Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Masina electrica pana in 20.000 euro in 2024?
Ultima postare: mar 17 2024 17:49, Inițiat de
Meister
, dec 18 2023 17:16
·
9
#21
Publicat: 18 decembrie 2023 - 21:08
Nici Spring n-are iar colegii spun:
SpanuFlorin, on 15 decembrie 2023 - 04:02, said:
Ceva din viata reala. La Spring unde bateria nu are management termic TOTI utilizatorii vechi (adica achizitionata acum 2 ani si ceva) au SOT 94-95% indiferent de numarul de incarcari sau tipul lor. Sunt masini care au peste150.000 km si au SOT 95% si masini care au ~20.000 km cu SOT 94% deci TIMPUL o degradeaza mai mult decat modul de incarcare sau kW cu care incarci. Mno ce sa mai cred? Editat de Ion_Bumbu, 18 decembrie 2023 - 21:08. |
#22
Publicat: 18 decembrie 2023 - 21:11
Adm, on 18 decembrie 2023 - 17:36, said:
Salvarea va veni poate de la Musk cu Model 2/Q vine o lae lumea inca asteapta model 3 ala la 30K USD inainte de federal taxes & shit. vaporware... asta si cu duke nukem forever. ce inseamna aia la tine range minim 300km? vara/iarna/condus blana/chill/autostrada/dn/oras? ce vrei mai exact? pana in 20K? cari 7 persoane cu bagaje si porc? vrei single-seater? ai lansat o petarda fara nimic concret ca sa lansezi inca jde mii de discutii rezolvate printr-un simplu google search, ca intotdeauna. clickbait. Editat de zeroice, 18 decembrie 2023 - 21:19. |
#23
Publicat: 18 decembrie 2023 - 21:11
Fara management termic poti sa te dai peste cap, n-ai ce-i face. In primul an am incarcat 90% type2, f. rar 100%. Ulterior mi-am pus panouri si am incarcat cu 2.4kw de la ele. Daca nici asta nu e "exploatare" rationala... + varsta. LFP suna mai bine don punctul asta de vedere, cu/fara management termic se vor a fi mai trainice.
Editat de Meister, 18 decembrie 2023 - 21:12. |
#24
Publicat: 18 decembrie 2023 - 21:42
Se pare ca variantele de masini noi electrice sunt cam inexistente. Pana una alta, cu 20.000 de Euro poti cumpara urmatoarele:
https://www.autovit....e-ID7Hiefv.html https://www.autovit....l-ID7Hdb9B.html https://www.autovit....l-ID7Hd7YA.html https://www.autovit....x-ID7HaYzs.html Range extraurban de aproximativ 800-900 km in functie de stilul de condus. Incarcare completa in aproximativ 5-7 minute. M-am uitat pe fisierul atasat de Adm si din punctul meu de vedere Dacia Spring si Smart sunt fix biciclete cu acoperis. Nu stiu ce range au, dar cu siguranta nu sunt mai masini decat cele mentionate mai sus. De Citroen nu stiu sincer deci nu ma pronunt. Poate o merita daca asta e ce cauti. |
#25
Publicat: 18 decembrie 2023 - 21:54
Am incercat sa inteleg conceptul de mild si full hybrid dar nu reusesc nici sa ma pici. Eu vreau ceva care se baga in priza pt ca imi produc singur curentul si mai am si de unde incarca gratis la nevoie. Baterii de 2kw care le ciclezi de cateva ori pe zi sau chestia aia de la Mazda cu baterie de 16kw, cu motor termic care face curent care sa ma propulseze electric... chiar nu inteleg. Nu vreau 700km range, ma multumesc si cu 300 reali dupa cativa ani. Chiar nu as vrea sa ma intorc la motoare termice.
Editat de Meister, 18 decembrie 2023 - 21:55. |
#26
Publicat: 18 decembrie 2023 - 22:07
Mild hybrid nu merge electric niciodata, insa are o mica baterie care sustine (CRED?) partea electrica, asa ca scade consumul de carburant. Cred ca asista si la pornirea de pe loc. Full hybrid merge electric vreo 40-50 km si se incarca singura in mers. Hybrid-ul de genul asta mi se pare cea mai buna varianta pentru oras. La viteze medii de 20-25 km / ora cred ca asta este situatia ideala. In afara nu stiu daca are consumuri mai bune decat un motor pe benzina / motorina. Sunt mai multe variabile oricum. Masa, aerodinamica etc.
Daca gresesc, va rog sa corectati. |
#28
Publicat: 18 decembrie 2023 - 23:13
Mild hybrid este o gaselnita a producatorilor auto de a alipi denumirea de hibrid care ofera unele avantaje clientilor in unele orase cum ar fi parcarea gratuita si impozit zero. Are o baterie minuscula de 48 V si un motor electric foarte slab care nu ajuta decat la coasting si e un fel de sistem start-stop mai avansat. Asistenta oferita motorului termic e nesemnificativa asa ca spre deosebire de un FHEV nu reduce consumul in mersul prin oras fata de o masina cu motor simplu termic.
FHEV nu poate merge 40-50 km pur electric fiindca abia PHEV-urile cu baterie mult mai mare pot face acest lucru. Au in schimb o baterie si un motor suficient de puternic care sa efectueze plecarea de pe loc in mod pur electric si chiar si deplasarea pe anumite distante de 0,5-2 km daca nu soliciti putere mai mare de la masina altfel trebuind sa intervina si motorul termic. Este ideala in aglomeratia din marile orase unde consumul poate scadea si la jumatate fata de o masina cu motor pur termic intrucat cel mai mare consum este generat de plecarile de pe loc. La exterior desi motorul electric asista cu adevarat motorul termic, diferenta de consum nu mai este asa mare comparativ cu una termica datorita greutatii mai mari generata de sistemul electric suplimentar. Bateria se incarca atat la recuperarea energiei la franare cat si de la motorul termic cand acesta nu este in sarcina mare deci oricum nu consuma mult combustibil, folosind motorul electric cuplat la cel termic pe post de generator de data aceasta. Exista FHEV serie, paralel si o combinatie a acestora in functie de cine actioneaza rotile, motorul electric sau impreuna electric si termic. PHEV-ul are bateria mai mare decat a unui FHEV si se poate incarca la priza. Este solutia cea mai buna pentru oras doar daca ai unde incarca bateria zilnic sau la doua zile in functie de distanta parcursa. In acest caz poti merge prin oras cu consum zero de combustibil fiindca motorul electric e si el mai puternic incat acceleratiile mai puternice sa nu duca si la pornirea motorului termic. Altfel datorita sistemului electric mai greu folosirea lui ca FHEV duce la consumuri de combustibil mai mari. Alegerea intre FHEV si PHEV se face in functie de posibilitatea de incarcare a bateriei |
|
#29
Publicat: 19 decembrie 2023 - 08:58
S-a cam spart bula cu masinile electrice. Cat timp achizitia nu e subventionata de guverne cam scartatie. Sunt curios cum o sa arate vanzarile in Germania in 2024 fara nicio subventie. La fel sunt curios si la noi cu cei 5500EUR de la rabla plus. Au sa fie cumparate in continuare de pasionatii de tehnologie si de unele firme locale de pizza/distributie. Oricum se pare ca au renuntat la EURO7 care devine acum un EURO6 putin modificat. Asta e de bine ca inca o sa mai fie masini pe combustie decente la vanzare in europa in urmatorii ani. Sincer la momentul actual cea mai economa masina este tot diesel-ul.
|
#30
Publicat: 19 decembrie 2023 - 09:22
#31
Publicat: 19 decembrie 2023 - 09:24
Eu am inteles cum functioneaza hibridele, doar ca nu inteleg de ce as cumpara un mild sau full cand am mers 60k km pe electric si chiar imi place. Ca sa fac o economie infima la benzina? Daca as fi vrut asta as fi trecut pe GPL. Ideea e sa merg cat mai mult electric cu ce imi produc acasa, iar cele doua metode ies din discutie.
Mai vedem ce va fi la anu. Ori mai scad preturile la ce s-a fabricat pana acum ca sa scape de masini, ori mai ieftinesc. In Germania s-au anuntat deja 2 producatori care s-au oferit sa suporte ei bonusul de 6000/4500 pana in februarie pentru cei care s-au comandat sau inca isi mai comanda o electrica, deci se poate. |
#32
Publicat: 19 decembrie 2023 - 10:25
#33
Publicat: 19 decembrie 2023 - 11:56
Meister, on 18 decembrie 2023 - 21:11, said:
Fara management termic poti sa te dai peste cap, n-ai ce-i face. In primul an am incarcat 90% type2, f. rar 100%. Ulterior mi-am pus panouri si am incarcat cu 2.4kw de la ele. Daca nici asta nu e "exploatare" rationala... + varsta. LFP suna mai bine don punctul asta de vedere, cu/fara management termic se vor a fi mai trainice. A mea dupa 3 ani jumate nu a scazut sub 32kwh. Probabil s-a dus ceva din buffer. Dar noul proprietar a facut aprox 190km cu 57% de la 85 la 28, si un consum de 9,3. Reiese o capacitate de aproape 32kwh. Poate pentru ca a stat si s-a incarcat in garaj unde n-a fost nici prea cald nici prea frig. |
|
#34
Publicat: 19 decembrie 2023 - 13:27
Ion_Bumbu, on 18 decembrie 2023 - 21:08, said:
Mno ce sa mai cred? Cineva a comparat doua springuri cumparate in aceeasi luna, cu regim total diferit de exploatare, dupa 1 an aveau fix acelasi SOH, desi una avea 12.000 km si cealalta peste 30.000 km. S-a tot discutat si pe alte threaduri, TEORETIC BMS-ul trebuie sa stie cat-de-cat care e cel real, dar ca sa calculezi corect trebuie sa dai jos bateria de pe masina si sa-i faci un test de cateva clciluri pe echipament specializat care masoara exact cat intra si cat iese din ea. Ce-au facut chinezii in computeru' de bord e apa de ploaie. Ford4, on 18 decembrie 2023 - 23:13, said:
PHEV-ul are bateria mai mare decat a unui FHEV si se poate incarca la priza. Este solutia cea mai buna pentru oras doar daca ai unde incarca bateria zilnic sau la doua zile in functie de distanta parcursa. Singurul caz in care PHEV are sens e daca faci naveta scurta des si de cateva ori pe luna drumuri lungi unde folosesti motoru' termic. Altfel cari motoru' termic dupa tine degeaba, doar ca sa n-ai niciodata "range anxiety", si in aceeasi bani puteai lua un EV care sa fie si mai ietin de intretinut si cu range mai mare si mai econom. Meister, on 19 decembrie 2023 - 09:24, said:
nu inteleg de ce as cumpara un mild sau full cand am mers 60k km pe electric si chiar imi place. 2. Poate n-ai unde sa o incarci acasa 3. Daca faci des drumuri mai lungi (500 km+) nu prea e schema cu electricul. ...in cazul tau clar as lua electrica. Doar ca mi se pare ciudat ca vrei alta electrica doar ca sa cresti putin rangeul. In locul tau as vinde eUP, as pune cei 20k si as lua un Tesla 3 LR sau ceva de genul. Bine, pe rabla 2023 cand se simtea reducerea. |
#35
Publicat: 19 decembrie 2023 - 14:27
@andreyvsjoker ce masina e aia care nu a scazut sub 32kw? Cumva un i3 sau un Ioniq? Si daca ai sta 3 ani cu bateria la 50% tot s-ar degrada vizibil in 3 ani.
Te doare capu daca stai sa rupi youtube in doua la ce raporteaza utilizatorii. MG4 64kw, dupa 1an si 12.000km 100% baterie. MG Standard tot asa la prima revizie dar 95% baterie. Consumatorul de rand ce sa mai creada? Poate unii dintre noi am tras paiul ala mai scurt. In orice caz, momentan nu vad decat Citroen eC3 la 19.000 sau Hyundai Ioniq 2021 PHEV SH tot la 19.000. Din principiu nu vreau sa dau mai mult de 20.000 pe o masina, chiar daca mi-as permite. E o bucata de tabla care tot la gunoi ajunge, mai devreme sau mai tarziu. Dar as vrea ca bucata aia de tabla de 20k sa ma tina 10 ani fara comentez ca dupa al 4lea an nu pot sa mai fac Bucuresti-Craiova sau Bucuresti-Constanta dintr-o bucata. Hai ca la drumuri mai lungi nu ma deranjeaza sa opresc o ora sa incarc pentru inca 260km dar sa fie 260 de km mersi nu din aia dati de producator ca tine bateria de la 0-100 in cazul cel mai fericit si in primul an. Editat de Meister, 19 decembrie 2023 - 14:28. |
#36
Publicat: 19 decembrie 2023 - 15:03
TehCube, on 19 decembrie 2023 - 13:27, said:
ca sa calculezi corect trebuie sa dai jos bateria de pe masina si sa-i faci un test de cateva clciluri pe echipament specializat care masoara exact cat intra si cat iese din ea. Mai important este ca temperatura bateriei sa fie +25 C, aceeasi temperatua folosita pentru stabilirea capacitatii nominale. Deci daca vrei sa raportezi capacitatea actuala la capacitatea nominala (definitia SOH), atunci si cea actuala trebuie masurata in conditii cat mai apropiate de cele folosite de producatorul celulelor bateriei pentru a defini capacitatea nominala. Iar eu prin toate fisele tehnice am vazut doar 25 C. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi