Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Bucurestii de altadata
Last Updated: Apr 26 2024 19:10, Started by
ciureanuc
, Jul 14 2009 09:10
·
50
#2323
Posted 15 October 2017 - 18:56
#2324
Posted 16 October 2017 - 10:23
r_murphy, on 15 octombrie 2017 - 18:56, said:
asta nu este cumva un fost comisariat militar, sau cladirea de care vorbesc a fost prin imprejurimi ? stiu ca pe orhideelor "am recrutat" .. https://www.google.r...!7i13312!8i6656 o fotografie aeriana cu zona Izvor in preajma anilor '33 - '35 https://www.facebook...?type=3 Attached Files |
#2325
Posted 17 October 2017 - 13:28
S-au dus şi coloanele fostei benzinării de la intersecţia Bd. Ferdinand (Dimitrov) cu Mihai Bravu şi dispare şi fosta fabrică de oţet de pe Str. Titu Maiorescu (bine, asta era parţial arsă).
|
#2326
Posted 20 October 2017 - 23:51
De duminica avem din nou echipa 73, 74 si 76 la Piata Unirii, dupa 31 de ani de absenta (bine, ca 76 a mai mers o vreme la Piata Unirii pana au inceput pasajul de la piata Sudului si pasajul Mihai Bravu).
Si istoricul celor trei linii: - in 1968 se o serie de troleibuze circula ca ranforsare pentru 83, intre str. Paris si cartierul Berceni sub indicativul 83 barat; din 1981 primeste numarul 73. - In 1980 se infiinteaza linia 94 barat intre Gara de Nord si cartierul Berceni dar cu traseu prin calea Vacaresti si bd. Pionierilor, in rest acelasi traseu ca 94; in 1981 capata numarul 74. - 76 se infiinteaza ca ajutor pentru 95 intre Piata Unirii si Piata Resita (1982). Pana in 1981 pe bd. Metalurigei circula 94 si varianta sa barata, iar pe Emil Racovita 83 si varianta lui barata - imediat dupa renumerotare se muta variantele intre ele astfel incat fiecare zona sa beneficieze in mod egal de accesul la Gara de Nord si spre Piata Victoriei. (Metalurgiei - 73[83b], 94, Emil Racovita - 74[94b], 83) In urma lucrarilor din centru - pasaj subteran Unirii, metroul spre Pipera, liniiile de troleibuze se scurteaza in 1986 la podul Mihai Bravu (cele trei in discutie, restul se desfiinteaza gradat in lunile mai-iunie 82, 83, 94 si 95 ia 87 este retezat pur si simplu la piata Sf. Voievozi*); spre sfarsitul anilor 80 se scurteaza la Piata Sudului. * in 1989 se numea practic Voivozilor, fara sfinti, asa s-a intamplat cu multe strazi din ale caror nume s-au eliminat grade bisericesti sau au fost redenumite complet (Maica Domnului, Sf. Vineri a primit inca din 1987 cel mai nevinovat nume cu putinta, Lapusna). Edited by malmoth, 21 October 2017 - 00:09. |
#2327
Posted 21 October 2017 - 12:25
Au evitat cu gratie sa spuna CARE Lapusna. Ca pe langa cea din Mures e si una destul de maricica in Rep. Moldova aflata pe atunci la Marele Frate
|
#2328
Posted 22 October 2017 - 22:08
Se apucaseră de schimbat nume de străzi pe motiv de propagandă anti-reglioasă sau de ce? Nici măcar în timpul stalinismului nu făcuseră asta. Sfântul Ştefan parcă devenise Albăstrelelor.
|
#2329
Posted 23 October 2017 - 18:45
Li se facuse frica Ceausestilor de cele sfinte, Denumiri de Sfanta cutare, Mitropolitul Cutarescu, Bisericii le aducea aminte ca sfarsitul e aproape, ca o sa ajunga (oricum) la "loc cu verdeata si racoare". Strada (Mitropolit) Ghenadie Petrescu s-a redenumit inca de la sfarsitul anilor 60 in Labirint, strada Vasile Lascar a rezistat eroic pana in 1964 cand se redenumeste simplu, elegant si eficient in Galati. Unele nume impuse, cu forta, in anii de dupa 1948 - Stalin, Kuibasev, Kirov, Suvorov, Vorosilov, Tolbuhin etc, au disparut de pe scena nomenclaturii stradale si institutionale in perioada 1961-1963; singur, Lenin a mai rezistat, ca monumenr pana in 1989 (in provincie existau bulevarde cu numele lui, Bucurestiul a avut doar raion pana la reorganizarea administrativa din 1968.
|
#2330
Posted 23 October 2017 - 19:42
Bd. Magheru la Cinema "Patria" (1972). Se observă și Barul "Melody". Spațiul ăla verde de la intersecția Bd. G-ral Gh. Magheru cu Str. Pictor Arthur Verona se pare că devenise parcare...
Cinema ARO (Patria) si Barul Melody (1972) Magheru cu Pict. Verona 22279679_2413589918865136_4000009218125071711_n.jpg 221.22K 36 downloads Interesant filmul ce rula... căci în el apar aspecte din București. Pe la 39:26 e un bar, dar care o fi? Pe la 53:40 de pe ce latură a Palatului de Justiție se suie personajele în autobuzul 32 (un "Leyland" carosat în Israel) - interesantă evoluția acestui traseu, prin 1954 avea aproximativ o parte din viitorul traseu a lui (1)31 - vezi aici imaginea 4 (dacă nu cumva e erată cicrculația prin Șos. G-ral P.D. Kisellef, că în 1954 apărea pe Aviatorilor). După scenele cu autobuze urmează unele la Gara de Nord - cei cu banderolele cu TRU erau de la Miliția Transporturi? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/CPDzBuNLIM4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Rămânând prin apropiere, un bilet de intrare de la dispărut Ștrand Izvor (fost Bragadiru) de prin 1964. La "scuipătoarea" de la P-ța Senatului (Națiunilor Unite) a fost vreodată cineva? Bilet intrare Strandul Izvor (fost Bragadiru) circa 1964 20140033_2362684850622310_3951038775593815433_n.jpg 61.55K 33 downloads Revenind pe traseul primei poze, semafoare din ale mari la Universitate. Nu prea mai sunt din astea în București Da' pasajul pietonal de la P-ța 1848 (Sf. Gheorghe) când a apărut? Semafoare rond Universitate Bucuresti, anii '70-'80 20245938_2364108910479904_3878269477789331972_n.jpg 260.81K 33 downloads Pasajul Bucur Obor în construcție (1978-1979) 21371311_2396796337211161_2961177678254688989_n.jpg 168.27K 35 downloads Iar la final troleibuz "T.V." 2E în Drumul Taberei, în zona Romancierilor/Poiana Muntelui Drumul Taberei Nord - Romancierilor - Poiana Muntelui 20264791_2368050713419057_3063751879443417581_n.jpg 94.52K 34 downloads |
#2331
Posted 23 October 2017 - 20:58
Acum studiind mai cu atenţie poza cu construcţia pasajului am observat cele 3 imobile de locuinţe care din păcate nu au mai supravieţuit lărgirii Şos. Ştefan cel Mare. Pe terenul viran au făcut blocuri... pe undeva prin spate de Ştefan cel Mare e o ieşire de parcare... aia e conectată cu cea de la pasaj?
În prima poză apare benzinăria din Drumul Taberei, dar în a 2-a tot aceea e? Benzinaria Drumul Taberi 19884072_2357612544462874_5728276421748909264_n.jpg 174.28K 35 downloads 22196157_362003987588188_8606073384737897365_n.jpg 292.37K 35 downloads Edited by djl, 23 October 2017 - 20:59. |
#2332
Posted 23 October 2017 - 22:33
|
#2335
Posted 24 October 2017 - 20:47
#2336
Posted 24 October 2017 - 20:54
Imaginea cred că am pus-o şi eu mai demult prin altă parte.
Cam pe când au fost scoase din uz firmele luminoase din Bucureşti pe motiv de ieconomie? 1980, 1982? |
#2337
Posted 27 October 2017 - 14:23
tramvaiul de pe linia 14 (foto 3) presupun ca e in apropierea capatului de la stavilarul ciurel... dar celelalte?
Attached Files |
|
#2338
Posted 27 October 2017 - 14:30
1 e pe Şos. Gării Căţelu
2 şi 5 sunt pe Cal. Giuleşti 4 la intersecţia Buzeşti/Berzei cu Popa Tatu (am verificat cu "Google" Maps şi aşa e, căci apar acele clădiri). 6 nu-mi dau seama. Posibil pe Dr. Felix sau Dr. Sergiu... nu ştiu cât de largă era Str. Uranus, dar nu cred că e pe acolo. Da' de unde tot e scoţi nene? Edited by djl, 27 October 2017 - 14:34. |
#2339
Posted 27 October 2017 - 17:22
Ultima e pe Dr. Sergiu - reiese si din pozitia soarelui si a strazii pe care circula tramvaiul (evident linia 3 inca un indiciu) dar si a strazii din fund care este Dr. Felix.
Le gasesti pe transira la "Istoria ilustratata a tramvaielor" sau pe ebay (acolo unde mai exista - surse sunt destule, spor la sapat: fpd7, trotskee, bzmotman) Edited by malmoth, 27 October 2017 - 17:24. |
#2340
Posted 28 October 2017 - 00:25
Heh-heh, deci am intuit corect că în fundul pozei era o bifuracție. Dar Uranus a avut porțiuni așa de înguste?
Cineva mi-a împrumutat un scanner cu adaptor de impedanță. Am scanat ceva poze, dar din păcate, la scanare dă o tentă de roșu (la previzualizare nu face asta), așa că nu am scanat decât câteva poze. Dacă nu ar fi avut acea tentă roșiatică, ar fi ieșit chiar ceva retro... filmele color negative noi (proces C41) au niște culori foarte reci Plus că nici calitatea imaginii nu e super... poate pe viitor voi face rost de un scanner foto (că la câte filme am de scanat mă costă enorm mersul la centrele foto). Pozele sunt făcut de mine prin 2006 (cred). Deci, 1) + 2) autobuz Ungro-Sârbsc "Ikarus" Zemun/"Ikarbus" IK4 pe Bd. Nicolae Grigorescu (fost Leontin Sălăjan), lângă Centrala Telefonică Titan (poșta e cea de pe Liviu Rebreanu). Cred că era al firmei care se ocupa de reamenajarea bulevardului. Probabil provenit de la R.A.T.B. (nu e 100% sigur, căci ar fi putut fi luat și din altă sursă). Autobuz utilitar IK4 pe Bd. N. Grigorescu (L. Salajan) langa Centrala telefonica Titan (cca. 2006) p1.jpg 335.64K 25 downloads Autobuz utilitar IK4 pe Bd. N. Grigorescu (L. Salajan) langa Centrala telefonica Titan (cca. 2006) p2.jpg 263.34K 27 downloads Un tramvai "Rathgeber" M5.65 + m5.65 pe linia 27, pe Str. Liviu Rebreanu, probabil la stația Barajul Sadului, probabil venind dinspre Bd. 1 Dec. 1918 și mergând spre Poșta Titan Tramvai Rathgeber M5.65 + m5.65 pe linia 27, Str. Liviu Rebreanu, statia Barajul Sadului, circa 2006.jpg 264.29K 31 downloads Iar tramvaiul mai sus menționat mergea în direcția Cal. Dudești. Pe Cal. Dudești la nr. 188C se afla "Uzitex" (mai era cea de lângă, dinspre Mihai Bravu; ambele interbelice). Am vrut să depun cerere pentru făcut poze pe dinăuntru, dar individul ăla scârbos numit pompos paznic mi-a zis "vezi pe unde ai intrat; pe acolo să ieși". Nici nu mai știu dacă a mai rămas ceva din cele 2 fabrici. Fabrica de textile Cal. Dudesti nr. 188C.jpg 391.5K 29 downloads Fabrica de textile Cal. Dudesti nr. 188C p2.jpg 354.99K 22 downloads Rău îmi pare că nu am făcut mai multe poze pe atunci. Și rău îmi pare că am făcut burtă mare... în 2006 m-am plimbat 2-3 ore cu aparatul foto (un S.L.R. - cel cu care am făcut și pozele astea) prin zona Timpuri (vai de) Noi ca să fotografiez fabrici și uzine... acum m-ar lua durerile de mijloc dacă aș face asta. Dacă aș fi făcut din blocul de pe Al. Lungulețu nr. 5 (Șos. Mihai Bravu nr. 112) o poză panoramică spre Agricultori/Mătăsari, ar fi rămas un document foto interesant, căci ceva schimbări au avut loc față de acum 10-17 ani (și să fi făcut cu un aparat foto compact, tot era ceva). |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users