Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin
 MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro
 Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta
 Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...
 

Lucreaza cineva ca sofer profesionist in transportul de persoane?

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#19
freightliner

freightliner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 03.12.2006

View Postlucian75, on Feb 22 2007, 17:10, said:

Salut.Am observat cam tarziu subiectul acesta dar sper ca mai este urmarit.Am dat peste el cautand mai multe informatii despre minibusul Cibra ptr care voi merge maine la bucuresti sa-l ridic,el fiind noul meu loc de munca.

Revenind la subiect,pot spune ca am lucrat numai in transportul in comun,10 ani la R.A.T.C Constanta la inceput ca necalificat (m-am angajat la 17 ani),mecanic si dupa armata am facut scoala de vatmani.dupa o restructurare am luat si D-ul si la ora actuala detin toate gradele posibile A,B,C+E,D si TV.Am mai lucrat la bv tot in transportul public pe autobuz si recent in constanta la 2 firme private.Parerea mea este ca in romania meseria de sofer profesionist in transportul de calatori este platit necorespunzator,in acelasi timp este un obicei in a se abuza de angajat,cea mai intalnita forma fiind programul de lucru exagerat de mare (peste 15 ore de munca),e o obisnuinta in a se plati pe cartea de munca salariul minim pe economie (asta in cazul fericit cand ti se opereaza in cartea de munca), pierzand in acest fel numeroase drepturi cuvenite etc...

majoritatea patronilor din transportul de calatori dupa parerea mea nu au ce cauta in aceasta ramura,primul criteriu in capul lor fiind aducerea unui venit cat mai mare si nicidecum sa zicem siguranta pasasgerilor etc (daca se suie 40 de pers intr-un sprinter cu atat mai bine),un ex fiind acela ca desi veneai sa zicem cu 75 % locuri cu abonamente ei erau tot nemultumiti,dorind in acelasi timp si incasari tot mai mari.

peste tot la firmele private se ofera salarii mici mergandu-se pe ideea ca oricum soferul nu pleaca acasa fara sa-si umple si el buzunarele..un lucru total gresit....mai bine s-ar oferi niste salarii decente...si cine calca pe bec..sa plateasca ptr fapta lui...

la transportul in comun,cel putin la ora actuala ..nici acolo nu e prea roz situatia...salariul de baza e in jur de 7-8 mil la care se mai adauga sporurile si cel mult 30 ore suplimentare...adica dupa ce tragi linie..in jur de 9-10 mil salariu plus tichete de masa.

ultimul meu loc de munca l-am avut la o firma de transport calatori privata dar eram pe conventie....salariul era de 8 mil la 20 zile...dar avand un program destul de lejer munceam fara liber ca sa iau un salariu cat de cat bun...ieseam pe la 11-11.5 mil
dar pe cartea de munca avand doar 3.9 mil sal minim pe economie...fiind pe o conventie..am aflat ca la acea firma trebuie sa le vina ceva masini ..2 camioane si un minibus...stiam ca soferii la ei sunt platiti cu 12-12.5 mil pe cartea de munca asa ca m-am dus sa pun si eu o intrebare si asa am ajuns la ei...personal prefer sa stau linistit chiar si cu ceva bani mai putini (nu mai putin decat 3 fosti colegi au luat amenda de la A.R.R ptr calatori in picioare in jur de 1.1 mil si vor fi mult mai multe probleme de acum inainte).  Avantajele fata vechiul loc de munca,salariu mai decent pe cartea de munca,tichete de masa (la penultimul loc de munca le dadeau tichete dar li se oprea din salariu,iarasi un abuz dupa parerea mea),prime de sarbatori,concediu de odihna legal etc.

mi-ar place ideea de a lucra in afara in transportul de calatori..dar dupa parerea mea este aproape daca nu imposibil acest lucru daca nu se pleaca cu contract semnat in tara..adica nu poti pleca in spania de ex si sa bati la usa la ei si sa le spui ca vrei sa te angajezi sofer...sper sa mai fie oferte in viitor de genul celei de anul trecut cand a fost o cerere de soferi ptr transport calatori din zaragoza parca (tatal meu a vazut la tv,eu nu am stiut) cu  un salariu in jur de 20-24.000 euro an parca.

ar mai fi multe de spus...dar ptr moment ma opresc aici...
ma scuzi ca poate te dezamagesc dar aceste lucruri pe care ne le descrii (din romania) cred eu ca se vor schimba doar peste vreo 100 de guverne. in romania tot timpul am fost mai "cimetzi" ca toti ceilalti. prea mulete chestii pt un singur lucru. si asta de ca in spania se poate castiga vreo 20000, poate fi adevarar, dar te asigur eu ca nici acolo nu e raiul pe pamant, au si ei sefii lor.

#20
lucian75

lucian75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 20.08.2005
si totusi mai exista si oameni de caracter in romania ...am semnat contractul..1250 lei si pe carte si in mana plus tichete de masa..deci 1400 lei...mai mult decat rezonabil avand in vedere ca voi face doar o cursa pe zi de personal..dim si seara..
maine ma duc la bucuresti sa ridic minibusul....

cu siguranta la vechiul loc de munca as fi putut castiga mult mai bine..dar dupa cum am mai spus...stres,lipsa unor avantaje gen carte de munca etc...o fi mai bine pe tir...chiar la un moment dat ma tenta...dar cred ca dorm f bine pe perna mea...si e mai bine asa.

#21
Ybian

Ybian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 07.11.2004

View Postlucian75, on Feb 23 2007, 17:52, said:

si totusi mai exista si oameni de caracter in romania ...am semnat contractul..1250 lei si pe carte si in mana plus tichete de masa..deci 1400 lei...mai mult decat rezonabil avand in vedere ca voi face doar o cursa pe zi de personal..dim si seara..
maine ma duc la bucuresti sa ridic minibusul....

cu siguranta la vechiul loc de munca as fi putut castiga mult mai bine..dar dupa cum am mai spus...stres,lipsa unor avantaje gen carte de munca etc...o fi mai bine pe tir...chiar la un moment dat ma tenta...dar cred ca dorm f bine pe perna mea...si e mai bine asa.

Succes la noul loc de munca!
Multumesc pt. informatii.
Y

#22
lucian75

lucian75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 20.08.2005
Multumesc.Sambata am fost la bucuresti si am luat in primire minibusul.se cunoaste ca e made in romania...cam lasa de dorit la finisaje..interior si exterior...dar totusi per ansamblu e bun...e spatios ,25 locuri plus 17 in picioare...se comporta bine la drum...la pret e 65.000 E fara TVA,la un pret mai mic fata de alte modele din clasa lui.e destul de fain sa deschid usa la minibus de la vre-o 50 m cu telecomanda (2 usi actionate pneumatic),webasto cu programare,retarder,oglinzi actionate electric etc.daca e cineva care lucreaza pe un cibro as dori sa mai intreb cate ceva dat fiind ca e o experienta noua ptr mine pe acest minibus.

#23
DjFaby

DjFaby

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 21.03.2007
Pfaaaiii Tata este sofer profesionist de cel putin 15 ani..  si sincer cred k este o meserie prea stresanta mai ales k el lucreaza la rtb pe masinile astea noi Citaro infine pot sa zic ca, cu masinile astea noi stresul a fost redus... sunt mai comfortabile,usor de manevrat dar totusi dak stam sa ne gandim... stresul principal tot ramane...  grija fata de persoanele din masina.
ma rog uni dintre voi cred k este chiar foarte usor sa fi sofer profesionist si mai ales sa lucrezi pe transportul in comun asa k dak vreti sa va luati D-ul nu vas sfatui sa conduceti autocare sau autobuze cu persoane.. poate un tir cva da dar asa nup. :D :D :D

#24
pserban

pserban

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 25.03.2007
Salut. Sunt nou pe forum si sper ca am nimerit bine topicul.
Detin categoria B de 5 ani si ma intereseaza daca as putea lua categoria D (autocare) FARA atestat profesional, mai mult din placere. Ideea mi-a venit cand in timpul unei excursii soferului i-a venit rau si am pierdut ore bune. Intrebarile sunt:
1) Care este legea? Am inteles ca fara atestat profesional se poate conduce in prezenta unui sofer cu atestat, dar nu am gasit nimic clar in codul rutier.
2) E conditionata de obtinerea categoriei C? Mai este valabila conditia sa ai experienta de 2 ani pentru categoria C sau D1, asa cum a fost in vigoare in trecut?
3) In acest caz, fisa pentru consultatii medicale e cea pentru soferi amatori sau cea pentru soferi profesionisti?
4) In cazul in care raspunsul la punctul precedent este cea pentru soferi amatori, care este perioada de preschimbare a permisului de conducere?
Multumesc
S.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate