Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Discutii despre statiile de incarcare publice din Romania
Ultima postare: mai 10 2024 17:48, Inițiat de
Adm
, sep 19 2023 19:10
·
5
#19
Publicat: 15 octombrie 2023 - 13:32
Mol Sovata am folosit eu la începutul anului, funcțională si fara probleme.
Vezi că este funcțională și statia din Kaufland, cel așa apare pe PS, și Eldrive Petrom. Atunci Kaufland era trasa pe linie moartă, idem și Lidl. Fișiere atașateEditat de 2cata, 15 octombrie 2023 - 13:38. |
#21
Publicat: 23 octombrie 2023 - 19:06
Quote Pentru cei care circula pe A2, Bucuresti -Constanta, la Lehliu-Gara aveti de astazi statie cu 2 mufe CCS de 150 kw, la doar 500 m de iesirea de pe autostrada la un pret de 1.5 lei/kwh cu zona de "lounge, toaleta, cafea, sucuri , internet, prize de laptop/telefon. Pentru acces interior folositi instructiunile de pe usa de la intrare https://www.plugshar...location/512657 |
#25
Publicat: 24 octombrie 2023 - 08:25
Pentru cost redus si incarcare rapida la 50 kW merita cautate statiile instalate deja de primarii. Au tarife foarte bune iar la trasee similare cu cel facut de tine in care viteza medie e mica o abatere de la traseu pentru a gasi o astfel de statie nu prea conteaza.
Exemple: Sibiu - 15 statii de 50 kW cu tarif de 1 leu/kWh (in plan altele) Cluj - multe statii AC si DC gratuite dar se plateste parcarea Timisoara - 16 statii DC la 1.1 lei / kWh (in plan altele) Foarte multe primarii au accesat fonduri pentru astfel de statii. Numarul lor va creste in curand. Editat de r_vlad, 24 octombrie 2023 - 08:29. |
#29
Publicat: 24 octombrie 2023 - 12:13
Da, recent. Cele noi, 10 bucati, erau instalate de 3-4 luni dar abia acum le-au pornit.
Sibiul sta foarte bine cu statiile DC. De fapt statea bine si inainte. Screenshot_20231024_130936_PlugShare.jpg 204,49K 12 download-uri |
#31
Publicat: 24 octombrie 2023 - 13:07
Pretul de 1 leu/kWh din Sibiu nu tine de ELMotion ci de Primarie. La fel si in alte orase unde statiile au fost finantate folosind fonduri nerambursabile. Unde are ELMotion statii proprii pretul este de 2.4 lei/kWh (DC). Tipar similar in Cluj-Napoca cu EVconnect si probabil in alte orase din tara. E o intelegere in spate
Statiile astea cu preturi asa mici distorsioneaza piata destul de mult si inhiba investitiile private in reteaua de incarcare. Sper sa nu duca la distrugerea modelului de business al privatilor si asta sa duca la si mai putine investitii in reteaua de incarcare extra-urbana de mare putere. |
#32
Publicat: 24 octombrie 2023 - 13:23
r_vlad, on 24 octombrie 2023 - 13:07, said:
Statiile astea cu preturi asa mici distorsioneaza piata destul de mult si inhiba investitiile private in reteaua de incarcare. Dacă în 2019 în Cluj erau două stații de încărcare pentru care se plăteau costuri cu energia de aproximativ 2000 de lei, în prezent în oraș funcționează 22 de stații de încărcare care au generat costuri de peste 1 milion de lei în 2022. Astfel, administrația a pus în consultare publică un proiect de hotărâre pentru modificarea prevederilor legale în vigoare, în așa fel încât proprietarii de mașini electrice să plătească serviciile de încărcare de la stațiile publice din Cluj-Napoca. Etapa consultării publice are loc în perioada 19 octombrie – 3 noiembrie 2023 timp în care oricine poate face observații cu privire la propunere. După etapa de consultare, proiectul va ajunge pe masa Consiliului Local pentru votul de intrare în vigoare. Primăria va plătit în continuare energia utilizată la stațiile de încărcare pentru bicicletele și trotinetele electrice, a mai arătat Serviciul de Parcări. Editat de 2cata, 24 octombrie 2023 - 13:23. |
#33
Publicat: 24 octombrie 2023 - 13:33
r_vlad, on 24 octombrie 2023 - 13:07, said:
Pretul de 1 leu/kWh din Sibiu nu tine de ELMotion ci de Primarie. La fel si in alte orase unde statiile au fost finantate folosind fonduri nerambursabile. Unde are ELMotion statii proprii pretul este de 2.4 lei/kWh (DC). Tipar similar in Cluj-Napoca cu EVconnect si probabil in alte orase din tara. E o intelegere in spate Statiile astea cu preturi asa mici distorsioneaza piata destul de mult si inhiba investitiile private in reteaua de incarcare. Sper sa nu duca la distrugerea modelului de business al privatilor si asta sa duca la si mai putine investitii in reteaua de incarcare extra-urbana de mare putere. Normal ca tine de primarie, doar ca 2.4 lei asa cum vad si la eldrive, kaufland, lidl, renovatio (2.5) pare un pret de tip cartel. Modelul de business al privatilor pare o intelegere de tip cartel ceea ce este daunator in sine pentru utilizatori. Unde este concurenta? |
|
#34
Publicat: 24 octombrie 2023 - 13:50
r_vlad, on 24 octombrie 2023 - 13:07, said:
Statiile astea cu preturi asa mici distorsioneaza piata destul de mult si inhiba investitiile private in reteaua de incarcare. Sper sa nu duca la distrugerea modelului de business al privatilor si asta sa duca la si mai putine investitii in reteaua de incarcare extra-urbana de mare putere. Dacă reușesc să apară ăștia privați mici cu 1.5-2RON/kWh cu stații de putere mare, pot și ăștia mari. E doar lăcomie și monopol. |
#35
Publicat: 24 octombrie 2023 - 15:29
Aici exista doua solutii. Consiliul Concurentei pentru retelele deja disponibile in RO si sesizarea organismelor UE pentru directionarea fondurilor nerambursabile pentru infrastructura de incarcare pe alte criterii decat cele obiective, bazate pe principiile europene care au dus la "Fit for 55" (vezi cazul IONITY).
Dar care e pretul corect ? Eu nu sunt sigur ca 2.5 lei / kWh le aduce prea mult profit. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi