P&S Camera. Ce sa aleg?
Ultima postare: dec 13 2023 10:12, Inițiat de
caramell
, oct 21 2009 16:38
·
1
#2956
Publicat: 22 septembrie 2018 - 22:09
#2960
Publicat: 22 septembrie 2018 - 23:14
S-ar putea să scapi cu o compactă mai răsărită, dar e problematic. Cum eu unul nu mă prea pricep la compacte îi las pe colegi să zică.
Problema principală e că la compacte modul close-up / macro presupune să te apropii de subiect la câțiva centimetri, ceea ce subiectele vii nu prea permit. Cu o cameră ML / dSLR și un obiectiv macro de 100mm ai măcar o distanță de cca. 20cm de la capătul obiectivului la subiect la magnificarea maximă. Sau 30-40cm dacă te mulțumești cu o magnificare mai redusă (OK la subiecte mai măricele, cum ar fi fluturașii). Un obiectiv macro decent costă cam de la 1500-2000 lei în sus. Camera bașca; merge și una mai entry-level, dar tot costă și aceea de pe la 1.500 lei în sus. Te bagi? |
#2961
Publicat: 23 septembrie 2018 - 00:26
Ala e crop.
Nu cred ca ma bag la dslr deoarece nu imi renteaza, pe mine pozele astea ma intereseaza strict in scopuri de identificare, fac poza si o urc pe facebook pentru ID. Arahnidele sunt insa cam complexe si detaliile conteaza. Mai fac poze si la ciuperci, trebuie sa iau aparatul prin padure. Inteleg ca trebuie sa te apropii de subiect, iar uneori e posibil, dar sa stie si camera focaliza cum trebuie de la aia 2cm. Mai jos e poza originala. Manerul ala are 8mm, ma puteam apropia si mai mult deoarece paianjenul nu reactioneaza, dar abia a focalizat si asa. Iar pe 100% ma dezamageste zgomotul aparut. SX160 IS e o camera din 2012 ce costa 500 de lei, ma gandeam ca la 1000 gasesc ceva mai performant in 2018. https://drive.google...SbbYJjLuBVoUjdX |
#2962
Publicat: 23 septembrie 2018 - 10:32
Păi atunci, înainte să dai banii pe altceva poți încerca precum mai jos. Necesită însă ceva transpirație.
Iei un mobil decent. Îl pui pe un stativ adecvat. Te apropii la cca. 5-6cm de subiect, vezi tu care e distanța minim posibilă. Declanșezi cu delay de 2s sau prin alte metode care să nu producă mișcarea aparatului la declanșare. Pe mobilul meu un obiect de 1 cm are cam 1cm pe ecran în condițiile de mai sus. Poza va suferi de distorsiuni geometrice (butoi) dar astea se pot corecta ulterior cu un program de editare; se pierde un pic la claritate, dar nu mult. Vei avea claritate bună numai pe centru; pe margini poza va ieși burată + tot felul de aberații cromatice, după caz. La asta nu ai ce face. Eventual cropuiești ce nu este acceptabil de clar. În fine, mai e problemă cu lumina. În funcție de unde bate lumina existentă mobilul va umbri subiectul mai mult sau mai puțin. LED-ul pe post de bliț nu e o soluție acceptabilă pentru o calitate decentă a pozei. Pui mintea la contribuție și cauți o soluție, cum ar fi o lămpiță cu lumină continuă și difuză. E destul de incomodă lucrarea... Cu o compactă e cam aceeași chestie, poate distorsiuni geometrice mai reduse și aberații mai mici pe margini. O compactă cu senzor mai mare și focală maximă lungă va fi mai bună, dar totodată mai scumpă. O compactă ieftină are senzorul cam de dimensiunea celui dintr-un mobil decent, deci nu faci nimic. Editat de calexe, 23 septembrie 2018 - 10:33. |
|
#2963
Publicat: 23 septembrie 2018 - 16:27
Daca vorbim doar de identificare, oare asa ceva n-ar fi bun? Poti folosi si blitz cu un difuzer din hartie/plastic subtire semitransparent. Insa daca distanta de lucru este esentiala cred ca nu prea ai solutie decat ceva mirorles/dslr + macro 100-200mm.
https://www.gearbest.com/samsung-lenses/pp_009961149846.html?wid=1433363 |
#2965
Publicat: 23 septembrie 2018 - 17:29
Camera ta parca are aperture priority. Trage niste cadre la un F10 sau mai mare si vezi ce iese. Asta cand ai lumina naturala.
Daca nu misca gaza poti da si ceva zoom, indepartandu-te putin. In plus, ar trebui sa ai si modul macro la camera ta. Am si eu un Canon puuutin mai nou ca al tau si pot face multe cu el cand am lumina sau scene mai statice. Al meu e 240ul. Pt lumina poti folosi lampa telefonului dintr-o pozitie din care nu ai reflexii sau umbre ciudate. PS. Ai aperture priority. Foloseste-o. Va imbunatati f mult claritatea. La fel si focalizarea macro. Cred ca ai si focalizare pe mijlocul ecranului (tracking de fapt care porneste din mijloc cu un patrat albastru ai dupa aia urmareste subiectul). Daca ai, foloseste si asta. Nu va mai focaliza aiurea. Editat de underb, 23 septembrie 2018 - 17:30. |
#2967
Publicat: 24 septembrie 2018 - 19:39
Usagy, on 19 septembrie 2018 - 18:37, said:
(...) Canon G7x mark ii (...) Ce e negativ pt mine...flashul declanseaza doar cand are chef (...) De curiozitate - ce intelegi prin "flash-ul declanseaza doar cand are chef"..? Am fost ani de zile utilizator de compacte Canon (si inca mai sunt, ocazional / cand n-am chef sa car dslr-ul), si am patit chestii care s-ar putea sa fie asemanatoare, posibil sa am sugestii. Dar n-are rost sa comentez pana nu stiu clar ca patesti si tu exact ce am patit si eu... poti detalia? Mizu, on 23 septembrie 2018 - 17:54, said:
Cu macro facusem pozele. O sa ma joc cu aperture, vad ca merge pana la F8.0 Valorile pana la care te lasa sa inchizi/deschizi diafragma (F-stop-ul) variaza, in mod normal, in functie de distanta focala efectiva la momentul respectiv - sau, in limbaj mai uzual, in functie de pozitia unde se afla zoom-ul, intre capatul "minim"/wide si capatul "maxim"/tele al cursei. In principiu si pe scurt, cu cat este mai inchisa (cu cat numarul de dupa F e mai mare), cu atat vei avea focalizata clar o zona mai mare (pe adancime) din cadru. Daca vrei sa te joci ca sa-ti dai seama de idee, pune pe o masa vreo 15-20 de creioane (sau alte chestii asemanatoare), paralele, la 2-3 cm unul de altul, si pozeaza-le de deasupra din unghi ascutit, incat sa apara toate in cadru... sau, eu stiu, pozeaza banda unei rulete, de-a lungul, tot din unghi ascutit, sa se vada cat mai mult din ea. Mai multe cadre, ideal ar fi FIX din aceeasi pozitie, la valori F diferite si cu ceilalti parametri neschimbati. Pe masura ce diafragma se inchide (numarul de dupa F creste), vei vedea in sharp focus tot mai multe creioane (sau o portiune tot mai mare din ruleta). Disclaimer-ul ar fi ca, la o compacta, efectul este mult estompat fata de un DSLR... ca sa vezi clar despre ce e vorba, s-ar putea sa ai nevoie (repet) de FIX aceeasi pozitie a aparatului intre cadre, eventual un trepied, daca ai. Daca nu ai, si daca oricum vrei macro la unele chestii care nu se misca, n-ar strica sa te uiti dupa unu' - cele capabile sa suporte doar greutatea unei compacte nu sunt deloc scumpe... |
|
#2969
Publicat: 28 septembrie 2018 - 15:03
Salutare din nou! Eu sunt în Scoția și cei de la Argos au în ofertă camerele foto Sony Cybershot HX60 și HX80 la prețul de 130, respectiv 160 de lire. merita sa cumpăr una la banii ăștia, sa fac poze la nivel de amator?
Editat de senzanome, 28 septembrie 2018 - 15:03. |
#2970
Publicat: 28 septembrie 2018 - 22:29
Ambele au senzor minisculi si obiective extrem de intunecoase. Au un zoom relativ mare (30x). HX80 e un pic mai wide (4,1 mm vs. 4,3 mm adica 23 mm vs 24 mm echivalent). Ia-l pe cel mai ieftin ca oricum calitatea pozelor este destul de scazuta. Daca vrei ceva compact dar cu o calitate OK uita-te dupa un Sony RX100. Insa nu va avea zoom-ul ala mare (numai 28-100 mm echivalent) si o sa coste mai mult.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi