Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce corzi de chitara sa cumpar?

Galaxy A54 compass defect?

Cumparare AC Gree [Buget maxim 30...

Telekom
 Ce e aratarea asta ?

Probleme timonerie schimbator sau...

Numar strada gresit in contractul...

Centrala Ariston Cares Premium 24...
 La multi ani @Klasse!

La multi ani @shmecherul!

pareri ipad 6-2018- flip

Cum au aparut supermarketurile in...
 Campanii mincinoase Carrefour

Tv toshiba defect

touchscreen navigatie stricat

bonsai - de unde?
 

Un comerțant are obligația să-mi returneze banii?

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#19
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006
Citesc si ma minunez de mentalitatea romaneasca. Adica omul a fost inselat si primeste raspunsuri:

-"Dar cat ai dat de te vaiti atat?"
-"Ii iei omului painea de la gura..."
-"Asa iti trebuie.."

Deci:

Quote

If you buy something in a shop and it fails to meet these requirements then you are entitled to your money back, despite what any shopkeeper may tell you to the contrary. vezi Consumer Issues...

Romanii in Spania se duceau de Craciun si isi cumparau televizoare sa aiba de sarbatori, apoi le duceau inapoi dupa o saptamana si isi luau banii inapoi fara nici o problema. Nici macar nu esti obligat sa motivezi returnarea.

Edited by TLGsoft, 23 February 2007 - 16:12.


#20
cielo

cielo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,523
  • Înscris: 09.02.2004
Dupa cum scrie in citatul tau : daca cumperi din magazin ....
Cum el a cumparat din targ de la omul ce statea pe bordura si fara sa aiba un act doveditor ...

#21
Nigel

Nigel

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,197
  • Înscris: 24.08.2005
Mulțumesc pt părerile voastre, dar încă nu am flat dacă legea îi obligă pe ăștia să returneze banii, sau nu? (în caz că clientu e nemulțumit de marfă).

#22
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View Postcielo, on Feb 23 2007, 16:17, said:

Dupa cum scrie in citatul tau : daca cumperi din magazin ....
Cum el a cumparat din targ de la omul ce statea pe bordura si fara sa aiba un act doveditor ...

Era un exemplu. Important este continutul, nu forma informatiei.

Daca vreti infomatii mai precise, o simpla cautare va ducea la Principiile Protectiei Consumatorului in UE sau Sale of consumer goods and associated guarantees


Legislatia este si la noi, dar trebuie aplicata

Quote

OG nr.21/1992 privind protecţia consumatorilor.
Principalele drepturi ale consumatorilor din România sunt stipulate în această ordonanţă:

Dreptul de a fi protejaţi împotriva riscului de a achiziţiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viaţa, sănătatea sau securitatea ori să le afecteze drepturile şi interesele legitime
Dreptul de a fi informaţi complet, corect şi precis asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum şi de a fi educaţi în calitatea lor de consumatori
Dreptul de a avea acces la pieţe care le asigură o gamă variată de produse şi servicii de calitate
Dreptul de a fi despăgubiţi pentru prejudiciile generate de calitatea necorespunzătoare a produselor şi serviciilor, folosind în acest scop mijloacele prevăzute de lege
Dreptul de a se organiza în asociaţii pentru protecţia consumatorilor, în scopul apărării intereselor lor
Art. 4 al ordonanţei interzice comercializarea de produse sau prestarea de servicii care, utilizate în condiţii normale, pot pune în pericol viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor.

Art. 15 garantează restituirea contravalorii sau înlocuirea produsului achiziţionat ori a serviciului prestat, dacă imposibilitatea folosirii acestuia nu este imputabilă consumatorului.

Edited by TLGsoft, 23 February 2007 - 20:33.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate