Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Masina electrica pana in 20.000 euro in 2024?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#19
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Cum sa piarda autonomia in 3 ani?
N-ati exploatat-o rational, incarcari in forta, altfel nu se explica.

#20
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
N-are climatizare la baterie.

#21
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Nici Spring n-are iar colegii spun:

View PostSpanuFlorin, on 15 decembrie 2023 - 04:02, said:

Ceva din viata reala.
La Spring unde bateria nu are management termic TOTI utilizatorii vechi (adica achizitionata acum 2 ani si ceva) au SOT 94-95% indiferent de numarul de incarcari sau tipul lor.
Sunt masini care au peste150.000 km si au SOT 95% si masini care au ~20.000 km cu SOT 94% deci TIMPUL o degradeaza mai mult decat modul de incarcare sau kW cu care incarci.

Mno ce sa mai cred?

Edited by Ion_Bumbu, 18 December 2023 - 21:08.


#22
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

View PostAdm, on 18 decembrie 2023 - 17:36, said:

Salvarea va veni poate de la Musk cu Model 2/Q


vine o lae
lumea inca asteapta model 3 ala la 30K USD inainte de federal taxes & shit.
vaporware...
asta si cu duke nukem forever.

ce inseamna aia la tine range minim 300km? vara/iarna/condus blana/chill/autostrada/dn/oras? ce vrei mai exact? pana in 20K?
cari 7 persoane cu bagaje si porc? vrei single-seater? ai lansat o petarda fara nimic concret ca sa lansezi inca jde mii de discutii rezolvate printr-un simplu google search, ca intotdeauna.

clickbait.

Edited by zeroice, 18 December 2023 - 21:19.


#23
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,516
  • Înscris: 25.01.2007
Fara management termic poti sa te dai peste cap, n-ai ce-i face. In primul an am incarcat 90% type2, f. rar 100%. Ulterior mi-am pus panouri si am incarcat cu 2.4kw de la ele. Daca nici asta nu e "exploatare" rationala... + varsta. LFP suna mai bine don punctul asta de vedere, cu/fara management termic se vor a fi mai trainice.

Edited by Meister, 18 December 2023 - 21:12.


#24
wld-ro

wld-ro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,121
  • Înscris: 04.09.2013
Se pare ca variantele de masini noi electrice sunt cam inexistente. Pana una alta, cu 20.000 de Euro poti cumpara urmatoarele:

https://www.autovit....e-ID7Hiefv.html
https://www.autovit....l-ID7Hdb9B.html
https://www.autovit....l-ID7Hd7YA.html
https://www.autovit....x-ID7HaYzs.html

Range extraurban de aproximativ 800-900 km in functie de stilul de condus. Incarcare completa in aproximativ 5-7 minute.

M-am uitat pe fisierul atasat de Adm si din punctul meu de vedere Dacia Spring si Smart sunt fix biciclete cu acoperis. Nu stiu ce range au, dar cu siguranta nu sunt mai masini decat cele mentionate mai sus. De Citroen nu stiu sincer deci nu ma pronunt. Poate o merita daca asta e ce cauti.

#25
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,516
  • Înscris: 25.01.2007
Am incercat sa inteleg conceptul de mild si full hybrid dar nu reusesc nici sa ma pici. Eu vreau ceva care se baga in priza pt ca imi produc singur curentul si mai am si de unde incarca gratis la nevoie. Baterii de 2kw care le ciclezi de cateva ori pe zi sau chestia aia de la Mazda cu baterie de 16kw, cu motor termic care face curent care sa ma propulseze electric... chiar nu inteleg. Nu vreau 700km range, ma multumesc si cu 300 reali dupa cativa ani. Chiar nu as vrea sa ma intorc la motoare termice.

Edited by Meister, 18 December 2023 - 21:55.


#26
wld-ro

wld-ro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,121
  • Înscris: 04.09.2013
Mild hybrid nu merge electric niciodata, insa are o mica baterie care sustine (CRED?) partea electrica, asa ca scade consumul de carburant. Cred ca asista si la pornirea de pe loc. Full hybrid merge electric vreo 40-50 km si se incarca singura in mers. Hybrid-ul de genul asta mi se pare cea mai buna varianta pentru oras. La viteze medii de 20-25 km / ora cred ca asta este situatia ideala. In afara nu stiu daca are consumuri mai bune decat un motor pe benzina / motorina. Sunt mai multe variabile oricum. Masa, aerodinamica etc.

Daca gresesc, va rog sa corectati.

#27
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007

View Postzeroice, on 18 decembrie 2023 - 21:11, said:

lumea inca asteapta model 3 ala la 30K USD
... eu inca astept Dacia de 5000 $ Posted Image

Edited by adrian_r5, 18 December 2023 - 23:10.


#28
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017
Mild hybrid este o gaselnita a producatorilor auto de a alipi denumirea de hibrid care ofera unele avantaje clientilor in unele orase cum ar fi parcarea gratuita si impozit zero. Are o baterie minuscula de 48 V si un motor electric foarte slab care nu ajuta decat la coasting si e un fel de sistem start-stop mai avansat. Asistenta oferita motorului termic e nesemnificativa asa ca spre deosebire de un FHEV nu reduce consumul in mersul prin oras fata de o masina cu motor simplu termic.
FHEV nu poate merge 40-50 km pur electric fiindca abia PHEV-urile cu baterie mult mai mare pot face acest lucru. Au in schimb o baterie si un motor suficient de puternic care sa efectueze plecarea de pe loc in mod pur electric si chiar si deplasarea pe anumite distante de 0,5-2 km daca nu soliciti putere mai mare de la masina altfel trebuind sa intervina si motorul termic. Este ideala in aglomeratia din marile orase unde consumul poate scadea si la jumatate fata de o masina cu motor pur termic intrucat cel mai mare consum este generat de plecarile de pe loc. La exterior desi motorul electric asista cu adevarat motorul termic, diferenta de consum nu mai este asa mare comparativ cu una termica datorita greutatii mai mari generata de sistemul electric suplimentar. Bateria se incarca atat la recuperarea energiei la franare cat si de la motorul termic cand acesta nu este in sarcina mare deci oricum nu consuma mult combustibil, folosind motorul electric cuplat la cel termic pe post de generator de data aceasta. Exista FHEV serie, paralel si o combinatie a acestora in functie de cine actioneaza rotile, motorul electric sau impreuna electric si termic.
PHEV-ul are bateria mai mare decat a unui FHEV si se poate incarca la priza. Este solutia cea mai buna pentru oras doar daca ai unde incarca bateria zilnic sau la doua zile in functie de distanta parcursa. In acest caz poti merge prin oras cu consum zero de combustibil fiindca motorul electric e si el mai puternic incat acceleratiile mai puternice sa nu duca si la pornirea motorului termic. Altfel datorita sistemului electric mai greu folosirea lui ca FHEV duce la consumuri de combustibil mai mari.
Alegerea intre FHEV si PHEV se face in functie de posibilitatea de incarcare a bateriei

#29
ajaccio83

ajaccio83

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 06.11.2023
S-a cam spart bula cu masinile electrice. Cat timp achizitia nu e subventionata de guverne cam scartatie. Sunt curios cum o sa arate vanzarile in Germania in 2024 fara nicio subventie. La fel sunt curios si la noi cu cei 5500EUR de la rabla plus. Au sa fie cumparate in continuare de pasionatii de tehnologie si de unele firme locale de pizza/distributie. Oricum se pare ca au renuntat la EURO7 care devine acum un EURO6 putin modificat. Asta e de bine ca inca o sa mai fie masini pe combustie decente la vanzare in europa in urmatorii ani. Sincer la momentul actual cea mai economa masina este tot diesel-ul.

#30
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,389
  • Înscris: 23.04.2007

 STARTREK1, on 18 decembrie 2023 - 18:16, said:

europeni ar trebui sa acorde tichete pt. EV-uri doar pentru cele produse si fabricate in Europa
Mai bine spui ca nu iti plac electricele.
O groaza de subansamble si electronica se produce in afara europei. Asa ca?

#31
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,516
  • Înscris: 25.01.2007
Eu am inteles cum functioneaza hibridele, doar ca nu inteleg de ce as cumpara un mild sau full cand am mers 60k km pe electric si chiar imi place. Ca sa fac o economie infima la benzina? Daca as fi vrut asta as fi trecut pe GPL. Ideea e sa merg cat mai mult electric cu ce imi produc acasa, iar cele doua metode ies din discutie.

Mai vedem ce va fi la anu. Ori mai scad preturile la ce s-a fabricat pana acum ca sa scape de masini, ori mai ieftinesc. In Germania s-au anuntat deja 2 producatori care s-au oferit sa suporte ei bonusul de 6000/4500 pana in februarie pentru cei care s-au comandat sau inca isi mai comanda o electrica, deci se poate.

#32
STARTREK1

STARTREK1

    căutător pe gugăl

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,186
  • Înscris: 27.06.2007

 AdrianHH, on 19 decembrie 2023 - 09:22, said:

Mai bine spui ca nu iti plac electricele.
O groaza de subansamble si electronica se produce in afara europei. Asa ca?
ca tara saraca ce suntem trebuie să sustinem economia altor tari aka China că electric că Greta că ecosistem că ecobonus

#33
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007

 Meister, on 18 decembrie 2023 - 21:11, said:

Fara management termic poti sa te dai peste cap, n-ai ce-i face. In primul an am incarcat 90% type2, f. rar 100%. Ulterior mi-am pus panouri si am incarcat cu 2.4kw de la ele. Daca nici asta nu e "exploatare" rationala... + varsta. LFP suna mai bine don punctul asta de vedere, cu/fara management termic se vor a fi mai trainice.

A mea dupa 3 ani jumate nu a scazut sub 32kwh. Probabil s-a dus ceva din buffer.
Dar noul proprietar a facut aprox 190km cu 57% de la 85 la 28, si un consum de 9,3. Reiese o capacitate de aproape 32kwh.
Poate pentru ca a stat si s-a incarcat in garaj unde n-a fost nici prea cald nici prea frig.

#34
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 09.01.2007

 Ion_Bumbu, on 18 decembrie 2023 - 21:08, said:

Mno ce sa mai cred?
Aici raspunsul e foarte simplu, TOTI care zic ca au SOH 94-95% nu raporteaza SOH-ul real. S-a clarificat de ceva timp ca cel raportat de spring e programat sa scada cu x% dupa ceva timp, si aia e.
Cineva a comparat doua springuri cumparate in aceeasi luna, cu regim total diferit de exploatare, dupa 1 an aveau fix acelasi SOH, desi una avea 12.000 km si cealalta peste 30.000 km.
S-a tot discutat si pe alte threaduri, TEORETIC BMS-ul trebuie sa stie cat-de-cat care e cel real, dar ca sa calculezi corect trebuie sa dai jos bateria de pe masina si sa-i faci un test de cateva clciluri pe echipament specializat care masoara exact cat intra si cat iese din ea. Ce-au facut chinezii in computeru' de bord e apa de ploaie.

 Ford4, on 18 decembrie 2023 - 23:13, said:

PHEV-ul are bateria mai mare decat a unui FHEV si se poate incarca la priza. Este solutia cea mai buna pentru oras doar daca ai unde incarca bateria zilnic sau la doua zile in functie de distanta parcursa.
Mi se pare foarte-foarte-foarte de nisa un PHEV. Adica, daca ai unde incarca bateria zilnic si te plimbi prin oras sau navete scurte, de ce nu electric?
Singurul caz in care PHEV are sens e daca faci naveta scurta des si de cateva ori pe luna drumuri lungi unde folosesti motoru' termic. Altfel cari motoru' termic dupa tine degeaba, doar ca sa n-ai niciodata "range anxiety", si in aceeasi bani puteai lua un EV care sa fie si mai ietin de intretinut si cu range mai mare si mai econom.

 Meister, on 19 decembrie 2023 - 09:24, said:

nu inteleg de ce as cumpara un mild sau full cand am mers 60k km pe electric si chiar imi place.
1. Buget
2. Poate n-ai unde sa o incarci acasa
3. Daca faci des drumuri mai lungi (500 km+) nu prea e schema cu electricul.

...in cazul tau clar as lua electrica. Doar ca mi se pare ciudat ca vrei alta electrica doar ca sa cresti putin rangeul. In locul tau as vinde eUP, as pune cei 20k si as lua un Tesla 3 LR sau ceva de genul. Bine, pe rabla 2023 cand se simtea reducerea. :D

#35
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,516
  • Înscris: 25.01.2007
@andreyvsjoker ce masina e aia care nu a scazut sub 32kw? Cumva un i3 sau un Ioniq?  Si daca ai sta 3 ani cu bateria la 50% tot s-ar degrada vizibil in 3 ani.

Te doare capu daca stai sa rupi youtube in doua la ce raporteaza utilizatorii. MG4 64kw, dupa 1an si 12.000km 100% baterie. MG Standard tot asa la prima revizie dar 95% baterie. Consumatorul de rand ce sa mai creada? Poate unii dintre noi am tras paiul ala mai scurt.

In orice caz, momentan nu vad decat Citroen eC3 la 19.000 sau Hyundai Ioniq 2021 PHEV SH tot la 19.000. Din principiu nu vreau sa dau mai mult de 20.000 pe o masina, chiar daca mi-as permite. E o bucata de tabla care tot la gunoi ajunge, mai devreme sau mai tarziu. Dar as vrea ca bucata aia de tabla de 20k sa ma tina 10 ani fara comentez ca dupa al 4lea an nu pot sa mai fac Bucuresti-Craiova sau Bucuresti-Constanta dintr-o bucata. Hai ca la drumuri mai lungi nu ma deranjeaza sa opresc o ora sa incarc pentru inca 260km dar sa fie 260 de km mersi nu din aia dati de producator ca tine bateria de la 0-100 in cazul cel mai fericit si in primul an.

Edited by Meister, 19 December 2023 - 14:28.


#36
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 TehCube, on 19 decembrie 2023 - 13:27, said:

ca sa calculezi corect trebuie sa dai jos bateria de pe masina si sa-i faci un test de cateva clciluri pe echipament specializat care masoara exact cat intra si cat iese din ea.
Si pe masina se poate testa. Prima data se face o descarcare completa apoi o incarcare pana la 100% si se masoara cat a intrat (masuratoare in DC pentru a exclude pierderile AC / DC ale incarcatorului).

Mai important este ca temperatura bateriei sa fie +25 C, aceeasi temperatua folosita pentru stabilirea capacitatii nominale.

Deci daca vrei sa raportezi capacitatea actuala la capacitatea nominala (definitia SOH), atunci si cea actuala trebuie masurata in conditii cat mai apropiate de cele folosite de producatorul celulelor bateriei pentru a defini capacitatea nominala. Iar eu prin toate fisele tehnice am vazut doar 25 C.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate