Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!
 

Lucreaza cineva ca sofer profesionist in transportul de persoane?

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
Ybian

Ybian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 07.11.2004
Salut
Ma gandesc serios de ceva timp sa obtin categoria D intrucat doresc sa ma reorientez profesional-detin de 12 ani cat. B.
Ma intereseaza sa devin sofer in transportul public pentru ca am studiat piata si consider ca are viitor.Sunt intersat pt. viitorul
apropiat sa plec in UE.As avea ceva intrebari specifice pt. cei ca practica meseria si daca exista link-uri pe web sunt binevenite.
1.A urmat careva scoala RATC Constanta (YTC ii zice mai precis) pt. obtinerea cat.D?Cum sunt instructorii ca nivel profesional?M-am interesat deja si se pare ca este destul de scumpa obtinerea cat.D dar am suportul financiar.Presupun ca
obtinand cat.D pot conduce si cat.D1(microbuz?)
2.Ce sanse sunt sa lucrez in bransa fara "pile"?Considerati ca merita efortul,programul de lucru coroborat cu salariul obtinut?
La cat se ridica salariul lunar aproximativ pt. un sofer de microbuz/autobus/autocar?ati intampinat probleme in UE?
3.Atestatul profesional cere un examen separat?la ce este util?este recunoscut in strainatate?
4.Pro/contra acestei meserii?
   Multumesc celor care vor binevoi sa-mi raspunda in cunostinta de cauza.
   Ybian

Edited by Ybian, 31 January 2007 - 12:33.


#2
Ybian

Ybian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 07.11.2004
Presupun ca nu sunt soferi de autobuz,autocar pe forum ...:)
Oricum astept orice informatii privitoare la subiect.
Multumesc
Y

Edited by Ybian, 01 February 2007 - 09:55.


#3
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,478
  • Înscris: 04.05.2006
Pai oamenii-s in curse...n-au timp de forumuri :). Poate vreo 2 RATB-isti care posteaza de pe GPRS sa se mai gaseasca  :roflmaofast:

#4
freightliner

freightliner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 03.12.2006
vroi-am sa stiu care sunt preturile  romania la scoaterea permisului D. matricula, pret/ora, ect. am ceva informatii ca in spania ajunge cam asa: matricula 120€; 55€/ora practica;fisa medicala aprox. 50€; 110€ examenul de  poligon si oras; matricula are inclus in pret examenul de teorie care acum vreo 2 ani erau 32 mecanica si 16 especific D. Si dupa profesor trebuia sa faci cel putin 10 ore.(nu o bligatori) 2 ore obligatoriii.

astept opini si contrerii . multumesc

#5
Ybian

Ybian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 07.11.2004
pt. freightliner- pentru obtinerea cat.D (cel putin la o scoala din Cta) se plateste dupa cum urmeaza: taxa de scolarizare este
390 RON platibila in rate ,la inscriere platesti minimum 50 RON iar pt. primii 100 cursanti se face o reducere de 50 RON.
Durata: 11 saptamani, 54 ore ( nu stiu momentan cate practica/teorie? )
Cost/ora: 24 RON
Ar ajunge la un total de 1600-1700 RON ,cred ca fara fisa medicala etc
Am primit informatia ca te poti "intelege" cu instructorul la motorina.
Mai multe sper sa aflu curand cand ma duc sa ma inscriu.

Este cerere din ce stii in Spania pentru soferi in transportul public,cum e cu atestatul profesional?

Mai vorbim
Y

#6
freightliner

freightliner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 03.12.2006

 Ybian, on Feb 2 2007, 07:38, said:

pt. freightliner- pentru obtinerea cat.D (cel putin la o scoala din Cta) se plateste dupa cum urmeaza: taxa de scolarizare este
390 RON platibila in rate ,la inscriere platesti minimum 50 RON iar pt. primii 100 cursanti se face o reducere de 50 RON.
Durata: 11 saptamani, 54 ore ( nu stiu momentan cate practica/teorie? )
Cost/ora: 24 RON
Ar ajunge la un total de 1600-1700 RON ,cred ca fara fisa medicala etc
Am primit informatia ca te poti "intelege" cu instructorul la motorina.
Mai multe sper sa aflu curand cand ma duc sa ma inscriu.

Este cerere din ce stii in Spania pentru soferi in transportul public,cum e cu atestatul profesional?

Mai vorbim
Y
si cum e cu categoriile, ca sa obtii D-ul ce trebuie sa ai: C, sau ....
in spaña trebuie sa ai B si mai mult de 21 de ani.
in legatura cu postul de transportis nu pot sa-ti spun multe doar ca ve platit mai bine unul ca celalt. adica cel interurban cu cel urban  - in cel urban e mai putin platit dar e mai lejer, mai multe zile libere. dar cel mai bine platit e in turism cel putin de aici de unde sunt eu. poti ajunge la aprox. 3000 €. asta da, cu >12 ore pe zi.
nu inteleg ce vrei sa zici cu atestatul profesional? din ce stiu eu ( asta inainte de a intra romania in U.E.) trebuia sa fii rezident in spana, si poti sa conduci cu permisul din romania doar daca il schimbai cu cel spanol. asta insemna sa dai un mic test de teorie in spanola si o taxa de nu mai stiu cat .

#7
fastbot

fastbot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 321
  • Înscris: 14.07.2003

 Ybian, on Jan 31 2007, 12:30, said:

Ma intereseaza sa devin sofer in transportul public pentru ca am studiat piata si consider ca are viitor.Sunt intersat pt. viitorul
apropiat sa plec in UE.
Presupun ca obtinand cat.D pot conduce si cat.D1(microbuz?)
Ce sanse sunt sa lucrez in bransa fara "pile"?Considerati ca merita efortul,programul de lucru coroborat cu salariul obtinut?
Atestatul profesional cere un examen separat?la ce este util?

Recomand sa dai din prima de categoria D si nu D1 (cu D1 poti conduce auto maxim 16 locuri adica gen maxi taxi... cu D poti conduce si autobuze).
Sanse eu zic ca sunt sa lucrezi in domeniu dar cum ai zis si tu...pilele te pot ajuta mult.
Atestatul profesional transport persoane se elibereaza de ARR valabilitate 5 ani. Fara acest atestat, nu poti efectua transport persoane (cel putin la mine la firma)
Daca mai ai alte intrebari, astept!
Daca nu, multa bafta! :peacefingers:

Edited by fastbot, 04 February 2007 - 00:51.


#8
Ybian

Ybian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 07.11.2004
@freightliner- ca sa obtii D-ul trebuie sa ai neaparat B-ul.Daca insa ai si C-ul cursul pt. obtinerea cat D dureaza vreo
3 saptamani in loc de 10-11 saptamani(daca ai doar B).

@fastbot-multumesc pt. informatii,da ceea ce spui tu e corect.As fi interesat daca stii/vrei sa-mi spui cam la ce suma ajunge un sofer de autobuz,microbuz sau autocar la tine la firma,lunar?

  Y

#9
fastbot

fastbot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 321
  • Înscris: 14.07.2003

 Ybian, on Feb 4 2007, 10:59, said:

@fastbot-multumesc pt. informatii,da ceea ce spui tu e corect.As fi interesat daca stii/vrei sa-mi spui cam la ce suma ajunge un sofer de autobuz,microbuz sau autocar la tine la firma,lunar?
La mine, un sofer ajunge la minim 7-8 milioane net (putin, dupa parerea mea. PS. Eu vreau sa renunt la jobul meu, deci...)
Numai bine!

#10
Ybian

Ybian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 07.11.2004
hmm 7-800 RON sunt cam putin.
Ma gandisem intr-o perioada ca plecatul afara ar rezolva oarecum problema banilor.Probabil timpii de lucru sunt asemanatori iar conditiile de munca posibil mai bune.
Am citit recent ca exista in UK ,dupa 2004 o multime de soferi in transportul urban si interurban de nationalitate
poloneza(sunt platiti cu 8-10 GBP/h,sursa e un site).Multi soferi din tarile baltice merg in Scandinavia evident pt. salarii
mai bune decat in tara lor.Ma gandesc la acelasi lucru cu soferii nostri.
Eram chiar intersat ca optiune de conditiile necesare conducerii tramvaielor in afara,am cercetat iar lucrul pare de viitor.Nu stiu cum este de ex in Bucuresti dar in Cta transportul cu tramvaiul nu pare a se dezvolta...
Y

#11
freightliner

freightliner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 03.12.2006

 fastbot, on Feb 3 2007, 22:45, said:

Recomand sa dai din prima de categoria D si nu D1 (cu D1 poti conduce auto maxim 16 locuri adica gen maxi taxi... cu D poti conduce si autobuze).
Sanse eu zic ca sunt sa lucrezi in domeniu dar cum ai zis si tu...pilele te pot ajuta mult.
Atestatul profesional transport persoane se elibereaza de ARR valabilitate 5 ani. Fara acest atestat, nu poti efectua transport persoane (cel putin la mine la firma)
Daca mai ai alte intrebari, astept!
Daca nu, multa bafta! :peacefingers:
adevarul e ca in romania se cer pre multe šprostii š(scuzati expresia) pt a face un singur lucru - a conduce.

#12
freightliner

freightliner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 03.12.2006

 Ybian, on Feb 4 2007, 14:26, said:

hmm 7-800 RON sunt cam putin.
Ma gandisem intr-o perioada ca plecatul afara ar rezolva oarecum problema banilor.Probabil timpii de lucru sunt asemanatori iar conditiile de munca posibil mai bune.
Am citit recent ca exista in UK ,dupa 2004 o multime de soferi in transportul urban si interurban de nationalitate
poloneza(sunt platiti cu 8-10 GBP/h,sursa e un site).Multi soferi din tarile baltice merg in Scandinavia evident pt. salarii
mai bune decat in tara lor.Ma gandesc la acelasi lucru cu soferii nostri.
Eram chiar intersat ca optiune de conditiile necesare conducerii tramvaielor in afara,am cercetat iar lucrul pare de viitor.Nu stiu cum este de ex in Bucuresti dar in Cta transportul cu tramvaiul nu pare a se dezvolta...
Y
te-ai interesat daca e valabil permisul romanesc in UK? din cate am auzit uk si spania cam inchid portile romanilor. nu stiu daca ai mai fost in šstrainatateš dar nu e chiar asa de usor, šgata plec si lucrezš. a si nu in ultimul rand in uk conduc pe invers :naughty:
cred ca ai avea mai multe sanse undeva ca spania sau italia chair daca se plateste mai putin. putin lucru si multi bani nu prea cred sa gasesti.

Edited by freightliner, 04 February 2007 - 19:48.


#13
Ybian

Ybian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 07.11.2004
Da,cunosc faptul ca este greu sa obtii un astfel de post.Si cunosc si faptul ca se conduce pe stanga,acolo ai dreptul sa conduci doar un an cu permis romanesc dar daca vrei sa te angajezi trebuie sa-ti schimbi permisul si sa sustii examen.
Este necesar ca si la noi obtinerea unui atestat profesional(licenta de transport persoane).Ca si transport public consider UK mai dezvoltata decat Spania,probabil asemanator Germaniei dar stiu ca nu e usor sa obtii un loc de munca
mai ales in conditiile in care piata muncii nu e inca deschisa pt. romani.
Are cineva experienta in lucrul in strainatate in sectorul transport public,ne poate impartasi cum este pe acolo?
Y

#14
freightliner

freightliner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 03.12.2006

 Ybian, on Feb 5 2007, 05:51, said:

Da,cunosc faptul ca este greu sa obtii un astfel de post.Si cunosc si faptul ca se conduce pe stanga,acolo ai dreptul sa conduci doar un an cu permis romanesc dar daca vrei sa te angajezi trebuie sa-ti schimbi permisul si sa sustii examen.
Este necesar ca si la noi obtinerea unui atestat profesional(licenta de transport persoane).Ca si transport public consider UK mai dezvoltata decat Spania,probabil asemanator Germaniei dar stiu ca nu e usor sa obtii un loc de munca
mai ales in conditiile in care piata muncii nu e inca deschisa pt. romani.
Are cineva experienta in lucrul in strainatate in sectorul transport public,ne poate impartasi cum este pe acolo?
Y
nu vreau sa fiu prea deranjant dar poti sa-mi descrii pt  ce e šlicenta de transport persoaneš. in spania (cred eu ca e ceva asemanator) cer asa ceva doar pt. taximetristi.

#15
costaan

costaan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,683
  • Înscris: 04.01.2005

 freightliner, on Feb 5 2007, 22:56, said:

nu vreau sa fiu prea deranjant dar poti sa-mi descrii pt  ce e šlicenta de transport persoaneš. in spania (cred eu ca e ceva asemanator) cer asa ceva doar pt. taximetristi.
Personal nu m-a interesat, dar povestesc ce a făcut prietenul meu care are o camionetă pentru marfă pe firmă, iar pentru a aproba transportul, și el și șoferul trebuiesc 'licențiați'. Se face relativ simplu și ieftin.
2 drumuri în reședința de județ pentru dosar 80kmx2
2 drumuri alt oraș pentru cursuri rapide         60x2
2 drumuri alt oraș pentru examen                 120x2
+cazările+mesele+aprox1200lei (șpăgile nu știu dacă...sau cât)
După 14 zile ...în draci, ești fericitul licențiat.
...încă o inutilitate...dar se scot parale frumoase la bujet.

#16
Ybian

Ybian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 07.11.2004
Costaan - cred ca tu vorbesti despre echivalentul ADR in Spania.Evident ca si acolo este necesar "licenta" pt. transport
marfa,doar ca noi vorbim despre transportul de persoane.In UK trebuie un echivalent al atestatului profesional obtinut
la noi de la Autoritatea Rutiera Romana,fara el nu poti transporta ,legal vorbind,(angajeaza vreun patron fara?!)persoane.Banuiesc totusi ca si in Spania trebuie obtinut acest atesta,nu cunosc situatia de acolo.As fi vrut sa aflu
cum este situatia in alte tari EU.
Y

#17
freightliner

freightliner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 03.12.2006
asta e un exemplu din ce spuneam eu. šin fata autobuzului lucrez euš. :naughty:

Attached Files


Edited by freightliner, 11 February 2007 - 21:50.


#18
lucian75

lucian75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 20.08.2005
Salut.Am observat cam tarziu subiectul acesta dar sper ca mai este urmarit.Am dat peste el cautand mai multe informatii despre minibusul Cibra ptr care voi merge maine la bucuresti sa-l ridic,el fiind noul meu loc de munca.

Revenind la subiect,pot spune ca am lucrat numai in transportul in comun,10 ani la R.A.T.C Constanta la inceput ca necalificat (m-am angajat la 17 ani),mecanic si dupa armata am facut scoala de vatmani.dupa o restructurare am luat si D-ul si la ora actuala detin toate gradele posibile A,B,C+E,D si TV.Am mai lucrat la bv tot in transportul public pe autobuz si recent in constanta la 2 firme private.Parerea mea este ca in romania meseria de sofer profesionist in transportul de calatori este platit necorespunzator,in acelasi timp este un obicei in a se abuza de angajat,cea mai intalnita forma fiind programul de lucru exagerat de mare (peste 15 ore de munca),e o obisnuinta in a se plati pe cartea de munca salariul minim pe economie (asta in cazul fericit cand ti se opereaza in cartea de munca), pierzand in acest fel numeroase drepturi cuvenite etc...

majoritatea patronilor din transportul de calatori dupa parerea mea nu au ce cauta in aceasta ramura,primul criteriu in capul lor fiind aducerea unui venit cat mai mare si nicidecum sa zicem siguranta pasasgerilor etc (daca se suie 40 de pers intr-un sprinter cu atat mai bine),un ex fiind acela ca desi veneai sa zicem cu 75 % locuri cu abonamente ei erau tot nemultumiti,dorind in acelasi timp si incasari tot mai mari.

peste tot la firmele private se ofera salarii mici mergandu-se pe ideea ca oricum soferul nu pleaca acasa fara sa-si umple si el buzunarele..un lucru total gresit....mai bine s-ar oferi niste salarii decente...si cine calca pe bec..sa plateasca ptr fapta lui...

la transportul in comun,cel putin la ora actuala ..nici acolo nu e prea roz situatia...salariul de baza e in jur de 7-8 mil la care se mai adauga sporurile si cel mult 30 ore suplimentare...adica dupa ce tragi linie..in jur de 9-10 mil salariu plus tichete de masa.

ultimul meu loc de munca l-am avut la o firma de transport calatori privata dar eram pe conventie....salariul era de 8 mil la 20 zile...dar avand un program destul de lejer munceam fara liber ca sa iau un salariu cat de cat bun...ieseam pe la 11-11.5 mil
dar pe cartea de munca avand doar 3.9 mil sal minim pe economie...fiind pe o conventie..am aflat ca la acea firma trebuie sa le vina ceva masini ..2 camioane si un minibus...stiam ca soferii la ei sunt platiti cu 12-12.5 mil pe cartea de munca asa ca m-am dus sa pun si eu o intrebare si asa am ajuns la ei...personal prefer sa stau linistit chiar si cu ceva bani mai putini (nu mai putin decat 3 fosti colegi au luat amenda de la A.R.R ptr calatori in picioare in jur de 1.1 mil si vor fi mult mai multe probleme de acum inainte).  Avantajele fata vechiul loc de munca,salariu mai decent pe cartea de munca,tichete de masa (la penultimul loc de munca le dadeau tichete dar li se oprea din salariu,iarasi un abuz dupa parerea mea),prime de sarbatori,concediu de odihna legal etc.

mi-ar place ideea de a lucra in afara in transportul de calatori..dar dupa parerea mea este aproape daca nu imposibil acest lucru daca nu se pleaca cu contract semnat in tara..adica nu poti pleca in spania de ex si sa bati la usa la ei si sa le spui ca vrei sa te angajezi sofer...sper sa mai fie oferte in viitor de genul celei de anul trecut cand a fost o cerere de soferi ptr transport calatori din zaragoza parca (tatal meu a vazut la tv,eu nu am stiut) cu  un salariu in jur de 20-24.000 euro an parca.

ar mai fi multe de spus...dar ptr moment ma opresc aici...

Edited by lucian75, 22 February 2007 - 19:13.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate