Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Administratorul unei SC poate emite facturi ?
Last Updated: Jul 04 2008 01:18, Started by
parvu2004
, May 13 2008 12:29
·
0
#1
Posted 13 May 2008 - 12:29
Salut ,
Mi-am infiintat de curand un SRL cu obiect de activitate : realizarea de produse software orientat pe cerintele client si vroiam sa intreb daca eu, in calitate de unic asociat si administrator, pot emite facturi , fara sa ma mai angajez . Momentan, intrucat sunt si student, nu doresc sa am nici un angajat , dar totusi sa pot presta servicii si sa emit facturi . Intreb asta intrucat in procesul de realizare a SRL-ului ma aflu in faza in care am ridicat certificatul de inregistrare de la Reg. Comert-ului , am facut stampilele, contul in baca si trebuie sa merg la finante . Va multumesc anticipat , Edited by clara_spiele, 13 May 2008 - 13:11. |
#2
Posted 13 May 2008 - 13:11
Quote Art. 1961. - (1) In cazul societatilor cu raspundere limitata cu asociat unic, acesta va exercita atributiile adunarii generale a asociatilor societatii. (2) Asociatul unic va consemna de indata, in scris, orice decizie adoptata in conformitate cu alin. (1). (3) Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societatii cu raspundere limitata al carui asociat unic este.* (4) Dispozitiile privitoare la administrarea societatilor pe actiuni nu sunt aplicabile societatilor cu raspundere limitata, indiferent daca sunt sau nu supuse obligatiei de auditare.* __________ *Articolul a fost introdus prin art. I pct. 138 din Legea nr. 441/2006. - Alineatul (3) a fost modificat prin art. I pct. 44 din O.U.G. nr. 82/2007. - Alineatul (4) a fost introduce prin art. I pct. 45 din O.U.G. nr. 82/2007. |
#3
Posted 13 May 2008 - 13:18
Tot nu inteleg cum este posibil sa cumulezi calitatea de angajat si angajator al aceleiasi unitati. E o contradictie. Cum sa fiu salariatul intreprinderii mele? Hai sa zic, daca nu sunt administrator. O persoana poate fi salariat, administrator si asociat al unui SRL cu doi asociati, in nici un caz si salariat, si administrator si asociat unic.
Edited by clara_spiele, 13 May 2008 - 13:20. |
#4
Posted 13 May 2008 - 13:30
clara_spiele, on May 13 2008, 13:18, said: Tot nu inteleg cum este posibil sa cumulezi calitatea de angajat si angajator al aceleiasi unitati. E o contradictie. Cum sa fiu salariatul intreprinderii mele? Hai sa zic, daca nu sunt administrator. O persoana poate fi salariat, administrator si asociat al unui SRL cu doi asociati, in nici un caz si salariat, si administrator si asociat unic. cu toate ca textul de lege e lacunar probabil precizarea se regaseste la exceptii, note, etc conform : ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ Nr. 82 din 28 iunie 2007 pentru modificarea și completarea Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale și a altor acte normative incidente EMITENT: GUVERNUL ROMÂNIEI PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 446 din 29 iunie 2007 Quote 44. Alineatul (3) al articolului 196^1 se modifică și va avea următorul cuprins: "(3) Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societății cu răspundere limitată al cărui asociat unic este." 45. După alineatul (3) al articolului 196^1 se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: "(4) Dispozițiile privitoare la administrarea societăților pe acțiuni nu sunt aplicabile societăților cu răspundere limitată, indiferent dacă sunt sau nu supuse obligației de auditare." atat. fara precizarea incompatibilitatii cu calitatea de administrator Edited by spare-me, 13 May 2008 - 13:32. |
#5
Posted 13 May 2008 - 15:24
Cam ambiguu, dar parerea d-voastra care ar fi : trebuie sa merg sa ma angajez la societatea mea si sa-mi platesc pensie , somaj ,CAS,(nu stiu exact ce se plateste) ,etc sau nu ?
|
#6
Posted 13 May 2008 - 15:36
#7
Posted 13 May 2008 - 16:22
Pe om il intereseaza daca poate sa scrie el facturi nefiind angajat...poti linistit ca esti asociat unic deci poti presta orice munca in firma ta chiar daca nu esti angajat cu carte de munca. Si contabilitatea o poti face singur ( cel putin asa era mai demult nu stiu daca in prezent este nevoie se contabil autorizat sau poate raspunde asociatul unic de asta)
|
#8
Posted 13 May 2008 - 16:28
mihaelam, on May 13 2008, 16:22, said: Pe om il intereseaza daca poate sa scrie el facturi nefiind angajat...poti linistit ca esti asociat unic deci poti presta orice munca in firma ta chiar daca nu esti angajat cu carte de munca. Si contabilitatea o poti face singur ( cel putin asa era mai demult nu stiu daca in prezent este nevoie se contabil autorizat sau poate raspunde asociatul unic de asta) raspunsul meu era parte la postul lui clara_spiele. post pe care a considerat ca e mai bine sa-l stearga ! de-asta e ambigua discutia... nu mi se pare corect pentru ca s-a rupt firu' dar deh...e moderator si poate ! p.s. n-a zis nimeni ca nu poate ce spui tu acolo |
#9
Posted 13 May 2008 - 16:40
parvu2004, on May 13 2008, 15:24, said: Cam ambiguu, dar parerea d-voastra care ar fi : trebuie sa merg sa ma angajez la societatea mea si sa-mi platesc pensie , somaj ,CAS,(nu stiu exact ce se plateste) ,etc sau nu ? Un administrator unic la un SRL NU se poate angaja cu carte de munca la societatea sa. Daca sunt 2 administratori, unul il poate angaja pe celalalt. Ca unic administrator vei avea dividende deci nu salariu. Platile catre CAS etc. oricum le faci in calitate de adiministrator pentru angajatii pe care-i vei avea. Facturile le poti emite fara probleme!! Facturile se emit in numele societatii .... ai grija de facturier sau date (pt ca mai nou se fac facturile pe calculator) pentru ca facturi in numele societatii tale POATE emite oricine. Facturile emise de tine le monitorizezi/notezi intr-un registru special sa le poti declara. Edited by geo13ana, 13 May 2008 - 16:41. |
#10
Posted 13 May 2008 - 17:28
Ok am inteles , acum chiar ca sunt lamurit .
Va multumesc tare mult tuturor. |
|
#11
Posted 13 May 2008 - 17:34
Ideea era ca poti emite facturi, poti presta orice munca fara angajati.
Off, trebuia sa dau edit, nu sa sterg mesajul, imi cer scuze! S-a rupt firul discutiei. Am incercat ulterior sa-l pun la loc si nu merge. Legea nu-ti permite sa fii si angajat, si asociat unic, si administrator al SRL-ului. |
#12
Posted 13 May 2008 - 18:16
clara_spiele, on May 13 2008, 17:34, said: Ideea era ca poti emite facturi, poti presta orice munca fara angajati. Off, trebuia sa dau edit, nu sa sterg mesajul, imi cer scuze! S-a rupt firul discutiei. Am incercat ulterior sa-l pun la loc si nu merge. Legea nu-ti permite sa fii si angajat, si asociat unic, si administrator al SRL-ului. Inca ceva (ce-i drept offt) daca ai regim de impozit pe venit ai un termen de 30 de zile pana sa angajezi un om cu carte de munca ALTFEL treci automat la impozit pe PROFIT. |
#13
Posted 13 May 2008 - 20:24
geo13ana, on May 13 2008, 19:16, said: Inca ceva (ce-i drept offt) daca ai regim de impozit pe venit ai un termen de 30 de zile pana sa angajezi un om cu carte de munca ALTFEL treci automat la impozit pe PROFIT. Da impozit pe venit am , in concluzie tot trebuie sa angajez pe cineva daca vreau sa platesc impozitul pe venit . 30 zile incepand de cand ? |
#14
Posted 13 May 2008 - 21:19
#15
Posted 13 May 2008 - 23:22
geo13ana, on May 13 2008, 16:40, said: Un administrator unic la un SRL NU se poate angaja cu carte de munca la societatea sa. Daca sunt 2 administratori, unul il poate angaja pe celalalt. Ca unic administrator vei avea dividende deci nu salariu. Platile catre CAS etc. oricum le faci in calitate de adiministrator pentru angajatii pe care-i vei avea. Facturile le poti emite fara probleme!! Facturile se emit in numele societatii .... ai grija de facturier sau date (pt ca mai nou se fac facturile pe calculator) pentru ca facturi in numele societatii tale POATE emite oricine. Facturile emise de tine le monitorizezi/notezi intr-un registru special sa le poti declara. Ba da, de la inceputul lui 2008, administratorul unic la un SRL se poate angaja cu carte de munca la firma a carui unic actionar e. Sotul meu e unic actionar si administrator al firmei, iar pana anul acesta nu a putut sa-si faca contract. Insa de 2 luni are contract de munca in toata regula, cu taxele si impozitele aferente si cu carte de munca. |
|
#16
Posted 14 May 2008 - 12:21
Art. V. din O.U.G. nr. 82/2007[1] pentru modificarea si completarea Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale[2] si a altor acte normative incidente, stipuleaza ca:
“prin derogare de la prevederile art. 56 din Legea nr. 53/2003 Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, contractele de munca ale administratorilor/directorilor, incheiate pentru indeplinirea mandatului de administrator/director inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, inceteaza de drept la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta - 29 iunie 2007 - sau, in cazul in care mandatul a fost acceptat ulterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante, de la data acceptarii mandatului. Pana la aceasta data, art. 1371 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, introdus prin Legea nr. 441/2006[3], prevedea ca in cazul in care administratorii au fost desemnati dintre salariatii societatii, contractul individual de munca este suspendat pe perioada mandatului. Fiind vorba de prevederi imperative, nerespectarea lor atrage decaderea persoanei in cauza din calitatea de salariat. Legea nr. 31/1990 se aplica societatile comerciale care potrivit art. 2 se pot constitui in una dintre urmatoarele forme - a) societate in nume colectiv; societate in comandita simpla; c) societate pe actiuni; d) societate in comandita pe actiuni si e) societate cu raspundere limitata. Cum legea nu distinge daca prevederile de mai sus au incidenta asupra tuturor societatilor comerciale sau numai asupra unora, nici noi nu vom face distinctie[4]. Exceptiile sunt de stricta reglementare. In acest sens, mentionam ca art. 1961 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 stipuleaza ca “asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societatii cu raspundere limitata al carui asociat unic este”. Aceste dispozitii au fost introduce pin art. I pct. 44 din O.U.G. nr. 82/2007 care a intrat in vigoare la data de 29 iunie 2007. Se arata[5] ca “solutia legiuitorului este pe deplin justificata, avand in vedere ca intre cele doua calitati exista o incompatibilitate, ce decurge din caracterul antitetic al raporturilor juridice pe care le implica fiecare dintre cele doua activitati”. Aceasta solutie a fost promovata si sustinuta in doctrina[6] anterior Legi nr. 441/2006, „deoarece calitatea de salariat presupune un raport de subordonare fata de organul de gerare a afacerilor societatil care este administratorul” si „ar fi contrar intereselor societatii ca cel care este angajat de societate sa fie si cel care isi stabileste atributiile, modul de exercitare a acestora”. Desigur, aceste ratiuni doctrinare intaresc concluzia[7] ca dispozitiile care interzic cumulul de calitati privesc pe orice administrator, indiferent de forma juridica a societatii. NOTE: [1] Publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 446 din 29.06.2007. |
#17
Posted 14 May 2008 - 18:08
Vroiam sa mai intreb ceva :
Eu am S.C. inregistrata in Valcea si momentan sunt student in Cluj. Nu stiu daca are vreo relevanta sa spun urmatoarea afirmatie dar: am rezervat societatea la nivel national . Problema care ma cam incurca ar fi urmatoarea : Din cand in cand preiau cate o comanda si vreau sa mai emit cateva facturi in Cluj . In conditiile in care : - nu imi deschid in Cluj un punct de lucru - gasesec un contabil din Cluj - mi-e incomod sa merg cu facturile si ce mai trebuie de la Cluj la Valcea. pot sa depun bilantul si tot ce mai terbuie in Cluj ? |
#18
Posted 31 May 2008 - 16:05
parvu2004, on May 14 2008, 19:08, said: Problema care ma cam incurca ar fi urmatoarea : Din cand in cand preiau cate o comanda si vreau sa mai emit cateva facturi in Cluj . Cum este obligatoriu si vital sa ai un contabil , discuta toate problemele legate de activitate cu acesta si numai daca ai dubii asupra unor solutii pe care ti le propune intreaba pe forum . In caz contrar nu faci decat sa acumulezi intarzieri in clarificarea si solutionarea celor necesare . |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users