Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Balans la ridicare picior dupa ac...

Izolatie intre OSB si placa de be...

instalatie incalzire apartament 2...

HEV D Segment - intrebari/pareri ...
 Hyperos consum excesiv baterie?

Contractul pentru Salubrizare est...

Elicopterul care-l transporta pe ...

Sfaturi achizitionare apartament ...
 Permis de conducere nou

Packet Loss la Digi

Masurare parametri CATV prin Conn...

Youtube a inceput sa aiba lag!?
 Internet Archive - adauga item la...

Electrica Furnizare + Poșta ...

Probleme cu scurgerea de ulei pe ...

Blocuri cu apartamente de 5+ camere
 

Un comerțant are obligația să-mi returneze banii?

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
21 răspunsuri în acest subiect

#1
Nigel

Nigel

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.197
  • Înscris: 24.08.2005
Recent am cumpărat un telefon (de fix) din piață, fără acte, fară bon, garanție, bla bla bla și fără să mi-l poată încerca. Vînzătoru mi-a zis că dacă nu e bun, no problem, să merg cu el înapoi și mi-l schimbă.

Cînd ajung acasă constat că rabla de telef, (făcut pe cine știe ce vapor sau baracă mizerabilă din China sau Papua Noua Guineeeeeeeeeee) nu i se aprindeau toate luminițele de pe taste, pe o linie RDS sună mai tare, pe romtelecom mai slab, etc.

Mă duc înapoi la excrocu de vînzător (putea să-și încerce marfa înainte de a o scoate la vînzare) îi spun care e problema și îi cer banii înpoi. El categoric nu, cică de schimbat poate să mi-l schimbe, dar banii nu se returnează. Degeaba mă cert cu el și îi spun că nu mai vreau să colaborez cu el, să-mi dea banii înapoi și nici nu mai vreau să aud de el, că el și-o ține pe a lui, banii nu se return.

Acuma eu nu știu exact ce zice legea, de aceea am pus întrebarea din titlu și dacă totuși ar fi obligat să-mi returneze banii, cui pot să mă adresez? Vă mulțumesc.

Și în final un sfat tuturor forumiștilor, NU MAI CUMPĂRAȚI DE LA TALCIOCURI!!! LĂSA-ȚII PE EXCROCI (marea majoritate dintre ei) SĂ DEA FALIMENT ȘI SĂ SE FACĂ PE TERENURILE RESPECTIVE BILLLA, SELGROSSS, REA'RRR, sau METRO, etc.

Editat de Nigel, 22 februarie 2007 - 17:23.


#2
costaan

costaan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.683
  • Înscris: 04.01.2005
Dacă ai şansa să-l schimbi, după  câteva, vei găsi şi unul bun. Nu talciocul trebuie desfiinţat, ci concepţia noastră de a şti ce şi cum să cumpărăm. Dacă este la 1/2 din preţul de magazin merită. Altfel... ce rost are?
Dacă nu ţi-a eliberat bon, nu ştiu cum îl vei ''trage de răspundere''...

Editat de costaan, 22 februarie 2007 - 18:02.


#3
Nigel

Nigel

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.197
  • Înscris: 24.08.2005

 costaan, on Feb 22 2007, 18:01, said:

Dacă ai șansa să-l schimbi, după  câteva, vei găsi și unul bun. Nu talciocul trebuie desființat, ci concepția noastră de a ști ce și cum să cumpărăm. Dacă este la 1/2 din prețul de magazin merită. Altfel... ce rost are?
Dacă nu ți-a eliberat bon, nu știu cum îl vei ''trage de răspundere''...
Nu cred că ai răspun la întrebarea mea. De schimbat, tipu vrea să mi-l schimbe, doar că eu nu mai vreau nimic de la el, să-mi dea banii și să se ducă...

#4
ozrind

ozrind

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 423
  • Înscris: 02.12.2006
Pai daca l-ai cumparat si nu ai bon sau alt document, zi merci ca vrea sa-l schimbe.

       Acum defectele pe care le prezinti tu, sunt specifice pentru marfurile ieftine si cumparate din astfel de locuri.
       Si eu mai cumapar de pe la talciocuri, dar de obicei stiu la ce calitate sa ma astept la banii pe care ii dau, in magazine e mai aiurea ca uneori dai bani multi pe aceiasi calitate indoielnica.
       In concluzie, ca sa-ti raspund la intrebare, nu e obligat nici sa-ti inapoieze banii nici sa-ti schimbe produsul. (posibil sa gresesc :) )

#5
cielo

cielo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.523
  • Înscris: 09.02.2004
Si cum poti dovedi ca tu chiar ai cumparat de la el acel lucru?

#6
trident

trident

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.185
  • Înscris: 15.01.2006
Eu as fi multumit ca ma recunoaste si ca vrea sa imi schimbe telefonul :)

#7
RAGE

RAGE

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 390
  • Înscris: 04.09.2003
Stiu sigur ca este obligat sa schimbe produsul (daca ai bon factura sau altceva), nu stiu de dat banii inapoi. Mai stiu ca odata cu intrarea in UE, garantia minima (la electrocasnice stiu sigur) trebuie sa fie de 2 ani.

#8
cielo

cielo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.523
  • Înscris: 09.02.2004
Discutia nu-si are sensul pentru ca nu poti face dovada cumpararii produsului de la acel comercian ambulant

#9
nepot

nepot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.131
  • Înscris: 15.03.2005

 RAGE, on Feb 23 2007, 10:28, said:

Stiu sigur ca este obligat sa schimbe produsul (daca ai bon factura sau altceva), nu stiu de dat banii inapoi. Mai stiu ca odata cu intrarea in UE, garantia minima (la electrocasnice stiu sigur) trebuie sa fie de 2 ani.
Eu stiu ca, odata cu intrarea in ue, s-a modificat radical legislatia privind protectia consumatorului. Acum e la alegerea clientului daca schimba produsul sau ia banii inapoi.

Dar, cum spunea si Cielo, discutia nu-si are rostul, nu poti face nimc dpdv legal.

#10
Nigel

Nigel

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.197
  • Înscris: 24.08.2005
Bon nu mi-a dat pt că, zice tipu, el este pers. fizică și nu are nevoie de casă de marcat.

Editat de Nigel, 23 februarie 2007 - 12:41.


#11
ortega

ortega

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.433
  • Înscris: 02.08.2006
Trb sa iti de abon.
daca nu iti da banii, spune-i fca ii aduci Garda Financiara pe cap.
Astia nu pleaca fara sa de amenda :D
Daca tot nu da, fa o sesizare la garda financiara.
Abureste-l sa iti dea un act cum ca ti-ar fi vandut telefonul(macar o chitanta ceva), si daca ai aia, te poti duce si la OPC ;)

#12
Vlad_Draku

Vlad_Draku

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 546
  • Înscris: 29.11.2005
Ia zi-ne si noua cat ai dat pe telefonul ala de vrei sa-i iei omului painea de la gura.......... esti asa pus pe fapte mari. Sa-l duci la parchet, sa plateasca amenzi, sa nush mai ce. Zi-ne si noua cat ai dat pe telefonul ala.
Multumim.

#13
rvic77

rvic77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.129
  • Înscris: 03.12.2004
Cand cumperi din talcioc, consignatii, tarabe sau SH trebuie sa testezi produsul inainte.
Totusi cea mai nasoala teapa o poti lua din magazine cand cumperi un produs si acesta functioneaza sub parametrii unei chinezarii din talcioc (testata). In cazul asta, ai luat teapa cu acte, si de aia e bine sa testezi si produsele de marca !

#14
Nigel

Nigel

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.197
  • Înscris: 24.08.2005

 ortega, on Feb 23 2007, 13:15, said:

Trb sa iti de abon.
daca nu iti da banii, spune-i fca ii aduci Garda Financiara pe cap.
Astia nu pleaca fara sa de amenda :D
Daca tot nu da, fa o sesizare la garda financiara.
Abureste-l sa iti dea un act cum ca ti-ar fi vandut telefonul(macar o chitanta ceva), si daca ai aia, te poti duce si la OPC ;)
O să mă interesez cum pot ajunge la Gardă și dacă cunosc pe cineva acolo. Pe bune că o să-i trimit toate inspecțiile și comisiile pe cap. Mai vede el cu cine s-o pus. Păcat că nu este și la mine în oraș un Piedone Popescu.

Editat de Nigel, 23 februarie 2007 - 14:11.


#15
nepot

nepot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.131
  • Înscris: 15.03.2005

 Nigel, on Feb 23 2007, 14:09, said:

O să mă interesez cum pot ajunge la Gardă și dacă cunosc pe cineva acolo. Pe bune că o să-i trimit toate inspecțiile și comisiile pe cap. Mai vede el cu cine s-o pus. Păcat că nu este și la mine în oraș un Piedone Popescu.
Ai zis-o pe asta cu Piedone.
Eu stiam ca e mare spagar, ce vedeai tu era circ...numai cand era televiziunea de fata.

#16
amandigi

amandigi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.114
  • Înscris: 13.12.2006

 Vlad_Draku, on Feb 23 2007, 13:44, said:

Ia zi-ne si noua cat ai dat pe telefonul ala de vrei sa-i iei omului painea de la gura..........

Nu te supara, dar daca omul lucreaza la negru... Macar sa faca in asa fel ca clientii sa nu devina suparati. ;)

#17
cielo

cielo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.523
  • Înscris: 09.02.2004
Cat timp ai piedut vaitandu-te ca ai fost inselat, mai incercai 5 telefoane, din care cel mai probabil gaseai unul bun.
Este o vorba din batrani : domnia si prostia se platesc

#18
don_dannielo

don_dannielo

    Bah! Are we more than dumb sheep?

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 35.456
  • Înscris: 27.06.2004

 Nigel, on Feb 22 2007, 17:23, said:

Vînzătoru mi-a zis că dacă nu e bun, no problem, să merg cu el înapoi şi mi-l schimbă.

Quote

Mă duc înapoi la excrocu de vînzător, îi spun care e problema şi îi cer banii înpoi. El categoric nu, cică de schimbat poate să mi-l schimbe, dar banii nu se returnează.

E om de cuvant. Respect pentru el.
Tu nu i-ai zis ca o sa vrei banii de fapt.

Editat de don_dannielo, 23 februarie 2007 - 14:55.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate