Discutii despre statiile de incarcare publice din Romania
Last Updated: Apr 23 2024 21:00, Started by
Adm
, Sep 19 2023 19:10
·
5
#19
Posted 15 October 2023 - 13:32
Mol Sovata am folosit eu la începutul anului, funcțională si fara probleme.
Vezi că este funcțională și statia din Kaufland, cel așa apare pe PS, și Eldrive Petrom. Atunci Kaufland era trasa pe linie moartă, idem și Lidl. Attached FilesEdited by 2cata, 15 October 2023 - 13:38. |
#20
Posted 23 October 2023 - 08:03
am incarcat fara probleme la statii DC in Sovata, Corund si Oradea. 2,5 lei , doar Mol in Sovata 2,8 dar am bagat doar de 20 lei cat am baut o cafea.
|
#21
Posted 23 October 2023 - 19:06
Quote Pentru cei care circula pe A2, Bucuresti -Constanta, la Lehliu-Gara aveti de astazi statie cu 2 mufe CCS de 150 kw, la doar 500 m de iesirea de pe autostrada la un pret de 1.5 lei/kwh cu zona de "lounge, toaleta, cafea, sucuri , internet, prize de laptop/telefon. Pentru acces interior folositi instructiunile de pe usa de la intrare https://www.plugshar...location/512657 |
#22
Posted 23 October 2023 - 20:31
Fucking finally, era coming soon de mult timp.
M-aș mira sa rămână la 1.5ron prea mult timp, e cea mai buna statie pe tot a2 și probabil va avea trafic constant, chiar și la 2-2.5ron. |
#23
Posted 24 October 2023 - 07:00
La modul general oamenii incearca sa ajunga direct Bucuresti-Cta, fara oprire, dar depinde foarte mult ce baterie au la masina.
Eu am mers de 2x vara asta. La dus am oprit la Mol cateva minute (spre Cta), la intors am preferat sa merg pana acasa. |
#24
Posted 24 October 2023 - 07:23
1,5 la CCS e un chilipir. eu in 540 km parcursi de la est la vest am intalnit 2,5- 2,8 lei. toate statiile unde am fost erau libere, pe plugshare ultimile vizite erau cu saptamani bune in urma.
in schimb in 15 minute mi-a incarcat de la 16 la 61 %. |
#25
Posted 24 October 2023 - 08:25
Pentru cost redus si incarcare rapida la 50 kW merita cautate statiile instalate deja de primarii. Au tarife foarte bune iar la trasee similare cu cel facut de tine in care viteza medie e mica o abatere de la traseu pentru a gasi o astfel de statie nu prea conteaza.
Exemple: Sibiu - 15 statii de 50 kW cu tarif de 1 leu/kWh (in plan altele) Cluj - multe statii AC si DC gratuite dar se plateste parcarea Timisoara - 16 statii DC la 1.1 lei / kWh (in plan altele) Foarte multe primarii au accesat fonduri pentru astfel de statii. Numarul lor va creste in curand. Edited by r_vlad, 24 October 2023 - 08:29. |
#26
Posted 24 October 2023 - 10:34
@r_vlad unde sunt acele statii in Sibiu, eu stiu doar 1 statie de 60kw la Cazarma 90
|
#29
Posted 24 October 2023 - 12:13
Da, recent. Cele noi, 10 bucati, erau instalate de 3-4 luni dar abia acum le-au pornit.
Sibiul sta foarte bine cu statiile DC. De fapt statea bine si inainte. Screenshot_20231024_130936_PlugShare.jpg 204.49K 12 downloads |
#30
Posted 24 October 2023 - 12:27
Vad ca Elmotion apasa acceleratia ceea ce ma bucura foarte mult, mai ales ca au preturi foarte decente.
|
#31
Posted 24 October 2023 - 13:07
Pretul de 1 leu/kWh din Sibiu nu tine de ELMotion ci de Primarie. La fel si in alte orase unde statiile au fost finantate folosind fonduri nerambursabile. Unde are ELMotion statii proprii pretul este de 2.4 lei/kWh (DC). Tipar similar in Cluj-Napoca cu EVconnect si probabil in alte orase din tara. E o intelegere in spate
Statiile astea cu preturi asa mici distorsioneaza piata destul de mult si inhiba investitiile private in reteaua de incarcare. Sper sa nu duca la distrugerea modelului de business al privatilor si asta sa duca la si mai putine investitii in reteaua de incarcare extra-urbana de mare putere. |
#32
Posted 24 October 2023 - 13:23
r_vlad, on 24 octombrie 2023 - 13:07, said:
Statiile astea cu preturi asa mici distorsioneaza piata destul de mult si inhiba investitiile private in reteaua de incarcare. Dacă în 2019 în Cluj erau două stații de încărcare pentru care se plăteau costuri cu energia de aproximativ 2000 de lei, în prezent în oraș funcționează 22 de stații de încărcare care au generat costuri de peste 1 milion de lei în 2022. Astfel, administrația a pus în consultare publică un proiect de hotărâre pentru modificarea prevederilor legale în vigoare, în așa fel încât proprietarii de mașini electrice să plătească serviciile de încărcare de la stațiile publice din Cluj-Napoca. Etapa consultării publice are loc în perioada 19 octombrie – 3 noiembrie 2023 timp în care oricine poate face observații cu privire la propunere. După etapa de consultare, proiectul va ajunge pe masa Consiliului Local pentru votul de intrare în vigoare. Primăria va plătit în continuare energia utilizată la stațiile de încărcare pentru bicicletele și trotinetele electrice, a mai arătat Serviciul de Parcări. Edited by 2cata, 24 October 2023 - 13:23. |
#33
Posted 24 October 2023 - 13:33
r_vlad, on 24 octombrie 2023 - 13:07, said:
Pretul de 1 leu/kWh din Sibiu nu tine de ELMotion ci de Primarie. La fel si in alte orase unde statiile au fost finantate folosind fonduri nerambursabile. Unde are ELMotion statii proprii pretul este de 2.4 lei/kWh (DC). Tipar similar in Cluj-Napoca cu EVconnect si probabil in alte orase din tara. E o intelegere in spate Statiile astea cu preturi asa mici distorsioneaza piata destul de mult si inhiba investitiile private in reteaua de incarcare. Sper sa nu duca la distrugerea modelului de business al privatilor si asta sa duca la si mai putine investitii in reteaua de incarcare extra-urbana de mare putere. Normal ca tine de primarie, doar ca 2.4 lei asa cum vad si la eldrive, kaufland, lidl, renovatio (2.5) pare un pret de tip cartel. Modelul de business al privatilor pare o intelegere de tip cartel ceea ce este daunator in sine pentru utilizatori. Unde este concurenta? |
|
#34
Posted 24 October 2023 - 13:50
r_vlad, on 24 octombrie 2023 - 13:07, said:
Statiile astea cu preturi asa mici distorsioneaza piata destul de mult si inhiba investitiile private in reteaua de incarcare. Sper sa nu duca la distrugerea modelului de business al privatilor si asta sa duca la si mai putine investitii in reteaua de incarcare extra-urbana de mare putere. Dacă reușesc să apară ăștia privați mici cu 1.5-2RON/kWh cu stații de putere mare, pot și ăștia mari. E doar lăcomie și monopol. |
#35
Posted 24 October 2023 - 15:29
Aici exista doua solutii. Consiliul Concurentei pentru retelele deja disponibile in RO si sesizarea organismelor UE pentru directionarea fondurilor nerambursabile pentru infrastructura de incarcare pe alte criterii decat cele obiective, bazate pe principiile europene care au dus la "Fit for 55" (vezi cazul IONITY).
Dar care e pretul corect ? Eu nu sunt sigur ca 2.5 lei / kWh le aduce prea mult profit. |
#36
Posted 24 October 2023 - 15:59
problema este in costul statiilor DC, nu au cum sa apara investitori "mici" (locali) care sa vanda la 1leu+ tva cand o singura statie de 100kw costa 50.000eur.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users