Lucreaza cineva ca sofer profesionist in transportul de persoane?
Ultima postare: mar 25 2007 20:49, Inițiat de
Ybian
, ian 31 2007 12:30
·
0
#1
Publicat: 31 ianuarie 2007 - 12:30
Salut
Ma gandesc serios de ceva timp sa obtin categoria D intrucat doresc sa ma reorientez profesional-detin de 12 ani cat. B. Ma intereseaza sa devin sofer in transportul public pentru ca am studiat piata si consider ca are viitor.Sunt intersat pt. viitorul apropiat sa plec in UE.As avea ceva intrebari specifice pt. cei ca practica meseria si daca exista link-uri pe web sunt binevenite. 1.A urmat careva scoala RATC Constanta (YTC ii zice mai precis) pt. obtinerea cat.D?Cum sunt instructorii ca nivel profesional?M-am interesat deja si se pare ca este destul de scumpa obtinerea cat.D dar am suportul financiar.Presupun ca obtinand cat.D pot conduce si cat.D1(microbuz?) 2.Ce sanse sunt sa lucrez in bransa fara "pile"?Considerati ca merita efortul,programul de lucru coroborat cu salariul obtinut? La cat se ridica salariul lunar aproximativ pt. un sofer de microbuz/autobus/autocar?ati intampinat probleme in UE? 3.Atestatul profesional cere un examen separat?la ce este util?este recunoscut in strainatate? 4.Pro/contra acestei meserii? Multumesc celor care vor binevoi sa-mi raspunda in cunostinta de cauza. Ybian Editat de Ybian, 31 ianuarie 2007 - 12:33. |
#4
Publicat: 01 februarie 2007 - 22:07
vroi-am sa stiu care sunt preturile romania la scoaterea permisului D. matricula, pret/ora, ect. am ceva informatii ca in spania ajunge cam asa: matricula 120€; 55€/ora practica;fisa medicala aprox. 50€; 110€ examenul de poligon si oras; matricula are inclus in pret examenul de teorie care acum vreo 2 ani erau 32 mecanica si 16 especific D. Si dupa profesor trebuia sa faci cel putin 10 ore.(nu o bligatori) 2 ore obligatoriii.
astept opini si contrerii . multumesc |
#5
Publicat: 02 februarie 2007 - 09:38
pt. freightliner- pentru obtinerea cat.D (cel putin la o scoala din Cta) se plateste dupa cum urmeaza: taxa de scolarizare este
390 RON platibila in rate ,la inscriere platesti minimum 50 RON iar pt. primii 100 cursanti se face o reducere de 50 RON. Durata: 11 saptamani, 54 ore ( nu stiu momentan cate practica/teorie? ) Cost/ora: 24 RON Ar ajunge la un total de 1600-1700 RON ,cred ca fara fisa medicala etc Am primit informatia ca te poti "intelege" cu instructorul la motorina. Mai multe sper sa aflu curand cand ma duc sa ma inscriu. Este cerere din ce stii in Spania pentru soferi in transportul public,cum e cu atestatul profesional? Mai vorbim Y |
#6
Publicat: 03 februarie 2007 - 23:59
Ybian, on Feb 2 2007, 07:38, said: pt. freightliner- pentru obtinerea cat.D (cel putin la o scoala din Cta) se plateste dupa cum urmeaza: taxa de scolarizare este 390 RON platibila in rate ,la inscriere platesti minimum 50 RON iar pt. primii 100 cursanti se face o reducere de 50 RON. Durata: 11 saptamani, 54 ore ( nu stiu momentan cate practica/teorie? ) Cost/ora: 24 RON Ar ajunge la un total de 1600-1700 RON ,cred ca fara fisa medicala etc Am primit informatia ca te poti "intelege" cu instructorul la motorina. Mai multe sper sa aflu curand cand ma duc sa ma inscriu. Este cerere din ce stii in Spania pentru soferi in transportul public,cum e cu atestatul profesional? Mai vorbim Y in spaña trebuie sa ai B si mai mult de 21 de ani. in legatura cu postul de transportis nu pot sa-ti spun multe doar ca ve platit mai bine unul ca celalt. adica cel interurban cu cel urban - in cel urban e mai putin platit dar e mai lejer, mai multe zile libere. dar cel mai bine platit e in turism cel putin de aici de unde sunt eu. poti ajunge la aprox. 3000 €. asta da, cu >12 ore pe zi. nu inteleg ce vrei sa zici cu atestatul profesional? din ce stiu eu ( asta inainte de a intra romania in U.E.) trebuia sa fii rezident in spana, si poti sa conduci cu permisul din romania doar daca il schimbai cu cel spanol. asta insemna sa dai un mic test de teorie in spanola si o taxa de nu mai stiu cat . |
#7
Publicat: 04 februarie 2007 - 00:45
Ybian, on Jan 31 2007, 12:30, said: Ma intereseaza sa devin sofer in transportul public pentru ca am studiat piata si consider ca are viitor.Sunt intersat pt. viitorul apropiat sa plec in UE. Presupun ca obtinand cat.D pot conduce si cat.D1(microbuz?) Ce sanse sunt sa lucrez in bransa fara "pile"?Considerati ca merita efortul,programul de lucru coroborat cu salariul obtinut? Atestatul profesional cere un examen separat?la ce este util? Recomand sa dai din prima de categoria D si nu D1 (cu D1 poti conduce auto maxim 16 locuri adica gen maxi taxi... cu D poti conduce si autobuze). Sanse eu zic ca sunt sa lucrezi in domeniu dar cum ai zis si tu...pilele te pot ajuta mult. Atestatul profesional transport persoane se elibereaza de ARR valabilitate 5 ani. Fara acest atestat, nu poti efectua transport persoane (cel putin la mine la firma) Daca mai ai alte intrebari, astept! Daca nu, multa bafta! Editat de fastbot, 04 februarie 2007 - 00:51. |
#8
Publicat: 04 februarie 2007 - 10:59
@freightliner- ca sa obtii D-ul trebuie sa ai neaparat B-ul.Daca insa ai si C-ul cursul pt. obtinerea cat D dureaza vreo
3 saptamani in loc de 10-11 saptamani(daca ai doar . @fastbot-multumesc pt. informatii,da ceea ce spui tu e corect.As fi interesat daca stii/vrei sa-mi spui cam la ce suma ajunge un sofer de autobuz,microbuz sau autocar la tine la firma,lunar? Y |
#9
Publicat: 04 februarie 2007 - 11:44
Ybian, on Feb 4 2007, 10:59, said: @fastbot-multumesc pt. informatii,da ceea ce spui tu e corect.As fi interesat daca stii/vrei sa-mi spui cam la ce suma ajunge un sofer de autobuz,microbuz sau autocar la tine la firma,lunar? Numai bine! |
#10
Publicat: 04 februarie 2007 - 16:26
hmm 7-800 RON sunt cam putin.
Ma gandisem intr-o perioada ca plecatul afara ar rezolva oarecum problema banilor.Probabil timpii de lucru sunt asemanatori iar conditiile de munca posibil mai bune. Am citit recent ca exista in UK ,dupa 2004 o multime de soferi in transportul urban si interurban de nationalitate poloneza(sunt platiti cu 8-10 GBP/h,sursa e un site).Multi soferi din tarile baltice merg in Scandinavia evident pt. salarii mai bune decat in tara lor.Ma gandesc la acelasi lucru cu soferii nostri. Eram chiar intersat ca optiune de conditiile necesare conducerii tramvaielor in afara,am cercetat iar lucrul pare de viitor.Nu stiu cum este de ex in Bucuresti dar in Cta transportul cu tramvaiul nu pare a se dezvolta... Y |
|
#11
Publicat: 04 februarie 2007 - 19:33
fastbot, on Feb 3 2007, 22:45, said: Recomand sa dai din prima de categoria D si nu D1 (cu D1 poti conduce auto maxim 16 locuri adica gen maxi taxi... cu D poti conduce si autobuze). Sanse eu zic ca sunt sa lucrezi in domeniu dar cum ai zis si tu...pilele te pot ajuta mult. Atestatul profesional transport persoane se elibereaza de ARR valabilitate 5 ani. Fara acest atestat, nu poti efectua transport persoane (cel putin la mine la firma) Daca mai ai alte intrebari, astept! Daca nu, multa bafta! |
#12
Publicat: 04 februarie 2007 - 19:43
Ybian, on Feb 4 2007, 14:26, said: hmm 7-800 RON sunt cam putin. Ma gandisem intr-o perioada ca plecatul afara ar rezolva oarecum problema banilor.Probabil timpii de lucru sunt asemanatori iar conditiile de munca posibil mai bune. Am citit recent ca exista in UK ,dupa 2004 o multime de soferi in transportul urban si interurban de nationalitate poloneza(sunt platiti cu 8-10 GBP/h,sursa e un site).Multi soferi din tarile baltice merg in Scandinavia evident pt. salarii mai bune decat in tara lor.Ma gandesc la acelasi lucru cu soferii nostri. Eram chiar intersat ca optiune de conditiile necesare conducerii tramvaielor in afara,am cercetat iar lucrul pare de viitor.Nu stiu cum este de ex in Bucuresti dar in Cta transportul cu tramvaiul nu pare a se dezvolta... Y cred ca ai avea mai multe sanse undeva ca spania sau italia chair daca se plateste mai putin. putin lucru si multi bani nu prea cred sa gasesti. Editat de freightliner, 04 februarie 2007 - 19:48. |
#13
Publicat: 05 februarie 2007 - 07:51
Da,cunosc faptul ca este greu sa obtii un astfel de post.Si cunosc si faptul ca se conduce pe stanga,acolo ai dreptul sa conduci doar un an cu permis romanesc dar daca vrei sa te angajezi trebuie sa-ti schimbi permisul si sa sustii examen.
Este necesar ca si la noi obtinerea unui atestat profesional(licenta de transport persoane).Ca si transport public consider UK mai dezvoltata decat Spania,probabil asemanator Germaniei dar stiu ca nu e usor sa obtii un loc de munca mai ales in conditiile in care piata muncii nu e inca deschisa pt. romani. Are cineva experienta in lucrul in strainatate in sectorul transport public,ne poate impartasi cum este pe acolo? Y |
#14
Publicat: 05 februarie 2007 - 22:56
Ybian, on Feb 5 2007, 05:51, said: Da,cunosc faptul ca este greu sa obtii un astfel de post.Si cunosc si faptul ca se conduce pe stanga,acolo ai dreptul sa conduci doar un an cu permis romanesc dar daca vrei sa te angajezi trebuie sa-ti schimbi permisul si sa sustii examen. Este necesar ca si la noi obtinerea unui atestat profesional(licenta de transport persoane).Ca si transport public consider UK mai dezvoltata decat Spania,probabil asemanator Germaniei dar stiu ca nu e usor sa obtii un loc de munca mai ales in conditiile in care piata muncii nu e inca deschisa pt. romani. Are cineva experienta in lucrul in strainatate in sectorul transport public,ne poate impartasi cum este pe acolo? Y |
#15
Publicat: 06 februarie 2007 - 00:13
freightliner, on Feb 5 2007, 22:56, said: nu vreau sa fiu prea deranjant dar poti sa-mi descrii pt ce e šlicenta de transport persoaneš. in spania (cred eu ca e ceva asemanator) cer asa ceva doar pt. taximetristi. 2 drumuri în reședința de județ pentru dosar 80kmx2 2 drumuri alt oraș pentru cursuri rapide 60x2 2 drumuri alt oraș pentru examen 120x2 +cazările+mesele+aprox1200lei (șpăgile nu știu dacă...sau cât) După 14 zile ...în draci, ești fericitul licențiat. ...încă o inutilitate...dar se scot parale frumoase la bujet. |
|
#16
Publicat: 06 februarie 2007 - 10:54
Costaan - cred ca tu vorbesti despre echivalentul ADR in Spania.Evident ca si acolo este necesar "licenta" pt. transport
marfa,doar ca noi vorbim despre transportul de persoane.In UK trebuie un echivalent al atestatului profesional obtinut la noi de la Autoritatea Rutiera Romana,fara el nu poti transporta ,legal vorbind,(angajeaza vreun patron fara?!)persoane.Banuiesc totusi ca si in Spania trebuie obtinut acest atesta,nu cunosc situatia de acolo.As fi vrut sa aflu cum este situatia in alte tari EU. Y |
#18
Publicat: 22 februarie 2007 - 19:10
Salut.Am observat cam tarziu subiectul acesta dar sper ca mai este urmarit.Am dat peste el cautand mai multe informatii despre minibusul Cibra ptr care voi merge maine la bucuresti sa-l ridic,el fiind noul meu loc de munca.
Revenind la subiect,pot spune ca am lucrat numai in transportul in comun,10 ani la R.A.T.C Constanta la inceput ca necalificat (m-am angajat la 17 ani),mecanic si dupa armata am facut scoala de vatmani.dupa o restructurare am luat si D-ul si la ora actuala detin toate gradele posibile A,B,C+E,D si TV.Am mai lucrat la bv tot in transportul public pe autobuz si recent in constanta la 2 firme private.Parerea mea este ca in romania meseria de sofer profesionist in transportul de calatori este platit necorespunzator,in acelasi timp este un obicei in a se abuza de angajat,cea mai intalnita forma fiind programul de lucru exagerat de mare (peste 15 ore de munca),e o obisnuinta in a se plati pe cartea de munca salariul minim pe economie (asta in cazul fericit cand ti se opereaza in cartea de munca), pierzand in acest fel numeroase drepturi cuvenite etc... majoritatea patronilor din transportul de calatori dupa parerea mea nu au ce cauta in aceasta ramura,primul criteriu in capul lor fiind aducerea unui venit cat mai mare si nicidecum sa zicem siguranta pasasgerilor etc (daca se suie 40 de pers intr-un sprinter cu atat mai bine),un ex fiind acela ca desi veneai sa zicem cu 75 % locuri cu abonamente ei erau tot nemultumiti,dorind in acelasi timp si incasari tot mai mari. peste tot la firmele private se ofera salarii mici mergandu-se pe ideea ca oricum soferul nu pleaca acasa fara sa-si umple si el buzunarele..un lucru total gresit....mai bine s-ar oferi niste salarii decente...si cine calca pe bec..sa plateasca ptr fapta lui... la transportul in comun,cel putin la ora actuala ..nici acolo nu e prea roz situatia...salariul de baza e in jur de 7-8 mil la care se mai adauga sporurile si cel mult 30 ore suplimentare...adica dupa ce tragi linie..in jur de 9-10 mil salariu plus tichete de masa. ultimul meu loc de munca l-am avut la o firma de transport calatori privata dar eram pe conventie....salariul era de 8 mil la 20 zile...dar avand un program destul de lejer munceam fara liber ca sa iau un salariu cat de cat bun...ieseam pe la 11-11.5 mil dar pe cartea de munca avand doar 3.9 mil sal minim pe economie...fiind pe o conventie..am aflat ca la acea firma trebuie sa le vina ceva masini ..2 camioane si un minibus...stiam ca soferii la ei sunt platiti cu 12-12.5 mil pe cartea de munca asa ca m-am dus sa pun si eu o intrebare si asa am ajuns la ei...personal prefer sa stau linistit chiar si cu ceva bani mai putini (nu mai putin decat 3 fosti colegi au luat amenda de la A.R.R ptr calatori in picioare in jur de 1.1 mil si vor fi mult mai multe probleme de acum inainte). Avantajele fata vechiul loc de munca,salariu mai decent pe cartea de munca,tichete de masa (la penultimul loc de munca le dadeau tichete dar li se oprea din salariu,iarasi un abuz dupa parerea mea),prime de sarbatori,concediu de odihna legal etc. mi-ar place ideea de a lucra in afara in transportul de calatori..dar dupa parerea mea este aproape daca nu imposibil acest lucru daca nu se pleaca cu contract semnat in tara..adica nu poti pleca in spania de ex si sa bati la usa la ei si sa le spui ca vrei sa te angajezi sofer...sper sa mai fie oferte in viitor de genul celei de anul trecut cand a fost o cerere de soferi ptr transport calatori din zaragoza parca (tatal meu a vazut la tv,eu nu am stiut) cu un salariu in jur de 20-24.000 euro an parca. ar mai fi multe de spus...dar ptr moment ma opresc aici... Editat de lucian75, 22 februarie 2007 - 19:13. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi