanele lor de v 12 6 litri si mai stiu eu ce. (ca o mica paranteza anul trecut am plecat de la Arad spre capitala si cam 90 % din drum am stat langa un A8 v12 culmea si de minister care chiar nu era curios de radare si restrictii, dar nu a trecut odata de 130 km/h, restul de 10% era A1 unde nu mai m-am putut tine de el.)

Asa ca in concluzie prefer oricand un cuplu mai mare la turatii joase decat caii putere.

#49
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010
Îți stă mintea în loc când citești unele lucruri pe aici.

De fapt, la ce să te aștepți de la un topic cu titlul: Nm vs. Cp?

De ce nu Bar vs. Kg sau kW vs kWh? Amperi vs. Volți?

#50
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003

 cristi.r, on 14th February 2011, 17:31, said:

...
Zetics, de cand ai asteptat momentul asta ? :D Hai, bre, ce naiba ? Ti-ai gasit cu ce sa compari si tu, cu Logan ... Care mere, care pere ? Tu compari mere cu magari. Gresesti si regnul, nu numai specia :D. Ai cuplu maxim la 3000 rpm si ai cam 90% din el pana pe la 5500. Ai putere ca orice alt benzinar aspirat, insa constructia motorului e un pic altfel ;). Stim, doar te mai laudai si tu un pic ...

M-am mai laudat si pana acum, in repetate randuri!  :lol: :lol:  Dar asta nu are de-a face cu ce stie motorul, iar faptul ca e boxer e fix pixul, pentru ca nu vorbim de stabilitate si centru de greutate coborat sau mai stiu eu ce.
Si la cealalta masina (Hyundai Accent 1.6) am 90% din cuplu de pe la 1500 sau 200 de ture, pana tot asa, pe la 5500. Si cam asa sunt majoritatea benzinarelor obisnuite.

 cristi.r, on 14th February 2011, 17:31, said:

Ba nu taie nimic. Asa e socotita cutia de diesel. Si asta tine de principiul de functionare intrinsec al dieselului. Pentru clasa consumer, dieselul e cam degeaba peste 4200-4500 rpm. Asa ca toata electronica si mecanica este conceputa pentru performante maxime pana in aceste turatii.

Nope! Asa e necesar sa fie gandite rapoartele pentru a avea treptele de viteza normale, sa nu fie prea scurte!!! Ia gandeste-te cum e: masinile, si benzinare aspirate si turbodiselurile au cam aceleasi game de viteze. Sa luam de exemplu treapta a 2-a. Cam la majoritatea masinilor te duce pana pe la 80-90km/h. Numai ca la benzina ai 6500 de ture la 90km/h, pe cand la tdi ai 4500 de ture, tot la 90km/h. Daca ai pune fix aceleasi rapoarte ca si la benzina, cu dieselul nu ai putea trece de 62 km/h intr-a 2-a! Da, ai urni muntii, dar ai avea viteze mici.
In consecinta, se pun rapoarte mai lungi la diesel, pentru a compensa, si d-aia am zis ca se mai pierde din cuplu (de fapt nu se pierde, ci se demultiplica)
Sper ca am reusit sa ma fac inteles in explicatiile mele.

#51
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
Si scanarea promisa. Ce mai zici acum domnule?
Attached File  carte_identitate.jpg   136.45K   65 downloads



@Zetics, Daca ajungi sa compari 1:1 intre benzina turbo si diesel turbo, consumul la benzinara ajunge sa fie aproape dublu fata de diesel la forje.
Ex: Alfa Romeo 159 (parca asta e modelul), motor 2.5L Turbo ~200 CP, consum la forje in jur de 10 mixt
OPEL Corsa 1.6 tubo, 192 CP, consum la mers lejer ~12 :) Mai are rost sa facem diferenta de gabarit + consumul la forje?


Si cand comparati benzinare si diesel turbo comparati tot mere cu pere.
Toate benzinarele tubo au BOV si clapeta de acceleratie, la diesel nu este regula.

#52
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
Nu contrazice nimeni partea cu consumul  - e si normal, motorina are mai multa energie specifica si motorul are randament usor superior.
Partea cu BOV-ul si cu clapeta n-am inteles-o, ce treaba are cu CP si Nm? Ce daca un motor are si celalalt n-are?

#53
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
Clapeta de acceleratie cand este inchisa mentine o parte din presiunea creata de turbina si la deschidere da acel "zvac".
De exemplu motorul Y17DT de la Opel nu are clapeta de acceleratie, in schimb Z17DTL (cdti-ul) are. Desi diferenta este de doar 5 CP si cativa Nm, acel "zvac" se simte altfel tocmai datorita aerului suplimentar ce "asteapta" sa intre in motor imediat ce clapeta se deschide.

Dar am ajuns la un subiect total diferit de ce se vroia

#54
alexx1402

alexx1402

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,229
  • Înscris: 01.01.2007

 salamandrra, on 12th February 2011, 23:35, said:

concret in viata reala, la benzina trebuie sa o tii un pic mai turata, in functie si de greutatea masinii/incarcare.

dieselul e lenes in trafic, se taraste, e bun cand e masina incarcata sau cand urca dealuri. in rest il depaseste toata lumea.
Vorbesti ca sa nu taci ? :lol: Cred ca nu ai mers in viata ta cu un diesel.

Edited by alexx1402, 14 February 2011 - 22:34.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate